View Full Version : На ниски обороти като подам газ глъхне
nikit087
09-10-2011, 14:41
Колеги,въпроса ми е следния : Сутрин като запаля колата си пали нормално и държи нормални оборити,не прекъсва...когато тръгна и подавам газ на 2ра и 3та от 1500 до 2500 оборота се получава едно като заглъхване и леко забива,като мине 2500-3000 оборота колата излита.Не мога да си обясня това глъхнене от какво се получава...Когато колата загрее над 60-70 градуса,този проблем изчезва и колата си върви нормално. ???? колата е 146 1.6 120 коня twin spark
А колата е? Все пак не сме врачки ...
nikit087
09-10-2011, 18:02
Колата е АЛФА РОМЕО 146 1.6 twin spark 120 коня
alfa boy Qv
09-10-2011, 18:22
И аз колега го имам сащия проблем,интересно е от каде става така,казваите:calc:
и аз го имам този проблем и си мисля че е заради това че вместо катализатор имам заварена една тръба която според мен е поне ф60 и оттам се получава това глъхнене незнам при вас как е ако нямате катализатори а такива тръби подобни може от това да е ;) ... нека и др. кажат
При мене това се получава като тръгне да си ходи дебитомера..
nikit087
09-10-2011, 20:34
При мен дебитомера бил сменен така ми каза предния собственик на колата...
mi6o_6621
09-10-2011, 20:55
според мен това е от смукача.ако сте обарнали внимание смокача е разделен на 2.като запалиш колата и стодена,тя заработва на 1200 обопота.следтова пада на 1000.и вече като мрадне стрелката на температрата си застава на нормалните обороти 700-800 оборота .при мен е така поне. моята е 2000 ti.:-D
според мен това е от смукача.ако сте обарнали внимание смокача е разделен на 2.като запалиш колата и стодена,тя заработва на 1200 обопота.следтова пада на 1000.и вече като мрадне стрелката на температрата си застава на нормалните обороти 700-800 оборота .при мен е така поне. моята е 2000 ti.:-D
Колега, тия коли нямат смОкач.
Изпръскваш си дебитомера със спрей (моя го изпръсках със спирт) и си ти. ;)
При мен дебитомера бил сменен така ми каза предния собственик на колата...
Може да го е сменил наистина, но това не е никаква гаранция, че и този не си е тръгнал. Особено ако не е сложил бош, а някой псевдо заместител. При всички случай само гадаеме така. Една диагностика ще си каже.
alfa boy Qv
10-10-2011, 10:57
Аз сам с нов дебитомер и пак ми правии такива прекасвания,като е студена и дебитомера е на Бош:grandpa:
moulin_m
10-10-2011, 11:47
Това е много неприятен проблем. Много е кофти в случаи, в които се налага да се включиш по-бързо в движението, а колата просто не потегля веднага. На мен ми се случва и при загряла кола.
За дебитомера е нова информация за мен и ще си закарам колата на една диагностика, за да се види дали не е в него проблема. Карах стотина километра без въздушен филтър - имаше някакво подобрение, но пак се усещаше глъхненето. Забелязвам и промяна при разхода на гориво - за последните 400км само градско ми даде 14/100 газ, което е много спрямо 10-11/100 разход, който имах допреди да започне осезаемо да се чувства този проблем.
kostov_sl
10-10-2011, 12:48
Откакто си имам взимане-даване със 145/6-ици, разбрах че поне едно 70-80% от TS двигателите го имат това. И питания, и диагностики минават, и май при никой не е еднакъв източника на проблема. При мен например на диагностика ми даваше все една и съща грешка в ламбдата. Оправихме я накрая в сервиза и колата се пооправи значително. След това смених дебитомер - резултатът беше още по-добър, но пък все още го имаше. Закачихме я пак след това и ми откри грешка в температурния датчик (при загрял двигател ми отчиташе -90 градуса баси). Оправихме я и нея и хоп, тръгна по-добре. Вариаторът също е проблемен, тъй освен дизеловото тракане, колата е тромавичка в ниските, така че и това играе роля. Тези дни се надявам да имам време и да го сменя, и дано вече всичко да си е както трябва.
