View Full Version : амортисьори и пружини
BIzZkIt4o
15-10-2011, 22:22
Здравейте, колата е 166 3.2 със спортни пружини съм и амортисьори билщайн. По-ниска е заради пружините, а това се оказа проблем понеже ходя по черни пътища, баири, качвам бордюри и др.... до момента леко внимателно минавах но взе да ми писва да я нося на ръце и возията си е твърдичка. Ще сменям всичко понеже се оказа че не мога да сменя само пружините трябва и амортисьорите. Идеята е да ме насочите какви качесвени амортисьори да сложа, искам да са меки не твърди и газови ли да са или пак маслени? Също и къде мога да си ги купя както и пружините. Мерси
Здравейте, колата е 166 3.2 със спортни пружини съм и амортисьори билщайн. По-ниска е заради пружините, а това се оказа проблем понеже ходя по черни пътища, баири, качвам бордюри и др.... до момента леко внимателно минавах но взе да ми писва да я нося на ръце и возията си е твърдичка. Ще сменям всичко понеже се оказа че не мога да сменя само пружините трябва и амортисьорите. Идеята е да ме насочите какви качесвени амортисьори да сложа, искам да са меки не твърди и газови ли да са или пак маслени? Също и къде мога да си ги купя както и пружините. Мерси
Колко пари искаш за твоите?
geniusloci
17-10-2011, 11:59
Защо не сложиш <03 пружини и стандартните амортисьори от ePer? Ти си с някаква супер спортна комбинация, не си за офроуд :)
BIzZkIt4o
17-10-2011, 13:56
Не съм мислил да ги продавам за сега, а иначе тези прижини ще я повдигнат ли къде ги има ?
old alfist
17-10-2011, 21:17
Мога да кажа само за нещо което съм сменил - газови Монро - 150лв.парчето с труда.
BIzZkIt4o
17-10-2011, 22:53
Преди с маслени ли си бил? Сега с газовите как е?
оригиналните Боге на 166 абсурд да са маслени ?
dellltata
22-10-2011, 00:01
масленин са валери.богето.наскоро нацелих една с течащи като лейка оригинални :new_Eyecrazy:..предните ..
silversnake
28-01-2012, 13:24
Използвам темата...
Наскоро смених амортисьорите, всичките, с газови. Поради тази причина не успях да се вредя с парите за нещо по-марково, щото сменях лагер-главина и някои кекерци по окачването. Проблемът го усетих веднага - отпред вдясно колата си остана осезаемо по-мека - и при силов натиск, и при влизане в дупки, слизане от бордюри, че и по дребни неравности усещам лабилността от тази страна в сравнение с твърдото и отривисто стъпване вляво. Ходих на шок-тестер, изклатиха колелетата и казаха че двата морта реагират абсолютно еднакво, демек проблем в амортисьора нямам...Хм. Омекнала пружина? Само тази? Сменявана преди мен с друга? ... Преди не съм усещал нещо конкретно, защото предницата се лашкаше като "Титаник" /един омекнал, другият изтекъл8-)/...
Свалял съм всичко, видимо и силово е в ред, тампонът към чашката е читав, няма омазняване по стержена, няма ход в гнездото...По окачването всичко е сток, проверено, а и симптомите нямат нищо общо с това.
...Не съм обърнал внимание на пружините обаче, конкретно тази. Възможно ли е да има повече умора в едната заради повечето тормоз вдясно ...или просто тази е чупена още в Италия, и е заменена с по-мека?
Ще се радвам да чуя мненията ви, колеги.:idea:
И моята е много ниска.Дори не минавам през пряката на блока ми защото има легнал полицай на нея.Три пъти минах през него и трите удари отдолу. Отиди в Тех-ко и питай там за пружини http://www.tech-co.bg/proizvoditeli/lesjofors С такива пружини карам 164-та вече 8-9 години и носят много на бой по дупките и на товарене.Е едната даде фира на м-ла Хемус, но не е болка за умиране. :) Амортисьори и сложих Монро газови и вече са на над 150000км и не са мръднали,но возията стана много твърда.Здрави са много Монрото, но друса неприятно.
silversnake
29-01-2012, 15:13
Пружината /-те/ лесно ще ги сменя. Предпочитам да вози като каруца, но не и да треперя за картера при всяка ситуация.
Целта е да елиминирам амортисьора окончателно като евентуална причина за "клепането" от едната страна. Ако на тестера бяха отчели разлика, щях да правя рекламация /ще гоня Михаля демек/, а в най-лошия случай да се разтоваря още веднъж за друг...белким уцеля читав.
С две думи - твърдостта /степента на компресия в амортисьора/, винаги ли е определяща /или в какви граници/ за еднозначната амплитуда на реагиране, при положение че на въпросния тестер говорим за повърхностни удари, които минимално плъзгат стержена в цилиндъра... А имитиране на по-дълбока неравност-повече ход? Ако има разлика в амплитудата на връщане, не би ли се проявила едва тогава?
