View Full Version : Не пали колата, съвет...
Предисторията....Всичко започна преди 2 месеца, въртя ключа колата припалва, оборотомера стига до към 500 оборота и изгасва.Въртя втори път пали...Преди месец същата история... Онзи ден 3 пъти подред го направи това и запали. Вчера диагностика при Вихрен - колата няма проблеми, само малко играе наляганете и оборотите. Едната ми дюза връща много повече гориво от колкото трябва и другата седмица се разбрахме да я сменим и евентуално да се оправи проблема с малко по-трудното палене и оборотите. Днес преди малко запалих колата отидох до едно място и я изгасих. Час по-късно качвам се в колата пак не пали 1,2,3...20 пъти няма и няма.Температурата беше около 70градуса, изчаках я да изстине до под 50 и пак нищо...
Диагностика ще й направя утре на място, но най-вероятно няма да има никакви грешки(предните пъти нямаше пък и не е свети дюзата...).
Този проблем го прави избирателно само и единствено при палене, колата не гасне в движение... Мисля си дали е възможно от някой главен бушон или реле да е проблемно или може би машинката за гасенето на двг(незнам наименованието)Преди година гаснеше в движение и накрая изгърмя екуто, невярвам този път пак да е еку. Бих я задърпал до сервиза утре, но съм на работа до обед, а те до обед работят, така че ще остане за другата седмица евентуално. Приемам всякакви съвети, какво да проверя и да опитам, защото си мисля, че този път няма да е нещо сериозно...
Малко развитие има днес. Закачих я към лаптопа, грешки никакви, въртя и хоп запали. Забравих да спомена в предното мнение, че винаги когато не е запалвала е било в диапазона 55-80градуса. Като е студена пали, като е загряла на 85-90градуса също... Възможно ли е датчика на коляновия вал да се ебава и не би ли трябвало да запише някаква грешка ?!? За първо време ще сменя проблемната дюза така и така е заминала...
trustworthy
08-10-2011, 21:30
Би трябвало да светва дюзата, ако е от датчика.
danchev63
10-10-2011, 11:24
Да не е от гривната на имобилайзера. Обикновено тези симптоми са от там, един път пали друг не - избирателно когато си поиска. Провери гривната на контакния пакет - леко я забърши и ако кабела е затиснат с други опитай да го извадиш и освободиш(доколкото е възожно). По принцип записва грешка ако е имобилайзера но понякога не го прави.
old alfist
10-10-2011, 11:38
Малко развитие има днес. Закачих я към лаптопа, грешки никакви, въртя и хоп запали. Забравих да спомена в предното мнение, че винаги когато не е запалвала е било в диапазона 55-80градуса. Като е студена пали, като е загряла на 85-90градуса също... Възможно ли е датчика на коляновия вал да се ебава и не би ли трябвало да запише някаква грешка ?!? За първо време ще сменя проблемната дюза така и така е заминала...
Абсолютно същия проблем го имам още откакто съм я взел моята кола - пали чак от третия път и то само, когато е в този диапазон на температурата, като в началото на запалването пречуква като, че ли вариатор и за 2-3 секунди се опитва да загасне, след това си работи двигателя без никакъв проблем. При напълно топла и напълно студена също няма никакъв проблем със запалването - всеки дига рамене като му ти описвам тези симптоми.
Ако е от имобилайзера според мен ще свети ключа на който пише code и би следвало колегата вече да го е забелязъл ...
Аз имам някаква идея за температурен датчик. Честно казано говоря на изуст, но що не вземеш да им погледнеш показанията. Ако е изменил параметрите като нищо може да бърка еку-то и от това колата ти да гасне.
Не свети никаква грешка, нито за имобилайзера нито за нищо. След доста тестове вече съм абсолютно сигурен, че колата когато е студена или напълно загряла пали всеки път. В диапазона 60-80 прави мизериите, но пак не всеки път... Ще проверим и температурния датчик, както и ще сменя дюзата, евентуално тази седмица. Някой има ли понятие на какви проценти трябва да работи регулатора ? С единия ми регулатор работи на 11-12%, с другия 16-17% и никаква разлика. Като открием проблема ще споделя. Приемам всякакви други съвети, ако някой се е сблъсквал с нещо подобно...
при мен беше така няколко месеца, докато не ме остави на пътя. помпа в багажника изгоряла, спуках я от въртене, стартера ме намрази накрая сигурно:)
Проблема идва от проблеми във високото налягане - дюзи, помпи регулатори - при леко износване паленето може да се коригира и софтуерно, но е препоръчително да се оправят износените елементи защото рано или късно ще дефектират тотално ;)
Колега оправи си дюзите първо и тогава сподели какво става ;)
alfa156jtd
16-10-2011, 20:55
колега,провери лостовата система на дросела,вьзможно е лостчето да засяда,аз имах този проблем.смазва се и толкова с проблема.
