View Full Version : двутактово масло в дизела
Днес прочетох, че добавянето на двутактово масло в нафтата имало изключително положителен ефект върху работата на дизеловия двигател. Това се правело като превантивна мярка срещу запушването на FAP /DPF/ филтрите от некачествената нафта в България. Някой има ли представа, доколко това е вярно и като как това масло би помогнало /ако е вярно/.
Питането ти сериозно ли е ???
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=39270&start=0
old alfist
02-09-2011, 23:45
За съжаление не съм инженер-химик, за разлика от моя шеф и не бих могъл да отговоря на въпроса, но ако имаш проблем с дизела мини на бензин.
Ако не ме лъже паметта и в нашия си форум имаше подобна тема преди няколко години и Петко KGB беше дал добри и отзиви за двутактовите масла в дизела . Мисля също беше споменато за Щилл и Хускварна - маслата за моторни резачки .
old alfist
03-09-2011, 00:36
Ако не ме лъже паметта и в нашия си форум имаше подобна тема преди няколко години и Петко KGB беше дал добри и отзиви за двутактовите масла в дизела . Мисля също беше споменато за Щилл и Хускварна - маслата за моторни резачки .
Моята косачка Хускварна си върви със 100-октанов бензин.
Старуха за дизел и бензинови двутактови масла говорим тука бре . Остави косачката на мира сега .
Наиш кви са зли новите не са кат нас ;)
old alfist
03-09-2011, 00:49
Старуха за дизел и бензинови двутактови масла говорим тука бре . Остави косачката на мира сега .
Наиш кви са зли новите не са кат нас ;)
Толкова са неориентирани сиромашките, че ми е жал за тях, но брулват някакви амбициозни въпроси, на които отговорите са свързани с различни варианти, но те нямат търпението да прочетат, а камо ли да го осмислят и изпитат тепърва в живота.
Питането ми е сериозно, а това го прочетох във вестник "168 часа" /бр.35, от 02.09.2011./. Въпроса за избора на дизел или бензин е засегнат в друга тема. А това, че горивата в България не отговарят на европейските норми засяга всички ни - дори и тези каращи бензинови коли.
DarkKnight
03-09-2011, 09:52
Имам едно такова питане - кога ще отговаряте по темата и няма да се виждат отговори - "Ама ти сериозно ли"?
На моята един приятел ми беше сипал и имаше само положителни ефекти (за жалост не знам какво за да сипя пак). Ако имахме бензиностанции с хубава нафта сигурно никога не бих се замислил, но...
Сега обмислям пак да сложа, но не знам какво точно беше сложил :(
За мен е нормално да задам подобен въпрос, обосновавам се защо:
Колегата е прочел нещо във вестника, става въпрос за използването на масло като добавка към горивото и филтър за твърди частици. Логично е при изгарянето на масло да се отделя по голямо количество твърди частици, които според мен няма да са благоприятно явление за живота на този филтър.
Колко човека имат на дизелите си филтри за твърди частици и добавят в горивото си масло ? Споделете, ако имате такива наблюдения, ще ми е интересно.
По темата - аз имам наблюдение над 6 дизелови автомобила, без такива филтри, пробегът им вече е по 500 000 км и малко повече, зареждани са само с обикновено дизелово гориво,главно по бензиностанции извън България. Там съдържанието на сяра, която има свойството да маже е доста по ниско от това в България. Добавки в горивото не сме използвали никога. Проблеми и ремонти по горивната система засега също не сме правили.
Нормално е кола за 10 000 да изгори примерно 200гр масло. Производителите на коли дори това количество са го сметнали за проблем за DPF филтъра и затова препоръчват специални LOW SAPS масла с по-ниско съдържание на сулфатна пепел, фосфор и не мога да се сетя още какво. Та дали с масло в нафтата ще прокопса филтъра :info:
Ами интересно ми е и на мен, дали някой с филтър е опитвал да добавя масло и какъв е ефекта.
Ами интересно ми е и на мен, дали някой с филтър е опитвал да добавя масло и какъв е ефекта.
Синтетичното двутактово масло е бездимно и почиства и предпазва от отлагане на нагар (предполагам това са "твърдите частици). Това, че е мноого полезно като добавка към дизеловото гориво съм го установил лично и то многократно - дюзите и помпата започват да работят много по-тихо и "мазно" след добавянето му. Пробвал съм с "ударни" дози като 1л/15-20 л гориво и печки, които са си били за ремонт на дюзи са "отпушвали" и си карат до ден днешен. Та въз основа на горенаписаното мисля, че ако вече има нагар при първоначално добавяне на маслото вероятно филтъра ще се запуши поради естествения ефект на почистване на нагарите, но при последващо редовно добавяне няма да има никакъв проблем. Ся моля не ме хранете много и без това съм леко пълничък, особено тези, които никога не сте изпитали ефекта от "добавката" - първо пробвайте и след това пишете - аз ви гарантирам, че ако няма ефект значи ДВГ ви е перфектно чист, но и така да е със сигурност няма да си навредите
Значи става за нашите печки?И каква доза е препоръчителна?
Не че става ами с нашите "модерни" горива е силно препоръчително. Бях го чел някъде и мисля, че за да има ефект дозата беше 1% ама аз и джиткам 1л/резервоар. През зимата жената беше заредила някаква гадна нафта няколко пъти на шведско-холандско-френската печка и сутрин се разпалваше като КАМАЗ - разтворих 1 л в 10 л нафта и колкото имаше вътре (със сигурност общо не беше повече от 20 л) - покара я един ден и на другата сутрин си запали с всичките 4 цилиндъра без никакви пушилки.
Това за синтетичното двутактово масло ме заинтригува ! А колегата би ли посочил марка и модел масло, което е ползвал и естествено има добри впечатления от него ?
