View Full Version : Някой по запознат в разпределителните валове
WhitePower
26-09-2011, 22:41
интересува ме точно каква е разликата между
че така като не са в техническите характерискити на тунинг валовете нищо не ми говори
вариант 1
asp valve apertures 6 °-46°
exhaust valve apertures 47°-7°
и
вариант 2
asp valve apertures 0°-43°
exhaust valve apertures 40°-3°
като и на двата вала лифта на клапаните е един и същ
кой е по рошав от двата ?:drunk:
Вариант 2 са ти стоковите валове за рунтото.
WhitePower
27-09-2011, 10:38
тва го знам ;) , въпроса е вариант 1 дали е по добър или не
и то е един вал 8 клапана , не са валове ..
така да задам въпроса
тва го знам ;) , въпроса е вариант 1 дали е по добър или не
и то е един вал 8 клапана , не са валове ..
така да задам въпроса
Шегуваш ли се???
WhitePower
27-09-2011, 12:05
Шегуваш ли се???
не бе питам сериозно
тези цифри нищо не ми говорят , за тва питам
иначе ако беше неква нормална таблица с застъпванията и градуси поне да отбера нещо ама от така написаните нищо не разбирам
интересува ме точно каква е разликата между
че така като не са в техническите характерискити на тунинг валовете нищо не ми говори
вариант 1
asp valve apertures 6 °-46°
exhaust valve apertures 47°-7°
и
вариант 2
asp valve apertures 0°-43°
exhaust valve apertures 40°-3°
като и на двата вала лифта на клапаните е един и същ
кой е по рошав от двата ?:drunk:
Обикновено се тълкува така:
Вариант 1
Всмукателен вал - отваря 6гр преди ГМТ и затваря 46гр след ДМТ = 6+180+46 = 232 градуса
Изпускателен вал - отваря 47гр преди ДМТ и затваря 7гр след ГМТ - 47+180+7 = 234 градуса
Оувърлап = 6+7 = 13 градуса
Вариант2
Всмукателен - отваря 0гр (т.е. в ГМТ) и затваря 43гр след ДМТ = 0+180+43 = 223 градуса
Изпускателен - отваря 40гр преди ДМТ и затваря 3гр след ГМТ = 40+180+3 = 223 градуса
Оувърлап = 0+3 = 3 градуса
Щом и двата варианта са с един и същ максимум лифт, то тогава вариант 2 са по-стръмни/рошави, защото за по-малки градуси постигат същия лифт.
Кой от двата вала е по-добър за твоя случай обаче не мога да кажа. Тук нека вземе отношение някой с по-голям опит.
Все пак, най-добре два вала се сравняват когато сравняваш техните графики (ако са налични разбира се;) ). А още по-добре е да се изпробват направо монтирани на двигателя и на диното, но това е доста скъпо начинание.
Дано съм ти бил полезен с инфото.
Щом и двата варианта са с един и същ максимум лифт, то тогава вариант 2 са по-стръмни/рошави, защото за по-малки градуси постигат същия лифт.
Под "рошави" се имаше предвид обратното в случая, но няма значение :)
Слагай вала от рунто 1.6, отзивите са уж добри, но как ще и настроиш смесите...
WhitePower
27-09-2011, 21:07
смесите са най малкия проблем , за отзовоте знам но реално ме интересуваше технически как седят нещат, демек да си обясня ефекта защо се слага този вал .
ще пробвам някой ден с такъв вал ама няма да е скоро щото едно нещо работи ли не се пипа ;)
ще е на друга кола сложен
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.