View Full Version : работи и чука като дизел
колеги като запаля и е студена чука яко като дизел като поработи малко и престава оборотите сащо ми играят
за чукането си мисля че е от повдигачи на клапаните
за оборотите имало някакво реле
можете ли да помогнете
trustworthy
02-10-2006, 20:17
Впреки че съм дизелджия, на база на прочетеното във форума, мисля че си е баш вариаторчето - ниска цена на частта, висока цена на ремонта :idea:
Пусни търачката да видиш колко други подобни теми има ;)
Вариатор (вариаторно комплектче ) сменял ли си> Пусни на търсачката "вариятор".
За играенето на оборотите може да има различни причини - ама провери Моторчето за празния ход - почисти го (също е обсъждано в много теми.
И като хукнеш да сменяш да не отидеш при ония дето казват , че си с верига. :!: :!:
че то сички коли с хидравлични повдигачи чукат като са студени :roll:
да не ти е зле маслената помпа?
реле за празния ход нема - има моторче
а вариатор ако не си го сменил си го смени
маслото с което караш какво е?
ПС а тези дето са с верига немат повдигачи и не им се разваля вариатора и не тракат :wink:
можете ли да помогнете
Ял съм я тая попара :evil: Ако нещо конкретно те интересува пиши ЛС
маслото е сменено помпата и тя е преглегдана не би трябвало проблема да идва от там
мерси утре ще я кача на операционата и ще се види какво е
Ivo Skoklev
05-10-2006, 20:58
Възможна причина,освен вариатора може да се окаже и ролка на ремъка,след определ.километри се "разлаква" и се сменя.При мен това бесхе проблема,анкарай майсторът ти да провери първо ролките!
ALFA CORSE
06-10-2006, 12:54
ПС а тези дето са с верига немат повдигачи и не им се разваля вариатора и не тракат :wink:
Ами при мен като не е палена повечко време (примерно цяла вечер) и на сунтринта в началото работи доста твърдо/шумно :roll:. След около минута-две работа утихва...
мойта също почукваше сутрин но маслото ми беше на мин.
та като долях масло до средата почукването почти изчезна
Момче аз имах същия проблем и ми презацепиха мотора тва е профилактика на ВАНОСА...тракането спря струваше ми 150 лв.
на ВАНОСА
Или на VVT-то :P :P :P
от ролките не може да е смених и паразитната и обтягащата ремака сащо е чисто нов
а проблема се оказа че е от повдигачи на клапаните
Евгени Генчев
15-10-2006, 18:15
Колега кажи в какво се оказа ,че е проблема
Вариатор (вариаторно комплектче ) сменял ли си> Пусни на търсачката "вариятор".
За играенето на оборотите може да има различни причини - ама провери Моторчето за празния ход - почисти го (също е обсъждано в много теми.
Bat Vas аЗ го смених това комплектче и ми оправи Звука само За 3-4 дни и до там...Тракането се въЗвърна-ИСКА си нов вариатор :roll:
Вариатор (вариаторно комплектче ) сменял ли си> Пусни на търсачката "вариятор".
За играенето на оборотите може да има различни причини - ама провери Моторчето за празния ход - почисти го (също е обсъждано в много теми.
Bat Vas аЗ го смених това комплектче и ми оправи Звука само За 3-4 дни и до там...Тракането се въЗвърна-ИСКА си нов вариатор :roll:
Абсолютно си права,само дето при мен искара мноого повече-20 дена :lol: :lol:
Вариатор (вариаторно комплектче ) сменял ли си> Пусни на търсачката "вариятор".
За играенето на оборотите може да има различни причини - ама провери Моторчето за празния ход - почисти го (също е обсъждано в много теми.