---------- Post added at 21:02 ---------- Previous post was at 20:52 ----------
През зимата съм слагал светилна газ, за да не замръзне нафтата. Е, не на италианката, а на камиона /атего 2/. И въпреки това като падна температурата ок. -22 градуса и атегото неможа да запали. Честно казано звучи ми странно, че маслото, което по принцип е с по-голям вискозитет, облекчава зимното палене.
Jivko7777
03-09-2011, 21:03
Днес прочетох, че добавянето на двутактово масло в нафтата имало изключително положителен ефект върху работата на дизеловия двигател. Това се правело като превантивна мярка срещу запушването на FAP /DPF/ филтрите от некачествената нафта в България. Някой има ли представа, доколко това е вярно и като как това масло би помогнало /ако е вярно/.
Мдааа вярно си е, използването на двутактово масло намаля поне двойно вредните емисии, като говорим обаче за клас JC или бездимно ;)
Ако не ме лъже паметта и в нашия си форум имаше подобна тема преди няколко години и Петко KGB беше дал добри и отзиви за двутактовите масла в дизела . Мисля също беше споменато за Щилл и Хускварна - маслата за моторни резачки .
Щил не е препоръчително за резачки, защото е на съвсем друг принцип там и няма тия смазващи свойства! Германците препоръчват дори минерално масло ;)
Имам едно такова питане - кога ще отговаряте по темата и няма да се виждат отговори - "Ама ти сериозно ли"?
На моята един приятел ми беше сипал и имаше само положителни ефекти (за жалост не знам какво за да сипя пак). Ако имахме бензиностанции с хубава нафта сигурно никога не бих се замислил, но...
Сега обмислям пак да сложа, но не знам какво точно беше сложил :(
Най-добрия вариянт за мен е полусинтетичното, отиваш и си взимат Приста 2Т JC, просто при нас маслото е за изгаряне а не за смазване при обороти от 15-18 000 така че марката въобще не е от значение ;)
За мен е нормално да задам подобен въпрос, обосновавам се защо:
Колегата е прочел нещо във вестника, става въпрос за използването на масло като добавка към горивото и филтър за твърди частици. Логично е при изгарянето на масло да се отделя по голямо количество твърди частици, които според мен няма да са благоприятно явление за живота на този филтър.
Колко човека имат на дизелите си филтри за твърди частици и добавят в горивото си масло ? Споделете, ако имате такива наблюдения, ще ми е интересно.
По темата - аз имам наблюдение над 6 дизелови автомобила, без такива филтри, пробегът им вече е по 500 000 км и малко повече, зареждани са само с обикновено дизелово гориво,главно по бензиностанции извън България. Там съдържанието на сяра, която има свойството да маже е доста по ниско от това в България. Добавки в горивото не сме използвали никога. Проблеми и ремонти по горивната система засега също не сме правили.
Грешиш с 2Т масло вредните емисии са по малко ;)
Значи става за нашите печки?И каква доза е препоръчителна?
Дозата която дават навсякъде за Common Rail и помпа дюза е 1:200 (за по-старите дизели е 1:100), или по друг начин казано (1:200) е:
50л - 250мл масло
40л - 200мл
30л - 150мл и т.н.
или по друг начин казано 5мл на 1литър нафта ;)
В заключение бих казал че ефекта си е буквално поразителен! Сложих на 2,4-ката след много прочитания по немски и чужди форуми като цяло и просто това е задължително да го добавяме защото новите нафти Евро 4 и 5 са с много ниско съдържание на сяра и следователно смазочни качества и всичко това е само и единствено заради екологията! По късно ще поста материал и извадка от немския форум на Мерцедес ;)
Благодаря на колегата за изчерпателния отговор. Определено ще изпробвам това масло и ще споделя какъв е бил резултата.
Jivko7777
03-09-2011, 21:23
Ето и извадката от немския форум с добър превод ;)
Като особено последния факт с който Мерцедес му зачетоха теста за надеждност за невалиден, защото той го изтърпя без проблем, но през цялото време е имало 2Т масло в нафтата и така E320CDI 2007г. успява ;) с порцията която аз ви дадох по горе 1:200 ;)
Ето и още интересни факти:
"Благодарение на мерките за контрол на замърсяването нафтата в ЕС е почти лишена от сяра и съдържа до 5% био-дизел. Сярата има способности на смазка при системи за впръскване под високо налягане. Без сяра, намаленото смазване на новите дизели вече показва отрицателно въздействие върху дългосрочната устойчивост на инжекторите и помпата за високо налягане. Производителите на помпи за високо налягане са реагирали като подменят някои от движещите се части с Teflon, или друг подходящ материал. Въпреки това, дългосрочната надеждност все още не е постигната, както със стария (съдържащ сяра) дизел.
Изследователските центрове на добре известните немски автомобилни производители са провели някои дългосрочни тестове на дизел добавки, за да разберат дали някой от тях ще имат влияние върху дългосрочната надеждност на дизеловия двигател.
Резултатите от това проучване: всички дизелови добавки в момента на пазара е не си струват парите!
НО: 2-тактово масло, което ние използваме в нашите моторни триони, косачки или във 2-тактови моторни двигатели е доказано, че има изключително положителен ефект върху дизелови двигатели, ако това 2-тактово масло се добавя към дизеловите в хомеопатични дози 1:200. На практика: 0,300 литра на 2-тактово масло в 70l дизелов резервоар. 2-тактовото масло ще се абсорбира от дизеловото гориво и ще смазва движещите се части на впръскващата система - помпа и инжектори .
Освен това, 2-тактово масло ще се пази чист дизеловия двигател, тъй като то изгаря напълно като самия дизел.
С други думи, 2-тактовото масло е с много по-ниско съдържание на пепел, както дизела, когато изгори. Това е доказан факт и DPF (дизелови частици (сажди) филтър) не се запушва.
Една допълнителна информация: в Германия, трябва да се представят колите на всеки 2 години с TUV - Технически надзор на организацията - които проверяват, наред с другото, и замърсяването на бензиновите и дизеловите двигатели.
Измерените димности от дизелов двигател, без използване на 2-тактово масло е 0,95.
