View Full Version : Машинка стъкло
Здравейте колеги, проблема ми е следния машинката на шофьорското стъкло нещо се прецака, когато вдигна стъклото като стигне до горе и машинката не спира и стъклото започва да подскача и не се затваря както трябва. Някой ако знае какъв е проблема моля да сподели!
ecotronic
11-09-2011, 22:59
Здравейте колеги, проблема ми е следния машинката на шофьорското стъкло нещо се прецака, когато вдигна стъклото като стигне до горе и машинката не спира и стъклото започва да подскача и не се затваря както трябва. Някой ако знае какъв е проблема моля да сподели!
Докато подскача стъклото, чува ли се щракащ звук от вратата? Ако е така, вероятно се касае за износен червяк на водещия вал или зъби на воденото колело.
Докато подскача стъклото, чува ли се щракащ звук от вратата? Ако е така, вероятно се касае за износен червяк на водещия вал или зъби на воденото колело.
Да колега чува се щракане, тези части сменят ли се и от къде мога да ги намеря.
ecotronic
12-09-2011, 11:27
Да колега чува се щракане, тези части сменят ли се и от къде мога да ги намеря.
Едва ли ще намериш части за да ремонтираш редукторчето на машинката. По-добрият вариант е втора употреба да си вземеш цялата машинка (двигателчето, редуктора и жилата).
val_mcrae
12-09-2011, 20:03
И при мен имаше тропане докато не пропадна стъклото. А ето какво правих с него - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=59154
И при мен имаше тропане докато не пропадна стъклото. А ето какво правих с него - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=59154
Колега при мен при затваряне , при крайно горно положение машинката не спира и постоянно удря стъклото, такива ли бяха симптомите преди да падне стъклото ако е така да почвам да разглобявам.
val_mcrae
12-09-2011, 20:22
Да само че притракваше няколко пъти и спираше но беше доста зверско траканае!
Колега а машинката трябва ли да се свали до долу за да се извади, и стъклото се подпира след това и още нещо да попитам има ли някакви тънкости при слагането на стъклото след интервенцията в каква позиция трябва да е поставено.
ecotronic
12-09-2011, 23:13
Когато има износване на червячната предавка на редукторчето, когато редукторчето се натовари (това се случва при достигане на крайно положение и задържане на бутона), започват зъбите да прескачат и от това се чува щракането и се получават ударите. Вследствие на тези удари се натоварва връзката между задвижвания редукторчето детайл и самото стъкло. А това е един пластмасов детайл, който се плъзга по водача и притежава и един шип, който влиза в един отвор в долната част на стъклото. Вследствие на тези ненормални усилия, пластмасовият шип се чупи и стъклото пропада надолу, защото отдолу вече нищо не го държи. Подмяната на механизма е лесна. След като се разтапицира вратата, се развиват горната и долната гайки, които държат водача. Развиват се и трите гайки, които държат самата машинка и всичко се изнизва заедно с жилата през подходящ по размер отвор в ламарината.
Когато има износване на червячната предавка на редукторчето, когато редукторчето се натовари (това се случва при достигане на крайно положение и задържане на бутона), започват зъбите да прескачат и от това се чува щракането и се получават ударите. Вследствие на тези удари се натоварва връзката между задвижвания редукторчето детайл и самото стъкло. А това е един пластмасов детайл, който се плъзга по водача и притежава и един шип, който влиза в един отвор в долната част на стъклото. Вследствие на тези ненормални усилия, пластмасовият шип се чупи и стъклото пропада надолу, защото отдолу вече нищо не го държи. Подмяната на механизма е лесна. След като се разтапицира вратата, се развиват горната и долната гайки, които държат водача. Развиват се и трите гайки, които държат самата машинка и всичко се изнизва заедно с жилата през подходящ по размер отвор в ламарината.
Значи подлежи на ремонт колега или имаш в предвид да подменя цялата машинка
ecotronic
13-09-2011, 12:01
Вероятно подлежи на ремонт, но едва ли ще намериш необходимите за ремонта на машинката части.
Предполагам, че цяла машинка - втора употреба не струва много.
Колеги свалих механизъма и всичко е наред, зъбите на водещото колело са добре но просто когато стигне в горно положение машинката не иска да спре. Предполагам че самата машинка е дала дефект, дали може да се оправи или да търся друга?
ecotronic
13-09-2011, 16:32
Колеги свалих механизъма и всичко е наред, зъбите на водещото колело са добре но просто когато стигне в горно положение машинката не иска да спре. Предполагам че самата машинка е дала дефект, дали може да се оправи или да търся друга?