Bat Vas аЗ го смених това комплектче и ми оправи Звука само За 3-4 дни и до там...Тракането се въЗвърна-ИСКА си нов вариатор :roll:
Абсолютно си права,само дето при мен искара мноого повече-20 дена :lol: :lol:
без да претендирам че е решение...нов вариатор ще си е най-добре,но моя тракаше при палено многоооооо и после пак си се чуваше (като при всички :), но преди ИталФест-а смених маслото с Мотул 15-50 и сега на 30 паления изтраква веднъж и то по-леко от преди. После при работа определено е по-тиха от преди, но все пак една идея се преструва на дизел :)
Засега съм доволен, просто сутрин изчаквам да си загрее колата за 3-4 минути че масълцето е по-гъсто, но в София има яко задръствания така че смятам че си е супер дори и зимата....
Вариатор (вариаторно комплектче ) сменял ли си> Пусни на търсачката "вариятор".
За играенето на оборотите може да има различни причини - ама провери Моторчето за празния ход - почисти го (също е обсъждано в много теми.
Bat Vas аЗ го смених това комплектче и ми оправи Звука само За 3-4 дни и до там...Тракането се въЗвърна-ИСКА си нов вариатор :roll:
Абсолютно си права,само дето при мен искара мноого повече-20 дена :lol: :lol:
без да претендирам че е решение...нов вариатор ще си е най-добре,но моя тракаше при палено многоооооо и после пак си се чуваше (като при всички :), но преди ИталФест-а смених маслото с Мотул 15-50 и сега на 30 паления изтраква веднъж и то по-леко от преди. После при работа определено е по-тиха от преди, но все пак една идея се преструва на дизел :)
Засега съм доволен, просто сутрин изчаквам да си загрее колата за 3-4 минути че масълцето е по-гъсто, но в София има яко задръствания така че смятам че си е супер дори и зимата....
Значе и маслото е решение от части!!! :th_up: АЗ може да пробвам с Мотул!
ами за сега мога да кажа само добри неща за Мотул-а 15-50.... определено има съществена разлика. Надявам се освен за звука (които много силно намяла както писах) да е добре и за самия двигател...
П.С. досега бях с Селения ГОЛД и никак не ми хареса това което изтече при смяната..... а сменям масло на 8-9 хил. километра...
аз след 5000км с мотул 6100 15-50 ... някои хора знаят къде съм... ;)
е сигурно не е от маслото де;)
trustworthy
17-10-2006, 17:26
...е сигурно не е от маслото де;)
Търси зад кормилото :wink:
аз след 5000км с мотул 6100 15-50 ... някои хора знаят къде съм... ;)
е сигурно не е от маслото де;)
Ууу да не би да и е дошло леко гъстичко тва масълце :lol:
Аз се чудя що идиоти кат нас с Насо карат с некви гадни 8100 и Льоман - идиоти сме ние :wink:
аз след 5000км с мотул 6100 15-50 ... някои хора знаят къде съм... ;)
е сигурно не е от маслото де;)
Ууу да не би да и е дошло леко гъстичко тва масълце :lol:
Аз се чудя що идиоти кат нас с Насо карат с некви гадни 8100 и Льоман - идиоти сме ние :wink:
е чай ся, вие вече сте метнали по един блок, ние сме още малки, и сме назад;)))
аз след 5000км с мотул 6100 15-50 ... някои хора знаят къде съм... ;)
е сигурно не е от маслото де;)
Ууу да не би да и е дошло леко гъстичко тва масълце :lol:
Аз се чудя що идиоти кат нас с Насо карат с некви гадни 8100 и Льоман - идиоти сме ние :wink:
е чай ся, вие вече сте метнали по един блок, ние сме още малки, и сме назад;)))
За наша радост не сме го метнали в движение и не заради масло :idea: Еньо не е равно на Масло :wink: А за маслото просто едното ти дава добър звук на мотора и пенсионерско безпроблемно каране, а другото ти дава трактор който обаче държи у секви обороти и температури :wink: Средния вариянт е колата у бокса и караш служебна (щот знам че тебе най-много тва те интересува, златната среда :lol: ) :wink: :lol: :lol: :lol:
