View Full Version : НЕ ПАЛИ Алфа 146 1.6 TS 16V
Здравйте колеги. Нов съм във форума, имам колата от почти 1 година. От време на време ми светваше дюзата на таблото и само върти и не пали, но като я бутна палеше. От оня ден насам почна да ми гасне и в движение и пак неще да пали и не светят никви лампи по таблото и на бутане неще да пали занесох я на диагностика и ми казаха, че е от една платка до двигателя където на нея има закачени две букси. Искам да попитам такава платка колко струва нова или някой ако има втора употреба за колко я продава. Мерси предварително :)
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/307515_248487341854125_100000785823735_642153_1451 161441_n.jpg
marian2784
11-09-2011, 20:31
колега това ти е компютъра на колата(ЕКУ-то) и малко ме съмнява да ето ,но не е изключено де,потърси второ мнение ако можеш
На диагностиката ми казаха че е от него.. преди ставаше като откача едната букса и +-са на акумулатора изчаквам малко закачам и пали... докато днеска отказа напълно :( бензиновата помпата не се чува казаха ми също че тази платка (ЕКУ-то) подавала ток на помпата и затова тя не работи... стартера си върти и като изключа тази платка (ЕКУ-то) издава странни звуци...:new_Eyecrazy:
BillyBoy`
12-09-2011, 09:39
Много смела диагностика бих казал.Какви грешки е записала колата като си е закачил на диагностиката?
DerMeister
12-09-2011, 10:01
По-скоро понеже не знаят какво й има на колата, са обвинили това сложно нещо компютъра. Там се случва черна магия.
Провери си релетата пред акумулатора. Може да са зацапани.
да, наистина първо релетата виж.
Satanism
12-09-2011, 11:48
Аз бих погледнал датчика на разпределителния вал първо.....
щом не светят никакви лампи на таблото, първо се проверяват и даже направо се сменят главните релета до акумулатора. има даже тема със снимки по въпроса.
ако пак не се задействат релетата, проверява се дали екуто дава признаци на живот.
след като колата запали, идва ред да се провери тоя датчик дали е в час.
vlado_iv
12-09-2011, 21:31
щом не светят никакви лампи на таблото, първо се проверяват и даже направо се сменят главните релета до акумулатора. има даже тема със снимки по въпроса.
ако пак не се задействат релетата, проверява се дали екуто дава признаци на живот.
след като колата запали, идва ред да се провери тоя датчик дали е в час.
Ако е датчика на вала,едва ли ще запалиш някога,че да го проверяваш след като запали.
Satanism
12-09-2011, 22:17
[/COLOR]
Ако е датчика на вала,едва ли ще запалиш някога,че да го проверяваш след като запали.
Koлега, аз доколкото знам тоя датчик се разваля постепенно, а и както е казал колегата горе, колата пали като поседи и изстинеСъщите симптоми имах аз като започна да зачестява с времето....смених датчика и се оправи...
Да се включа и аз, нищо, че съм с боксер. И аз брах ядове с тоя датчик(на колянов вал, импулсен ли е какъв е). Когато е студена колата пали, като позагрее няма палене. Изгасна ми в движение с 100 км/ч. Няма палене с ключа, на скорост също не запали,наложи се аварийно спиране. След 30тина минути пробвах да запаля и запали и така до след 20тина минути , когато пак загря и изгасна. Докато се прибера датчика тотално се бе скапал и само въртеше и няма палене. Смених датчика с нов и проблема се реши.
PEPI-2ALFA
13-09-2011, 01:32
... От време на време ми светваше дюзата на таблото и само върти и не пали, но като я бутна палеше. От оня ден насам почна да ми гасне и в движение и пак неще да пали и ...
Моята имаше същите симптоми. На диагностика показа датчик колянов вал - сменихме го. Проблема се появи много скоро отново. Последваха датчик разпределителен вал, релета, дебитомер, отново датчик разпр. вал... и отидох на истинска диагностика. Оказа се недобре поставен датчик на коляновия вал. Оттогава (почти 2 г.) нямам проблем, а си имам работещ дебитомер в резерв. Така, че моя съвет е качествена диагностика при добър майстор, който разбира от Алфи.
Благодаря ви за мненията в момента съм във Варна ходих до алфа центъра който е в началото на Варна и питах за тая част която ме интересуваше... нова струва 1445 лв. мисля да видя 2-ра ръка... за тези релета пред акумулатора ги махах и бяха намазани с електропроводима смазка (нещо такова) и контактуват добре обаче незнам дали работят... а този датчик на коляновия вал къде точно се намира и горе-долу колко струва... A и ако не е от тоя компютър нормално ли е след като пробвам да запали и не запали тоя компютър да издава стържещи звуци...
колега, пак ти казвам. щом таблото ти не светва като дадеш контакт, значи нямаш захранване към или от еку-то /тая кутия която си извадил/ . датчика ти е последна грижа. върви на свестен майстор да ти каже къде точно е проблема.
