Log in

View Full Version : Задно окачване-обобщение!



Linkestis
22-10-2011, 20:49
Това е тема в която ще обобщим компонентите по задното окачване на Алфа Ромео 166.Няма разлика в годините и вида гориво!
Имената са жаргонни или така както ги наричат майсторите и в магазините.Това как е наименованието им в техническата литература не е от значение тъй като няма да ги закупите от производителя на автомобила.

1.Тампон на заден мост,този които контактува между моста и купето.
81667

2.Горен заден носач или така наречения "крив"носач.
Рециклира се шарнира поради неговата цена!
Десен: ОЕМ: 60628307
Ляв: ОЕМ: 60628307
81665

3.Тампон на шенкела или така наречената "скърцаща" втулка от Мерцедес.Изкривяването и скърцането на задните колела започва именно от тук.
ОЕМ: 60628307, 60628303
Ф40 x 14мм L = 48мм
81666

4.Тампон заден за заден носач.Това е така наречения "унибал".Това е тампона които контактова между заден носач и моста.
Вариант 1: Ф12x45mm L = 50mm
Вариант 2: Ф12 x 52 mm L = 68 mm
81668

5.Вертикална стабилизираща щанга.Не я бъркайте с биалетка.Рециклира се!
Дясна: ОЕМ: 60628295
Лява: ОЕМ: 60628294
81669

6.Тампон преден за заден носач.Това е тампона които контактува между задния носач и купето.
Ф = 52мм
81670

7.Накрайник,от него се извършва в повечето случай реглажа на задните колела.
81671

8.Биалетка за задна стабилизираща щанга.При Алфа 166 се разбиват повече от предните биалетки.
Лява: ОЕМ: 60628284
Дясна: ОЕМ: 60628255
81672

9.Тампон за задна стабилизираща щанга.Може да си закупите такъв които не е гумен.
Диаметър на щангата: 20мм.
ОЕМ: 60651914
81673


-----------------
Допълнение относно "изкривяването" на колелата:
След като се разбият тампоните на шенкела,започва "мачкането" на унибала.След унибала идва ред на вертикалната щанга,от там разбиването на тампоните на
стабилизиращата щанга и съответно и биалетките на самата щанга.След смяна на накрайник,унибал или тампон на шенкел,се нуждаете от реглаж на задните колела!

thecleaner
22-10-2011, 20:57
Това е тема в която ще обобщим компонентите по задното окачване на Алфа Ромео 166.Няма разлика в годините и вида гориво!
Имената са жаргонни или така както ги наричат майсторите и в магазините.Това как е наименованието им в техническата литература не е от значение тъй като няма да ги закупите от производителя на автомобила.

....2.Горен заден носач или така наречения "крив"носач.
Рециклира се шарнира поради неговата цена!
81665

3.Тампон на шенкела или така наречената "скърцаща" втулка от Мерцедес.Изкривяването на задните колела започва именно от тук.....
81666

5.Вертикална стабилизираща щанга.Не я бъркайте с биалетка.Рециклира се!
81669

Аз да допълня номер 2 струва ТРВ около 135лв. единия, а номер 3 на ТРВ отново е 31лв.и се слага и на Майбах :) Номер 5 струва 60лв., парчето на Делфи.

Pepko-Bepko
23-10-2011, 01:30
Мн. хубава тема си отворил колега.Поздравявам те!Почти на всички се намират копия по магазините.Само не е ясно от къде се купуват тампоните от фигура 1.

Linkestis
23-10-2011, 12:19
Или с поръчка или някои да го направи срещу точните размери :)

--------------
Но темата я отворих за да се събере задното окачване на едно място,да се вижда какви са му частите.Защото има доста теми..нестабилна задница,износва гуми,подскача и т.н.

popaay
23-10-2011, 14:16
Но темата я отворих за да се събере задното окачване на едно място,да се вижда какви са му частите.Защото има доста теми..нестабилна задница,износва гуми,подскача и т.н.
Браво ,напълно те подкрепям.темата трябва да стане ВАЖНА!

Megadet
23-10-2011, 14:52
Браво ,напълно те подкрепям.темата трябва да стане ВАЖНА!