аз след 5000км с мотул 6100 15-50 ... някои хора знаят къде съм... ;)
е сигурно не е от маслото де;)
Ууу да не би да и е дошло леко гъстичко тва масълце :lol:
Аз се чудя що идиоти кат нас с Насо карат с некви гадни 8100 и Льоман - идиоти сме ние :wink:
е чай ся, вие вече сте метнали по един блок, ние сме още малки, и сме назад;)))
За наша радост не сме го метнали в движение и не заради масло :idea: Еньо не е равно на Масло :wink: А за маслото просто едното ти дава добър звук на мотора и пенсионерско безпроблемно каране, а другото ти дава трактор който обаче държи у секви обороти и температури :wink: Средния вариянт е колата у бокса и караш служебна (щот знам че тебе най-много тва те интересува, златната среда :lol: ) :wink: :lol: :lol: :lol:
златната среда не е 19лв/л дай да се разберем ;)
ама са за кво им развали темата, а и мен ме хлебиш за нещо, дет не е от маслото или поне не от последните му 3 смени ;)
аз след 5000км с мотул 6100 15-50 ... някои хора знаят къде съм... ;)
е сигурно не е от маслото де;)
чшшшшш Алооооооуууу ... аз са да не мое да спя спокойно ли бре ?!?!?!?! *&^%^
нема кажете некоя хубава приказка ейй
Е гати пичовете!!!Никаква смяна на маслото.Ще си карам със СЕЛЕНИЯТА и това ще да е!!! :D
Е гати пичовете!!!Никаква смяна на маслото.Ще си карам със СЕЛЕНИЯТА и това ще да е!!! :D
е те тва ше постигнат.... времето ще покаже, аз смятам все пак че 15-50 е по-добрият избор, то .......
Столян се отказа от националния и може от тва да е..... просто логическата връзка не е такава.... секи си решава....
Е гати пичовете!!!Никаква смяна на маслото.Ще си карам със СЕЛЕНИЯТА и това ще да е!!! :D
е те тва ше постигнат.... времето ще покаже, аз смятам все пак че 15-50 е по-добрият избор, то .......
Столян се отказа от националния и може от тва да е..... просто логическата връзка не е такава.... секи си решава....
Споко Влади аз знам 145-ца 1.4 ТС(на влади от Белене) дето си бичи с 15-40 вече две смени на масло и няма проблеми.
П.П. ей тоя Влади отиде в Авганистан и няма никакво инфо за него - поне като се върне ще купи още една алфа :wink:
Е гати пичовете!!!Никаква смяна на маслото.Ще си карам със СЕЛЕНИЯТА и това ще да е!!! :D
е те тва ше постигнат.... времето ще покаже, аз смятам все пак че 15-50 е по-добрият избор, то .......
Столян се отказа от националния и може от тва да е..... просто логическата връзка не е такава.... секи си решава....
Споко Влади аз знам 145-ца 1.4 ТС(на влади от Белене) дето си бичи с 15-40 вече две смени на масло и няма проблеми.
П.П. ей тоя Влади отиде в Авганистан и няма никакво инфо за него - поне като се върне ще купи още една алфа :wink:
В авганистан ли :shock: :shock: :shock: не беше ли в Косово брее :?: :?:
Споко Влади аз знам 145-ца 1.4 ТС(на влади от Белене) дето си бичи с 15-40 вече две смени на масло и няма проблеми.
П.П. ей тоя Влади отиде в Авганистан и няма никакво инфо за него - поне като се върне ще купи още една алфа :wink:
В авганистан ли :shock: :shock: :shock: не беше ли в Косово брее :?: :?:
ОФФ: Е той (crusader) и там беше де.
пп Mury, вчера я видех твойта белла наживо. Мноо арна бе :notworthy:
Е гати пичовете!!!Никаква смяна на маслото.Ще си карам със СЕЛЕНИЯТА и това ще да е!!! :D
е те тва ше постигнат.... времето ще покаже, аз смятам все пак че 15-50 е по-добрият избор, то .......
Столян се отказа от националния и може от тва да е..... просто логическата връзка не е такава.... секи си решава....
Споко Влади аз знам 145-ца 1.4 ТС(на влади от Белене) дето си бичи с 15-40 вече две смени на масло и няма проблеми.
