View Full Version : Проблем с подаване на гас 145 JTD
Здравейте Колеги!
От известно време имам нтересен проблем с Алфата (145 2000г. 1.9 JTD)
Преди две седмици даде първите симптоми: Тръгнах за вилата... още в София при превключване на предавки(примерно от 1-ва на 2-ра или от 4-та на 3-та - все едно) започна леко да забива муцуната при отпускане на съединителя и подаване на гас.
За около 1-2 секунди все едно се "дави"...
Такааа... по едно време(вече извън града) започна да прави друга мизерия - при натискане на педала на гаста(говоря за около 1-2 сантиметра ход на педала) колата изобщо не реагираше. Ако го натисна докрай - Ок, но при полу-натиснат педал имаше забавяне от порядъка на 2-3-4 секунди докато колата "разбере", че натискам педала и започне да ускорява.
След около 10минути подобно каране педала започна да реагира само когато е натиснат докрай, а колата ускоряваше все едно едвам съм подал гас + още една особеност - при изключване от предавка колата започна да гасне. Когато загаснеше я палех на стартер(не на скорост) първоначално всичко привидно беше ОК за около 2-3 натискания на педала, след което проблемите се появяваха пак същите, в същата последователност и така...
След като се върнах в София я карах цяла седмица (градско) без да ми прави вече описаните проблеми. Но в един хубав ден започна да го прави същото. В допълнение - когато започне да се еб*в@ педалът на гаста, на празен ход оборотите са осезаемо по-ниски.
Обикновено сутрин като я запаля, първите 5 км. нямам проблем(ако я карам много спокойно; ако я настъпвам се случва по-рано).
Колата е обслужена(масло, и всички филтри) преди около 9000км. Съмнявам се в горивния филтър, но общо взето ме разколебаха, в смисл, че ако е запушен ще го прави постоянно...
Някой до сега имал ли е подобно "приключение"?
Ако можете помагайте!
Благодаря на всички отзовали се!
Може би имаш проблем с потенциометъра на педала или е буксата към ЕКУ-то. Първо буксата е хубаво да се провери, защото съм имал случаи с проблеми с контактите и от там да прекъсва една от двете линии на потенциометъра.
Може би имаш проблем с потенциометъра на педала или е буксата към ЕКУ-то. Първо буксата е хубаво да се провери, защото съм имал случаи с проблеми с контактите и от там да прекъсва една от двете линии на потенциометъра.
Преди година и половина е правена профилактика точно на потенциометъра, тогава индикираше грешка на таблото(червената лампичка дето прилича на дюза). Сега при тези проблеми не ми е светила лампата.
Относно потенциометъра и буксата - има ли лесен достъп до тях? Евентуално сам бих ли могъл да ги проверя?
При някои буксата е над педалите при други е под жабката близо до ЕКУ-то. Бяла букса с 6 кабела.
При някои буксата е над педалите при други е под жабката близо до ЕКУ-то. Бяла букса с 6 кабела.
А потенциометъра?:sad:
99% в буксата ти е проблема,намира се под жабката,бяла букса с 6 кабела/единия е розов,по това може да я познаеш/ :devil::devil::devil::devil:
99% в буксата ти е проблема,намира се под жабката,бяла букса с 6 кабела/единия е розов,по това може да я познаеш/ :devil::devil::devil::devil:
до тук второ мнение за тази букса ДАНО да е от нея :please:
Утре ще се занимавам с нея, че са не съм с колата(не смея да я карам)
П.П. Мерси колеги ако има(и да няма ) подобрение - Ще пиша.
И аз залагам на букса, ял съм го дървото (само че на 156-цата). Накриви шахматно леко перата за по-добър контакт впоследствие.
Ilko Ivanov
16-09-2011, 22:45
Аз пък мисля, че или имаш 2 проблема или ако е 1 не е в потенциометъра на газта.
Досега колко случая съм имал с окисляване на буксата или дефект на потенциометъра винаги ЕКУ-то записва грешка и пали лампата...
Ако не ти е ИЗГОРЯЛА тази лампа(диагностичната), дефекта ми прилича на нещо по захранването на компа.
Пичове, относно ламБата - мисля, че не е изгоряла, тъй като като дам на контакт светва, после изгасва...
Такааа, купих си контактен спрей и пръснах въпросната клема(бялата, под жабката) след което Й направих тест-драив -от Младост до Красно село и обратно с мноооого настъпване(където е разумно разбира се). Определено има подобрение, изобщо симптомите ги няма с едно изключение - опита се да се задави 1-2 пъти и тва беше.
Все още, обаче, не съм сигурен, че съм се разминал само с един спрей....
