PDA

View Full Version : Техники на шофиране



kolev
09-09-2011, 10:56
точка

badmadafaka
09-09-2011, 15:58
Хубаво сайтче... Отива във Favourites :go:


Note: On the track, use the brakes to slow down and the engine to accelerate. Engine braking is not as efficient, and will not slow you down quickly enough for track use. If you have time to use engine braking, you're not going as quickly as you could.

kolev
09-09-2011, 16:42
точка

CrazyElement
09-09-2011, 17:27
Добре аз обаче не разбрах там със спирачката с левия крак , да не казват , че може да се натискат и двата педала? Или искат да кажат , че губиш по-малко време за спиране ускорение , защото не местиш десния крак? То като цяло като спираш трябва да си на съединител или на свободна, но ако си на свободна губиш време за смяната , малко не я разбирам тази техника с левия крак , не е ли по добре , съединител вкараш на по-долната предавка спираш си с десния крак после връщаш съединителя и газ, повечето от нас не караме турбо коли , такаче не виждам голям смисъл от помпене на газ, макарче , като се има на предвид , че ще вкараш на по ниска предавка с високи обороти , няма да е лошо да се даде малко газ , да не забие носа във времето където пускаш съединителя и натискаш газта..

kolev
09-09-2011, 17:35
точка

CrazyElement
09-09-2011, 17:41
Да +вете си го преведох , то трябва да го пробвам , просто не знам как колата ще се държи , ако едновремено спирам и същото време двг, върти колелата . То като цяло тази техника е май вече на излизане от завоя леко да дадеш спирачки с газ до долу примерно , защото не виждам как така ще намалиш за завоя :)

kolev
09-09-2011, 17:46
точка

CrazyElement
09-09-2011, 17:52
С газ до долу или я отпускаш малко?

Wiliams
09-09-2011, 17:54
Всъщност това е доста стара рали техника.Дори в повечето случай пилота не връща и газта много много,просто коригира до най точната скорост за дадения завой.Така почти няма загуба на обороти на двигателя в завой,а от там следва,че завоя се взима доста по бързо.Има и доста клипове където може да се забележи точно тази техника-стоповете на колата светят в завоя,а двигателя набира обороти :) ...

kolev
09-09-2011, 17:58
точка

bager
09-09-2011, 18:12
Това с натискането на спирачката с левия крак, трябва предварително много добре да се отработи на безопасно място! Пробвал съм го и то в сравнително спокойна ситуация,но не всеки път се получава както го желаеш. А за ситуация "на ръба" си трябва почти механично да действаш, без много мислене. Затова - тренировки, но не по улиците, или поне не в трафика :) !

п.п. Действа и когато някой ти се е залепил за багажника и иска да се дръпнеш вдясно, а ти в момента изпреварваш, примерно. Чукваш леко спирачката с левия крак, без да пускаш газта естествено и оня отзад се шашка и набива спирачки. Не съм го измислил аз. Има го коментирано и тук във форума, преди доста време ;) . Но леко означава наистина леко! А с левия е малко трудно, затова ще се повторя - тренировки ;) !

Wiliams
09-09-2011, 18:45
Или си купуваш Opel Kadet 1.4 на газ и започваш автоматично да се учиш на left foot breaking :crazy: (освен ако не искаш да гаснеш на всеки светофар)...при мен така се получи и сега с малко тренировки почти се получава работата...

old alfist
09-09-2011, 19:48
Сега ще настане едно експериментиране на прочетеното, но поне казвайте да се изпокриваме като започнат пробите.

