Log in

View Full Version : Зима 2011.... проблеми?!



Karaqnev
09-10-2011, 17:29
Не мога да взема решение с тая кола :Suicide:
Значи, имам тука няколко дребни проблемчета с които трябва да се справя преди настъпването на студовете, защото не мисля да мразна пред нас и тая зима :). По-долу описаните въпроси и проблеми се отнасят за 155 1.8 т.с. 127 к.с 96 година.
1. Температурата която ми държи е не повече от 80 градуса градски, като в повечето случаи е 70-75. Налага ли се подмяна не термостата при положение, че разлика между градско и извънградско в стойностите мисля, че няма.

2. Налага ли се прочистване на системата преди зареждане с антифриз и как най-добре да се осъществи то с някакви препарати или просто с вода !?

3. Разхода ми е 15 литра газ в града като във Враца движението и трафика няма абсолютни нищо общо със соофийския. Нормален ли е, защото в момента е 8 градуса а когато стане -8 според мен ще да се качи още... ?!

4. Гумите с който карам в момента са производство 2005 година с видимо добър грайфер. Спирачната система е обезвъздушена макар, че го направиха по системата първо задните после предните колела което според мен е грешка, не знам според вас ?! При спиране колата просто се разнася като народна песен и изобщо и през ум не и минава да спре като хората... влачиме се постоянно. Вярно, колата е без абс, но не е ли редно да спира все пак е с 4 дискови спирачки ?! Има нови накладки, дисковете са в задоволително състояние, но проблема си стой. По начало ли им е слабо място ръчната, че почти я няма?! Дали не идва от гумите макар и доброто им на пръв поглед състояние ?! Карам коли с много по кофти според мен гуми, който си спират, когато съм на нов асфалт спирам горе долу добре, като ида на по лигав такъв и нема спиране... може би си отговорих сам на въпроса :razz:... не знам и аз вече. Размера ми е 205/55/15... имам зимни гуми 195/50/15 и съм пред дилеме дали този размер не е твърде малак за тази кола ?

5. Когато климатроника свети с две лампички на "ауто" и съм задал 30 градуса компресора върти ли ?! Покачва ли разхода ?!

6. Кутията на въздушния ми филтър е изместена в ляво и не може да се затваря плътно благодарение на кихалката за газта по напред, явно майсторите не са си свършили перфектно работата, въпроса ми е ако не се затваря плътно до колко е зле за мотора и има ли отношение също към разхода ?!

7. Преди време я бях оставил без бензин, не палеше, сипах и 20 лв дърпах я, какво ли не я правих запали. Онзи ден пак сипах 20 лв и не иска да запали... малко ли са и 10 литра ?! Или просто помпата е прецакана ?! Защото преди беше същото и запали някак, а сега не иска ?!

8. Относно маслото дори бях пуснал тема, но ще отнеса и този въпрос тук. Статойл 10в40, за 1000 км може би към 300-350 грама е издухало. Вдигам пръчката не духа от нея, навежда ме на мисълта, че няма проблем с сегменти, какво остава ако изключим това и гумичките ? Не пуши грам ?



Предварително благодаря !!!

Pastora
09-10-2011, 18:48
1. Може и да е прецакан, изкарай сутрин на студено извънградско колата и гледай ще загрее ли или не. Може термостат, може датчик на термостата или грешни показания. Има доста теми за термостати и температурни датчици.
2. Естествено е добре да се почисти с препарат или евтин вариант с оцет във водата.
3. Разход на газ и бензин са 2 тотално различни понятия - газов инжекцион или обикновена газова ?
4. За обезвъздушаването - погледни си кантара на колата, той създава ядове, но пак има и теми за 2 дена четене с варианти... За гумите - 195 си пасва перфектно, но за свое успокоение си огледай таблиците с препоръчителни.
5. Не, освен ако не е над 30 градуса отвън. Ако натиснеш ЕКОН, тогава компресора не работи независимо от зададените параметри.
6. Хубаво е да я затвориш. За колко ти е зле двигателят - карти ТАРО.
7. В много случаи помпата изгаря, като е на сухо. Караш винаги с половин резервоар, поне за тоя модел. Дано не е това...
8. Има много теми по въпроса и се разрешават различно - пробваш с ревизиране на глава, ако не стане - лошо. Или пък имаш теч ?

don_pepone
09-10-2011, 18:53
Сега първо за разхода: Като ти стои постоянно отворен термостата е нормално колата да харчи доста,така че го смени. Второто свързано с разходае ,че трябва да я палишна бензин и тогава да обръщащ на газ или поне да я оставяш 3-4 мин да поработи на място иначе разхода на газ е помръчителен.
Второ за спирачките- Вземи пак провери за въздух в системата и виж спирачната течност на къв хал е -да нее много стара или да е почерняла. Също така провери и "кантара" или"разпределителя" ( или както там му викат) на задните спирачки,който стоимежду резервоара и задният мост ( по спомени),данеби да е спекъл и да не пуска достатъчо масло към задните колелета.
И ако тея гуми не просвирват грам като превъртят- не очаквай да спира на леко лигав асфалт

Alexandrov70
09-10-2011, 21:24
За спирачките: провери си дали не са ти блокирали спирачните апарати, щом ръчната ти се ебава.

