PDA

View Full Version : Въпрос относно 2.0 TS



ecotronic
04-09-2011, 22:51
Здравейте колеги!

От днес е чест за мен да се считам за нов член на този раздел от форума.
Автомабилът, с който се сдобих като цяло е в доста добро състояние. Никакви забележки по окачването.
Смятам обаче, че двигателят не работи както трябва.
При палене за около 2 -3 сек. се чува звук като от дизелов мотор. След това двигателят заработва тихо и равномерно.
Но при ускорение имам чувството, че в диапазона до около 3000 оборота, колата ускорява тромаво. След това дръпва по-добре, но при скорост от 180 си личи, че сякаш това му е предела.
Предишният ми автомобил (калибра 115 коня) в такава ситуация си ускорява устойчиво в целия оборотен обхват и без проблеми си достига 200, при това на газ.

Мисля си, че 2.0 TS може доста повече от това, което виждам аз.

Естествено ще отида на диагностика и вероятно причините ще станат ясни.

Ще Ви бъда благодарен, ако споделите Вашите впечатления относно този проблем.

Quattro
04-09-2011, 23:42
Относно тракането в първите секунди мисля,че е нормално и може да не го считаш за проблем,за мудното набиране до 3000 оборота също,при всички е така,само със максималната скорост не мога да се съглася,без проблем трябва да правиш 200,за по нататък не знам,възможно е да имаш проблем с дебитомера,но може и от друго да е,най-добре си направи една диагностика.

mimouzunov
04-09-2011, 23:46
Честито за придобивката първо!!
Тракането при палене на първо време ми звучи като вариатор (класически проблем). Ако е в начална фаза може да се пробва с ремонтен комплект... Другото е гадаене... Свещи дебитомер ланди и тн трябва да се видят :Tease:

qpwo
05-09-2011, 00:13
Честито,колега. Въпреки общоприетото мнение мисля, че си направил перфектния избор. Всичко което си описал може да се сметне за нормално, освен за скоростта. 200 км ч трябва да се поддържат с наполовина натиснат педал и около 6200 оборота в минута....:horror:

milenmilan
05-09-2011, 01:25
Честито, и от мен. За скороста, Аз на моята съм и правил 210 км/ч с свещи за смяна и прецакан дебитомер, такаче явно имаш нещо прецакано. Най-добре отиди в някои от форумните гаражи да ти кажат какво и е, много неща може да са. Например основните които могат да са, (предполагам нов внос си я взел) свещи, дебитомер, позапушен катализатор, не е изключено бобина и кабел. Но ако нямаш гърмежи предполагам че ти е дебитомера и катализатора, за тракането както споменаха по горе, от вариатора е, иначе като я запалиш пробвал ли си директно да потеглиш без да чакаш да позагрее 2-3 мин, и ако да, какъв бе резултата?

tqnbtb
05-09-2011, 01:55
210 е предела на моята по съвсеееем лек баир .. иначе и 230 съм вдигал ама с помощ :)

ecotronic
05-09-2011, 10:44
Благодаря Ви за бързите отговори!

Колата я купих от частно лице. Личи си, че човекът се е грижил добре за нея. Никакви забележки по външния вид, интериора и окачването. Твърде вероятно е на предишния собственик това за което пиша просто да не му е направило впечатление. Ако човек не е привърженик на по-спортния стил на каране и ако няма пресни впечатления от друг автомобил, няма и да разбере, че има някакъв проблем.

Твърди се, че возилото е на 140 000, което може и да е реално. При потегляне на студен двигател не се усеща никаква разлика в динамиката на мотора. Единственото, което забелязвам в тази ситуация е едно колебание на тихите обороти при рязко отпускане на педала на газта. За около 10 сек. оборотите се колебаят в интервала 900 - 1300, след което се стабилизират.

qpwo
05-09-2011, 11:36
Това се случва доста често и понякога изчезва за дълго. Ако колата наистина е добра с години няма да имаш нито лев за поддръжка ,а само консумативи както в моя случай:tongue2:

Tasho
05-09-2011, 22:19
Тракането и при мене го има - не само като е студена ,но и ако е работила и през деня,при палене първите 5-6 секунди си изтраква,но странното е ,че не винаги.
А за скоростта мак съм вдигал 250 за около минута и съм пускал газта и повече от 140 не я карам на магистрала -250 беше при почти 7000об/мин.И както ти казаха колеги най-вероятно ще е заминаващ дебитомер - може да пробваш да го почистиш със спрей за почистване на дебитомери,който струва около 10лв.При мен имаше ефект,но се наложи в крайна сметка на дебитомера!Успех ,колега!

old alfist
06-09-2011, 11:25
Когато ми заиграят обороти, първата ми работа е да си почистя дроселовата клапа и обикновено се оправят от това.

