PDA

View Full Version : Питане за трансплантация на мотор от Фиат Купе в 155



juliano155
23-09-2011, 16:23
Здравейте колеги,питането е следното:
Може ли някои компетентен колега да ми изготви списък с необходимите части за трансплантация на 2.0 16в турбо мотор от fiat cupe в alfa romeo 155 2.0 16в.Говорим за пълен списък до гаичиците едва ли не.Моля негативните мнения да си ги спестите,и да говорим само по темата.Благодаря ви предварително.

KirilSol
23-09-2011, 16:34
напротив, трябва да чуеш само позитивни мнения.

това е една "трансплантация" която може само да даде плюсове на една истинска алфа....аз също отдавна мисля за такова нещо.

има няколко реализирани такива проекта но според мен колегата Бобо от Екстрим сервиз е твоя човек за информация

(със сигурност ти трябва цяла кола донор от където да сваляш всичко необходимо, но те са много евтини в Англия предполагам знаеш - мотор, скорости, компютър, кабели, полуоски, генерация, радиатори и т.н.)

juliano155
23-09-2011, 16:44
Имам нещо на предвид за донор,нов внос и работи прилично но заради това,че само гръм не го е удрял се надявам да ми го продадат на добра цена.

forza_italia
24-09-2011, 19:12
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=40391

Можеш да прочетеш тази тема,ако разбира се вече не си го направил. Доколкото знам 145 и 155 са на платформата на Типо иначе казано кошовете трябва да са еднакви така че би трябвало да се получи и при теб тази трансплантация. Мисля че колегата пуснал неговата тема за проекта най добре може да ти каже за какво става въпрос. Дано съм бил полезен по някакъв начин. Успех.

Da_Fuse
25-09-2011, 20:32
Това е един интересен въпрос колега, на мен ми се върти един друг въпрос в главата - дали блоковете на 16кл туинспарк и на 16кл фиат/ланчиа двигател са еднакви, защото ако са: http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=17679
Една темичка която нагледно показва как, хем си турбинираме колата, хем си запазваме регистрацията за пред кат и дори при минаване през каналите никой нищо неможе да каже. :)

thecleaner
25-09-2011, 20:34
Това е един интересен въпрос колега, на мен ми се върти един друг въпрос в главата - дали блоковете на 16кл туинспарк и на 16кл фиат/ланчиа двигател са еднакви, защото ако са: http://www.lancia-bg.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=17679
Една темичка която нагледно показва как, хем си турбинираме колата, хем си запазваме регистрацията за пред кат и дори при минаване през каналите никой нищо неможе да каже. :)

Не са еднакви ;)

juliano155
28-09-2011, 09:38
Тук в тоя форум все разбирчи,все всезнайковци ама като попиташ някои нещто конкретно или мълчи като п..ка или ти се прави на много голям тарикат.
Моля модераторите да махнат темета ми.

badmadafaka
28-09-2011, 10:04
Тук в тоя форум все разбирчи,все всезнайковци ама като попиташ някои нещто конкретно или мълчи като п..ка или ти се прави на много голям тарикат.
Моля модераторите да махнат темета ми.
Баш така си е, а освен всезнайковците другата част са пълни хейтъри, които си мислят, че целия форум "работи" за тях :biggrin:

На въпроса, който си задал никой не може да ти даде списъка, който искаш (още повече пък с "гаичиците", каквото и да означава това) - това не е точно стандартна процедура която се прави всеки ден в сервизите... Това, което всеки би ти казал е, че за да стане най-добре и без нерви, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ти трябва цялата кола, която ще е донор за мотора, за да си сваляш всичко друго, което не ти пасва... А най-вероятно има части, които трябва да ги търсиш от трета и четвърта кола, които нямат нищо общо с първите две.

juliano155
28-09-2011, 10:24
Баш така си е, а освен всезнайковците другата част са пълни хейтъри, които си мислят, че целия форум "работи" за тях :biggrin:

На въпроса, който си задал никой не може да ти даде списъка, който искаш (още повече пък с "гаичиците", каквото и да означава това) - това не е точно стандартна процедура която се прави всеки ден в сервизите... Това, което всеки би ти казал е, че за да стане най-добре и без нерви, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ти трябва цялата кола, която ще е донор за мотора, за да си сваляш всичко друго, което не ти пасва... А най-вероятно има части, които трябва да ги търсиш от трета и четвърта кола, които нямат нищо общо с първите две.
То е ясно,че трудно точен списък може да се направи,но поне някои от всезнаиковците можеше да драсне някои ред.Но мерси нямам нужда повече.

thecleaner
28-09-2011, 14:12
То е ясно,че трудно точен списък може да се направи,но поне някои от всезнаиковците можеше да драсне някои ред.Но мерси нямам нужда повече.