Същият фактор, с използване на 2-тактово масло е 0,47 - намаляване на почти половината от частици сажди.
Освен това,с употребата на 2-тактово масло в дизеловото гориво ще се увеличат километрите от 3-5%.
До всички:
Налейте 0,3 литра 2-тактово масло с всеки резервоар . Вие ще забележите изненадващо голяма разлика в гладкостта на работа на Вашия двигател , нивото на шума е намалена, особено когато двигателят е студен, и икономията на гориво ще се увеличи освен описаните други предимства. Ако сте забравили да налеете малка доза 2-тактово масло - няма проблем. Просто налейте в следващия момент.
Всеки, който е използвал 2-тактово масло в неговия дизелов двигател, е потвърдил, че работи по добре.
Да не се използва напълно синтетично 2-тактово масло, тъй като е прекалено скъпо и не е наистина необходимо такова високо качество за вашите цели.
Използването на 2-тактово масло в дизеловото гориво при нормални обстоятелства не се вижда, тъй като 2-тактовото масло ще се абсорбира от дизела и се формира на емулсия..
Както вече казах, ние трябва да преминаваме на всеки 2 години тех. преглед на изг. газове - TUV, както и на емисионните стойности - измерени са далеч добри показатели с използване на 2-тактово масло, отколкото без. Не е имало случай, в който производителят на колата да е отказал гаранционна поддръжка на автомобили използвали 2-тактово масло(разбира се, без да знае това).
Демонтиране на изпитвани дизелови двигатели след употреба на 2-тактово масло показа, че тези двигатели са били в извънредно чисти и в топ състояние. Така че защо производителя да откаже гаранционно обслужване ?"
Може би всички знаем, че Mercedes Benz проведе през 2007 г., тест за надеждност, с Mercedes E-клас 320 CDI от Париж до Пекин. Поради факта, че качеството на дизеловото гориво в Източна Европа, Русия и Китай, не отговаря на изискванията, DIN, и Mercedes не е искал да поеме риска техните двигатели да дефектират поради лошо качесто на горивото, общото турне е било придружено от дизелов резервоар за гориво от ЕС. Избрани клиенти на Mercedes могат да кандидатстват за участие в определени части на този тест-тур, адвокати и нотариуси трябва да удостоверят верността на този тест за надеждност.
Въпреки, че Mercedes не харесва излязлия наяве факт, че дизеловите горива, използвани за този тест съдържат 2-тактово масло с цел смазване и запазване чисти двигателите по време на този маратон.
Защо на производителите на автомобили да не се позволи официално хомеопатичните допълнение на 2-тактово масло в дизеловото гориво, има много причини, най-вече от правно естество. Освен това, кой автомобилен производител има интерес от прекомерната надеждност на двигателите им? Техните сервизи ще имат големи проблеми поради липса на работа.
Междувременно "2-тактово масло за дизели" издание привлече интереса на редица университети в Германия, тъй като това 2-тактово масло се е доказало, че има невероятни свойства, ако се добави в малки дози към дизелово гориво (1:200) , особено положително е въздействието върху замърсяването на въздуха, намаляването на консумацията на гориво и подобряването на дългосрочната надеждност на дизеловите двигатели. В дискусиите за и против, ще отнемат известно време. Но веднага след като академичен доклад бъде публикуван от един от нашите университети, това ще се промени много бързо.
Между другото: всички производители на автомобили отхвърлиха добавките на гориво в колите си, и предупреждават, че гаранцията може да бъде засегната. Никой не казва, че гаранцията ще бъде отхвърлена за 2-тактовото масло като свойства не е добавка. Такива дози 2-тактово масло в дизеловото гориво е много трудно да се анализират, както всеки (химически) анализ е с основна функция за идентифициране на вещества, които са вредни. Но 2-тактово масло доказа ,че не е вредно изобщо, точно обратното!"
Това за вредните емисии, че при добавяне на масло са по малко, някъде анализи и данни нещо срещали ли сте ?
Дайте да ги видим.
Jivko7777
04-09-2011, 16:09
Това за вредните емисии, че при добавяне на масло са по малко, някъде анализи и данни нещо срещали ли сте ?
Дайте да ги видим.
По горе мисля че ясно е обяснено :Tease:
Не съм много разбиращ в химията, но до колкото знам, маслото при горене е по-калорично от нафтата и гори по-бавно. Това може ли да създаде проблеми на турбината - и по-точно, по-високата температура от горенето на маслото да прегори лопатките ?
Ако опасенията ти са верни аз досега е трябвало на сменя поне 10-ина прегорели турбини, а пък ако много те притеснява просто не го слагай - тука от толкова постове няма нито един, в който да е споменато за проблеми след добавяне на масло, ама все пак винаги има първи път :Tease:
KirilSol
05-09-2011, 17:25
тук има още информация по темата:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=63452
В началото на темата цитирах именно тая статия във в. 168 часа от петъчния брой.
Jivko7777
06-09-2011, 18:35
Не съм много разбиращ в химията, но до колкото знам, маслото при горене е по-калорично от нафтата и гори по-бавно. Това може ли да създаде проблеми на турбината - и по-точно, по-високата температура от горенето на маслото да прегори лопатките ?
Разсъждения валидни за от преди 20г ;)
Прочети малко по горе е обяснено кое как ;)
Разсъждения валидни за от преди 20г ;)
Прочети малко по горе е обяснено кое как ;)
Може би колегата е в час с органичната химия и по-точно на петролните деривати, но уви аз не съм. За това и повдигнах темата - ако някой знае да сподели. Сори колега... простете нам непросветените !
Jivko7777
12-09-2011, 14:47
Може би колегата е в час с органичната химия и по-точно на петролните деривати, но уви аз не съм. За това и повдигнах темата - ако някой знае да сподели. Сори колега... простете нам непросветените !