мисля да я тествам пак тия дни - до бачкането и обратно и ще видим...
благодаря ви още веднъж, дано СМЕ я оправили!
Ilko Ivanov
19-09-2011, 21:07
Дано се е оправила.
Ама... или аз не мога да разбера как се опитва да се дави това ЖТД, или ти не го обясняваш добре.
Пичове, относно ламБата - мисля, че не е изгоряла, тъй като като дам на контакт светва, после изгасва...
Такааа, купих си контактен спрей и пръснах въпросната клема(бялата, под жабката) след което Й направих тест-драив -от Младост до Красно село и обратно с мноооого настъпване(където е разумно разбира се). Определено има подобрение, изобщо симптомите ги няма с едно изключение - опита се да се задави 1-2 пъти и тва беше.
Все още, обаче, не съм сигурен, че съм се разминал само с един спрей....
мисля да я тествам пак тия дни - до бачкането и обратно и ще видим...
благодаря ви още веднъж, дано СМЕ я оправили!
Няма да минеш само със шпрей,разкопчай буксата и стегни малко крачетата/като внимателно ги изкривиш шахматно/и другите пинове с малка отвертка леко ги натегнеш :kicking::kicking::kicking::kicking:
Няма да минеш само със шпрей,разкопчай буксата и стегни малко крачетата/като внимателно ги изкривиш шахматно/и другите пинове с малка отвертка леко ги натегнеш :kicking::kicking::kicking::kicking:
И това го направих(освен спрея), както по-рано препоръча колегата Тонов.
Да, ама не!
Днес имах екстремна ситуация: Карам по Цариградско посока Повдив и престроявайки се вдясно(за да се спусна по детелината към Летището) колата изгасна точно когато влизах в десния завой на детелината, когато тоя зад мене се опитва да ме прескочи...:bowdown: слава богу успях да я запаля преди да изправя завоя.
Значи колата не се е оправила, предполагам проблема не е в буксата.
Прави ми впечатлние, че когато я настъпя, примерно на 2-ра предавка до 3-3,4К оборота и после я освободя от предавка гасне.
Ако я карам до 2-2,5К обоота макс - няма проблем. На фона на всичко ми се струва, че има разлика и във вървежа -станала е малко по-мудна, а на ниските обороти припушва когато е студена.
Дано се е оправила.
Ама... или аз не мога да разбера как се опитва да се дави това ЖТД, или ти не го обясняваш добре.
Относно "Давенето" - така наричам следната ситуация - при смяна от 2-ра на 3-та предавка, отпускане на левия педал и подаване на гас, колата забива предницата все едно съм скочил на спирачките. За да мога да продължа, трябва да натисна съединителя, да подам междинна гас и да отпускам педала както при потегляне(бавно) за да не се "запъне".
Не знам...
Иска ми се да направя сам, каквото ми е по силите(разбира се с Вашата помощ!!) преди да я закарам в сервиз и да ми наговорят 100000 простотии както обичайно и да ми вземат една торба пари.
Едва ли е толкова трагично, колкото на мен ми се струва, но както се казва - не питай старило - питай патило!
Общо взето на вас разчитам, Колеги!!
Колега,погледни налягането на горивото.Ако не си сменял скоро горивният филтър го направи 9000км са си доста при нашите горива.
мисля,че ЕКУ-то ще отчете грешка при проблем с потенциометъра или буксата,а и от тях не може да падат оборотите и да става по-мудна,просто ще има несъответсвие между подаването на газ и оборотите...
alex.ganka
20-09-2011, 15:48
Дано да не е,но аз мисля че е потенциометъра на газта същите симптомий като на един приятел!След смяна на потенциометъра всичко е ок!Успех
Дано да не е,но аз мисля че е потенциометъра на газта същите симптомий като на един приятел!След смяна на потенциометъра всичко е ок!Успех
Е нали трябва да запише грешка и да индикира чрез черванета лампа на таблото, ако има такъв проблем?
На твоя човек светила ли е, и колата същата ли е като мойта? Мерси.
И това го направих(освен спрея), както по-рано препоръча колегата Тонов.
Да, ама не!
Днес имах екстремна ситуация: Карам по Цариградско посока Повдив и престроявайки се вдясно(за да се спусна по детелината към Летището) колата изгасна точно когато влизах в десния завой на детелината, когато тоя зад мене се опитва да ме прескочи...:bowdown: слава богу успях да я запаля преди да изправя завоя.
Значи колата не се е оправила, предполагам проблема не е в буксата.
Прави ми впечатлние, че когато я настъпя, примерно на 2-ра предавка до 3-3,4К оборота и после я освободя от предавка гасне.