Виж са пич, такава транплантация да направиш ти трее всичко от купето без седалките и ламарините, така устроива ли те. В едно такова начинание главоблъсканицата е най- сложната част, дали някои ще седне да си губи времето да ти решава тоя казус. И в отговор на нападките ти към хората в този форум ще ти кажа така: тук всяка седмица има по-един турбо проект за 300+ коня, почва се едно чешене на клавиатури и т.н. и накрая я има 10 турбо Алфи в цела България я не. Почваш проекта, пускаш некви снимки и задаваш конкретни въпроси. Ако си достатъно възпитан, и не толко голем току виж па почват ти драскат по-някои ред хората които са правили това. Ай успех и дано не си поредната турбо лимонка ;)

juliano155
28-09-2011, 14:28
Виж са пич, такава транплантация да направиш ти трее всичко от купето без седалките и ламарините, така устроива ли те. В едно такова начинание главоблъсканицата е най- сложната част, дали някои ще седне да си губи времето да ти решава тоя казус. И в отговор на нападките ти към хората в този форум ще ти кажа така: тук всяка седмица има по-един турбо проект за 300+ коня, почва се едно чешене на клавиатури и т.н. и накрая я има 10 турбо Алфи в цела България я не. Почваш проекта, пускаш некви снимки и задаваш конкретни въпроси. Ако си достатъно възпитан, и не толко голем току виж па почват ти драскат по-някои ред хората които са правили това. Ай успех и дано не си поредната турбо лимонка ;)
Виж какво колега категорично стоя зад мнението си,че в форума е пълно с хеитъри и не напразно не съм седнал да напиша и ред тук щото още преди година 2-ма лаинари ме мотаха и правиха на клоун цял месец,когато имах спешна нужда от помощ.А иначе донор си имам вече и се продава за да не се тормозя излишно.Аиде успещен ден и всичко добро.

ФЕРАРИСТ
28-09-2011, 14:45
Личният ми съвет е направиш няколко пъти сметката си какво точно искаш, какво ЕВЕНТУАЛНО би поискал след като постигнеш вече първото, да намериш компромиса между изхарчени пари, похабено време и крайна цел, и чак тогава да почнеш нещата......
Казвам ти го като човек дето се е учил от грешките си, а казват че умния се учел от грешките на другите, и не било нужно сам да ги допуска......

bouncer
28-09-2011, 15:17
Аз като собственик на кола след подобна трансплантация ще ти кажа какво ти трябва - ПАРИ!!!!

Ако имаш под 5000 лв не се захващай изобщо! Най-добре 10 000. Ама изобщо! Не, няма как да стане за по-малко. Не, бе, няма - казвам ти. От донора ти трябва - магаре, двигател, ЕКУ, окабеляване (частично), ходова част, окачване, скорости.... абе всичко от предното стъкло напред. Освен това ти трябав ФАКИР, който да ти върже и настрои всичко. Трябавт ти турбо пътища, скоби, радиатори.....

Пич, както си го замислил няма да стане. На мен ми трябваха донор (цял), 3 месеца, една торба пари и около 30 бележки с допълнителни части. Не става така - ей ти списък купувай. Сещаш ли се, че никой не знае кое е здраво и кое не е както по твоята кошница, така и по донора.

Tonimir
28-09-2011, 17:58
Аз ще напиша по темата защото съм почнал подобна работа както колегата автор на темата ...

Първо и аз бях като теб, щях да го слагам в Алфата си (и моята е 2.0 16v). Обаче след дълги размисли, и правене на сметки, видях, че е грехота да си разваля изправната Алфа, която всичко по нея си работи и си има газ и всичко по нея е тип топ.

За това минах на вариант 2, и то да сложа мотора в друго купе ТИПО-платформа. За това купих едно цяло FAT BRAVO HGT с крив колянов вал! Сега тук ще ме питаш, защо? Ще ти отговоря ...
Слагайки такъв мотор, означава, че ще трябва да хвърлиш по него пари за ревизия. после пари и труд за монтаж. послед ЕДВА ЛИ ще му сложиш ГАЗ, а цените на бензина се покачват яко! и после имай в предвид, че подобни трансплантации никога не тръгват гладко от първия път. После пари за разработване на мотора. После ще искаш да му туриш един як ЧИП ... т.е пак пари ... и т.н и т.н
Колата ти никога няма да става за ежедневка! освен ако не те бърка цената на бензина. Плюс това подръжката става по-солидна и смените на масло ще стават все по-чести. И още куп други неща ...