Аз съм на същото мнение, темата на колегата е много добра!

lordliness
24-10-2011, 10:55
Много полезна информация!

pisa_misho
24-10-2011, 20:54
Адмирации за темата.Страшно полезна за "разбирачи" като мен!

nightroller
24-10-2011, 20:57
Гиги, моля, залепи темата и после ми почисти мнението - темата е адски добра - поздравления!

Linkestis
20-12-2012, 01:14
5.Вертикална стабилизираща щанга.Не я бъркайте с биалетка.Рециклира се!
81669



Някои да си е рециклирал щангата но не с полиуретан?
Искам гумен тампон,ако някои е купувал да сподели от къде

Linkestis
23-12-2012, 16:28
Бреиии само нови щанги ли купувате?

pininfarina
27-12-2012, 21:10
Колега, като си копнал снимите от сайта на АХМ Ауто поне им добави и размерите и каталожните номера на частите чве да е по лесно за тия на които ще им свърши работа. ;-)
Иначе темичката е добра :clapping:

Linkestis
27-12-2012, 21:44
Хмм сега заради ролката на алтернатора ще ме почнеш на всякъде май.... :)
не всички снимки са от там.Пък и темата хич не е актуална :)

pininfarina
27-12-2012, 21:52
Хмм сега заради ролката на алтернатора ще ме почнеш на всякъде май.... :)
не всички снимки са от там.Пък и темата хич не е актуална :)

Не е така,
А и темата ще е актуална докато има 166-ци по улиците и дупки, осипани по тях.


Това е тема в която ще обобщим компонентите по задното окачване на Алфа Ромео 166.Няма разлика в годините и вида гориво!
Имената са жаргонни или така както ги наричат майсторите и в магазините.Това как е наименованието им в техническата литература не е от значение тъй като няма да ги закупите от производителя на автомобила.

1.Тампон на заден мост,този които контактува между моста и купето.
81667

2.Горен заден носач или така наречения "крив"носач.
Рециклира се шарнира поради неговата цена!
Десен: ОЕМ: 60628307
Ляв: ОЕМ: 60628307
81665

3.Тампон на шенкела или така наречената "скърцаща" втулка от Мерцедес.Изкривяването и скърцането на задните колела започва именно от тук.
ОЕМ: 60628307, 60628303
Ф40 x 14мм L = 48мм
81666

4.Тампон заден за заден носач.Това е така наречения "унибал".Това е тампона които контактова между заден носач и моста.
Съществъват два варианта според диаметъра на тампона
Вариант 1: Ф12x45mm L = 50mm
Вариант 2: Ф12 x 52 mm L = 68 mm
81668

5.Вертикална стабилизираща щанга.Не я бъркайте с биалетка.Рециклира се!
Дясна: ОЕМ: 60628295
Лява: ОЕМ: 60628294
81669

6.Тампон преден за заден носач.Това е тампона които контактува между задния носач и купето.
Ф = 52мм
81670

7.Накрайник,от него се извършва в повечето случай реглажа на задните колела.
Разграничават се на ляв и десен. ( с лява и дясна резба са )
81671

8.Биалетка за задна стабилизираща щанга.При Алфа 166 се разбиват повече от предните биалетки.
Разграничават се на лява и дясна.
Лява: ОЕМ: 60628284
Дясна: ОЕМ: 60628255
81672

9.Тампон за задна стабилизираща щанга.Може да си закупите такъв които не е гумен.
Диаметър на щангата: 20мм.
ОЕМ: 60651914
81673


-----------------
Допълнение относно "изкривяването" на колелата:
След като се разбият тампоните на шенкела,започва "мачкането" на унибала.След унибала идва ред на вертикалната щанга,от там разбиването на тампоните на
стабилизиращата щанга и съответно и биалетките на самата щанга.След смяна на накрайник,унибал или тампон на шенкел,се нуждаете от реглаж на задните колела!

code
28-12-2012, 17:22
Темата току що стана много важна :)

Boby
27-07-2013, 10:39
Време е да изтупаме темата от прахта. :)

Някой намерил ли е решение на проблема с разбити тампони на задния мост към купето. Т.е. позиция 1.

Също така как подяволите се отвива големия болт на долния носач който минава през него и е клеясал в алуминия?