Всички слагат сложи и ти ;) ще ти хареса ;)
Взел съм си полу синтетично на alpina.
lordliness
12-09-2011, 20:53
А защо тогава производителите на горива не смесват горивото с масло,ако върши работа при дизела ще върши и при бензина и там има помпи ,инжекциони и т.н.,едвали ще се оскъпи много,вместо да слагат разни по- скъпи смазващи и вредни агенти?Едва ли не са се сетили ,че става и за четиритактови двигатели!
Jivko7777
13-09-2011, 11:33
А защо тогава производителите на горива не смесват горивото с масло,ако върши работа при дизела ще върши и при бензина и там има помпи ,инжекциони и т.н.,едвали ще се оскъпи много,вместо да слагат разни по- скъпи смазващи и вредни агенти?Едва ли не са се сетили ,че става и за четиритактови двигатели!
Ами няма как да стане това, защото Евро 4 и 5 нафта почти няма сяра вътре пък ти искаш масло да сложат :tooth:
Въпросната нафта е все едно вода докато я пипнеш с пръст и е изсъхнала вече...
lordliness
13-09-2011, 19:23
Ами няма как да стане това, защото Евро 4 и 5 нафта почти няма сяра вътре пък ти искаш масло да сложат :tooth:
Въпросната нафта е все едно вода докато я пипнеш с пръст и е изсъхнала вече...Да бе това е ясно,но преди да влязат всички тези евро стандарти.Би трябвало да не вреди, най-много да дозапуши катализатора ако има такъв.На двутактовата ми резачка за дърва съотношението трябва да е 40 към 1.Но това е друго.
Освен тук, във форума, отговор търсих и извън него. Но тъй като напълних главата с нова информация и не му е лесно на "процесора" ми да я обработи, ще се опитам да ти обясня така както го разбрах.
За целта се ползва синтетично или полу-синтетично бездимно двутактово масло. Маслата са с по-висок вискозитет от нафтата, горят по-бавно и са по-калорични. При изгаряне развиват по-висока температура и успяват да изгорят отложения нагар, от нафтата, по дюзите и в ауспуха. Всички знаем, че в България нафтата не отговаря на европейските изисквания и има високо съдържание на сяра, която прави нагара.
Препоръчителното съотношение е: 1/200, т.е. на 20л. нафта - 100 мл. масло.
Надявам се че успях накратко да го обясня. Както по-горе писах, не съм много вещ в химията и така го разбрах от всичко което изчетох по въпроса.
lordliness
13-09-2011, 20:24
При двутактовите мотори маслото се слага в горивото за да смазва цилиндрите и т. н.При нас с четири тактовите -маслото трябва да маже всичко до момента на влизането на горивото в цилиндъра,после от него вече няма нужда-така ли е?
При двутактовите мотори маслото се слага в горивото за да смазва цилиндрите и т. н.При нас с четири тактовите -маслото трябва да маже всичко до момента на влизането на горивото в цилиндъра,после от него вече няма нужда-така ли е?
Напротив, нуждата е и после при изгарянето му. Става така, че горейки маслото изгаря нагара от нафтата и така прочиства изпускателната система и FAP филтъра, а също и отпушва дюзите.
Jivko7777
13-09-2011, 20:55
Общо взето е направо задължително да се слага :)
lordliness
13-09-2011, 21:03
Този нагар за който говориш се чисти,като се качиш на магистралата и покараш малко със 140км.-после мотора е като нов-виждал съм!Като смесиш маслото вискозитета му става като на нафтата,бавното горене води до прегряване на мотора по прицип.Всички двигатели са конструирани да горят известно количество масло.Така , може би е полезно само до момента на изгаряне.По тази логика двигателите горящи повече масло ,поради някакъв недостатък трябва да са супер чисти?
Jivko7777
13-09-2011, 21:15
Този нагар за който говориш се чисти,като се качиш на магистралата и покараш малко със 140км.-после мотора е като нов-виждал съм!Като смесиш маслото вискозитета му става като на нафтата,бавното горене води до прегряване на мотора по прицип.Всички двигатели са конструирани да горят известно количество масло.Така , може би е полезно само до момента на изгаряне.По тази логика двигателите горящи повече масло ,поради някакъв недостатък трябва да са супер чисти?
Еми предполагам знаеш че тези които горят масло са с по висока компресия именно защото го горят ;)
И спри да спориш хората от Мерцедес нямаше да го сложат ако беше вредно, напротив без него нямаше да минат тия 15 000км без да спира автомобила ;)
Този нагар за който говориш се чисти,като се качиш на магистралата и покараш малко със 140км.-после мотора е като нов-виждал съм!Като смесиш маслото вискозитета му става като на нафтата,бавното горене води до прегряване на мотора по прицип.Всички двигатели са конструирани да горят известно количество масло.Така , може би е полезно само до момента на изгаряне.По тази логика двигателите горящи повече масло ,поради някакъв недостатък трябва да са супер чисти?
Маслата, които се използват в четиритактовите двигатели за смазване са с по-висок вискозитет от двутактовите. За да им се подобрят смазочните и отмиващи качества им се добавят различни добавки. За това при изгарянето им се получават твърде много твърди частици /сажди/. Докато двутактовото масло освен да смазва, трябва и да изгори. При него целта е след изгаряне да остава по-малко нагар.
lordliness
13-09-2011, 21:48
:) не казвам,че е вредно ,по скоро ми се струва безмислено,утре тези коли ще ви омръзнат и ще си купите нови,като че ли не си струва да се вманиачаваме толкова :handshake:
:) не казвам,че е вредно ,по скоро ми се струва безмислено,утре тези коли ще ви омръзнат и ще си купите нови,като че ли не си струва да се вманиачаваме толкова :handshake:
Е, ако имах нова със сигурност нямаше да слагам, но моята красавица не е първа младост. Все пак си е 8 годишна. А от както я докарах в България пропушва като я изрежа. Има голяма разлика между нашата нафта и онази дето я карат на запад от Балканите.
А защо тогава производителите на горива не смесват горивото с масло...
