Log in

View Full Version : Проблем с подаване на гас 145 JTD



brazen
16-09-2011, 12:57
Здравейте Колеги!
От известно време имам нтересен проблем с Алфата (145 2000г. 1.9 JTD)
Преди две седмици даде първите симптоми: Тръгнах за вилата... още в София при превключване на предавки(примерно от 1-ва на 2-ра или от 4-та на 3-та - все едно) започна леко да забива муцуната при отпускане на съединителя и подаване на гас.
За около 1-2 секунди все едно се "дави"...
Такааа... по едно време(вече извън града) започна да прави друга мизерия - при натискане на педала на гаста(говоря за около 1-2 сантиметра ход на педала) колата изобщо не реагираше. Ако го натисна докрай - Ок, но при полу-натиснат педал имаше забавяне от порядъка на 2-3-4 секунди докато колата "разбере", че натискам педала и започне да ускорява.
След около 10минути подобно каране педала започна да реагира само когато е натиснат докрай, а колата ускоряваше все едно едвам съм подал гас + още една особеност - при изключване от предавка колата започна да гасне. Когато загаснеше я палех на стартер(не на скорост) първоначално всичко привидно беше ОК за около 2-3 натискания на педала, след което проблемите се появяваха пак същите, в същата последователност и така...

След като се върнах в София я карах цяла седмица (градско) без да ми прави вече описаните проблеми. Но в един хубав ден започна да го прави същото. В допълнение - когато започне да се еб*в@ педалът на гаста, на празен ход оборотите са осезаемо по-ниски.
Обикновено сутрин като я запаля, първите 5 км. нямам проблем(ако я карам много спокойно; ако я настъпвам се случва по-рано).

Колата е обслужена(масло, и всички филтри) преди около 9000км. Съмнявам се в горивния филтър, но общо взето ме разколебаха, в смисл, че ако е запушен ще го прави постоянно...

Някой до сега имал ли е подобно "приключение"?
Ако можете помагайте!

Благодаря на всички отзовали се!

oem
16-09-2011, 13:02
Може би имаш проблем с потенциометъра на педала или е буксата към ЕКУ-то. Първо буксата е хубаво да се провери, защото съм имал случаи с проблеми с контактите и от там да прекъсва една от двете линии на потенциометъра.

brazen
16-09-2011, 14:36
Може би имаш проблем с потенциометъра на педала или е буксата към ЕКУ-то. Първо буксата е хубаво да се провери, защото съм имал случаи с проблеми с контактите и от там да прекъсва една от двете линии на потенциометъра.

Преди година и половина е правена профилактика точно на потенциометъра, тогава индикираше грешка на таблото(червената лампичка дето прилича на дюза). Сега при тези проблеми не ми е светила лампата.

Относно потенциометъра и буксата - има ли лесен достъп до тях? Евентуално сам бих ли могъл да ги проверя?

oem
16-09-2011, 15:14
При някои буксата е над педалите при други е под жабката близо до ЕКУ-то. Бяла букса с 6 кабела.

brazen
16-09-2011, 16:10
При някои буксата е над педалите при други е под жабката близо до ЕКУ-то. Бяла букса с 6 кабела.

А потенциометъра?:sad:

Mury
16-09-2011, 17:32
99% в буксата ти е проблема,намира се под жабката,бяла букса с 6 кабела/единия е розов,по това може да я познаеш/ :devil::devil::devil::devil:

brazen
16-09-2011, 18:08
99% в буксата ти е проблема,намира се под жабката,бяла букса с 6 кабела/единия е розов,по това може да я познаеш/ :devil::devil::devil::devil:

до тук второ мнение за тази букса ДАНО да е от нея :please:

Утре ще се занимавам с нея, че са не съм с колата(не смея да я карам)

П.П. Мерси колеги ако има(и да няма ) подобрение - Ще пиша.

tonov
16-09-2011, 22:19
И аз залагам на букса, ял съм го дървото (само че на 156-цата). Накриви шахматно леко перата за по-добър контакт впоследствие.