Проведи следния експеримент:
1 - Спусни стъклото до крайно долно положение.
2 - Постави някакъв мек предмет под ръба на горната рамка на вратата (примерно сгъната кърпа) - Целта е стъклото да срещне препятствие на няколко сантиметра от крайно горно положение.
3 - Дай команда нагоре и виж какво се случва, когато стъклото допре до въпросното препятсвие
Колега като сложа сгъната кърпа спира без проблем. Какво означава това.
ecotronic
13-09-2011, 16:55
Колега като сложа сгъната кърпа спира без проблем. Какво означава това.
Това означава, че имаш износени зъби на воденото колело и трябва да го смениш или да сложиш здрава машинка.
За да разбереш защо се получава така, ето и принципът на действие:
Когато стъклото се движи нормално и още не е стигнало до някое от крайните положения, моторът консумира ток - да речем 1 ампер. Когато срещне препятствие и няма приплъзване в предавката заради износени зъби, моторчето повишава значително консумацията на ток. Когато управляващото устройство регистрира такова нарастване на тока, прекъсва захранването и стъклото спира.
При теб явно има износване на зъби само в сектора на колелото, съответстващ на крайно горно положение (този сектор от зъби винаги се натоварват повече от останалите и респективно пръви се износват). Та когато стъклото стигне горното положение, предавката започва да прескача (затова се чува щтракането) а като прескача предавката моторът не може да се затормози и съответно токът да нарастне за да може управлението да "разбере" че е достигнато крайното положение при което трябва да спре захранването на моторчето.
Мерси колега ще търся машинка.
ecotronic
13-09-2011, 17:24
Има и вариант с който можеш да "закърпиш положението". Ако успееш да промениш положението на воденото зъбно колело спрямо изходната му ос. Така на крайните положения ще съответстват сектори с неизносени зъби, а секторът с износените зъби ще съответства на участък при който няма такова натоварване, че да почнат да прескачат.
Но по-добрият вариант е да потърсиш здрава машинка.
val_mcrae
13-09-2011, 17:49
Трябваше да направиш малко снимки да видим и ние. Тракането накрая може да се получава и от раздалечаване на зъбите на машинката и зъбите на пластината в горно положение. Т.е. може проблема да е подобен на моя огледай всичко преди хукнеш за друга машинка!
Колега снимката е от твоята тема, понеже не направих снимки но в този участък забелязах че има износен зъб, а иначе планката е лепена може би от предишния собственик.
ecotronic
13-09-2011, 18:22
Колега снимката е от твоята тема, понеже не направих снимки но в този участък забелязах че има износен зъб, а иначе планката е лепена може би от предишния собственик.
Аз предположих, че има износени зъби на воденото колело от редукторчето (черната кутия на която е куплиран мотора). Ако там няма износване, то това означава, че трябва да смениш само тази метална планка на която забелязваш износени зъби.
Огледах зъбите на самото моторче и не видях износване. Имам познат работещ на ЦПУ ще го питам дали може да изреже една нова планка!
ecotronic
13-09-2011, 18:37
Огледах зъбите на самото моторче и не видях износване. Имам познат работещ на ЦПУ ще го питам дали може да изреже една нова планка!
Дори не е нужно изработването на нова планка. Ако участъкът с износения зъб са навари прецизно и после се обработи - това би решило проблема.
Дори не е нужно изработването на нова планка. Ако участъкът с износения зъб са навари прецизно и после се обработи - това би решило проблема.
И аз го мислех, ще пробвам и двата варианта и ще пиша какъв е резултата, и снимки ще направя.
ecotronic
13-09-2011, 22:27
Като се заговорихме за стъклата, да Ви питам нещо.
Понеже отскоро карам 166, все още не съм наясно с някои неща, дали така са конструирани или при мен има проблем.
Като изключа от контакт или извадя ключа а забравя някой прозорец отворен, за да го затворя, трябва отново да дам контакт............Общо взето доста досадно и изнервящо. И при Вас ли е така?
Като се заговорихме за стъклата, да Ви питам нещо.
Понеже отскоро карам 166, все още не съм наясно с някои неща, дали така са конструирани или при мен има проблем.
