View Full Version : Последици от качване на бордюр?
Преди 1/2 час, заради поредното олиго, тоя път някакъв лайнарко :cussing: :censored: с Орел Вехта беше, качих челно средновисок бордюр. Не беше много висок, защото картера е без поражения, а и не спрях в него, а на 20 см след ръбчето му и на 5 от будката за вестници. С около 35-40 км/ч и 15-тина метра спирачен път (тон 300 и кусур е се пак совалката, а и си е мокро-хлъзгаво). Външно "летите" са ок, вътрешно - поне дясната е с ръб тип зарче. Докато се прибера (5-6 км) направо немога да си позная колата - обирам луфтове като МАЗ-аджия. Загледах я като паркирах ляво колело - "уеко" у "уево", дясното хем надясно, хем и наклонено (не много) тип "разкрачена задница". А най-ме е яд, че предницата е на по-малко от 1000 км (2 външни карета LPR, 2 амортесиора Билщайн, 2 носача Moog, 2 накрайника към рийката FRAPS, нови биелетки на стаб. щанга, нов ляв шенкел 347 лв струваше баси + нова дясна главина и лагер). А мръсния педал се изниза като пръдня от гащи, даже и номера му не видях.
Че ще се ползват билетчета до заплата ми е ясно за какво друго да се подготвя психически и финансово?
колега.мойто мнение е че имаш много вероятно заминали шенкели и носачи което е крайно неприятно :!: от друго няма как да се накланят гумите ти :idea: отиваи на стенд да калкулират пораженията и късмет да са малки че............ :evil:
Щом си се пробрал, мисля че не е толкова страшно. При подобни случаи колите напускат бордюра само с помощта на пътна помощ.
ALFA CORSE
07-10-2006, 10:43
Ако имаш каско, ще ти покрият щетите.
това че се е прибрал въобще не означава че не се е изкривил шенкел или носач :idea: :?: росто шенкела е чугун а както добре знаете той поддава при натиск виждал сам толкова изкривени шенкели от удари в бордюр че можете да сте сигурни в думите а иначе как ще обясните получените наклони на гумите на колегата--много ми е интересно :roll: :roll: :?:
а каското покрива щетите само при протокол от кат. като нямаш такав-знаете какво става :!:
ALFA CORSE
07-10-2006, 11:45
а каското покрива щетите само при протокол от кат. като нямаш такав-знаете какво става :!:
Така е, при повече искат протокол, но при някои е само желателно да има такъв :wink:
протокол не се иска само при инцидент на паркинг :lol: а удар в бордюр едва ли ще мине за такав :wink: много ми е интересно обяснението дето ще им го дадеш--миии някой ме е ударил при паркиране и ми е изкривил джантите и шенкела :P :P :idea: :P
аааа този протокол за удара в бордюра върви с един акт от катаджиите :twisted: :evil: така че............ :oops:
А с изкривени стебла на амортесиорите може ли да се обясни наклона?
Свалях, колелата преди обяд и освен, че ще правя джанти (май направо ще си взема стоманени за зимата) и предните гуми ще минат отзад, видимо с просто око железата по окачването са си ок. Носачи, накрайници, шенкели не помръдват и няма луфтове никъде. Понеже амортесиорите има машон не можах да видя стеблата им как са. Принципно дясната страна е контактувала 1-во с бордюра и 100% ще има смяна на нещо там. Нататък ще видим. Засега психически се настройвам за возене в рейсовете на ГТ :frown: .
аааа този протокол за удара в бордюра върви с един акт от катаджиите :twisted: :evil: така че............ :oops:
Точно така. И естествено по законите на всеобщата гадост около 15:30-15:35 на спирката, която е наблизо нямаше, ама нито 1 човек. 1-ственият свитетел беше капута с Орела. Ходи после обяснявай на фуражките, че нямаш сестра.
може и стъблото на амортисьора да се изкриви.но е по вероятно шенкела-той се изкривява в частта дето се хваща амортисьора и в частта дето се закрепва късия накрайник- но това изкривяване е в порядъка на 1-2 мм едва ли ще го хванеш само с гледане на място
Понеже и аз съм претърпял това да ти споделя инфо от собствен опит;.
1. Носач - сменяш - ако пак е крива минаваш към две
2. Шенкел
Аз смених и карето де.
Ако и горните не помогнат ще стане сложно (при мен помогнаха)
П.П. Имах протокол от КАТ + актче (ама само с глоба - скоро си взех решението) - и аз така загубих малко видимост заради една астричка - ама не мога да търся друга вина освен собствената си.
Колегите по нагоре са прави - шенкела се криви. Шанса за крив амортесьор е малък.
От твоите пръсти в ушичките на тоя, в който не вярвам. Десен шенкел си имам 1 бр резерва. Само дето колелото ми е мръднало поне с 2 см към купето, та незнам с 1-2 мм как може се е случило това. Както е да е. Нямам време никакво и чак в началото на другата седмица, ще я водя на доктор и ще пазарувам чаркове. Зесега си пътувам с ГТ и си храня наум, с всяко качване в автобуса, калпака дето ме засече. Като стане готова за изстрелване ще напиша, какво съм покривил и какво сменил.
Днес я ракарах при този, който ми я прави и още като чу историята и я погледна ме изстреля за шенкел и носач. Взех десен шенкел от "италяно мафиозо" (30 лв със се главина и лагер), че този, който имах се оказа, че е ляв и преди като съм си купувал съм имал да се таковам в главата, ма както и да е. Изцаках се и 95 лв за десен носач MOOG и точно когато пазарувах лагери за пр. главина (2х24 лв някакви италянски естествено :roll: ) ми съобщиха "добрата новина" - преден мост :? . Леко ми стана лошо, ама какво да правиш. Успокоих се с мисълта, че освен бордюра можеше и будката да отнеса, така че преглътнах горчивият хап и тръгнах за издирване на пр. мост. Намерих още в първата морга и си мисля, че го взех на поносима цена - 100 лв (барабар със стаб. щанга и биелетките по нея). Оказа се, че новосменените части по предницата са повлияли лошо на стария ми 12-13 годишен преден мост. Отляво сичко е на 6, отдясно носача се оказа, че си е екстра, ама така и така бях взел - сложих новия, а стария за черни дни. Дали ще се наложи и смяна на десния шенкел ще се разбере утре като я тествам. Събраха я и ми я свалиха от подемника и тръгвам да изкарвам - да ама - не. Ни напред, ни назад - при свалянето на моста се извадило лявото каре от полуоската. Та утре ще си я прибера горката. Още не съм притръпнал, че все още не са ми обявили цената на ремонта. За сметка на всичко това, сълзящият ми воден радиатор (който ми е вече 2-ри за 1 година) направо се разтече, пак като стария от шибаното му казанче от страната на акумулатора. Въобще направо не ми се пише. Зимата още не е дошла, а направо се наиграх от изваждане. Другият месец ме очаква КАСКО + ГО - ма т`ва ще го борим сред 30 дни.
Мислех да я продавам и да скачам на 2-ка, но след тизи инвестиции ще си я карам и зимата.
П.С. 100 лв за труд + 100 лв за нови (2-ра употрева естествено обикновени джанти) + 8 лв за течна запушвачка (Лики Моли) на течащи радиатори и остана само да сменя антифриза и совалката е на 7.
virusalfa
17-10-2006, 09:03
....някакъв лайнарко с Орел Вехта беше....
Яз ви разправях,че опелджиите са селяни,ама некои не верват...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.