View Full Version : Проблем с преднoто шофьорско стъкло
chicheto1987
01-09-2011, 10:09
какво може да бъде
работи си ...по някое време се спре и не работи... какво може да бъде
:metal:
chicheto1987
01-09-2011, 10:25
първо бутона провери.
бачка
какво значи "бачка". сваля се бутона, разглобява се и се почистват пластинките със спирт примерно. ако не е от това - модула на шофьорското стъкло, кабели, машинка.
badmadafaka
01-09-2011, 10:38
Ами в тази система има следните компоненти: моторче за стъклото (вътре във вратата), кабели, бутон(и), блок за управление (една тъмнокафява кутия някъде около волана), предпазители (бушони)... Започваш всичко наред и разбираш кое е прецакано... И понеже не се сещам как точно би могъл да провериш модула за управление дали работи коректно, аз бих тествал всичко останало и ако то си работи, значи проблема е в модула :)
Deathriderr
01-09-2011, 11:02
Моя работи когато си иска от оплътненията просто му пречат да слезе надоло иначе никога не съм имал проблем да го затворя
лайсните на уплътненията си имат гнезда. когато се слага кората трябва да се внимава с това иначе пречат на прозореца.
какво може да бъде
работи си ...по някое време се спре и не работи... какво може да бъде
Добре бе колега, толкова ли те мързи да напишеш два-три реда и да обясниш човешки за какво точно иде реч? Как очакваш някой да ти даде смислен отговор при така поставен въпрос?
chicheto1987
01-09-2011, 12:14
всичко си работи релето се чува как цунка по просто не мога колега ... стъклото не мърда и не мърда
Е така е малко по-ясно.
А като цъкне релето, моторчето опитва ли се да завърти? Ако не - виж си бушоните. Модулът за управление и мотора са на отделни бушони, т.е релето да си цъка а до мотора да няма никой.
Модулът за управление е зад кората под волана малко вляво.
chicheto1987
01-09-2011, 12:21
сега отивам да пробвам мерси колега :handshake:
chicheto1987
01-09-2011, 12:52
колега кой от всичките бушони e
Е като отвориш конзолката, то си е нарисувано над бушоните кой за какво е
chicheto1987
01-09-2011, 14:07
е тава трябва да отворя нали ?
badmadafaka
01-09-2011, 15:18
Това е модула за управление, ама и да го отвориш няма кой знае какво да му направиш, по-добре го сменяй ако е от него...
Дамм, това е модула. А с бушоните какво стана?
chicheto1987
01-09-2011, 16:29
има и нешто ама не се зн какво е ..... разглобих кората и стъклото тръгна с малко напани де :Д като се качва се тормози аз мисля че машинката
Предложения :
:throw:
badmadafaka
01-09-2011, 16:37
Ми подаваш директно напрежение на моторчето и разбираш дали е от него... Както сигурно си видял, в него влизат два броя кабели, демек няма рокет сайънс (единия е + другия е - ) :smartass:
old alfist
01-09-2011, 17:04
Вземи ти или някой който поразбирва от токове един мултицет и измери напрежението - има вероятност релето или предпазителят да не провеждат добре .
Като си свалил кората, хвани и почисти хубаво релсата по която се вдига, и после я намажи с нова грес. Проблемът на тия механизми е, че с времето греста се набива с пепел и се втвърдява и става като дъвка. Моторчето се тормози и модулът го изключва, щот се лъже, че е стигнало крайно положение.
b_angelov
02-09-2011, 19:46
Като си свалил кората, хвани и почисти хубаво релсата по която се вдига, и после я намажи с нова грес. Проблемът на тия механизми е, че с времето греста се набива с пепел и се втвърдява и става като дъвка. Моторчето се тормози и модулът го изключва, щот се лъже, че е стигнало крайно положение.
...или им се чупят щифтовете на пластмасовите водачи, които от своя страна излизат от релсата и заклинват.
За други колеги, които имат проблеми по стъклата от ел. естество, пускам и тук тази схема, за да е по-пълна темата:
http://photo-zona.net/images/user43385/album12587/thumb/1314606300_hkzu0728_Untitled-1.jpg (http://photo-zona.net/images/user43385/album12587/large/1314606300_hkzu0728_Untitled-1.jpg)
chicheto1987
03-09-2011, 13:25
един мой приятел каза "четките" сa тe какво сменят ли се ?
Глупости... Това да не е стартер. Тоя мотор е изчислен да надживее колата по ресурс. Проблема ти е друг.
А дори да са четки, не можеш да ги смениш, мотора е капсулован. Взимаш си машинка втора ръка и си в джаза.
chicheto1987
03-09-2011, 15:13
разбрах :Д
благодаря на всички които писаха
:respect:
При мен пък, въпросния преден прозорец ту се отваря, ту се затваря сам. Много е изнервящо особено когато си пуснал климатика и навън е над 30 градуса да се отвори и да ти прецака температурата :) Отделих копчето от буксата мислех че проблема е в самото копче някъде да окъсява и да прави ненужен контактзнам ли :) . Но дори и при махнато копче пак прозореца си прави каквото си поиска. Ще изчистя клемите на буксата, дано се оправи :)
b_angelov
16-09-2011, 23:17
При мен пък, въпросния преден прозорец ту се отваря, ту се затваря сам. Много е изнервящо особено когато си пуснал климатика и навън е над 30 градуса да се отвори и да ти прецака температурата :) Отделих копчето от буксата мислех че проблема е в самото копче някъде да окъсява и да прави ненужен контактзнам ли :) . Но дори и при махнато копче пак прозореца си прави каквото си поиска. Ще изчистя клемите на буксата, дано се оправи :)
"Комфорта" на прозореца ти прави беля, не буксата на бутона.
Отвори му кутийката и разгледай за студени спойки. Ако трябва ги презапои всичките. Почисти му неговите букси с контактен спрей и пробвай пак. ;)
ecotronic
17-09-2011, 00:39
Огледай и кабелите от бутоните да не им е нарушена някъде изолацията и да дават накъсо или да се допират някъде на корпус. Опитай се да предизвикаш проблема да се прояви, подръпвайки и размърдвайки кабели, конектори и т.н. Това е добър способ за локализиране на проблемното място.........ако е вярна теорията ми за нарушена изолация.
b_angelov
17-09-2011, 07:45
Огледай и кабелите от бутоните да не им е нарушена някъде изолацията и да дават накъсо или да се допират някъде на корпус. Опитай се да предизвикаш проблема да се прояви, подръпвайки и размърдвайки кабели, конектори и т.н. Това е добър способ за локализиране на проблемното място.........ако е вярна теорията ми за нарушена изолация.
+1 ;-)
Toва включва не само кабелите във вратата, а и в гофрето м/у вратата и калника както и кабелите под волана.
Но задължително виж и модула, за който ти казах в предния пост.
moulin_m
10-10-2011, 12:02
Може все пак и да свалиш кората на вратата. Аз имах проблем с един найлон вътре, който се беше разместил и при движението на водачите на стъклото се заклещваше между тях. Ако е от найлона можеш или да го махнеш, или да го залепиш за ватата, която също ще видиш като свалиш кората.
Deathriderr
10-10-2011, 17:48
И моя работи когато си иска, удряш силно точно под волана 1-2 пъти и тръгва поне при мен е така :pokey: :crazy:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.