View Full Version : Всичко, което е на ток, работи бавно или прекъсва
Здравейте,
малко безумно заглавие, но май схващате идеята. Понякога, малко след като запаля, колата влиза в slow motion фаза. Радиото гасне, климатроника гасне, фаровете гаснат, светлините в купето стават супер слаби, чистачките вървят като охлюви. Въобще всичко, което иска ток, се държи неадекватно и някак си лежерно... Като я изгася и запаля стартера върти като костенурка. След като покарам известно време се оправя и всичко си става нормално. Това, което аз виждам, е че при клемите на акумолатора е супер клеясало и даже около самия акомулатор има накапала клей (или там както му се вика). Казаха ми, че това може да предизвиква проблема. Някакви насоки да дадете?
Поздрави!
badmadafaka
12-10-2011, 10:34
Ми почисти ги тия клеми... :neutral:
Щом има накапало окислено около батерията я провери за спукване и течове - многхо е вероятно да е кипяла.
Като за начало пробвай с някой друг акумулатор и почистване.
Забравих да спомена, че проблема се е появявал само 2 пъти за 2 месеца някъде. Клемите е ясно, че ще ги почистя, питам, защото може да се окаже нещо коренно различно от това.
Alexanderbb
12-10-2011, 13:30
Изчисти си хубаво клемите и прегледай за протриване на кабелите или хлабави връзки. Че да не чува дявола ама и да се подпалиш можеш така
nikola 155
12-10-2011, 18:42
За да кипи акумулатора причината е в релето на генератора,презарежда.Така,че провери първо него.А клемите след като ги почистиш ги намажи с технически вазелин или грес.
Такааа, нещата станаха прекалено сложни за човек като мен (дето няма никаква идея за какво става въпрос). Ще я карам на електричар да ги провери тези неща, ако имате някой да препоръчате ще съм ви благодарен :) Иначе сега я погледнах пак, клемата, която е по-близка до предницата (фарове, решетка и тн) и няма нищо, изглежда ОК. Другата, която е по-към предния джам (тъмно беше, плюс и минус не видях узначения) е бая окислена, както и има някаква гъста синкава смес по нея. Отделно около акумулатора в тази му част намерих още някаква слуз и като цяло целия акумолатор седи един такъв мазен. Това възможно ли е да го прави читав акумолатор, да плюе такива неща :)
Поздрави!
Провери си акумулатора.
Ако се отваря ,отвори го ,провери нивото на течноста,долей дестилирана водица ,ако трябва.
Зачисти и намажи с грес клемите ,огледай за разхлабени или слаби връзки.
nikola 155
12-10-2011, 20:11
Такааа, нещата станаха прекалено сложни за човек като мен (дето няма никаква идея за какво става въпрос). Ще я карам на електричар да ги провери тези неща, ако имате някой да препоръчате ще съм ви благодарен :) Иначе сега я погледнах пак, клемата, която е по-близка до предницата (фарове, решетка и тн) и няма нищо, изглежда ОК. Другата, която е по-към предния джам (тъмно беше, плюс и минус не видях узначения) е бая окислена, както и има някаква гъста синкава смес по нея. Отделно около акумулатора в тази му част намерих още някаква слуз и като цяло целия акумолатор седи един такъв мазен. Това възможно ли е да го прави читав акумолатор, да плюе такива неща :)
Поздрави!
Точно тази клема към стъклото е + `а щом е и окислена,гарантирам ти,че релето презарежда.Гъстата синкава смес е електролит,който се окислява при съприкосновение с въздуха.Ако клетките на акумулатора са останали без течност,което е много вероятно щом кипи,пиши го ''бегал'':priest:
Вчера 40км без никакви проблеми. Забелязах обаче още нещо, което може да има връзка. Паля колата и я оставям да загрява. Пускам фаровете и чистачките (главно по чистачките разбирам дали се е появил проблема по бавното им влачене). Движат се нормално. Почвам да форсирам колата до към 3000 - 3500 оборота и тогава светлините в купето светват по-силно и чистачките ускоряват :) След което като тръгна да карам с нормални обороти (1500-2000) се връщат в някакво нормално темпо. Идея дали това е нормално? Иначе събота ще я карам да замерят тоците :)
endeavour
13-10-2011, 15:29
А ти досега що не взе един китайски мултицет за 5 лв от първия магазин и да си премериш напреженията ? До събота ще има да си гадаем...