Производителят има сметка продукта му да си изкара гаранционния период , НО не и повече.
Така обсъждания мерцедес не го казва това за двутактовото масло на клиентите си , но го слага по време на тестовете. Мисля , че това е достатъчно за да ти светне една лампа в главата образно казано. ;)
Другото е т.нар. лъжа "екологични изисквания". Няма да навлизам в подробности но вредните емисии от автомобилите са много малък процент на фона на топлоцентрали , заводи, самолети , военни самолети, крави :) и т.н.
1 крава замърсява колкото 16 000 км 2.5л арезе. :bowdown:
lordliness
13-09-2011, 22:09
Е, ако имах нова със сигурност нямаше да слагам, но моята красавица не е първа младост. Все пак си е 8 годишна. А от както я докарах в България пропушва като я изрежа. Има голяма разлика между нашата нафта и онази дето я карат на запад от Балканите.
Знам...какво ни е наред ,че и горивото.Зимата само понякога и слагам добавка да не желира нафтата и нищо друго,като гледам в сервизната книжка как италианеца е правил по 20 000 км. за 10 месеца и е и взел душата ...
Знам...какво ни е наред ,че и горивото.Зимата само понякога и слагам добавка да не желира нафтата и нищо друго,като гледам в сервизната книжка как италианеца е правил по 20 000 км. за 10 месеца и е и взел душата ...
Относно замръзването на нафтата се консултирах с инженер химик. Неговата препоръка е светилна гас /гас за горене/.
lordliness
13-09-2011, 22:28
Относно замръзването на нафтата се консултирах с инженер химик. Неговата препоръка е светилна гас /гас за горене/.Това може да се провери лесно за разлика от другото :) смесваш в мащаб и тестваш във фризера ,не ти трябва химик,ако пробваш пиши как е!
Това може да се провери лесно за разлика от другото :) смесваш в мащаб и тестваш във фризера ,не ти трябва химик,ако пробваш пиши как е!
Пробвано е. Във фирмата имаме такава гас за товарните автомобили. От няколко години редовно им слагаме през зимата, за да нямаме проблеми. Може да се слага макс. до 5% т.е. 5 л. гас на 100л. нафта.
Jivko7777
14-09-2011, 11:19
Е, ако имах нова със сигурност нямаше да слагам, но моята красавица не е първа младост. Все пак си е 8 годишна. А от както я докарах в България пропушва като я изрежа. Има голяма разлика между нашата нафта и онази дето я карат на запад от Балканите.
Тук за пропушването, просто си махни катализатора ;)
В началото на седмицата сипах масло в нафтата. Изминал съм ок. 100 км. Снощи риших да я изпъна на 1-ва и 2-ра, но /учудващо за мен/ колата не пропуши. А и двигателчето и мърка по-меко.
Определено има ефект !
В началото на седмицата сипах масло в нафтата. Изминал съм ок. 100 км. Снощи риших да я изпъна на 1-ва и 2-ра, но /учудващо за мен/ колата не пропуши. А и двигателчето и мърка по-меко.
Определено има ефект !
Това не може да е истина! :hehe::hehe::ban:
Това не може да е истина! :hehe::hehe::ban:
:tooth: заяждаш ли се или така ми се струва ? :Tease:
Alexandrov70
22-09-2011, 12:35
Ако увеличиш съотношението може да почне и пържени филийки да мята от ауспуха:Tease:
Jivko7777
22-09-2011, 12:48
:tooth: заяждаш ли се или така ми се струва ? :Tease:
Хаха не просто си поредния който ще си слага масло редовно! И отделно няма как да пуши като си взел клас JC ;)
Ако увеличиш съотношението може да почне и пържени филийки да мята от ауспуха:Tease:
Ухааа... да слагам престилката, да вадя касовия апарат и на главната... :wow: а теб ш`та викна да даваш газ :hehe:
По съвпадение преди няколко дни коментирахме с приятел, който кара нов (на година и малко) автомобил добавянето на двутактово масло в дизела. Всеобщото ни разочарование от горивото, което сипваме в скъпите ни (в пряк и преносен смисъл) коли, ни доведе до мисълта да използваме/доливаме "екстри". Моят избор в Кастрол 2Т безпепелно. Нека, който има опит с друга марка да сподели ;)
Jivko7777
23-09-2011, 23:59
още един доволен :yes:
Stoyan Georgiev
24-09-2011, 04:54
значи веднага почнах да сипвам масло ! ;D :D :D ;D
ако не хвърля пържени филии обаче спирам... и буркан с мед на всеки 20 филии
По съвпадение преди няколко дни коментирахме с приятел, който кара нов (на година и малко) автомобил добавянето на двутактово масло в дизела. Всеобщото ни разочарование от горивото, което сипваме в скъпите ни (в пряк и преносен смисъл) коли, ни доведе до мисълта да използваме/доливаме "екстри". Моят избор в Кастрол 2Т безпепелно. Нека, който има опит с друга марка да сподели ;)
Аз ползвам "Alpine 2-T Special" полусинтетично. Маслото е немско. Двигателя работи по-меко и спря да пропушва като я изпъна на ниска предавка. Доволен съм ! :thumbup:
:rosso_spider:
Аз си взех VALVOLINE 2T синтетично и в магазина ме гледаха много учудено , като им казах за какво ми е.Аз ще съм поредния , който ще си сипва редовно масло , но ме вълнува въпроса за през зимата.Сипвам си добавка на LIQUI-MOLY и две зими не съм имал никакъв проблем.Мога да ги сипвам заедно , но това ще пречили на двг и дюзи?
Преди две седмици като бях на лекции споменах го това нещо на доц.Копчев(преподавател по химия)
Каза ми,че тези работи са били абсолютни глупости.
:rotfl:
Малко спорихме по темата и ми каза,че ако продължа да говоря такива работи няма да ми даде заверка:tank:
Въпросния доциент е бил един първите които изследвали био дизела и има фирма за производство на масла,антифриз и още някои работи но не ги запомних.