Tasho
05-08-2013, 15:45
Какво мислите за полиуретанови тампони на задните носачи?Дали ще се разскрибуца бързо и ще има л промяна във возията?

Linkestis
05-08-2013, 19:29
Твърдо и меко НЕ!

Tasho
09-08-2013, 00:12
Ясно.А значи няма разлика между 3.0 и 2.4 jtd и 2.0 ts в частите по задното и предното окачване?

Linkestis
09-08-2013, 00:13
не :)

old alfist
09-08-2013, 11:09
Време е да изтупаме темата от прахта. :)

Някой намерил ли е решение на проблема с разбити тампони на задния мост към купето. Т.е. позиция 1.

Също така как подяволите се отвива големия болт на долния носач който минава през него и е клеясал в алуминия?
Най-добре смени целия мост, който върви комплект с тампоните - аз така направих и моста струва 128лв.

Boby
09-08-2013, 14:48
:shocking: Откъде взе за 128лв.

Linkestis
09-08-2013, 20:42
Не го слушай!
Още си спомням спора които заформихме преди години с него,като твърдеше че го е купил чисто нов за тези пари :)
Та с него спорихме 10-на човека че е невъзможно,така и никои не успя да си купи моста за тези пари...за това и си сменяваме тампоните :)

Спомням си още че ни беше копирал даже и бележки за цената :)
Ама така и не намирам темата

ecotronic
09-08-2013, 20:54
И аз си го спомням този спор.
Иначе да струва, да струва - колко да струва?
.....Според ePer (цък (http://eper.fiatforum.com/eper/navi?VERSION=1&COUNTRY=012&GRP_COD=443&SBMK=R&DRIVE=D&SIN_ENGINE=AR34301&SGS_COD=0&PART=1&MAKE=R&ENGINE_NO=0008767&YEAR=2000&PART_COD=60687130&COMM_MODEL=166&VEHICLE_NO=00052130&SELECTED_COLOR_COMB=undefined&CAT_COD=W9&COLOUR=447_0&MOD_COD=136&MVS=136.358.0.0.0&ENGINE=15&SGRP_COD=5&CHASSIS_NO=00052680&PART_SEQ=A&SIN_VERSION=936A1001&MONTH=07&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=PARTDRAWDATA&NEW_HTTP=TRUE&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PRICE_SOST_WIN&PRINT_MODE=0&LAST_SELECTED_PART=60687130&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=0)) - някакви си 314 британски паунда.

old alfist
09-08-2013, 21:33
Извинявам се - цената е без ДДС.
Модераторът, може би по-лесто ще намери темата, както ще види и снимката на стария мост, защото не ми вярваха, но като гледам продължават в същия дух.

ecotronic
09-08-2013, 21:42
Ето от тук (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=950010&postcount=43) започна всичко.....И онзи път :)

Boby
09-08-2013, 22:22
Не го слушай!
Още си спомням спора които заформихме преди години с него,като твърдеше че го е купил чисто нов за тези пари :)
Та с него спорихме 10-на човека че е невъзможно,така и никои не успя да си купи моста за тези пари...за това и си сменяваме тампоните :)

Спомням си още че ни беше копирал даже и бележки за цената :)
Ама така и не намирам темата

И с тампони от какво и от къде ги сменяте защото аз не намирам никъде?

Bobiuzunov
12-10-2013, 18:54
Трябва да сменям унибала от едната страна,но гледам в AXM-а че са два модела?Как да разбера при мен кои от двата е?

Linkestis
12-10-2013, 20:41
Мериш с шублера :)
Вземи си два за резерва :)

Bobiuzunov
12-10-2013, 21:59
Толкова ли често дават фира?Аз на дизеловата съм навъртял за една година 40к и нямам проблем засега с окачването,пу,пу да не чуе дявола.
Със шублера да меря вътрешния размер на носача ли?

Bobiuzunov
17-10-2013, 21:37
Оказа се че е по голямия тампон(52мм) и естествено е по скъп,не че е нещо страшно като пари,но при мен вигаги е така,ако има два модела на мен ще ми трябва по скъпия.

Bobiuzunov
22-12-2013, 14:32
Отново нещо се разскърца отзад в ляво,преди 5к са смемени втулката на шенкела и унибала.Прегледах я днес и скърцането идва този път от по високо като че ли от горния носач.Предполагам ще трябва да го сменя целия само тампон маи няма.Скърцането се чува когато колата се разклати нагоре,надолу и когато слезна се чува още 2-3 секунди.Ще трябва ли пак да ходя на стенд ако се смени горния носач?

Boby
22-12-2013, 16:19
Пълни всичко с течна грес. Аз така правя и скърцането спира за около половин година. Реглаж може и да не се наложи, но трябва да се закачи апаратурата за да се види страничния наклон на колелото.

Bobiuzunov
22-12-2013, 17:08
Под страничен наклон да разбирам където се регулира от планката на горния носач или от щангите от които се регулира по принцип?Аз минах след предишната смяна на елементи от задния мост и направиха регулиране само от щангите.Колата е стабилна след стенда и не износва гуммите,нито е разчекната.
П.С Аз ще пълня с течна грес,но на горния носач не съм в час,пак ли е шарнирна втулка или си е тампон?

Boby
22-12-2013, 17:18
Тампон е. Реглажа на страничния наклон е от планката. Сходимостта на колелата е от щангите.

Сигурно няма да се наложи да се регулира наклона, но е хубаво да се измери.

Bobiuzunov
22-12-2013, 17:26
Има ли вероятност скърцането да е от този тампон или да търся причината другаде?Когато я минах на стенд ми направи впечатление че всичко на екрана и на разпечатката която ми дадоха беше в зелено,но все ми се гледа че гуммите са затвореми малко,но и окото лъже можеби,ако имаше проблем си мисля че за 5к щеше да се износят гумите?
Тампон за горния носач само няма нали?

Boby
22-12-2013, 18:06
Ако ще скърца нещо по този носач то ще е шарнира. Обикновена гумена втулка не съм чул да скърца. Не мисля, че скърцането е от него, а по-скоро от някой унибал. Щом е в зеленото и е стабилна задницата значи и е наред геометрията.

Bobiuzunov
22-12-2013, 18:20
И двата унибала ги смених скоро,скърцането го чувам от горната страна на гумата когато съм застанал до нея,а някои натиска колата и тя играе нагоре-надолу.

Boby
22-12-2013, 18:49
Прегледай хубаво пак и 4-те. Не е много евтин този носач за да го смениш и да се окаже, че не е от него.

Linkestis
22-12-2013, 21:23
Горен "крив" носач на 100%!
Смених тампоните на шенкела след 10 мин скърцаше отново.Когато сядаш или ставаш скърца.Днес вкарах масло през тампона на шенкела му и ооо тишина талянската кочина замлъкна.До кога не знам един път съм ги рециклирал изкараха три години и малко.Сега ще го ям с нов ама стоянка не мърда.Общо взето хубава кола,ама реши ли да ти къса нервите си е кенеф търсещ база на Надин.
С изключение на всички вносители и продавачи на части за тях които търсят прекия път към централните гробища!

Boby
22-12-2013, 22:09
Нещо не разбрах къде си вкарал маслото и през кой тампон. За тампона на шенкела ли става дума?

Linkestis
23-12-2013, 12:05
Не съм написал правилно:маншона на шенкела :)

Boby
23-12-2013, 12:36
И аз така си помислих, ама знам ли. Тия задници се гресират на много места.:-D

Bobiuzunov
23-12-2013, 12:37
Не съм написал правилно:маншона на шенкела :)

И аз нещо не мога да схвана,нали казваш че е горния носач?Да вкарам масло през маншона на шарнира ли?Или говориш за втулката на шенкела и унибала?

Linkestis
23-12-2013, 15:01
И аз нещо не мога да схвана,нали казваш че е горния носач?Да вкарам масло през маншона на шарнира ли?Или говориш за втулката на шенкела и унибала?

Виж позиция номер 2 на първа страница.
Понеже сложих TRW тампони/унибали/ на шенкела които геройски изкараха точно 4 месеца,скърцането се завърна с титанична сила,реших да ги сменя за N-ти път.Радостта ми трая мисля 3 километра.Скърцаше отново мамка й.
След консултация с няколко човека се стигна до заключението скърца шенкела на кривия носач.Скърцаше ама до вчера,с игла и спринцовка през маншона с масълце и ООООО майко,тишина.До кога не знам.Шарнира е рециклиран и мисля се справи отлично за килограмите и километрите които е видял.

Сега като чета думата "мисля" доста я споменавам.
Мисля да я запаля.
Мисля да я нарежа.
Мисля да я катастрофирам.
Мисля да я боцкам с кирка....все мисли,коледни :)

ecotronic
23-12-2013, 17:16
Виж позиция номер 2 на първа страница.
Понеже сложих TRW тампони/унибали/ на шенкела които геройски изкараха точно 4 месеца,скърцането се завърна с титанична сила,реших да ги сменя за N-ти път.Радостта ми трая мисля 3 километра.Скърцаше отново мамка й.
След консултация с няколко човека се стигна до заключението скърца шенкела на кривия носач.Скърцаше ама до вчера,с игла и спринцовка през маншона с масълце и ООООО майко,тишина.До кога не знам.Шарнира е рециклиран и мисля се справи отлично за килограмите и километрите които е видял.

Сега като чета думата "мисля" доста я споменавам.
Мисля да я запаля.
Мисля да я нарежа.
Мисля да я катастрофирам.
Мисля да я боцкам с кирка....все мисли,коледни :)

"Мисли" е и мотото на IBM:

http://www-03.ibm.com/ibm/history/ibm100/images/icp/P496146V03975A59/us__en_us__ibm100__cult_think__think_sign__620x350 .jpg


Но има една донякъде вярна теория, според която мислите рано или късно се сбъдват.

Тъй, че тези от горния списък ги замести с някакви по-позитивни :)

:cheers:

Bobiuzunov
23-12-2013, 17:25
Виж позиция номер 2 на първа страница.
Понеже сложих TRW тампони/унибали/ на шенкела които геройски изкараха точно 4 месеца,скърцането се завърна с титанична сила,реших да ги сменя за N-ти път.Радостта ми трая мисля 3 километра.Скърцаше отново мамка й.
След консултация с няколко човека се стигна до заключението скърца шенкела на кривия носач.Скърцаше ама до вчера,с игла и спринцовка през маншона с масълце и ООООО майко,тишина.До кога не знам.Шарнира е рециклиран и мисля се справи отлично за килограмите и километрите които е видял.

Сега като чета думата "мисля" доста я споменавам.
Мисля да я запаля.
Мисля да я нарежа.
Мисля да я катастрофирам.
Мисля да я боцкам с кирка....все мисли,коледни :)

Хахахахаха нещо си го насъбрал на 166-та ми се струва?:cheers:Още утре ще вкарам масло със спринцовка и игла в шарнира на кривия носач и дано млъкне.Нямам идея,но все от ляво скърца и ме тормози,то не останаха много елементите по задното окачване които да не съм сменил.

Linkestis
23-12-2013, 17:32
Лявата страна явно не е силната на 166-та :)
При мен също е от ляво.
Любо,опитвам се да съм позитивен ама греда :)

Bobiuzunov
24-12-2013, 13:39
Днес вкарах масло с игла и спринцовка и ооо чудо каква приятна тишина.Има ли смисъл да рециклирам шарнира на този носач или да си взема нов.На новия ме притеснява качеството иначе не е проблем да го взема.

Linkestis
24-12-2013, 16:11
Ако имаш къде качествено да го рециклираш го направи.Аз с рециклирането изкарах доволно.

Bobiuzunov
24-12-2013, 16:45
Значи ще го рециклирам,има един човек в Петрич при които съм рециклирал доста шарнири и съм доволен.Сега щом скърца значи е за рециклиране така ли?Защото иначе няма луфтове.

lordliness
24-12-2013, 17:55
Значи ще го рециклирам,има един човек в Петрич при които съм рециклирал доста шарнири и съм доволен.Сега щом скърца значи е за рециклиране така ли?Защото иначе няма луфтове.
Ако само скърца не е за ремонт, просто е сух.

Bobiuzunov
24-12-2013, 18:44
Да явно е само сух,ще го чакам пак да се рaзскърца и тогава ще го смъкна за рециклиране.

lordliness
24-12-2013, 19:00
Да явно е само сух,ще го чакам пак да се рaзскърца и тогава ще го смъкна за рециклиране.

Няма смисъл докато не се износи.

Boby
19-01-2014, 18:13
Това е тема в която ще обобщим компонентите по задното окачване на Алфа Ромео 166.Няма разлика в годините и вида гориво!
Имената са жаргонни или така както ги наричат майсторите и в магазините.Това как е наименованието им в техническата литература не е от значение тъй като няма да ги закупите от производителя на автомобила.

1.Тампон на заден мост,този които контактува между моста и купето.
81667

2.Горен заден носач или така наречения "крив"носач.
Рециклира се шарнира поради неговата цена!
Десен: ОЕМ: 60628307
Ляв: ОЕМ: 60628307
81665

3.Тампон на шенкела или така наречената "скърцаща" втулка от Мерцедес.Изкривяването и скърцането на задните колела започва именно от тук.
ОЕМ: 60628307, 60628303
Ф40 x 14мм L = 48мм
81666

4.Тампон заден за заден носач.Това е така наречения "унибал".Това е тампона които контактова между заден носач и моста.
Вариант 1: Ф12x45mm L = 50mm
Вариант 2: Ф12 x 52 mm L = 68 mm
81668

5.Вертикална стабилизираща щанга.Не я бъркайте с биалетка.Рециклира се!
Дясна: ОЕМ: 60628295
Лява: ОЕМ: 60628294
81669

6.Тампон преден за заден носач.Това е тампона които контактува между задния носач и купето.
Ф = 52мм
81670

7.Накрайник,от него се извършва в повечето случай реглажа на задните колела.
81671

8.Биалетка за задна стабилизираща щанга.При Алфа 166 се разбиват повече от предните биалетки.
Лява: ОЕМ: 60628284
Дясна: ОЕМ: 60628255
81672

9.Тампон за задна стабилизираща щанга.Може да си закупите такъв които не е гумен.
Диаметър на щангата: 20мм.
ОЕМ: 60651914
81673


-----------------
Допълнение относно "изкривяването" на колелата:
След като се разбият тампоните на шенкела,започва "мачкането" на унибала.След унибала идва ред на вертикалната щанга,от там разбиването на тампоните на
стабилизиращата щанга и съответно и биалетките на самата щанга.След смяна на накрайник,унибал или тампон на шенкел,се нуждаете от реглаж на задните колела!

Трябва да сменям тампоните на задните шенкели - поз.3. Та въпроса ми е от Мерцедес 190 стават ли без проблем защото съм намерил от мерцедес на Моог, Феби, Монро и Делфи и мисля да взема на Моог и да не стане някое дърво с набиването.:gruebel:

Linkestis
19-01-2014, 20:07
Ще изядеш дървото.Повечето се кълнат в Лемфъордер,за сега и аз така :)

lordliness
19-01-2014, 20:11
Аз съм с моог за сега е добре. За смяната и за моделите на колите в които е слага може да прочетете в темата ми по въпроса. Ако имате въпроси ще ви отговоря.

Dob4i
19-01-2014, 20:38
Аз си сложих феби 20к км и са добре.

Boby
19-01-2014, 22:42
Аз съм с моог за сега е добре. За смяната и за моделите на колите в които е слага може да прочетете в темата ми по въпроса. Ако имате въпроси ще ви отговоря.

Аз я прочетох. Много полезна тема!:bravo: Понеже не си писал оригинален номер по мерцедес или по някой производител вадих втулки от Текдок-а по модел и картинка и затова се чудя да не сбъркам втулката.

Лемфьордер от къде?


Феби отпада моментално. По-добре да карам със старите разбити.

lordliness
19-01-2014, 23:02
Не съм ги търсил номерата, понеже има много мерцедеси, почти колкото в Албания :) би трябвало да ги има в каталозите на всеки магазин за части на мерцедес. Размерите в АХМ мисля че бяха коректни.

Bobiuzunov
11-03-2014, 18:52
Днес най после реших да свалим заден,горен носач и се оказа че шарнира беше разбит,този същия който преди нова година скърцаше гадно.Интересно ми е че колата нямаше никакво тропане или чукане.След рециклиране вече всичко е ОК.

Boby
14-03-2014, 18:20
Аз в момента сменям втулките на шенкелите и е ебати зора да се избият старите!

Linkestis
14-03-2014, 20:03
Аз в момента сменям втулките на шенкелите и е ебати зора да се избият старите!

Не се стискай,псувай на воля :bounce8:

Marin74
16-03-2014, 18:14
колега и аз трябва да сменя втулките на шенкела с какво ги изби и как наби новите със преса ли и колко пари струват

endeavour
16-03-2014, 18:49
Тука колегата го е описал, и то цветно, даже HD :grin:

http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1125822&postcount=1

Самите втулки са 10-15 лв парчето (китайчетата).

Boby
16-03-2014, 21:36
колега и аз трябва да сменя втулките на шенкела с какво ги изби и как наби новите със преса ли и колко пари струват

Значи цялата процедура се прави на место. Забрави да сваляш целия шенкел и да ги избиваш на преса. Датчиците на АБС-а няма да ги извадиш здрави.

Правиш си въпросната скоба от схемата, която е дал колегата в темата от линка, като най-важна е малката втулка.

Сваляш долния носач вкарваш болт М14 с якост 10,9 като от страната на диска слагаш шайба и гайка, а от страната на главата на болта голямата втулка от скобата или ползваш голяма вложка така, че старата втулка да влезе в нея. Почваш да натягаш болта и втулката ще почне да излиза. Зора ще е докато веднъж тръгне. Ползвай звездогаечен ключ 22 и тръба 1м.

Преди да набия новата втулка и направих допълнителна фаска на шмиргела и на няколко места я изпилих леко с цел да се набие по-лесно. Намазах я с масло и я набих. Нищо сложно не е. Просто е хамалогия.

---------- Post added at 21:36 ---------- Previous post was at 21:35 ----------


Не се стискай,псувай на воля :bounce8:

Ако си излея душата ще ме баннат завинаги.:grin:

iveli
16-03-2014, 21:42
Извинявам се за лекото отклонение но да попитам тампоните на долните предни носачи задължително ли е да се стягат също на пуснат автомобил

Boby
16-03-2014, 21:49
Извинявам се за лекото отклонение но да попитам тампоните на долните предни носачи задължително ли е да се стягат също на пуснат автомобил

Само този на който е захванат амортисьора.

iveli
16-03-2014, 22:08
За дългият болт свързващ носача и стойката на амортисьора ли става дума

Boby
16-03-2014, 23:20
:th_up:

endeavour
17-03-2014, 07:04
Интересното е, че в сервизите нищо не стягат след като свалят колата от подемника :evil:

lordliness
17-03-2014, 07:13
Интересното е, че в сервизите нищо не стягат след като свалят колата от подемника :evil:

Да бе и да залягат под колите, да не са луди. Прав е по- лесно.

iveli
17-03-2014, 20:13
Скоро си сменях предните амортисьори и пропуснах този момент По добре късно отколкото никога Ще вдигна колата ще разхлабя болта ще я пусна и стягам

banderas3141
29-03-2014, 18:39
haresah si alfa 166 2.4 jtd mnogo zapazena dvigatelq raboti dobre nqma rujda ne e udrqna,na kakvo da obarna vnimanie kato q zakaram vav serviza za ogled?mersy

lordliness
29-03-2014, 20:29
Бандерас, тук пишем на български, не на испански

KOSTURO
02-09-2014, 00:01
От къде мога да намеря тампоните от фиг.1?Никъде няма тампони за заден мост-магаре.В един магазин първо ми казаха ,че са по 8.50лв след това,че не могат да ми ги доставят.

Моля за линкове или адреси.

to_lose_HEART
02-09-2014, 08:44
Нямат намиране аз преди време също исках да си ги сменя но така и не намерих. Изрязах си шайбички от гума с диаметъра на тампона и в центъра им пробих отвор така че да мине металната част на тампона и болта и подложих тази шайба така че да се уплътни това износване.

KOSTURO
02-09-2014, 10:41
Луд ставам с тази италиянка.Все нещо се намира трудно,все нещо се чупи.От тея 4 тампона колата тропа много и си люля качествено.Скорост над 160км/ч е ужас.Всичко друго е здраво или сменено като изкл. тампоните на задното гърне-купих ги преди 4 месеца но......Хубава,удобна и голяма кола,няма старт,но върви доста,но не достатачно като за конете.Няма нищо общо със 164 която за мен е по-добрата кола.