Аз го бях написал в един от миналите постове, но нека го кажа по-ясно. Единственото, което разбирам от ток, е че той кара лампите да светят, телевизора да работи, радиото да свири... И толкоз. Простете тоталното ми невежество :) Нещо ме плашат тук с прецакан алетернатор, но да видим :)
Така, както го описваш си е чисто и просто хлабав ремък.
Може и да ти изглежда натегнат, ама приплъзва.
Другото е да са ти износени четките на регулатора и трудно да опират в пръстените!
Edit: Най-добре свали динамото и го разглоби и почисти!
Жоре, щом ти се струва сложно най-добре ако имаш време през деня мини до сервиза да я погледна само дрънни един тел предварително да не е там шефа :D
Жоре, щом ти се струва сложно най-добре ако имаш време през деня мини до сервиза да я погледна само дрънни един тел предварително да не е там шефа :D
Чудно, тамън се чудих къде да я карам. Аз що не знаех, че бачкаш в сервиз? :) Ако е така ще ти приготвя и други нещица за после :)
Пичове, имам подобен проблем, затова реших направо в тази тема да го опиша. Значи не изглежда толкова критично, като проблема на колегата, но е подобно, особено със светлините. Най-много се усети проблема, когато наскоро сложих ксенон. И при всяко палене на студено пускам ксенона и оборотите падат (почти изгасва колата) и след секунда всичко се нормализира. Сега всеки път, като пускам фаровете форсирам до 2000 оборота и чак тогава ги пускам, за да не тормозя двг-то.Мерил съм акумулатора- ОК е. Стойностите му като е запалена колата също са нормални (14,2) Моля ви да дадете някое друго съветче, къде да погледна първо. Ще пробвам всичко, което е по силите ми. Благодаря ви предварително ! :)
Alexandrov70
16-10-2011, 22:22
Жоре, щом ти се струва сложно най-добре ако имаш време през деня мини до сервиза да я погледна само дрънни един тел предварително да не е там шефа :D
Тедо, колкото и да не ти се ще , еле пък на колегата , без сваляне на алтернатора едва ли ще се оправят нещата.Както беше споменато тук проблема най-вероятно е от релето за зареждане , а то е на алтернатора.Ако имаш визкозомер провери и гъстотата на електролита , трябва да е около 1.27/8 при здрав акумулатор.И най-вече виж масата мотор-купе.Заряда трябва да е от 13,6 при включени максимален брой консуматори до 14,2 .Ако е повече-лошо , ако е около 12/12,5 пак лошо.
Furious 155
16-10-2011, 22:42
Прави впечатление че при 8 клапановите двигатели напрежението на заряд на празен ход и напрежението на заряд при 1000-1100 оборота е доста различно - с mimouzunov го мерихме преди време на една зимна среща и се оказа че на 850 оборота зарядното напрежение е 12.5-6 почти без консуматори, а на 1000 оборота е вече в нормата - 13.7-14.
Затова си мисля че ако на празен ход при теб е 14.2, а гледам си с 8 клапанов мотор, ми се струва че нагоре в оборотите ще е повече от 14.2 волта...
При 16 клапановите твинспаркове не е така - там и на празен ход и в обороти е едно и също напрежението.
Прави впечатление че при 8 клапановите двигатели напрежението на заряд на празен ход и напрежението на заряд при 1000-1100 оборота е доста различно - с mimouzunov го мерихме преди време на една зимна среща и се оказа че на 850 оборота зарядното напрежение е 12.5-6 почти без консуматори, а на 1000 оборота е вече в нормата - 13.7-14.
Затова си мисля че ако на празен ход при теб е 14.2, а гледам си с 8 клапанов мотор, ми се струва че нагоре в оборотите ще е повече от 14.2 волта...
При 16 клапановите твинспаркове не е така - там и на празен ход и в обороти е едно и също напрежението.
Писал съм поне 5-6 пъти по въпроса.
Старите динама са със селенови диоди и напрежението кляка при загряване или товар, което е едно и също.
Освен това, при старите модели, лампата за възбуждане е с малка мощност и си иска да я форсираш първо, а чак тогава динамото се сеща да зарежда.
В 33 раздела сме я дъвкали многократно тая тема.
Решението е да сложиш по-голяма крушка или светодиод и резистор паралелно на лампата. Търновския разбойник Колев ги превеше тия неща.
А най-добре е да смениш динамото, защото напрежение под 14 волта през нощта не е никак добре за фаровете.
