Log in

View Full Version : странно тракане при високи обороти



marian2784
11-09-2011, 12:44
здравейте, колеги от скоро имам следния проблем,при обороти над 4000 мотора започва да трака ,тракането е по-изразено на ниските предавки и при по-ряско ускорение.преди 2к км мерих компресията и понеже беше добре се отказах да отварям мотора.какви биха били причините за тракането,което на място не се чува,нито на ниски обороти?

Bobi_33
11-09-2011, 13:01
Така по описание нищо не може да се каже. Например биелните лагери не се чуват на празен ход (ак примерно тракат) но в средни и високи се чуват. Но най-изразено в средни, поне в начален стадий. Може и от друго да е, но така не става, само с описване на тракането

marian2784
11-09-2011, 13:13
ами мога да добавя само че се появи след 2к км с околко 140-160 преди това като че ли не се чуваше,смених маслото но разлика няма.прави го на газ и на бензин без разлика.
мога и клип а направя но не вярвам да се разбере нещо при всички други шумове

Da_Fuse
11-09-2011, 13:38
Колега, бягай на майстор да прегледа колата, за да не стане по-голяма беля. Ако са биелни лагери на този двигател се сменят за половин ден и операцията излиза 200-300лв. :)

kompir
11-09-2011, 13:42
Колега,моя съвет е да не отлагаш още дълго отварянето на мотора,за да не си търсиш скоро нов.Може повдигачи да са или валове,но може и лагери да са(основни ;биелни)-така,че не отлагай и при първа възможност на доктор :meeting: :baby_bringin:

marian2784
11-09-2011, 14:13
ами то ако е за майстор тука по-добре да сменям колата.И частите са за едни пари че не знам,ако намеря лагерите тук ще го почна веднага ама няма,от бг ще са май.

Da_Fuse
11-09-2011, 14:17
Ахаа... извинявай колега, чак сега виждам, че си в италия. Най - лесно и евтино свали картера - даже гарнитурата няма нужда да сменяш ако са такъв кът частите и виж да не е лагер, ако по биелните/основните всичко е наред, тогава може да е нещо по главата, но първо виж да не е лагер за най-сигурно, защото на тези двигатели там им е едно от проблемните места. :)

doomy
11-09-2011, 15:26
Не съм особено компетентен, но притежавам колата от подписа. При мен имаше проблем в колянов вал и съответно биелни лагери. Мога да ти кажа само едно. Ходи на майтор като е време, аз понеже се мотах и експериментирах разни неща , та затова ми блокира двигателя и отиде на боклука. Тракането от начало е много леко и колкото повече се увеличават оборотите толко по-силно става и то. А започнат ли да тракат лагерите няма да изкара много колага преди да се наложи да шлайфаш колянов вал и да сменяш лагери (ако въобще е от това,дай боже да не е )!!! . Та затова сваляй картерата и си виж лагерите ако са тръгнали ще има лек луфт като размърдаш с ръка.
п.п по-запознатите да кажат няма ли вариант да е нещо клапани повдигащи ли нещо от тоя род .... ??

r_s_n_
11-09-2011, 16:07
И аз съм със същата щайга,и аз имах преди 2-3 години същия проблем,(това е слабост на мотора)при мен беше биелен лагер на единия цилиндър,усетих я на време и се разминах без шлайф на коляновия,само една водна шкурка на място (което много не е по протокола :) )и нов биелен лагер и заспа.Най-добре я отваряй на време за да не се налага да сменяш всичко...и стигнеш ли до коляновия вал сваляй петите на биелите и огледай лагерите един по един кой е надран,не се заблуждавай само по луфта...

marian2784
11-09-2011, 18:19
жалко че вчера сменях маслото и можеше да сваля картера ,но ще е другата събота явно.

ново 20 десната глава е омаслена май идва от гарнитурата на главата,та може ли да е от клапани нещо?крив клапан например?

marian2784
12-09-2011, 17:16
малко развитие по темата.Днес ходих при познат механик да чуе за какво става на въпрос.Според него най-вероятно е от биелните лагери,но каза че може да е и от износено бутало или цилиндър.Намерих биелни лагери в един магазин,но в каталога има 2 модела с канали и напълно глатки и продавача ми каза да сваля един и да видя какъв е.
Питането ми е има ли някаква опасност като сваля лагера и го поставя пак?Силата на затягане както е в мануала ли да е или има значение дали е стар или нов лагера?

А ето и резултата някакъв леш лагерите на люспи в картера.

doomy
12-09-2011, 21:11
Уххх дано се разминеш леко. Аз като махах лагерите, единия беше така като на снимката която си показал, а другия беше има няма колкото вестник дебел... :Х - съответно се наложи шлайф..отиде на 1ви ремонт при мене. Дано се разминеш леко..:please: Поздрави и продължавам да следя темата...

marian2784
12-09-2011, 21:26
утре ка то сваля и други който ми е на удобно ще видим,но на този почти нямаше следи по вала,обещавам да пускам снимки.Ако има значение това беше от 3ти цилиндър.Утре ще сваля и маслената помпа да и метна едно око да не е на сол и тя,така и така съм свалил картера.

r_s_n_
13-09-2011, 01:20
малко развитие по темата.Днес ходих при познат механик да чуе за какво става на въпрос.Според него най-вероятно е от биелните лагери,но каза че може да е и от износено бутало или цилиндър.Намерих биелни лагери в един магазин,но в каталога има 2 модела с канали и напълно глатки и продавача ми каза да сваля един и да видя какъв е.
Питането ми е има ли някаква опасност като сваля лагера и го поставя пак?Силата на затягане както е в мануала ли да е или има значение дали е стар или нов лагера?

А ето и резултата някакъв леш лагерите на люспи в картера.
Няма значение стар или нов лагер,стягай добре и намажи лагерите с масло от страната на вала