Като изключа от контакт или извадя ключа а забравя някой прозорец отворен, за да го затворя, трябва отново да дам контакт............Общо взето доста досадно и изнервящо. И при Вас ли е така?
Така е при доста коли. Всичко ти е наред!
ecotronic
13-09-2011, 22:32
Явно ще го преправя, защото това го намирам за недомислено. Много лесно може да се направи така, че когато се заключи колата да се вдигнат отворените стъкла.
savoibul
14-09-2011, 08:30
Като се заговорихме за стъклата, да Ви питам нещо.
Понеже отскоро карам 166, все още не съм наясно с някои неща, дали така са конструирани или при мен има проблем.
Като изключа от контакт или извадя ключа а забравя някой прозорец отворен, за да го затворя, трябва отново да дам контакт............Общо взето доста досадно и изнервящо. И при Вас ли е така?А при мен като върна от контакт, мога още около 30 сек. да управлявам само предните две стъкла и нагоре и надаол. Винаги ми е било интересно защо не и задните. Така ли трябва да е!
Linkestis
14-09-2011, 17:54
Да но това е само при тези от 2001г нагоре
Колеги днес реших проблема, взех механизма и срязах заварките на въпросната планка, след като я свалих я обърнах в смисъл зъбите които са износени отидоха отзад където прозореца е свален а здравите при вдигнато положение, просто обърнах планката, надявам се да съм обяснил добре. След това зацепих планката и я залепих наново. Сега прозореца се затваря перфектно. Надявам се да е полезно за някой колега със същия проблем.
ecotronic
14-09-2011, 22:40
Колеги днес реших проблема, взех механизма и срязах заварките на въпросната планка, след като я свалих я обърнах в смисъл зъбите които са износени отидоха отзад където прозореца е свален а здравите при вдигнато положение, просто обърнах планката, надявам се да съм обяснил добре. След това зацепих планката и я залепих наново. Сега прозореца се затваря перфектно. Надявам се да е полезно за някой колега със същия проблем.
Поздравления колега !
Това само доказва за пореден път това, че с мисъл, сръчни ръце и най вече с желание - всичко се постига.
pisa_misho
15-09-2011, 23:33
Здравейте за да не отварям друга тема можете ли да ми кажете каква е причината пасажерското стъкло да играе и като започне да се вдига се заклинва и машинката започва да трака.Под заклинва се имам впредвид че се накланя към предницата и край.и като поседи малко вдигнато до край пропада само с около три сантиметра.
Linkestis
16-09-2011, 00:09
Пропадането е от страничните водачи,на които се е протъркало/изместило уплътнението.Тракането най-вероятно е от зъбците..
danchev63
16-09-2011, 09:33
Здравейте за да не отварям друга тема можете ли да ми кажете каква е причината пасажерското стъкло да играе и като започне да се вдига се заклинва и машинката започва да трака.Под заклинва се имам впредвид че се накланя към предницата и край.и като поседи малко вдигнато до край пропада само с около три сантиметра.
Ако е за предното стъкло най вероятно е от механизма. На предните врати няма пластмасови водачи. Може да е изронени зъби на планката и оттам водача да се измества и стъклото заклинва. Смяна на целия механизъм с втора употреба или разтапициране на вратата сваляне на механизма(описано е в темите как става) и ако подлежи на ремонт се ремонтира.
Linkestis
17-09-2011, 08:30
... На предните врати няма пластмасови водачи. ....
Пластмасови няма,но има метални! Както съм написал по-горе.Още повече че на самият механизъм има гайка чрез която се "нивелира" цялата система за да не "увисва" при вдигането.
колеги колко може да струва целия механизам ?
Защо ти е да купуваш цял механизъм колега, иначе втора ръка може би върви около 70, 80лв имам в предвид за предния, зависи как се спазариш.
Здравейте колеги днес установих че задно ляво стъкло не иска да се сваля! При натискане на копчето за вдигане се чува някакъв шум но надолу нищо! Каква може да е причината, дали машинката си е заминала но как изведнъж при положение че въобще не работя със задните стъкла?
ecotronic
27-05-2012, 12:05
Здравейте колеги днес установих че задно ляво стъкло не иска да се сваля! При натискане на копчето за вдигане се чува някакъв шум но надолу нищо! Каква може да е причината, дали машинката си е заминала но как изведнъж при положение че въобще не работя със задните стъкла?
