View Full Version : "Свирене" от съединителя.
Първо търсих но не намерих такава тема. Та проблема е следният: Снощи качвам се паля форсирам на място и се чува един свирещ шум от към съединителя между 2К и 4к оборота. Ако натисна педала на съединителя, този шум липсва. В движение на скорост също се чува, ако освободя от скорост изчезва. Други проблеми няма, педала отлепя нормално, не буксува, само този шум. Ще я закарам на сервиз, но ми е много натоварено време и за това питам за предположения. Предварително благодаря за отговорите.
ФЕРАРИСТ
25-08-2011, 08:32
При мен подобно нещо беше вътрешна лагер помпа, но може и да е различно, шум по тоя начин се диагностицира трудно.....
Такова звуково оформление се получава от лагера.Може и здрав да е и пак да вие.Случвало ми се е дори с чисто нов.Щом утихва като го натовариш,той е почти 100%.
при мен беше като натисна съединителя и тогава се чуваше ,но от пролетта като се затопли времето и изчезна сега чакам да видя като застудe е дали пак ще се появи :)
Аз залагам на притискател плюс лагер.
Звученето му е точно като на съчмен лагер без смазка , сутринта докато беше студен двигателя свиреше при всички положения на съединителя, после започна да свири само при ненатиснат педал като снощи. По едно време свистенето се смени с шум подобен на жужене и после изчезна. Съединителя си зацепва перфектно. Когато минах през майстора двигателя мъркаше като котенце и не искаше да издава никакъв звук. По описанието майстора каза, че най-вероятно е някакъв си лагер, но да си карам така докато шума не се появи трайно. За съжаление не го попитах за какви пари все пак става въпрос и дали може да стане голяма беля.
......... Когато минах през майстора двигателя мъркаше като котенце и не искаше да издава никакъв звук. По описанието майстора каза, че най-вероятно е някакъв си лагер, но да си карам така докато шума не се появи трайно. За съжаление не го попитах за какви пари все пак става въпрос и дали може да стане голяма беля.
Нарича се аксиален лагер и натиска върху един "пръстен" в центъра на притискателния диск,а външната му черупка е закрепена подвижно на две точки на вилката,ако си с външен долен цилиндър или е на челото на цилиндъра,ако е лагер-помпа.Ако се окоти,оставаш без съединител,а може да повреди и притискателния диск.Щом до сега е работил нормално,а от скоро се е разсвирил,значи е тръгнал.
Вече фучи постоянно, майстора рече аксеален лагер и комплект съединител за смяна. Пак ще има цифромания.
ФЕРАРИСТ
26-08-2011, 19:17
Мда, ако е било лагера, е неизбежно да не замине.....
Вече фучи постоянно, майстора рече аксеален лагер и комплект съединител за смяна. Пак ще има цифромания.
аксиалния лагера се продава оделно затова ако съединителя е читав може само лагера да смениш а той е около 170 лв:)иначе всичко лагер и съединител е към 450лв
В рамките само на месец хилядарка ще литне. Почвам да се замислям, дали не е по-изгодно да плащам лизинга на нов автомобил от колкото поддръжката на стар.
GammaRay
26-08-2011, 20:19
13 годишна кола е, а и съединителя може да не е сменян никога - нормално е. А и тя хилядарката нали знаеш, че е литнала от "приятелски" съвети - Дебитомера и дросела са развалени - купи си нови! Нормално е да иска смяна на съединител. А при лизинга има едно лошо нещо - винаги може да си останеш без него :). а..и другото лошо - Ако ти е нова колата на лизинг, нали се сещаш, че гаранцията върви само от оторизирания сервиз за дадената марка :). В случай по добре ще е да си купиш Ферари от Ebay :D
Linkestis
26-08-2011, 20:23
В рамките само на месец хилядарка ще литне. Почвам да се замислям, дали не е по-изгодно да плащам лизинга на нов автомобил от колкото поддръжката на стар.
Ще простиш че ти пиша в темата...но максимата "кефа цена няма" не е актуален.Всъщност се оказва че Алфа Ромео не е това което си мислим.Бърз и перфектен автомобил,малко капризен.Оказва се че е добре изглеждаща визуално кошница/гробница/ в която наливаме безмислени пари.
При ненатиснат педал аксиалния лагер дали работи???
zdravko_ss
26-08-2011, 21:07
Не знам защо се косите толкова за този съединител.Нормално е за кола на толкова години и километри.Аз съм имал три коли досега и трите на старо и на трите съм им сменял съединителя /без на сегашната;-) /. Съединителя е консуматив, който си има определен живот в километри и начин на експлоатация.
Ще простиш че ти пиша в темата...но максимата "кефа цена няма" не е актуален.Всъщност се оказва че Алфа Ромео не е това което си мислим.Бърз и перфектен автомобил,малко капризен.Оказва се че е добре изглеждаща визуално кошница/гробница/ в която наливаме безмислени пари.
Напълно съгласен съм с теб.
