View Full Version : Как да подобрим спирането на 33, Сюд и Спринт
Та тук колеги ще събираме и споделяме опит за подобрения в спирането на нашите бабички. Ясно е на всички, че в годините, в които са конструирани и произвеждани тези модели стандартите са били различни, но в 21-ви век нещата са различни. Затова ще се опитваме да подобряваме спирачки, окачване и други, за да станат тези модели по-приятни за каране и по-близки до съвременните автомобили.
Ето го моят опит със доста несъвършенната за моите разбирания спирачна система на 33:
Такааа, за предните спирачки на едната 33-ка (червената и уж по-бърза) съм ударил на греда. При нея се опитвам да сложа 284х22мм диск (от Фиат Купе 2.0 16V)със спирачен апарат от Опел Омега А 2.6 Автомат, като при Омегата дисковете са 296х28мм. Хубавото на тия апарати е, че са с бутало 57мм (при 145 QV например за 284 диск буталато на апарата е 54мм) Това естествено означава и смяна на спирачната помпа с друга, с по-голямо бутало. На 33-ката оригинално помпата е с бутало 18мм, а аз сложип помпа с бутало 22мм от Алфа 75 - цена 100лв. за помпата в Евро 07. Сега обаче имам жесток проблем с джантите. Не стават моите 15-ки. Трябват ми джанти на OZ WRC - демек лоша работа, лекува се с много пари. Та при нея нещата се получиха, но нямам джанти. С 16-ки също ще стане. Апаратите от Омегата са Girling, стават на шенкела на 33, но излизат в повече навън от диска и накладката реално трие извън диска. Затова отидох при Бай Фрезист да измести дупката на супорта с 4 мм навън, за да може апарата хубаво да позиционира накладката върху диска. Друго важно нещо е да се подложат тънки шайби между супорта на апарата и шенкела, защото и без това е тънък диска за апарата от Опел, и трябва да седи диска точно в центъра на процепа в супорта. Отделно е добре впоследствие да се гледат често накладките да не се износват докрай, защото накладката може да падне между диска и супорта.
Другота преправяне е на закрепването на спирачните маркучи. При Опелските апарати маркуча се стяга с кух болт (познат още като "банджо болт")и 2бр. дифтунги , докато при италианките се навива маркуча в апарата директно. Да, ама маркучите от Опел не могат да се ползват, защото в другият край закрепването към тръбата е с друга резба и освен това накраъника е женски, а при 33-ката е мъжки. Затова отрязах накрайника към апарата плътно до маркуча и отрязах един женски накрайник от Фиатски маркуч и айде при Драго (Екстрийм Тунинг) за заварка с аргона. Та накрайника-преход готов и вече в него директно се навива 33-ковия маркуч.
В най-общи линии е това, но не препоръчвам това да го прави човек не особено грамотен технически и освен това се подгответе да давате пари.
А когато го постигнете (вече е станало) имайте предвид, че не влиза дори всяка 15-ка джанта, и за по-малки забравяте. Ако някой иска цени, мога грубо да ги дам, ма няма да ви харесат.
Това за червената, а сега за бялата 33-ка (газовия хладилник)
Та при нея дискове от 145/6 на 257 мм. Апарати от Опел отново, но от С20ХЕ. Този път разстъргването на дупките в супорта е в обратна посока, към главината, за да излезе апарата навън, защото трие в супорта периферията на диска. При Опел диска е по-дебел (24мм) и тук отвън седи почти плътно до диска, а от вътрешната страна отново има разстояние (и тук не оставяйте накладките да се износят докрай). Пак се прави съответния преход за спирачния маркуч и така.
Спирачнат пампа си е оригиналната, педалът е малко по-ниско, но спирачките са доста по-остри.
Тук като цени ще дам пример:
1. Апарати от Опел 2-ра ръка - 60лв. с Еконта.
2. Накладки TRW - 70 лв.
3. Стругар - 20 лв. за изместване дупката в супорта.
4. Дискове - 100 лв. комплекта евтини някякви, не особено качествени.
5. Заварка на преходника за маркуча + стари маркучи от Опел + дифтунги - 20 лв.
6. Спирачни маркучи - 30 лв.
Общо дотук 300 лв. без труда и бензина за разходки насам - натам.
Този пост си го прередактирах от друга тема, писан е преди последния Трак Дей (5.09.2011г.) а сега има развитие по спирачките на червената ми кола, с дискове 284мм отпред. След много проучвания установих, че диск от 156, 147 и GT с размер 284х22 също става, но се разпробива от 5 на 4 дупки. Защо непременно диск от италианка ще запитате: Много просто, това е върианта за правилно позициониране върху главината, защото е най-близо като централен отвор до заводския. Разликата е само 1 мм, но аз изрязах тънка ламарина (0.4мм от кутия за масло Селения 2л.) и направих пръстен от нея ,за да се центрова съвсем точно дискът.
Друг вариант е диск от Ланча Либра (тя си е на 4 дупки), също е с подходящ офсет. При тези използвани дискове, подложих шайби 12диаметър на дупката х2мм дебели между шенкела и супорта на спирачния апарат. Така вече дискът седи в срадата на процепът в супорта.
НО, имаме проблем: Оригиналните дискове на Омегата (по нагоре споменах за нея) са с дебелина 28мм .Сега така с диск 22мм дебел не може да се ползват накладките докрай, защото когато се изтрие феродото докрай, може накладката да падне между супорта и диска и да стане сакатлък. Е просто ще се ги гледам редовно и ще ги сменям по-рано.
Това е в общи линии моят опит със спирачките, който има въпроси, ще се постарая да му отговоря най-обстойно и точно.
Интересно ми е от 145 1.7 боксер няма ли да е по лесно или и те са на типова платформа?!?!?!
Интересно ми е от 145 1.7 боксер няма ли да е по лесно или и те са на типова платформа?!?!?!
Ами и там са си Фиатски спирачките, демек стават само дисковете, и то ако са вентилирани, иначе няма смисъл от цялат заигравка.
(А апаратите не стават, защото на всички Фиатове захващането на апарата (или най-вече супорта) към шенкела е наобратно.
При Фиат резбата за болт е в самия супорт, а дупката в шенкела е проходна. Супорта седи между дискът и шенкела.
При нашите тояги (при 75 и всички истински Алфи захващането пак е като при 33) демек: На шенкела има разба, а в супортите са проходни дупките. Реално ушите с разбата седят под фланеца на диска. Другат разлика е в разстоянието между дупките. При Фиат е 100мм а при Алфа е 76мм.
Само на Опел апаратите са с обратен захват и разстояние между отворите, същото като на нашите коли. Демек донор единктвено Опел. Хубавото в цялата работа е, че Опели на части има много и навсякъде, а и накладките за тях са по-евтини.
Темата е адски полезна, спестява доста мъки и проби/грешки. Не си спомням но мисля, че и преди съм публикувал следната тема от небезизвестия алфаоунър
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-33-sud-and-sprint/66752-how-to-upgrade-brakes-on-33-a.html
относно конверсиите на спирачките на кочините ни. Надявам се английският няма да ви затрудни, ако да бих се наел да превеждам намери ли ми се време.
Темата е адски полезна, спестява доста мъки и проби/грешки. Не си спомням но мисля, че и преди съм публикувал следната тема от небезизвестия алфаоунър
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-33-sud-and-sprint/66752-how-to-upgrade-brakes-on-33-a.html
относно конверсиите на спирачките на кочините ни. Надявам се английският няма да ви затрудни, ако да бих се наел да превеждам намери ли ми се време.
И да има нещо неясно за някой, може да се ползва дори и Гугъл преводач, не е върхът в предода, но може да се схване смъсълът на постовете.
Още към темата мога да добавя, че спирачни апарати от Опел Омега Б също са подходящи за използване. Например Омега Б с 2.0 16V Еко Тек е добър донор за конверсия в 284 мм спирачки и апаратите лягат без проблеми.
За 257 мм диск опциите са мнага повече. Астра от първите с ХЕ мотора ползва 256мм диск - демек става. Вектра и Калибра от първите със същия мотор също с е този клас апарат. Опциите са много и апаратите в Опел форума се търгуват евтино.
такааа горе долу схванах а каква е идеята с дисковете защо не използва оригиналните на омега защото са 4х100 ам предполагам че няма да е проблем да се направят дупки на 4х98 или и централния отвор е много голям???
---------- Post added at 00:37 ---------- Previous post was at 00:30 ----------
и ще може да се ползват накладките до край едното което е другото имаше и предложение да се дупчи диск от 156 ами така и така ще се дупчи да дупчим на хлопела диска :D а ако е за централния отвор може един фланец да се спретне незнам бате Боби само разсъждавам и маи нищо умно не казах ама поне се пробвах :)
такааа горе долу схванах а каква е идеята с дисковете защо не използва оригиналните на омега защото са 4х100 ам предполагам че няма да е проблем да се направят дупки на 4х98 или и централния отвор е много голям???
---------- Post added at 00:37 ---------- Previous post was at 00:30 ----------
и ще може да се ползват накладките до край едното което е другото имаше и предложение да се дупчи диск от 156 ами така и така ще се дупчи да дупчим на хлопела диска :D а ако е за централния отвор може един фланец да се спретне незнам бате Боби само разсъждавам и маи нищо умно не казах ама поне се пробвах :)
Може и да стават дисковете на Опел, то няма вариант да не се пригоди, но въпроса е колко неща ще преработиш и какви пари ще дойдат накрая. От Опел дисковете мисля, са с по-голям централен отвор. Другото което също не знам е, какви са офсетите на Опелските дискове. Те със сигурност са различни от на италианките. Още повече, примерно споменатата Омега е на 5х110мм и т.н.
Аз например сложих дискове от 156, защото ми ги подариха и затова ги дадох да се разпробиват. Ако трябваше да купувам нови щях да си взема примерно от Ланча Либра.
А добре вариянта да се намери диск със същата дебелина като на опела със цел да не се притесняваш и да следиш накладките. това може да стане много лесно в някои каталог за спирачни дискове!!!
А добре вариянта да се намери диск със същата дебелина като на опела със цел да не се притесняваш и да следиш накладките. това може да стане много лесно в някои каталог за спирачни дискове!!!
Има аналог на тези дискове за италианка, например от Алфа 164 3.0 V6 Super, но тя е на 5 болта, а и не знам какъв е офсета и цената на диска. При нея е 284х26 или 28 (не съм 100% сигурен), другият вариант за който сега се сещам е Фиат Стило 2.4 20V (демек Абарт), но и там не знам какъв е офсета, а иначе диска е 284х26мм. Обаче и в 2-та случая тези донори са скъпи, защото не са от масови коли.
Мога да ви се похваля, че имам в работата каталог на общо-взето всички дискове, слагани по колите.
Бая се чудих защо ми е тая тухла, ама май ще влезе в работа.
Като се върна на работа, ще взема да извадя всички , най-близко до нашите кошници дискове.
Мога да ви се похваля, че имам в работата каталог на общо-взето всички дискове, слагани по колите.
Бая се чудих защо ми е тая тухла, ама май ще влезе в работа.
Като се върна на работа, ще взема да извадя всички , най-близко до нашите кошници дискове.
Супер!!! сигурен съм че всички от раздела ще чакат с огромно нетърпение!!! :bounce8:
Един въпрос към Боби - сега колата ти не е ли в пъти по-склонна да блокира колелата при по-рязко спиране без АБС ?
Един въпрос към Боби - сега колата ти не е ли в пъти по-склонна да блокира колелата при по-рязко спиране без АБС ?
Ами тя никога не е имал АБС. Иначе си правих експерименти само на сухо. При сух асфалт блокират и 4-те колела едновременно. А иначе при зверско натискане на педала може би ще блокират и при 80км/ч, но толкова силно не ми се е налагало да натискам педала. Бързо се свиква. Все пак нашите коли са с много малко серво и педалът с каквито и апарати да се сложат, не е кой знае колко мек. Но когато е по-твърд, толкова по-точно може човек да си регулира усилието при натискане. Още повече, че минималната ширена на гумата е 195 и сцеплението е достатъчно (стига да има колата хубави гуми).
Кофти, че не можах да дойда на феста, щях да ти дам да покараш и да прецениш самичък. Аз съм много доволен, никога не съм се чувствал сигурeн в спирането преди, особено на висока скорост.
до къде стигнахме със спирачките щото имам въпроси :biggringift: цяааааалаа торба :tooth:
Боби ти си използвал 286мм. дискове въпроса ми е дали се побират във 15-ки и не идват ли малко тежки другия вариянт със 257мм. дисковете не е ли по одачен и май за него частите се намират по лесно там имаме тези дискове:
Compatible discs:
ALFA ROMEO 164 2.0i Twin Spark 90-98
FIAT Croma 1.6 (+ ABS) 10.88-92
FIAT Croma 2.0 CHT/i.e. (+ ABS) 10.88-92
FIAT Croma 2.0i 93-96
FIAT Croma 2.0i 16V 93-96
FIAT Croma 2.0i Turbo 10.88-92
FIAT Croma Diesel 2.5 (+ ABS) 10.88-92
FIAT Croma Turbodiesel 1.9 i.d. (+ ABS) 6.88-92
FIAT Croma Turbodiesel 1.9 i.d.. 93-96
FIAT Croma Turbodiesel 2.5 10.88-92
FIAT Croma Turbodiesel 2.5 93-96
LANCIA Thema 2.0i.e.16V / S.W. 10.88-94
LANCIA Thema 2.8i.e.V6 10.88-94
LANCIA Thema Turbodiesel 2.5 / S.W. 10.88-94
и ето тези апарати:
Compatible calipers:
DAEWOO Espero 1.5i 16V 95->
DAEWOO Espero 1.8i 95->
DAEWOO Espero 2.0i 95->
DAEWOO Lanos 1.5i 97->
DAEWOO Lanos 1.6i 16V 97->
DAEWOO Nexia (Racer) 1.5i 16V GLX/GTX 95->
OPEL Ascona C 2.0i (95 kW) 9.87-88
OPEL Astra 1.4iS 91-97
OPEL Astra 1.6i 16V 94-97
OPEL Astra 1.8 16V GSi 91-94
OPEL Astra 1.8i 16V 93-97
OPEL Astra 2.0 16V GSi 91-97
OPEL Astra 2.0 GSi 91-94
OPEL Astra 2.0i 91-94
OPEL Astra 2.0i 16V (100 kW) 94-97
OPEL Astra Diesel 1.7 91-97
OPEL Astra Turbodiesel 1.7 91-97
OPEL Calibra 2.0i 16V 2WD/4WD 9.89-97
OPEL Calibra 2.0i 2WD 9.89-96
OPEL Calibra 2.0i 4WD 8.89-95
OPEL Kadett E 1.8i S.W. GT 85-91
OPEL Kadett E 2.0i GSi 9.86-91
OPEL Kadett E 2.0i GSi 16V 9.87-91
OPEL Kadett E 2.0i GT 87-91
OPEL Vectra 1.8/i 4WD 88-92
OPEL Vectra 1.8i Automatic 88-9.95
OPEL Vectra 2.0i 16V 9.89-9.95
OPEL Vectra 2.0i 2WD 88-9.95
OPEL Vectra 2.0i 4WD 88-9.95
OPEL Vectra B 1.6i 10.95-2.99
OPEL Vectra B 1.6i 16V 10.95-2.99
OPEL Vectra B 1.8i 16V 10.95-2.99
OPEL Vectra B Turbodiesel 1.7 10.95-96
OPEL Vectra B Turbodiesel 2.0 16V (60 / 74 kW) 9.96-2.99
PONTIAC LeMans 2.0 GSE (vented disc) 87-90
VAUXHALL Astra / Belmont 1.8 84-92
VAUXHALL Astra / Belmont 2.0 GTE 9.87-92
VAUXHALL Astra F 2.0 16V GSi 92-98
VAUXHALL Astra F 2.0NE/XE 92-98
VAUXHALL Calibra 2.0i 90-96
VAUXHALL Calibra 2.0i 16V/4WD 90-97
VAUXHALL Cavalier B 2.0 SRi 87-89
VAUXHALL Cavalier C 1.8 (vented disc) 89-92
VAUXHALL Cavalier C 2.0i (2WD/4WD) 89-95
VAUXHALL Cavalier C 2.0i 16V (2WD/4WD) 89-95
VAUXHALL Vectra 1.6i 10.95-2.99
VAUXHALL Vectra 1.6i 16V 10.95-2.99
VAUXHALL Vectra 1.8i 16V 10.95-2.99
VAUXHALL Vectra Turbodiesel 1.7 10.95-96
VAUXHALL Vectra Turbodiesel 2.0 16V (14" wheel) 97->
Аз рових доста по каталога. Гледах дискове, апарати....
Накрая стигнах до извода, че най-добре е да вземеш една главина с шенкел и да се заровиш в моргата. Хубаво би било да имаш и джанта наблизо, да свериш да не си се олял!
И да се похваля, вчера се сдобих със задни алуминиеви апарати от една 146 фейслифт, барабар със някакви много скъпи, спорд пича накладки.
Сега остава и да имам два часа свободни и да ги забода и да видя, как ще е ръчната. Иначе старите си спират супер!
eskaliburg
09-11-2011, 13:59
пичове апарати от вектра на 256мм барабар с помпата не ви ли върши работа
пичове апарати от вектра на 256мм барабар с помпата не ви ли върши работа
Без помпата. Тя дори не се знае, дали ще легне на сервото. Обаче апаратите стават. Аз на едната 33-ка съм точно с такива.
пичове апарати от вектра на 256мм барабар с помпата не ви ли върши работа
Подаряваш или продаваш??????
eskaliburg
09-11-2011, 21:54
Подаряваш или продаваш??????
давам ти ги пробваш и ми казваш дали ти харесват после ще говориме за цена .. помпата може да се пригоди все някак
хубаво ама работата е там че чак на пролет ще бутам спирачките понеже зимата нямам гараж и другото че колата всеки ден е в движение на пролет ако не ги е отнесъл някои съм съгласен
eskaliburg
09-11-2011, 22:40
мисля че този вариант е най-лесен и евтин за 33
От няколко дни и на комбито съм с дискове отзад. Все още и с кантар, блокирал естествено. Накладките са EBC - черно, демек обикновено. Мамка му тая с 257 вентилиран диск отпред и дискове отзад стана друга кола. Вече спира и на мокро до 0 км/ч от висока скорост като съвременна кола. Направо съм много учуден, днес ми се наложи да го направя това упражнение и ШОК. Един гаден модерен джип, който се движеше зад мен, за малко щеше да ме прегази!!!
Та комбенацията е добра.
А и друго важно, не си купувайте НИКОГА евтини накладки!!!
Ха да ти са честити!
Аз също се радвам на такива спирачки!
Част от другарчетата на твоите задни спирачки са при мене!
Та знам какви си ги дробил!
Не мОеж се скри!:Tease:
Ха да ти са честити!
Аз също се радвам на такива спирачки!
Част от другарчетата на твоите задни спирачки са при мене!
Та знам какви си ги дробил!
Не мОеж се скри!:Tease:
Кои другарчета, че не захапах го еба?:biggrin1:
Кои другарчета, че не захапах го еба?:biggrin1:
Парчетии от салона, който са спирали задните ти апарати!:asthanos:
Полафихме си с Пешката и загоряхме тенджерата!
Парчетии от салона, който са спирали задните ти апарати!:asthanos:
Полафихме си с Пешката и загоряхме тенджерата!
Сакън, не и тия смотани апарати. Те не са в моята кола. Те са за подаряване. В колата ми са новите апарати от 145, че тия 33-ковите не ми харесват хич.
Plamen33
25-01-2012, 01:01
Абе днес се замислих не се ли продават шенкели за дискове отзад примерно в Еврото Гарвана няма ли ги някаде нови сорка за можеби тъпата питанка
А защо не се поровиш в моргите и не видиш, дали не стават от Типо. Апаратите са същите, може и шенкелите да пасват.
И друго!
Някой пробвал ли е да навре серво от QV в нашите кенефи, че нещо като меря май няма да стане?
Plamen33
25-01-2012, 14:28
Ами то и Типо вече няма мн мн по моргите . А сигорно ли е все пак ,че ще паснат шенкелите знам, че и лагерите пасват от Фиат .Апарати и дискове е ясно, че ще са от 145/6 Ивчо твоята заводско ли е с дискове братовчед ми имаше 1.7 8в 4х4 92г и беше на барабани ???
Като моята оригинални са останали само 6 броя.
Четри в Европа, моята и една в Турция. Намира се в Гьоле Бюле.
Моята си е оригиналдъ с дискове отзад.
Даже фейслифтовите апарати след 98-ма си станаха без никакви преправяния.
Ама само дето ръчната стана идиотска. Иначе и старите си спираха добре.
Такаааа, гледам, че чичко ви Иво пак е писал на голямо количество вино. Та да поясня. 33-ките, имат дискове отзад, само и единствено, ако имат АВS. Без значение с какво задвижване.
Второто главно нещо: Ивоооо, стига идиотски фантазии!!! Окачването на Типовата платформа няма допирна точка с това на 33. То на практика няма шенкел. Именно затова 33-ковия е толкова ценен. Още повече ако някой толкова е на зор да мине на дискове, а не може да си намери шенкели, ще му бъде по-лесно да пригоди шенкел от Opel или VW отколкото от Фиат. Например при Opel шенкела отзад също се захваща с 4 болта, както при 33.
Не е много коректно да се обиждаме и да се обвиняваме без доказателства.
Аз лично не твърдя, че си неспасяем пияница, защото имам вяра в хората.
От друга страна съм сърдит, защото ме обвиняваш, съвсем неоснователно, че съм злоупотребил с вино!
Държа да поясня, че от обед лющя ракия и никакво вино не съм вкусвал Освен това, не съм казал категорично, че типовите шенкели стават, а просто да се провери.
Освен това, вместо да ме обвиняваш, съвсем неоснователно в алкохолизъм, по-добре се напъни и ми отговори, става ли сервото от QV в нашите кошници!
Не е много коректно да се обиждаме и да се обвиняваме без доказателства.
Аз лично не твърдя, че си неспасяем пияница, защото имам вяра в хората.
От друга страна съм сърдит, защото ме обвиняваш, съвсем неоснователно, че съм злоупотребил с вино!
Държа да поясня, че от обед лющя ракия и никакво вино не съм вкусвал Освен това, не съм казал категорично, че типовите шенкели стават, а просто да се провери.
Освен това, вместо да ме обвиняваш, съвсем неоснователно в алкохолизъм, по-добре се напъни и ми отговори, става ли сервото от QV в нашите кошници!
Не става естествено сервото от 145. То е по-голямо в диаметър от 33-ковото сигурно поне 7-8 см. А и няма смисъл от по-голямо серво. Има смисъл единствено от по-големи спирачни апарати и дискове. Тогава всичко си идва на мястото.
А по отношение на обидите, па откога си станал толкова обидчив? А и що да не е вино, като сега навън времето казва: Винско и Свинско!!!
Не става естествено сервото от 145. То е по-голямо в диаметър от 33-ковото сигурно поне 7-8 см. А и няма смисъл от по-голямо серво. Има смисъл единствено от по-големи спирачни апарати и дискове. Тогава всичко си идва на мястото.
А по отношение на обидите, па откога си станал толкова обидчив? А и що да не е вино, като сега навън времето казва: Винско и Свинско!!!
Щото отказах цигарите и виното не ми понася!:brickwall:
Катро гледам не ми стига само 1.5 см.
Трябва да местя парното.
Иначе сервото ми издиша и си е за смяна
Отивам да люсна още една и си лягам!:Bolt:
Стига ми за днеска!:throw:
Лека нощ
Щото отказах цигарите и виното не ми понася!:brickwall:
Катро гледам не ми стига само 1.5 см.
Трябва да местя парното.
Иначе сервото ми издиша и си е за смяна
Отивам да люсна още една и си лягам!:Bolt:
Стига ми за днеска!:throw:
Лека нощ
Не си занимавай с глупости. Отивай при Пешката и отвличай сервото. Слагай си оригиналното и няма да имаш грижи.
От доста време бях намислил да сменя неспирачките на картинга със спирачки, но все не намирах желание да отделя едни 300+ кинта за новите, е намерих желание и се започна - апарати от Калибра турбо, дискове от 155 кучка( м/у другото Боби същите са като на 156 но с 4 болта) накладки за Калибра турбо, спирачна помпа от 75-ца и преходници за спирачните маркучи. Малко търкане на апаратите и боя, смяна на гуменяците и всичко беше готово за монтаж. Дисковете както Боби спомена са с малко луфт на централния отвор но се справих с втулки от тънка ламаринка. И за тази трансплантация бях чел доста, предимно в алфаоунър форума и ти да видиш, всичко си дойде на мястото. Единствено имах опасения, че помпата няма да се сработи със сервото, че имам един подобен случай с помпа от 33, буталото на сервото не искаше да натакова помпата като хората и така и не потече спирачна течност от апаратите. Но за мое голямо учудване този път всичко мина като по спирачна течност, обезвъздущиха се и трите точки без никакъв проблем. Сега остава тестове за се правят, но другата седмица ще е, че още не сме роудлигъл. А тази седмица ще се заема с още едно предизвикателство - хидравлична ръчна спирачка, че не ми се занимава с апарати с жила.
браво, добре изглежда .. ся остава и да спира
за хидравличната ръчна много добре си се ориентирал, интересно ми беше само дали помпата за ръчната става от 33ка
becksalfa
12-08-2012, 21:42
браво ще чакаме отзиви.
Много добре е станало браво!!!Ако днес имах хубави спирачки нямаше да катострофирам. Но нямах!!! Сега поне докато си оправя кошничката ще се заема и аз с тези смотани спирачки че тези 33-ки са ебахти боклука в това отношение!!!
Да кажа и аз няколко неща относно спирането при 33, относно неговите подобрения и т.н
На всички ни е ясно, че 33 не спира. Но първото и най-важно нещо е да знаете, дали вашата лична 33-ка въобще спира така, както трябва , или има проблем в спирачките. Най-често проблема е отзад, където почти всички 33-ки са с барабани. Когато не спира колата отзад, се получава едно усещане, че колата въобще не спира. Защото на ниска скорост предните колела могат да блокират и се получава ясно на всички нещо, доста неприятно, а във висока скорост просто без помощ от задните колела нямате достатъчно сцеплбение между каучук и асфалт. Почти съм убеден, че на 90% от собствениците тук не им работят задните спирачки, или поне не колкото трябва. Другото нещо е така нареченият кантар, който почти винаги е блокирал. Но да се върнем на самите барабани. В обще линии всяка 33-ка влязла в сервиза, в който работя е с проблем в задните спирачки. Проблемите са най-разнообразни. Най-често се среща проблема с неработещи тресчотки на накладките, или още познтати като самонатягащ механизъм. Много често ако са сменяни накладките не е сглобена правилно въпросната тресчотка и тя не функционира. Често не са и сложени правилно пружините или въобще липсват. В повечео сервизи въобще не знаят това устройство как работи и каква му е функцията. Няколко пъти сам виждал липсващи части от въпросната тресчотка, която е преебана при мантажа.
Друг често срещан проблем е течащ спирачен цилиндър, или блокирали буталца в самото цилиндърче. Там нещата са ясни - смяна. Но ако цилиндърчето е текло, то не се сменя просто и толковва, а трямва идеално да се измие спирачната тичност от барабана и накладките. Мие се с Меглио и вряла вода просто идеално. Но не се ли измие, все едно нищо не е сменено.
първо се уверете, че колата спира отзад, и след това подобрения. А относно подобренията, за да ги направите, първо трябва да имате ясна концепция, какво искате, за какви пари и как ще си карати колите.
Не забравяйте и ГУМИТЕ. Гумите са от изключително важност, ако искате да ви спират колите, карайте с хубави меки гуми, а не изгорели до положение "порцелан" галоши.
Относно подобрението отпред, първо трябва да сте наясно, че варианта на Иво и единият мой, не е единственият. Той е по-труден, защото апарати за Калибра Турбо се намитат много трудно. Това за вариант със дискове 284 мм. А отделно е лошото, че там вече няма вариант за по-малка джанта от 15 цола.
Най-удачният вариат и с дискове 257 мм. Така продължавате да карате със 14- ки, не е необходимо да сменята спирачната помпа, а апаратите донор са от много по-голяма гама Опели и се намират лесно и са евтини. Накладките за тях също са по-евтини. Пак ще повторя, за 257 мм диск апарати стават от Астра 1-во поколение с 2.0 мотори, Вектра 1-во поколение с 2.0 мотори, а такива коли има много и апарати се намират лесно. Дисковете се ползват от почти всички италианки на 157 диск, а той е значително по-евтин от дисковете, които си е взел Иво или дисковета от 156 на червената ми 33-ка . Не се подлъгвайте, че 257 мм е малък диск за тази кола. Алфа 164, Ланча Тема и Фиат Крома с този размер дискове, знаете колко са големи и нямат проблем със спирането . 33-ката е мноооого по-лека и трябва да ви е ясно, че този въриант е достатъчен. Естествено, и в 2-та вида конверсия е важно да си купите възможно по-хубави накладки, за да има истински разултати.
Толкова засега от мен, а всеки, който не е сигуран дали 257 диск е подходяща конверсия, може да дойде и да направи няколко спирания с комбито ми, което е с 257 диск, и което е най-хубаво при него, зиматга си го карам с 14-ки, все пак това ми е ежедневната кола.
---------- Post added at 17:43 ---------- Previous post was at 17:38 ----------
А Иво (за MrX става въпро, да не се обърка някой) да сикаже с каква боя ги боядиса тия апарати, някаква много специална и за колко пари, или спрай някакъв, или пак обикновена боя.
А Иво (за MrX става въпрос, да не се обърка някой) да си каже с каква боя ги боядиса тия апарати, някаква много специална и за колко пари, или спрей някакъв, или пак обикновена боя.
Апаратите ги боядисах със спрей за апарати някакъв, не е от най-качествените но само този намерих. Спрях се на 284 дискове, защото така и така съм на '15-ки, а и случайно ми попаднаха апаратите миналата година. Дисковете като за марката, която са ги намерих на мисля изгодна цена, накладките са Феродо СЛ.
Ето и цените:
-апарати - 100 -
-дискове - 120 -
-накладки - 48 -
-помпа - 75 -
-ремонтен комплект апарати - 20
- спрей - 7
-скоби за апаратите - 12
= 382 - бахти и прахосника съм!
Апаратите ги боядисах със спрей за апарати някакъв, не е от най-качествените но само този намерих. Спрях се на 284 дискове, защото така и така съм на '15-ки, а и случайно ми попаднаха апаратите миналата година. Дисковете като за марката, която са ги намерих на мисля изгодна цена, накладките са Феродо СЛ.
Ето и цените:
-апарати - 100 -
-дискове - 120 -
-накладки - 48 -
-помпа - 75 -
-ремонтен комплект апарати - 20
- спрей - 7
-скоби за апаратите - 12
= 382 - бахти и прахосника съм!
Не си бре, даже тънко си минал. А иначе е ясно, че 284 е още по-добре, ма нали си знам, че на нас двамата с теб тия коли са ни само за кеф, а не ежедневки, та затова ги съветвам да си преценят внимателно момчетата, щото си има и икономическа страна. Иначе зимата с 15-ки си е тегаво с тия коли. за зимна гума идеалният размер в 33 е 175 /65/14 - хем не са скъпи, хем копаят.
интересно ми беше само дали помпата за ръчната става от 33ка
Може би ще стане, но не спирачната помпа, а тази за съединителя. На повечето места където четох използват помпи за съединител от лада и хонда сивик, аз взех ладова, че е 20 кинта. Днес ми направиха преходниците за тръбите, остава стойката да измъдря и монтирам.
Вече официално мога да обявя, че дедо има работеща хидравлична ръчна спирачка. Въпреки, че материалите по изработката и инсталирането са доста в нета отново метода беше проба-грешка. По горе писах, че се използват предимно помпи за съединител от лада и хонда сивик и, че съм се ориентирал към такава от лада(от финансова гледна точка), е след два доста умазващи със спирачна течност опита се дезориентирах в другата посока - помпа от хонда. Та за ладовата, снабдих се нова от магазина, като преди това бях чел и руски сайтове как се постига ефект с нея. Направиха ми преходници и резби там където беше нужно. Сътворих конзола за захващане на механизма, в последствие разбрах първоначалният ми дизайн, колко оптимистичен и нереалистичен е и последва усилване на конзолата, която претърпя в последствие още едно усилване. Събрах всички части на ръчната и право в колата. Теч тук, теч там, но нали е пробно няма страшно. Ми задейства се, ОБАЧЕ имаше един доста голям проблем - помпата връщаше през буталото напред и изтичаше извън нея, т.е. на мокета зад скоростния лост. Демонтаж, разглабяне на самата помпа за проверка на уплътнителите, ми всичко си наред. Нова проба и пак същото, а на всичкото отгоре ми пропадаше и педала ако го задържа, да не говорим, че не шеше нормален на натискане при първо натискане - мек - некачествени спирачки. Бесен, пълен демонтаж на всичкои запращане на помпата от лада където хора не минават. Една бърза проверка във форума на хонда в раздела им "продава"(видим и за не регистрирани) и останах учуден колко хонди сивик 5 генерация се продават и на какви тънки пари. Спирачна помпа втора ръка от хонда '95 20 кинта, доставка 5 кинта. Пристигна помпата, ми тя кат деЦка пишка, има няма 6-7 см дъга и 2 дебела.Тук е момента да кажа, че действието на двете помпи е напълно срещуположно, нищо че натиска идва от една и съща страна. Едно бързо разпробиване и навиване на резба, преправяне на захватните места на конзолата и готово за проба. Много лесно мина обезвъдушаването, малко помпане на педала, 2-3 пъти помпане на ръчната и всичко стегна яко - ход на ръчната 2-3 зъба. Една бърза проба из махалата - къса гумите и кърти паветата. И досадната работа продължава - демонтаж, боя, съхнене, монтаж на всички чаркове и отново в колата. И всичко заспа!
Вече имам наблюдения над подобренията по спирачната система. Мииии спира. Малко усещам педала като гумен, вероятно заради малкото серво, но определено колата спира. Ръчната също е наред, на прегледа изкарах колата от валците като я дръпнах, а хода и е максимум 3 зъба. И друг плюс, малко несериозен, но, сега джантите не стоят "празни", дисковете и апаратите изпълват вътрешния диаметър много добре.
Педала го усещаш като гумен заради ръчната. Като се отгазира течността ще се пооправи. А може и от задните спирачки да е.
Вече имам наблюдения над подобренията по спирачната система. Мииии спира. Малко усещам педала като гумен, вероятно заради малкото серво, но определено колата спира. Ръчната също е наред, на прегледа изкарах колата от валците като я дръпнах, а хода и е максимум 3 зъба. И друг плюс, малко несериозен, но, сега джантите не стоят "празни", дисковете и апаратите изпълват вътрешния диаметър много добре.
Има вероятност предните накладки все още да не са легнали хубаво, затова педала да е малко гумен. още повече, че накладките са с феродо отлято под конус. колкото повече се износват, толкова повече ляга феродото на цялата площ на накладката и педала става по-чувствителен. Колко милиметра е диаметъра на цилиддъра на предните апарати, които ползваш? Принципно до 54 мм не е нужна смяна на помпата на педала.
Сега се сещам, че сервото на Спринта е по-малко и от това на 33, в комбинация и с голямата помпа може да се получи малко ефект "твърд педал"
Така да предположим че съм си намерил шенкели за задни дискове освен шенкелите дискове и апарати от 145 след 2000г. по възможност какво друго ми трябва?!?!?!?!
Има вероятност предните накладки все още да не са легнали хубаво, затова педала да е малко гумен. още повече, че накладките са с феродо отлято под конус. колкото повече се износват, толкова повече ляга феродото на цялата площ на накладката и педала става по-чувствителен. Колко милиметра е диаметъра на цилиддъра на предните апарати, които ползваш? Принципно до 54 мм не е нужна смяна на помпата на педала.
Сега се сещам, че сервото на Спринта е по-малко и от това на 33, в комбинация и с голямата помпа може да се получи малко ефект "твърд педал"
Работните цилиндри на апаратите са 54мм, но накладките не са с конусно феродо, прави са. Сервото е като на първа и може би втора серии 33, за това от трета серия няма място иначе бих го сложил него.
Така да предположим че съм си намерил шенкели за задни дискове освен шенкелите дискове и апарати от 145 след 2000г. по възможност какво друго ми трябва?!?!?!?!
Жила за ръчната и търпение. Препоръчвам ти да си вземеш апарати след 1997-ма. Тоест алуминиевите. Със старите няма да имаш добра ръчна.
Да това за новите апарати го знам и смятам да го направя по този начин:smoke:
---------- Post added at 19:36 ---------- Previous post was at 19:35 ----------
а става ли ако зема жилото от въпросната 33-ка с дискове смисъл от донора си вземам и шенкелите и жилото!!!
Да това за новите апарати го знам и смятам да го направя по този начин:smoke:
---------- Post added at 19:36 ---------- Previous post was at 19:35 ----------
а става ли ако зема жилото от въпросната 33-ка с дискове смисъл от донора си вземам и шенкелите и жилото!!!
Ако са здрави жилата, не ръждясали, ги взимай.
---------- Post added at 17:15 ---------- Previous post was at 17:13 ----------
Работните цилиндри на апаратите са 54мм, но накладките не са с конусно феродо, прави са. Сервото е като на първа и може би втора серии 33, за това от трета серия няма място иначе бих го сложил него.
Иво, те на 1-ва, 2-ра и 3-та серия са еднакви серво балоните. Нямат разлика и са напълно взаимозаменяеми. просто доколкото си спомням на Сюд/Спринт цялата конзола е по-тясна, както и отворът между купето и моторния отсек е по-тясно.
Нови наблюдения над ъпгрейда, екстремно спиране от към 150 в права линия- адски добре. Без блокиране на гумите, без теглене в страни, без признаци на поднасяне. При така стеклите се обстоятелства мога да си затворяя очите за не до там доброто усещане на педала при нормално улично каране.
Ъпгрейднах спирачките от 239мм към 257мм отпред и от барани към 240мм диск отзад. Доста импровизиране имаше на места, но все пак колата няма да се кара всекидневно. Частите:
Отпред:
- нови предни дискове 257x20mm (Алфа 145,146 малките мотори, 155, фиат пунто и т.н.) - 46 лв /ITN/
- нови предни накладки - 43 лв /TRW/
- предни апарати - 35лв /Астра 1.8/
- разпробиване на съпорта на опелските апарати - 20лв
- напитка в кутийка, реже се и се ползва за втулка на диска - 2лв
Отзад:
- задни апарати от 145 <98г. - 30 лв
- дискове 240x12mm и накладки - от ваката
Маркучи:
Отпред сложих спирачни маркучи от Ескорт 91г. , стават (с минимални преправяния) както на кухия болт към опелския спирачен апарат, така и към женското на алфата от другата страна. Отзад (особено на дясното колело) тръбичките за барабаните не пасват на апаратите. На лявото колело апарата опира в планката за закрепяне на маркучите, така че планката се маха. На дясното колело ползвах единия от маркучите които дойдоха със задните апарати и горе долу се получиха нещата.
Резултат:
Педала омекна, иначе разполага с явно повече спирачна мощ.
http://s21.postimg.org/vytqds037/101_2988.jpg (http://postimg.org/image/vytqds037/) http://s21.postimg.org/p1zk193sj/101_3040.jpg (http://postimg.org/image/p1zk193sj/) http://s21.postimg.org/emtdsc6lv/101_3042.jpg (http://postimg.org/image/emtdsc6lv/) http://s21.postimg.org/hd2ppj3ar/101_3046.jpg (http://postimg.org/image/hd2ppj3ar/) http://s21.postimg.org/5leueq8oj/101_3047.jpg (http://postimg.org/image/5leueq8oj/) http://s21.postimg.org/pu280g7zn/101_3050.jpg (http://postimg.org/image/pu280g7zn/) http://s21.postimg.org/vxody3nn7/101_3054.jpg (http://postimg.org/image/vxody3nn7/) http://s21.postimg.org/5ucf4nlgz/101_3056.jpg (http://postimg.org/image/5ucf4nlgz/)http://s23.postimg.org/vilud5247/P04_07_13_14_38.jpg (http://postimg.org/image/vilud5247/) http://s23.postimg.org/nbtulkc1j/P05_07_13_12_51.jpg (http://postimg.org/image/nbtulkc1j/) http://s23.postimg.org/7b198le5z/P05_07_13_15_31.jpg (http://postimg.org/image/7b198le5z/) http://s23.postimg.org/vg1yqaygn/P05_07_13_15_31_2.jpg (http://postimg.org/image/vg1yqaygn/)
Всичко е добре, но трябва тръбата с маркуча да ги закачиш да някаква планка, статично закрепена към моста, далече от късата щанга на задния мост. Тя все пак се движи нагоре-надолу и е въроятно да ти скъса тръбата и тогава , ако е вдижение, става лошо. Това го имам в предвид за задно дясно колело. По принцип тръбата до това колело във фабричен вариант върви статично под багажника и има планка на задния рог, където на нея тръбата минава в маркуч, а той в директно в спирачния апарат.
Иначе евала за труда, даже всичко е боядисано и свежо.
Имам въпрос-Как сложи дискове отзад?
Какви шенкели използва?
Шенкели от 33 с дискове отзад, главината мисля че става от 145/6, Типо и т.н.
Боби, слушам и изпълнявам.
И на моята 33-ка задните спирачки не са добри.Затова препрочетох темата наколко пъти и пак не успях да си отговоря на въпросите си.
Значи до колкото разбрах за конверсията на задните спирачки първо ми трябва:
1. Шенкел от алфа 33 с дискови спирачки отзад? Съмнявам се да се срещат често такива шенкели. От коя друга кола стават шенкелите?
2. Спирачни апарати от 145/6 след 99та (алуминиеви) за по добър резултат. Намират се.
3. Спирачни дискове размер 257, ако искам да съм с 14-ки джанти. Стават от доста опели, описано в предишните мнения. Ясно е.
4. Добри накладки. Ок.
Изглежда шенкела е най-проблемната част за намиране.
За отзад шенкела ти е най-труден за намиране. За отпред нещата са доста по-лесни за придобиване, както и ефекта ще е осезаем.
Намерих едно решение на проблема с минимални усилия от един руски форум алфа.
Барабаните на струг се правят на размер 120мм. Към остаръка от барабана се монтира диск от лада 2108,
http://r.foto.radikal.ru/0704/95/6ebf01a14c89.jpg
Правят се преходници за закрепване на апарати от 156-ца
http://r.foto.radikal.ru/0704/7d/7236d32fe64f.jpg
И всичко се сглабя.
http://r.foto.radikal.ru/0704/e4/fdf5310ea859.jpg
Темата на руски е тук. http://alfisti.ru/phpBB2/viewtopic.php?f=4&t=8973
Чертежите на преходника
http://r.foto.radikal.ru/0704/67/e85a97da4275.jpg
http://r.foto.radikal.ru/0704/36/043907710bdb.jpg
Според автора растоянието между двете гуми се увеличава с 16 мм
охо, това е много добро. не ти трябват шенкели. само не е ясно как идва жилото на ръчната и спирачното маркуче.
Намерих едно решение на проблема с минимални усилия от един руски форум алфа.
Барабаните на струг се правят на размер 120мм. Към остаръка от барабана се монтира диск от лада 2108,
http://r.foto.radikal.ru/0704/95/6ebf01a14c89.jpg
Правят се преходници за закрепване на апарати от 156-ца
http://r.foto.radikal.ru/0704/7d/7236d32fe64f.jpg
И всичко се сглабя.
http://r.foto.radikal.ru/0704/e4/fdf5310ea859.jpg
Според автора растоянието между двете гуми се увеличава с 16 мм
То хубаво е обяснено , евала на руснаците, Но остават смотаните , глупави голфоподобни конусни лагери, които са тъпо решение поначало. А апаратите от 156 са големи за отзад на 33-ката, буталото на апарата е голямо, накаладката също, а диска не разбрах с какъв диаметър е, ма е по-голям май от предния. Няма смисъл да се прави това, ако отпред се остава с фабричните апарати и дискове.
Отново ще повторя, както и по-назад съм писал - 33 не спира главно от лоши и малки спирачки отпред. А отзад е без значение с каво си, ако кантара не работи. Иначе дори и с барабани, ако всичко е сглобено правилно и всичко е изправно, задният мосто спира достатъчно, дори с барабан. 33-ката е много лека отзад и не и трябват сериозни спирачки на задния мост. Най-големият негатив са задните главини при барабанна спирачка, а особено ако искаш да караш с широки и тежки джанти и гуми, лагерите стават консуматив.
Моята алфа още на първия преглед се провали със спирачките отзад и ми се наложи да дам някой лев за да мина.
Идеята на руснаците е добра, но ние можем да я доработим. Нали се разбрахме да ползваме диск 257 мм и апарати от 145/6. За апаратите дали ще правим преходник за 156 или 146,пак ще се прави преходник. А барабана ще се изреже така, че да пасне в диск 257мм. Или аз нещо пропускам?
диска отзаде е 240
Може ли да конкретизираш малко? Става въпрос за твоята кола с оригинални дискове отзад ли или за диска на ладата от снимката.
Ако мога да предложа да се насочим към оптимален диск отзад, за да може да е адекватен при последваща конверсия към по-голям диск отпред. Да не се окаже че 240 е малко. От друга страна имам два комплекта 14-ки и ми се ще да продължа да си ги ползвам.
Тези дни ще пътувам да по-сваля части от донора и ще гледам да сваля един-два барабана за експерименти. 120 мм, за които пишат руснаците ще са достатъчни ли за повечето дискове?
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1226536&postcount=54
240x12 е заводския диск за 33 отзад, както и на повечето алфи/фиати 4х98 от тези години
Моята алфа още на първия преглед се провали със спирачките отзад и ми се наложи да дам някой лев за да мина.
Идеята на руснаците е добра, но ние можем да я доработим. Нали се разбрахме да ползваме диск 257 мм и апарати от 145/6. За апаратите дали ще правим преходник за 156 или 146,пак ще се прави преходник. А барабана ще се изреже така, че да пасне в диск 257мм. Или аз нещо пропускам?
Пропускаш много - правенето на фланез за апарати за отзад е сложно нещо, въвлечен си в похарчването на едни поне 200 лв. само за изработката на въпросния фланец-преходник. После и работа по струговане на барабана, отделно пари за дискове, апарати и накладки. Дотук добре, но ако после откриеш, че пак няма спирачки, ще се окаже проблема в кантара и накрая имаш едни изхарчени 300лв. и нагоре за нищо.
А споменатия диск с диаметър 257мм е за отпред, където е 90% от спирането на колата, но там няма преходници, планки и т.н. Просто намираш 2 апарата от Опел (които се намират лесно, Опели има много) 2 диска от 145/6 и накладки. Но там няма за изработване преходна планка, тя винаги излиза скъпо нещо, защото си свързан със стругари и фрезисти при изработката му.
А за отзад просто тръгни в правилната последователност - първо се увери, че кантара не е блокирал, идва течност до отзад, увери се, че цилиндърчетата не са блокирали или пък текат, работи ли самонатягащият механизъм на накладките и т.н. Отново повтарям: барабаните не спират зле, стига да работят както трябва.
Подкрепям Боби с две ръце за задните спирачки. Карал съм и с дискове и с барабани. Дисковите ми бяха перфектни и какво от това. Малките апарати, заедно с малките накладки водят само до проблеми. По-честа смяна на накладки, липса на здрава ръчна спирачка .....
Сега карам пак с барабанни и спират достатъчно добре, въпреки, че имам две метанови бутилки и един куп инструмент в багажника.
Насочете се към предните спирачки!
Там е истината.
Не, че и аз няма да полудея един ден и да тръгна да слагам задни дискови, ей така за гъзария.
Прочетох темата още веднъж и имам въпрос.
Някой пробвал ли е да монтира преден спирачен апарат от Алфета/75/Жулиета на 33ка?
116та серия Алфи са също с резба в шенкела. Даже се намират и алуминиеви брембота от 75ци.
Прочетох темата още веднъж и имам въпрос.
Някой пробвал ли е да монтира преден спирачен апарат от Алфета/75/Жулиета на 33ка?
116та серия Алфи са също с резба в шенкела. Даже се намират и алуминиеви брембота от 75ци.
Аз това съм го мислим много отдавна, но поне за мен не е вариант.
Значи да намериш алуминиево 2 бутално Брембо от 75 е трудно, а и цената ще му бъде висока. Другото е, че на 75 диска е с много различен офсет, също и диаметър, а ако се ползва фиатски диск, то апарата от транзаксъл ще дойде на друго място. Освен това, поне според мен Брамбо-то на 75 не би спирало по-добре от обикновен апарат от Опел в комбинация с диск 284, просто защото площта на феродото за въпросното Брембо е много по-малко от на опелския апарат. И накрая Брембо-то е много широко, за разлика от еднобуталния апарат, а това означава и трудни за намиране джанти, малко ЕТ, но дълбоки вътре и равни отвън, с дебел фланец.
А накрая като знам, че за 40 лв. взимам комплект апарати от Опел, Слагам ги в комплект с конвенционален фиатски диск, с минимум праправяне, защо да си блъскам главата с това Брембо, при условие, че ще ми излезе много скъпо, а ефекта няма да е достатъчен.
Митак, подсети ме да ти дам кръгче на червената ми 33-ка, за да ме разбереш, какво имам предвид. Там спирането е повече от добро, при това на висока скорст се усеща истинския ефект.
Ще ми се да пробвам с Алфови апарати.
Просто имам едни излишни.
Някой да има излишни 33кови апарати за сравнение?
Боби, ще те подсетя за кръгче ;)
С Опелските апарати наистина звучи най-разумно.
Ще ми се да пробвам с Алфови апарати.
Просто имам едни излишни.
Някой да има излишни 33кови апарати за сравнение?
Боби, ще те подсетя за кръгче ;)
С Опелските апарати наистина звучи най-разумно.
Обади се на Крис!
При тях имам едни. Ако искаш да ти ги пратят.
От старата ми 33-ка са. Нещо не им ставаха жилата за ръчната, но ти ще се справиш!
joint_1551
30-12-2013, 09:52
Аз вчера купувах чисто нови жила за ръчната, едното се падаше около 12-13лв. И има малка разлика в моделите и жилата.
Обади се на Крис!
При тях имам едни. Ако искаш да ти ги пратят.
От старата ми 33-ка са. Нещо не им ставаха жилата за ръчната, но ти ще се справиш!
Предни ми трябват.
Спринта е с дискове отзад и всичко е чисто ново.
pe6kata212
30-12-2013, 10:10
Мите, нали онзи ден ти ги показах, имам вентилирани дискове и апарати от 33 втора серия,ма заради 16ката толкова си ги отразил.
Мите, нали онзи ден ти ги показах, имам вентилирани дискове и апарати от 33 втора серия,ма заради 16ката толкова си ги отразил.
:) Сигурно така е станало. :evil:
Мите, нали онзи ден ти ги показах, имам вентилирани дискове и апарати от 33 втора серия,ма заради 16ката толкова си ги отразил.
Да, ама лошото е, че с тях нищо не се подобрява спряма вариант с плътни дискове.
pe6kata212
01-01-2014, 23:34
Да, ама лошото е, че с тях нищо не се подобрява спряма вариант с плътни дискове.
Ем чи те са вентилирани бря, майтапа настрана не съм карал 33 с вентилация, че да направя разлика, а и то до колкото разбрах на него му трябват само за мерене.
Взех си спирачни дискове от Алфа 164 257на22мм. и спирачни апарати от Астра 1.8.Остана да намеря време за монтажа.
Така,вече мога да се похваля с нови спирачки-педала омекна,но се чувстват по-силни.
Монтажа на апаратите мина добре-изработване на преходници за захващане на алфовите спир.маркучи(като хубаво е да се сложат медни дифтунги),не се наложи да разпробиваме апаратите(където леко се търкаха в диска се мина с ъглошлайф).
При диска излезе проблем-понеже е 22м.дебел опира в амортесьора и няма въртене.Наложи се изработване на фланец(3мм)който да се постави между диска и главината и така да го измести навън.
И сега остана да си търся по-дълги болтове,че съм с лити джанти(с железни е добре)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.