badmadafaka
09-09-2011, 21:29
Сега ще настане едно експериментиране на прочетеното, но поне казвайте да се изпокриваме като започнат пробите.
По-скоро карай с повишено внимание - риска е само ако бета тестера се движи пред теб (защото левия крак е "обучен" да оперира само с две положение на педала - най-долу и в точката на отделяне и като се опиташ да бъдеш прецизен с него, първите N пъти си разбиваш главата в предното стъкло... ) :go:

stelt
09-09-2011, 22:04
Лично аз свикнах да натискам спирачката с левия крак доста бързо. Когато се използва тази техника, газта в завоя не трябва да се връща, просто трябва да се контролира. Също така, това натискане трябва да е много нежно и да се контролира в зависимост от склонността към недозавиване. На няколко пъти на пистата в Калояново буквално си убивах колата със спирачката, ама така е, като липсва опита.
Иначе когато започнат да стават нещата и да си усещате колата е голямо удоволствие.
Моля ви ако опитвате тези упражнения, бъдете сигурни, че няма да застрашите себе си и околните участници в движението.

old alfist
09-09-2011, 22:17
Не знам момчета, но направо съм раздвоен като ви чета - хем ви се кефя и си припомням младежките години, хем ме е страх за вас и околните. Явно съм поостарял и разумът надделява, а и отделен момент е като знам какви пари струва това удоволствие.
Кефете се, но се и пазете и най-вече околните, които са съвсем невинни.

pla_y_men
09-09-2011, 22:46
Поздравления за колегата пуснал темата - много съм се чудил, как може да няма такава тема във форума до момента...:whistle: Но и колегата се е справил повече от отлично с приложените примери!:clapping::notworthy::notworthy::notworthy :
Малко провокация - толкова много народ със силни аргументи имаше в темата за спирането - включвайте се! Кой е казал, че приложените примери и изводи са верните? Няма ли някой г-тек, рацер, ректор...ректум:hehe: да оживи диалога?:spiteful:

CrazyElement
10-09-2011, 02:49
Ествено , че теста го прилагам на права отсечка и като се провери , че зад мен няма кола , днеска се опитах да натисна спирачката с левия крак и стана и то доста добре , въпроса е , че ти трябва поне 1-2 секунди мислене :D определено си трябва тренировка , за го правиш много бързо

WarsteineR
10-09-2011, 14:18
На мен пък педалите на алфата не са ми удобни, нито за хиил и тое, нито за спирачка с левия(като се има в предвид и чуствителноста на спирачките) за мен тва може да се ползва само на писта, където имаш свобода да си издевателстваш над автомобила с пълна сила.

Tedo
10-09-2011, 19:32
На мен пък педалите на алфата не са ми удобни, нито за хиил и тое, нито за спирачка с левия(като се има в предвид и чуствителноста на спирачките) за мен тва може да се ползва само на писта, където имаш свобода да си издевателстваш над автомобила с пълна сила.
То heel&toe няма особено приложение при предно ми се струва
Виж при задното е друга бира то затова на вентилаторите и мергелите педала им започва от пода и е по-удобен за такива изпълнения

mirchozo
10-09-2011, 20:42
Само да ви попитам, да речем че сте посвикнали със спирането с левия крак, и изведнъж някой пред вас набива спирачки....и с кой крак ще натиснете педала на спирачката, левия...десния..... Този навик дали няма да ви изиграе лоша шега? Инстинктивно ще искате да натиснете спирачката с десния крак, но придобития навик ще постави под съмнение дали да не спрете с левия, .... и в крайна сметка може да стане опасно. По-добре си отренирайте бързата смяна на крака от газта към спирачката и обратно.
Сега когато говорим за шофиране на писта, там вече всеки си решава как и с каква техника да кара.

xctr
10-09-2011, 21:11
Само да ви попитам, да речем че сте посвикнали със спирането с левия крак, и изведнъж някой пред вас набива спирачки....и с кой крак ще натиснете педала на спирачката, левия...десния..... Този навик дали няма да ви изиграе лоша шега? Инстинктивно ще искате да натиснете спирачката с десния крак, но придобития навик ще постави под съмнение дали да не спрете с левия, .... и в крайна сметка може да стане опасно. По-добре си отренирайте бързата смяна на крака от газта към спирачката и обратно.
Сега когато говорим за шофиране на писта, там вече всеки си решава как и с каква техника да кара.

