PDA

View Full Version : горд собственик на 166-ца



pisa_misho
14-09-2011, 18:32
Здравейте колеги от снощи съм горд собственик на Алфа Ромео 166 2.0 TS 114 kW.Старата ми любов е също от семейството 146-ца boxer.Та имам едно въпросче-каква е причината педала на съединителя да отделя ниско долу и да упражнявам известно усилие,при положение че съединителят не буксува.На 146 когато започна да и заминава съединителя педала нямаше тази твърдина а и самият съединител буксуваше.И последен въпрос - когато е по инерция мени оборотите от 1000-до аха да угасне,на място е бетон 900об.

myato
14-09-2011, 18:50
Еми ха честито!
Провери системата на съединителя дали няма въздух,тоест пробвай как ще е след едно обезвъздушаване.За да видиш дали приплъзва съединителя,изкарай я на някой баир и пробвай на 3-та да я ускориш рязко.
Колкото до оборотите,май има изписани романи и главен герой няма.

pisa_misho
14-09-2011, 19:21
Снощи я докарах от София,на 3-та,4-та,5-та дърпа и ускорява много яко,днес ми направи впечатление че с малко газ на първа гумите пищят яко(понеже не мога да свикна ,че педала отделя ниско),но пак казвам някакси седи неестествено.Започвам да го натискам върви много леко докато не доиде момента в който съединителя да отлепи и там вече трябва да напъна яко,изгасена на място е същото положението.

myato
14-09-2011, 19:40
Е,може да му е наближило за смяна.Не е задължително да приплъзва.Но първо провери обезвъздушаването.

pisa_misho
14-09-2011, 20:23
:thumbup:

Drag0
14-09-2011, 20:24
Започвам да го натискам върви много леко докато не доиде момента в който съединителя да отлепи и там вече трябва да напъна яко,изгасена на място е същото положението.
Имах 100% същите симптоми на едно ауди и след 500 км започна да приплъзва съединителя.

old alfist
14-09-2011, 20:33
Честито колега - просто започвай по реда си всичко, стъпка по стъпка.
Обслужи колата - ремъци, ролки, свещи, масла филтри.
Както казаха колегите, може да е нещо елементарно, но е необходимо колата да бъде обстойно прегледана от хора, които си знаят работата, а ти си подготви пачките с парите.

code
14-09-2011, 20:38
Поздравления колега за придобивката :bg:
Трудното натискане на съединителя ще се оправи като смениш комплект съединител един ден;) Засега си карай така докато може.

pisa_misho
14-09-2011, 21:07
Благодаря на всички за приветствията.Днес смених всички консумативи като за начало но освен ИТАЛБУЛКОМ за друг уж специализиран сервиз не се сещам защото имам лош спомен от смяната на съединителя на 146-та там.Но отидох въпреки всичко привечер и от умните погледи които бяха сложили ми стана ясно че ако оставя красавицата на тях утре може да сглобят две.Та затова първо да се допитам до вас.И още един проблем(надявам се да не злоупотребявам)-всичко е наред с арматурното табло и в един момент светва ABS-а и още някаква лампичка и скоростомера престава да работи,спирам гася колата ,паля и все едно нищо не е било.Тази сутрин всичко беше наред,но като си тръгнах от работа за да и сменят консумативите и пак светят тия лампички и скоростомера не работи.Възможно ли е някъде да има хлабава връзка и каде да я търся в тоя голям автомобил.Благодаря предварително

ecotronic
14-09-2011, 22:29
Честито за хубавата придобивка !

Желая ти много безаварийни километри на волана на тази красавица !

Относно скоростомера и ABS -а, доколкото знам, скоростомерът взима информация от ABS - а. А той от датчиците на колелата.
Така, че причината може да е в някой от датчиците. Би могъл да пробваш дали наистина не работи ABS - ът в момент в който свети индикацията за неизправност. Относно съединителя, и аз мисля, че първо трябва да се увериш, че системата е добре обезвъздушена.

