View Full Version : Размисли относно скоростта и средната скорост
Вчерашното ми пътуване до Велико Търново и обратно ме хвърли в едни размисли относно колко бързаме когато бързаме и закъде аджеба бързаме ...
Та по същество: излязох от София в точно 11:00. Поддържах 160-170 по магистралата и около 140 по останалия път. В 13:00 влязох във Велико Търново.
На връщане излязох от Велико Търново в 15:50. Карах с около 120-130 по пътя и 140 максимум 150 по магистралата. Само при някои изпреварвания съм превишил тези скорости. Влязох в София в 17:50.
И на отиване, и на връщане съм спазвал ограниченията в населени места и не съм предприел нито едно рисково изпреварване.
Та какъв е изводът?
Deathriderr
01-10-2011, 13:38
На отиване си изгорил повече гориво ? :)
thecleaner
01-10-2011, 13:44
Че средната ти скорост ти е била една и съща, тоест нещо си в грешка къде и как си карал. :busted_cop:
Че средната ти скорост ти е била една и съща, тоест нещо си в грешка къде и как си карал. :busted_cop:
.... и колко време си карал с тези скорости
.... и колко време си карал с тези скорости
Топло.:) Т.е. колкото и да се силиш, като настигнеш камион или жигула на завой, пак намаляваш и съответно средната скорост намалява.
Stoyan Georgiev
01-10-2011, 14:45
по ограниченията навсякъде бургас-софия се взима за 3 часа и 30 минути... без спиране
с мега малоумно каране може да си спестиш 1 час, но такива ситуации и изпреварвания трябва да направиш, че е безсмислено
да не коментираме и почти двойния разход
общо взето ограниченията добре са ги измислили комай :)
по ограниченията навсякъде бургас-софия се взима за 3 часа и 30 минути... без спиране
с мега малоумно каране може да си спестиш 1 час, но такива ситуации и изпреварвания трябва да направиш, че е безсмислено
да не коментираме и почти двойния разход
общо взето ограниченията добре са ги измислили комай :)
Това с 90 км по второстепенния път,и със 130 по магистралата,и съответно в населените места с 50км.Тоест абслютно без да се нарушава ЗДВП Общо 3ч.и30 м
Мисля че може но само ако трафика е 0
по ограниченията навсякъде бургас-софия се взима за 3 часа и 30 минути... без спиране
с мега малоумно каране може да си спестиш 1 час, но такива ситуации и изпреварвания трябва да направиш, че е безсмислено
да не коментираме и почти двойния разход
общо взето ограниченията добре са ги измислили комай :)
Знам, че си пътувал по това разстояние доста по-честоот мен, но ми позволи да се усъмня в думите ти. Освен ако не слагаш толеранс около 20 км/час над ограниченията, извън активния сезон.
Jivko7777
01-10-2011, 16:36
За Протокола Нова Загора-Бургас с около 100 на обикновен и 120-130 на магистрала около 1:30 мин...
с около 120-130 на обикновен и 150-160-170 на магистрала 1:15-20мин...
Извод: за 10мин просто не си струва...
CrazyElement
01-10-2011, 16:46
Няма и как да бързаме колеги докато нямаме магистрали , аз съм карал на пълна газ както се казва Хасково Пловдив и съм го зимал за 45 мин а спокойно го зимам ( 90-100) за 1 час толкова е 15 мин разлика , но постоянно изпреварваш и т.н. имаш много пречки по пътя които ти намалят средната скорост , ако си на магистрала е друго нешо вече ако караш с 130 ( ограничение) и 180 и приемем , че визираме магистралата Пловдив - София си е близо 1 чзас разлика същност не знам дали е точно толкова сметктие ми предполагам можеби имат грешка но определно на магистрала разликата би се усетила, защото г/д със скоростта с която караш ти е и средната докато извънградско е друга бирата аз пердаша примерно с 130 бързам и изведнъж колона от тирове на забранен участък после коли идват и си кътам зад тях 5 мин и става друга работа. Иначе закакво бързаме всеки сам си преценя, аз лично винаги гледам като бързам да имам 1 наум не гледам да правя глупави изпреварвания или пък да карам в селата с 90 :)
Stoyan Georgiev
01-10-2011, 17:44
Знам, че си пътувал по това разстояние доста по-честоот мен, но ми позволи да се усъмня в думите ти. Освен ако не слагаш толеранс около 20 км/час над ограниченията, извън активния сезон.
това е през нощта - винаги тогава пътувам
в 00:00 като тръгнеш от софия до бургас е мъртвило
след стара загора по пътя ти се налага да правиш 3-4 изпреварвания
там където е 90 карам с около 100, 10км/ч разлика в ограничението дори според закона е маловажно
Коле,
Май тая тема сме я дъвкали още преди години.
За 10-15 минути не си струва нито разхода нито нервите.
Ама ще дойдеш на моя акъл... само годинки трябват :Tease:
Изводът е, че разстоянието от Сф до ВТ е по-голямо отколкото от ВТ до Сф :upsidedwnsmiley:
Коле,
Май тая тема сме я дъвкали още преди години.
За 10-15 минути не си струва нито разхода нито нервите.
Ама ще дойдеш на моя акъл... само годинки трябват :Tease:
Чичо Стефане,
Аз говоря за разликата между бързо и много бързо каране, не за приспивно. :Tease:
Вчерашното ми пътуване до Велико Търново и обратно ме хвърли в едни размисли относно колко бързаме когато бързаме и закъде аджеба бързаме ...
....Та какъв е изводът?
Че много вървят тези 155-ици :Tease:
А иначе сериозно погледнато, наистина при по-високите скорости, обикновено се харчи повече гориво, отколкото да се спестява време.
Аз честичко пътувам до Габрово и обратно, освен до Плевен, та го знам от опит това...
Колеги, ще спомена, че фразата 'карах с ... км/ч' е мнооого субективна, дори възприятията на един и същ индивид по различно време на денонощието...
А по темата: само ПОНЯКОГА си струва да бързаш много - не 'със 130' както каза един колега по-горе; но рисковете - всеки сам си преценява, всеки има глава на раменете си
Всеки стига там, за където е тръгнал...рано или късно!
Лошото е че ще вземе и някой друг със себе си!
130-140 км/ч !!! Познаваме се и за това ще кажа само - много неразумно! :no:
nightroller
02-10-2011, 15:33
висока максимална скорост има много малко общо с висока средна скорост :)
високата средна скорост представлява поддържане на темпо и няма нищо общо с нарушение на правилата за движение.
Хм, просто исках да кажа, че когато 'караш с 120-130 км/ч' обикновено средната ти скорост е 75-80 пак зависи от разстоянието, но да кажем че важи за повече от 100 км път; виж средна скорост 130 км/ч (пак на същия път) е друга бира и тогава въпросния индивид би обяснявал как е 'карал с 210'.
Та и двамата сте прави... Аз пак ще повторя: само ПОНЯКОГА си струва риска да се бърза (може би в 0.0001% от случаите, в които 'бързаме', т.е. няколко пъти за цял живот)
Всеки стига там, за където е тръгнал...рано или късно!
Лошото е че ще вземе и някой друг със себе си!
130-140 км/ч !!! Познаваме се и за това ще кажа само - много неразумно! :no:
Мисля, че съм се обосновал:
---------- Post added at 13:00 ---------- Previous post was at 12:59 ----------
И на отиване, и на връщане съм спазвал ограниченията в населени места и не съм предприел нито едно рисково изпреварване.
тук.
Трафика е огромен фактор, особено извън магистралите...
Alexandrov70
02-10-2011, 20:01
А пък според мен ,като искаш да стигнеш навреме , тръгни по-рано.Добрия шофьор е живия , не бързия)))
И все пак такива измервания могат да са актуални само в контролирана среда - нулев трафик и пр.Аз лично съм стигнал до извода ,че когато бързаш ,повече бързаш отколото спестяваш!
Път време няма беше казал някой.....
А пък според мен ,като искаш да стигнеш навреме , тръгни по-рано.Добрия шофьор е живия , не бързия)))
И все пак такива измервания могат да са актуални само в контролирана среда - нулев трафик и пр.Аз лично съм стигнал до извода ,че когато бързаш ,повече бързаш отколото спестяваш!
Път време няма беше казал някой.....
Тръгването навреме също е понятие от "контролираната среда".
Отделно от това - кога според теб съм по-безопасен на пътя - когато съм спал 5 или 6 часа?
Alexandrov70
02-10-2011, 20:20
Тръгването навреме също е понятие от "контролираната среда".
Отделно от това - кога според теб съм по-безопасен на пътя - когато съм спал 5 или 6 часа?
Струва ми се ,че придаваш на темата битов характер , за да има основателна причина да се бърза.Сам попита какъв е извода от бързане и от "небързане".Ето ти конкретен отговор- има смисъл да се бърза само на големи разстояния(в бг няма мног такива),на магистрала и да се поддържа през цялото време висока скорост.Тогава се натрупва положителен ефект.При второкласни пътища и кратки разстояния ефекта е в рамките на някакви мизерни минути.
п.п. Знам че понякога и две минути са от значение , но това е по-скоро изключение....
Отделно от това като си спал 5 ,а не 6 часа и караш по-бавно ,имаш повече време за адекватна реакция , а като си се наспал и ситацията е сублимна може и навременната и правилна реакция да не е достатъчна - фактор:несъобразена , висока скорост...
Но да не превръщаме и тази тема в безсмислен спор!
Разхода на гориво не е толкова важен , нито да стигнеш 10 минути по-рано.
Обаче ако караш по правилата те застигат всякакви ненормалници, изпреварват те на завои и т.н. Те ако искат да се самоубиват но покрай сухото гори и мокрото.
Та с това си каране по правилата си увеличаваш риска да ти се случи нещо , просто защото повечето карат не по правилата.
Alexandrov70
02-10-2011, 20:25
Разхода на гориво не е толкова важен , нито да стигнеш 10 минути по-рано.
Обаче ако караш по правилата те застигат всякакви ненормалници, изпреварват те на завои и т.н. Те ако искат да се самоубиват но покрай сухото гори и мокрото.
Та с това си каране по правилата си увеличаваш риска да ти се случи нещо , просто защото повечето карат не по правилата.
Баща ми цял живот кара по правилата и няма нито едно птп,нито са го застигали и блъскали.Може да е било късмет,но е факт.
soldier81
02-10-2011, 20:30
Пинко беше правил един експеримент по пътя София-Кулата с доста по-мощна кола от нашите.
Нека той каже какъв е резултата(аз съм се убедил за себе си многократно).
nightroller
02-10-2011, 20:46
Пинко беше правил един експеримент по пътя София-Кулата с доста по-мощна кола от нашите.
Нека той каже какъв е резултата(аз съм се убедил за себе си многократно).
има го на страниците на АутоБилд - Пинко е добър шофьор и резултата му е доста показателен - ако няма друг вариант да се придържаме към неговия тест - подкрепям го с две ръце.
Струва ми се ,че придаваш на темата битов характер , за да има основателна причина да се бърза.Сам попита какъв е извода от бързане и от "небързане".Ето ти конкретен отговор- има смисъл да се бърза само на големи разстояния(в бг няма мног такива),на магистрала и да се поддържа през цялото време висока скорост.Тогава се натрупва положителен ефект.При второкласни пътища и кратки разстояния ефекта е в рамките на някакви мизерни минути.
п.п. Знам че понякога и две минути са от значение , но това е по-скоро изключение....
Отделно от това като си спал 5 ,а не 6 часа и караш по-бавно ,имаш повече време за адекватна реакция , а като си се наспал и ситацията е сублимна може и навременната и правилна реакция да не е достатъчна - фактор:несъобразена , висока скорост...
Но да не превръщаме и тази тема в безсмислен спор!
Колега, виждам ли някакви опити за заяждане или така ми се струва? Темата няма битов характер, говорим принципно. Мисля, че изводът от темата, а именно - няма смисъл от прекалено бързане - не противоречи на "морала и добрите нрави". Колкото до спазването на правилата - всеки си преценява и си носи отговорността.
За съня и за времето за реакция мога да извадя много аргументи за противната на твоята теза, но ще стане офтопик, не това е темата.
Баща ми цял живот кара по правилата и няма нито едно птп,нито са го застигали и блъскали.Може да е било късмет,но е факт.
Твоето е частен случай , аз мога да ти представя други такива но няма смисъл. Факта е , че сега има в пъти повече автомобили по пътищата.
Alexandrov70
02-10-2011, 21:35
Колега, виждам ли някакви опити за заяждане или така ми се струва?
Не, в никакъв случай!Изказвам личното си мнение ,базирано на среден брой години зад волана(22) и среден брой изминати километри(около 500 000).
Наблюдението ми е ,че бързането води до малка полза и голяма доза пренапрежение.То пък замъглява преценката.Бързаме когато закъсняваме(това ни кара да не сме изцяло съсредоточени в шофирането),предприемаме рисковани маневри,те пък водят до психическо и физическо натоварване и... ...не го пожелавам на никого , но статистиката е такава - грешка, в голям брой от случаите с тежки последици.
Пак повтарям - не се заяждам , така се стига до консенсус- всеки излага гледна точка ,приема критика и пр.Аз лично предпочитам да не бързам и да стигна там за където съм тръгнал със спокоен дух и в добра физическа форма.Иначе казано - за мен пътуването без даване на зор е по-комфортно.Мисля ,че са малко хората, които изпитват удоволствие от напрегнато ,дълго пътуване.:handshake:
има го на страниците на АутоБилд - Пинко е добър шофьор и резултата му е доста показателен - ако няма друг вариант да се придържаме към неговия тест - подкрепям го с две ръце.
Да, вярно е, ама чак сега видях тази тема.
Та теста бе следния - маршрут София-Кулата и обратно (около 200 км в една посока). С новото BMW 550i xDrive 407 к.с. и 600 Нм от 1750 до 4500 об./мин. Абе зверска кола.
В делничен ден, сряда, имаше си трафик. На отиване към Кулата карах като ненормален, изпреварвах рисковано и без много видимост (но не и безрасъдно) всичко по пътя, дефилето на Кресна го взех буквално на две гуми, карах колкото може колата (а тая кола може много, вервайте ми), абе откачена работа. Естествено, в населените места и около камерите намалявах. Сигурно всички по пътя са ме псували, пристигнах на Кулата потен, разтреперан и отвратен от себе си. Спирачките смърдяха, дисковете бяха синкави, разхода беше над 15 л/100 км (хем пътя надолу към Кулата е леко нанадолнище).
Обърнах към София, на връщане карах като баба, спазвах ограниченията (макс +10 км/ч отгоре), не изпреварвах без 1 км видимост, просто бях за пример, пуснах си хубава музика и се наслаждавах на хубавия автомобил. Пристигнах спокоен, дори отпочинал, разходът беше смешен (под 9 л/100 км).
Ми това е. При кретенското шофиране бях по-бърз с 12 минути. Или с постоянен риск за себе си и околните бях спестявал по 6 минути на 100 километра.
Не си струва, вервайте ми.
nightroller
02-10-2011, 23:23
...
...Ми това е. При кретенското шофиране бях по-бърз с 12 минути. Или с постоянен риск за себе си и околните бях спестявал по 6 минути на 100 километра.
Не си струва, вервайте ми.
Да де, ама тия дето карат бързо и рисковано не мисля, че броят минутите, т.е. има друга причина да карат така.
Относно теста: мисля, че ще бъде много по-точно ако е с 2 коли в една посока, тръгващи едновременно. Така условията са най-близки. Иначе се връщаме в първия пост.
Да де, ама тия дето карат бързо и рисковано не мисля, че броят минутите, т.е. има друга причина да карат така.
Относно теста: мисля, че ще бъде много по-точно ако е с 2 коли в една посока, тръгващи едновременно. Така условията са най-близки. Иначе се връщаме в първия пост.
Мда, движението също е съществен фактор, при мен на отиване беше малко по-натоварено. Но при всички случаи разликата едва ли ще е повече от 10 минути.
old alfist
03-10-2011, 13:23
Неведнъж са ми казвали, че съм карал темпераментно - е, ми за мен това е удоволствието от шофирането и не случайно съм си купил Алфа, но напоследък карам така за удоволствие все по-рядко, предимно когато съм сам в колата.Усещам, че не им е комфортно на пътниците, когато на мен ми е хубаво, а също така когато се движа с по-висока скорост затруднявам преценките на останалите участници в движението.
И на Пинко теста (видях, че вече са го споменали)и и други подобни-правени от най различни шофьори, доказват наистина че максимум половин час може да се спечели н разстояние от 300 км примерно.Тоест бързокаращите, които създават опасности, подчертавам и не се съобразяват с пътната обстновка и участниците са си направа престъпници.В някои западни, демек развити държави, по тези причини подобно явление е престъпление по законовите им разпоредби.Тоест участника може и да бъде осъден
old alfist
03-10-2011, 19:51
И на Пинко теста (видях, че вече са го споменали)и и други подобни-правени от най различни шофьори, доказват наистина че максимум половин час може да се спечели н разстояние от 300 км примерно.Тоест бързокаращите, които създават опасности, подчертавам и не се съобразяват с пътната обстновка и участниците са си направа престъпници.В някои западни, демек развити държави, по тези причини подобно явление е престъпление по законовите им разпоредби.Тоест участника може и да бъде осъден
Да де, но както знаеш - прекален светец и Богу не е драг.
Интересно ми е слагате ли в тия размисли всички знаци или не?
Че то има очевадни безумия по някои маршрути, през 5 км. завой/отбивка/бензиностанция/кръчма и знак 60.
И като сложим населените места в които е силно препоръчително да не се правят глупости, средната скорост ако се спазва всеки знак отиде на 50 км/ч.
Та не ни трябва агресивно шофиране, бой по разни каски трябва, да се промени инфраструктурата.
Stoyan Georgiev
04-10-2011, 01:21
след малко тръгвам за софия и пак ще засека, залагам 3 ч 45 минути по всички ограничения :)
old alfist
04-10-2011, 19:19
Интересно ми е слагате ли в тия размисли всички знаци или не?
Че то има очевадни безумия по някои маршрути, през 5 км. завой/отбивка/бензиностанция/кръчма и знак 60.
И като сложим населените места в които е силно препоръчително да не се правят глупости, средната скорост ако се спазва всеки знак отиде на 50 км/ч.
Та не ни трябва агресивно шофиране, бой по разни каски трябва, да се промени инфраструктурата.
За мен шофирането е предимно мисловен процес.
Много зависи - когато някой шантав перка пред теб със сходна на твоята скорост и разчиства по отношение на опасности и радари било то дори и някакъв бус - караш на прилично разстояние, но когато си водещ в колоната чакаш някой по-луд от теб да те изпревари и да води, а тогава е лесно.
Да де, но както знаеш - прекален светец и Богу не е драг.
Е разбира се, то човек все ще понадуе някъде, важното е да не е опасно-това да преценява, щото днеска четох за някакъв с книжка от април, загинал с 150 км в някакъв стълб...
old alfist
04-10-2011, 21:27
Е разбира се, то човек все ще понадуе някъде, важното е да не е опасно-това да преценява, щото днеска четох за някакъв с книжка от април, загинал с 150 км в някакъв стълб...
Е, ми Фреди - трябва да е в кондиция както машината така и водача.
kpmaster
04-10-2011, 21:29
Коле, помниш на връщане от Силистра... яко каране от моя страна след Плевен и по магистралата. Докато Вальо през цялото време е карал яко :) (както винаги :cheers:) и почти 100 км е стопил за 5 часовото ни прибиране :). Аз подкрепям бързото шофиране, когато
- човек е сигурен в колата си,
- не пречи на другите участници в движението (докато те не му попречат:ranting:)
- кара над ограниченията само с повишено внимание (и включен радар детектор :))...
old alfist
04-10-2011, 21:35
Карането с висока скорост си е отговорност и по-добре да не се захващат хора, които не са сигурни в себе си и машината, но от друга страна не трябва да се главозамайваме в сигурността на преценките си.
Коле, помниш на връщане от Силистра... яко каране от моя страна след Плевен и по магистралата. Докато Вальо през цялото време е карал яко :) (както винаги :cheers:) и почти 100 км е стопил за 5 часовото ни прибиране :). Аз подкрепям бързото шофиране, когато
- човек е сигурен в колата си,
- не пречи на другите участници в движението (докато те не му попречат:ranting:)
- кара над ограниченията само с повишено внимание (и включен радар детектор :))...
Това беше защото аз предупреждавах Вальо за катаджийски засади :super:. Майтап,естествено.
Иначе напълно подкрепям твоята теза с уточнението, че бързо не значи рисково и безразсъдно. Майсторлъкът според мен е максимално използване на възможностите на пътя и на колата. Идеята на темата е, че за всеки маршрут има оптимално темпо, което можеш да поддържаш и по-бързото от необходимото каране ти вдига разхода и адреналина, но не и средната скорост.
П.С. Днес - отново пътувах по същия маршрут. И в двете посоки - по 2 часа, даже час и 55 минути при 140-150 по магистралата и 120-130 по главния път.
...Идеята на темата е, че за всеки маршрут има оптимално темпо, което можеш да поддържаш и по-бързото от необходимото каране ти вдига разхода и адреналина, но не и средната скорост...
Нека се върнем на темата. Достатъчно е обсъждано как трябва или не трябва да се кара, кое е опасно, кой е престъпник и т.н.
...Идеята на темата е, че за всеки маршрут има оптимално темпо, което можеш да поддържаш и по-бързото от необходимото каране ти вдига разхода и адреналина, но не и средната скорост...
Тук не съм съвсем съгласен. Моят редовен маршрут е София - Врачанско: 150 км, от които 30-тина са магистрала. Карал съм всякак, последният път (с 3-ма души, нон-стоп климатик и багаж догоре) ми даде 5.1 л/100 км. Стигнах за час и 45 мин. (средна скорост около 85). Това става един понеделник, с много слаб трафик. Обикновено същия път го минавам за час и 30 мин. и то в силен трафик - петък след работа или събота сутрин. 15 минути разлика са нищо, особено когато отиваш да почиваш. НО:
1. Ако имаш работа, гониш среща или работно време нещата се променят.
2. 15 мин. за 150 км означав 45 мин. за 450 км (примерно до Варна).
3. А ако трябва да отидеш и да се върнеш? Час и половина разлика. Не е малко - близо 1/5 от работния ден.
А всъщност разликата е и по-голяма, защото в моя случай ако по-бавното каране беше в силен трафик (петък след работа), нямаше да стигна за 1 ч. 45 мин., а може би за над 2 ч.
Mind_Control
05-10-2011, 13:53
И за 15 или дори 45 мин спестени, може да си спестиш доизживяването на още 45 години от живота си :) Нищо не е достатъчно спешно, че да се рискуват животи.
Шопа го е казал най- добре- "Кога има спешна работа, легам да спим оти ако е спешна некой друг че я свърши, ако никой не я е свършил, значи не е била спешна."
Или дори и в най-добрия случай и да не утрепеш себе си , возещите се в колата ти или някой нещастник в насрещното..
И после оставиш 300-400 лева за честитката която ти е пристигнала... ( че може и да не е една в рамките на едно пътуване)
Викам оферта си е отвсякъде.
Нека се върнем на темата. Достатъчно е обсъждано как трябва или не трябва да се кара, кое е опасно, кой е престъпник и т.н.
Тук не съм съвсем съгласен. Моят редовен маршрут е София - Врачанско: 150 км, от които 30-тина са магистрала. Карал съм всякак, последният път (с 3-ма души, нон-стоп климатик и багаж догоре) ми даде 5.1 л/100 км. Стигнах за час и 45 мин. (средна скорост около 85). Това става един понеделник, с много слаб трафик. Обикновено същия път го минавам за час и 30 мин. и то в силен трафик - петък след работа или събота сутрин. 15 минути разлика са нищо, особено когато отиваш да почиваш. НО:
1. Ако имаш работа, гониш среща или работно време нещата се променят.
2. 15 мин. за 150 км означав 45 мин. за 450 км (примерно до Варна).
3. А ако трябва да отидеш и да се върнеш? Час и половина разлика. Не е малко - близо 1/5 от работния ден.
А всъщност разликата е и по-голяма, защото в моя случай ако по-бавното каране беше в силен трафик (петък след работа), нямаше да стигна за 1 ч. 45 мин., а може би за над 2 ч.
Е, винаги има изключения, разбира се, ако закъснявам за дело карам с всичката газ ;).
И все пак, обръщам внимание, че иде реч за разликата между нормално бързо и много бързо и на ръба на риска, не за бабешко каране.
Айде да ви кажа и аз нещо....:gruebel:
Когато се кара бързо, не се мисли камо ли да се размишлява...а се ВНИМАВА!!!...за да не станеш пътник или някой друг да го направиш такъв...:ghost:
old alfist
05-10-2011, 17:58
Айде да ви кажа и аз нещо....:gruebel:
Когато се кара бързо, не се мисли камо ли да се размишлява...а се ВНИМАВА!!!...за да не станеш пътник или някой дръг да го направиш такъв...:ghost:
Напротив - плюс вниманието се и мисли и точно това му е хубавото, защото се откъсваш за няколко часа и се абстрахираш от другите проблеми.
ФЕРАРИСТ
05-10-2011, 18:36
Все си мисля че тия тестове дето се цитират не са особенно показателни, на отиване факторите са едни, на връщане други......плюс това трафика е различен, ситуациите, на отиване възможностите за изпреварване може да са повече, на идване може пък да са били по малко, но пък точно тогава да е нямало коли......
Най - добре става ако две коли тръгнат заедно в една посока, единия урбалишката, другия културка.......
В тоя ред на мисли аз и маме, от СТЗ до Ямбол, през НоваЗ и сливенската отбивка.......тръгнахве от нас в центъра на СЗ, почти до центъра на ЯЛ......да речем само че родителката ми е примерен шофер, тва над 100 рядко и се случва.......110км ми бяха по километраж, тя дойде 21 минути след мен........
Отиваме от СТЗГ до Габрово(Априлци по точно, но в Г трябваше да се изчакаме......аз и жената, и един хайван с бесен Сивик.....на излизане от СТЗГ той отпраши, аз карам нормално Шипка, щото на жената и ставало лошо.....минава се през Казанлък, Шипка, и на габровския Лукойл той беше заредил, беше пил кафе, и нервничеше......чакал 20 и кусур минути....тва са към 80 км.......
Така че факторите са много.......
old alfist
05-10-2011, 19:06
Все си мисля че тия тестове дето се цитират не са особенно показателни, на отиване факторите са едни, на връщане други......плюс това трафика е различен, ситуациите, на отиване възможностите за изпреварване може да са повече, на идване може пък да са били по малко, но пък точно тогава да е нямало коли......
Най - добре става ако две коли тръгнат заедно в една посока, единия урбалишката, другия културка.......
В тоя ред на мисли аз и маме, от СТЗ до Ямбол, през НоваЗ и сливенската отбивка.......тръгнахве от нас в центъра на СЗ, почти до центъра на ЯЛ......да речем само че родителката ми е примерен шофер, тва над 100 рядко и се случва.......110км ми бяха по километраж, тя дойде 21 минути след мен........
Отиваме от СТЗГ до Габрово(Априлци по точно, но в Г трябваше да се изчакаме......аз и жената, и един хайван с бесен Сивик.....на излизане от СТЗГ той отпраши, аз карам нормално Шипка, щото на жената и ставало лошо.....минава се през Казанлък, Шипка, и на габровския Лукойл той беше заредил, беше пил кафе, и нервничеше......чакал 20 и кусур минути....тва са към 80 км.......
Така че факторите са много.......
Какъв е смисъла да се засичат времена.
Пред юни отивахме с колеги служебно към морето и аз започнах от Плевен - на Шипка загря колата и спирахме да изстива, както, и един колега да поповръща, че му станало лошо. Направо се засрамих и им дадох да карат другите, но на връщане ме изтъпаниха пак аз да карам, че нещо ги беше щубе в мелето до Сливен. Половината от тях бяха отново възмутени и се чувстваха като чували с картофи, но другите коментираха отвреме-навреме някои изпълнения и казваха - ей, това не мога да го направя.
Та приказката ми е, че не съм гонил време, защото то се прецакваше от чести спирания - просто забравях и карах ей-така за удоволствие.
Все си мисля че тия тестове дето се цитират не са особенно показателни, на отиване факторите са едни, на връщане други......плюс това трафика е различен, ситуациите, на отиване възможностите за изпреварване може да са повече, на идване може пък да са били по малко, но пък точно тогава да е нямало коли......
Най - добре става ако две коли тръгнат заедно в една посока, единия урбалишката, другия културка.......
В тоя ред на мисли аз и маме, от СТЗ до Ямбол, през НоваЗ и сливенската отбивка.......тръгнахве от нас в центъра на СЗ, почти до центъра на ЯЛ......да речем само че родителката ми е примерен шофер, тва над 100 рядко и се случва.......110км ми бяха по километраж, тя дойде 21 минути след мен........
Отиваме от СТЗГ до Габрово(Априлци по точно, но в Г трябваше да се изчакаме......аз и жената, и един хайван с бесен Сивик.....на излизане от СТЗГ той отпраши, аз карам нормално Шипка, щото на жената и ставало лошо.....минава се през Казанлък, Шипка, и на габровския Лукойл той беше заредил, беше пил кафе, и нервничеше......чакал 20 и кусур минути....тва са към 80 км.......
Така че факторите са много.......
Абе много са, но според мен това е така-тоест не се печели много.Ето пример и с мен.Аз не карам бързо, отделно жената и децата също не искат, та така.Дистанцията е 300 км, от които 100 в Гърция и останалото е София Кулата.Другия кара по нова кола, служебна и е професионалист.(пасат 2 ТДИ).Винаги кара бързо, изпреварва и прочее.Та стигнаха в София 20-тина минути преди мен, като отделно спирах и за разни естесвени нужди по пътя.
Ясно е, че може да има и други фактори, да има и малко по голяма разлика, ама като цяло времената са близки
Напротив - плюс вниманието се и мисли и точно това му е хубавото, защото се откъсваш за няколко часа и се абстрахираш от другите проблеми.
За каква мисъл говориш......?.....:stumm:всичко е трпет (адреналин) и реакция!
п.п. няма мисъл, затуй и математиците са слаби шофьори...доказано е!
Все си мисля че тия тестове дето се цитират не са особенно показателни, на отиване факторите са едни, на връщане други......плюс това трафика е различен, ситуациите, на отиване възможностите за изпреварване може да са повече, на идване може пък да са били по малко, но пък точно тогава да е нямало коли......
Най - добре става ако две коли тръгнат заедно в една посока, единия урбалишката, другия културка.......
В тоя ред на мисли аз и маме, от СТЗ до Ямбол, през НоваЗ и сливенската отбивка.......тръгнахве от нас в центъра на СЗ, почти до центъра на ЯЛ......да речем само че родителката ми е примерен шофер, тва над 100 рядко и се случва.......110км ми бяха по километраж, тя дойде 21 минути след мен........
Отиваме от СТЗГ до Габрово(Априлци по точно, но в Г трябваше да се изчакаме......аз и жената, и един хайван с бесен Сивик.....на излизане от СТЗГ той отпраши, аз карам нормално Шипка, щото на жената и ставало лошо.....минава се през Казанлък, Шипка, и на габровския Лукойл той беше заредил, беше пил кафе, и нервничеше......чакал 20 и кусур минути....тва са към 80 км.......
Така че факторите са много.......
Ники, пак уточнявам, че не говорим за разликата между бабешко и нормално динамично каране, а между нормално динамично каране и каране на ръба.
nightroller
06-10-2011, 00:08
а мога да ви предложа още един фактор - пътя :) или иначе казано нормална скорост при най-малко изминато разстояние ;) за да ме разберете ще илюстрирам - карате или се стараете да карате в идеалната права и колкото се може по-плавно - така получавате няколко неща - изключително висока средна скорост, спящи пасажери, и една добра икономия на гориво :) ако искате обяснение съм готов да го развия тука - ако не питайте Влади Кулев (Топ Гиър) :)
Furious 155
06-10-2011, 00:12
а мога да ви предложа още един фактор - пътя :) или иначе казано нормална скорост при най-малко изминато разстояние ;) за да ме разберете ще илюстрирам - карате или се стараете да карате в идеалната права и колкото се може по-плавно - така получавате няколко неща - изключително висока средна скорост, спящи пасажери, и една добра икономия на гориво :) ако искате обяснение съм готов да го развия тука - ако не питайте Влади Кулев (Топ Гиър) :)
Точно!
При мен на извънградско почти винаги ми се случва да ми спят пасажерите, а аз ако карам с под 90 ми става еднобразно и малко се разсейвам. Карам ли по-оптимизирано не ми се дреме.
nightroller
06-10-2011, 00:22
значи моята теория е, следната базирана на возене ввднъж с една лимузина на, какво беше това националната служба за охрана, всеки един път е достаъчно широк за да се движите в платното но с идеална права през завоите, плавно колкото може повече и т.н. тогава се постига максимален комфорт на возене, добър разход, както и доста висока средна скорост без да се налага да се кара като олигофрен :) много е лесно за постигане и за да го направите, според мен, знайте едно - нашата марка автомобили имат огромен ресурс за това - ако мислите, че сте го достигнали и на 20% се лъжете :)
old alfist
06-10-2011, 00:58
а мога да ви предложа още един фактор - пътя :) или иначе казано нормална скорост при най-малко изминато разстояние ;) за да ме разберете ще илюстрирам - карате или се стараете да карате в идеалната права и колкото се може по-плавно - така получавате няколко неща - изключително висока средна скорост, спящи пасажери, и една добра икономия на гориво :) ако искате обяснение съм готов да го развия тука - ако не питайте Влади Кулев (Топ Гиър) :)
Да всичко това е прекрасно, но когато влезеш в трафик нещата се променят и тогава се разбира кой, кой е.
значи моята теория е, следната базирана на возене ввднъж с една лимузина на, какво беше това националната служба за охрана, всеки един път е достаъчно широк за да се движите в платното но с идеална права през завоите, плавно колкото може повече и т.н. тогава се постига максимален комфорт на возене, добър разход, както и доста висока средна скорост без да се налага да се кара като олигофрен :) много е лесно за постигане и за да го направите, според мен, знайте едно - нашата марка автомобили имат огромен ресурс за това - ако мислите, че сте го достигнали и на 20% се лъжете :)
Доста често им става по-бързо лошо на пътниците, когато ги возиш плавно с голяма скорост по завоите пък и на прави - една позната и стана лошо по Хемус и се учуди защо така е станало, но като разбра, че сме се движили със 170км./ч. се успокои.
значи моята теория е, следната базирана на возене ввднъж с една лимузина на, какво беше това националната служба за охрана, всеки един път е достаъчно широк за да се движите в платното но с идеална права през завоите, плавно колкото може повече и т.н. тогава се постига максимален комфорт на возене, добър разход, както и доста висока средна скорост без да се налага да се кара като олигофрен :) много е лесно за постигане и за да го направите, според мен, знайте едно - нашата марка автомобили имат огромен ресурс за това - ако мислите, че сте го достигнали и на 20% се лъжете :)
Май само Боян ми схвана идеята на темата. Т.е. дали ще караш с постоянна скорост 130 по пътя или ще засилваш до 160 и като застигнеш някого ще биеш спирачки, средната скорост ти е една и съща.
nightroller
06-10-2011, 11:26
Да всичко това е прекрасно, но когато влезеш в трафик нещата се променят и тогава се разбира кой, кой е.
Доста често им става по-бързо лошо на пътниците, когато ги возиш плавно с голяма скорост по завоите пък и на прави - една позната и стана лошо по Хемус и се учуди защо така е станало, но като разбра, че сме се движили със 170км./ч. се успокои.
Така сега аз съм далеч отмисълта да се изкарвам, че карам идеално защото това не е така но - карал съм баща ми, който го гони голямо шубе от високи скорости, само веднъж се налагаше да бързаме към Трявна - карал съм със 190 а въпросният ми баща през цялото време чете вестник на задната седалка (предварително му го бях купил за да не ми гледа километража и да ми дудне в ухото ;) )
При нашите коли високата скорост не се усеща и държа да кажа високата скорост не е опасна! в никакъв случай!
непредвидимото поведение на водач с висока скорост е опасно, неразумното каране и непознаване на автомобила при висока скорост са опасни - но другото не е!
Проблема при повечето шофьори на автомобили със възможности (на автмобилите не на шофьорите) е че не преценяват ситуации и то не защото са тъпи а защото нямат концентрация - тези хора непректъснато се занимават с друго но не и с наблюдение на пътя - карат се с жена си, занимават се е радиото, настройват климатика, пият докато карат и какво ли не ...
Просто за да се придвижвате бързо демек с висока средна скорост (което е единствения показател за бързо придвижване) имайте максималната концентрация предвид скоростта, карайте предвидимо и имайте предвид ситуации няколко секунди напред в бъдещето. Да тогава ще се едни изключтелно скучни шофьори (за останалите хора в колата) но ще пристигнете бързо там закъдето сте тръгнали, ще имате добър разход и след като пристигнете ще си продължите да си бъдете същия забавен човек :):) а и всички ще искат да се возят при вас ;):)
Stoyan Georgiev
06-10-2011, 18:08
па си карам на круиз контрол на макс светкам перманентно от 2 км да ме видат и средната ми скорост и разход са сложни числа.
ко ми пука ?
трол капан
old alfist
06-10-2011, 18:11
па си карам на круиз контрол на макс светкам перманентно от 2 км да ме видат и средната ми скорост и разход са сложни числа.
ко ми пука ?
трол капан
С тези контроли, не е ли голяма скука - аз ако съм с такова ще заспя.
Stoyan Georgiev
06-10-2011, 19:13
С тези контроли, не е ли голяма скука - аз ако съм с такова ще заспя.
ако пътуваш толкова извънградско като мен без круз контрол не става ...
освен това имам една стара контузия на десния крак и не мога да държа повече от час и половина-два педала на газта, с круз контрола ми е екстра качество :)
Аз ще трябва да се съглася със Стоян - ако имате възможност винаги пътувайте вечер.
С 'Пунтото', дето е никаква кола и има едва 95к.с., съм постигал 116км/ч средна скорост по маршрута София-Бургас, съвсем спокойно пътуване с 4 човека и багаж в колата, НО потеглихме в 23ч. в неделя. ;)
Липсата на 'препядствия' е разковничето, както се опита да намекне и Кольо - може да се силите и с 300км/ч, но в момента в който намалите зад някой ТИР всичкото зобене отива на вятъра.... ;)
old alfist
06-10-2011, 19:29
Аз ще трябва да се съглася със Стоян - ако имате възможност винаги пътувайте вечер.
С 'Пунтото', дето е никаква кола и има едва 95к.с., съм постигал 116км/ч средна скорост по маршрута София-Бургас, съвсем спокойно пътуване с 4 човека и багаж в колата, НО потеглихме в 23ч. в неделя. ;)
Липсата на 'препядствия' е разковничето, както се опита да намекне и Кольо - може да се силите и с 300км/ч, но в момента в който намалите зад някой ТИР всичкото зобене отива на вятъра.... ;)
Да, това несъмнено е така при млади и нормалновиждащи хора, но не си мисли, че няма трафик и нощно време - тировете също пътуват нощем.
Зависи какво ще нацелиш в момента.
nightroller
07-10-2011, 00:35
Да, това несъмнено е така при млади и нормалновиждащи хора, но не си мисли, че няма трафик и нощно време - тировете също пътуват нощем.
Зависи какво ще нацелиш в момента.
подкрепям - това за нощното каране са пълни глупости. нашите пътища нямат никаква маркировка, мантинелите са стари и магистралите не са осветени. Карането нощем е в по-голям риск от всяко друго. Не го четете Стоян, той е младо момче и е още в гаранция ;)
Stoyan Georgiev
07-10-2011, 01:23
който е недоскив да не кара нощем, аз за щастие мога да се похваля с много добро зрение (да чукам на дърво) и не ми е ни най-малък проблем
подкрепям - това за нощното каране са пълни глупости. нашите пътища нямат никаква маркировка, мантинелите са стари и магистралите не са осветени. Карането нощем е в по-голям риск от всяко друго. Не го четете Стоян, той е младо момче и е още в гаранция ;)
И аз подкрепям това до някъде.
По празниците около 22.09. щъкнах до Рилския манастир и околността. Тръгнах от Благоевград към София около 21ч. защото си мислех, че ще е слаб трафика. Отвратително беше в началото, защото имаше трафик и в двете посоки - коли, камиони, автобуси... На всичкото отдолу имаше и доста нерегулирани ксенони, които направо ти "дерат" очите и единственото което те спасява е осевата линия или банкета. Но се родих направо като стъпих на магистралата. Няма заслепяване, можеш да изпреварваш, направо рахат си беше.
Ако се кара само по магистрала, или повечето време по нея, съм съгласен с нощно придвижване. Но ако ще се движи по първокласните ни пътища, човек се претоварва и може да стане сакатлък.
nightroller
07-10-2011, 14:36
И аз подкрепям това до някъде.
По празниците около 22.09. щъкнах до Рилския манастир и околността. Тръгнах от Благоевград към София около 21ч. защото си мислех, че ще е слаб трафика. Отвратително беше в началото, защото имаше трафик и в двете посоки - коли, камиони, автобуси... На всичкото отдолу имаше и доста нерегулирани ксенони, които направо ти "дерат" очите и единственото което те спасява е осевата линия или банкета. Но се родих направо като стъпих на магистралата. Няма заслепяване, можеш да изпреварваш, направо рахат си беше.
Ако се кара само по магистрала, или повечето време по нея, съм съгласен с нощно придвижване. Но ако ще се движи по първокласните ни пътища, човек се претоварва и може да стане сакатлък.
ете точно това имах предвид и аз. Значи пътищата минават през населени места а там пияни бол, пият и карат каквото намерят - шофирал съм нощем доста и знам какво е (все пак вижте ми ника) налитал съм на пияни с каруци, пръснати гуми в средата на шосето, заспали шофьори, животни, какво ли не ... това имах предвид, през нощта има стотици потенциални опастности.
Добре де, както ви е удобно.
Просто ние си държим на мнението, че през ноща НА НАС ни е по-удобно, а явно и по-бързо, що се отнася до средната скорост, за която е темата ;)
Stoyan Georgiev
07-10-2011, 18:56
Добре де, както ви е удобно.
Просто ние си държим на мнението, че през ноща НА НАС ни е по-удобно, а явно и по-бързо, що се отнася до средната скорост, за която е темата ;)
:th_up: точно така, за мен нощес просто е по-удобно, взел съм предвид всичките неща, които боян изтъкна и съм преценил, че въпреки това предпочитам малките часове ;)
за мен най-опасно е рано сутрин да се пътува - тогава хем от онези пияните има, хем от неизтрезнелите, хем от заспалите, хем от лудите доставчици с фирмения дизел, дето карат като на париж-дакар :)
old alfist
07-10-2011, 19:03
Добре де, както ви е удобно.
Просто ние си държим на мнението, че през ноща НА НАС ни е по-удобно, а явно и по-бързо, що се отнася до средната скорост, за която е темата ;)
Аз се съгласявам с вашето мнение, защото в някакъв момент от живота си наистина съм усещал по същия начин нощното шофиране, което си има предимства - да речем, фаровете на другите участници в движението при завои и някои кръстовища осигуряват ориентир, който на дневна светлина не съществува, както и стоповете на движеща се в същата посока кола могат да помогнат за преценка за разстояние и др..
Дневно или нощно шофиране - това си е въпрос на лично предпочитание, ако искате, може да пуснете отделна тема. Аз конкретно, тъй като съм малко недоскив, а и китайските ксенони много ме заслепяват, предпочитам да шофирам денем, за предпочитане ранна сутрин или рано следобяд.
Има някакви очила за нощно шофиране . Някой ползвал ли ги е ? Има ли смисъл от такива ?
Stoyan Georgiev
08-10-2011, 00:06
най-обикновени бездиоптърни, безцветни стъкла с анти-рефлексно покритие - добър лек срещу гадните ксенони
nightroller
08-10-2011, 00:12
най-обикновени бездиоптърни, безцветни стъкла с анти-рефлексно покритие - добър лек срещу гадните ксенони
това да:) само при предно стъкло с възможности за разсейване на отблясъците ;) иначе очила с подходящ филтър - поляризационни или жълти стъкла пак вършат работа ама ... абе хайде стига живеем и караме в БГ а това си крие рискове - имайте го предвид :)
Май само Боян ми схвана идеята на темата. Т.е. дали ще караш с постоянна скорост 130 по пътя или ще засилваш до 160 и като застигнеш някого ще биеш спирачки, средната скорост ти е една и съща.
Да де, ама със 130 пак го застигаш, така че няма голяма разлика.
Нещо омешахте средната скорост и постояната...две различни неща са...
Постояна скорост и на магистралата е трудно да подържаш...когато има трафик, а извън нея е почти невъзможно...все едно да минеш прохода Шипка на автопилот:))
Средната скорост е друго пониятие...свързана е с времето и разтоянието в километри от точка А до точка Б...за да се определи....
old alfist
10-10-2011, 16:28
Какво значение има тази средна скорост - караш, караш и каквото излезе накрая. Ако тръгне някой да се стреми в момента на шофирането към някаква средна скорост може да побърка и да направи някоя глупост.
Какво значение има тази средна скорост - караш, караш и каквото излезе накрая. Ако тръгне някой да се стреми в момента на шофирането към някаква средна скорост може да побърка и да направи някоя глупост.
А бе средната скорост не е опасна, тя е въпрос на изчисление....НО ако се стреми към постояна...докато се усети, и изпуснал някой завой...
old alfist
10-10-2011, 18:13
А бе средната скорост не е опасна, тя е въпрос на изчисление....НО ако се стреми към постояна...докато се усети, и изпуснал някой завой...
Дай да а назовем тази скорост - оптимална скорост, която е относително понятие и нещо индивидуално, зависещо от възможностите на водача, автомобила и пътните условия.
Нещо такова написа и Колето преди няколко поста.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.