В рамките само на месец хилядарка ще литне. Почвам да се замислям, дали не е по-изгодно да плащам лизинга на нов автомобил от колкото поддръжката на стар.
Ще простиш че ти пиша в темата...но максимата "кефа цена няма" не е актуален.Всъщност се оказва че Алфа Ромео не е това което си мислим.Бърз и перфектен автомобил,малко капризен.Оказва се че е добре изглеждаща визуално кошница/гробница/ в която наливаме безмислени пари.
Да ме извинявате,но говорите като хора,които други коли не са карали и поддържали.
Колкото до лизинг-не бих препоръчал на човек,който при нужда да не може да плати автомобил,да го взима на лизинг.
Не знам защо се косите толкова за този съединител.Нормално е за кола на толкова години и километри.Аз съм имал три коли досега и трите на старо и на трите съм им сменял съединителя /без на сегашната;-) /. Съединителя е консуматив, който си има определен живот в километри и начин на експлоатация.
Абсолютно прав си приятелю.
При ненатиснат педал аксиалния лагер дали работи???
Да,но не е натоварен.
myato имам опит с достатъчно автомобили. В мрежата е пълно с ревюта и тестове на модели на Алфа Ромео. Надеждността и качеството на изработка никога не са били силна черта на марката.
myato имам опит с достатъчно автомобили. В мрежата е пълно с ревюта и тестове на модели на Алфа Ромео. Надеждността и качеството на изработка никога не са били силна черта на марката.
Значи трябва отдавна да си забелязал,че всичко е ширпотреба.Ни повече,ни по-малко.Какво ти говори това,че от едни и същи части се сглабят различни автомобили и то от различни марки?
Напълно съгласен съм с теб, но за изминалите 20 години, че и повече, колко модела на Алфа Ромео са станали нарицателно за здравина и надеждност? Без да съм разберач мога да ти посоча поне дузина модели от други марки. Не искам да изпадам в безсмислени спорове, но ако вземе модел съпоставим по клас и година на производство на Алфа 156 и всички други условия са равни, алфата в най-добрият случай е в средата на класацията.
Незнам какво имате предвид под думичката "качество" ?
Незнам какво очаквате от един метален организъм ?
Да бъде вечен ?
Използваме машини на които им е взето най-хубавото и е въпрос на късмет как ще се държи при нас !
П.П. Моя съединител го смених на 250 000км ,беше оригиналния и ако не го бях запалил щеше да кара още.
Ходовата част почнах да я сменям (оригиналната) на 205 000км и от тогава почнаха бедите.
Кой ни е виновен ,че слагаме боклуци !
Ако се вгледаме в първично вградените части (147) ще забележите най-доброто на пазара !
АТЕ , ВАЛЕО,ТРВ,БОСЕ и др.
Потребител които използва уреди и матеряли ВТОРА ръка не трябва да се оплаква !
Вовата ти не ме разбра, не говоря за сравнение на стара кола с нова, а за сравнение на стари автомобили експлоатирани при еднакви условия. Съединителя съвсем не е критерии, за почти четирите години от както я карам съм и навъртял 100К км и е нормално да го сменя още повече, че я купих от жена. Критериите ми за надеждност са много повече. Наистина нямам желание да споря по този въпрос, както казах има десетки сравнения по надеждност на стари автомобили от най-разнообразни институти и асоциации. Не вярвам в световен заговор срещу Алфа Ромео все да е на опашката по този критерии.
Да,но не е натоварен.
:nono::nono::nono::rtfm:
Моля, придържайте се към темата.
Моля, придържайте се към темата.
В тази връзка, съединителя вече два дни не издава и звук, явно ще изкара още малко.
В момента може би проблемен е само лагера но той ще започне да трие и пластините на които лежи и тогава решението е нов съединител комплект който аз смених .Валеото ми излезе 350 лв. като това е цената за целия комплект защото не се продават отделно .Така че и ако и твоя съединител е същия в смисъл помпата ти е на скоростната кутия можеш да си я покараш още така и след това да сменяш всичко.
:nono::nono::nono::rtfm:
:dunno: Извинявай,но не схващам,за кое съм в грешка?
При някои кошници лагерът може да се отрегулира да не опира челно в притискателя,но при нас е закопчан на него и се врътка постоянно,а аксиално натоварване,не би следвало да има при отпуснат педал.:screwy:
В тази връзка, съединителя вече два дни не издава и звук, явно ще изкара още малко
Карай смело.
Моя лагер беше изял ламелите и пак не е свирил.
Георги Живков
29-08-2011, 17:07
А дали проблема не е в лагера на първичния вал?
ще използвам темата за да кажа, чене знам какво става с тия съединители, но днес се убедих, че е добре да се сменят комплект, и то качествен, а се оказва май, че и демпферния маховик също трябва да се смени на време, моята днес започна да троши камъни и мисля ,че е от него.... за 2 месеца трети път ще свалям скорости..., така, че отговори от рода "ще изкара още малко" не са добра идея, по-добре всичко да се сменя на време....
