View Full Version : Индикация за работещи мигачи
ecotronic
07-09-2011, 02:27
Здравейте колеги!
Имам следния проблем: Когато включа някой от мигачите, релето цъка и външните светлини работят, но светлинните индикации ляво или дясно на арматурното табло не работят. А при подаден десен мигач, мига червеният бутон за аварийните мигачи. Аварийните мигачи си работят нормално и червеният бутон мига, но при това положение двата индикатора на таблото също не светят (и не знам дали изобщо трябва те да светят в такъв режим).
В тази връзка питането ми е:
1 - Имал ли е някой от Вас подобен проблем или това при мен е в резултат на някои кръжочни дейности от страна на предишния собственик?
2 - Тъй като не ми свети осветлението на индикатора за горивото, кажете лесен и правилен похват за подмяна на крушки по таблото и изобщо за неговото разглобяване.
danchev63
07-09-2011, 13:36
Колега според мен имаш две повреди :
1. изгорели крушки на таблото - сваляш го и ги подменяш. (не съм свалял и немога да дам подробости по подмяната.
2. Проблем в блок за управление на светлините(зелената голяма кутия под волана) - отиваш при добри електрончици и го оправят.
b_angelov
07-09-2011, 13:39
Колега според мен имаш две повреди :
1. изгорели крушки на таблото - сваляш го и ги подменяш. (не съм свалял и немога да дам подробости по подмяната.
2. Проблем в блок за управление на светлините(зелената голяма кутия под волана) - отиваш при добри електрончици и го оправят.
Първото не е, защото индикаторите на мигачите са светодиодни.
Второто е по-възможно. Но не е и единствен вариант.
[QUOTE=ecotronic;934818]Здравейте колеги!
Имам следния проблем: Когато включа някой от мигачите, релето цъка и външните светлини работят, но светлинните индикации ляво или дясно на арматурното табло не работят. А при подаден десен мигач, мига червеният бутон за аварийните мигачи. Аварийните мигачи си работят нормално и червеният бутон мига, но при това положение двата индикатора на таблото също не светят (и не знам дали изобщо трябва те да светят в такъв режим).
Здравей колега абсолютно същите симптоми бяха и при мен и се оказа ,че е от "клюкарката" (зелената кутия )
ecotronic
07-09-2011, 14:29
Пропуснах да поясня в началото това, че при check на таблото въпросните индикации също не светват.
Понеже на много места срещам понятието "клюкарка", но никъде не е обяснено на технически език, моля някой ако е запознат да сподели малко инфо по въпроса. Намерих електрически схеми, та ще Ви бъда благодарен ако някой даде номенклатурен номер или друга техническа спецификация на таз клюкарка.
leketo84
07-09-2011, 15:28
Колега наистина има много изписано за твоя , моя и на кой ли още не проблем ! С търсачката пиши ( ЗЕЛЕНО РЕЛЕ ) в раздел 166 и ще има да си четеш :flirt:
ecotronic
07-09-2011, 16:22
Колега наистина има много изписано за твоя , моя и на кой ли още не проблем ! С търсачката пиши ( ЗЕЛЕНО РЕЛЕ ) в раздел 166 и ще има да си четеш :flirt:
Доста е писано по въпроса. Като изключа 2 - 3 поста от които прозира нещо на технически език, всичко друго опира до метода проба-грешка или проявен симптом и готово решение без да е ясно какво се прави и защо се прави.
Дотук разбрах, че се касае вероятно за конструктивен недостатък (проникване на течност в "зелената кутийка")
При първа възможност като се видя в свободно време, ще го разколача това зелено чудо за да мъча да го оправя. Замяната на целия модул е най-лесния вариант но на мен не ми харесва като принципен подход.
Ще пиша по въпроса като събера малко инфо.
old alfist
07-09-2011, 18:06
И на мен ми се струва, че има нещо вярно в това за конструктивния дефект.
Например ми казаха предварително, ако ми изчезне половината осветление да не се притеснявам къде ще бъде проблема - показаха ми един нагорял контакт който беше нещо овлажнен или по-скоро омазнен с нещо лепкаво, взлизащ в този блок, който беше зачистен тогава, но проблема е потенциален, заради нагара и предстои някога в бъдещето.
ecotronic
11-09-2011, 16:37
Днес почовърках малко по проблема и установих следното:
1 - разглобих таблото и подмених изгоряла крушка за осветлението на бензиномара.
