PDA

View Full Version : гориво-показание



Алфист11
30-09-2011, 10:07
Здравейте.Искам да попитам дали някой от вас се е сблъсквал със следния проблем и накъде да се ориентирам,а проблемът ми е:при почти пълен резервоар,стрелката си е до горе,изведнъж за няколко секунди стрелката падна до долу.Всичко това става в движение.Лампата в момента понякога свети,понякога не,но стрелката си е закотвена надолу,а бензин знам че има доста.Какъв може да е проблема според вас.Датчик или кабели,нямам си на идея....

b_angelov
30-09-2011, 10:14
Най-вероятно е датчика.
И на мен ми правеше същите номера на времето.
Ако е същия като на ГТВ може да се поправи лесно. Ето ти тема как се справих аз:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=42744

ecotronic
30-09-2011, 11:10
Здравейте.Искам да попитам дали някой от вас се е сблъсквал със следния проблем и накъде да се ориентирам,а проблемът ми е:при почти пълен резервоар,стрелката си е до горе,изведнъж за няколко секунди стрелката падна до долу.Всичко това става в движение.Лампата в момента понякога свети,понякога не,но стрелката си е закотвена надолу,а бензин знам че има доста.Какъв може да е проблема според вас.Датчик или кабели,нямам си на идея....

След като веднъж падне на 0 стрелката, случва ли се в даден момент отново да се вдигне нагоре (без да се допълва гориво). Ако това се случва, твърде вероятно е да прекъсва реостатчето на датчика. Ако обаче стрелката се вдига чак при следващото зареждане, може да се касае за поради някаква причина потъващ поплавък.

Алфист11
30-09-2011, 11:24
Отначало се вдигаше от само себе си,но малко-1-2 чертички,сега спря да се вдига изобщо,като заредя наново гориво се вдига много малко.

ecotronic
30-09-2011, 13:02
По принцип поплавъкът, посредством лостова система задвижва плъзгача на един реостат (жично променливо съпротивление). Колкото е по-малко съпротивлението, толкова е по-голямо показанието на нивото. Така най-малкото съпротивление се получава при крайно горно положение на поплавъка. Когато име нарушен контакт между плъзгача на реостата и съпротивителния проводник с който контактува, въпросното съпротивление е с голяма стойност и поради това стрелката отчита малко гориво. Лошият контакт може да се дължи и на окислена или хлабава връзка по трасето.
Разглоби нивомера и почисти реостата. А междувременно провери и състоянието на поплавъка. В смисъл да се убедиш в това, че плува а не потъва.

Алфист11
30-09-2011, 13:22
Благодаря ви за съветите,работата ми изглежда трудоемка и явно ще ми трябва повече време.Само да попитам къде точно да търся поплавъкът.Колегата по-горе е дал схема и му благодаря,но не знам дали на 166цата е на същото място.

ecotronic
30-09-2011, 14:18
Благодаря ви за съветите,работата ми изглежда трудоемка и явно ще ми трябва повече време.Само да попитам къде точно да търся поплавъкът.Колегата по-горе е дал схема и му благодаря,но не знам дали на 166цата е на същото място.

Аз лично не съм го разглобявал, но би трябвало на пода на багажника да има капак, захванат с болтове. Като се свали този капак под него трябва да има фланец с излизащи от него тръби и кабели. Тава е тялото в което стои бензиновата помпа и нивомерната система с поплавъка.
Ако ползваш E-Learn там са дадени скици.

PS:

Тук (http://bpostwarclassics.runboard.com/t10048,offset=20) има описана подобна процедура и снимков материал

b_angelov
30-09-2011, 15:46
Сондата на 166 е точно каквато я описва колегата ecotronic. Моето ръководство няма да ти свърши много работа, макар, че принципа на самия нивомер е същия.
Ето как изглежда сондата на 166 и по е-lern:
80583

Taзи сонда би трябвало да се намира под задната седалка. Разглобявай и търси там капака на бидона.