П.П. ей тоя Влади отиде в Авганистан и няма никакво инфо за него - поне като се върне ще купи още една алфа :wink:
Наеш кво почна да ми писва ит тебе - пак се изказа неподготвен прочети сега пак за кво масло говориме и ти кво си написал :idea: И после пак си помисли кво разбираш от масла и вискозитет аре молим те и тука едно мнение искам с виш пилотаж в маслата :!: Видяхме че цифрите не ги познаваш дай сега да видиме маслата разбираш ли ги :?:
Е гати пичовете!!!Никаква смяна на маслото.Ще си карам със СЕЛЕНИЯТА и това ще да е!!! :D
е те тва ше постигнат.... времето ще покаже, аз смятам все пак че 15-50 е по-добрият избор, то .......
Столян се отказа от националния и може от тва да е..... просто логическата връзка не е такава.... секи си решава....
Споко Влади аз знам 145-ца 1.4 ТС(на влади от Белене) дето си бичи с 15-40 вече две смени на масло и няма проблеми.
П.П. ей тоя Влади отиде в Авганистан и няма никакво инфо за него - поне като се върне ще купи още една алфа :wink:
Наеш кво почна да ми писва ит тебе - пак се изказа неподготвен прочети сега пак за кво масло говориме и ти кво си написал :idea: И после пак си помисли кво разбираш от масла и вискозитет аре молим те и тука едно мнение искам с виш пилотаж в маслата :!: Видяхме че цифрите не ги познаваш дай сега да видиме маслата разбираш ли ги :?:
Познавам цифрите - знам разликата от 15-40 и 15-50 , точно защото смятам, че на Пропър е по добро (и като марка , а и на по-високи температурни режими ) затова исках да го успокоя :wink: щото маслата не ги разбирам за да правя висш пилотаж :roll:
Все си мисля , че на Пропър 15-50 е по добро от на Валди от Белене 15-40 -то.
И аз така мисля щото неговото 15/40 е минерално, а този мотул 15/50 четох нейде че е 60% синтетика..
п.с.
Абе на мене ми се случи късно вечер да долея масло поради куп причини :oops: и взех от Петрол едно Лики Моли 5/40 от клас SM :shock: 18лв/л но изобщо не съжелявам 8)
Да минерално - той Влади от Белене беше писал.
Иначе и аз в момента съм с някакво измислено Q8 - 10-40 - вече 1300 км(сложих го като спуках картера ) и сега мисля да го сменям, за да не рискувам - иначе сега като е ново не усещам някакви разлики.
Мисля да си сложа Селения 20К - Алфа Ромео - ама проблема е че в последно време не виждам такова по-магазините - има само 20К.
Гледах в ТиН някакво ново Селения 5 -50 , ама гледам , че е по ефтино с един лев от 20К - та се чудя защо. Ако е само за това , че не издържа 20 хил , а по малко - няма да е проблем - щото така или иначе сменям масло на 7-9 хил км :? :? :? Ама както каза и Бобо - не съм спец. по маслата.Някой пробва ли го това 5 - 50 или кажете къде има 20К за Алфа Ромео
Ми тъй като аз още по-малко вдявам от масла,я ми кажете са кво да очаквам от това дет си го сипах вчера Мотул 6100 10-40.Нали по книга с таквоз тряа да бъде или нещо не е мноо добре,като се има предвид,че не съм няккъв як рацер. :roll:
Да, дотук добре само дето 15-50 е синтетика и е доста гъсто масло (затва и мотора утихва) 15-40 е минерално и след едно даване на газ става на вода - което не е добре за лагерите но пък не е и гъсто :wink:
П.С. Аз карам с MOTUL 300V Le Mans 20W-60, което е зверски гъсто и сутрин като запаля всичко тропа зверски, абе докато не загрее колата на 80-90 градуса не е добре да се дава газ :wink: В екстремните режими това масло е уникално, и е момер едно в издръжливостта си на смесване с вода и бензин.