2 - Индикаторите за мигачите не са светодиоди а крушки, които са здрави.
3 - Отворих въпросната зелена кутия. Няма течност или изгорели елементи в нея.
В тази връзка имам следния въпрос:
При вас задните мигачи с нормални крушки ли са или светодиодни?
При мен са светодиодни и ако това е променяно впоследствие, може да е и причината за проблема с индикацията.
Отзад е със светодиоди което ме кефи максимално.
Поздрави
ecotronic
11-09-2011, 16:59
Отзад е със светодиоди което ме кефи максимално.
Поздрави
Въпросът ми беше дали има модификации, които не са със светодиоди.
endeavour
11-09-2011, 17:13
...
2 - Индикаторите за мигачите не са светодиоди а крушки, които са здрави.
...
Значи индикаторите за мигачите,които са във вид на стрелки и се намират в горната част на малките циферблати, са с крушки. Индикаторът,който се намира долу в чек-панела е светодиоден. Иначе и при мене вече две години индикаторите не работят, и аз сменях крушки,релета, чистих куплунзи,накрая смених и цялото табло,но резултатът е нулев. Остана да пробвам само с друга клюкарка, ама нямам подръка...
ecotronic
11-09-2011, 22:37
Значи индикаторите за мигачите,които са във вид на стрелки и се намират в горната част на малките циферблати, са с крушки. Индикаторът,който се намира долу в чек-панела е светодиоден. Иначе и при мене вече две години индикаторите не работят, и аз сменях крушки,релета, чистих куплунзи,накрая смених и цялото табло,но резултатът е нулев. Остана да пробвам само с друга клюкарка, ама нямам подръка...
Да, имах впредвид именно горните индикатори със стрелките. Понеже колегата b_angelov спомена за светодиодни. Може и да има такива, но не и при мен.
Изглежда този проблем е относително често срещан. Бавно и мъчително вървя към решението му. Като изясня нещата ще опиша подробно решението.
Затрудненията идват от това, че трудно се намира точна информация по въпроса. Засега чрез комбинация от практически занимания и справки с много фрагментирани документации стигнах до въпросния модул (в някои документи фигурира като M83 а в други като 883). В момента търся електрическата му схема, за да се изясни точната причина и да се намери доброто лекарство. Но и да не намеря схемата, пак ще реша проблема. Просто ще ми отнеме повече време.
chiko111
12-09-2011, 00:44
Хората са ти казали какво е аз ще ти го обясня на кратко 883 е тъпото зелено реле до тъпото жълто и сиво реле, изкуби кората от дясно до конзолата на скоростите тоест това с кожата, то е кора най обикновенна леко надолу и навън към вратата, пред теб ще се появят кабели долу към пода има едни кутии именно цветни това са ти релетата махаш зеленото отваряш ще смърди на бакелит и още нещо ако имаш късмет може да го изчистиш презапоиш и ще имаш и индикация и аварийки, при мен само индикации се появиха аварийки уви нямам изгоряло е и нещо друго надявам се си вече по наясно. И най вероятно си видял кутията във въздуха така направих аз закрепена към горната част гледай долу ще ги видиш.
endeavour
12-09-2011, 07:46
Хората са ти казали какво е аз ще ти го обясня на кратко 883 е тъпото зелено реле до тъпото жълто и сиво реле, изкуби кората от дясно до конзолата на скоростите тоест това с кожата, то е кора най обикновенна леко надолу и навън към вратата, пред теб ще се появят кабели долу към пода има едни кутии именно цветни това са ти релетата махаш зеленото отваряш ще смърди на бакелит и още нещо ако имаш късмет може да го изчистиш презапоиш и ще имаш и индикация и аварийки, при мен само индикации се появиха аварийки уви нямам изгоряло е и нещо друго надявам се си вече по наясно. И най вероятно си видял кутията във въздуха така направих аз закрепена към горната част гледай долу ще ги видиш.
Мдааа, това зелено реле беше първото нещо,което смених по въпроса,макар че моето нямаше никакви външни белези за дефект. А и реленцето е с бая сериозна микроелектроника,та със средностатистически поялник и умения едва ли ще я свършиш някаква.:grin:
danchev63
12-09-2011, 09:48
.... справки с много фрагментирани документации стигнах до въпросния модул (в някои документи фигурира като M83 а в други като 883).....