/Разсъждавам лаишки, по някаква логика, но "проби-грешки" с финикийски знаци не ми се правят повече/:coolio:
BIzZkIt4o
29-01-2012, 15:58
Проблема с височината го реших като сложих по големи гуми и направо се родих. От 215/55/16 минах на 215/60/16 сега нямам никакви проблеми, минавам от всякаде много съм доволен и калника се изпълни изцяло няма празнина вече.
Пружината /-те/ лесно ще ги сменя. Предпочитам да вози като каруца, но не и да треперя за картера при всяка ситуация.
Целта е да елиминирам амортисьора окончателно като евентуална причина за "клепането" от едната страна. Ако на тестера бяха отчели разлика, щях да правя рекламация /ще гоня Михаля демек/, а в най-лошия случай да се разтоваря още веднъж за друг...белким уцеля читав.
С две думи - твърдостта /степента на компресия в амортисьора/, винаги ли е определяща /или в какви граници/ за еднозначната амплитуда на реагиране, при положение че на въпросния тестер говорим за повърхностни удари, които минимално плъзгат стержена в цилиндъра... А имитиране на по-дълбока неравност-повече ход? Ако има разлика в амплитудата на връщане, не би ли се проявила едва тогава?
/Разсъждавам лаишки, по някаква логика, но "проби-грешки" с финикийски знаци не ми се правят повече/:coolio:
Според мен ако едната пружина е омекнала колата видимо ще стои по-ниска от тази страна.При слизане от бордюр примерно амортисьора омекотява удара при слизането.Ако амортисьора не държи, пружината ще се свие докрай и ще се ударят навивките и една в друга.Ще усетиш твърд удар, който ще се поеме само от тампона на макферсона и ударния тампон на амортисьора.Пробвай да натискаш колата по заните калници и виж еднакво ли се вдига предницата.
...Омекнала пружина? Само тази?...
Има писано по тази тема - на един колега едната пружина се оказа счупена на първата навивка и по тази причина не се виждаше при обикновен оглед. Най-вероятно ще трябва да търсиш нови пружини, но имай предвид, че има различни размери, а за БГ не става нищо друго, освен най-високите.
silversnake
30-01-2012, 17:37
Boby, логично е така. Чак удари на тампони не съм усетил, качвайки се насам-натам. И като че ли има някакво провисване...на око е трудно обаче, може и да е зрителна измама. Ще направя и опита с помагач.
Да е счупена - едва ли, трябва да е станало с пускането от подемника, а преди няколко дни ги свалях заедно с морта и обстойно огледах, че и с майстор. Просто едната е по-мека /уморена/ от другата, независимо от причината - сменяна и т.н.
Но все така ще се ориентирам към нови пружини. За мен е по-добрия вариант. Естествено ще взема най-високите, като за нашенско.
Благодаря за мненията.
Pepko-Bepko
30-01-2012, 21:22
Колега невъзможно е да ти се счупи пружина от сваляне на колата ти от подемника.....вярвай ми!!!В една мн. по обикновена дупка окачването ти се натоварва десетки пъти повече....Няма как и да ти омекне пружината и ти да усетиш това като си караш колата.Тя просто като се умори сляга /става по-ниска/ или кородирва и от там се чупи...тез приказки дето ги пишете просто са.....приказки от 1001 нощ.
Boby, логично е така. Чак удари на тампони не съм усетил, качвайки се насам-натам. И като че ли има някакво провисване...на око е трудно обаче, може и да е зрителна измама. Ще направя и опита с помагач.
Да е счупена - едва ли, трябва да е станало с пускането от подемника, а преди няколко дни ги свалях заедно с морта и обстойно огледах, че и с майстор. Просто едната е по-мека /уморена/ от другата, независимо от причината - сменяна и т.н.
Но все така ще се ориентирам към нови пружини. За мен е по-добрия вариант. Естествено ще взема най-високите, като за нашенско.
Благодаря за мненията.
Измери височината м/у ръба на калника(най-високата тачка в закръглението на гумата) и асвалта от двете страни и ще разбереш дали виси от едната страна.При 164-та като счупих дясната пружина педницата легна като цяло, но отдясно беше още по-ниска.
silversnake
31-01-2012, 15:52
..."тез приказки дето ги пишете просто са.....приказки от 1001 нощ"...
...Аз затова разсъждавайки питам, колега... За да избегна приказките от 1001 нощ в магазина...:crazy: Щото съм се напатил от "пари бол-ефект нулев"
... И в такъв случай имам проблем с чисто новия амортисьор, а това дето му викат шок-тестер е бошлав история. Нали?
А мисля че достатъчно коли са ми минали през ръцете за да се успокоявам че колата ми НЕ "клепе" отпред вдясно:coolio:...
...Както и да е:cheers:...Ще свалям наново амортисьора, ръчица да пипне, да проба. Ама моята.;-)
/Между другото - мерих. Отстоянието долен ръб джанта-калник е ср.еднакво от двете страни. Видимо всичко е нормално./
Между другото - мерих. Отстоянието долен ръб джанта-калник е ср.еднакво от двете страни. Видимо всичко е нормално./
Значи амортисьор.:whistle:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.