PDA

View Full Version : Помощ, моля, помогнете !! и после яко дим



code
26-08-2011, 09:11
От това явление във форума страдаме всички! Предлагам на такива потребители да се вижда във профила им колко пъти са търсили помощ и колко пъти са написали решението на проблема в края на темата!
Достатъчно са ни капризни каляските, за да сме такива самогъзци.:butt:
Другото - такива безсмислени заглавия директно да се променят в същността на въпроса с 2-3 думи.

valjo
26-08-2011, 10:15
ама какво да ги направим ?

на втория път "помощ" да ги храним ?

тва си е до манталитет ... де да знам и аз

Jivko7777
26-08-2011, 10:18
Във Vw форума е задължително да напишеш решението на проблема :respect:

valjo
26-08-2011, 10:21
Ок, ще помислим и ние да имаме такова :)

code
26-08-2011, 11:49
Във Vw форума е задължително да напишеш решението на проблема :respect:
:handshake:
В 90% от темите някой реве в първия пост, следва:
- направи това
- направи онова
- провери за това
- при мен беше от това, ама проблема беше друг
. . .
и дотам :paddle:

Alexandrov70
26-08-2011, 17:56
Ами ,ако е намерил решение , закарвайки си колата на сервиз(никой не е успял да му помогне във форума)това ли да напише:"проблема е решен в еди-кой си сервиз , срещу еди-ква си сума"?


А има и друг вариант- направи това , виж онова и нещата отиват по-на зле заради мъдри съвети.В такъв случай едва ще му се иска на човека да споделя как си е решил проблема!

code
26-08-2011, 18:22
Ами ,ако е намерил решение , закарвайки си колата на сервиз(никой не е успял да му помогне във форума)това ли да напише:"проблема е решен в еди-кой си сервиз , срещу еди-ква си сума"?


А има и друг вариант- направи това , виж онова и нещата отиват по-на зле заради мъдри съвети.В такъв случай едва ще му се иска на човека да споделя как си е решил проблема!
1 Няма сервиз, в който ще ти кажат "проблема ще ти се реши срещу 100лв" без да знаеш какво ти се прави по колата.;)
2 Като не ти се иска да споделяш как си си решил проблема - ок. Аз пък искам да виждам в профила ти примерно 3 въпроса - 0 решения, пък ти задай 4-ти да видиш кой ще ти отговори:comphits:

Alexandrov70
26-08-2011, 18:31
Говорим май на различни езици.
Първо за сервизите- обикновено ти казват :за смяна е еди-кво си .А дали точно това е въпросното решение не се знае(комерсиализация на ента степен).Така че и да споделиш какво ти е сменено , то най-вероятно(ако са повече от една част)има доста излишно сменени.
По втората точка имах предвид , че ако са те заблудили , задълбочил се е проблема в следствие на това и се е разтеглоло във времето решаването му , то едва ли ще имаш емоцианалната нагласа да споделяш и да отваряш очите на някого.Да не говорим че едва ще попиташ отново.Това малко измества темата към - дали да дават решение такива , които на са убедени ,че могат да дадат правилното решение , също е част от проблема!
Иначе и аз съм за да се поства решението на проблемите, поне за обогатяване на опита и техническата грамотност.
С две думи - не се заяждам с теб , а давам варианти на ситуацията.Ако съм бил криво разбран - моля за извинение, моя грешка!

drigata
26-08-2011, 18:52
1 Няма сервиз, в който ще ти кажат "проблема ще ти се реши срещу 100лв" без да знаеш какво ти се прави по колата.;)
2 Като не ти се иска да споделяш как си си решил проблема - ок. Аз пък искам да виждам в профила ти примерно 3 въпроса - 0 решения, пък ти задай 4-ти да видиш кой ще ти отговори:comphits:

Е те тука пак се връщаме към системата за репутация,май?

Alexandrov70
26-08-2011, 19:02
Не съм наясно как точно работи таз система ,но ако е въпрос на брой постове е нож с две остриета - знаеш ,назнаеш пишеш и даваш съвети.Тази система трябва да анализира правилността на съветите и при подвеждане да отнема съответно.Така ще дават съвети хора, които са сигурни в решението на съответния проблем и няма да се извършват куп излишни дейности(смяна филтри , почистване на дюзи,подмяна на ламбда,датчици и пр.).Т.Е. системата проба грешка на гърба на питащия е неправилно решение!Има хора ,които знаят устройсттвото на пръсти, такива които са се сблъсквали със конкретния проблем,нека те да отговарят(който дава решението да е сигурен в него)Не става дума само двама или трима да отговарят.Ако не съм се изразил ясно - поправете ме и ще стигнем до същността на мисълта ми.