Моя съвет (и аз само споделям с теб, това какво мисля аз, нямам за цел да ти "давам акъл") ...
Ако колата ти (Алфа 155) ти е в перфектно състояние (говорим за двигателя), не я барай! А си земи подобна кола на подобна ТИПО платформа и си я направи кола "4 FUN" !
Когато ти се карат километри за работа , караш Алфата, когато излизаш за кеф, караш другата кола. повярвай ми, като си направиш сметката, ЩЕ ТИ ИЗЛЕЗЕ ПО-ЕВТИНО! и то именно, че няма да въртиш така големи пробеги на ТУРБО мотора, и така подръжката му става на по-големи периоди от време.


КОЛКОТО ДО ВЪПРОСА КАКВО ЩЕ ТИ ТРЯБВА ...

отговора е кратък и ясен: "ВСИЧКО под капака на КУПЕ-то" !
Изреждам: Мотор, ск. кутия, жилата на ск. лост, тунела на ск. лост със самия лост, полуоски, шенкелите с главините, амортисьорите (по големи шенкели имат КУПЕ-то), желателно и РАДИАТОР-а , климатика го махаш от АЛФАта и слагаш тази от купето (не е същия като на КУПЕто като инсталация, а и на кола резачка не ти трябва климатик) , турбо пътища, кулъра (с поставката му), масления радиатор (с поставката му) , снопа с кабели на мотора (естествено с ECU-то) , и евентуално и бензиновата помпа от КУПЕ-то! за други работи не се сещам, може да има някой други дреболии, но това е общо взето.

Както сам виждаш, почти всичко под капака на КУПЕ-то ти трябва, като имаш в предвид, че преди да монтираш нещо, трябва си сигурен, че е в перфектно състояние, нима искаш след 10000 КМ да почваш да я ремонтираш?

Успех и пак ти казвам се замесли дали си струва да си бараш Алфата!

УСПЕХ!

Поздрави и дано съм бил полезен.

badmadafaka
28-09-2011, 18:13
В крайна сметка след като прочетох написаното в последното мнение, се чудя защо направо да не си купиш едно "купе" турбо и да си го ревизираш перфектно мотора с парите дето си готвил за трансплантацията... :biggrin:

Tonimir
28-09-2011, 19:43
В крайна сметка след като прочетох написаното в последното мнение, се чудя защо направо да не си купиш едно "купе" турбо и да си го ревизираш перфектно мотора с парите дето си готвил за трансплантацията... :biggrin:


Само да добавя, къде е предимството на BRAVO HGT:

Окачването му ( полуоски, шенкелите с главините, спирачни апарати, амортисьорите и носачи ) са 1:1 като тези във FIAT COUPE TURBO 16V ! Така, че спестява малко от разходите.
По-леко със 100+ кила (стандартно пълно оборудвано).
по ме кефи от КУПЕ-то (личен вкус) :)
Колегата вече сам трябва да реши , дали ще иска да си направи друга кола само "за кеф". Или кеф-а ще си го вгради в Алфата.
Е има и 3ти вариант ... да си осигури друга кола за да е ежедневка, и вече алфата да си я прави "Кучка" :D (ама да види предния ми пост)

Така, че като го измисли да споделя ;)
Поздрави.

juliano155
29-09-2011, 11:15
Само да добавя, къде е предимството на BRAVO HGT:

Окачването му ( полуоски, шенкелите с главините, спирачни апарати, амортисьорите и носачи ) са 1:1 като тези във FIAT COUPE TURBO 16V ! Така, че спестява малко от разходите.
По-леко със 100+ кила (стандартно пълно оборудвано).
по ме кефи от КУПЕ-то (личен вкус) :)

Колегата вече сам трябва да реши , дали ще иска да си направи друга кола само "за кеф". Или кеф-а ще си го вгради в Алфата.
Е има и 3ти вариант ... да си осигури друга кола за да е ежедневка, и вече алфата да си я прави "Кучка" :D (ама да види предния ми пост)

Така, че като го измисли да споделя ;)
Поздрави.
Колега измислил съм го вече,купето е мое,мои приятел авто-тенекиджия е заинтересован от него от което аз ще изкарам някои лев в случая.Не желая да карам купе алфата ми е перфектна и ме кефи повече,затова и исках смяна на двигателите.

Tonimir
29-09-2011, 11:33
Колега измислил съм го вече,купето е мое,мои приятел авто-тенекиджия е заинтересован от него от което аз ще изкарам някои лев в случая.Не желая да карам купе алфата ми е перфектна и ме кефи повече,затова и исках смяна на двигателите.