Нататък линка на ecotronic ще ти свърши идеална работа за отстраняване на проблема.

Алфист11
30-09-2011, 15:49
Благодаря на всички за съдействието:)

kiko73
30-09-2011, 15:57
На 166 помпата се намира в багажника точно ЗАД седалката вдясно. Така, че ако ще си переш седалката свали я иначе няма да има особен ефект :rotfl:

savoibul
30-09-2011, 15:58
Сондата на 166 е точно каквато я описва колегата ecotronic. Моето ръководство няма да ти свърши много работа, макар, че принципа на самия нивомер е същия.
Ето как изглежда сондата на 166 и по е-lern:
80583

Taзи сонда би трябвало да се намира под задната седалка. Разглобявай и търси там капака на бидона.

Нататък линка на ecotronic ще ти свърши идеална работа за отстраняване на проблема.Само колега да те поправя, капака на сондата се намира под мокета в багажника. Трябва да се свали мокета, който се държи на три щипки и капака е отдол, намира се между дупката за резервната гума и облегалката на задната седалка.Успех!

b_angelov
30-09-2011, 16:03
Само колега да те поправя, капака на сондата се намира под мокета в багажника. Трябва да се свали мокета, който се държи на три щипки и капака е отдол, намира се между дупката за резервната гума и облегалката на задната седалка.Успех!

Извинявам се за подвеждането. Търсих инфо за това къде се намира, но не намерих. Само по формата на резервоара предположих, че е там.

balev64
30-09-2011, 21:31
Колеги пишете ако има резултат с профилактиката на нивомера.Интересно ще ми е да разбера какво точно прави проблема,някакво наслояване по реостата или е от хлабави контакти.А иначе и при мен симптомите са абсолютно същите, които са описани по горе.

Chimev
01-10-2011, 10:23
При мен след подобна профилактика (чистене на реостата) нещата се влошиха, стрелката си показва каквото си реши, май се ремонтира с нов поплавък въпросния дефект :jumping:

Tasho
01-10-2011, 12:45
С Алфата не съм имал подобен проблем,но преди време имах Темпра.Там нещата с устройството на ниво мера в общи линии са същите като при Алфата ,то може и при всички коли да е така ,но това е друга тема.
Моя не отчиташе на Темпрата от 0 до 1/4,нагоре си беше ок.Реших да го разглобя и видях проблема - реостата,по който се движи контакта на поплавъка беше износен точно в долната част и оправия нямаше.Реших проблема с един нивомер втора ръка като предварително прегледах състоянието на реостата.Предполагам,че може и при колегата да се е получил проблема с износването.

Алфист11
01-10-2011, 13:18
Аз стигнах до нивомера,но цялата процедура ми се вижда много сложна и ще я водя в някой гараж другата седмица.Ще ви пиша от какво е бил проблема, когато я оправят.

leshoiad
04-10-2011, 22:16
Аз имах братле този проблем. Видях вече, че са ти обяснили къде се намира бензиновата помпа. Директно ти казвам какъв ти е проблема. В графитените пъпчици /неможах да намеря по-точна дума ;)/ които се намират на споменатия преди в темата реостат, а по-точно на пластмасова бяла платчица. Много лесно се разглобява и се отделя от целия механизъм, сам ще го разбереш. Износват се, изтъркват се или там както искаш го кажи. Не се възстановяват /поне аз не знам за такова нещо/. 99% съм сигурен, че това е проблема, но провери все пак. Ако съм прав се обади на Ichkin, който продава части за 166 2.0 ТС. Питай го за целия поплавък с платката! Няма да ти иска повече от 10-15 лв. Не си писал твоята 166 каква е, но има и дизелаци на части. Поразпирай все пак от дизел поплавъка може и да става на бензинов, все пак са с еднакъв обем резервоарите. Имай предвид, че от 156 не става. От опит знам ;) Късмет братле!!!