...доц.Копчев(преподавател по химия)
Каза ми,че тези работи са били абсолютни глупости.
:rotfl:
Колега, ако може би ли го попитал преподавателя ти за по-точни доводи? Мисля, че на всеки ще му е интересно да научи от човек с повече знания в тази област.
А тоя доцент къде преподава, ако не е тайна ?
В Русенски университет преподава.
Епа щом доцента-химик го е казал сигурно е направил хиляди изследвания, опити и реално тестване на стотици ДВГ ::ban::Tease:
Jivko7777
01-10-2011, 01:06
Е по принцип знаем че нивото на образованието в България е на ниско ниво, ама след това нещо направо се затвърждава, лошото е че тук става въпрос за високо ниво на образование...
Въпросния доциент е бил един първите които изследвали био дизела и има фирма за производство на масла,антифриз и още някои работи но не ги запомних.
М даа... сигурно въпросния доцент ще препоръча добавянето на био дизел.
Jivko7777
01-10-2011, 10:16
М даа... сигурно въпросния доцент ще препоръча добавянето на био дизел.
:tooth:
Не мисля, че има смисъл да нападаме колегата stelt. Все пак в темата искаме всички да разберем + и - от 2Т масло в дизеловото гориво. Моята молба е да поговори с преподавателя си по-обстойно и ако може да ни напише и ние да разберем, защо смята, че е нередно.
Не мисля, че има смисъл да нападаме колегата stelt. Все пак в темата искаме всички да разберем + и - от 2Т масло в дизеловото гориво. Моята молба е да поговори с преподавателя си по-обстойно и ако може да ни напише и ние да разберем, защо смята, че е нередно.
Бъдете коректни - не подхлъзвайте колегата, той вече е получил жълт картон от въпросния проф. по темата - освен това, въпреки мъдрото заключение на учения, никой до сега от ползвалите "добавката" не е казал, че не е имало добър ефект от нея. Дори самото "утихване" на дюзи и помпи какво говори - нещо вътре работи и се движи по-леко, а това ако не греша допринася за по-малко износване на части работещи под доста голямо налягане :biggrin:
Jivko7777
01-10-2011, 16:29
Бъдете коректни - не подхлъзвайте колегата, той вече е получил жълт картон от въпросния проф. по темата - освен това, въпреки мъдрото заключение на учения, никой до сега от ползвалите "добавката" не е казал, че не е имало добър ефект от нея. Дори самото "утихване" на дюзи и помпи какво говори - нещо вътре работи и се движи по-леко, а това ако не греша допринася за по-малко износване на части работещи под доста голямо налягане :biggrin:
Нидей тей професора е номер 1 :chair: :tooth:
Нидей тей професора е номер 1 :chair: :tooth:
Да бе, забравих - това все пак са си пълни глупости. А бре тОО професор дали си съхранява правилно токсичните химикали?! :laughing1::bouncing_smiley:
b_angelov
02-10-2011, 07:54
Недей така. Доц. д-р. Петър Копчев е светило в химията!
Преди две седмици като бях на лекции споменах го това нещо на доц.Копчев(преподавател по химия)
Каза ми,че тези работи са били абсолютни глупости.
:rotfl:
Малко спорихме по темата и ми каза,че ако продължа да говоря такива работи няма да ми даде заверка:tank:
Въпросния доциент е бил един първите които изследвали био дизела и има фирма за производство на масла,антифриз и още някои работи но не ги запомних.
Без да нападам колегата бих искал да разбера /а мисля, че и всички, които следят темата/ защо са "абсолютни глупости" добавянето на 2Т масло в дизела при положение, че всеки, който го е направил е усетил по-добрата работа на двигателя.
Така и не разбрах аргументите на доцента /от написаното/, но оставам с впечатление за пристрастност от страна на преподавателя във връзка с дейноста на фирмата му.
Ранобудниче
05-10-2011, 11:18
Без да нападам колегата бих искал да разбера /а мисля, че и всички, които следят темата/ защо са "абсолютни глупости" добавянето на 2Т масло в дизела при положение, че всеки, който го е направил е усетил по-добрата работа на двигателя.
Така и не разбрах аргументите на доцента /от написаното/, но оставам с впечатление за пристрастност от страна на преподавателя във връзка с дейноста на фирмата му.
Доколкото усещам ситуацията, обаче, ако колегата е пределно настоятелен, изисквайки обяснения от преподавателя, има реален риск да пропусне да си вземе изпита.
Предлагам ви да изчакате с търсенето на отговор, докато мине изпитната му дата :)
Тоя професор не ми вдъхва доверие....па камо ли, ако тръгне да ме убеждава да му пробвам биодизела..:hehe:
...масалце ще си сипа за да видя ефекта...не виждам нищо опасно да пробвам....
п.п. колегата дето познава професора да си трайка, щом има да заверява:))......тя простотията се бори с мълчание!
Недей така. Доц. д-р. Петър Копчев е светило в химията!
Ако този доцент е светило , не искам да си представям останалите.
Е ся, колегата е написал "светило" в химията - все пак не е механик човека, това че произвежда биодизел изобщо не го прави "Светило" в ДВГ -тата :naughty: Може би точно заради това, че изобщо не е чувал и не е в час с ефекта от "добавката" като типично "светило" е отсякъл - ГЛУПОСТ, ТъОЧъКъА!:biggrin:
Е ся, колегата е написал "светило" в химията - все пак не е механик човека, това че произвежда биодизел изобщо не го прави "Светило" в ДВГ -тата :naughty: Може би точно заради това, че изобщо не е чувал и не е в час с ефекта от "добавката" като типично "светило" е отсякъл - ГЛУПОСТ, ТъОЧъКъА!:biggrin:
Може пък и наистина да е "светило", ама тая светлина да е в друга посока.
За мен е странно това, че е отсякъл, а не е дал никакво обяснение защо са "глупости", при положение, че не един е забелязъл разликата при употребата на такова масло /включително и аз/.