Тази техника се тренира много добре на картинг. Там най-точно се усещат нещата. След това обаче идва тренирането в автомобил. Аз редовно си тренирам спирането с ляв крак и когато той ми е на спирачката си спирам с него, но по принцип спирам с десния и повярвай ми никога не съм се бъркал с кой крак да натисна в екстремна ситуация. Трябва да имаш много объркана ориентация че да плеснеш с крака пред педалите!!! :roll2:
Имах сутиация когато ми излезе колездачот една пряка, докато левия крак ми беше на спирачката и спрях дооста бързо, само дето колата изгасна! ;)


То heel&toe няма особено приложение при предно ми се струва
Виж при задното е друга бира то затова на вентилаторите и мергелите педала им започва от пода и е по-удобен за такива изпълнения

Да и при кола с десен волан! Не случайно тази техника идва от япония, а левия крак от европа. :)

HACCP
10-09-2011, 23:11
Тази техника наистина се използва основно за автомобили със задно и то по мощнички такива както е написал Tedo! И е страхотна техника за каране на картинг (както е написал колегата xctr) ..... когато ми я показаха не ми се вярваше каква е разликата но никога не съм пробвал на личният атомобил!

CrazyElement
11-09-2011, 04:42
Аз не разбирам що пък hell and toe , да не е полезна и за наще коли докато спираш подаваш леко обороти за да влезне скороста по-гладно, да не забива муцуната.

kolev
11-09-2011, 08:13
точка

xctr
11-09-2011, 15:22
Аз не разбирам що пък hell and toe , да не е полезна и за наще коли докато спираш подаваш леко обороти за да влезне скороста по-гладно, да не забива муцуната.

Защото не е необходимо! Докато спираш на ляв крак спокойно може да извадиш скороста без съединител, да подадеш газ за да вдигне обороти и да забодеш по-долна предавка. Ако си умел с газта и знаеш какви са ти разликите между предавките влиза като в масло!! Вярно кутията се натоварва повече, но това е предимно за пистово каране. Цялото Калояново може да се мине така и се печели не малко време! Само трябва да си тренирал доста и да имаш опит с конкретния автомобил! :drive:

CrazyElement
11-09-2011, 17:43
Бе прав си ама се пак после се качваме на тия коли и се връщаме в града , сега ако ми е само за писта така ще се прави, ама колко ще издържи тая ск.кутия да и ръгаш предавки без съединител :Д + това си е доста тренировки за човек който ходи 1-2 пъти в годината на писта едвали ще може всеки път да нацелва оборотите достатъчно бързо, докато с хелл и тое дори и да ги нацелиш няма да си прецакаш ск.кутия

stelt
11-09-2011, 23:17
Сигурен съм, че 90 процента от тези които пишат тук- не могат да натискат едновременно спирачка и газ с десният крак. От упражнението има смисъл за коли със всякакви задвижвания.

ne0
11-09-2011, 23:30
Сигурен съм, че 90 процента от тези които пишат тук- не могат да натискат едновременно спирачка и газ с десният крак. От упражнението има смисъл за коли със всякакви задвижвания.

99.5 % ;)

---------- Post added at 20:30 ---------- Previous post was at 20:29 ----------


колко ще издържи тая ск.кутия да и ръгаш предавки без съединител

10 хил км. стигат ли ?

mirchozo
11-09-2011, 23:38
Сигурен съм, че 90 процента от тези които пишат тук- не могат да натискат едновременно спирачка и газ с десният крак. От упражнението има смисъл за коли със всякакви задвижвания.