BillyBoy`
13-09-2011, 11:47
Благодаря ви за мненията в момента съм във Варна ходих до алфа центъра който е в началото на Варна и питах за тая част която ме интересуваше... нова струва 1445 лв. мисля да видя 2-ра ръка... за тези релета пред акумулатора ги махах и бяха намазани с електропроводима смазка (нещо такова) и контактуват добре обаче незнам дали работят... а този датчик на коляновия вал къде точно се намира и горе-долу колко струва... A и ако не е от тоя компютър нормално ли е след като пробвам да запали и не запали тоя компютър да издава стържещи звуци...Човек не се занимаваи със глупости.Просто си закараи колата на читав човек които да ти диагностицира точно проблема.Днеска си бил във Варна или още си там,ако си там свържи се със колегата pininfarina може би тои ще може да ти помогне със нещо,виж и какво ти е казал и kolev.Не се нахвърляи на сляпо.
milodada
14-09-2011, 18:24
Имам един приятел, който имаше същия проблем. Сменил си е въпросния датчик на коляновия вал и всичко му е наред сега. До колкото си спомням за цена беше около 100 лв нов не не съм 100% сигурен, беше преди 1 година. Успех колега
Не е от релетата... здрави са и ги почистих... ще провера и датчиците дано да я запаля и ще я занеса във Варна (дано да стигна) на хубава диагностика... :|
отново ти казвам колега. 1-вия ти проблем с гасненето вероятно е от датчика на коляновия вал. 2-рия ти проблем че не ти светват индикациите на таблото и не можеш да запалиш означава че имаш проблем или с релетата или с управлението им. действително проблема може и да е в ЕКУ-то но със смяната ще се вкараш във филм, тъй като то върви заедно с имобилайзера !!!
датчика го остави чак за след като ти светва "инжекцията" на контакт.
Добре някой може ли да ми обясни къде се намира тоя датчик на коляновия вал в моя случай ? (имобилайзер нямам)
Furious 155
15-09-2011, 23:45
Добре някой може ли да ми обясни къде се намира тоя датчик на коляновия вал в моя случай ? (имобилайзер нямам)
Забоден е на блока на двигателя, откъм купето и чете въртенето на една шайба на самоя колянов вал.
Датчика изглежда така - http://www.fashionnstyle2010.com/zdjecia/czesci%20wszystkie/ALFAROMEO/16%2004%2011/ws4.jpg
Иначе обкновенно той си заминава или отведнъж или като е топъл двигателя не винаги пали... но тогава свети чека на таблото.
Забоден е на блока на двигателя, откъм купето и чете въртенето на една шайба на самоя колянов вал.
Датчика изглежда така - http://www.fashionnstyle2010.com/zdjecia/czesci%20wszystkie/ALFAROMEO/16%2004%2011/ws4.jpg
Иначе обкновенно той си заминава или отведнъж или като е топъл двигателя не винаги пали... но тогава свети чека на таблото.
Зад всмукателните колектори ли? Мерси колега :)
Този чек да не е нещото като дюза ?
е баш за тая дюза говорим. даваш контакт и трябва да светне. като завъртиш и запалиш- гасне. при тебе какво точно става.
Satanism
16-09-2011, 10:45
Забоден е на блока на двигателя, откъм купето и чете въртенето на една шайба на самоя колянов вал.
Датчика изглежда така - http://www.fashionnstyle2010.com/zdjecia/czesci%20wszystkie/ALFAROMEO/16%2004%2011/ws4.jpg
Иначе обкновенно той си заминава или отведнъж или като е топъл двигателя не винаги пали... но тогава свети чека на таблото.
то, ако не запалиш от 1ви път, винаги свети чека на таблото, докато не запалиш... :)
и с датчика така...ако прави проблем само на загряла, после като запалиш-гасне чека...
Преди ми светеше постоянно не изгасва и не ще да пали обаче като я бутна запалва и изгасва чека и после си пали нормално докато сега вече не свети чека но и не пали... като дам на контакт сега светват всички лампи проверява си ги за момент и изгасват всички както си е нормално и не пали... днес ще сваля тоя датчик на колянов вал да го сменя и ако запали я карам веднага във Варна на хубава диагностика...
КОГАТО ДАДЕШ НА КОНТАКТ И НЕ ТИ СВЕТВА ЧЕКА "ДЮЗАТА" НА ТАБЛОТО , ТОВА ОЗНАЧАВА ЧЕ ЕКУ-ТО ТИ НЕ РАБОТИ.
смени си датчика щом искаш, но колата ти няма да запали.