Т.е там някакъв си тъп доцент който я чул я не нещо си там изведнъж се оказа че нищо не разбира.
Пък че сигурно се е занимавал с такива неща цял живот - "че на кой му пука"
Я съвсем друго си е хората с опит да се изкажат - все пак като си изгорил няколко резервоара нафта с масло и някак си ставаш толкова осведомен по тези въпроси , че разните му там доценти професори и прочие вкаменелости спокойно могат да ходят да го ...
Не съм правил тестове с 2т масло въпреки че съм мислил по въпроса, но мнения като горните са меко казано абсурдни. То има и хора който са твърдо убедени че неосокет-а работи и им сваля разхода на гориво с 30% ама аз понеже съм тъп и не вярвам.
Т.е там някакъв си тъп доцент който я чул я не нещо си там изведнъж се оказа че нищо не разбира.
Пък че сигурно се е занимавал с такива неща цял живот - "че на кой му пука"
Я съвсем друго си е хората с опит да се изкажат - все пак като си изгорил няколко резервоара нафта с масло и някак си ставаш толкова осведомен по тези въпроси , че разните му там доценти професори и прочие вкаменелости спокойно могат да ходят да го ...
Не съм правил тестове с 2т масло въпреки че съм мислил по въпроса, но мнения като горните са меко казано абсурдни. То има и хора който са твърдо убедени че неосокет-а работи и им сваля разхода на гориво с 30% ама аз понеже съм тъп и не вярвам.
С какви "неща", ремонтирал и изпитвал е двигатели ли? Вместо да се чудиш сипи си веднъж и тогава ще има какво да сравняваш. Доцента може да си е светило в химията, ама това не значи, че е светило и в механиката. Аз и в двете не съм светило, ама съм изгорил доста повече от няколко резервоара, не го слагам редовно и затова всеки път като го сложа усещам разликата, особено с нещата, които ни сипват в резервоарите на милите ни родни бензиностанции
Аааа... "светилото" ни светна по въпроса !!! Вервайте му !
А това, което сте видели или усетили - то е илюзия... не разбирате ! :hehe:
Jivko7777
05-10-2011, 14:18
Мдаа последния път бързах да заредя че имах спешна работа и ест. не носих 2Т масло и познайте чак ме дразни как трака, бях свикнал да ми е тихичко...повече такава грешка няма да направя колкото и да бързам...
ПП: VW сервиз в Стара Загора един от най-реномираните в БГ, баш началника на монтьорите каза, така за темата 2Т масло..."Винаги преди да се дадът дюзите на ремонт слагаме 1л в един резервоат 2Т масло почти винаги с малки изключение не е необходим ремонт ;) Профилактично е хубаво да се слага то ако не можем всеки път то поне през един резервоар по 0,5л...Просто с Евро 4 и 5 нафта сме принудени да стагаме 2Т, ако искаме да си караме дълго и безпроблемно дизелите и най-вече да нямаме проблеми с дюзи и помпи!"
Айдеее, още един "глупостар" се е изказал неподготвен - ма кво разбира нЕкъФ си "сервизен" от такива неща не знам. Що не си траят, а не да говорят разни глупости неподготвени. Майсторчето, което е и мой приятел, дето ми поддържа "автогръмотевиците" ми е разправял същите "глупости" - що ли им вярвам и аз не знам.
Процеса горене някак си е ... химически. И това че се случва във ДВГ не променя неговата същност.
Така че въпросното светило по химия може да има нещо да каже по въпроса.
Относно утихването на двигателя с най голямо нетърпение очаквам някой да си намери професионална измервателна техника и да определи нивото на шума на двигателя със и без 2т масло.
И като ги видя тези резултати, ще приема твърдението и ще започна да си сипвам с удоволствие.
А иначе доколкото знам всеки може да вярва или да не вярва в нещо което поиска.
А вярата както е известно променя понякога възприятията.
За това резултати от истински тест ако може.
На мен освен тестове за шум, ще ми е интересно да видя и тестове за емисии... ама широколентови, не просто СО
Jivko7777
05-10-2011, 15:03
На мен освен тестове за шум, ще ми е интересно да видя и тестове за емисии... ама широколентови, не просто СО
Доказано в Германия е че дизел с 2Т JC масло има по малко вредни емисии ;) отделно на което забравяш какво е черен пушек от дизел :yes:
Тука се разрази един доста безмислен спор. Никой не е споменал разни космически, нано, менте и т.н. технологии.
Става въпрос за нещо много елементарно - с добавяне на масло се намалява триенето в компонентите на горивната система, от там идва по-тихата работа, поради "миещите" присадки се получава и ефекта на почистване на нагар и разни други отлагания - това е пробвано и е факт. Факт е и че наистина доста майстори първо пробват с масло и след това ремонтират дюзите и в доста случаи нуждата от ремонт отпада. Мен лично изобщо не ме интересуват лабораторни и други там изпитания, защото съм го пробвал и съм убеден в ефекта му - освен колите в подписа съм имал и карал няколко буса - всичките с дизелови ДВГ. Не съм търговец и изобщо не ме интересува ще си слагате или не 2Т масло в дизела- просто споделих опита и наблюденията си, а вие ми искате лабораторни изследвания!
Ако емисиите, отделяни след добавяне на 2Т масло са толкова токсични дърворезачите трябва да са екипирани с костюми за химическо замърсяване, ама не са, а ако някой е ползвал такава "джага" знае, че доста от тези емисии се вдишват по време на работа.
Та кое от гореизброеното е "пълна глупост"?
Кико, Кико, де да можехме да си ремонтираме разпръсквачите с добавянето на масло в дизела...
Кико, Кико, де да можехме да си ремонтираме разпръсквачите с добавянето на масло в дизела...