п.п. не може гумаджията да ти каже защо колата пали трудно
пример

drigata
26-08-2011, 19:22
Не съм наясно как точно работи таз система ,но ако е въпрос на брой постове е нож с две остриета - знаеш ,назнаеш пишеш и даваш съвети.Тази система трябва да анализира правилността на съветите и при подвеждане да отнема съответно.Така ще дават съвети хора, които са сигурни в решението на съответния проблем и няма да се извършват куп излишни дейности(смяна филтри , почистване на дюзи,подмяна на ламбда,датчици и пр.).Т.Е. системата проба грешка на гърба на питащия е неправилно решение!Има хора ,които знаят устройсттвото на пръсти, такива които са се сблъсквали със конкретния проблем,нека те да отговарят(който дава решението да е сигурен в него)Не става дума само двама или трима да отговарят.Ако не съм се изразил ясно - поправете ме и ще стигнем до същността на мисълта ми.


п.п. не може гумаджията да ти каже защо колата пали трудно
пример



И как мислите да стане това,софтуерно или хадуерно?

За мен лично това е немислим начин за потбор на данни.

Alexandrov70
26-08-2011, 19:32
Единствено може да стане с надлидаване от човек .При това технически грамотен.Софтуерно не знам дали може ( аз дори една игра от замунда не умея да си инсталирам)-нямам достатъчно компютърна грамотност.Хардуерно и да има вариант ще е свързан с много разходи!Но пък и варианта да се трупа актив ,пишейки се неверни диагнози и съвети е предпоставка за злоупотреба със системата за рейтинг!Така за всеки проблем може да се пише :"смени си бензиностанцията" и да се трупа рейтинг!Ако за един проблем се дадат пет съвета- 4 грешни и 1 правилен,може след като се установи кой е бил правилния да се дига рейтинга на човека постнал го , а на другите 4 да се намалява.Но това изисква човешка намеса.
И когато питащият види вече постигнатите рейтинг резултати ще може да си направи сметка чий съвет да ползва и чий не.

code
26-08-2011, 19:33
И как мислите да стане това,софтуерно или хадуерно?

За мен лично това е немислим начин за потбор на данни.
Така или иначе темите се следят детайлно от модераторите не мисля, че е проблем да чукнат на някой една отметка, пък един ден като благоволи да си отговори на собствения въпрос да му я махнат.

robygas
26-08-2011, 19:37
Мойто мнение е, че универсални решения няма нито в автомобилната електроника, нито в механиката.
Това, че някой ще напише какъв му е проблема изобщо не означава, че при друг /със същите симптоми според него/ проблема ще е същия.

Alexandrov70
26-08-2011, 19:48
Мойто мнение е, че универсални решения няма нито в автомобилната електроника, нито в механиката.
Това, че някой ще напише какъв му е проблема изобщо не означава, че при друг /със същите симптоми според него/ проблема ще е същия.

Това е точно така , но има съвети , които дори не се доближават до проблема.
Това с отметките не е лоша идея.
А за да е максимално точен съвета е нужно при задаване на въпрос за проблем да се опише доколкото е възможно по-подробно самия проблем(глава може да боли по ред причини и не се лекува винаги с аналгин).Та когато някой възнамерява да отговори на въпрос нека и той самия зададе един или няколко въпроса , за да е сигурен ,че проблема е максимално близо до това , за което предполага.Роби, мисля ,че ти ме разбираш много точно .Преди да пуснеш газ анализатора или тестера не разпитваш ли клиента подробно за симптомите та да имаш някаква насоченост?

robygas
26-08-2011, 20:08
....и в 90% от случайте, термините за обяснение на проблема нямат нищо общо с естеството. Просто хората не могат да обяснят точно какво се случва.
Тук е същото.

Alexandrov70
26-08-2011, 20:11
Задънена улица?

code
26-08-2011, 20:13
Мойто мнение е, че универсални решения няма нито в автомобилната електроника, нито в механиката.
Това, че някой ще напише какъв му е проблема изобщо не означава, че при друг /със същите симптоми според него/ проблема ще е същия.
Значи да удряме кепенците и да се спасява всеки по единично?! Моите уважения, robygas, но изпадаш в конкретики, не за тях е темата, а за отношение от типа "е..л съм ви, аз се оправих"

drigata
26-08-2011, 21:14
Аз имам едно предложение:

Мод екипа ще следим за такива теми и развитието им до края на активноста на темите, и ако имат завършек ще ги оставяме,а ако не ги местим в коша.

Alfa User
26-08-2011, 21:26
имаше идеята системата за репутация да се върне и да важи ЕДИНСТВЕНО за техническите раздели.
Репутацията трябваше да се трупа/сваля чрез отбелязване на даденото мнение за вярно/полезно от самите потребители.

code
26-08-2011, 22:23
Репутацията, давана от потребители . . .. мисля че всички знаем за какво става въпрос.:disgust: Основното и най-полезно нещо във форума е "Проблем-решение", последно такава полезна тема, за която се сещам е http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=46596:th_up: и мисля, че усилията трябва да се насочат в тази посока, а не търсачката да е пълна с вопли и стонове и накрая нищо.