Днес я закачаха на нова диагностика на друг майстор и открили много грешки и 1 реле сменили и сега си пали... утре ще ходя до Варна и ще видя дали ще прави мизерии Мерси на всички колеги за оказаните съвети :)
BillyBoy`
18-09-2011, 00:42
Днес я закачаха на нова диагностика на друг майстор и открили много грешки и 1 реле сменили и сега си пали... утре ще ходя до Варна и ще видя дали ще прави мизерии Мерси на всички колеги за оказаните съвети :)Кои са открили какво са открили.Човек говори разбираемо.Какви грешки ти е записало екуто,какво е това реле за какво служи?Изказваи се докраи за да има по голям смисъл темата ти МОЛЯ.
Казаха ми, че където съм откачал и закачал букси ( за ЕКУ-то и под капака на двигателя има едно цилиндрично май било нещо за оборотите ) и където съм откачал релетата да си ги прегледам (релетата пред акумулатора за 2-ра степен на перката климатика и др май беше за бенз. помпа) е насъбрал много грешки и са ги изчистили и са ми сменили релето на бенз. помпа и колата сега е самолет... вчера ходих до Варна днес се прибрах няма грешка... казаха ми, че тези релета били за смяна и било хубаво да си ги подменя и сега ще ги търся... Казаха ми да не откачам акумулатора защото пак правило грешки това вярно ли е ? Също така ми споменаха че можело да има някакъв лимит (примерно 200 000 запалвания и да я закачаш на диагностика) дали е така наистина :) И пак искам да благодаря на всички колеги за съветите :):thumbup:
Satanism
19-09-2011, 21:35
няма такова нещо с акумолатор...
пак не си случил на майстори, ама поне са ти сменили релето :D
другите като ги сменяш, много внимавай какви купуваш и старите си ги дръж в багажника за всеки случай.
Мерси колега... вече съм спокоен и колата е пушка :)
Здравейте, видях ,че колегата Ifoo е с подобен проблем и заради това пиша в тази тема.Колата ми е Алфа 145 Jtd,dнес тръгнах от нас ,колата си запали без проблем и след 100 метра изгасна в движение ,с нов акумулатор съм,върти си нормално ,но не пали.Изчаках я да изстине .но пак не пали :angry1:.Дали е възможно и при мен да има проблем с реле на нафтовата помпа или някой датчик.Благодаря предварително.
Satanism
02-10-2011, 21:34
Здравейте, видях ,че колегата Ifoo е с подобен проблем и заради това пиша в тази тема.Колата ми е Алфа 145 Jtd,dнес тръгнах от нас ,колата си запали без проблем и след 100 метра изгасна в движение ,с нов акумулатор съм,върти си нормално ,но не пали.Изчаках я да изстине .но пак не пали :angry1:.Дали е възможно и при мен да има проблем с реле на бенз.помпа или някой датчик.Благодаря предварително.
Колега, ЖТД-то няма бензинова помпа... ;)
Да де грешка, на нафтовата .
Трябва първо като завъртиш ключа таблото да светне
и след време повечето крушки да изгаснат CODE също
и стартера да върти
ако не върти търси около буксите на акумулатора и стартера
после другите работи боже да погледнеш и бушоните
а това на снимката ECU върви с ключове и имото и най накрая него
А и друго смени и майсторите .
Крушките изгасват, CODE също ,бушон няма изгорял :X :@ стартера си върти няпълно нормално без никакви странични шумове ,преди малко я гледаха на компютър един "майстор" ,който абсолютно нищо не ми каза общо взето,само ,че нямало налягане от нафтовата помпа ,която е на двигателя ,а тази отзад си била наред, но според мен не е там проблема ,не знам не съм и аз толкова компетентен ,но мисля да я издърпам до сервиза на Алфа тук във Варна.Моля някой колега ,ако се намира такъв от Варна ,който би могъл да ми отслужи с кука ,ще съм му много благодарен .
Колеги онзи ден реших да си проверя кабелчетата които влизат в буксите на 3-те бушона пред акумулатора и докато бутна едното кабелче на буксата на датчика за бензиновата помпа и то се скъса като го погледнах беше цялото синьо и изгоряло. Може би и то от време на време да не ми е давало хубав контакт и от там да е целия проблем
Тъкмо когато реших че проблема е решен и пак ми направи този същия номер и изгасна вчера в движение и не искаше да запали и светеше дюзата...
Scorpio77
27-11-2015, 08:01
здравейте,
Алфа 146 1.4 студена пали само със бутане,когато е топла-няма проблем.ако някой е имал подобен проблем,моля да помогне.:)
Датчик на Хол, свещи, бобини, има ли детонации?
Scorpio77
28-11-2015, 07:27
детонации няма,до акумулатора има 6 релета,в4ера ги извадих,позабърсах ги...запали,възможно ли е проблема да е от тези релета?
детонации няма,до акумулатора има 6 релета,в4ера ги извадих,позабърсах ги...запали,възможно ли е проблема да е от тези релета?
Да, ако са оксидирали не е изключено, може и на букси да им сложиш малко гресчица.
Scorpio77
30-11-2015, 12:05
Бллагодаря.дано проблема да е бил от тези релета.за сега няма проблем с паленето
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.