Аз мога, ама не го правя щото мога да си натискам спирачката с левия крак, дори не ми се налага понякога да давам газ тъй като си имам автоматик с темпомат. Въпроса не е кой какво може, то ясно че никой от нас не може да кара пилотски(ако можеше нямаше да кисне в този форум), а че някой от тези техники може да са колкото полезни, толкова и вредни в ежедневието из града. Мисля че нещата са достатъчно опростени, по-добре да се насочи вниманието в пътната обстановка и заобикалящите коли и пешеходци, отколкото "глей ся ква техника използвам и колко съм бърз до другия светофар, а..., видя ли ко ги напраЕх".

Alexandrov70
11-09-2011, 23:55
Аз мога, ама не го правя щото мога да си натискам спирачката с левия крак, дори не ми се налага понякога да давам газ тъй като си имам автоматик с темпомат. Въпроса не е кой какво може, то ясно че никой от нас не може да кара пилотски(ако можеше нямаше да кисне в този форум), а че някой от тези техники може да са колкото полезни, толкова и вредни в ежедневието из града. Мисля че нещата са достатъчно опростени, по-добре да се насочи вниманието в пътната обстановка и заобикалящите коли и пешеходци, отколкото "глей ся ква техника използвам и колко съм бърз до другия светофар, а..., видя ли ко ги напраЕх".

Ми тук май става дума за пистови техники и никой никого не задължава да ги практикува в града.Лошо ли е да се знаят , да ги умееш , пък какво като не ги позваш всеки ден!?

xctr
12-09-2011, 00:22
Сигурен съм, че 90 процента от тези които пишат тук- не могат да натискат едновременно спирачка и газ с десният крак. От упражнението има смисъл за коли със всякакви задвижвания.

Да това също не е лошо техника, но си трябват удобни педали. Преди така карах на калояново, но последния път (4ти трак дей) повече практикувах левия крак и резултат имаше! :)

stelt
12-09-2011, 00:59
Аз мога, ама не го правя щото мога да си натискам спирачката с левия крак, дори не ми се налага понякога да давам газ тъй като си имам автоматик с темпомат. Въпроса не е кой какво може, то ясно че никой от нас не може да кара пилотски(ако можеше нямаше да кисне в този форум), а че някой от тези техники може да са колкото полезни, толкова и вредни в ежедневието из града. Мисля че нещата са достатъчно опростени, по-добре да се насочи вниманието в пътната обстановка и заобикалящите коли и пешеходци, отколкото "глей ся ква техника използвам и колко съм бърз до другия светофар, а..., видя ли ко ги напраЕх".


Не съм съгласен с теб. Един човек, владеещ подобна техника примерно е доста по безопасен на сняг. Неможещите вероятно в някаква ситуация ще бъдат извън пътя. Техниката е свързана с баланса на автомобила. Замислете се.

Mladenov
12-09-2011, 10:20
на мен ми е много трудно спирачка и газ с десния крак , педалите са кофти на 156цата

kolev
12-09-2011, 10:38
точка

ФЕРАРИСТ
12-09-2011, 16:57
за всички на които им е интересно - един сайт със съвети за спортно и всекидневно шофиране.
Интересно на пръв поглед, доста общо все пак......

Ще е доста интересно да подебатираме как се спира по заснежен наклон, с кола с предно, и с кола с задно, в тоя сайт нещо го няма тоя момент, а и от доста време не приемам за вярно всичко що е написано в западен сайт, и на английски.....

kolev
12-09-2011, 17:16
точка

rijko
12-09-2011, 18:05
слиза се на ниска предавка с изцяло отпуснат съединител и предавката трябва да е такава че да не ти се налага да натискаш спирачката. натиснеш ли я, вероятността от блокиране на предните колела е голяма, независимо с какво предаване е колата.
намери някой стар дападжия и той ще ти каже абсолютно същите неща. на мен са ми ги приказвали хора които даже и английски не знаят.



това е така ако возиш в колата жената детето но ако возиш тъщата се прави по друг начин.