Ако я карам до 2-2,5К обоота макс - няма проблем. На фона на всичко ми се струва, че има разлика и във вървежа -станала е малко по-мудна, а на ниските обороти припушва когато е студена.
Относно "Давенето" - така наричам следната ситуация - при смяна от 2-ра на 3-та предавка, отпускане на левия педал и подаване на гас, колата забива предницата все едно съм скочил на спирачките. За да мога да продължа, трябва да натисна съединителя, да подам междинна гас и да отпускам педала както при потегляне(бавно) за да не се "запъне".
Не знам...
Иска ми се да направя сам, каквото ми е по силите(разбира се с Вашата помощ!!) преди да я закарам в сервиз и да ми наговорят 100000 простотии както обичайно и да ми вземат една торба пари.
Едва ли е толкова трагично, колкото на мен ми се струва, но както се казва - не питай старило - питай патило!
Общо взето на вас разчитам, Колеги!!
щом колата ти гасне,проблема не е в педала или куплунга,трябва си диагностика :boo::boo::boo::boo:
Май на там отиват нещата.
alex.ganka
20-09-2011, 16:45
Е нали трябва да запише грешка и да индикира чрез черванета лампа на таблото, ако има такъв проблем?
На твоя човек светила ли е, и колата същата ли е като мойта? Мерси.Не е светил индикатора,да същата кола е колега!Аз лично му смених потенциометъра и колата се оправи!Но иди на диагностика наи добре,може да е нещо друго!
Ilko Ivanov
20-09-2011, 21:34
От всичко , което прочетох...
Колата има проблем с подкачващата помпа, цедка в резервоара, маркучите за излишно гориво, горивен филтър, или дюза/и.
Естествено не всичко наведнъж.
Това са само предположения и по-точно май няма как да каже някой тук във форума.
То и в сервиз не мисля, че лесно ще се хване проблема.
От всичко , което прочетох...
Колата има проблем с подкачващата помпа, цедка в резервоара, маркучите за излишно гориво, горивен филтър, или дюза/и.
Естествено не всичко наведнъж.
Това са само предположения и по-точно май няма как да каже някой тук във форума.
То и в сервиз не мисля, че лесно ще се хване проблема.
Възможно е...Не ми се искаше да е това, но като се замисля се държи точно все едно не й достига гориво.
Като допълнение на симптомите - над 3000 оборота започва да пуши черно и не иска да върви....
Един колега от форума ми обеща да я закачи на комп и да видиме дали нещо ще излезе.
Втвърдяването на педала за газта без да има никакви проблеми с оборотите, индикациите и вървежа пак ли са причинени от тази букса или потенциомер? Днес в най-голамия дъжд ми се случи това след което се оправи.
При мене не се е втвърдявал педала, просто не функционира понякога, без да е изменена твърдостта.
alex.ganka
21-09-2011, 20:47
При мене не се е втвърдявал педала, просто не функционира понякога, без да е изменена твърдостта.Е не я ли закачи на диагностика?Нещо за датчик на разпределителния вал!
Е не я ли закачи на диагностика?Нещо за датчик на разпределителния вал!
Не съм още - колегата днес беше зает. Относно датчиците на колянов и разпределителен вал - и двата са сменени преди 15-20К км.
alex.ganka
21-09-2011, 21:02
Не съм още - колегата днес беше зает. Относно датчиците на колянов и разпределителен вал - и двата са сменени преди 15-20К км.
Значи тях ги изключваш,еми колега това са наще алфетки-по добре палава италянка, отколкото скучна германка!
Здравейте отново!
На диагностиката колата показа 4 грешки :brickwall:
Не им помня точните кодове или наименованията на английски език - ще напиша това което съм си превел:
Грешка 1. Педал съединител - предполагам, че грешката е записана от "стоп машинката" на педала, вече е оправена, и няма отношение по проблема с вървене и гаснене. Ето малко повече инфо по темата за кво е аджеба тоя прекъсвач, поствам линк към тема във ФИАТ форум, http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63366&highlight= вижте я, може да ви е от полза.
Грешка 2. МАФ сензор - свалихме Дебитомера и го изчистихме. Колата след това тръгна значително по-добре, особено над 3000 оборота.
Грешка 3. Температура на входящ въздух - Някой има ли представа дали има отделен температурен датчик или е комбиниран с дебитомера? Или някакво друго преположение?
Грешка 4. Не съм много сигурен в превода: crank cam synchronization - Синхронизация разпределителен/колянов вал??? - по този проблем: преди около 15000км.(около година и половина) съм сменил и двата датчика на валовете - фазов и на Хол.