Pandev
06-09-2011, 12:31
Проблемът с тракането най-вероятно идва от вариатора!

old alfist
06-09-2011, 13:19
Проблемът с тракането най-вероятно идва от вариатора!
И аз имам такива съмнения, а пък и колегата не спомена сменял ли е ремъци, защото има вероятност другите проблеми да идват от неправилно зацепване.

ecotronic
06-09-2011, 16:04
Не съм сменял още нищо по нея, като изключим един пластмасов детайл по системата за задвижването на стъклата (не се отваряше стъклото едната задна врата)
Човекът от когото я купих твърди, че е сменял ангренаж и я е обслужвал преди 3000 km. Но независимо от това твърдение, мисля да сменя ангренажния ремък и евентуално вариатор. А така също смятам да и направя една диагностика и обслужване за да съм сигурен. Освен това маслото ми се струва доста черно като за 3000.
Иначе относно това с динамиката и възможностите на двигателя, може и да съм бил с калпав бензин.
Днес след ново зареждане пак я настъпих леко. На разстояние от 2 км вдигна 180 без да се замисля и трябваше да намалявам.

gogo_1972
02-10-2011, 15:25
Аз също съм собствиншк на 166 2.0 TS.И при мен има някакво тракане в двигателя.Тракането се появява около 2500 оборота, при по-високи и по-ниски обороти не се чува.Не са хидравлични повдигачи и вариатор.Имам усещането, че е клапан, но колата няма проблем и при 230 км., върви като луда, само това тракане ми е доста изнервящо, което се появавя само при напълно загрят двигател и винаги около 2500 оборото или при ненатоварен двигател 800 оборота.Пробвал съм с различни добавки и винаги е десно и също.Сменил съм всякакви масла и синтетитики и полусинтетики и т.н.Има чувството, че това е двигател със собствен характер.До сега съм нямал автомобил със собствено мнение.При всички майстори, които съм ходил, съм чул какви ли не версии.Закупил съм и ремонтин омплект за вариатори ипулове, но при последния майстор който ходих изрази мнение, че не може да са пуловете, а вариатора си бил съвсем наред, за разлика от предния майстор.Не ми се иска да отварям двигател за едното чудо.Тропането аз лично го усещам някъде вътре в двигателя, като това тропане се появявява единствено исамо при добре напълно загрял двигател.Моля за вашето мнение и съвети.От района на гр.Хасково съм и ако решите да ми препоръчате сервиз, нека бъде от района поради липса на парички-финанси де.

ecotronic
02-10-2011, 15:59
Далеч съм от мисълта, че ще ти дам правилната насока, тъй като не познавам в детайли този двигател а и от скоро експлоатирам такъв. Но има едно принципно положение при проблема, който описваш. А именно това, че такова тракане обикновено има резонансен характер. Т. е. някакъв детайл трепти с някаква честота, която зависи от механичните ме характеристики. И когато тази честота съвпадне с честотата на вибриране на друг елемент с който въпросният детайл е свързан, то амплитудата на колебанията рязко се увелечава значително и започва да се чува тракане (чукане).
С всичко това искам да кажа, че има вероятност тракането да не се дължи на детайл, който е част от самия двигател а нещо странично, като планка, опора, капак............. Когато достигнеш въпросните обороти и се появи тракането, се опитай да локализираш източника. Виждал съм за целта дори да се ползват медицински слушалки или друга подобна техника.

Успех!

Linkestis
02-10-2011, 17:04
.....но колата няма проблем и при 230 км., върви като луда....

Колега,как я вдигна тая скорост с 2.0???Чак пък и като луда.Нещо не ти е хич верен скоростомера.Ама като я напъваш толкова да не почне винаги да тропа :)

kiko73
03-10-2011, 01:00
Аз също съм собствиншк на 166 2.0 TS.И при мен има някакво тракане в двигателя.Тракането се появява около 2500 оборота, при по-високи и по-ниски обороти не се чува.Не са хидравлични повдигачи и вариатор.Имам усещането, че е клапан, но колата няма проблем и при 230 км., върви като луда, само това тракане ми е доста изнервящо, което се появавя само при напълно загрят двигател и винаги около 2500 оборото или при ненатоварен двигател 800 оборота.Пробвал съм с различни добавки и винаги е десно и също.Сменил съм всякакви масла и синтетитики и полусинтетики и т.н.Има чувството, че това е двигател със собствен характер.До сега съм нямал автомобил със собствено мнение.При всички майстори, които съм ходил, съм чул какви ли не версии.Закупил съм и ремонтин омплект за вариатори ипулове, но при последния майстор който ходих изрази мнение, че не може да са пуловете, а вариатора си бил съвсем наред, за разлика от предния майстор.Не ми се иска да отварям двигател за едното чудо.Тропането аз лично го усещам някъде вътре в двигателя, като това тропане се появявява единствено исамо при добре напълно загрял двигател.Моля за вашето мнение и съвети.От района на гр.Хасково съм и ако решите да ми препоръчате сервиз, нека бъде от района поради липса на парички-финанси де.