Ilko Ivanov
16-09-2011, 22:45
Аз пък мисля, че или имаш 2 проблема или ако е 1 не е в потенциометъра на газта.
Досега колко случая съм имал с окисляване на буксата или дефект на потенциометъра винаги ЕКУ-то записва грешка и пали лампата...
Ако не ти е ИЗГОРЯЛА тази лампа(диагностичната), дефекта ми прилича на нещо по захранването на компа.

brazen
18-09-2011, 22:52
Пичове, относно ламБата - мисля, че не е изгоряла, тъй като като дам на контакт светва, после изгасва...

Такааа, купих си контактен спрей и пръснах въпросната клема(бялата, под жабката) след което Й направих тест-драив -от Младост до Красно село и обратно с мноооого настъпване(където е разумно разбира се). Определено има подобрение, изобщо симптомите ги няма с едно изключение - опита се да се задави 1-2 пъти и тва беше.

Все още, обаче, не съм сигурен, че съм се разминал само с един спрей....
мисля да я тествам пак тия дни - до бачкането и обратно и ще видим...

благодаря ви още веднъж, дано СМЕ я оправили!

Ilko Ivanov
19-09-2011, 21:07
Дано се е оправила.
Ама... или аз не мога да разбера как се опитва да се дави това ЖТД, или ти не го обясняваш добре.

Mury
20-09-2011, 10:16
Пичове, относно ламБата - мисля, че не е изгоряла, тъй като като дам на контакт светва, после изгасва...

Такааа, купих си контактен спрей и пръснах въпросната клема(бялата, под жабката) след което Й направих тест-драив -от Младост до Красно село и обратно с мноооого настъпване(където е разумно разбира се). Определено има подобрение, изобщо симптомите ги няма с едно изключение - опита се да се задави 1-2 пъти и тва беше.

Все още, обаче, не съм сигурен, че съм се разминал само с един спрей....
мисля да я тествам пак тия дни - до бачкането и обратно и ще видим...

благодаря ви още веднъж, дано СМЕ я оправили!

Няма да минеш само със шпрей,разкопчай буксата и стегни малко крачетата/като внимателно ги изкривиш шахматно/и другите пинове с малка отвертка леко ги натегнеш :kicking::kicking::kicking::kicking:

brazen
20-09-2011, 11:07
Няма да минеш само със шпрей,разкопчай буксата и стегни малко крачетата/като внимателно ги изкривиш шахматно/и другите пинове с малка отвертка леко ги натегнеш :kicking::kicking::kicking::kicking:

И това го направих(освен спрея), както по-рано препоръча колегата Тонов.

Да, ама не!

Днес имах екстремна ситуация: Карам по Цариградско посока Повдив и престроявайки се вдясно(за да се спусна по детелината към Летището) колата изгасна точно когато влизах в десния завой на детелината, когато тоя зад мене се опитва да ме прескочи...:bowdown: слава богу успях да я запаля преди да изправя завоя.

Значи колата не се е оправила, предполагам проблема не е в буксата.
Прави ми впечатлние, че когато я настъпя, примерно на 2-ра предавка до 3-3,4К оборота и после я освободя от предавка гасне.
Ако я карам до 2-2,5К обоота макс - няма проблем. На фона на всичко ми се струва, че има разлика и във вървежа -станала е малко по-мудна, а на ниските обороти припушва когато е студена.


Дано се е оправила.
Ама... или аз не мога да разбера как се опитва да се дави това ЖТД, или ти не го обясняваш добре.

Относно "Давенето" - така наричам следната ситуация - при смяна от 2-ра на 3-та предавка, отпускане на левия педал и подаване на гас, колата забива предницата все едно съм скочил на спирачките. За да мога да продължа, трябва да натисна съединителя, да подам междинна гас и да отпускам педала както при потегляне(бавно) за да не се "запъне".

Не знам...

Иска ми се да направя сам, каквото ми е по силите(разбира се с Вашата помощ!!) преди да я закарам в сервиз и да ми наговорят 100000 простотии както обичайно и да ми вземат една торба пари.

Едва ли е толкова трагично, колкото на мен ми се струва, но както се казва - не питай старило - питай патило!