Едва ли се е повредила машинката. Или поне не е дефектирал моторът. Щом в едната посока се чува звук, означава, че вероятно е здрав. За ход в другата посока само се променя поляритета на изводите му. От двата бутона ли го пробва? Има един пластмасов детайл, който прави връзката между жилата и стъклото. Обикновено той се чупи. Трябва да разглобиш вратата за да разбереш. Не е сложно разглобяването.
Да колега и от двата бутона пробвах но резултата е еднакъв! Когато има време ще погледна!
ecotronic
27-05-2012, 18:03
Да колега и от двата бутона пробвах но резултата е еднакъв! Когато има време ще погледна!
Преди да разглобяваш вратата, провери модула за задните стъкла. Намира се в багажника - дясната част до калника. Може да има лошо контактуващ конектор.
Прегледай конектор A:
http://snimki.be//store/1/101338131641.jpg
И по-конкретно пинове 3 и 4.
При ненатиснат бутон на тези пинове трябва да има напрежение >+4V.
Когато се натисне бутона в едната посока на единият пин напрежението трябва да стане 0 V. Същото става с напрежението на другия пин при другата команда.
Ок колега ще го погледна.
Колеги, за да не отварям тема принципно само да попитам ако знае някой - понеже ми пропадна задното стъкло (зад шофьора) - смъква до долу но не вдига повече от средата и се чува щтракане на счупено...колата е 159 2.4 дизел спортвагон. Въпроса ми е от седан дали ще станат механизмите ако си намеря на старо читав от морга или трябва задължително да е от комби? Благодаря предварително!
ecotronic
17-06-2015, 16:25
Не би трябвало да има разлика в механизмите между седан и SW. Механиката на стъклото е изпълнена със жило, което задвижва един детайл по една релса. Този детайл при АР 166 е от пластмаса, която има една пъпка, която влиза в отвор в долния край на стъклото и така го задвижва. Случва се тази пъпка да се счупи и тогава симптомите са сходни с това, което описваш.
Този детайл се продава като нов и струва 10 - 15 лв.
Трябва да разглобиш вратата и да изясниш, къде точно е проблема.
PS:
Ето това е механизма в задните врати при 166:
http://storage4.album.bg/847/dsc_8004_9d216_30874174.jpg
Благодаря за бързия отговор! Ще я разглобя и ще погледна за да знам какво да търся като част. Между другото на другата ми алфа (166 пак 2.4 дизел) предното стъкло от страната на пасажера отвреме навреме излиза навън от уплътнението, след няколко опита се прибира...някаква идея на какво може да се дължи това?
ecotronic
17-06-2015, 16:40
Механизмът на стъклата в предните врати при 166 е различен от този в задните. Там има лостова система със зъбна предавка - нещо подобно на пантограф. Пак трябва да се разглоби и разбере, защо стъклото не се води правилно.
Ще я разглобя и нея като остане време и ще коментираме...сигурен съм, че доста хора имат подобни грижи, тъй като на 166-цата преди няколко години сменях механизмите във форумен сервиз на предна и задна врата, но ми излязоха златни...ще пробвам тоя път сам да се оправям, ако мога да помогна и на някой колега още по-добре.
ecotronic
17-06-2015, 17:07
Нищо сложно няма. Просто вратата трябва да се разглобява по определена методика, която е доста добре документирана.
Колеги как се махат малкия и големия говорител, пробвах с права отвертка да махна пръстените, но по никакъв начин не излизат, страх ме е да ги напъна здраво да не се счупят. Има ли някакъв чалъм...
ecotronic
18-06-2015, 21:04
При 166 решетките се държат на по 4 метални щипки, които излизат с напъване оттук-оттам и с молебен да не се счупят :) Талянецът е измислил това дяволско закрепване.
И други народи са се борили с това чудо:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-164-andamp-166/216230-removing-166-door-speaker-covers.html
"No doubt, those of you who have worked on you own Alfas will know, that the Devil himself was involved in various design aspects."
Здравейте колеги. За проблеми с машинките за задното стъкло има вече ремонтни китове. А в магазина до данъчното на Оборище даже предлагат за около 30 лв да го поправя. Дано не ви се налага все пак.....:crazy:
леле обърках поста - преместете го в темата...сорри
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.