---------- Post added at 15:05 ---------- Previous post was at 15:01 ----------




Ще е доста интересно да подебатираме как се слиза по заснежен наклон, с кола с предно, и с кола с задно, в тоя сайт нещо го няма тоя момент, а и от доста време не приемам за вярно всичко що е написано в западен сайт, и на английски.....

Ами на дрифт ако си с предно ....контролиране на педала на газта и волан обратен на завоя

Викаш пътна помош ако си БМ2В

И нее проблема в снега а в леда под него.

pa4ito
12-09-2011, 18:10
има инструктори които учат на heel and toe като метод за тръгване нагоре в наклон без използване на ръчна и без да мърда колата назад, ама не му викат така.
И мен така са ме учили. Моят инструктор смяташе, че някои неща са задължителни да се научат и ни юркаше яко на естакадата на полигона с дванайсетака. Първо с ръчна, а после с газ и спирачка с ляв крак.

Кайо
12-09-2011, 18:16
А такива уроци за Selespeed има ли ?:):):)

ФЕРАРИСТ
12-09-2011, 18:49
слиза се на ниска предавка с изцяло отпуснат съединител и предавката трябва да е такава че да не ти се налага да натискаш спирачката. натиснеш ли я, вероятността от блокиране на предните колела е голяма, независимо с какво предаване е колата.
намери някой стар дападжия и той ще ти каже абсолютно същите неща. на мен са ми ги приказвали хора които даже и английски не знаят.

шофиране в зимни условия
http://www.drivingfast.net/techniques/winter-driving-techniques.htm#axzz1XkLv1AwL

митове за зимното шофиране
http://www.drivingfast.net/road/winter-driving-myths.htm#axzz1XkLv1AwL

сняг и лед с 4х4
http://www.drivingfast.net/off-road/terrains/snow-ice.htm

спускане по наклон /оффроад - по тежко едва ли може да е/
http://www.drivingfast.net/off-road/obstacles/descending-hills.htm

Има ли значение за теб между спира и слиза, верно че не го уточних специфично, но все пак има разлика.....
И по принцип къде точно в линковете който си пуснал е споменато че колата трябва да е на скорост.......ще приемем че говорим за кола с предно, все пак и нашите са такива......

По принцип би ми било интересно да науча какво според вас става когато слизате(не говорим за спиране, а просто слизане) по заснежен наклон, на скорост сте, и понеже предните гуми на скорост се движат еднакво, равномерно, следвайки двигателя, но в един момент сцеплението изчезва понеже инерцията на колата е по голяма отколкото гумите могат да я задържат......с 2 думи - гумите се движат на 15кмч, но колата има инерция и пързалка и почва да се движи с 17кмч........тогава какво се прави??
П.П - говорим за съвременни коли с АБС....

mirchozo
12-09-2011, 22:24
По принцип би ми било интересно да науча какво според вас става когато слизате(не говорим за спиране, а просто слизане) по заснежен наклон, на скорост сте, и понеже предните гуми на скорост се движат еднакво, равномерно, следвайки двигателя, но в един момент сцеплението изчезва понеже инерцията на колата е по голяма отколкото гумите могат да я задържат......с 2 думи - гумите се движат на 15кмч, но колата има инерция и пързалка и почва да се движи с 17кмч........тогава какво се прави??
П.П - говорим за съвременни коли с АБС....

Тръгне ли веднъж, освен да я направляваш в що-годе някаква посока в която да не пометеш нещо, не виждам какво друго можеш да направиш. Можеш да помпаш спирачката, АБС-а ще помага доколкото в възможно за убиване на скоростта. Можеш също да включиш на по-малка предавка, така ако се наложи да се измъкваш от нещо с газ ще имаш повече мощност. Ако поднася коригираш с волана, ако не помага даваш газ колкото да я поизправиш, демек "контролираш" доколкото е възможно. В случай че ще се удариш в нещо, винаги се цели с предницата (при по-големи скорости имам предвид), така шанса за оцеляване е най-голям.