Със здраве !

danchev63
14-09-2011, 22:44
Благодаря на всички за приветствията.Днес смених всички консумативи като за начало но освен ИТАЛБУЛКОМ за друг уж специализиран сервиз не се сещам защото имам лош спомен от смяната на съединителя на 146-та там.Но отидох въпреки всичко привечер и от умните погледи които бяха сложили ми стана ясно че ако оставя красавицата на тях утре може да сглобят две.Та затова първо да се допитам до вас.И още един проблем(надявам се да не злоупотребявам)-всичко е наред с арматурното табло и в един момент светва ABS-а и още някаква лампичка и скоростомера престава да работи,спирам гася колата ,паля и все едно нищо не е било.Тази сутрин всичко беше наред,но като си тръгнах от работа за да и сменят консумативите и пак светят тия лампички и скоростомера не работи.Възможно ли е някъде да има хлабава връзка и каде да я търся в тоя голям автомобил.Благодаря предварително
Първо да ти е честита. Много безаварийни и приятни километри с нея.

Освен италбулком има и още един който се води официален за алфа, фиат ланча и т.н. Намира се на входа на бившето трудово. Тръгваш посока Гривица след последния сфетофар караш около 100м (втората пресечка)и завиваш наляво точно срещу теб е входа няма как да сбъркаш, има доста реклами по него.
Там обаче е доста скъпичко.
Относно съединителя освен това което те посъветваха колегите провери си и помпата до скоростната кутия, ако еклеясала или повредена също може трудно да се натиска съединителя.
Относно лампичките може да са образно казано хиляди възможностите. В бившия "Пан сервиз" момчетата си разбират от работата по тоци и електроника, така, че може да се обърнеш към тях. Тук мога да окажа принципно съдействие ако имаш желание.
ABS светва когато има зацапан датчик или е напукан кабела и влиза влага. Иначе трудно се развалят тези датчици, обикновено едно механично почистване е достатъчно да се оправи.
Но бих прпоръчал след смяна на консумативи и обслужване да минеш една диагностика, тя ще те насочи към правилни предположения ако има записани грешки и диагностицирани проблеми и ще избегнеш доста лутане.

mate545
14-09-2011, 23:03
Мога да кажа честито и със здраве да си я юркаш. а и да не забравя лека и безавариина

PSAVOV
15-09-2011, 16:36
Здравейте колеги от снощи съм горд собственик на Алфа Ромео 166 2.0 TS 114 kW.Старата ми любов е също от семейството 146-ца boxer.Та имам едно въпросче-каква е причината педала на съединителя да отделя ниско долу и да упражнявам известно усилие,при положение че съединителят не буксува.На 146 когато започна да и заминава съединителя педала нямаше тази твърдина а и самият съединител буксуваше.И последен въпрос - когато е по инерция мени оборотите от 1000-до аха да угасне,на място е бетон 900об.
Ами колега моята е ЖТД от подписа и като ми се беше случило точно това, което описваш съединителя беше за смяна беше на 120 К километра нямаше разлика в отделянето дори малоумниците от миланомоторс казаха, имало механичен проблем с педала и, че съединитля бил много добре грам не боксувал а след това бобо го смени и каза, нямал грам феродо. Така, колега провери си помпите и ако нямаш проблеми с тях значи си за съединител !

myato
15-09-2011, 19:42
Благодаря на всички за приветствията.Днес смених всички консумативи като за начало но освен ИТАЛБУЛКОМ за друг уж специализиран сервиз не се сещам защото имам лош спомен от смяната на съединителя на 146-та там.Но отидох въпреки всичко привечер и от умните погледи които бяха сложили ми стана ясно че ако оставя красавицата на тях утре може да сглобят две.Та затова първо да се допитам до вас.И още един проблем(надявам се да не злоупотребявам)-всичко е наред с арматурното табло и в един момент светва ABS-а и още някаква лампичка и скоростомера престава да работи,спирам гася колата ,паля и все едно нищо не е било.Тази сутрин всичко беше наред,но като си тръгнах от работа за да и сменят консумативите и пак светят тия лампички и скоростомера не работи.Възможно ли е някъде да има хлабава връзка и каде да я търся в тоя голям автомобил.Благодаря предварително
Единственото,за което ходя до Италбулкома е да си купя нещо от магазина им.В сервиза им и с гранатомет в гърба не можеш да ме вкараш.Аз си имам доверени хора за поддръжката и съм виждал при тях и две GTV-та и няколко 156-ци TS.Нека и градските с TS-те споделя,къде си ги поддържат.
Пробвай на опъната ръчна дали свети тая лампа,която светва с ABS-са,защото ако е лампата на ръчната,най-вероятно се губи захранването на централата.