Общо взето на вас разчитам, Колеги!!

myato
20-09-2011, 12:17
Колега,погледни налягането на горивото.Ако не си сменял скоро горивният филтър го направи 9000км са си доста при нашите горива.

r_s_n_
20-09-2011, 12:18
мисля,че ЕКУ-то ще отчете грешка при проблем с потенциометъра или буксата,а и от тях не може да падат оборотите и да става по-мудна,просто ще има несъответсвие между подаването на газ и оборотите...

alex.ganka
20-09-2011, 15:48
Дано да не е,но аз мисля че е потенциометъра на газта същите симптомий като на един приятел!След смяна на потенциометъра всичко е ок!Успех

brazen
20-09-2011, 16:01
Дано да не е,но аз мисля че е потенциометъра на газта същите симптомий като на един приятел!След смяна на потенциометъра всичко е ок!Успех


Е нали трябва да запише грешка и да индикира чрез черванета лампа на таблото, ако има такъв проблем?
На твоя човек светила ли е, и колата същата ли е като мойта? Мерси.

Mury
20-09-2011, 16:14
И това го направих(освен спрея), както по-рано препоръча колегата Тонов.

Да, ама не!

Днес имах екстремна ситуация: Карам по Цариградско посока Повдив и престроявайки се вдясно(за да се спусна по детелината към Летището) колата изгасна точно когато влизах в десния завой на детелината, когато тоя зад мене се опитва да ме прескочи...:bowdown: слава богу успях да я запаля преди да изправя завоя.

Значи колата не се е оправила, предполагам проблема не е в буксата.
Прави ми впечатлние, че когато я настъпя, примерно на 2-ра предавка до 3-3,4К оборота и после я освободя от предавка гасне.
Ако я карам до 2-2,5К обоота макс - няма проблем. На фона на всичко ми се струва, че има разлика и във вървежа -станала е малко по-мудна, а на ниските обороти припушва когато е студена.



Относно "Давенето" - така наричам следната ситуация - при смяна от 2-ра на 3-та предавка, отпускане на левия педал и подаване на гас, колата забива предницата все едно съм скочил на спирачките. За да мога да продължа, трябва да натисна съединителя, да подам междинна гас и да отпускам педала както при потегляне(бавно) за да не се "запъне".

Не знам...

Иска ми се да направя сам, каквото ми е по силите(разбира се с Вашата помощ!!) преди да я закарам в сервиз и да ми наговорят 100000 простотии както обичайно и да ми вземат една торба пари.

Едва ли е толкова трагично, колкото на мен ми се струва, но както се казва - не питай старило - питай патило!

Общо взето на вас разчитам, Колеги!!

щом колата ти гасне,проблема не е в педала или куплунга,трябва си диагностика :boo::boo::boo::boo:

brazen
20-09-2011, 16:18
Май на там отиват нещата.

alex.ganka
20-09-2011, 16:45
Е нали трябва да запише грешка и да индикира чрез черванета лампа на таблото, ако има такъв проблем?
На твоя човек светила ли е, и колата същата ли е като мойта? Мерси.Не е светил индикатора,да същата кола е колега!Аз лично му смених потенциометъра и колата се оправи!Но иди на диагностика наи добре,може да е нещо друго!

Ilko Ivanov
20-09-2011, 21:34
От всичко , което прочетох...
Колата има проблем с подкачващата помпа, цедка в резервоара, маркучите за излишно гориво, горивен филтър, или дюза/и.
Естествено не всичко наведнъж.
Това са само предположения и по-точно май няма как да каже някой тук във форума.
То и в сервиз не мисля, че лесно ще се хване проблема.

brazen
21-09-2011, 10:56
От всичко , което прочетох...
Колата има проблем с подкачващата помпа, цедка в резервоара, маркучите за излишно гориво, горивен филтър, или дюза/и.
Естествено не всичко наведнъж.
Това са само предположения и по-точно май няма как да каже някой тук във форума.
То и в сервиз не мисля, че лесно ще се хване проблема.

Възможно е...Не ми се искаше да е това, но като се замисля се държи точно все едно не й достига гориво.
Като допълнение на симптомите - над 3000 оборота започва да пуши черно и не иска да върви....

