PDA

View Full Version : Проблем с преднoто шофьорско стъкло



chicheto1987
01-09-2011, 10:09
какво може да бъде


работи си ...по някое време се спре и не работи... какво може да бъде

:metal:

kolev
01-09-2011, 10:19
първо бутона провери.

chicheto1987
01-09-2011, 10:25
първо бутона провери.

бачка

kolev
01-09-2011, 10:38
какво значи "бачка". сваля се бутона, разглобява се и се почистват пластинките със спирт примерно. ако не е от това - модула на шофьорското стъкло, кабели, машинка.

badmadafaka
01-09-2011, 10:38
Ами в тази система има следните компоненти: моторче за стъклото (вътре във вратата), кабели, бутон(и), блок за управление (една тъмнокафява кутия някъде около волана), предпазители (бушони)... Започваш всичко наред и разбираш кое е прецакано... И понеже не се сещам как точно би могъл да провериш модула за управление дали работи коректно, аз бих тествал всичко останало и ако то си работи, значи проблема е в модула :)

Deathriderr
01-09-2011, 11:02
Моя работи когато си иска от оплътненията просто му пречат да слезе надоло иначе никога не съм имал проблем да го затворя

kolev
01-09-2011, 11:07
лайсните на уплътненията си имат гнезда. когато се слага кората трябва да се внимава с това иначе пречат на прозореца.

tonov
01-09-2011, 11:47
какво може да бъде
работи си ...по някое време се спре и не работи... какво може да бъде

Добре бе колега, толкова ли те мързи да напишеш два-три реда и да обясниш човешки за какво точно иде реч? Как очакваш някой да ти даде смислен отговор при така поставен въпрос?

chicheto1987
01-09-2011, 12:14
всичко си работи релето се чува как цунка по просто не мога колега ... стъклото не мърда и не мърда

tonov
01-09-2011, 12:18
Е така е малко по-ясно.

А като цъкне релето, моторчето опитва ли се да завърти? Ако не - виж си бушоните. Модулът за управление и мотора са на отделни бушони, т.е релето да си цъка а до мотора да няма никой.

Модулът за управление е зад кората под волана малко вляво.

chicheto1987
01-09-2011, 12:21
сега отивам да пробвам мерси колега :handshake:

chicheto1987
01-09-2011, 12:52
колега кой от всичките бушони e

tonov
01-09-2011, 13:37
Е като отвориш конзолката, то си е нарисувано над бушоните кой за какво е

chicheto1987
01-09-2011, 14:07
е тава трябва да отворя нали ?

badmadafaka
01-09-2011, 15:18
Това е модула за управление, ама и да го отвориш няма кой знае какво да му направиш, по-добре го сменяй ако е от него...

tonov
01-09-2011, 16:19
Дамм, това е модула. А с бушоните какво стана?

chicheto1987
01-09-2011, 16:29
има и нешто ама не се зн какво е ..... разглобих кората и стъклото тръгна с малко напани де :Д като се качва се тормози аз мисля че машинката


Предложения :

:throw:

badmadafaka
01-09-2011, 16:37
Ми подаваш директно напрежение на моторчето и разбираш дали е от него... Както сигурно си видял, в него влизат два броя кабели, демек няма рокет сайънс (единия е + другия е - ) :smartass:

old alfist
01-09-2011, 17:04
Вземи ти или някой който поразбирва от токове един мултицет и измери напрежението - има вероятност релето или предпазителят да не провеждат добре .

tonov
01-09-2011, 17:16
Като си свалил кората, хвани и почисти хубаво релсата по която се вдига, и после я намажи с нова грес. Проблемът на тия механизми е, че с времето греста се набива с пепел и се втвърдява и става като дъвка. Моторчето се тормози и модулът го изключва, щот се лъже, че е стигнало крайно положение.

b_angelov
02-09-2011, 19:46
Като си свалил кората, хвани и почисти хубаво релсата по която се вдига, и после я намажи с нова грес. Проблемът на тия механизми е, че с времето греста се набива с пепел и се втвърдява и става като дъвка. Моторчето се тормози и модулът го изключва, щот се лъже, че е стигнало крайно положение.
...или им се чупят щифтовете на пластмасовите водачи, които от своя страна излизат от релсата и заклинват.