pisa_misho
15-09-2011, 23:17
Извинявам се че пиша късно но още немога да се нарадвам на машината.Оказа се че помпата е заминала (тази при двигателя),вече е сменена и всичко е о.к.Относно лампите по таблото -свети едновременно ръчната и ABS-а.Преди малко ходих до нон-стопа -всичко нормално,качвам се паля и пущините пак светнаха-като ръчна не съм опъвал.Колеги как да сваля страничният мигач?Сега пък отказа преден и страничен ляв мигач-задният работи но много бързо.Дали е от изгоряла крушка?

Linkestis
16-09-2011, 00:06
Страничния се маха или като демонтираш изцяло подкалника,или ако имаш смелост да го напънеш с ръка,колкото да подбутнеш мигача навън.

---------------
Както споменаваш в другата тема,имаш изгоряла крушка.

danchev63
16-09-2011, 08:51
Извинявам се че пиша късно но още немога да се нарадвам на машината.Оказа се че помпата е заминала (тази при двигателя),вече е сменена и всичко е о.к.Относно лампите по таблото -свети едновременно ръчната и ABS-а.Преди малко ходих до нон-стопа -всичко нормално,качвам се паля и пущините пак светнаха-като ръчна не съм опъвал.Колеги как да сваля страничният мигач?Сега пък отказа преден и страничен ляв мигач-задният работи но много бързо.Дали е от изгоряла крушка?
Колега страничния мигач е на щипка. Със нещо плоско подпъхни в луфта между калника и мигача и с леки напъни го извади. Цялостно изваждане става с леко завъртане и изместване на предния край за да мине буксата през по широката част. При изгорели крушки трябва да ти свети на таблото в дясно индикатора за изгоряла крушка(след запалване свети около 40 сек и гасне). Ако не индикира значи имаш проблем със Блока за управление на светлините(зелена кутийка или клюкарка). Задния според мен не се влияе от предния, ако мига по бързо бих се насочил към клюкарката. Споко крушките в началото доста горят и при мен беше така. Провери си всички фасунги и букси на светлините обикновено имат някъде недобри контакти и това спомага за бързо изгаряне.
По светещите лампи: провери нивото на течността в казанчето - то е общо между спирачка и съединител.Това извадих от инструкциите "

The car is fitted with an electronic braking device (EDB). If the > and x warning lights turn on at the same time, this means that there is an EBD system fault; in this case violent braking may be accompanied by early rear wheel locking, with the possibility of skidding. Drive the car extremely carefully to the nearest Authorized Alfa Romeo workshop to have the system checked."

Автомобилът е снабден с електронен спирачно устройство(EDB). Ако АБС и Ръчна предупреждение светлини включите в същото време, това означава, че има система EBD вина, а в този случай насилие спиране могат да бъдат придружени от началото на задната блокиране на колелата, с възможност от занасяне. Карам кола изключително внимателно, за да най-близката Оторизиран Alfa Romeo семинар да имат система проверени.
Превода е от ГУГЪЛ.

Дано не е от това. Успех.

PSAVOV
16-09-2011, 11:03
Извинявам се че пиша късно но още немога да се нарадвам на машината.Оказа се че помпата е заминала (тази при двигателя),вече е сменена и всичко е о.к.Относно лампите по таблото -свети едновременно ръчната и ABS-а.Преди малко ходих до нон-стопа -всичко нормално,качвам се паля и пущините пак светнаха-като ръчна не съм опъвал.Колеги как да сваля страничният мигач?Сега пък отказа преден и страничен ляв мигач-задният работи но много бързо.Дали е от изгоряла крушка?
Колега за да те улесня за напред, изтегли си ЕLearn за твоята кола. В него са описани как се демонтират всички елементи и дори са дадени схеми на ел инсталацията и на всичко по-колата за демонтажа на елементите има и снимки на, които е показано как се прави!