Един колега от форума ми обеща да я закачи на комп и да видиме дали нещо ще излезе.

DMS
21-09-2011, 19:17
Втвърдяването на педала за газта без да има никакви проблеми с оборотите, индикациите и вървежа пак ли са причинени от тази букса или потенциомер? Днес в най-голамия дъжд ми се случи това след което се оправи.

brazen
21-09-2011, 20:40
При мене не се е втвърдявал педала, просто не функционира понякога, без да е изменена твърдостта.

alex.ganka
21-09-2011, 20:47
При мене не се е втвърдявал педала, просто не функционира понякога, без да е изменена твърдостта.Е не я ли закачи на диагностика?Нещо за датчик на разпределителния вал!

brazen
21-09-2011, 20:50
Е не я ли закачи на диагностика?Нещо за датчик на разпределителния вал!


Не съм още - колегата днес беше зает. Относно датчиците на колянов и разпределителен вал - и двата са сменени преди 15-20К км.

alex.ganka
21-09-2011, 21:02
Не съм още - колегата днес беше зает. Относно датчиците на колянов и разпределителен вал - и двата са сменени преди 15-20К км.
Значи тях ги изключваш,еми колега това са наще алфетки-по добре палава италянка, отколкото скучна германка!

brazen
04-10-2011, 11:05
Здравейте отново!



На диагностиката колата показа 4 грешки :brickwall:
Не им помня точните кодове или наименованията на английски език - ще напиша това което съм си превел:

Грешка 1. Педал съединител - предполагам, че грешката е записана от "стоп машинката" на педала, вече е оправена, и няма отношение по проблема с вървене и гаснене. Ето малко повече инфо по темата за кво е аджеба тоя прекъсвач, поствам линк към тема във ФИАТ форум, http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63366&highlight= вижте я, може да ви е от полза.

Грешка 2. МАФ сензор - свалихме Дебитомера и го изчистихме. Колата след това тръгна значително по-добре, особено над 3000 оборота.

Грешка 3. Температура на входящ въздух - Някой има ли представа дали има отделен температурен датчик или е комбиниран с дебитомера? Или някакво друго преположение?

Грешка 4. Не съм много сигурен в превода: crank cam synchronization - Синхронизация разпределителен/колянов вал??? - по този проблем: преди около 15000км.(около година и половина) съм сменил и двата датчика на валовете - фазов и на Хол.

След профилактиката на дебитомера колата ми върви доста повече, но все още понякога си прави мизериите, описани по-напред в темата.

Последното което направи - карах я извънградско - без проблем, върнах се в София, покарах малко и в един момент започна да се "запъва" - Както бях казал и по-рано - натискам педала на гаста, а колата не реагира, даже се збива леко предницата. Спрях, изгасих двигателя, веднага след това запалих отново и всичко вече беше нормално - даже си позволих доста да я настъпя и пак всичко си беше наред, включително и днес(на идване към работата).

В заключение да Ви питам: След тази нова информация какво да правя?Имам впредвид грешки 3 и 4 (имам идея да я покарам още малко и пак да я закачиме на компа, да видим след почистването на дебитомера дали ще изчезне някоя грешка)

Блгодаря Ви предварително.

П.П. Искам да изкажа Благодарности на Колегата acko88 за помощта!

Walker
04-10-2011, 11:14
Сега, след изчистването на грешките нали пак ти е направила проблем?

Защо не я закачиш пак на диагностика и да видите дали има нови грешки?

brazen
04-10-2011, 12:42
Сега, след изчистването на грешките нали пак ти е направила проблем?

Защо не я закачиш пак на диагностика и да видите дали има нови грешки?


Ами скоро пак ще я закачим.

Mury
04-10-2011, 13:20
Здравейте отново!



На диагностиката колата показа 4 грешки :brickwall:
Не им помня точните кодове или наименованията на английски език - ще напиша това което съм си превел:

Грешка 1. Педал съединител - предполагам, че грешката е записана от "стоп машинката" на педала, вече е оправена, и няма отношение по проблема с вървене и гаснене. Ето малко повече инфо по темата за кво е аджеба тоя прекъсвач, поствам линк към тема във ФИАТ форум, http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63366&highlight= вижте я, може да ви е от полза.