Алфист11
05-10-2011, 09:07
Бензинова ми е колата.Днес ще ходя в един сервиз да видя какво ще измъдрим.

kiko73
05-10-2011, 09:24
Послушай Лешояда, подготви се с "нов" поплавък, за който си сигурен, че работи - иначе само ще платиш за демонтаж и монтаж и ефекта може дори да е отрицателен

ecotronic
05-10-2011, 11:06
Вероятно ти трябва само тази плочка:
http://i179.photobucket.com/albums/w293/moggie99/Alfa%20Romeo%20166/IMG_0045.jpg

Това, като гледам е печатна платка с керамична основа, на която са обособени пистите на реостата.
Черният участък е съпротивителен слой (графит или нещо такова), който обуславя електрическо съпротивление между зъбчетата от металната дъга, която е непосредствено до него. Сигурно износените участъци са по двете метални дъги.

Ако успееш да извиеш този плъзгач:

http://i179.photobucket.com/albums/w293/moggie99/Alfa%20Romeo%20166/IMG_0044.jpg

така, че двете пъпки да вървят по неизносени участъци но в посока по-близка до черния участък, това упражниние би трябвало да ти реши проблема.
Ако не може, то поне само тази плочка търси от някъде.

И не му се плаши толкова. Не е космическа технология:yes:

kiko73
05-10-2011, 11:20
Това изкривяване си го представям като да се направи по една чупка или радиус на пластините, което би скъсило рамото на плъзгача, а това няма ли да го отдалечи от графита. Ти как се справи с положението

Алфист11
05-10-2011, 12:51
Колеги,взех втора ръка платка,не знам от каква кола беше-от ланча или фиат,като на новата платка сложихме стария поплавък,защото другия беше по-къс.Сега всичко е ОК,компютъра си отчита,но малко ме притеснява самата платка,понеже на външен вид не е абсолютно същата.Това били ми се отразило на показанието при положение,че сменихме самия поплавък,самите писти са едни и същи със старата платка.

ecotronic
05-10-2011, 13:16
Това изкривяване си го представям като да се направи по една чупка или радиус на пластините, което би скъсило рамото на плъзгача, а това няма ли да го отдалечи от графита. Ти как се справи с положението

На мен не ми се е налагало да правя тази манипулация. Прав си за огъването, което ще доведе до скъсяване на рамото (което не е целта). Аз бих пробвал или да преместя точката на лагеруване или чрез нагряване на пластината тя да се изтегли малко от пластмасата в която е залята. Би могло да стане ако пластината се среже на двете места от едната страна и предната част се извие около противоположните на среза точки. Не вярвам да и се наруши съществено контактната способност.

---------- Post added at 13:16 ---------- Previous post was at 13:14 ----------


Колеги,взех втора ръка платка,не знам от каква кола беше-от ланча или фиат,като на новата платка сложихме стария поплавък,защото другия беше по-къс.Сега всичко е ОК,компютъра си отчита,но малко ме притеснява самата платка,понеже на външен вид не е абсолютно същата.Това били ми се отразило на показанието при положение,че сменихме самия поплавък,самите писти са едни и същи със старата платка.

Оттук нататък по метода проба-грешка, чрез огъване на рамото на поплавъка ще си догодиш верните показания.

kiko73
05-10-2011, 13:27
Доколкото съм правил експерименти с разни пластмаси - точно при тази нагряването не е вариант. А какъв е проблема ако контактите се отдалечат вместо да се приближат - все пак става въпрос за сигурно няма и милиметър, "пистите" са перпендикулярно на графита, мисля, че "окъсяването" ще е същото

---------- Post added at 13:27 ---------- Previous post was at 13:22 ----------


Колеги,взех втора ръка платка,не знам от каква кола беше-от ланча или фиат,като на новата платка сложихме стария поплавък,защото другия беше по-къс.Сега всичко е ОК,компютъра си отчита,но малко ме притеснява самата платка,понеже на външен вид не е абсолютно същата.Това били ми се отразило на показанието при положение,че сменихме самия поплавък,самите писти са едни и същи със старата платка.