Онзи ден, сменихме проблемната дюза - мотора започна по-добре да работи, но пак не както трябва. Пак мени обороти и налягане. След изфорсиране и пускане на газта на празен ход налягането пада на 280-285 бара и след това го вдига до 300-310 и след това в зависимост от кефа й на колата или ги стабилизира на 300, или почва да ги мени 300-350... Сложих 3ти регулатор- пак същата работа. Почвам да си мисля за гнп... И пак ще спомена, че на момети заработва на точно 300 бара налягане и не го мърда грам(единия път 20 мин стоях в колата и гледах дали ще мръдне налягането - но не мръдна)
chavetoo
17-10-2011, 06:11
Според това което съм чел.... виждам, че колата ти прави мизерия на топло и чак когато изстине запалва, това ме кара да си мисля, че имаш проблем с датчика на КВ. Следващият път когато не иска да запали, виж дали стрелката на оборотомера се опитва да мърда когато въртиш. Ако стартер, акумулатор...... са читави, трябва поне до 200об/м да повдигне стрелката. Ако стрелката не мърда, най вероятно в заминал датчика.
Ако пък проблема идва от ниско налягане то тогава на бутане ще пали.
Като не пали вдига до към 500оборота и гасне. Пробвах бутане пак не запали. Грешки никакви.
chavetoo
17-10-2011, 08:00
Като не пали вдига до към 500оборота и гасне. Пробвах бутане пак не запали. Грешки никакви.
Това е защото си запалва. Когато напълно спре да дава признаци на запалване само върти на стартер, тогава вдига ли оборотомера.
Вече почна и студена да не пали всеки път. Стартера върти здраво, но не пали. Понякога вдига до 500 оборота, а понякога въобще не ги мърда оборотите. Пак няма грешки. Преди няколко дни паля колата, отивам до едно място на 2-3км. След 2 часа(студена) качвам се - запали от 20тия път. Карам пак 2-3км спирам, 1 час след това запали от 50тия път. Направо някаква аномалия с тази кола - няма никаква логика. Дюзите откъм обратна нафта са супер, с 3 регулатора пробвам - същата работа. ГНП-то ми на празен ход прави над 1000 бара налягане при 4200-4300 оборота. Акумулатора е на 1 година 95ампер/ч, налягане откъм резервоара около 3бара.
За предния ми пост, затова че не пали на бутане, може би незапали защото бяхме 2ма човека само и неможа да набере достатъчно инерция.
И от известно време ми мига лампата за подгрева, но пак не всеки път, а само понякога...
danchev63
29-10-2011, 09:42
Вече почна и студена да не пали всеки път. Стартера върти здраво, но не пали. Понякога вдига до 500 оборота, а понякога въобще не ги мърда оборотите. Пак няма грешки. Преди няколко дни паля колата, отивам до едно място на 2-3км. След 2 часа(студена) качвам се - запали от 20тия път. Карам пак 2-3км спирам, 1 час след това запали от 50тия път. Направо някаква аномалия с тази кола - няма никаква логика. Дюзите откъм обратна нафта са супер, с 3 регулатора пробвам - същата работа. ГНП-то ми на празен ход прави над 1000 бара налягане при 4200-4300 оборота. Акумулатора е на 1 година 95ампер/ч, налягане откъм резервоара около 3бара.
За предния ми пост, затова че не пали на бутане, може би незапали защото бяхме 2ма човека само и неможа да набере достатъчно инерция.
И от известно време ми мига лампата за подгрева, но пак не всеки път, а само понякога...
Dob4i това със лампата за подгрева ти съобщава за изгорели една или повече свещи. Не е толкова страшно защото указва влияние обикновено попд о градуса. Има и друга възможност- според мен по малко вероятна - да има повреда в електрониката управляваща подгрева. Предположение ако опитваш 20 пъти да запалиш а тя само върти на стартер без да се опита да запали насочи се към имобилайзер. Ако обаче прави опит да запали а не пали не е от него.
lordliness
02-11-2011, 18:54
Моята лампа за подгрева свети от една година и все отлагам ремонта ,но си пали без проблем.
Моята лампа за подгрева свети от една година и все отлагам ремонта ,но си пали без проблем.
Без една свещ няма проблем, обаче ако са повече или всичките сигурно ще пали доста трудно
И с 5 изгорели при тези температури трябва да пали без проблем.Моят съвет е да си провериш ЕГР-а,ако не е затапен да го затапиш и пак да пробваш,имал съм такъв случай,само че със Стило 1.9. :pp::pp::pp::pp:Клатенето на оборотите също може да идва от ЕГР-а 8)8)8)
П.С.Още един съвет,като я закачиш на компа,ако го имаш като параметър в диагностиката,проследи напрежението на кондензаторите на дюзите,при теб са 2 и като дадеш на контакт,трябва да заковават 70-80 волта,след това като въртиш трябва да го да го държат постоянно,ако не е така,си за ремонт на ЕКУ-то.
Колата ми била готова, утре ще ходя да я вземам и ще видим какво става. Общо взето не разбрах точно какъв е бил проблема, но нещо от сорта, че не й стигала нафтата на моменти, защото на някакъв датчик буксата не правела добър контакт, и дефакто лъжел еку-то, че колата няма нафта или нещо такова. Утре ще обесня по-точно и дали се е оправила.
И накрая какво се оказа,че ми е интересно :calc::calc::calc::calc:
Да не казвам голяма дума, ама май се оказа от датчика за налягане в рейла(и то само с почистване на буксата). На контакт показваше 100-200-250бара всеки път различно. След почистване на буксата засега колата държи точните обороти без да ги мени и засега пали всеки път. Както и стабилизирва налягането в рейла на 300бара. Преди и таргет-а се вдигаше от време на време на 330-350. Ще споделя до месец, като разбера със сигурност дали е било от тази простотия или ще продължи да ми трови нервите...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.