Грешка 2. МАФ сензор - свалихме Дебитомера и го изчистихме. Колата след това тръгна значително по-добре, особено над 3000 оборота.

Грешка 3. Температура на входящ въздух - Някой има ли представа дали има отделен температурен датчик или е комбиниран с дебитомера? Или някакво друго преположение?

Грешка 4. Не съм много сигурен в превода: crank cam synchronization - Синхронизация разпределителен/колянов вал??? - по този проблем: преди около 15000км.(около година и половина) съм сменил и двата датчика на валовете - фазов и на Хол.

След профилактиката на дебитомера колата ми върви доста повече, но все още понякога си прави мизериите, описани по-напред в темата.

Последното което направи - карах я извънградско - без проблем, върнах се в София, покарах малко и в един момент започна да се "запъва" - Както бях казал и по-рано - натискам педала на гаста, а колата не реагира, даже се збива леко предницата. Спрях, изгасих двигателя, веднага след това запалих отново и всичко вече беше нормално - даже си позволих доста да я настъпя и пак всичко си беше наред, включително и днес(на идване към работата).

В заключение да Ви питам: След тази нова информация какво да правя?Имам впредвид грешки 3 и 4 (имам идея да я покарам още малко и пак да я закачиме на компа, да видим след почистването на дебитомера дали ще изчезне някоя грешка)

Блгодаря Ви предварително.

П.П. Искам да изкажа Благодарности на Колегата acko88 за помощта!

щом записва грешки 2 и 3,значи има вероятност кабелите на дебитомера да се ебават някъде. :lupe::lupe::lupe::lupe:

Ilko Ivanov
04-10-2011, 21:12
...а пък грешка 4 понякога я записва, като въртиш много на стартер или я буташ/дърпаш колата.

brazen
05-10-2011, 12:08
...а пък грешка 4 понякога я записва, като въртиш много на стартер или я буташ/дърпаш колата.

От преди 1 година - последната диагностика преди да стане проблема - не съм имал проблем с паленето - не е въртян стартера прекалено мн. и не е бутана.

svetlio_
11-10-2011, 22:23
това е така наречения потенционометар на педала.това е най-честият проблем при тях.скоро ще спре да деиства нацяло.пшо добре вземи мерки но да знаещ че се намират трудно и са скапички.намира се над педала на газтта.едно черно с 6 кабела е

brazen
12-10-2011, 11:17
Колеги, след профилактика на дебитомера колата почти спря да прави мизерии. Само един път се замисли, загасих я, запалих я отново и до сега проблеми няма.


Здравейте отново!

Последното което направи - карах я извънградско - без проблем, върнах се в София, покарах малко и в един момент започна да се "запъва" - Както бях казал и по-рано - натискам педала на гаста, а колата не реагира, даже се збива леко предницата. Спрях, изгасих двигателя, веднага след това запалих отново и всичко вече беше нормално - даже си позволих доста да я настъпя и пак всичко си беше наред, включително и днес(на идване към работата).




Единственото което ме притеснява е, че на светофар понякога държи малко по-ниски обороти(може би с около 100-тина по-малко). При спряла кола, излкючена от скорост подавам леко гас, след което оборотите се нормализират....
Иначе след диагностиката и след профилактиката на дебитомера колата си върви добре, без да гасне и без да си проявява другите проблеми(с изключение на цитираното малко по-горе).

Май за сега така ще я покарам. Единственото - мисля да я закачиме пак на диагностика да видим коя грешка пак е запсисана.