пс Ааа..... и си търсиш място където да се бухнеш, бордюр, тротоар (без пешеходци естествено), преспа, някакъв неравен и неотъпкан терен където гумите се движат по-трудно. И така..., дано не се случва на никой!!!

ФЕРАРИСТ
12-09-2011, 23:15
Тръгне ли веднъж, освен да я направляваш
Тва друго, коментираме какво се случва и какво да се прави за да не тръгне изобщо.......
И е логично да се почне отначало за да се разбере какво се случва за да "тръгне" колата, затова започвам и с тоя въпрос......

kolev
13-09-2011, 10:41
точка

ФЕРАРИСТ
13-09-2011, 11:38
Реших че ще е по добре да не влизам в дебат, всеки си има глава на раменете да прецени как да процедира и да се запита какво точно става едикога си, и да вярва или не на всичко шаблонно написано в кой да е сайт.......където нещата са точно шаблонни, не се уточнява за задно ли говорим, за предно ли, за 4х4 ли, а там нещата са различни.......за коли със задно мога да се съглася че до известна степен може да се ползва т.нр моторна спирачка, но при кола с предно в никакъв случай не я ползвам, и до тоя извод стигнах първо логически, и после практически по харните наклони на Шипка, където е много добро място за експерименти.....
Така че смятам да не дебатирам това повече, твърде много писане е за нещо което всеки може да седне и да помисли какво точно става когато при наклон си фиксираш въртящия момент на предните колела в едно положение, и какво после става когато колата почне да се хлъзга.......и дали вероятноста за това да се случи е по голяма когато върху 4те колела се прилага еднакво спирачно усилие......
От опит знам че човек трудно променя дългогодишните си възгледи възоснова на нечие мнение в форум, или заради нещо написано на английски в любителски сайт, отколкото ако сам стигне до някой изводи.....

kolev
13-09-2011, 11:48
точка

old alfist
13-09-2011, 19:11
На включена предавка и държене на автомобила на предела на изгасването на двигателя - при необходимост натискане педала на съединителя за да го предотврати.
Между другото ABS-са понякога ми скача по нервите и ми се струва, че ми пречи - имам усещането в тези случаи, че по-добре мога да преценя кога да отпусна и натисна спирачката.

Доко
13-09-2011, 19:50
Сигурен съм, че 90 процента от тези които пишат тук- не могат да натискат едновременно спирачка и газ с десният крак.


99.5 %


Реших че ще е по добре да не влизам в дебат, всеки си има глава на раменете да прецени как да процедира и да се запита какво точно става едикога си, и да вярва или не на всичко шаблонно написано в кой да е сайт.......където нещата са точно шаблонни, не се уточнява за задно ли говорим, за предно ли, за 4х4 ли, а там нещата са различни.......за коли със задно мога да се съглася че до известна степен може да се ползва т.нр моторна спирачка, но при кола с предно в никакъв случай не я ползвам, и до тоя извод стигнах първо логически, и после практически по харните наклони на Шипка, където е много добро място за експерименти.....
Така че смятам да не дебатирам това повече, твърде много писане е за нещо което всеки може да седне и да помисли какво точно става когато при наклон си фиксираш въртящия момент на предните колела в едно положение, и какво после става когато колата почне да се хлъзга.......и дали вероятноста за това да се случи е по голяма когато върху 4те колела се прилага еднакво спирачно усилие......
От опит знам че човек трудно променя дългогодишните си възгледи възоснова на нечие мнение в форум, или заради нещо написано на английски в любителски сайт, отколкото ако сам стигне до някой изводи.....

Ники стреляш хаосняци, ще поправя Нено, 99.99% теоретици баце ... ;-)

old alfist
13-09-2011, 20:53
Ники стреляш хаосняци, ще поправя Нено, 99.99% теоретици баце ... ;-)
И в тези 0,01% кои влизат, че ми е интересно.