След профилактиката на дебитомера колата ми върви доста повече, но все още понякога си прави мизериите, описани по-напред в темата.
Последното което направи - карах я извънградско - без проблем, върнах се в София, покарах малко и в един момент започна да се "запъва" - Както бях казал и по-рано - натискам педала на гаста, а колата не реагира, даже се збива леко предницата. Спрях, изгасих двигателя, веднага след това запалих отново и всичко вече беше нормално - даже си позволих доста да я настъпя и пак всичко си беше наред, включително и днес(на идване към работата).
В заключение да Ви питам: След тази нова информация какво да правя?Имам впредвид грешки 3 и 4 (имам идея да я покарам още малко и пак да я закачиме на компа, да видим след почистването на дебитомера дали ще изчезне някоя грешка)
Блгодаря Ви предварително.
П.П. Искам да изкажа Благодарности на Колегата acko88 за помощта!
Сега, след изчистването на грешките нали пак ти е направила проблем?
Защо не я закачиш пак на диагностика и да видите дали има нови грешки?
Сега, след изчистването на грешките нали пак ти е направила проблем?
Защо не я закачиш пак на диагностика и да видите дали има нови грешки?
Ами скоро пак ще я закачим.
Здравейте отново!
На диагностиката колата показа 4 грешки :brickwall:
Не им помня точните кодове или наименованията на английски език - ще напиша това което съм си превел:
Грешка 1. Педал съединител - предполагам, че грешката е записана от "стоп машинката" на педала, вече е оправена, и няма отношение по проблема с вървене и гаснене. Ето малко повече инфо по темата за кво е аджеба тоя прекъсвач, поствам линк към тема във ФИАТ форум, http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63366&highlight= вижте я, може да ви е от полза.
Грешка 2. МАФ сензор - свалихме Дебитомера и го изчистихме. Колата след това тръгна значително по-добре, особено над 3000 оборота.
Грешка 3. Температура на входящ въздух - Някой има ли представа дали има отделен температурен датчик или е комбиниран с дебитомера? Или някакво друго преположение?
Грешка 4. Не съм много сигурен в превода: crank cam synchronization - Синхронизация разпределителен/колянов вал??? - по този проблем: преди около 15000км.(около година и половина) съм сменил и двата датчика на валовете - фазов и на Хол.
След профилактиката на дебитомера колата ми върви доста повече, но все още понякога си прави мизериите, описани по-напред в темата.
Последното което направи - карах я извънградско - без проблем, върнах се в София, покарах малко и в един момент започна да се "запъва" - Както бях казал и по-рано - натискам педала на гаста, а колата не реагира, даже се збива леко предницата. Спрях, изгасих двигателя, веднага след това запалих отново и всичко вече беше нормално - даже си позволих доста да я настъпя и пак всичко си беше наред, включително и днес(на идване към работата).
В заключение да Ви питам: След тази нова информация какво да правя?Имам впредвид грешки 3 и 4 (имам идея да я покарам още малко и пак да я закачиме на компа, да видим след почистването на дебитомера дали ще изчезне някоя грешка)
Блгодаря Ви предварително.
П.П. Искам да изкажа Благодарности на Колегата acko88 за помощта!
щом записва грешки 2 и 3,значи има вероятност кабелите на дебитомера да се ебават някъде. :lupe::lupe::lupe::lupe:
Ilko Ivanov
04-10-2011, 21:12
...а пък грешка 4 понякога я записва, като въртиш много на стартер или я буташ/дърпаш колата.
...а пък грешка 4 понякога я записва, като въртиш много на стартер или я буташ/дърпаш колата.
От преди 1 година - последната диагностика преди да стане проблема - не съм имал проблем с паленето - не е въртян стартера прекалено мн. и не е бутана.
svetlio_
11-10-2011, 22:23
това е така наречения потенционометар на педала.това е най-честият проблем при тях.скоро ще спре да деиства нацяло.пшо добре вземи мерки но да знаещ че се намират трудно и са скапички.намира се над педала на газтта.едно черно с 6 кабела е
Колеги, след профилактика на дебитомера колата почти спря да прави мизерии. Само един път се замисли, загасих я, запалих я отново и до сега проблеми няма.
Здравейте отново!
Последното което направи - карах я извънградско - без проблем, върнах се в София, покарах малко и в един момент започна да се "запъва" - Както бях казал и по-рано - натискам педала на гаста, а колата не реагира, даже се збива леко предницата. Спрях, изгасих двигателя, веднага след това запалих отново и всичко вече беше нормално - даже си позволих доста да я настъпя и пак всичко си беше наред, включително и днес(на идване към работата).
