PDA

View Full Version : На ниски обороти като подам газ глъхне



nikit087
09-10-2011, 14:41
Колеги,въпроса ми е следния : Сутрин като запаля колата си пали нормално и държи нормални оборити,не прекъсва...когато тръгна и подавам газ на 2ра и 3та от 1500 до 2500 оборота се получава едно като заглъхване и леко забива,като мине 2500-3000 оборота колата излита.Не мога да си обясня това глъхнене от какво се получава...Когато колата загрее над 60-70 градуса,този проблем изчезва и колата си върви нормално. ???? колата е 146 1.6 120 коня twin spark

tonov
09-10-2011, 14:48
А колата е? Все пак не сме врачки ...

nikit087
09-10-2011, 18:02
Колата е АЛФА РОМЕО 146 1.6 twin spark 120 коня

alfa boy Qv
09-10-2011, 18:22
И аз колега го имам сащия проблем,интересно е от каде става така,казваите:calc:

bobi_kz
09-10-2011, 19:44
и аз го имам този проблем и си мисля че е заради това че вместо катализатор имам заварена една тръба която според мен е поне ф60 и оттам се получава това глъхнене незнам при вас как е ако нямате катализатори а такива тръби подобни може от това да е ;) ... нека и др. кажат

Mony
09-10-2011, 20:16
При мене това се получава като тръгне да си ходи дебитомера..

nikit087
09-10-2011, 20:34
При мен дебитомера бил сменен така ми каза предния собственик на колата...

mi6o_6621
09-10-2011, 20:55
според мен това е от смукача.ако сте обарнали внимание смокача е разделен на 2.като запалиш колата и стодена,тя заработва на 1200 обопота.следтова пада на 1000.и вече като мрадне стрелката на температрата си застава на нормалните обороти 700-800 оборота .при мен е така поне. моята е 2000 ti.:-D

tonov
09-10-2011, 21:28
според мен това е от смукача.ако сте обарнали внимание смокача е разделен на 2.като запалиш колата и стодена,тя заработва на 1200 обопота.следтова пада на 1000.и вече като мрадне стрелката на температрата си застава на нормалните обороти 700-800 оборота .при мен е така поне. моята е 2000 ti.:-D

Колега, тия коли нямат смОкач.

code
09-10-2011, 21:59
Изпръскваш си дебитомера със спрей (моя го изпръсках със спирт) и си ти. ;)

Mony
09-10-2011, 23:38
При мен дебитомера бил сменен така ми каза предния собственик на колата...

Може да го е сменил наистина, но това не е никаква гаранция, че и този не си е тръгнал. Особено ако не е сложил бош, а някой псевдо заместител. При всички случай само гадаеме така. Една диагностика ще си каже.

alfa boy Qv
10-10-2011, 10:57
Аз сам с нов дебитомер и пак ми правии такива прекасвания,като е студена и дебитомера е на Бош:grandpa:

moulin_m
10-10-2011, 11:47
Това е много неприятен проблем. Много е кофти в случаи, в които се налага да се включиш по-бързо в движението, а колата просто не потегля веднага. На мен ми се случва и при загряла кола.
За дебитомера е нова информация за мен и ще си закарам колата на една диагностика, за да се види дали не е в него проблема. Карах стотина километра без въздушен филтър - имаше някакво подобрение, но пак се усещаше глъхненето. Забелязвам и промяна при разхода на гориво - за последните 400км само градско ми даде 14/100 газ, което е много спрямо 10-11/100 разход, който имах допреди да започне осезаемо да се чувства този проблем.

kostov_sl
10-10-2011, 12:48
Откакто си имам взимане-даване със 145/6-ици, разбрах че поне едно 70-80% от TS двигателите го имат това. И питания, и диагностики минават, и май при никой не е еднакъв източника на проблема. При мен например на диагностика ми даваше все една и съща грешка в ламбдата. Оправихме я накрая в сервиза и колата се пооправи значително. След това смених дебитомер - резултатът беше още по-добър, но пък все още го имаше. Закачихме я пак след това и ми откри грешка в температурния датчик (при загрял двигател ми отчиташе -90 градуса баси). Оправихме я и нея и хоп, тръгна по-добре. Вариаторът също е проблемен, тъй освен дизеловото тракане, колата е тромавичка в ниските, така че и това играе роля. Тези дни се надявам да имам време и да го сменя, и дано вече всичко да си е както трябва.