Satanism
10-10-2011, 13:27
аз бих проверил подред свещи, бобини, дебитомер, ламбда....
nikit087
10-10-2011, 20:43
Трябва да я закарам на диагностика най-добре,но във Варна не знам къде да я закарам...или да си я карам така въпреки,че е кофти така.....Ако сменя въздушния филтър и махна катализатора няма ли да се оправи малко :)
а как ти работи двг има ли шум като че е дизел на студена и топла и какъв ти е точно разхода ако си го засичал точно
nikit087
12-10-2011, 18:39
Двигателя работи перфектно няма никакви шумове,не прекъсва, държи хубави обороти....единственото е това заглъхване на ниски обороти докато загрее колата....Разхода на колата е около 11/100км във Варна градско
ако съм на твое място само ще карам няма да правя нищо
nikit087
14-10-2011, 12:06
И аз така мисля само ще я обслужа масло.въздушен и горивен филтър и ще си карам :)
преди да смениш горивния сипи добавка за почистване на инжекторите
nikit087
15-10-2011, 08:34
Мерси за съвета,аз това си мислях да сложа добавка и да продухам....днес имам път с нея ще и сложа добавка...мисля да сложа на 20 литра една добавка за 50 литра....по-добре да се прочисти
лек път и кажи има ли промяна след добавката и как варви с нея има ли разлика
nikit087
15-10-2011, 14:43
Сега забелязах че за 15 дена колата е изгубила около 250 грама антифриз,за околко 400 км каране,като дигна щеката на маслото не го меси добре си е маслото....това на какво може да се дължи.не се вижда никаде да капи антифриз
nikit087
15-10-2011, 19:30
Извън града като покарах колата се отпуши горе долу само едно леко колебание остана на ниски обороти....Сега ме притеснява къде отива тоя антифриз....като не капи по земята и не се вижда да капи по мотора
nikit087
22-10-2011, 10:15
Колеги като обслужих колата масло и филтри(бензинов,маслен и въздушен) и след 1000км каране колата се отпуши и зема да си варви нормално........
Dikata_BG
25-10-2011, 06:32
Извън града като покарах колата се отпуши горе долу само едно леко колебание остана на ниски обороти....Сега ме притеснява къде отива тоя антифриз....като не капи по земята и не се вижда да капи по мотора
Колега не търси мокро за антифриза а се оглеждай по радиатора и снадките за залено-синкав цвят при загряла кола когато обикновено просълзява от някъде заради налягането във системата той се изпаравя и остават само леки следи
nikit087
25-10-2011, 08:39
Видях от къде капи антифриза от долния ляв ъгъл на радиатора от пластмасата,но съвсем леко само се овлажнява и за това заминава супер бавно....чудя се дали да сложа нещо против теч в системата или да го остава така,защото губи много малко.......
Нито едно от двете. Повярвай ми, най-добре си смени радиатора.
Тия добавки само гняс правят, отделно че покрай теча ще запушиш и други работи. А радиаторът както капе леко, така ще тръгне и по-сериозно. Дано не ти се случи в движение да текне и да ти изтече антифриза, без да усетиш. Отиваш направо на ремонт на мотора. Имаше пресен случай с един колега.
nikit087
25-10-2011, 15:15
Ами аз ще го сменя само да се вида с пари,че кои знае колко струва един радиатор за тази кола.....
Satanism
25-10-2011, 19:47
На мен ми се разтече едно съединиение на Нисана, между гумена и метална тръба....2 пъти сменях и тръбата, и маркуча...без ефект.Накрая бутнах една добавка за запушване и край на проблемите...10,000км след това не съм имал течове...после разглобихме колата за части....
nikit087
26-10-2011, 14:55
То и аз бих сложил от тия добавки,но се притеснявам да не си запуша парното,за това бих предпочел да сменя радиатора като имам пари да не става по големи проблеми.....
Колеги, понеже със моята 166-ца (2.4 ЖТД от 2001-ва) имам същия проблем, писах в темата за педал на газта, но по-скоро мисля, че симптомите са ми за като написаните в тази тема, а именно: проблема е само в ниските обороти, на празен ход или с натискане на съединител педала подава равномерно и реагира нормално. Над 1500-2000 оборота сякаш се "отпушва" и няма грижи, падне ли на 1000 и педала отказва да подава - съвсем слабо, но не гасне. Диагностиката показа МАП сензор - смених го, проверих кабелите, почистих букси, датчици и.т.н. проблема си остава.
Според електронното сервизно ръководство има такъв проблем "irregular idle speed", препоръчват след диагностиката да се провери първо въздушния филтър и уплътнението на капака.
Филтъра ми е ок, но капака не затваря добре, защото са ми превъртяли винтовете...ще се боря тия дни с тях да видим дали ще се оправи положението.
Друго което забелязах е че точно както на колегата дебитомера, капака на възд. филтър, горната част на интеркулера и вакумната помпа бяха зацапани с масло. Сега ги почистих и затегнах връзките...ще следя откъде тече масло.
Маркуча който излиза от турбото и влиза в интеркулера също е омаслен, което ме навежда на мисълта, че май оттам идва тая работа с цапането...всякакви идеи са добре дошли!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.