Доко
13-09-2011, 21:09
И в тези 0,01% кои влизат, че ми е интересно.

От тук пишещите само Ферариста - картинг, и Нено - хоби, другите сме теоретици, чели-недочели и натискали с левия крак, ма к'во....? ;-)

old alfist
13-09-2011, 21:18
От тук пишещите само Ферариста - картинг, и Нено - хоби, другите сме теоретици ;-)
Хайде да не се правим на пилоти от F1 - и други хора са карали по писти и знаят за какво става въпрос.

Доко
13-09-2011, 21:41
Хайде да не се правим на пилоти от F1 - и други хора са карали по писти и знаят за какво става въпрос.

Ами хубаво, че са карали по-писти и им пожелавам да продължават да си карат там макар, че не съм убеден колко са карали и дали изобщо знаят какво говорят, така като чета..., като днешния младеж който се опита да ми приложи някаква подобна Heel and toe техника, и само бързата ми реакция ме извади от ситуация в която не би искал да попаднеш. После като четеш такава тема може само се молиш всички тези кандидат-техничар-състезатели да ходят по-пистите, а не по-улиците, което най-вече се случва. Предполагам разбираш за какво говоря, и да не разбираш все тая, само като видиш името на сайта - "drivingfast" трябва да ти става ясно коя е таргет групата...китуци по-улиците винаги ще има, изпробващи техники. ;-)

kolev
14-09-2011, 10:25
точка

old alfist
14-09-2011, 12:06
Навремето Сена и Прост имаха различен спил на каране, но това не пречеше да бъдат и двамата добри и да си бъдат кокнкуренция един на друг, дори когато бяха в един отбор.

rijko
11-10-2011, 17:46
Мен първо ме учиха как да катастрофирам а после как се натискат педалите. Защото с тези неща дето ги пишете тук трябва да слагате по един голям надпис НЕ ГО ПРОБВАИТЕ ПО УЛИЦИТЕ ИДЕТЕ НА ПИСТИТЕ.

145selespeed
16-10-2011, 23:17
Прочетох цялата тема на един дъх и мислех да не се намесвам, но има някои работи, които не са много точно обяснени или грешно. Затова искам да ви споделя това, което съм видял или научил като правилно. Преди всичко съм любител, а не съзтезател така, че не претендирам с експертно мнение.

Не знам от къде да започна...

Още в началото има един цитат на английски, който не е точно преведен. Иска да каже, че при агресивно каране ако използвате двигателя като спирачка то значи не се движите достатъчно бързо! Или казано по-простичко, не спирайте с двигател ами само и единствено със спирачка. Но в оригиналният текст на английски не става нито дума за каране по инерция или на неутро (както го превежда колегата)! До колкото знам става въпрос за спиране и паралелно полу-разделяне на съединителя. И това нещо не може да се направи по друг начин освен по стандартния, който всички познаваме. И ще ви дам един пример: за последната година бях на няколко курса за майсторско шофиране и екстремни ситуации. Всеки от тях беше при различни испански пилоти с многогодишен професионален опит. Обикновено в началото има брифинг от 45 мин на който ти разясняват какво, що и как. На един от курсовете, инструктурът ми беше Andy Soucek (http://http://en.wikipedia.org/wiki/Andy_Soucek). Та там ни обяснява доста работи и (една от които) как се спира. И ставаше въпрос, че за да спреш най-бързо трябва да разделиш съединителя. По този начин спирачките спират колата, а не и двигателя. Не говорим за сняг, нито за време за реакция ами за оптимално спиране.