това е така наречения потенционометар на педала.това е най-честият проблем при тях.скоро ще спре да деиства нацяло.пшо добре вземи мерки но да знаещ че се намират трудно и са скапички.намира се над педала на газтта.едно черно с 6 кабела е

Ами преди около година и половина е правена профилактика на куплунга на въпросния потенциометър...

brazen
22-10-2011, 18:29
Колата вече е със сменени филтри и масло.
Значи със сигурност изключваме запушен горивен филтър!
Малко преди да сменя консумативите ми светна червения индикатор за записана грешка, и си почна старата песен, с тази разлика че вече си е постоянно - преди като изгася и пак запаля двигателя са пооправяше за известно време, а сега си е перманентно спъната.
Пак ще правя диагностика и ще видим.

brazen
24-10-2011, 13:14
това е така наречения потенционометар на педала.това е най-честият проблем при тях.скоро ще спре да деиства нацяло.пшо добре вземи мерки но да знаещ че се намират трудно и са скапички.намира се над педала на газтта.едно черно с 6 кабела е
колега позна!


И такаа...
Диагноза: throttle position sensor:brickwall:

Пак ще си погледна буксата на въпросния потенциометър, ама надали ще е от нея.
П.П. Търся си потенциометър

Mury
24-10-2011, 13:17
колега позна!


И такаа...
Диагноза: throttle position sensor:brickwall:

Пак ще си погледна буксата на въпросния потенциометър, ама надали ще е от нея.
П.П. Търся си потенциометър

Пробвай първо да премахнеш целия куплунг,и да запоиш кабелите,ако няма ефект,тогава се мятай да сменяш потенциометър......:idea2::idea2::idea2:

acko88
24-10-2011, 20:08
Пробвай първо да премахнеш целия куплунг,и да запоиш кабелите,ако няма ефект,тогава се мятай да сменяш потенциометър......:idea2::idea2::idea2:

Самата смяна много ли е гъзене?

Mury
25-10-2011, 10:48
Самата смяна много ли е гъзене?

Ужасттттт :angry::angry::angry::angry: при 145 пак се ядва,ама при 166 си е живо самоубииство :paddle::paddle::paddle:

acko88
25-10-2011, 17:53
Ужасттттт :angry::angry::angry::angry: при 145 пак се ядва,ама при 166 си е живо самоубииство :paddle::paddle::paddle:

Тцтц

emzo
26-10-2011, 17:12
потенциометъра се тества най-лесно с фес, на контакт само.
натиска се газта мнооооого плавно и се гледа отчитането във фес.
от 0 до 100% през интервал 1-2% трябва да отчита нарастващо.
ако го прави - лоша връзка някъде.

sent from HD2 Droid

brazen
26-10-2011, 18:03
Пробвай първо да премахнеш целия куплунг,и да запоиш кабелите,ако няма ефект,тогава се мятай да сменяш потенциометър......:idea2::idea2::idea2:


потенциометъра се тества най-лесно с фес, на контакт само.
натиска се газта мнооооого плавно и се гледа отчитането във фес.
от 0 до 100% през интервал 1-2% трябва да отчита нарастващо.
ако го прави - лоша връзка някъде.

sent from HD2 Droid

Сигурно метода на тестване е добър, но вече не се налага да го изпробваме.
Днес се разбра, че проблема е в скапаната буксата под жабката.

П.П. - Огромно Благодаря на всички отзовали се!
П.П.2 - Евала Mury - беше прав за буксата от самото начало!
П.П.3 - Специално благодаря на acko88

Mury
27-10-2011, 10:41
Сигурно метода на тестване е добър, но вече не се налага да го изпробваме.
Днес се разбра, че проблема е в скапаната буксата под жабката.

П.П. - Огромно Благодаря на всички отзовали се!
П.П.2 - Евала Mury - беше прав за буксата от самото начало!
П.П.3 - Специално благодаря на acko88

Евала,сега требе да почерпиш,хихихиххи.Иначе аз досега съм сменил само един потенциометър на 145,и то защото беше счупен,иначе винаги проблема е в куплунга :pfbbt::pfbbt::pfbbt::pfbbt::pfbbt::pfbbt:

brazen
28-10-2011, 12:15
Евала,сега требе да почерпиш,хихихиххи.Иначе аз досега съм сменил само един потенциометър на 145,и то защото беше счупен,иначе винаги проблема е в куплунга :pfbbt::pfbbt::pfbbt::pfbbt::pfbbt::pfbbt:

Е дано само това да ми остане да направя - да почерпя!:wein: