Log in

View Full Version : биелни и основни лагери - смяна ?



Ivo_
29-09-2011, 00:52
Миналата седмица спуках картер, спрях веднага и откарахме колата в сервиз (с камионче).

Понеже сам се начел на страховити истории за превъртели биелни лагери и шлайфане на колянови валове, а картера така и така се сваля , казах на майстора да смени и биелните лагери, колата не е първа младост.
Сменени са, и майстора каза че са били износени старите. Гледам че на около 1/2 от черупката на 4 от тях е изтъркано покритието, на другите 4 черупки - не е толкова изтъркано. надиране няма...
Сменил е и аксиалните пластини.
дотук добре...
Колата не е отваряна отдолу преди това.

Какво да правя с основните лагери - дали да ги сменям максимално бързо и тях или ще могат да изчакат до пролетта лятото - 5 - 10 000 км ?
Мога ли да очаквам да са износени колкото биелните или се износват по бавно ?

Селения 20к AR е маслото, ново.

kiko73
29-09-2011, 01:16
И тоя "майстор" като е сменил аксиалните пластини как е премерил след това аксиалната хлабина?!
Сега ако ти каже, че ще смени основните лагери без да сваля ДВГ направо си товари колата на нещо и бягай оттам

Ivo_
29-09-2011, 01:38
просто е взел номера на старите и е сложил такива - предполагам ?

щото на лагерите е взел същите по номера написан на тях (Fiat 7780565). даже в магазина му казали че тия лагери са от фиат купе. На AP са 60812529 и двата се заменят от 2000 със 71718339 - т.е. еднакви са - това го проверих в епер.

колата я взех и си я карам...

задължително ли трябва да се изкара двигателя от коша за сваляне на вала и смяна на основни ? само с разкачане на скоростна кутия не става ? (питам защото не знам, не съм питал майстори, свършха парите за сега)
ако е така ще чака - и колко изкарат ... то тва вече ще е на основен ремонт ако дочака мойта.

thecleaner
29-09-2011, 01:42
И тоя "майстор" като е сменил аксиалните пластини как е премерил след това аксиалната хлабина?!
Сега ако ти каже, че ще смени основните лагери без да сваля ДВГ направо си товари колата на нещо и бягай оттам

Я па съм видвал къ са сменят на место, основните лагери ;) на 16v Туинскрап.


просто е взел номера на старите и е сложил такива - предполагам ?

щото на лагерите е взел същите по номера написан на тях (Fiat 7780565). даже в магазина му казали че тия лагери са от фиат купе. На AP са 60812529 и двата се заменят от 2000 със 71718339 - т.е. еднакви са - това го проверих в епер.

колата я взех и си я карам...


Ми не ги ли е погледнал да си каже мнението, ако са ок може и да не ги сменя.

Ivo_
29-09-2011, 02:08
Ми не ги ли е погледнал да си каже мнението, ако са ок може и да не ги сменя.

Не ги е, говорихме само за биелните.
А и аз мислех че требва да разкача и скорости за да ги гледа...

thecleaner
29-09-2011, 02:09
Не ги е, говорихме само за биелните.
А и аз мислех че требва да разкача и скорости за да ги гледа...

Ми не колега, просто е трябвало да ги погледне и тях:) Здраве да е дано си късметлия, все пак по често мачка биелни лагери отколкото основни ;)

kiko73
29-09-2011, 10:49
[QUOTE=thecleaner;943891]Я па съм видвал къ са сменят на место, основните лагери ;) на 16v Туинскрап.




и Язе съм видел - даже в момента майстора ми прави такъФ на един твой градски - сменили му лагерите "на място" е ся маторо на дворо - шлайф на вал, лагери, пистолни болтове, неща - мани мани. Че става знам, обаче ако си гледал как се напасва вал ще знаеш, че нЕма как да стане свястно, ако блока не е на количката

thecleaner
29-09-2011, 11:48
[QUOTE=thecleaner;943891]Я па съм видвал къ са сменят на место, основните лагери ;) на 16v Туинскрап.




и Язе съм видел - даже в момента майстора ми прави такъФ на един твой градски - сменили му лагерите "на място" е ся маторо на дворо - шлайф на вал, лагери, пистолни болтове, неща - мани мани. Че става знам, обаче ако си гледал как се напасва вал ще знаеш, че нЕма как да стане свястно, ако блока не е на количката

Ами то принципно да ги апне лагерите има неква причина, те че са консуматив е ясно за 16v., :) но не трявба да е така. Та въпроса беше може ли да се сменят, а не защо е станало така. То се носят и биели и блок ако стаа за въпрос да се чекват ма тва вече е отделен въпрос.

kiko73
29-09-2011, 12:00
[QUOTE=kiko73;943974]

Ами то принципно да ги апне лагерите има неква причина, те че са консуматив е ясно за 16v., :) но не трявба да е така. Та въпроса беше може ли да се сменят, а не защо е станало така. То се носят и биели и блок ако стаа за въпрос да се чекват ма тва вече е отделен въпрос.

:thumbup:

Ivo_
29-09-2011, 14:36
е консуматив чак...
за кола която кат купувах от Дупница джамбазина ми вика: "пич, колата има данни ! ако немаше аз километража щех да го върна на 180 000 не на 120 000" , какво да очаквам ? да са си нови ли :)
иначе каквото и да съм сменял по тази кола, все си беше оригиналното.
пак и харно са изкарали и добре ги хванах... надявам се.
добре че го праснах тоя картер :)

code
29-09-2011, 15:43
е консуматив чак...
за кола която кат купувах от Дупница джамбазина ми вика: "пич, колата има данни ! ако немаше аз километража щех да го върна на 180 000 не на 120 000"
Хаха какъв "откровен" мошеник :puke:

Ivo_
29-09-2011, 16:10
Хаха какъв "откровен" мошеник :puke:

е пък ако някой си мисле че си е купил кола на "реални километри" ...
може и да има но са изключения тия, късметлии някакви и да вземат да играят и тото :)
...а колата верно има данни, личеше си че талянеця си я беше глезил, аз затова я взех и много-много не ми е давала ядове.

и сега някой ще каже ли дали основните лагери се износват заедно с биелните или по бавно ?;
който е отварял един-два- и повече туинспарк двигатели ? (ама не-рацерски !)

digitalundgrd
29-09-2011, 20:52
Основните лагери в повечето случаи са в доста по-добро състояние от биелните...

mordohy
29-09-2011, 22:31
При всички положения, биелните се износват по-бързо и то в отношение най-малко едно към три.
Не казваш , колега, по какво отсъдихте, че лагерите са за смяна.
Потъмняването на покритието не е признак за износване.
Чак като ясно се види втория слой, може да се говори за износване.
А излезе ли и червеният цвят...
При нормално каране с добро масло, основните лагери изкарват спокойно 250-300 000км.
Така, че спокойно!
На ТС не съм се оглеждал ,но на боксера и основните ги сменявам само на канал и без да свалям мотора.
Съвременните лагери са с много висока точност и когато се заговори за напасване на лагери, това означава само за две неща:
Или вала не е шлайфан добре или майстора се е омазал.
Тоест не е работил чисто и е замърсил леглото на черупката или самата черупка.
Нещо много често срещано.
Познава се по черупката. Появяват се петна и точици.

Ivo_
29-09-2011, 23:34
покритието е сиво, основата е лъскава.
на 4 от черупките на 1/2 от повръхността сивото покритие е изтъркано и се е показала основата - лъскава.
тези са стоманени лагери - маи с еднослойно много тънко сиво покритие.
запилих от старите с пила -това си е -
ще гледам да направя снимки утре.

благодаря за мненията.
ще карам така до пролетта или до лятото.