При загрял двигател най-често тропат лагери

code
03-10-2011, 14:43
Колега,как я вдигна тая скорост с 2.0???Чак пък и като луда.Нещо не ти е хич верен скоростомера.Ама като я напъваш толкова да не почне винаги да тропа :)
Другия колега вдигнал 250 ти зачеса спор за 230 :crazy:
По мои сметки това са 7600 оборота :native:

ecotronic
03-10-2011, 17:34
При загрял двигател най-често тропат лагери

Това е така, но човекът казва, че тракането го има (или поне се чува) при 800 и при 2500 оборота. Ако бяха лагери (обикновено биелни), щеше да се чува в доста по-широк диапазон от обороти.

---------- Post added at 17:34 ---------- Previous post was at 17:16 ----------


И аз имам такива съмнения, а пък и колегата не спомена сменял ли е ремъци, защото има вероятност другите проблеми да идват от неправилно зацепване.

По проблема заради който пуснах темата:

Минах на диагностика и не бе открито нищо, което сериозно се отклонява от нормите. Казаха ми, че дебитомерът е малко тромав. Поради лекото потракване е добре да си предвидя смяна на вариатор. Препоръчаха ми да сменя свещи, които не са в окаяно състояние. С две думи нищо съществено като вероятна причина не бе открито.
В тази връзка въпросът ми е дали компютърната диагностика би "уловила" евентуално погрешно зацепване на ангренажа?


Другото, което ми прави впечатление е това, че след студен старт, докато температурата на двигателя още не е достигнала работната (в диапазона 50 - 80 градуса) Динамиката е по-добра отколкото при 90 гр.

Един колега ми каза, че имал подобни симптоми и решението дошло със смяната на датчика на оборотите (или по-точно на позицията) на коляновия вал.

simich
03-10-2011, 18:04
Това е така, но човекът казва, че тракането го има (или поне се чува) при 800 и при 2500 оборота. Ако бяха лагери (обикновено биелни), щеше да се чува в доста по-широк диапазон от обороти.

---------- Post added at 17:34 ---------- Previous post was at 17:16 ----------



По проблема заради който пуснах темата:

Минах на диагностика и не бе открито нищо, което сериозно се отклонява от нормите. Казаха ми, че дебитомерът е малко тромав. Поради лекото потракване е добре да си предвидя смяна на вариатор. Препоръчаха ми да сменя свещи, които не са в окаяно състояние. С две думи нищо съществено като вероятна причина не бе открито.
В тази връзка въпросът ми е дали компютърната диагностика би "уловила" евентуално погрешно зацепване на ангренажа?


Другото, което ми прави впечатление е това, че след студен старт, докато температурата на двигателя още не е достигнала работната (в диапазона 50 - 80 градуса) Динамиката е по-добра отколкото при 90 гр.

Един колега ми каза, че имал подобни симптоми и решението дошло със смяната на датчика на оборотите (или по-точно на позицията) на коляновия вал.
Кај мене беше тека, и след промена на дебиметаро, работите се оправиха!

Chimev
04-10-2011, 09:18
Грешно зацепване до колкото знам не се хваща с диагностика. Друго, което можеш да направиш е да почистиш дросела и стъпковото моторче ( от второто на мойта много играеха оборотите ) :cheers:

dimo
04-10-2011, 09:28
Първоначалното изтракване си е от вариатора и ако не продължава повече от 4-5 секунди значи е в началото може да се мисли за ремонтен комплект на вариатора ,с времето интервала се удължава и накрая тракането си е постоянно това се оправя само с нов вариатор.

code
04-10-2011, 09:46
Най-добре ремонтния комплект го забравете.

oem
04-10-2011, 09:59
Аз пък си сложих чисто нов вариатор и за 20 000 км. почна да трака при палене на топъл мотор. Толкова долу горе изкара стария с ремонтен комплект.

code
04-10-2011, 14:02
С какво масло караш? Вариатора вътре е със зъбчатки, да вземем да слагаме по-малко ЕР за скоростна кутия в двигателното и вариатора ще е вечен.

пп Разбира се, че си правя майтап . . да не вземе някой да налива наистина :-)

oem
04-10-2011, 15:17
С какво масло караш? Вариатора вътре е със зъбчатки, да вземем да слагаме по-малко ЕР за скоростна кутия в двигателното и вариатора ще е вечен.