сега ше кажете ма ето и тва е гъсто - ми да ама това масло няма общо със синтетиката, това е двойно естерно масло :wink:
ААа забравих да ви спомена че Мотул 6100 15-50 НЕ Е СИНТЕТИЧНО МАСЛО а е ПОЛУСИНТЕТИКА :idea: Демек тоя мотул е един вид гъста Селения 20К :wink: А както знаете производителя препоръчва 10W-40 така че правете си сметката :wink:
Тоя Мотул 10-40 е полусинтетика но е по-гъсто от Селения 10-40 което също е полусинтетика.Трябва ли да разбирам,че разликата е в това че докато е студена трябва по-лекичко и след като загрее ще си е добре,или въобще не е хубаво че е по-гъсто. :roll:
Да, дотук добре само дето 15-50 е синтетика и е доста гъсто масло (затва и мотора утихва) 15-40 е минерално и след едно даване на газ става на вода - което не е добре за лагерите но пък не е и гъсто :wink:
П.С. Аз карам с MOTUL 300V Le Mans 20W-60, което е зверски гъсто и сутрин като запаля всичко тропа зверски, абе докато не загрее колата на 80-90 градуса не е добре да се дава газ :wink: В екстремните режими това масло е уникално, и е момер едно в издръжливостта си на смесване с вода и бензин.
сега ше кажете ма ето и тва е гъсто - ми да ама това масло няма общо със синтетиката, това е двойно естерно масло :wink:
ААа забравих да ви спомена че Мотул 6100 15-50 НЕ Е СИНТЕТИЧНО МАСЛО а е ПОЛУСИНТЕТИКА :idea: Демек тоя мотул е един вид гъста Селения 20К :wink: А както знаете производителя препоръчва 10W-40 така че правете си сметката :wink:
чай малко ся Боби, да пообобщим
Мотул 6100 е полусинтетика тук нямаме спор
но това с "гъстотата" нещо не ми се връзва... характеристиките на маслата са вискозитет при определена температура
тоест, при различни температури, маслото запазва или не запазва своя вискозитет, тоест мазителни качества ? това дотук така ли е ?
и как този параметър кореспондира с понятието гъстота? щото аз никъде по параметрите на маслата понятие "гъстота" не съм видял ?
да приемем че гъстота = вискозитет ?
ако е така, то този вискозитет при различни температури е различен за различните видове масла и това се определя в долна и горна граница (10W-40, 15W-50, 0W-40, 5W-50)
От първия параметър се вади 35 и се получават градуси по целзии , при който маслото има "вискозитет" т.е. запазва свойствата си
тоест маслото 8100 0в-40 и при -35 градуса трябва да е запазило свойствата си, докато 300V Леман 20в-60 - при под минус 15 най вероятно не е запазило свойствата си поне според производителя
затва примерно ако си държиш колата на улицата и сутринта януари картера ти е на -25 градуса, то с леман колата ше ти тропа докато не загрее маслото, което и ти каза
та тука вече опираме и до примера с мотул 6100 10в-40 и 6100 15в-50
което реално е почти едно и също масло, като на второто му е изтеглено запазването на вискозитет до по-високи температури, за сметка на ниските температури
и моята логика когато го сипвах, беше точно тая, за лятно каране долния индекс не е толкова важен, докато като си изпържиш колата на магистралата, е добре то да държи до по-висока температура на маслото, мисля че това го коментирахме и с Павлин в Русе като бяхме
са тва че намен ми се е строшил мотора точно с тва масло , едва ли е причина да го наплюем ;) освен тва аз като си вадих щеката когато спрях колата, маслото не капна от нея, а си имаше вид се едно сега го сипвам...
та така, иначе аз лично съм сигурен че естерните масла са по добрите, но когато двигателя ти е износен, и го яде по литър на 3000км , не е реалистично. е ся като моя мотор стане нов, ше го карам с пълна синтетика Селения 5в-50 ;) хем долна граница хем горна;)
хем секъв кеф;)
Оффф Вальо извади бех пускал един пост в който се обесняваше разликата м/у цифрите когато маслата са на една основа и определено температурите са само ориентировъчни и не водещи в качествата на едно масло :wink:
е тва е темата
http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=6284
ама там наред с многото други неща, има класификацията по САЕ
и тя говори точно за гъстота при определена температура
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.