Karaqnev
09-10-2011, 23:39
относно термостата, не съм сигурен, дали е отворен или не, но факта, че горния маркуч е много топъл а долния не според мен говори, че не запекъл ?! или греша ?

---------- Post added at 23:22 ---------- Previous post was at 23:21 ----------

спирачките са напълно ревизирани с изкючение на този "кантар", за него никой не е гледал, ще я закарам пак на майстор да види

---------- Post added at 23:39 ---------- Previous post was at 23:22 ----------

а относно разхода на масло, този маслен вариатор или там както е правилно да се назове играе ли роля ?

don_pepone
09-10-2011, 23:44
За маслото или много е кофти самото масло или имаш " тръгнали" гумички

Tedo
10-10-2011, 08:45
И мойта гори масло и се чудех дали не е от гумички ама като измерих компресията ми стана ясно...

Pastora
10-10-2011, 08:53
а относно разхода на масло, този маслен вариатор или там както е правилно да се назове играе ли роля ?
Не, от там обикновено тече лекичко през гарнитурата.

Alexanderbb
10-10-2011, 09:40
Не е вярно че компресора не се върти ако навън е студено. Просто го прави по-рядко. Климатроника го ползва за да "суши" влизащия в купето въздух.
Гумите 2005 може да имат още живот но само ако са от хубава марка и са експлоатирани правилно. Иначе външния вид не е мерило. Надявам се не смяташ да караш с тях и зимата.
Ако ти е отворена кутията на въздшния филтър може да си храниш мотора с прах а това не е добра идея
Като си сменял накладките погледна ли дали някой апарат отзад не е блокирал че често им се случва.

Karaqnev
10-10-2011, 10:03
апаратите са раздвижени и напръскани всичките, не би трябвало да задържат. А що се касае до гумите, имам едни алпинчета ще ида да пробвам с тях да ги сложа днес. Разхода за мен 15 в града е висок на газ, и вероятно се дължи на настройките. А относно маслото, може и да има наистина някакъв теч, защото и от капачката ми изтича малко

Alfa User
11-10-2011, 10:21
Проблема с капачката се оправя с 4,50лв - купуваш си капачка за маслото на Лада 2105/7, и сменяш уплътненията на двете капачки. Капачката ти изпуска, защото гуменото уплътнение отдавна не е това, което трябва да бъде.

kolev
11-10-2011, 10:48
1- термостата се проверява по следния начин- палиш колата и си държиш ръката на радиатора. при изправен термостат, радиатора ще остане студен докато се отвори термостата на около 80 градуса. после изведнъж ще стане горещ.

2-ако нямаш странно изглеждащи утайки в казанчето на антифриза- промивка само с вода е ок.

3- градски разход никога не е показателен

4- сменял ли си спирачни маркучета щото и те са консуматив. гумата вътре се разлага и маркучето се запушва и колата не спира. при смяна на задни накладки ръчната спирачка първо се отхлабва и после се регулира наново.

6-трябва плътно да се затваря

7- трябва винаги да имаш повече гориво. когато е малко, помпата глътва въздух и не иска да качва. като долееш бензин и я оставиш 3-4 часа , пали без проблем.

Dimicha
11-10-2011, 18:04
Значи колега....за някои от нещата,които си написал,имам чувството,че за моята кола си писал.Разходът ти на газ не е кой знае колко висок за тея лами-моята на гаден бензин лятно време ми е давала 13 градско....с хубав 95 бензин 8 извънградско,че може би и малко по-ниско.Другото нещо-наистина са прави колегите,зареждай си повече бензин,на мен два три пъти ми се случва да не мога да я запаля заради малко бензин в резервоара...истинско мъчение и за мен и за колата.Както казаха колегите,явно трябва да е потопена цялата помпа.За въздушния филтър-моето скромно мнение е,че е от огромно значение да бъде плътно затворен и да са си на мястото всички оригинални въздуховоди преди него.Кола,която не е с турбо е много зависима от променливото налягане на постъпващия въздух,а въздуховодът на нашите не е със случаен дизайн.Според мен кутията на въздушния филтър е буфер,който обира разликите в количеството въздух,което влиза отпред и което отива към двигателя.
За спирането и аз съм забелязал,че при ниска скорост често почти влизам в колата пред мене,но според мен това е щото всъщност това,което имам за ниска скорост не е никак бавно.Така де-на трета почти без газ 50 км ги няма за нищо,а да спреш 1.3 тона,движещи се с 50 км/ч не е малка работа.Забележи как спира обаче при висока скорост-от 130-140 надолу-аз поне имам чувството,че тръгвам наобратно с много леко натискане на спирачките.
За маслото-тука вещите колеги казаха,ако е по-малко от литър на 1000 (хиляда,не десет хиляди :D ) хич да не ти пука.Така де,това е Алфа,високооборотна машина,няма се излагаме :D

Karaqnev
14-10-2011, 18:02
маслото го свали между минимума и средата и спря да го пипа... така ли е при вас ?