Колега зелената кутийка (блок за управление на светлините) във електро схемите е М45. Ако нямаш добри познания по електроника няма да я свършиш никаква. Обикновенно на външен вид всичко е добре. Реле не съм сменял , но щом казват колегите значи то също може да е проблемно (щом е с микроелектроника). Необходими са доста проследявания и замерванияс уред, докато се изясни кой точно елемент контролира вътрешните индикатори на таблото. А може и съвсем тривиална причина да е - прекъснат проводник между индикаторите и клюкарката; недобър контакт в буксата захранваща индикаторите;контактни пластини в ключа за светлините (на схемата блок Н5).
п.п. Доколкото помня при мен предни и задни мигачи са светодиоди - имам предвид външно а не индикаторите на таблото.
Linkestis
12-09-2011, 15:59
Задните само са светодиодни
ecotronic
12-09-2011, 17:22
Колега зелената кутийка (блок за управление на светлините) във електро схемите е М45. Ако нямаш добри познания по електроника няма да я свършиш никаква. Обикновенно на външен вид всичко е добре. Реле не съм сменял , но щом казват колегите значи то също може да е проблемно (щом е с микроелектроника). Необходими са доста проследявания и замерванияс уред, докато се изясни кой точно елемент контролира вътрешните индикатори на таблото. А може и съвсем тривиална причина да е - прекъснат проводник между индикаторите и клюкарката; недобър контакт в буксата захранваща индикаторите;контактни пластини в ключа за светлините (на схемата блок Н5).
п.п. Доколкото помня при мен предни и задни мигачи са светодиоди - имам предвид външно а не индикаторите на таблото.
Според E-learn документацията двата индикатора за мигачите на таблото ще светнат ако на индивидуалните им изводи се появят +12V. Тези изводи са пинове 1 и 2 на Е50А (белият конектор най вдясно таблото гледано отзад)
Според същата тази документация тези 2 пина отиват на конектор обозначен като M83, респективно 17 и 11 пин. На устройството M45 (зелената кутия вдясно от предпазителите) такъв конектор не съществува.
Така, че преди да достигнем до познанията по микроелектроника, трябва първо да открием проблемното устройство.
ecotronic
24-09-2011, 22:43
Малко напредък по темата:
11 ти и 17 пин (големите клеми) от цокъла на "клюкарката" са свързани с пинове 1 и 2 от белия конектор на арматурното табло (най-десния гледано отзад). За да светне някой от индикаторите на таблото, трябва да тези клеми (11 и 17) да се появят +12v.
В самата клюкарка тези пинове са изходите на този (http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/SGSThomsonMicroelectronics/mXryrqz.pdf) драйвер (пинове 1 и 2 от схемата към клема 11 и пинове 4 и 5 към клема 17). При мен проблемът се състоеше в това, че на въпросния драйвер му липсваше захранването +Vcc, поради прекъсната пътечка на платката. Въпросната пътечка е прекъснала в следствие на контакт с агресивно вещество (киселина или основа) а не е прекъснала заради протекал прекалено голям ток през нея (изгоряла).
Възстановяването на въпросната пътечка реши проблема.
Моят съвет към Вас е да се направите труда да замажете (херметизирате) кутийката със силикон или нещо от сорта.
Явно поради конструктивна недомислица вещество от климатика или от охлаждащата система има вероятност да прониква във въпросния модул и така да създава главоболия.
alfastar
25-09-2011, 00:29
Проблема е от централата или от зелената кутийка дето се намират под таблото.
ecotronic
25-09-2011, 00:58
Проблема е от централата или от зелената кутийка дето се намират под таблото.
Зелената кутийка, която се намира зад ICS - а. Достъпва се лесно като се свали тапицерията от страната на предното пасажерско място. Според документацията E-learn се води като модул M883
endeavour
26-09-2011, 08:13
Зелената кутийка, която се намира зад ICS - а. Достъпва се лесно като се свали тапицерията от страната на предното пасажерско място. Според документацията E-learn се води като модул M83
А-ха, значи не става въпрос за клюкарката - тя е на друго място.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.