Единственото което ме притеснява е, че на светофар понякога държи малко по-ниски обороти(може би с около 100-тина по-малко). При спряла кола, излкючена от скорост подавам леко гас, след което оборотите се нормализират....
Иначе след диагностиката и след профилактиката на дебитомера колата си върви добре, без да гасне и без да си проявява другите проблеми(с изключение на цитираното малко по-горе).
Май за сега така ще я покарам. Единственото - мисля да я закачиме пак на диагностика да видим коя грешка пак е запсисана.
това е така наречения потенционометар на педала.това е най-честият проблем при тях.скоро ще спре да деиства нацяло.пшо добре вземи мерки но да знаещ че се намират трудно и са скапички.намира се над педала на газтта.едно черно с 6 кабела е
Ами преди около година и половина е правена профилактика на куплунга на въпросния потенциометър...
Колата вече е със сменени филтри и масло.
Значи със сигурност изключваме запушен горивен филтър!
Малко преди да сменя консумативите ми светна червения индикатор за записана грешка, и си почна старата песен, с тази разлика че вече си е постоянно - преди като изгася и пак запаля двигателя са пооправяше за известно време, а сега си е перманентно спъната.
Пак ще правя диагностика и ще видим.
това е така наречения потенционометар на педала.това е най-честият проблем при тях.скоро ще спре да деиства нацяло.пшо добре вземи мерки но да знаещ че се намират трудно и са скапички.намира се над педала на газтта.едно черно с 6 кабела е
колега позна!
И такаа...
Диагноза: throttle position sensor:brickwall:
Пак ще си погледна буксата на въпросния потенциометър, ама надали ще е от нея.
П.П. Търся си потенциометър
колега позна!
И такаа...
Диагноза: throttle position sensor:brickwall:
Пак ще си погледна буксата на въпросния потенциометър, ама надали ще е от нея.
П.П. Търся си потенциометър
Пробвай първо да премахнеш целия куплунг,и да запоиш кабелите,ако няма ефект,тогава се мятай да сменяш потенциометър......:idea2::idea2::idea2:
Пробвай първо да премахнеш целия куплунг,и да запоиш кабелите,ако няма ефект,тогава се мятай да сменяш потенциометър......:idea2::idea2::idea2:
Самата смяна много ли е гъзене?
Самата смяна много ли е гъзене?
Ужасттттт :angry::angry::angry::angry: при 145 пак се ядва,ама при 166 си е живо самоубииство :paddle::paddle::paddle:
Ужасттттт :angry::angry::angry::angry: при 145 пак се ядва,ама при 166 си е живо самоубииство :paddle::paddle::paddle:
Тцтц
потенциометъра се тества най-лесно с фес, на контакт само.
натиска се газта мнооооого плавно и се гледа отчитането във фес.
от 0 до 100% през интервал 1-2% трябва да отчита нарастващо.
ако го прави - лоша връзка някъде.
sent from HD2 Droid
Пробвай първо да премахнеш целия куплунг,и да запоиш кабелите,ако няма ефект,тогава се мятай да сменяш потенциометър......:idea2::idea2::idea2:
потенциометъра се тества най-лесно с фес, на контакт само.
натиска се газта мнооооого плавно и се гледа отчитането във фес.
от 0 до 100% през интервал 1-2% трябва да отчита нарастващо.
ако го прави - лоша връзка някъде.
sent from HD2 Droid
Сигурно метода на тестване е добър, но вече не се налага да го изпробваме.
Днес се разбра, че проблема е в скапаната буксата под жабката.
П.П. - Огромно Благодаря на всички отзовали се!
П.П.2 - Евала Mury - беше прав за буксата от самото начало!
П.П.3 - Специално благодаря на acko88
Сигурно метода на тестване е добър, но вече не се налага да го изпробваме.
Днес се разбра, че проблема е в скапаната буксата под жабката.
П.П. - Огромно Благодаря на всички отзовали се!
П.П.2 - Евала Mury - беше прав за буксата от самото начало!
П.П.3 - Специално благодаря на acko88
Евала,сега требе да почерпиш,хихихиххи.Иначе аз досега съм сменил само един потенциометър на 145,и то защото беше счупен,иначе винаги проблема е в куплунга :pfbbt::pfbbt::pfbbt::pfbbt::pfbbt::pfbbt:
Евала,сега требе да почерпиш,хихихиххи.Иначе аз досега съм сменил само един потенциометър на 145,и то защото беше счупен,иначе винаги проблема е в куплунга :pfbbt::pfbbt::pfbbt::pfbbt::pfbbt::pfbbt:
Е дано само това да ми остане да направя - да почерпя!:wein:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.