Не можеш да си "ремонтираш" разпръсквачите за съжаление обаче на мен до сега за доста км, минати с дизели нито веднъж не ми се е случвало да свалям дюзи за ремонт - не знам, може и късмет да е, а може и заради глупостта да си слагам 2Т масло от време на време
Ей тая тема ме кефи:)))...доцента един ,иначе около него колко много професори...:hehe:
Ей тая тема ме кефи:)))...доцента един ,иначе около него колко много професори...:hehe:
Не обиждай доцента ! Той е СВЕТИЛО !!!
Само дето аргументите на корифея на науките, са че няма да завери семестъра на колегата ! :bash: Сериозен аргумент ! :gruebel:
Не обиждай доцента ! Той е СВЕТИЛО !!!
Само дето аргументите на корифея на науките, са че няма да завери семестъра на колегата ! :bash: Сериозен аргумент ! :gruebel:
Най малко го засягам него, нали трябва да изучим момчето ..а и другите светят....има и ксенони..:yawn:
Доколкото усещам ситуацията, обаче, ако колегата е пределно настоятелен, изисквайки обяснения от преподавателя, има реален риск да пропусне да си вземе изпита.
Предлагам ви да изчакате с търсенето на отговор, докато мине изпитната му дата :)
На 05.11.2011 ми е изпита по химия.След изпита ще си запиша думичка по думичка :gayfight:какво ми е казал и ще споделя с ВАС :naughty:
п.п. а какво ли ще стане,ако го питам преди изпита ?:duel:
Аз слагам двутактово масло в нафтата от доста години.Това съм го научил преди 30 години от един приятел, който работеше тогава в ДК и там слагали на всички дизели само ,че обикновено двигателно масло М10Д.
Между другото дизеловият двигател работи перфектно само със масло без никаква нафта.Например трансформаторно масло.Това през лятото когато е топло времето.През зимата трябва да се подгрява.Пробвано е.Все пак дизеловият двигател е конструиран да работи с растително масло а не с нафта.Причината да се използва нафта е само икономическа.
Jivko7777
30-10-2011, 20:28
Все пак дизеловият двигател е конструиран да работи с растително масло а не с нафта.Причината да се използва нафта е само икономическа.
Ся тука разбули диховете :horror::horror::hehehm:
Бе той дизела може да работи с всичко, което при сгъстяване се самозапалва, стига обаче "нещото" да е достатъчно пречистено - темата е за съвсем различно "нещо"
Да вдигна малко тая тема със следното (питане към разбирачите по въпроса): Днес говорихме с мой познат който ако не друго, има дълъг опит с всякакви коли и двигатели точно за добавяне на двутактово масло в нафтата... Той ми каза, че маслото "гонело" парафина от нафтата... Аз се замислих дали това не е причината както казвате да работят моторите "по-гладко" - ако няма парафин, в двигателя влиза нещо доста по-чисто, обаче пък тоя парафин ако е "изгонен" от нафтата която влиза в рейката не виждам къде на друго място може да е освен утаен в резервоара и по тръбите до ГНП/рейката... Което не е куул.
Та кажете дали случая е такъв или друг... :clap:
И в горивния филтър ще видиш парафина, особено добре се вижда при камионите, чиито горивни филтри са с прозрачна чашка. В това студено време /около и под -10 градус/ тая чашка е като пълна със сняг, а не с нафта... това е именно парафина.
Според казаното от badmadafaka ме навежда на мисълта ,че почитателите на карането на резерва може и да останат изненадани в един момент и да остане само парафин в един момент .
митака-пловдив
08-02-2012, 23:18
Няма начин.Парафина си джитка където му е кеф,долу,горе,лепи се по филтрите и засяда в тръбите.Той и лятото си е там,само че е е по-течен.
Маслото в нафтата,е една мнооого стара и изпитана рецепта.Нищо лошо неможе да стане на двигателя,напротив,стига да не се предозира,защото тогава цапа.Двутактовото масло между 5-10 грама на литър,е най-добрата пропорция.Двигателя работи по-мекичко и по-мазно,мисля че всеки може да си обясни защо.
Преди да сте анатемосали гадния парафин, нека си изясним нещо.
И нафтата и другите горива се състоят от въглеводороди, които са главно два вида: парафини и ароматни или другояче казано - бензоли.
Именно бензолите са крайно нежелателни в горивата.
Така, че колеги, вие си карате по принцип с парафини.
Въпроса е, че тия с по-голямо число имат по-висока температура на топене и следователно при по-ниски температури се втвърдяват.
Маслото и то особено двутактовото, има свойството да разтваря голяма част от тия парафини, както и други смолисти добавки.
Слагат се и други неща,като бензин, керосин и др. за да се разтварят тежките парафини.
Борбата е стара.
А иначе, дизела е бил разработван първоначално за работа на въглищен прах. После е преработен за работа на петрол и чертежите са дадени на Русия.
Да вдигна малко тая тема със следното (питане към разбирачите по въпроса): Днес говорихме с мой познат който ако не друго, има дълъг опит с всякакви коли и двигатели точно за добавяне на двутактово масло в нафтата... Той ми каза, че маслото "гонело" парафина от нафтата... Аз се замислих дали това не е причината както казвате да работят моторите "по-гладко" - ако няма парафин, в двигателя влиза нещо доста по-чисто, обаче пък тоя парафин ако е "изгонен" от нафтата която влиза в рейката не виждам къде на друго място може да е освен утаен в резервоара и по тръбите до ГНП/рейката... Което не е куул.
Та кажете дали случая е такъв или друг... :clap:
Нищо не гони маслото.Просто разтваря парафина,променяйки съотношението на въглеводородите и парафина си изгаря в двигателя.
Това черно прикъдяване е точно от него.
Хм, да не би пък да е имал предвид, че маслото "гони" парафина от резервоара тогава (ако е така както казваш и маслото просто спомага за разтварянето му в горивото)..? :yes:
Схванал си го!
Една от съставките в двутактовото масло вероятно спомага за по-добро разтваряне на парафина.Същата която спомага за пълното разтваряне на маслото в бензина,едно време е била боров терпентин,сега вероятно е нещо още по-ефикасно.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.