За манияците има още една схема, при която независимо от натоварването , напрежението си е постоянно 14.2 или каквото е там без товар!
Добре, пичове и все пак не разбрах дали имате идея за моя проблем, защото при мен замерих 14.2 на празен ход :) :?
Furious 155
17-10-2011, 11:28
Добре, пичове и все пак не разбрах дали имате идея за моя проблем, защото при мен замерих 14.2 на празен ход :) :?
А като дадеш газ как е напрежението?
Само за протокола...селенови изправители не се използват от има няма 30 години
Такааа... единственото което съм направил по колата беше, да позачистя леко клемите. Фактически от последния път, който съм описал, до сега проблема не се е появявал. Единственото което остава като проблем е че когато запаля колата светлините са слаби, чистачките мудни. Давам газ до 2500 оборота и се нормализират.
Furious 155
06-01-2012, 23:07
Единственото което остава като проблем е че когато запаля колата светлините са слаби, чистачките мудни. Давам газ до 2500 оборота и се нормализират.
Това може да е от това че при палене и след това празния ход са недостатъчно да възбудят алтернатора и след подаване на газ, минава в режим зареждане вече. Което пак вероятно е базирано на лош ел. контакт.
nicola 59
07-01-2012, 15:41
Само за протокола...селенови изправители не се използват от има няма 30 години
Минимум 30 години
Само за протокола...селенови изправители не се използват от има няма 30 години
Само за протокола: селеновите изправители са се използвали и ще се използват, защото имат специфични и много удобни свойства. Особено що се отнася до токозахранващи и особено до зарядни устройства.
Такааа... единственото което съм направил по колата беше, да позачистя леко клемите. Фактически от последния път, който съм описал, до сега проблема не се е появявал. Единственото което остава като проблем е че когато запаля колата светлините са слаби, чистачките мудни. Давам газ до 2500 оборота и се нормализират..
Това е защото лампата на динамото ти е слаба. Сложи една 5 вата или паралелно на нея едно съпротивление симулиращо 5-10 вата крушка и мисля, че ще се пооправи положението.
nicola 59
07-01-2012, 19:10
Само за протокола: селеновите изправители са се използвали и ще се използват, защото имат специфични и много удобни свойства. Особено що се отнася до токозахранващи и особено до зарядни устройства.
.
Това е защото лампата на динамото ти е слаба. Сложи една 5 вата или паралелно на нея едно съпротивление симулиращо 5-10 вата крушка и мисля, че ще се пооправи положението.
Колега на 155 динамото зарежда 14 волта дори да го няма таблото няма нищо общо с 33 ката и то като мене се възбужда само без стимуланти и като се възбуди цепи мрака. :clap:
Колега на 155 динамото зарежда 14 волта дори да го няма таблото няма нищо общо с 33 ката и то като мене се възбужда само без стимуланти и като се възбуди цепи мрака. :clap:
Всяко динамо, стига да го развъртиш достатъчно се самовъзбужда.
За сведение, на 33-ката динамото е трифазно, променливотоково, с възбудителна намотка на ротора, която е с автозахранване от три диода, изправящи тока от статорната намотка, който минава през реле-регулатора. За първоначално възбувдане служи тока, който се подава през контролната лампа на таблото.
Получения трифазен, променлив ток се изправя от шест диода, свързани в схема Ларионов.
Би ли ми пояснил , колега, с какво се различава динамото на 155 от описания.:pokey:
nicola 59
09-01-2012, 02:34
Всяко динамо, стига да го развъртиш достатъчно се самовъзбужда.
За сведение, на 33-ката динамото е трифазно, променливотоково, с възбудителна намотка на ротора, която е с автозахранване от три диода, изправящи тока от статорната намотка, който минава през реле-регулатора. За първоначално възбувдане служи тока, който се подава през контролната лампа на таблото.
Получения трифазен, променлив ток се изправя от шест диода, свързани в схема Ларионов.
Би ли ми пояснил , колега, с какво се различава динамото на 155 от описания.:pokey:
Разликата е че на 155 не се възбужда през лампата
Пичове, имам подобен проблем, затова реших направо в тази тема да го опиша. Значи не изглежда толкова критично, като проблема на колегата, но е подобно, особено със светлините. Най-много се усети проблема, когато наскоро сложих ксенон. И при всяко палене на студено пускам ксенона и оборотите падат (почти изгасва колата) и след секунда всичко се нормализира. Сега всеки път, като пускам фаровете форсирам до 2000 оборота и чак тогава ги пускам, за да не тормозя двг-то.Мерил съм акумулатора- ОК е. Стойностите му като е запалена колата също са нормални (14,2) Моля ви да дадете някое друго съветче, къде да погледна първо. Ще пробвам всичко, което е по силите ми. Благодаря ви предварително ! :)
Проблема е остранен! Понеже преди няколко дена най-накрая успях да я сглобя, че имах ядове с гарнитура глава и реших сам да сменям всичко и бая бях забатачил нещата, но отново чувам гласеца на мойта красавица и вече почти нищо и няма! Проблема беше в ремъка на алтернатора. Когато сглобих всичко, той беше последното нещо, което видях преди да обезвъздуша системата. Видях, че е хлабав и реших да го натегна. Натегнах ремъка, сложих и натегнах и планката на алтернатора, след което си мислех, че няма да има разлика, но при палене, включвам светлини и оборотите не мърдат ! Перката също, като се включи, преди ми падаха оборотите - сега не мърдат! Определено подобри КПД-то на автомобила в пъти ! Явно ремъка е приплъзвал и заради това при включването на каквито и да било електрически компоненти оборотите са падали! Дано съм бил полезен на някой :)
.
Това е защото лампата на динамото ти е слаба. Сложи една 5 вата или паралелно на нея едно съпротивление симулиращо 5-10 вата крушка и мисля, че ще се пооправи положението.
Колега, я кажи тая крушка 5-10 вата на таблото без преправяне ли се слага-на мястото на крушката на акумулатора? Щото и при мен не ще да се самовъзбужда алтернатора, трябва да му подавам газ всеки път, пък това най-много го "обичам"-да форсирам студен двигател. Гледах схемите в упътването за ремонт, пишеше, че тая система за самовъзбуждане през лампата зависи от някакъв кабел, който е от алтернатора до таблото, но минава и през стартера и можело да е прекъснат...обаче аз си мисля, че прекъсването на кабела е последното нещо, което ще стане, та смятам, че проблема ми е в таблото-като дам на контакт не ми светва крушката за акумулатора. Би ли ми казал точно как да я сменя/модифицирам тая крушка, че с токовете ме няма много :???:
Затвори очи и си го представи съвсем картинно!:magic:
От контактния ключ се подава плюс към таблото.
Плюса идва на едното краче на въпросната лампа, минава през нея и отива на реле-регулатора.Там в тая точка идва и една линия от три малки диода, които подават ток на реле-регулатора. Тока, който минава през лампата на таблото е достатъчен да възбуди генератора. Като се възбуди генератора, през малките диоди идва плюс и на двата краища на лампата идва плюс и тя угасва.
Тънкият момент е, ч когато е маломощна лампата, тока е много малък и динамото трудно се възбужда.
На нашите кочини масово лампата е по един, два вата.
Бих ти препоръчал да сложиш едно яко съпротивление- 5-10 вата около 10-15 ома. паралелно на лампата. Тоест да я шунтираш с него. Колев даже имаше завършена идея с диод и шунтово реле.
Цялата идея е, да дадем достатъчно ток за самовъзбуждане на динамото. мМоже просто там да сложиш по-мощна лампа.
Ако ти се струва сложно обяснението, покажи го на някой келеш от електротехникум и той ще ти го направи на момента. даже може да измисли и по-добър вариант.
Успех!
Проясни ми се доста! Благодаря ти, колега! Въпросът е, че при мен тя вече въобще не светва, а я сменях. Ще се поровя из таблот, да видя кво ще направя, все някога ще трябва да се запозная с г-н Ток и да се науча с тия мултицети как се работи :D
Проясни ми се доста! Благодаря ти, колега! Въпросът е, че при мен тя вече въобще не светва, а я сменях. Ще се поровя из таблот, да видя кво ще направя, все някога ще трябва да се запозная с г-н Ток и да се науча с тия мултицети как се работи :D
Щом не светва, може да е в динамото проблема. Клеясала връзка.
Уфф мамка му, че къде е завряно това динамо....ще се разглабя половината двигател пак :D
don_pepone
10-01-2013, 18:37
НЕ ,че да те успокоявам,ама ела виж на V6 къде е завряно ;)
НЕ ,че да те успокоявам,ама ела виж на V6 къде е завряно ;)
Е винаги има и по-гадно!
:cheers:
Хахах, викате да не се оплаквам много :D
don_pepone
12-01-2013, 09:12
Ами на V6 преди се прави нещо по или около мотора е добре или да се медитира или да се изпие едно валерианче ;) , но пък в това му е чара-да имаш търпение и да си обичаш колата достатъчно,че и като ти къса нервите да не спираш да я глезиш.
mimouzunov
12-01-2013, 09:25
Незнам какво се оплаквате!
Алтернатора на 8 клапанова се сваля за има няма 15 мин!
Няколко пъти свалях първия ми защото спираше да зарежда над 7000 оборато на двигателя. След 5-6 сваляния и качвания времето за тая операция се съкращава доста!
Ясно! Ами я да ви питам-зареждах си тука акумулатора, но не мога да преценя дали е зареден. Значи на зарядното го държах докато стигна 13.33 волта някъде, това беше вчера вечерта. Изключих го и досега е спаднал до към 12.8-9 волта. Добре ли е, да не съм го презаредил пък нещо? Мехурчета излизаха, но не е кипял чак...
Със сигурност не си го презаредил.
Напиши в търсачката : динамо, заряден ток или зарядно и ще ти излезат един куп теми, където на длъж и на шир се лее мозък.:meeting:
Абе търсих уж, но нещо не мога да намеря едно мнение, по което да са съгласни всички. Някъде казват, че се зареждало до 16 волта, другаде, че се зареждало докато почне да кипи, трети, че не знам какво :D
когато е паднал акумулатора, зареждаш го с 1/10 от но миналния ток на акумулатора до като започне да отделя видимо газове за два часа. Часовете преди да започне да газоотделя не ги броиш.
Обикновено са около шест часа, а в края на цикъла акумулатора е достигнал до 14.2-14,4 волта.
Това става при здрав акумулатор.
За това един казва , че трябва да газоотделя два часа друг, че трябва да се зарежда осем часа, а някои, че трябва да достигне до определен волтаж и да го задържи известно време.
Най-точен е разбира се аерометъра.
Благодаря, ей това исках да разбера-колко волта трябва да достигне, докато е на зарядното. Иначе времето не ме вълнува толкова, щото го зареждам с едно самоделно зарядно от две зарядни за телефон, които общо му дават 0.64 ампера и със сигурност трябва да го държа много часове. Значи ще го закача пак и ще го държа докато стигне тоя волтаж, който си написал.
Благодаря, ей това исках да разбера-колко волта трябва да достигне, докато е на зарядното. Иначе времето не ме вълнува толкова, щото го зареждам с едно самоделно зарядно от две зарядни за телефон, които общо му дават 0.64 ампера и със сигурност трябва да го държа много часове. Значи ще го закача пак и ще го държа докато стигне тоя волтаж, който си написал.
0.64 А не е 1/10, а 1/100 от акумулатор 62 А/час. Тоя ток по принцип е много малък и е по-скоро добър за потдържане на акумулатора. За заряд се изисква по-голям ток.
Но пък пробвай!
Ами да, толкова е, но такива са условията. Засега зарежда, но стоя няколко дни за да вдигне до 13.33, явно трябва да стои още няколко, че да напомпи :D
Днеска се заврях около двигателя заради проблема с незареждането на акумулатора от алтернатора. Наистина е онова кабелче-просто се е измъкнало от обувката си и като го допрях и сега си ми свети и лампата на таблото и алтернаторът сам се пуска да зарежда :) Остава да го направя трайни, че сега едва едва съм го закрепил кабелчето, колкото можах да стигна без да разглобявам нищо.
Днеска се заврях около двигателя заради проблема с незареждането на акумулатора от алтернатора. Наистина е онова кабелче-просто се е измъкнало от обувката си и като го допрях и сега си ми свети и лампата на таблото и алтернаторът сам се пуска да зарежда :) Остава да го направя трайни, че сега едва едва съм го закрепил кабелчето, колкото можах да стигна без да разглобявам нищо.
Браво!
Виждаш ли, че сам си го намери!:humpx:
Абе то добре, че сте колегите от форума, че иначе щяха да ме одерат 60-70 лв за диоден блок сигурно :)
Абе то добре, че сте колегите от форума, че иначе щяха да ме одерат 60-70 лв за диоден блок сигурно :)
Важното е, че сам се справи!
А се справи, защото ни послуша!:drunk:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.