Друга тема е heel&toe, да не се смесват нито да се обясняват по подвеждащ начин. Става въпрос за няколко момента.
---Единият, и няма абсолютно нищо общо с коментарите за предно или задно предаване, е свързан със функционирането на скоростната кутия. Трябва да се изравнят оборотите! В противен случай или няма да влезе желаната по-ниска предавка или скоро ще търсите синхронизатори. Абсурден е коментара за смяна на скоростите без съединител. Няма такива филми. Има ама при други скоростни кутии, доста различни от стоковите и на едни цени с четири нули. Иначе става и аз съм пробвал ама не е хубаво, не бива.
---Другият момент е, че при модерните ЕКУ в момента на натискане на педала на спирачката се променя инжекцията и се намалява въртящия момент почти мигновено. Ако влизаш в завой може да чукнеш спирачката и когато колата започва да излиза пускаш за да му върнеш цялата тяга. През това време си държиш "газта" (въздуха) на колкото ти трябва за съответната скорост и завой.
---Трето: някой питаше дали е възможно при Селеспийд. Щеше да е много приятно ама не става. Аз съм пробвал многократно. Проблема е в ЕКУ-то на кутията и стратегиите й. При тази роботизирана кутия натискането на педала на спирачката (дори и само няколко милиметра) се интерпретира като вземане на няколко мерки, една от които е да разлепи леко съединителя. Който иска да пробва тръгване от място със спирачка и газ и ще види как се шашка кутията. Или може да пробва heel&toe в движение и пак се шашка. Най-вероятно при GTA е съвсем друго поведението на кутията. Няма и много смисъл тук, защото на ниво любител (а не съзтезател) Селеспийд си прави доста добре ¨down shift¨, сама си регулира оборотите. Тези обороти обаче се повлияват от това дали е натиснат педала на спирачката или не. От друга страна, Селеспийд е идеална за практикуване на спиране с левия крак. Аз го правя редовно, когато ситуацията е незначителна.
---Друг момент: когато натиснеш спирачка в завой една от целите е да преместиш усилието на завиващите гуми. Спирачното усилие е по-голямо в предния мост поради елементарни физични закони, при които в момента на спиране точката на тежеста се премества напред и нагоре и от там колата се накланя напред. Ако ти заминава предницата (under-steering) може да я коригираш по този начин преразпределяйки тежестта.
---При дрифтинг има огромно значение това едновременно натискане на спирачка и газ. Там има няколко техники, които се обясняват по доста добър начин в следващия клип (и другите вдясно). Използва се за да блокира задните гуми (shift lock) и да започне поднасянето. Има и стоп отпред за по нагледно обяснение:

http://www.youtube.com/watch?v=LMT6LJ6V3Ak&feature=feedrec_grec_index

Надявам се да съм успял да се изясня правилно въпреки, че засега съм само любител.

Furious 155
16-10-2011, 23:41
Още в началото има един цитат на английски, който не е точно преведен. Иска да каже, че при агресивно каране ако използвате двигателя като спирачка то значи не се движите достатъчно бързо! Или казано по-простичко, не спирайте с двигател ами само и единствено със спирачка. Но в оригиналният текст на английски не става нито дума за каране по инерция или на неутро (както го превежда колегата)! До колкото знам става въпрос за спиране и паралелно полу-разделяне на съединителя. И това нещо не може да се направи по друг начин освен по стандартния, който всички познаваме. И ще ви дам един пример: за последната година бях на няколко курса за майсторско шофиране и екстремни ситуации. Всеки от тях беше при различни испански пилоти с многогодишен професионален опит. Обикновено в началото има брифинг от 45 мин на който ти разясняват какво, що и как. На един от курсовете, инструктурът ми беше Andy Soucek (http://http://en.wikipedia.org/wiki/Andy_Soucek). Та там ни обяснява доста работи и (една от които) как се спира. И ставаше въпрос, че за да спреш най-бързо трябва да разделиш съединителя. По този начин спирачките спират колата, а не и двигателя. Не говорим за сняг, нито за време за реакция ами за оптимално спиране.
Написаното тук отново потвърждава думите ми от една друга тема за спирането при неотделен двигател!