ecotronic
16-09-2011, 11:50
И тъй като E-Learn e по-добро от нищото (описанието има съществени пропуски и далеч не можеш да намериш в него всичко необходимо), по принципа "оттук-оттам по нещо", някои неща могат да се намерят и в autodata (http://www.zamunda.net/details.php?id=179140&hit=1)

PSAVOV
16-09-2011, 12:34
И тъй като E-Learn e по-добро от нищото (описанието има съществени пропуски и далеч не можеш да намериш в него всичко необходимо), по принципа "оттук-оттам по нещо", някои неща могат да се намерят и в autodata (http://www.zamunda.net/details.php?id=179140&hit=1)
Ами Колега незнам аз намирам всичко каквото ми трябва от това как се сменят носачите до това каде трява да се закачи круиз контрола,мултиволана и още други дреболии по ел. обзавеждането и всичко отговаря поне при мен на 100% (цветове на кабели, пинове на букси както и номера на буксите и къде се намират) :picnic:

M.Gruev
16-09-2011, 13:09
При мен като взех 156-цата светеха едновременно ABS-a и ръчната, като ABS-a не работеше. Проблема се оказа в един датчик.

ecotronic
16-09-2011, 13:42
Ами Колега незнам аз намирам всичко каквото ми трябва от това как се сменят носачите до това каде трява да се закачи круиз контрола,мултиволана и още други дреболии по ел. обзавеждането и всичко отговаря поне при мен на 100% (цветове на кабели, пинове на букси както и номера на буксите и къде се намират) :picnic:

Първото нещо заради което ползвах E-Learn беше за да събера малко информация относно прословутата "клюкарка" или още "зелената кутийка", поради това, че не ми работят индикаторите за мигачите на таблото.
И така стигнах до въпросния модул и по-точно неговия конектор M83 с конкретните пинове 11 и 17. ..............И дотам. Само се знае, че на тези пинове, трябва да се появи +12 V за да светне въпросния индикатор. Ама кога и защо се появява или по-точно не се появява - в документацията не се казва.
С други думи по отношение на ел. инсталацията Е-Learn дава само схемата на окабеляването (което не е малко, но далеч не е достатъчно за да бъде решен даден проблем).

PSAVOV
16-09-2011, 14:02
Първото нещо заради което ползвах E-Learn беше за да събера малко информация относно прословутата "клюкарка" или още "зелената кутийка", поради това, че не ми работят индикаторите за мигачите на таблото.
И така стигнах до въпросния модул и по-точно неговия конектор M83 с конкретните пинове 11 и 17. ..............И дотам. Само се знае, че на тези пинове, трябва да се появи +12 V за да светне въпросния индикатор. Ама кога и защо се появява или по-точно не се появява - в документацията не се казва.
С други думи по отношение на ел. инсталацията Е-Learn дава само схемата на окабеляването (което не е малко, но далеч не е достатъчно за да бъде решен даден проблем).
Незнам за това, но пък за автопилота беше описано всичко как работи къде кога колко волта трябва да има ти коя версия използва ?

ecotronic
16-09-2011, 14:18
Незнам за това, но пък за автопилота беше описано всичко как работи къде кога колко волта трябва да има ти коя версия използва ?

Версия 1.3.1

pisa_misho
24-09-2011, 10:57
Здравейте вчера отстраних повечето проблеми по моята красавица.Повечето проблеми бяха от немарливостта на предишният собственик.Въздушният филтър не беше сменян от как е станало на автомобил,направо се беше циментирал същото беше положението и с другите филтри.След смяната колата вече не гасне по инерция,държи оборотите-абе живна колата.Оправих пасажерското стъкло като обърнах зъбака-сега се вдига до горе.Изчистих дроселовата клапа-имаше налепи по 2 мм.Просто нема нищо общо остана ABS-а да сменя и съм 6.Къде в плевен могат да и направят качественна диагностика,и да поизчистят някоя грешка?

danchev63
24-09-2011, 12:31
.........................
Къде в плевен могат да и направят качественна диагностика,и да поизчистят някоя грешка?
Колега, и в Италбулком има диагностика-25лв.
И в официалния на фиат,ланча алфа и т.н. има диагностика-25лв.(описах ти къде е, в един от предните постове)
Това е само диагностиката и чистене грешки, ако искаш нещо да оправят взимат допълнително.
Успех.