Еми щом си решил и това искаш , давай на ход! :)

Ето това ще ти трябва (главно) от донора:

КОЛКОТО ДО ВЪПРОСА КАКВО ЩЕ ТИ ТРЯБВА ...

отговора е кратък и ясен: "ВСИЧКО под капака на КУПЕ-то" !


Изреждам:
Мотор.
Ск. кутия.
Жилата на ск. лост.
Тунела на ск. лост със самия лост.
Полуоски.
Шенкелите с главините. (може и да вземеш дисковете със спирачните апаратаи /малко са по-хубави от LUCAS апаратите на 155цата).
Амортисьорите (по големи шенкели има КУПЕ-то)
Желателно и РАДИАТОР-а! С двата винтелатора!
Климатика го махаш от АЛФА-та и слагаш системата от КУПЕ-то (КУПЕ-то има различно разпределение и различен компресор, но моето мнение, че за кола резачка не ти трябва климатик).
Турбо пътища
Кулъра (с поставката му)
Масления радиатор (с поставката му).
Снопа с кабели на мотора (естествено с ECU-то).
Бензиновата помпа от КУПЕ-то! (желателно)
За други работи не се сещам, може да има някой други дреболии, но това е общо взето.

Успех колега и да споделяш като почнеш проекта! Аз моя другия месец го почвам :)

Поздрави :drunk:

bouncer
29-09-2011, 12:05
освен всички тези неща ще ти трябват още:
1. Спирачките на купето - не може да не спира тази кола, а купетата са с Брембо (поне 20 волтовите).
2. Задължителна ревизия на мотора и поставяне на метална гарнитура - ще я надуваш, то е ясно. НЕ си прави експерименти.
3. Задължителна ревизия на турбината - аз се мъчих почти година с моята. Рециклажи, не знам си кво си - не става. Накрая си купих чосто нова и заспа.
4. Генерация - ама цялата от - до! От колектора, до края. Не си прави илюзии, че нормална генерация може да изкара, щото ще хвърлиш турбината после. Аз реших че не ми се сменя последното гърне на ГТВ-то (щото беше Ремус) и турбината уйде....
5. уреди - строго препоръчителни. Буустметър, за да знаеш какво се случва с надуша. Налягане на масло, за да знаеш какво се случва в двигателя. Температура на масло - за да изгориш манджата. Може и други, но тези са доста препоръчителни.
6. Буустконторлер - щото иначе ще има изненади. Моята веднъж беше решила да качи на 2,2 бара ей така за кеф. Много вървеше докато не гръмна гейта. Дори и китайски да сложиш е по-добре от без нищо.
7. много нерви, търпение и още една кола - тук съм непреклонен. Докато се напасне всичко ще мине много време. Често колата ще е в бокса, а и зимата е почти невъзможно за каране с турбо кочина.

Много дребни детайлчета ще излезнат по време на ремонта. 20 лева за маркуч, 5 лева за щипка, 50 лева за тва, за онова и накрая ще се чудиш от къде дойдоха тея колосални суми.

УСпех с проекта и ако имаш въпроси питай

stelt
29-09-2011, 12:59
В крайна сметка след като прочетох написаното в последното мнение, се чудя защо направо да не си купиш едно "купе" турбо и да си го ревизираш перфектно мотора с парите дето си готвил за трансплантацията... :biggrin:


Общо взето това май е най-рентабилния вариант. Вземате си една бърза кола и я правите още по бърза. При трансплантациите много грешни пари се затварят, а проблемите са доста по трудно решими.

mimouzunov
29-09-2011, 15:34
Аз пък се чудя как така Пазарджишките момчета успяха да направят турбо кола (155 8в 1.8 ) за под 1000лв!!
Същата се кара вече незнам си колко хиляди километра ,преживя и един тракдеи пред очите ми (с време 1.00.хх...)
Къде са тези 5000-10000лв!?
Ако човек сам си прави нещата цифрите са коренно различни...

bouncer
29-09-2011, 15:47
е да де, ама колко човека могат кадърно да си направят сами колата. Щото сещаш се, че Вегата и компания не са кой да е.

juliano155
29-09-2011, 16:08
Колеги по-нагоре съм написал,че мой приятел има интерес да купи купето от мен.Общо взето нещата са уговорени но не и платени все още.

don_pepone
01-10-2011, 00:38
Давай смело пич ,квото ти е насърце- кеф цена няма
Само обмисляй всичко добре че да не те боли главата