Satanism
10-10-2011, 13:27
аз бих проверил подред свещи, бобини, дебитомер, ламбда....

nikit087
10-10-2011, 20:43
Трябва да я закарам на диагностика най-добре,но във Варна не знам къде да я закарам...или да си я карам така въпреки,че е кофти така.....Ако сменя въздушния филтър и махна катализатора няма ли да се оправи малко :)

ivo8276
12-10-2011, 13:56
а как ти работи двг има ли шум като че е дизел на студена и топла и какъв ти е точно разхода ако си го засичал точно

nikit087
12-10-2011, 18:39
Двигателя работи перфектно няма никакви шумове,не прекъсва, държи хубави обороти....единственото е това заглъхване на ниски обороти докато загрее колата....Разхода на колата е около 11/100км във Варна градско

ivo8276
13-10-2011, 22:24
ако съм на твое място само ще карам няма да правя нищо

nikit087
14-10-2011, 12:06
И аз така мисля само ще я обслужа масло.въздушен и горивен филтър и ще си карам :)

ivo8276
15-10-2011, 07:00
преди да смениш горивния сипи добавка за почистване на инжекторите

nikit087
15-10-2011, 08:34
Мерси за съвета,аз това си мислях да сложа добавка и да продухам....днес имам път с нея ще и сложа добавка...мисля да сложа на 20 литра една добавка за 50 литра....по-добре да се прочисти

ivo8276
15-10-2011, 12:54
лек път и кажи има ли промяна след добавката и как варви с нея има ли разлика

nikit087
15-10-2011, 14:43
Сега забелязах че за 15 дена колата е изгубила около 250 грама антифриз,за околко 400 км каране,като дигна щеката на маслото не го меси добре си е маслото....това на какво може да се дължи.не се вижда никаде да капи антифриз

nikit087
15-10-2011, 19:30
Извън града като покарах колата се отпуши горе долу само едно леко колебание остана на ниски обороти....Сега ме притеснява къде отива тоя антифриз....като не капи по земята и не се вижда да капи по мотора

nikit087
22-10-2011, 10:15
Колеги като обслужих колата масло и филтри(бензинов,маслен и въздушен) и след 1000км каране колата се отпуши и зема да си варви нормално........

Dikata_BG
25-10-2011, 06:32
Извън града като покарах колата се отпуши горе долу само едно леко колебание остана на ниски обороти....Сега ме притеснява къде отива тоя антифриз....като не капи по земята и не се вижда да капи по мотора
Колега не търси мокро за антифриза а се оглеждай по радиатора и снадките за залено-синкав цвят при загряла кола когато обикновено просълзява от някъде заради налягането във системата той се изпаравя и остават само леки следи

nikit087
25-10-2011, 08:39
Видях от къде капи антифриза от долния ляв ъгъл на радиатора от пластмасата,но съвсем леко само се овлажнява и за това заминава супер бавно....чудя се дали да сложа нещо против теч в системата или да го остава така,защото губи много малко.......

tonov
25-10-2011, 11:54
Нито едно от двете. Повярвай ми, най-добре си смени радиатора.

Тия добавки само гняс правят, отделно че покрай теча ще запушиш и други работи. А радиаторът както капе леко, така ще тръгне и по-сериозно. Дано не ти се случи в движение да текне и да ти изтече антифриза, без да усетиш. Отиваш направо на ремонт на мотора. Имаше пресен случай с един колега.

nikit087
25-10-2011, 15:15
Ами аз ще го сменя само да се вида с пари,че кои знае колко струва един радиатор за тази кола.....

Satanism
25-10-2011, 19:47
На мен ми се разтече едно съединиение на Нисана, между гумена и метална тръба....2 пъти сменях и тръбата, и маркуча...без ефект.Накрая бутнах една добавка за запушване и край на проблемите...10,000км след това не съм имал течове...после разглобихме колата за части....

nikit087
26-10-2011, 14:55
То и аз бих сложил от тия добавки,но се притеснявам да не си запуша парното,за това бих предпочел да сменя радиатора като имам пари да не става по големи проблеми.....

Telerig
21-02-2015, 14:14
Колеги, понеже със моята 166-ца (2.4 ЖТД от 2001-ва) имам същия проблем, писах в темата за педал на газта, но по-скоро мисля, че симптомите са ми за като написаните в тази тема, а именно: проблема е само в ниските обороти, на празен ход или с натискане на съединител педала подава равномерно и реагира нормално. Над 1500-2000 оборота сякаш се "отпушва" и няма грижи, падне ли на 1000 и педала отказва да подава - съвсем слабо, но не гасне. Диагностиката показа МАП сензор - смених го, проверих кабелите, почистих букси, датчици и.т.н. проблема си остава.

Според електронното сервизно ръководство има такъв проблем "irregular idle speed", препоръчват след диагностиката да се провери първо въздушния филтър и уплътнението на капака.

Филтъра ми е ок, но капака не затваря добре, защото са ми превъртяли винтовете...ще се боря тия дни с тях да видим дали ще се оправи положението.

Друго което забелязах е че точно както на колегата дебитомера, капака на възд. филтър, горната част на интеркулера и вакумната помпа бяха зацапани с масло. Сега ги почистих и затегнах връзките...ще следя откъде тече масло.

Маркуча който излиза от турбото и влиза в интеркулера също е омаслен, което ме навежда на мисълта, че май оттам идва тая работа с цапането...всякакви идеи са добре дошли!