пп Разбира се, че си правя майтап . . да не вземе някой да налива наистина :-)

Selenia Racing.

ecotronic
04-10-2011, 18:11
В сервиза бяха категорични, че тракането е от вариатора и ми препоръчаха смяна.
Не мисля да ползвам ремонтен комплект. Трудът по смяната на вариатора е около 150 лв. Горе долу същите пари излиза и труда ако трябва да се закърпи с ремонтен комплект. Чувам, че нов вариатор струвал около 300 лв. Простата сметка показва, че за 30 - 40 k ако трябва 2 пъти да се направи тази процедура, по-добре е нов вариатор. Предполагам, че ако не е правен в китайско ТКЗС, ще изкара доста повече от 40 к.

code
04-10-2011, 19:55
Предполагам, че ако не е правен в китайско ТКЗС, ще изкара доста повече от 40 к.
Вариатора е само оригинална част, няма заменки ;)

ecotronic
16-04-2012, 18:27
Малко развитие по темата:

Днес почистих дебитомера. Нямаше видими следи от замърсяване.

Според Вас това на снимката времето на производството ли е?

http://snimki.be//store/1/761334589579.jpg

Ако е това, което си мисля (06 - 2010), означава, че този дебитомер не е на повече от 20K пробег.

След почистването няма много осезаема разлика в динамиката на мотора.

Та се връщам на първоначалния проблем.

Защо малко преди да достигне работната температура (при около 70 - 80 градуса) колата ускорява като змей, а когато достигне работната температура, е по-спъната.

alfa156jtd
16-04-2012, 21:38
Честито колега за придобивката,а сега за тракането то идва от вариатора именно той е този който увеличава динамиката но когато е работещ както трябва т.е. да не трака други странични ефекти няма смени го с нов и проблема ти е решен,а до колкото с дебитомера лесно не дефектира така че не го пипай.Успех.

Boby
21-04-2012, 08:39
Да, това е датата на производство на детайла. И на газ и на бензин ли е спъната като загрее?

ecotronic
21-04-2012, 10:16
Да, това е датата на производство на детайла. И на газ и на бензин ли е спъната като загрее?

Да, еднакво е и на газ и на бензин. Преди да почистя дебитомера разликата беше по-силно изразена. В смисъл, че при около 70 гр ускоряваше много дабре, за разлика от 90 гр, където ту дръпне, ту забие.....и така до около 3000 оборота.
След почистването, при 90 гр. вече го няма това колебаене, а си дърпа уверено, но ускорението пак е по-малко отколкото при 70.
Много колеги казват, че всички TS-и са така.

Boby
21-04-2012, 17:04
При мен с тръгването е забиването го прави само когато е студена.Паля и тръгна ли веднага го прави няколко пъти. Подам ли и повече газ първоначално забива леко муцуната и след това тръгва.

i.ganchev.ganchev
05-05-2012, 01:06
Да, еднакво е и на газ и на бензин. Преди да почистя дебитомера разликата беше по-силно изразена. В смисъл, че при около 70 гр ускоряваше много дабре, за разлика от 90 гр, където ту дръпне, ту забие.....и така до около 3000 оборота.
След почистването, при 90 гр. вече го няма това колебаене, а си дърпа уверено, но ускорението пак е по-малко отколкото при 70.
Много колеги казват, че всички TS-и са така.

Премери си дебитомера какъв дебит дава. При мен имах същите симптоми, ама 1 към 1. Оказа се, че дебитомера ми мереше макс. 250 кг/ч. , а трябва да е 400+.
Смених дебитомера и колата откачи... нищо общо с преди.

ecotronic
07-05-2012, 20:16
Премери си дебитомера какъв дебит дава. При мен имах същите симптоми, ама 1 към 1. Оказа се, че дебитомера ми мереше макс. 250 кг/ч. , а трябва да е 400+.
Смених дебитомера и колата откачи... нищо общо с преди.

След почистването на дебитомера не съм правил диагностика. А върви по-добре от преди почистването.
А преди почистването, единственото, което установи диагностиката е че дебитомерът реагира с леко закъснение. Иначе съществена разлика между очаквано и постъпило количество въздух нямаше.

Бих искал да попитам друго:

Картерът е леко омазнен откъм ангренажа и откъм скоростите, все от предната страна.
Няма хлабави болтове. Вероятно се касае за скапани семеринги.
Предполагам, че този откъм ангренажа може да се смени при смяната на ремъка.
Този откъм маховика, дано не протече повече. Ще го сменям живот и здраве със смяна на съединител.