Със зареждането колега - делиш си вместимостта на резервоара на броя чертички на "часовника" и като ти стигне до чертичка (деление) зареждаш точно количеството (мисля, че беше около 20 л), ако стрелката отиде на следващото деление значи показва горе-долу вярно

ecotronic
05-10-2011, 13:38
Доколкото съм правил експерименти с разни пластмаси - точно при тази нагряването не е вариант. А какъв е проблема ако контактите се отдалечат вместо да се приближат - все пак става въпрос за сигурно няма и милиметър, "пистите" са перпендикулярно на графита, мисля, че "окъсяването" ще е същото

---------- Post added at 13:27 ---------- Previous post was at 13:22 ----------

Проблемът е при отдалечаването при назъбената писта.
Доколкото виждам графитният слой контактува със всяко едно от малките зъбчета (островчета). Като се премести пистата към центъра на въртене, има вероятност износеният участък (прекъсната пътечка) да се окаже между точката на контакт и графитния слой.
Сиреч - няма да има електрическа връзка с графитния слой.

Алфист11
05-10-2011, 13:45
Сега ми показва, че имам доста бензин.Ще видя като покарам малко как ще се движи стрелката и тогава ще преценям какво да правя.

kiko73
05-10-2011, 13:50
---------- Post added at 13:27 ---------- Previous post was at 13:22 ----------

Проблемът е при отдалечаването при назъбената писта.
Доколкото виждам графитният слой контактува със всяко едно от малките зъбчета (островчета). Като се премести пистата към центъра на въртене, има вероятност износеният участък (прекъсната пътечка) да се окаже между точката на контакт и графитния слой.
Сиреч - няма да има електрическа връзка с графитния слой.

Прав си - за това не се бях замислил... обаче ако зъбчетата само са се износили и изравнили с основата, което ще пречи за нормален контакт скъсяването би помогнало, щото като гледам тези на снимката, въпреки че е доста неясно не изглеждат като да са прекъснати

ecotronic
05-10-2011, 13:57
Прав си - за това не се бях замислил... обаче ако зъбчетата само са се износили и изравнили с основата, което ще пречи за нормален контакт скъсяването би помогнало, щото като гледам тези на снимката, въпреки че е доста неясно не изглеждат като да са прекъснати

Всичките ми разсъждения се базират на предположението, че графитният слой контактува с островчетата само от единия им край (от страната на голямата дъга). Ако този слой е и под самите островчета, си прав относно това, че няма значение в коя посока ще се премести плъзгачът.

kiko73
05-10-2011, 14:14
На мен също започна да ми писва от тъпата стрелка и мисля тия дни да и "светя маслото", имам под ръка и разни фиатски и други, изтърбушени заради помпите поплавъци, та като постигна нещо пак ще пиша

Алфист11
05-10-2011, 15:31
А някой има ли представа колко точно литра е резервоара и на колко литра светва лампата.

kiko73
05-10-2011, 15:48
А някой има ли представа колко точно литра е резервоара и на колко литра светва лампата.

72 л, а на колко светва лампата нямам идея - моЙта светва една чертичка под средата :yes: Мисля, че би трябвало да светне в горния край на червената зона

danchev63
05-10-2011, 16:18
А някой има ли представа колко точно литра е резервоара и на колко литра светва лампата.
резервоара се води че е 72литра. От тези 72л - 9литра е официалната резерва. Приблизително както е разграфен едно деление отговаря на 9литра. Ако е точен уреда лампата трябва да светне щом достигне до първото деление.

leketo84
05-10-2011, 16:32
резервоара се води че е 72литра. От тези 72л - 9литра е официалната резерва. Приблизително както е разграфен едно деление отговаря на 9литра. Ако е точен уреда лампата трябва да светне щом достигне до първото деление.

Това си е точния отговор със сигурност ! :naughty:

Алфист11
05-10-2011, 20:08
Благодаря на всички за инфото:)