ще използвам темата за да кажа, чене знам какво става с тия съединители, но днес се убедих, че е добре да се сменят комплект, и то качествен, а се оказва май, че и демпферния маховик също трябва да се смени на време, моята днес започна да троши камъни и мисля ,че е от него.... за 2 месеца трети път ще свалям скорости..., така, че отговори от рода "ще изкара още малко" не са добра идея, по-добре всичко да се сменя на време....
първия път ясно, ама втория защо
щото съм глупав:D
мислех, че е лагер помпа, а се оказа аксиален лагер, а до като стигна да"майстора" я беше сглобил вече.....
Мен ако питаш - смени си майстора... то не, че У наше село има голям избор ама...
В моят случай "ще изкара още малко" се отнася за лагера, но сменя ли се той ще се сменя и комплект съединител при това с такъв на Валео. Моят майстор изрично подчарта, че прави ли го сменя всичко за да няма подобни упражнения като при колегата.
GammaRay
30-08-2011, 09:07
щото съм глупав:D
мислех, че е лагер помпа, а се оказа аксиален лагер, а до като стигна да"майстора" я беше сглобил вече.....
Ми..то лагера на лагер-помпата е аксиален де...Дали е само лагер, дали лагер-помпа - лагера си е аксиален, щото усилието действа по оста му! Тия дето са на колелата се викат радиални.
Бе според мен колегата са го пуснали с "шейничката", щото доколкото знам съединителите (поне Лукас и Валео) се продават комплект с аксиалния лагер - няма как да купиш едно от трите. Тези с лагер-помпите не са така. И мисля, че са му сложили само феродов диск за 50-60 лв. има ги едни с много яки шарени пружини и са го пратили да кара.
WarsteineR
30-08-2011, 15:30
За да не отварям нова тема, ще попитам в тази. При мен също се чува присвирване от съединителя, но само когато сменям предавки и го отпусна по-рязко. Преди 10-тина хил.км смених съединител комплект и лагер помпа(мисля че бяха ЛУК) и ревизирах скоростите(сменях зъбци на някой скорости и синхронизатори). Също така понякога, като запаля се чува едно приглушено притракване от скоростите и когато натисна съединител спира да трака. Та доста е гадно, че явно пак ще трябва пак да се сваля всичко, но все пак да попитам някой има ли предположения от какво може да се е получило така?
За да не отварям нова тема, ще попитам в тази. При мен също се чува присвирване от съединителя, но само когато сменям предавки и го отпусна по-рязко. Преди 10-тина хил.км смених съединител комплект и лагер помпа(мисля че бяха ЛУК) и ревизирах скоростите(сменях зъбци на някой скорости и синхронизатори). Също така понякога, като запаля се чува едно приглушено притракване от скоростите и когато натисна съединител спира да трака. Та доста е гадно, че явно пак ще трябва пак да се сваля всичко, но все пак да попитам някой има ли предположения от какво може да се е получило така?
Да имаш драма с лагерите на скоростите ;)
вярното е, че се плъзнах сам, да, реших да сменям само феродов диск - 150лв, пише, че е валео, не съм сигурен че е..., но е факт, че може да си намери вече всичко по отделно, "майстора" който споменах, ме изпързаля с това, че ми бе изскубнал по гаден начин аксиалния лагер, беше пречукал /изкривил, отвърнал/ зегерката, която задържа лагера в пружините на притискателния диск...., но както и да е, грешката си е изцяло моя, и трябва да подчертая ,че е продиктувана от кризата при всички българи, а именно, компромиса при поддръжката..., все още чакам да разбера какво стана с мойта алфа, най-вероятно утре, просто хората при които оставих колата са доста заети в момента, а иначе бих казал, че шума беше доста драматичен, работещ мотор и някакво неравномерно чукане и свистене:DD, абе не е за описване...
вярното е, че се плъзнах сам, да, реших да сменям само феродов диск - 150лв, пише, че е валео, не съм сигурен че е..., но е факт, че може да си намери вече всичко по отделно, "майстора" който споменах, ме изпързаля с това, че ми бе изскубнал по гаден начин аксиалния лагер, беше пречукал /изкривил, отвърнал/ зегерката, която задържа лагера в пружините на притискателния диск...., но както и да е, грешката си е изцяло моя, и трябва да подчертая ,че е продиктувана от кризата при всички българи, а именно, компромиса при поддръжката..., все още чакам да разбера какво стана с мойта алфа, най-вероятно утре, просто хората при които оставих колата са доста заети в момента, а иначе бих казал, че шума беше доста драматичен, работещ мотор и някакво неравномерно чукане и свистене:DD, абе не е за описване...
Колега, питал съм за Валео (говоря за истинско) на един приятел му беше пропуснала семерингата на скоростите и беше подгизнал феродовия - оригинално Валео на парче за "италиянки" не се предлага
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.