За други колеги, които имат проблеми по стъклата от ел. естество, пускам и тук тази схема, за да е по-пълна темата:
http://photo-zona.net/images/user43385/album12587/thumb/1314606300_hkzu0728_Untitled-1.jpg (http://photo-zona.net/images/user43385/album12587/large/1314606300_hkzu0728_Untitled-1.jpg)

chicheto1987
03-09-2011, 13:25
един мой приятел каза "четките" сa тe какво сменят ли се ?

tonov
03-09-2011, 14:12
Глупости... Това да не е стартер. Тоя мотор е изчислен да надживее колата по ресурс. Проблема ти е друг.

А дори да са четки, не можеш да ги смениш, мотора е капсулован. Взимаш си машинка втора ръка и си в джаза.

chicheto1987
03-09-2011, 15:13
разбрах :Д


благодаря на всички които писаха


:respect:

Oziris
15-09-2011, 17:21
При мен пък, въпросния преден прозорец ту се отваря, ту се затваря сам. Много е изнервящо особено когато си пуснал климатика и навън е над 30 градуса да се отвори и да ти прецака температурата :) Отделих копчето от буксата мислех че проблема е в самото копче някъде да окъсява и да прави ненужен контактзнам ли :) . Но дори и при махнато копче пак прозореца си прави каквото си поиска. Ще изчистя клемите на буксата, дано се оправи :)

b_angelov
16-09-2011, 23:17
При мен пък, въпросния преден прозорец ту се отваря, ту се затваря сам. Много е изнервящо особено когато си пуснал климатика и навън е над 30 градуса да се отвори и да ти прецака температурата :) Отделих копчето от буксата мислех че проблема е в самото копче някъде да окъсява и да прави ненужен контактзнам ли :) . Но дори и при махнато копче пак прозореца си прави каквото си поиска. Ще изчистя клемите на буксата, дано се оправи :)
"Комфорта" на прозореца ти прави беля, не буксата на бутона.
Отвори му кутийката и разгледай за студени спойки. Ако трябва ги презапои всичките. Почисти му неговите букси с контактен спрей и пробвай пак. ;)

ecotronic
17-09-2011, 00:39
Огледай и кабелите от бутоните да не им е нарушена някъде изолацията и да дават накъсо или да се допират някъде на корпус. Опитай се да предизвикаш проблема да се прояви, подръпвайки и размърдвайки кабели, конектори и т.н. Това е добър способ за локализиране на проблемното място.........ако е вярна теорията ми за нарушена изолация.

b_angelov
17-09-2011, 07:45
Огледай и кабелите от бутоните да не им е нарушена някъде изолацията и да дават накъсо или да се допират някъде на корпус. Опитай се да предизвикаш проблема да се прояви, подръпвайки и размърдвайки кабели, конектори и т.н. Това е добър способ за локализиране на проблемното място.........ако е вярна теорията ми за нарушена изолация.

+1 ;-)
Toва включва не само кабелите във вратата, а и в гофрето м/у вратата и калника както и кабелите под волана.

Но задължително виж и модула, за който ти казах в предния пост.

moulin_m
10-10-2011, 12:02
Може все пак и да свалиш кората на вратата. Аз имах проблем с един найлон вътре, който се беше разместил и при движението на водачите на стъклото се заклещваше между тях. Ако е от найлона можеш или да го махнеш, или да го залепиш за ватата, която също ще видиш като свалиш кората.

Deathriderr
10-10-2011, 17:48
И моя работи когато си иска, удряш силно точно под волана 1-2 пъти и тръгва поне при мен е така :pokey: :crazy: