PDA

View Full Version : Разлика в "стъпката" на 155 - защо ?



Alfa User
05-10-2011, 12:55
Тъй, понеже след монтажа на новите пружини нуждата от дистанциращи фланци нарастна, се зарових в манюала на 155, и гледам следните данни :

- за купета до '95 :
* предна стъпка - 1469мм
* задна стъпка - 1402мм
-------------------------------
разликата е 67мм;

- за купетата след '95 :
* предна стъпка - 1496мм
* задна стъпка - 1438мм
-------------------------------
разликата е 58мм;

Та до тук два въпроса :
1. Някой има ли сносна информация относно това защо задната стъпка е по-малка ? - обяснението за по-добра управляемост някак не ми се връзва с по-тясната задница ... но съм благодарен на всяко инфо де.
2. Ако сложа фланци с различна дебелина, за да изравня почти двете стъпки, със сигурност колата ще изглежда по-добре, но доколко ще си прецакам стабилността на колата ?

Засега идеята ми е за фланци 15мм отпред и 25мм отзад - за да намаля малко визуалната разлика, и да не нарушавам много фабричната "настройка", т.е. разликата в стъпките да е 38мм. Имам и два фланеца по 5мм на предните главини, с които да мога да варирам в "раздуването" ...
Идеи ?

Furious 155
05-10-2011, 15:47
Ето на R8 размерите(това намерих в момента) -
http://images24.fotki.com/v861/photos/1/1327412/6148951/05DimentionsR8-vi.png
Ето и 159 от 2006-та
http://www.autopressnews.com/2005/m08eng/alfa/159dimensions.shtml
Последния макларън - http://www.mclarenroadcars.com/wp-content/uploads/2011/08/MP4_12C_Dimensions_mclaren-mp4-12c-technology_1000.jpg

Пак е така и е точно за управляемост по-тясна колата отзад. Виж и болид от Ф1 и там е така.
Ако искаш нещата да са в норма слагай навсякъде еднакви фланци и ще си ок. ;)
Но има автомобили с еднаква стъпка отпред и отзад - така че предполагам за тези размери имат значение и наклоните на колелата, за да е пак добре управляема колата.

Z:)m
05-10-2011, 17:07
...а отделно, че и самото купе на автомобила става по-тясно назад.
Ако изравниш предната и задната стъпка, тогава задните гуми ще изскочат много навън от калниците.

Alfa User
05-10-2011, 17:48
Благодаря за отзивите. Засега няма да изравнявам, но все пак ще измъкна задните гуми малко по-навън - т.е. ще намаля разликата в стъпките с 20мм - надявам се няма да е фатално...

Бобби
05-10-2011, 17:56
:lupe:....каквото и да правиш...увеличаваш разхода, нарушавайки заводските размери!

Alfa User
05-10-2011, 18:39
Абе то разхода ми щял да скочи много и със 16-цоловите гуми разправяше един - ма ей-го на - не е така ... даже (да чукна на дърво) гори ужасяващо малко като за тия си години ...
Каква е логиката за увеличаване на разхода при уширяване на колата пък ?!?
- стъпката на гумата спрямо повърхността на земята е една и съща
- теглото на колата не се променя кой-знае колко

don_pepone
05-10-2011, 19:21
Ако е и с регулирана предница нищо не се променя :)Важното е гумите да вървя напред ( и то четирите ) а според мен колкото са по еднакви предната и задните стъпки толкова по-добре,особенно зимата в коловозите

Alfa User
05-10-2011, 21:12
...
- теглото на колата не се променя кой-знае колко

сложете по 1-1.5 кг за фланец на главина - колко ще вдигне разхода допълнително тегло от 6кг ???

А за коловозите зимата - няма по-гадно нещо то това колата постоянно да ти играе наляво-надясно от "ходене по ръба" :)

Бобби
06-10-2011, 00:43
За гумите си има размери който може да носи даден модел...дали калника ще го изпълва повече гума, или повече джанта не е от значение...друга бира е съпротивлението...особено когато е изнесено...ако ме разбираш.
Килограмите не ги бройм...може да изхвърлиш нещо от багажника и да уравновесиш:))
п.п.размерът е от значение....за коловозите няма да говорим....но при завиване и високи скорости не си мисли, че ще си по добре от стандартното...просто визията ще е друга.

Furious 155
06-10-2011, 01:07
но при завиване и високи скорости не си мисли, че ще си по добре от стандартното...
тук не си прав... има значение колко широко стъпваш, точно за скоростни завои. Важното е да запази разликата отпред и отзад. Най-лесно с еднакви фланци навсякъде.

Бобби
06-10-2011, 10:46
тук не си прав... има значение колко широко стъпваш, точно за скоростни завои. Важното е да запази разликата отпред и отзад. Най-лесно с еднакви фланци навсякъде.
..ама той не я запазва доколкото разбрах... ще вземе да излезе, че съм прав да му се невиди:))

Alfa User
06-10-2011, 12:52
Да, няма да запазя оригиналната стъпка, но разликата няма да е драстична - не искам да нарушавам стабилността чак толкова :)

pr_00f
06-10-2011, 16:58
Алекс,
5-6 килограма в багажника нямат никакво значение.
Но я си помисли какво става когато тези 5-6 килограма са на гумите и двигателя трябва да ги развърта всеки път.
Баси не знам как да го обясня като хората.

Furious 155
06-10-2011, 17:48
Алекс,
5-6 килограма в багажника нямат никакво значение.
Но я си помисли какво става когато тези 5-6 килограма са на гумите и двигателя трябва да ги развърта всеки път.
Баси не знам как да го обясня като хората.
И аз мога в тазви връзка да добавя че на последния тракдей бях със 17 цолови джанти и джанта с гума беше по 20кг. На правата такъв преглед на печата беше...
Затова алуминиеви фланци на 4-те колела по 25мм или 20мм ;).

Бобби
06-10-2011, 18:20
Алекс,
5-6 килограма в багажника нямат никакво значение.
Но я си помисли какво става когато тези 5-6 килограма са на гумите и двигателя трябва да ги развърта всеки път.
Баси не знам как да го обясня като хората.
А бе човек винаги може да си усложни живота....шегувам се:))

Alfa User
06-10-2011, 20:10
Хора ... вие май оставате с грешното впечатление, че колата се готви за писта ...
Нека изчакаме да ми изпадне един двигател 3.0 V6, па тогава ще мислим за състезания :)
Засега искам просто колицата да ми радва окото като я погледна ... нищо повече ...

toki4a
07-10-2011, 08:21
Хора ... вие май оставате с грешното впечатление, че колата се готви за писта ...
Нека изчакаме да ми изпадне един двигател 3.0 V6, па тогава ще мислим за състезания :)
Засега искам просто колицата да ми радва окото като я погледна ... нищо повече ...

еееееееееееееееее един трезво мислещ,.......:gangstah::jumping:
колега имам един такъв мотор у мазето!!!

Alfa User
07-10-2011, 11:19
За колко ракия ша го спазариме ??? :tooth:
Сори за спама, ма не се устисках ...

Колата така или иначе се кара съвсем спокойно напоследък - не знам аз ли улегнах, или много ме е страх от простаци и малоумници по пътя около мене ... Затуй пърформанса не е водещ в този случай. Е, от време на време ме засърбява подметката, но не мисля че 10кг общо на 4-те главини ще ми спънат много колата ...
Отделно с тва Sparco предницата твърде ниска стана май ... вие как мислите ?
Ето едно сравнение между моята и белия лебед на Милена (Милена е със пружини Sachs), като размера на гумите (диаметър) е еднакъв - 205/45/16 и 195/60/14 :

Бобби
07-10-2011, 12:10
Визуално е по ниска от бялата...дръпни една ролетка и ще замериш:))
Визията се променя към по добро...спора не беше за това...и не съм и мислил, че ще излизаш на пистата...по младите колеги са се размечтали:))
Интересно ми е от каво са тези фланци(да не би чугунени:))4бр.Х 2.5кг.???...че тежът 10кг...?.....има и леки сплави:))

Alfa User
07-10-2011, 12:22
Фланците ще са стоманени, щот' за Халумин нема пари ...
П.П. И наистина е по-ниска от бялата :)

digitalundgrd
07-10-2011, 14:11
Да попитам така и така сте подкарали темата за фланци ;) Въпроса ми е колко мм максимално фланец мога да сложа и да си ползвам стоковите болтове или дори и с 10мм фланец пак си трябва да се правят по-дълги нови болтове?

Alfa User
07-10-2011, 14:42
Еми според мене 10мм е на ръба за сток-болтове ... за 5мм знам, че няма проблем, но за повече от 10 със сигурност трябват други ако не искаш да рискуваш.

Edit : Белия лебед е точно с по един сантиметър по-висок отпред и отзад ...

TRENDi
07-10-2011, 20:04
По-ниското мен по ме кефи, ама пък съм фен иначе на старото купе :th_up:.