Alfa User
26-08-2011, 22:30
Именно колега, и щом човека ти е свършил работа- пак казвам "в технически раздел" - му даваш точица.
Ако пък те е подвел или ти е дал невярна информация/грешен съвет - му даваш минус точица.
А коментарите по-горе ... хммм ...

valjo
26-08-2011, 22:34
имаше идеята системата за репутация да се върне и да важи ЕДИНСТВЕНО за техническите раздели.
Репутацията трябваше да се трупа/сваля чрез отбелязване на даденото мнение за вярно/полезно от самите потребители.
Но това явно ще е в някой друг мандат на управата :)


не всички са практически приложими, съобразявайки се с всички ограничения от материално-техническо естество


по повод темата
в платените форуми на Microsoft (които са под много строг надзор какво и кой и как пише) има такава система, в която потребителя доказва, че проблема му е 1. решен напълно; 2. дадена идея, довела до решаването му

от това се трупат точки за далите акъл, и те получават официален статус на "MVP" в тоя случай

но това е комерсиален форум, и като такъв там са насипани много пари и организация

незнам с оглед наличния технически и времеви ресурс доколко ние можем да направим нещо, което да донесе повече ползи , отколкото усложнения

@code - това с тия "отбелязвания" го няма реализирано в сегашната версия на форума, което ...прави нещата ужасно сложни

Linkestis
26-08-2011, 22:35
По-безобидно е примерно:/има доста такива теми/ "Нещо ми тропа отпред"-Проблема решен!
Като автора на темата не е споделил какво е било решението на проблема му,съответно отговорния на раздела да синтезира прегледно темата или направо да я изтрие.
Или ако някои реши че това е рядко срещан такъв,и автора е написал как се е решил проблема му,да добави в заглавието че е решен.

code
27-08-2011, 09:27
имаше идеята системата за репутация да се върне и да важи ЕДИНСТВЕНО за техническите раздели.
Това почна да ми се вижда нелош вариант, след като няма техническа възможност за друго. Със кеф ще раздавам минуси на всички останали отворени теми, по-стари от 2-3 месеца.:boo: Може и да се измисли някакво ограничение, примерно да не можеш да даваш репутация на някой повече от 3 пъти или нещо от сорта, за да не се надуват изкуствено от едни и същи хора. :screwy:

valjo
27-08-2011, 10:30
в момента правим тестове с в.4 на форума (тази е в.3)

която е принципно нова и дава много повече възможности

като я настройваме ще имаме и това предвид, да видим какво и как :)

stay tunned:)

rossenvn
27-08-2011, 18:53
По-безобидно е примерно:/има доста такива теми/ "Нещо ми тропа отпред"-Проблема решен!
Като автора на темата не е споделил какво е било решението на проблема му,съответно отговорния на раздела да синтезира прегледно темата или направо да я изтрие.
Или ако някои реши че това е рядко срещан такъв,и автора е написал как се е решил проблема му,да добави в заглавието че е решен.

Хубави идеи се дават, макар и трудни за изпълнение. Бих предложил като за начало да се следи и за заглавията на темите. Защото, както е дал колегата: "Нещо ми тропа отпред"-Проблема решен! изглежда нормално, но "Тъп климатик" - проблема решен?? звучи....ъъъъъ, ами тъпо, а има такива теми. И правила има, но явно някои теми минават, а би трябвало да се редактират. Явно климатика е поумнял.

Quattro
27-08-2011, 19:07
Попадал съм на доста теми за покупко-продажба на гуми или джанти,без автора да напише размера във заглавието. Еми това си е олигофрения!

mordohy
27-08-2011, 21:19
Проблема може да се реши много лесно.
Мода може да следи развитието на темата и ако няма завършващ пост, където да е обяснен начина по който се е решил проблема - изискване на обяснение и решение!
Всъщност, може много лесно да се запише като точка в правилата на форума, че всеки, който отвори тема в техническите раздели, с която търси помощ, е длъжен накрая да обясни подробно, как се е справил с проблема.
Такива теми, накрая е редно да почистят, изтупат и избършат както от спама, така и от повтарящи се постове.

kolev
30-08-2011, 17:41
а аз предлагам на завършените теми да се редактира заглавието :
Решено! името на темата
а иначе повечето хора влизат във форума когато имат проблем. решават го и си карат живота. мисля че това е съвсем нормално. има и случаи когато проблема остава неизвестен, така че не могат да се задължат хората.

mordohy
31-08-2011, 08:55
а аз предлагам на завършените теми да се редактира заглавието :
Решено! името на темата
а иначе повечето хора влизат във форума когато имат проблем. решават го и си карат живота. мисля че това е съвсем нормално. има и случаи когато проблема остава неизвестен, така че не могат да се задължат хората.
Проблема не може да остане неизвестен, защото това означава само, че отива за вторични и следователно пак е решен:choice: