PDA

View Full Version : Как да подобрим спирането на 33, Сюд и Спринт



Bobi_33
18-10-2011, 20:13
Та тук колеги ще събираме и споделяме опит за подобрения в спирането на нашите бабички. Ясно е на всички, че в годините, в които са конструирани и произвеждани тези модели стандартите са били различни, но в 21-ви век нещата са различни. Затова ще се опитваме да подобряваме спирачки, окачване и други, за да станат тези модели по-приятни за каране и по-близки до съвременните автомобили.

Ето го моят опит със доста несъвършенната за моите разбирания спирачна система на 33:

Такааа, за предните спирачки на едната 33-ка (червената и уж по-бърза) съм ударил на греда. При нея се опитвам да сложа 284х22мм диск (от Фиат Купе 2.0 16V)със спирачен апарат от Опел Омега А 2.6 Автомат, като при Омегата дисковете са 296х28мм. Хубавото на тия апарати е, че са с бутало 57мм (при 145 QV например за 284 диск буталато на апарата е 54мм) Това естествено означава и смяна на спирачната помпа с друга, с по-голямо бутало. На 33-ката оригинално помпата е с бутало 18мм, а аз сложип помпа с бутало 22мм от Алфа 75 - цена 100лв. за помпата в Евро 07. Сега обаче имам жесток проблем с джантите. Не стават моите 15-ки. Трябват ми джанти на OZ WRC - демек лоша работа, лекува се с много пари. Та при нея нещата се получиха, но нямам джанти. С 16-ки също ще стане. Апаратите от Омегата са Girling, стават на шенкела на 33, но излизат в повече навън от диска и накладката реално трие извън диска. Затова отидох при Бай Фрезист да измести дупката на супорта с 4 мм навън, за да може апарата хубаво да позиционира накладката върху диска. Друго важно нещо е да се подложат тънки шайби между супорта на апарата и шенкела, защото и без това е тънък диска за апарата от Опел, и трябва да седи диска точно в центъра на процепа в супорта. Отделно е добре впоследствие да се гледат често накладките да не се износват докрай, защото накладката може да падне между диска и супорта.
Другота преправяне е на закрепването на спирачните маркучи. При Опелските апарати маркуча се стяга с кух болт (познат още като "банджо болт")и 2бр. дифтунги , докато при италианките се навива маркуча в апарата директно. Да, ама маркучите от Опел не могат да се ползват, защото в другият край закрепването към тръбата е с друга резба и освен това накраъника е женски, а при 33-ката е мъжки. Затова отрязах накрайника към апарата плътно до маркуча и отрязах един женски накрайник от Фиатски маркуч и айде при Драго (Екстрийм Тунинг) за заварка с аргона. Та накрайника-преход готов и вече в него директно се навива 33-ковия маркуч.

В най-общи линии е това, но не препоръчвам това да го прави човек не особено грамотен технически и освен това се подгответе да давате пари.
А когато го постигнете (вече е станало) имайте предвид, че не влиза дори всяка 15-ка джанта, и за по-малки забравяте. Ако някой иска цени, мога грубо да ги дам, ма няма да ви харесат.

Това за червената, а сега за бялата 33-ка (газовия хладилник)
Та при нея дискове от 145/6 на 257 мм. Апарати от Опел отново, но от С20ХЕ. Този път разстъргването на дупките в супорта е в обратна посока, към главината, за да излезе апарата навън, защото трие в супорта периферията на диска. При Опел диска е по-дебел (24мм) и тук отвън седи почти плътно до диска, а от вътрешната страна отново има разстояние (и тук не оставяйте накладките да се износят докрай). Пак се прави съответния преход за спирачния маркуч и така.

Спирачнат пампа си е оригиналната, педалът е малко по-ниско, но спирачките са доста по-остри.


Тук като цени ще дам пример:
1. Апарати от Опел 2-ра ръка - 60лв. с Еконта.
2. Накладки TRW - 70 лв.
3. Стругар - 20 лв. за изместване дупката в супорта.
4. Дискове - 100 лв. комплекта евтини някякви, не особено качествени.
5. Заварка на преходника за маркуча + стари маркучи от Опел + дифтунги - 20 лв.
6. Спирачни маркучи - 30 лв.

Общо дотук 300 лв. без труда и бензина за разходки насам - натам.



Този пост си го прередактирах от друга тема, писан е преди последния Трак Дей (5.09.2011г.) а сега има развитие по спирачките на червената ми кола, с дискове 284мм отпред. След много проучвания установих, че диск от 156, 147 и GT с размер 284х22 също става, но се разпробива от 5 на 4 дупки. Защо непременно диск от италианка ще запитате: Много просто, това е върианта за правилно позициониране върху главината, защото е най-близо като централен отвор до заводския. Разликата е само 1 мм, но аз изрязах тънка ламарина (0.4мм от кутия за масло Селения 2л.) и направих пръстен от нея ,за да се центрова съвсем точно дискът.
Друг вариант е диск от Ланча Либра (тя си е на 4 дупки), също е с подходящ офсет. При тези използвани дискове, подложих шайби 12диаметър на дупката х2мм дебели между шенкела и супорта на спирачния апарат. Така вече дискът седи в срадата на процепът в супорта.
НО, имаме проблем: Оригиналните дискове на Омегата (по нагоре споменах за нея) са с дебелина 28мм .Сега така с диск 22мм дебел не може да се ползват накладките докрай, защото когато се изтрие феродото докрай, може накладката да падне между супорта и диска и да стане сакатлък. Е просто ще се ги гледам редовно и ще ги сменям по-рано.

Това е в общи линии моят опит със спирачките, който има въпроси, ще се постарая да му отговоря най-обстойно и точно.

TishO
18-10-2011, 20:22
Интересно ми е от 145 1.7 боксер няма ли да е по лесно или и те са на типова платформа?!?!?!

Bobi_33
18-10-2011, 20:36
Интересно ми е от 145 1.7 боксер няма ли да е по лесно или и те са на типова платформа?!?!?!

Ами и там са си Фиатски спирачките, демек стават само дисковете, и то ако са вентилирани, иначе няма смисъл от цялат заигравка.
(А апаратите не стават, защото на всички Фиатове захващането на апарата (или най-вече супорта) към шенкела е наобратно.
При Фиат резбата за болт е в самия супорт, а дупката в шенкела е проходна. Супорта седи между дискът и шенкела.
При нашите тояги (при 75 и всички истински Алфи захващането пак е като при 33) демек: На шенкела има разба, а в супортите са проходни дупките. Реално ушите с разбата седят под фланеца на диска. Другат разлика е в разстоянието между дупките. При Фиат е 100мм а при Алфа е 76мм.
Само на Опел апаратите са с обратен захват и разстояние между отворите, същото като на нашите коли. Демек донор единктвено Опел. Хубавото в цялата работа е, че Опели на части има много и навсякъде, а и накладките за тях са по-евтини.

MrX
18-10-2011, 23:08
Темата е адски полезна, спестява доста мъки и проби/грешки. Не си спомням но мисля, че и преди съм публикувал следната тема от небезизвестия алфаоунър

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-33-sud-and-sprint/66752-how-to-upgrade-brakes-on-33-a.html

относно конверсиите на спирачките на кочините ни. Надявам се английският няма да ви затрудни, ако да бих се наел да превеждам намери ли ми се време.

Bobi_33
18-10-2011, 23:37
Темата е адски полезна, спестява доста мъки и проби/грешки. Не си спомням но мисля, че и преди съм публикувал следната тема от небезизвестия алфаоунър

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-33-sud-and-sprint/66752-how-to-upgrade-brakes-on-33-a.html

относно конверсиите на спирачките на кочините ни. Надявам се английският няма да ви затрудни, ако да бих се наел да превеждам намери ли ми се време.

И да има нещо неясно за някой, може да се ползва дори и Гугъл преводач, не е върхът в предода, но може да се схване смъсълът на постовете.

Още към темата мога да добавя, че спирачни апарати от Опел Омега Б също са подходящи за използване. Например Омега Б с 2.0 16V Еко Тек е добър донор за конверсия в 284 мм спирачки и апаратите лягат без проблеми.
За 257 мм диск опциите са мнага повече. Астра от първите с ХЕ мотора ползва 256мм диск - демек става. Вектра и Калибра от първите със същия мотор също с е този клас апарат. Опциите са много и апаратите в Опел форума се търгуват евтино.

TishO
19-10-2011, 00:37
такааа горе долу схванах а каква е идеята с дисковете защо не използва оригиналните на омега защото са 4х100 ам предполагам че няма да е проблем да се направят дупки на 4х98 или и централния отвор е много голям???

---------- Post added at 00:37 ---------- Previous post was at 00:30 ----------

и ще може да се ползват накладките до край едното което е другото имаше и предложение да се дупчи диск от 156 ами така и така ще се дупчи да дупчим на хлопела диска :D а ако е за централния отвор може един фланец да се спретне незнам бате Боби само разсъждавам и маи нищо умно не казах ама поне се пробвах :)

Bobi_33
19-10-2011, 15:58
такааа горе долу схванах а каква е идеята с дисковете защо не използва оригиналните на омега защото са 4х100 ам предполагам че няма да е проблем да се направят дупки на 4х98 или и централния отвор е много голям???

---------- Post added at 00:37 ---------- Previous post was at 00:30 ----------

и ще може да се ползват накладките до край едното което е другото имаше и предложение да се дупчи диск от 156 ами така и така ще се дупчи да дупчим на хлопела диска :D а ако е за централния отвор може един фланец да се спретне незнам бате Боби само разсъждавам и маи нищо умно не казах ама поне се пробвах :)

Може и да стават дисковете на Опел, то няма вариант да не се пригоди, но въпроса е колко неща ще преработиш и какви пари ще дойдат накрая. От Опел дисковете мисля, са с по-голям централен отвор. Другото което също не знам е, какви са офсетите на Опелските дискове. Те със сигурност са различни от на италианките. Още повече, примерно споменатата Омега е на 5х110мм и т.н.
Аз например сложих дискове от 156, защото ми ги подариха и затова ги дадох да се разпробиват. Ако трябваше да купувам нови щях да си взема примерно от Ланча Либра.

TishO
19-10-2011, 17:35
А добре вариянта да се намери диск със същата дебелина като на опела със цел да не се притесняваш и да следиш накладките. това може да стане много лесно в някои каталог за спирачни дискове!!!

Bobi_33
19-10-2011, 19:23
А добре вариянта да се намери диск със същата дебелина като на опела със цел да не се притесняваш и да следиш накладките. това може да стане много лесно в някои каталог за спирачни дискове!!!

Има аналог на тези дискове за италианка, например от Алфа 164 3.0 V6 Super, но тя е на 5 болта, а и не знам какъв е офсета и цената на диска. При нея е 284х26 или 28 (не съм 100% сигурен), другият вариант за който сега се сещам е Фиат Стило 2.4 20V (демек Абарт), но и там не знам какъв е офсета, а иначе диска е 284х26мм. Обаче и в 2-та случая тези донори са скъпи, защото не са от масови коли.

mordohy
21-10-2011, 20:00
Мога да ви се похваля, че имам в работата каталог на общо-взето всички дискове, слагани по колите.
Бая се чудих защо ми е тая тухла, ама май ще влезе в работа.
Като се върна на работа, ще взема да извадя всички , най-близко до нашите кошници дискове.

TishO
21-10-2011, 22:40
Мога да ви се похваля, че имам в работата каталог на общо-взето всички дискове, слагани по колите.
Бая се чудих защо ми е тая тухла, ама май ще влезе в работа.
Като се върна на работа, ще взема да извадя всички , най-близко до нашите кошници дискове.

Супер!!! сигурен съм че всички от раздела ще чакат с огромно нетърпение!!! :bounce8:

Kris
23-10-2011, 22:30
Един въпрос към Боби - сега колата ти не е ли в пъти по-склонна да блокира колелата при по-рязко спиране без АБС ?

Bobi_33
23-10-2011, 23:08
Един въпрос към Боби - сега колата ти не е ли в пъти по-склонна да блокира колелата при по-рязко спиране без АБС ?

Ами тя никога не е имал АБС. Иначе си правих експерименти само на сухо. При сух асфалт блокират и 4-те колела едновременно. А иначе при зверско натискане на педала може би ще блокират и при 80км/ч, но толкова силно не ми се е налагало да натискам педала. Бързо се свиква. Все пак нашите коли са с много малко серво и педалът с каквито и апарати да се сложат, не е кой знае колко мек. Но когато е по-твърд, толкова по-точно може човек да си регулира усилието при натискане. Още повече, че минималната ширена на гумата е 195 и сцеплението е достатъчно (стига да има колата хубави гуми).
Кофти, че не можах да дойда на феста, щях да ти дам да покараш и да прецениш самичък. Аз съм много доволен, никога не съм се чувствал сигурeн в спирането преди, особено на висока скорост.

TishO
08-11-2011, 21:04
до къде стигнахме със спирачките щото имам въпроси :biggringift: цяааааалаа торба :tooth:

Боби ти си използвал 286мм. дискове въпроса ми е дали се побират във 15-ки и не идват ли малко тежки другия вариянт със 257мм. дисковете не е ли по одачен и май за него частите се намират по лесно там имаме тези дискове:
Compatible discs:
ALFA ROMEO 164 2.0i Twin Spark 90-98
FIAT Croma 1.6 (+ ABS) 10.88-92
FIAT Croma 2.0 CHT/i.e. (+ ABS) 10.88-92
FIAT Croma 2.0i 93-96
FIAT Croma 2.0i 16V 93-96
FIAT Croma 2.0i Turbo 10.88-92
FIAT Croma Diesel 2.5 (+ ABS) 10.88-92
FIAT Croma Turbodiesel 1.9 i.d. (+ ABS) 6.88-92
FIAT Croma Turbodiesel 1.9 i.d.. 93-96
FIAT Croma Turbodiesel 2.5 10.88-92
FIAT Croma Turbodiesel 2.5 93-96
LANCIA Thema 2.0i.e.16V / S.W. 10.88-94
LANCIA Thema 2.8i.e.V6 10.88-94
LANCIA Thema Turbodiesel 2.5 / S.W. 10.88-94

и ето тези апарати:
Compatible calipers:
DAEWOO Espero 1.5i 16V 95->
DAEWOO Espero 1.8i 95->
DAEWOO Espero 2.0i 95->
DAEWOO Lanos 1.5i 97->
DAEWOO Lanos 1.6i 16V 97->
DAEWOO Nexia (Racer) 1.5i 16V GLX/GTX 95->
OPEL Ascona C 2.0i (95 kW) 9.87-88
OPEL Astra 1.4iS 91-97
OPEL Astra 1.6i 16V 94-97
OPEL Astra 1.8 16V GSi 91-94
OPEL Astra 1.8i 16V 93-97
OPEL Astra 2.0 16V GSi 91-97
OPEL Astra 2.0 GSi 91-94
OPEL Astra 2.0i 91-94
OPEL Astra 2.0i 16V (100 kW) 94-97
OPEL Astra Diesel 1.7 91-97
OPEL Astra Turbodiesel 1.7 91-97
OPEL Calibra 2.0i 16V 2WD/4WD 9.89-97
OPEL Calibra 2.0i 2WD 9.89-96
OPEL Calibra 2.0i 4WD 8.89-95
OPEL Kadett E 1.8i S.W. GT 85-91
OPEL Kadett E 2.0i GSi 9.86-91
OPEL Kadett E 2.0i GSi 16V 9.87-91
OPEL Kadett E 2.0i GT 87-91
OPEL Vectra 1.8/i 4WD 88-92
OPEL Vectra 1.8i Automatic 88-9.95
OPEL Vectra 2.0i 16V 9.89-9.95
OPEL Vectra 2.0i 2WD 88-9.95
OPEL Vectra 2.0i 4WD 88-9.95
OPEL Vectra B 1.6i 10.95-2.99
OPEL Vectra B 1.6i 16V 10.95-2.99
OPEL Vectra B 1.8i 16V 10.95-2.99
OPEL Vectra B Turbodiesel 1.7 10.95-96
OPEL Vectra B Turbodiesel 2.0 16V (60 / 74 kW) 9.96-2.99
PONTIAC LeMans 2.0 GSE (vented disc) 87-90
VAUXHALL Astra / Belmont 1.8 84-92
VAUXHALL Astra / Belmont 2.0 GTE 9.87-92
VAUXHALL Astra F 2.0 16V GSi 92-98
VAUXHALL Astra F 2.0NE/XE 92-98
VAUXHALL Calibra 2.0i 90-96
VAUXHALL Calibra 2.0i 16V/4WD 90-97
VAUXHALL Cavalier B 2.0 SRi 87-89
VAUXHALL Cavalier C 1.8 (vented disc) 89-92
VAUXHALL Cavalier C 2.0i (2WD/4WD) 89-95
VAUXHALL Cavalier C 2.0i 16V (2WD/4WD) 89-95
VAUXHALL Vectra 1.6i 10.95-2.99
VAUXHALL Vectra 1.6i 16V 10.95-2.99
VAUXHALL Vectra 1.8i 16V 10.95-2.99
VAUXHALL Vectra Turbodiesel 1.7 10.95-96
VAUXHALL Vectra Turbodiesel 2.0 16V (14" wheel) 97->

mordohy
08-11-2011, 22:46
Аз рових доста по каталога. Гледах дискове, апарати....
Накрая стигнах до извода, че най-добре е да вземеш една главина с шенкел и да се заровиш в моргата. Хубаво би било да имаш и джанта наблизо, да свериш да не си се олял!
И да се похваля, вчера се сдобих със задни алуминиеви апарати от една 146 фейслифт, барабар със някакви много скъпи, спорд пича накладки.
Сега остава и да имам два часа свободни и да ги забода и да видя, как ще е ръчната. Иначе старите си спират супер!

eskaliburg
09-11-2011, 13:59
пичове апарати от вектра на 256мм барабар с помпата не ви ли върши работа

Bobi_33
09-11-2011, 17:13
пичове апарати от вектра на 256мм барабар с помпата не ви ли върши работа

Без помпата. Тя дори не се знае, дали ще легне на сервото. Обаче апаратите стават. Аз на едната 33-ка съм точно с такива.

TishO
09-11-2011, 18:26
пичове апарати от вектра на 256мм барабар с помпата не ви ли върши работа


Подаряваш или продаваш??????

eskaliburg
09-11-2011, 21:54
Подаряваш или продаваш??????

давам ти ги пробваш и ми казваш дали ти харесват после ще говориме за цена .. помпата може да се пригоди все някак

TishO
09-11-2011, 22:20
хубаво ама работата е там че чак на пролет ще бутам спирачките понеже зимата нямам гараж и другото че колата всеки ден е в движение на пролет ако не ги е отнесъл някои съм съгласен

eskaliburg
09-11-2011, 22:40
мисля че този вариант е най-лесен и евтин за 33

Bobi_33
22-01-2012, 23:23
От няколко дни и на комбито съм с дискове отзад. Все още и с кантар, блокирал естествено. Накладките са EBC - черно, демек обикновено. Мамка му тая с 257 вентилиран диск отпред и дискове отзад стана друга кола. Вече спира и на мокро до 0 км/ч от висока скорост като съвременна кола. Направо съм много учуден, днес ми се наложи да го направя това упражнение и ШОК. Един гаден модерен джип, който се движеше зад мен, за малко щеше да ме прегази!!!

Та комбенацията е добра.

А и друго важно, не си купувайте НИКОГА евтини накладки!!!

mordohy
23-01-2012, 11:19
Ха да ти са честити!
Аз също се радвам на такива спирачки!
Част от другарчетата на твоите задни спирачки са при мене!
Та знам какви си ги дробил!
Не мОеж се скри!:Tease:

Bobi_33
23-01-2012, 21:06
Ха да ти са честити!
Аз също се радвам на такива спирачки!
Част от другарчетата на твоите задни спирачки са при мене!
Та знам какви си ги дробил!
Не мОеж се скри!:Tease:



Кои другарчета, че не захапах го еба?:biggrin1:

mordohy
24-01-2012, 12:06
Кои другарчета, че не захапах го еба?:biggrin1:
Парчетии от салона, който са спирали задните ти апарати!:asthanos:
Полафихме си с Пешката и загоряхме тенджерата!

Bobi_33
24-01-2012, 18:12
Парчетии от салона, който са спирали задните ти апарати!:asthanos:
Полафихме си с Пешката и загоряхме тенджерата!

Сакън, не и тия смотани апарати. Те не са в моята кола. Те са за подаряване. В колата ми са новите апарати от 145, че тия 33-ковите не ми харесват хич.

Plamen33
25-01-2012, 01:01
Абе днес се замислих не се ли продават шенкели за дискове отзад примерно в Еврото Гарвана няма ли ги някаде нови сорка за можеби тъпата питанка

mordohy
25-01-2012, 10:30
А защо не се поровиш в моргите и не видиш, дали не стават от Типо. Апаратите са същите, може и шенкелите да пасват.
И друго!
Някой пробвал ли е да навре серво от QV в нашите кенефи, че нещо като меря май няма да стане?

Plamen33
25-01-2012, 14:28
Ами то и Типо вече няма мн мн по моргите . А сигорно ли е все пак ,че ще паснат шенкелите знам, че и лагерите пасват от Фиат .Апарати и дискове е ясно, че ще са от 145/6 Ивчо твоята заводско ли е с дискове братовчед ми имаше 1.7 8в 4х4 92г и беше на барабани ???

mordohy
25-01-2012, 14:53
Като моята оригинални са останали само 6 броя.
Четри в Европа, моята и една в Турция. Намира се в Гьоле Бюле.
Моята си е оригиналдъ с дискове отзад.
Даже фейслифтовите апарати след 98-ма си станаха без никакви преправяния.
Ама само дето ръчната стана идиотска. Иначе и старите си спираха добре.

Bobi_33
25-01-2012, 19:37
Такаааа, гледам, че чичко ви Иво пак е писал на голямо количество вино. Та да поясня. 33-ките, имат дискове отзад, само и единствено, ако имат АВS. Без значение с какво задвижване.

Второто главно нещо: Ивоооо, стига идиотски фантазии!!! Окачването на Типовата платформа няма допирна точка с това на 33. То на практика няма шенкел. Именно затова 33-ковия е толкова ценен. Още повече ако някой толкова е на зор да мине на дискове, а не може да си намери шенкели, ще му бъде по-лесно да пригоди шенкел от Opel или VW отколкото от Фиат. Например при Opel шенкела отзад също се захваща с 4 болта, както при 33.

mordohy
25-01-2012, 20:02
Не е много коректно да се обиждаме и да се обвиняваме без доказателства.
Аз лично не твърдя, че си неспасяем пияница, защото имам вяра в хората.
От друга страна съм сърдит, защото ме обвиняваш, съвсем неоснователно, че съм злоупотребил с вино!
Държа да поясня, че от обед лющя ракия и никакво вино не съм вкусвал Освен това, не съм казал категорично, че типовите шенкели стават, а просто да се провери.
Освен това, вместо да ме обвиняваш, съвсем неоснователно в алкохолизъм, по-добре се напъни и ми отговори, става ли сервото от QV в нашите кошници!

Bobi_33
25-01-2012, 20:11
Не е много коректно да се обиждаме и да се обвиняваме без доказателства.
Аз лично не твърдя, че си неспасяем пияница, защото имам вяра в хората.
От друга страна съм сърдит, защото ме обвиняваш, съвсем неоснователно, че съм злоупотребил с вино!
Държа да поясня, че от обед лющя ракия и никакво вино не съм вкусвал Освен това, не съм казал категорично, че типовите шенкели стават, а просто да се провери.
Освен това, вместо да ме обвиняваш, съвсем неоснователно в алкохолизъм, по-добре се напъни и ми отговори, става ли сервото от QV в нашите кошници!

Не става естествено сервото от 145. То е по-голямо в диаметър от 33-ковото сигурно поне 7-8 см. А и няма смисъл от по-голямо серво. Има смисъл единствено от по-големи спирачни апарати и дискове. Тогава всичко си идва на мястото.
А по отношение на обидите, па откога си станал толкова обидчив? А и що да не е вино, като сега навън времето казва: Винско и Свинско!!!

mordohy
25-01-2012, 20:16
Не става естествено сервото от 145. То е по-голямо в диаметър от 33-ковото сигурно поне 7-8 см. А и няма смисъл от по-голямо серво. Има смисъл единствено от по-големи спирачни апарати и дискове. Тогава всичко си идва на мястото.
А по отношение на обидите, па откога си станал толкова обидчив? А и що да не е вино, като сега навън времето казва: Винско и Свинско!!!
Щото отказах цигарите и виното не ми понася!:brickwall:
Катро гледам не ми стига само 1.5 см.
Трябва да местя парното.
Иначе сервото ми издиша и си е за смяна
Отивам да люсна още една и си лягам!:Bolt:
Стига ми за днеска!:throw:

Лека нощ

Bobi_33
25-01-2012, 20:21
Щото отказах цигарите и виното не ми понася!:brickwall:
Катро гледам не ми стига само 1.5 см.
Трябва да местя парното.
Иначе сервото ми издиша и си е за смяна
Отивам да люсна още една и си лягам!:Bolt:
Стига ми за днеска!:throw:

Лека нощ


Не си занимавай с глупости. Отивай при Пешката и отвличай сервото. Слагай си оригиналното и няма да имаш грижи.

MrX
12-08-2012, 09:50
От доста време бях намислил да сменя неспирачките на картинга със спирачки, но все не намирах желание да отделя едни 300+ кинта за новите, е намерих желание и се започна - апарати от Калибра турбо, дискове от 155 кучка( м/у другото Боби същите са като на 156 но с 4 болта) накладки за Калибра турбо, спирачна помпа от 75-ца и преходници за спирачните маркучи. Малко търкане на апаратите и боя, смяна на гуменяците и всичко беше готово за монтаж. Дисковете както Боби спомена са с малко луфт на централния отвор но се справих с втулки от тънка ламаринка. И за тази трансплантация бях чел доста, предимно в алфаоунър форума и ти да видиш, всичко си дойде на мястото. Единствено имах опасения, че помпата няма да се сработи със сервото, че имам един подобен случай с помпа от 33, буталото на сервото не искаше да натакова помпата като хората и така и не потече спирачна течност от апаратите. Но за мое голямо учудване този път всичко мина като по спирачна течност, обезвъздущиха се и трите точки без никакъв проблем. Сега остава тестове за се правят, но другата седмица ще е, че още не сме роудлигъл. А тази седмица ще се заема с още едно предизвикателство - хидравлична ръчна спирачка, че не ми се занимава с апарати с жила.

Kris
12-08-2012, 19:45
браво, добре изглежда .. ся остава и да спира

за хидравличната ръчна много добре си се ориентирал, интересно ми беше само дали помпата за ръчната става от 33ка

becksalfa
12-08-2012, 21:42
браво ще чакаме отзиви.

TishO
12-08-2012, 22:16
Много добре е станало браво!!!Ако днес имах хубави спирачки нямаше да катострофирам. Но нямах!!! Сега поне докато си оправя кошничката ще се заема и аз с тези смотани спирачки че тези 33-ки са ебахти боклука в това отношение!!!

Bobi_33
13-08-2012, 20:43
Да кажа и аз няколко неща относно спирането при 33, относно неговите подобрения и т.н

На всички ни е ясно, че 33 не спира. Но първото и най-важно нещо е да знаете, дали вашата лична 33-ка въобще спира така, както трябва , или има проблем в спирачките. Най-често проблема е отзад, където почти всички 33-ки са с барабани. Когато не спира колата отзад, се получава едно усещане, че колата въобще не спира. Защото на ниска скорост предните колела могат да блокират и се получава ясно на всички нещо, доста неприятно, а във висока скорост просто без помощ от задните колела нямате достатъчно сцеплбение между каучук и асфалт. Почти съм убеден, че на 90% от собствениците тук не им работят задните спирачки, или поне не колкото трябва. Другото нещо е така нареченият кантар, който почти винаги е блокирал. Но да се върнем на самите барабани. В обще линии всяка 33-ка влязла в сервиза, в който работя е с проблем в задните спирачки. Проблемите са най-разнообразни. Най-често се среща проблема с неработещи тресчотки на накладките, или още познтати като самонатягащ механизъм. Много често ако са сменяни накладките не е сглобена правилно въпросната тресчотка и тя не функционира. Често не са и сложени правилно пружините или въобще липсват. В повечео сервизи въобще не знаят това устройство как работи и каква му е функцията. Няколко пъти сам виждал липсващи части от въпросната тресчотка, която е преебана при мантажа.
Друг често срещан проблем е течащ спирачен цилиндър, или блокирали буталца в самото цилиндърче. Там нещата са ясни - смяна. Но ако цилиндърчето е текло, то не се сменя просто и толковва, а трямва идеално да се измие спирачната тичност от барабана и накладките. Мие се с Меглио и вряла вода просто идеално. Но не се ли измие, все едно нищо не е сменено.
първо се уверете, че колата спира отзад, и след това подобрения. А относно подобренията, за да ги направите, първо трябва да имате ясна концепция, какво искате, за какви пари и как ще си карати колите.
Не забравяйте и ГУМИТЕ. Гумите са от изключително важност, ако искате да ви спират колите, карайте с хубави меки гуми, а не изгорели до положение "порцелан" галоши.
Относно подобрението отпред, първо трябва да сте наясно, че варианта на Иво и единият мой, не е единственият. Той е по-труден, защото апарати за Калибра Турбо се намитат много трудно. Това за вариант със дискове 284 мм. А отделно е лошото, че там вече няма вариант за по-малка джанта от 15 цола.
Най-удачният вариат и с дискове 257 мм. Така продължавате да карате със 14- ки, не е необходимо да сменята спирачната помпа, а апаратите донор са от много по-голяма гама Опели и се намират лесно и са евтини. Накладките за тях също са по-евтини. Пак ще повторя, за 257 мм диск апарати стават от Астра 1-во поколение с 2.0 мотори, Вектра 1-во поколение с 2.0 мотори, а такива коли има много и апарати се намират лесно. Дисковете се ползват от почти всички италианки на 157 диск, а той е значително по-евтин от дисковете, които си е взел Иво или дисковета от 156 на червената ми 33-ка . Не се подлъгвайте, че 257 мм е малък диск за тази кола. Алфа 164, Ланча Тема и Фиат Крома с този размер дискове, знаете колко са големи и нямат проблем със спирането . 33-ката е мноооого по-лека и трябва да ви е ясно, че този въриант е достатъчен. Естествено, и в 2-та вида конверсия е важно да си купите възможно по-хубави накладки, за да има истински разултати.

Толкова засега от мен, а всеки, който не е сигуран дали 257 диск е подходяща конверсия, може да дойде и да направи няколко спирания с комбито ми, което е с 257 диск, и което е най-хубаво при него, зиматга си го карам с 14-ки, все пак това ми е ежедневната кола.

---------- Post added at 17:43 ---------- Previous post was at 17:38 ----------

А Иво (за MrX става въпро, да не се обърка някой) да сикаже с каква боя ги боядиса тия апарати, някаква много специална и за колко пари, или спрай някакъв, или пак обикновена боя.

MrX
13-08-2012, 21:29
А Иво (за MrX става въпрос, да не се обърка някой) да си каже с каква боя ги боядиса тия апарати, някаква много специална и за колко пари, или спрей някакъв, или пак обикновена боя.

Апаратите ги боядисах със спрей за апарати някакъв, не е от най-качествените но само този намерих. Спрях се на 284 дискове, защото така и така съм на '15-ки, а и случайно ми попаднаха апаратите миналата година. Дисковете като за марката, която са ги намерих на мисля изгодна цена, накладките са Феродо СЛ.
Ето и цените:
-апарати - 100 -
-дискове - 120 -
-накладки - 48 -
-помпа - 75 -
-ремонтен комплект апарати - 20
- спрей - 7
-скоби за апаратите - 12
= 382 - бахти и прахосника съм!

Bobi_33
13-08-2012, 21:49
Апаратите ги боядисах със спрей за апарати някакъв, не е от най-качествените но само този намерих. Спрях се на 284 дискове, защото така и така съм на '15-ки, а и случайно ми попаднаха апаратите миналата година. Дисковете като за марката, която са ги намерих на мисля изгодна цена, накладките са Феродо СЛ.
Ето и цените:
-апарати - 100 -
-дискове - 120 -
-накладки - 48 -
-помпа - 75 -
-ремонтен комплект апарати - 20
- спрей - 7
-скоби за апаратите - 12
= 382 - бахти и прахосника съм!



Не си бре, даже тънко си минал. А иначе е ясно, че 284 е още по-добре, ма нали си знам, че на нас двамата с теб тия коли са ни само за кеф, а не ежедневки, та затова ги съветвам да си преценят внимателно момчетата, щото си има и икономическа страна. Иначе зимата с 15-ки си е тегаво с тия коли. за зимна гума идеалният размер в 33 е 175 /65/14 - хем не са скъпи, хем копаят.

MrX
13-08-2012, 22:27
интересно ми беше само дали помпата за ръчната става от 33ка

Може би ще стане, но не спирачната помпа, а тази за съединителя. На повечето места където четох използват помпи за съединител от лада и хонда сивик, аз взех ладова, че е 20 кинта. Днес ми направиха преходниците за тръбите, остава стойката да измъдря и монтирам.

MrX
28-08-2012, 20:16
Вече официално мога да обявя, че дедо има работеща хидравлична ръчна спирачка. Въпреки, че материалите по изработката и инсталирането са доста в нета отново метода беше проба-грешка. По горе писах, че се използват предимно помпи за съединител от лада и хонда сивик и, че съм се ориентирал към такава от лада(от финансова гледна точка), е след два доста умазващи със спирачна течност опита се дезориентирах в другата посока - помпа от хонда. Та за ладовата, снабдих се нова от магазина, като преди това бях чел и руски сайтове как се постига ефект с нея. Направиха ми преходници и резби там където беше нужно. Сътворих конзола за захващане на механизма, в последствие разбрах първоначалният ми дизайн, колко оптимистичен и нереалистичен е и последва усилване на конзолата, която претърпя в последствие още едно усилване. Събрах всички части на ръчната и право в колата. Теч тук, теч там, но нали е пробно няма страшно. Ми задейства се, ОБАЧЕ имаше един доста голям проблем - помпата връщаше през буталото напред и изтичаше извън нея, т.е. на мокета зад скоростния лост. Демонтаж, разглабяне на самата помпа за проверка на уплътнителите, ми всичко си наред. Нова проба и пак същото, а на всичкото отгоре ми пропадаше и педала ако го задържа, да не говорим, че не шеше нормален на натискане при първо натискане - мек - некачествени спирачки. Бесен, пълен демонтаж на всичкои запращане на помпата от лада където хора не минават. Една бърза проверка във форума на хонда в раздела им "продава"(видим и за не регистрирани) и останах учуден колко хонди сивик 5 генерация се продават и на какви тънки пари. Спирачна помпа втора ръка от хонда '95 20 кинта, доставка 5 кинта. Пристигна помпата, ми тя кат деЦка пишка, има няма 6-7 см дъга и 2 дебела.Тук е момента да кажа, че действието на двете помпи е напълно срещуположно, нищо че натиска идва от една и съща страна. Едно бързо разпробиване и навиване на резба, преправяне на захватните места на конзолата и готово за проба. Много лесно мина обезвъдушаването, малко помпане на педала, 2-3 пъти помпане на ръчната и всичко стегна яко - ход на ръчната 2-3 зъба. Една бърза проба из махалата - къса гумите и кърти паветата. И досадната работа продължава - демонтаж, боя, съхнене, монтаж на всички чаркове и отново в колата. И всичко заспа!

MrX
20-09-2012, 18:21
Вече имам наблюдения над подобренията по спирачната система. Мииии спира. Малко усещам педала като гумен, вероятно заради малкото серво, но определено колата спира. Ръчната също е наред, на прегледа изкарах колата от валците като я дръпнах, а хода и е максимум 3 зъба. И друг плюс, малко несериозен, но, сега джантите не стоят "празни", дисковете и апаратите изпълват вътрешния диаметър много добре.

mordohy
20-09-2012, 19:48
Педала го усещаш като гумен заради ръчната. Като се отгазира течността ще се пооправи. А може и от задните спирачки да е.

Bobi_33
20-09-2012, 22:05
Вече имам наблюдения над подобренията по спирачната система. Мииии спира. Малко усещам педала като гумен, вероятно заради малкото серво, но определено колата спира. Ръчната също е наред, на прегледа изкарах колата от валците като я дръпнах, а хода и е максимум 3 зъба. И друг плюс, малко несериозен, но, сега джантите не стоят "празни", дисковете и апаратите изпълват вътрешния диаметър много добре.

Има вероятност предните накладки все още да не са легнали хубаво, затова педала да е малко гумен. още повече, че накладките са с феродо отлято под конус. колкото повече се износват, толкова повече ляга феродото на цялата площ на накладката и педала става по-чувствителен. Колко милиметра е диаметъра на цилиддъра на предните апарати, които ползваш? Принципно до 54 мм не е нужна смяна на помпата на педала.
Сега се сещам, че сервото на Спринта е по-малко и от това на 33, в комбинация и с голямата помпа може да се получи малко ефект "твърд педал"

TishO
21-09-2012, 01:15
Така да предположим че съм си намерил шенкели за задни дискове освен шенкелите дискове и апарати от 145 след 2000г. по възможност какво друго ми трябва?!?!?!?!

MrX
21-09-2012, 09:23
Има вероятност предните накладки все още да не са легнали хубаво, затова педала да е малко гумен. още повече, че накладките са с феродо отлято под конус. колкото повече се износват, толкова повече ляга феродото на цялата площ на накладката и педала става по-чувствителен. Колко милиметра е диаметъра на цилиддъра на предните апарати, които ползваш? Принципно до 54 мм не е нужна смяна на помпата на педала.
Сега се сещам, че сервото на Спринта е по-малко и от това на 33, в комбинация и с голямата помпа може да се получи малко ефект "твърд педал"

Работните цилиндри на апаратите са 54мм, но накладките не са с конусно феродо, прави са. Сервото е като на първа и може би втора серии 33, за това от трета серия няма място иначе бих го сложил него.

mordohy
21-09-2012, 09:46
Така да предположим че съм си намерил шенкели за задни дискове освен шенкелите дискове и апарати от 145 след 2000г. по възможност какво друго ми трябва?!?!?!?!

Жила за ръчната и търпение. Препоръчвам ти да си вземеш апарати след 1997-ма. Тоест алуминиевите. Със старите няма да имаш добра ръчна.

TishO
21-09-2012, 19:36
Да това за новите апарати го знам и смятам да го направя по този начин:smoke:

---------- Post added at 19:36 ---------- Previous post was at 19:35 ----------

а става ли ако зема жилото от въпросната 33-ка с дискове смисъл от донора си вземам и шенкелите и жилото!!!

Bobi_33
21-09-2012, 20:15
Да това за новите апарати го знам и смятам да го направя по този начин:smoke:

---------- Post added at 19:36 ---------- Previous post was at 19:35 ----------

а става ли ако зема жилото от въпросната 33-ка с дискове смисъл от донора си вземам и шенкелите и жилото!!!

Ако са здрави жилата, не ръждясали, ги взимай.

---------- Post added at 17:15 ---------- Previous post was at 17:13 ----------


Работните цилиндри на апаратите са 54мм, но накладките не са с конусно феродо, прави са. Сервото е като на първа и може би втора серии 33, за това от трета серия няма място иначе бих го сложил него.

Иво, те на 1-ва, 2-ра и 3-та серия са еднакви серво балоните. Нямат разлика и са напълно взаимозаменяеми. просто доколкото си спомням на Сюд/Спринт цялата конзола е по-тясна, както и отворът между купето и моторния отсек е по-тясно.

MrX
24-09-2012, 13:03
Нови наблюдения над ъпгрейда, екстремно спиране от към 150 в права линия- адски добре. Без блокиране на гумите, без теглене в страни, без признаци на поднасяне. При така стеклите се обстоятелства мога да си затворяя очите за не до там доброто усещане на педала при нормално улично каране.

Kris
06-07-2013, 00:14
Ъпгрейднах спирачките от 239мм към 257мм отпред и от барани към 240мм диск отзад. Доста импровизиране имаше на места, но все пак колата няма да се кара всекидневно. Частите:

Отпред:
- нови предни дискове 257x20mm (Алфа 145,146 малките мотори, 155, фиат пунто и т.н.) - 46 лв /ITN/
- нови предни накладки - 43 лв /TRW/
- предни апарати - 35лв /Астра 1.8/
- разпробиване на съпорта на опелските апарати - 20лв
- напитка в кутийка, реже се и се ползва за втулка на диска - 2лв

Отзад:
- задни апарати от 145 <98г. - 30 лв
- дискове 240x12mm и накладки - от ваката

Маркучи:
Отпред сложих спирачни маркучи от Ескорт 91г. , стават (с минимални преправяния) както на кухия болт към опелския спирачен апарат, така и към женското на алфата от другата страна. Отзад (особено на дясното колело) тръбичките за барабаните не пасват на апаратите. На лявото колело апарата опира в планката за закрепяне на маркучите, така че планката се маха. На дясното колело ползвах единия от маркучите които дойдоха със задните апарати и горе долу се получиха нещата.

Резултат:
Педала омекна, иначе разполага с явно повече спирачна мощ.
http://s21.postimg.org/vytqds037/101_2988.jpg (http://postimg.org/image/vytqds037/) http://s21.postimg.org/p1zk193sj/101_3040.jpg (http://postimg.org/image/p1zk193sj/) http://s21.postimg.org/emtdsc6lv/101_3042.jpg (http://postimg.org/image/emtdsc6lv/) http://s21.postimg.org/hd2ppj3ar/101_3046.jpg (http://postimg.org/image/hd2ppj3ar/) http://s21.postimg.org/5leueq8oj/101_3047.jpg (http://postimg.org/image/5leueq8oj/) http://s21.postimg.org/pu280g7zn/101_3050.jpg (http://postimg.org/image/pu280g7zn/) http://s21.postimg.org/vxody3nn7/101_3054.jpg (http://postimg.org/image/vxody3nn7/) http://s21.postimg.org/5ucf4nlgz/101_3056.jpg (http://postimg.org/image/5ucf4nlgz/)http://s23.postimg.org/vilud5247/P04_07_13_14_38.jpg (http://postimg.org/image/vilud5247/) http://s23.postimg.org/nbtulkc1j/P05_07_13_12_51.jpg (http://postimg.org/image/nbtulkc1j/) http://s23.postimg.org/7b198le5z/P05_07_13_15_31.jpg (http://postimg.org/image/7b198le5z/) http://s23.postimg.org/vg1yqaygn/P05_07_13_15_31_2.jpg (http://postimg.org/image/vg1yqaygn/)

Bobi_33
06-07-2013, 15:18
Всичко е добре, но трябва тръбата с маркуча да ги закачиш да някаква планка, статично закрепена към моста, далече от късата щанга на задния мост. Тя все пак се движи нагоре-надолу и е въроятно да ти скъса тръбата и тогава , ако е вдижение, става лошо. Това го имам в предвид за задно дясно колело. По принцип тръбата до това колело във фабричен вариант върви статично под багажника и има планка на задния рог, където на нея тръбата минава в маркуч, а той в директно в спирачния апарат.

Иначе евала за труда, даже всичко е боядисано и свежо.

Triptih
07-07-2013, 12:02
Имам въпрос-Как сложи дискове отзад?
Какви шенкели използва?

Kris
10-07-2013, 23:25
Шенкели от 33 с дискове отзад, главината мисля че става от 145/6, Типо и т.н.

Боби, слушам и изпълнявам.

Turmans
30-09-2013, 14:26
И на моята 33-ка задните спирачки не са добри.Затова препрочетох темата наколко пъти и пак не успях да си отговоря на въпросите си.

Значи до колкото разбрах за конверсията на задните спирачки първо ми трябва:
1. Шенкел от алфа 33 с дискови спирачки отзад? Съмнявам се да се срещат често такива шенкели. От коя друга кола стават шенкелите?
2. Спирачни апарати от 145/6 след 99та (алуминиеви) за по добър резултат. Намират се.
3. Спирачни дискове размер 257, ако искам да съм с 14-ки джанти. Стават от доста опели, описано в предишните мнения. Ясно е.
4. Добри накладки. Ок.
Изглежда шенкела е най-проблемната част за намиране.

Kris
30-09-2013, 15:01
За отзад шенкела ти е най-труден за намиране. За отпред нещата са доста по-лесни за придобиване, както и ефекта ще е осезаем.

Turmans
01-10-2013, 12:25
Намерих едно решение на проблема с минимални усилия от един руски форум алфа.

Барабаните на струг се правят на размер 120мм. Към остаръка от барабана се монтира диск от лада 2108,

http://r.foto.radikal.ru/0704/95/6ebf01a14c89.jpg

Правят се преходници за закрепване на апарати от 156-ца

http://r.foto.radikal.ru/0704/7d/7236d32fe64f.jpg

И всичко се сглабя.

http://r.foto.radikal.ru/0704/e4/fdf5310ea859.jpg

Темата на руски е тук. http://alfisti.ru/phpBB2/viewtopic.php?f=4&t=8973

Чертежите на преходника
http://r.foto.radikal.ru/0704/67/e85a97da4275.jpg

http://r.foto.radikal.ru/0704/36/043907710bdb.jpg
Според автора растоянието между двете гуми се увеличава с 16 мм

kolev
01-10-2013, 14:32
охо, това е много добро. не ти трябват шенкели. само не е ясно как идва жилото на ръчната и спирачното маркуче.

Bobi_33
01-10-2013, 19:35
Намерих едно решение на проблема с минимални усилия от един руски форум алфа.

Барабаните на струг се правят на размер 120мм. Към остаръка от барабана се монтира диск от лада 2108,

http://r.foto.radikal.ru/0704/95/6ebf01a14c89.jpg

Правят се преходници за закрепване на апарати от 156-ца

http://r.foto.radikal.ru/0704/7d/7236d32fe64f.jpg

И всичко се сглабя.

http://r.foto.radikal.ru/0704/e4/fdf5310ea859.jpg



Според автора растоянието между двете гуми се увеличава с 16 мм

То хубаво е обяснено , евала на руснаците, Но остават смотаните , глупави голфоподобни конусни лагери, които са тъпо решение поначало. А апаратите от 156 са големи за отзад на 33-ката, буталото на апарата е голямо, накаладката също, а диска не разбрах с какъв диаметър е, ма е по-голям май от предния. Няма смисъл да се прави това, ако отпред се остава с фабричните апарати и дискове.

Отново ще повторя, както и по-назад съм писал - 33 не спира главно от лоши и малки спирачки отпред. А отзад е без значение с каво си, ако кантара не работи. Иначе дори и с барабани, ако всичко е сглобено правилно и всичко е изправно, задният мосто спира достатъчно, дори с барабан. 33-ката е много лека отзад и не и трябват сериозни спирачки на задния мост. Най-големият негатив са задните главини при барабанна спирачка, а особено ако искаш да караш с широки и тежки джанти и гуми, лагерите стават консуматив.

Turmans
02-10-2013, 10:27
Моята алфа още на първия преглед се провали със спирачките отзад и ми се наложи да дам някой лев за да мина.
Идеята на руснаците е добра, но ние можем да я доработим. Нали се разбрахме да ползваме диск 257 мм и апарати от 145/6. За апаратите дали ще правим преходник за 156 или 146,пак ще се прави преходник. А барабана ще се изреже така, че да пасне в диск 257мм. Или аз нещо пропускам?

Kris
02-10-2013, 11:16
диска отзаде е 240

Turmans
02-10-2013, 12:00
диска отзаде е 240

Може ли да конкретизираш малко? Става въпрос за твоята кола с оригинални дискове отзад ли или за диска на ладата от снимката.
Ако мога да предложа да се насочим към оптимален диск отзад, за да може да е адекватен при последваща конверсия към по-голям диск отпред. Да не се окаже че 240 е малко. От друга страна имам два комплекта 14-ки и ми се ще да продължа да си ги ползвам.
Тези дни ще пътувам да по-сваля части от донора и ще гледам да сваля един-два барабана за експерименти. 120 мм, за които пишат руснаците ще са достатъчни ли за повечето дискове?

Kris
02-10-2013, 12:19
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1226536&postcount=54

240x12 е заводския диск за 33 отзад, както и на повечето алфи/фиати 4х98 от тези години

Bobi_33
02-10-2013, 19:04
Моята алфа още на първия преглед се провали със спирачките отзад и ми се наложи да дам някой лев за да мина.
Идеята на руснаците е добра, но ние можем да я доработим. Нали се разбрахме да ползваме диск 257 мм и апарати от 145/6. За апаратите дали ще правим преходник за 156 или 146,пак ще се прави преходник. А барабана ще се изреже така, че да пасне в диск 257мм. Или аз нещо пропускам?


Пропускаш много - правенето на фланез за апарати за отзад е сложно нещо, въвлечен си в похарчването на едни поне 200 лв. само за изработката на въпросния фланец-преходник. После и работа по струговане на барабана, отделно пари за дискове, апарати и накладки. Дотук добре, но ако после откриеш, че пак няма спирачки, ще се окаже проблема в кантара и накрая имаш едни изхарчени 300лв. и нагоре за нищо.

А споменатия диск с диаметър 257мм е за отпред, където е 90% от спирането на колата, но там няма преходници, планки и т.н. Просто намираш 2 апарата от Опел (които се намират лесно, Опели има много) 2 диска от 145/6 и накладки. Но там няма за изработване преходна планка, тя винаги излиза скъпо нещо, защото си свързан със стругари и фрезисти при изработката му.

А за отзад просто тръгни в правилната последователност - първо се увери, че кантара не е блокирал, идва течност до отзад, увери се, че цилиндърчетата не са блокирали или пък текат, работи ли самонатягащият механизъм на накладките и т.н. Отново повтарям: барабаните не спират зле, стига да работят както трябва.

mordohy
05-10-2013, 11:10
Подкрепям Боби с две ръце за задните спирачки. Карал съм и с дискове и с барабани. Дисковите ми бяха перфектни и какво от това. Малките апарати, заедно с малките накладки водят само до проблеми. По-честа смяна на накладки, липса на здрава ръчна спирачка .....
Сега карам пак с барабанни и спират достатъчно добре, въпреки, че имам две метанови бутилки и един куп инструмент в багажника.
Насочете се към предните спирачки!
Там е истината.
Не, че и аз няма да полудея един ден и да тръгна да слагам задни дискови, ей така за гъзария.

Speeder
29-12-2013, 18:26
Прочетох темата още веднъж и имам въпрос.

Някой пробвал ли е да монтира преден спирачен апарат от Алфета/75/Жулиета на 33ка?

116та серия Алфи са също с резба в шенкела. Даже се намират и алуминиеви брембота от 75ци.

Bobi_33
29-12-2013, 19:16
Прочетох темата още веднъж и имам въпрос.

Някой пробвал ли е да монтира преден спирачен апарат от Алфета/75/Жулиета на 33ка?

116та серия Алфи са също с резба в шенкела. Даже се намират и алуминиеви брембота от 75ци.

Аз това съм го мислим много отдавна, но поне за мен не е вариант.

Значи да намериш алуминиево 2 бутално Брембо от 75 е трудно, а и цената ще му бъде висока. Другото е, че на 75 диска е с много различен офсет, също и диаметър, а ако се ползва фиатски диск, то апарата от транзаксъл ще дойде на друго място. Освен това, поне според мен Брамбо-то на 75 не би спирало по-добре от обикновен апарат от Опел в комбинация с диск 284, просто защото площта на феродото за въпросното Брембо е много по-малко от на опелския апарат. И накрая Брембо-то е много широко, за разлика от еднобуталния апарат, а това означава и трудни за намиране джанти, малко ЕТ, но дълбоки вътре и равни отвън, с дебел фланец.

А накрая като знам, че за 40 лв. взимам комплект апарати от Опел, Слагам ги в комплект с конвенционален фиатски диск, с минимум праправяне, защо да си блъскам главата с това Брембо, при условие, че ще ми излезе много скъпо, а ефекта няма да е достатъчен.
Митак, подсети ме да ти дам кръгче на червената ми 33-ка, за да ме разбереш, какво имам предвид. Там спирането е повече от добро, при това на висока скорст се усеща истинския ефект.

Speeder
29-12-2013, 22:27
Ще ми се да пробвам с Алфови апарати.
Просто имам едни излишни.

Някой да има излишни 33кови апарати за сравнение?

Боби, ще те подсетя за кръгче ;)
С Опелските апарати наистина звучи най-разумно.

mordohy
30-12-2013, 09:49
Ще ми се да пробвам с Алфови апарати.
Просто имам едни излишни.

Някой да има излишни 33кови апарати за сравнение?

Боби, ще те подсетя за кръгче ;)
С Опелските апарати наистина звучи най-разумно.
Обади се на Крис!
При тях имам едни. Ако искаш да ти ги пратят.
От старата ми 33-ка са. Нещо не им ставаха жилата за ръчната, но ти ще се справиш!

joint_1551
30-12-2013, 09:52
Аз вчера купувах чисто нови жила за ръчната, едното се падаше около 12-13лв. И има малка разлика в моделите и жилата.

Speeder
30-12-2013, 09:55
Обади се на Крис!
При тях имам едни. Ако искаш да ти ги пратят.
От старата ми 33-ка са. Нещо не им ставаха жилата за ръчната, но ти ще се справиш!

Предни ми трябват.
Спринта е с дискове отзад и всичко е чисто ново.

pe6kata212
30-12-2013, 10:10
Мите, нали онзи ден ти ги показах, имам вентилирани дискове и апарати от 33 втора серия,ма заради 16ката толкова си ги отразил.

Speeder
30-12-2013, 10:14
Мите, нали онзи ден ти ги показах, имам вентилирани дискове и апарати от 33 втора серия,ма заради 16ката толкова си ги отразил.

:) Сигурно така е станало. :evil:

Bobi_33
01-01-2014, 19:35
Мите, нали онзи ден ти ги показах, имам вентилирани дискове и апарати от 33 втора серия,ма заради 16ката толкова си ги отразил.



Да, ама лошото е, че с тях нищо не се подобрява спряма вариант с плътни дискове.

pe6kata212
01-01-2014, 23:34
Да, ама лошото е, че с тях нищо не се подобрява спряма вариант с плътни дискове.

Ем чи те са вентилирани бря, майтапа настрана не съм карал 33 с вентилация, че да направя разлика, а и то до колкото разбрах на него му трябват само за мерене.

Triptih
10-07-2014, 17:09
Взех си спирачни дискове от Алфа 164 257на22мм. и спирачни апарати от Астра 1.8.Остана да намеря време за монтажа.

Triptih
28-08-2014, 22:00
Така,вече мога да се похваля с нови спирачки-педала омекна,но се чувстват по-силни.
Монтажа на апаратите мина добре-изработване на преходници за захващане на алфовите спир.маркучи(като хубаво е да се сложат медни дифтунги),не се наложи да разпробиваме апаратите(където леко се търкаха в диска се мина с ъглошлайф).
При диска излезе проблем-понеже е 22м.дебел опира в амортесьора и няма въртене.Наложи се изработване на фланец(3мм)който да се постави между диска и главината и така да го измести навън.
И сега остана да си търся по-дълги болтове,че съм с лити джанти(с железни е добре)