PDA

View Full Version : Смяна на воден радиатор 156 - съвети ?



MoLoX
10-10-2011, 20:46
Здравейте колеги,
настроен съм за утрешния ден да сменя сам водния радиатор на моята печка !
Някой правил ли е тази интервенция и ако да,какво е по специфичното... Интересува ме дали трябва да свалям фаровете.Така на пръв поглед не мога да преценя.
Моят е спукан много зле точно там където влиза долното дясно краче. Прави ми впечатление,че няма нищо като тампон там да убира евентуалните вибрации... На новият радиатор който закупих тази част е пластмасова а не алуминиева... Има ли там като цяло тампон или не ?
И друго - колко литра събира системата и има ли спец маневра при обезвъздушаване ?

zdravko_ss
10-10-2011, 21:33
не се свалят фаровете. Махаш окабеляването на перките,за да не ти пречи, самите те са хванати за радиатора с 4 болта, сваляш ги и тях като преди това си откачил маркучите за да може да излезат перките нагоре.Има още няколко болта на радиатора за климатика, махаш ги и си готов, елементарно е не се плаши.След това всичко по обратния ред, развиваш обезвъздушката на самия радиатор и наливаш докато не потече от там, потече ли завиваш, следва още една обезвъздушка на маркуча от термостата, пак по същия начин и си готов.После на загрял мотор може да пуснеш по малко течност от обезвъздушките за да си сигурен и :cheers:

tonov
10-10-2011, 21:45
Няма нищо кой знае колко специфично. Просто хамалогията е много, сваля се половината предница.
Карам малко по спомени, дано не пропусна нещо.

1. Сваляш декоративните пластмаси м/у фаровете - отгоре са с винтчета, а към бронята са на щипки, напъваш с отвертка и излизат нагоре; като ги махнеш ще видиш горните болтове на бронята;
1. Сваляш бронята - за целта най-лесно е да вдигнеш колата на крик отпред и да свалиш гумите и подкалниците, за да можеш да бръкнеш и да отвиеш болтовете които държат бронята към калника; Става и без да сваляш гумите, ама ше си изчепиш ръцете и трябва да въртиш няколко пъти пълен ляв/десен, та да може да достигнеш всички болтчета, Бронята се държи на общо 13 болта ...
3. Издърпваш бронята напред леко и откачваш буксата на халогените;
4. Открива ти се прекрасната гледка на радиаторите - отвиваш няколкото винта, които държат климатичния радиатор към водния и сваляш предпазната насочваща пластмаса;
5. Сваляш долното съединение и източваш антифриза;
6. Отиваме отгоре - сваляш извитата тръба към дебитомера;
7. Откачваш горното съединение
8. Сваляш перките - на 4 винта са, преди това им изключи буксите и разкачи кабелите. Перките излизат нагоре;
9. В горната част в средата на гредата м/у фаровете има планка, която крепи радиатора - отвиваш един болт 13 и я вадиш;
10. Радиаторът вече трябва да е освободен и да се клати напред/назад. В долната си част влиза в 2 тампона - освободи го внимателно и го издърпай нагоре;

После в обратния ред ;)

Съвет - намажи съединенията отвътре леко с препарат за миене, преди да ги наденеш - по-лесно става; сложи и малко грес на винтовете на климатичния радиатор.

Наливаш системата, пускаш парното на топло на мах и палиш. В горния десен ъгъл на радиатора има пробка, отвий леко докато потече и после я стегни. Има и още една пробка - някъде около термостата беше. И там така. Доливаш докато стигне нужното ниво и си ти. Системата събираше мисля към 8л.

Успех и дано не си се отказал ;)

На мен ми отне половин ден.

Поне не трябва да сваляш фаровете хаха :crazy:

MoLoX
10-10-2011, 22:13
10. Радиаторът вече трябва да е освободен и да се клати напред/назад. В долната си част влиза в 2 тампона - освободи го внимателно и го издърпай нагоре;

Успех и дано не си се отказал ;)

На мен ми отне половин ден.

Какво представляват тези тампони,защото при мен липсват... и именно поради причнината,че липсват се е спукал радиатора точно там на едното краче. Какво евентуално мога да сложа там за да обира вибрациите за да не стане пак поразия ако евентуално не намеря оригинални тампони.

На мен може и цял ден да ми отнеме но ще го направя.
Благодаря ви за инфото.

tonov
10-10-2011, 22:19
Нещо като гумени втулки са, с широк пръстен отгоре. Двете крачета на радиатора влизат в тях, а самото тяло ляга върху пръстена.

haljscho
10-10-2011, 22:24
Само да кажа, че моя съм го свалял без да пипам бронята!

tonov
10-10-2011, 22:31
Аз не успях да развия климатичния радиатор :(

starata alfa
10-10-2011, 22:40
не се свалят фаровете. Махаш окабеляването на перките,за да не ти пречи, самите те са хванати за радиатора с 4 болта, сваляш ги и тях като преди това си откачил маркучите за да може да излезат перките нагоре.Има още няколко болта на радиатора за климатика, махаш ги и си готов, елементарно е не се плаши.След това всичко по обратния ред, развиваш обезвъздушката на самия радиатор и наливаш докато не потече от там, потече ли завиваш, следва още една обезвъздушка на маркуча от термостата, пак по същия начин и си готов.После на загрял мотор може да пуснеш по малко течност от обезвъздушките за да си сигурен и :cheers:
това е лесният начин

ФЕРАРИСТ
10-10-2011, 23:23
Няма нищо кой знае колко специфично. Просто хамалогията е много, сваля се половината предница.
На мен ми отне половин ден.

Баси видях тая тема още в началото взех да пиша уж описание как бих го направил аз, почти го написах, после се сетих че вече почти не си спомням как изглеждаха стоково нещата там, че съм махнал маса неща от тоя отсек, и мога да объркам човека и се отказах.......
Аз при мен го направих тва да става бързо, мога по часовник да отделя рада от колата за не повече от 7-8 минути, ако приемем че имам гайковерт и скобите на маркучите са закачени.......
Но иначе си е кофти упражнение стоково, трябва да се внимава да не се пукнат радовете.....

MoLoX
11-10-2011, 20:31
Job done !

Стария беше в състояние "вестник се чете през него"

http://molox.hit.bg/alfa/DSC02352.JPG

Новият вече е мониран и действа с пълна сила :punk:

http://molox.hit.bg/alfa/DSC02358.JPG

Благодаря ви за помоща ! :th_up:

lordliness
12-12-2013, 08:13
124334
Знае ли някой какво е това уплътнение на коляното към радиатора.
Мисля, че тече от там, но дори и да не тече сигурно при смяна на радиатора е добре да се смени.

lordliness
12-12-2013, 22:49
Излиза, че никой в този форум не е сменял радиатор, е ми хубаво. Здраве да е, ще се справя и сам.