PDA

View Full Version : помощ - сваляне на скоростна кутия ?



salex75
22-10-2011, 21:33
Колеги моля за малко помощ.
Днес разглобих алфата 155/1,7/8в, за да сваля с.к. но ударих на камък. След като откачих абсолютно всичко , отвих всяко болтче , остана една планка на дясната полуоска (по точно на втората - вътрешна част от нея) на която има "висящ" лагер. Та тази планка се фиксира към блока на двигателя посредством три шпилки , развил съм и техните гайки но планката излезна само до средата на шпилките и не иска повече. Някой сблъсквал ли се е с тази планка, лапа или каквото и там да е. Мислех да избия лагера и да издърпам втората (вътрешната) част от дясната полуоска от с.к. ама май ще направя грашка. Моля за съвет как да действам утре и дали съм на прав път. Само тия три шпилки ми е.м.....та за да съм на финала със свалянето:Suicide:

to6ko
23-10-2011, 10:44
Отвиваш шпилките и си патрон!!!
Ако избиеш лагера ще е по добре но в повечето случаи не излизат!!!

don_pepone
23-10-2011, 14:22
Моят лагрер си излезе без ядове,когато свалях стартер и ми се наложи да извадя полуоската и да откача рейката за да го изкарам ма.....а му мръсна :)

Alexandrov70
23-10-2011, 20:28
не ти е само тов проблема, трябва да отвиеш четири болта држащи кормилната рейка към магарето и още пет на магарето + единият( левия) до амортисьора ,който също е за магарето.мотора или магарето се подпира с крик( най-добре хидравличен) и се отпуска на 7- 10 см да увисне от лявата страна.Иначе ваденето на кутията е колямо приключение.Има три болтчета м6 ,които фиксират с планка висящия лагер , има и една гайка м8 ,която също крепи тая планка.Ако си ги свалил и лагера не е заленпнал за лапата , по-добре го издърпай и не сваляй лапата.Предполагам си разкачил половината генерация вече.

TRENDi
24-10-2011, 10:15
Кутията е свалена. Оказа се лагера - излезе на много парчета. Други поражения няма.

salex75
24-10-2011, 17:25
Кутията е свалена. Оказа се лагера - излезе на много парчета. Други поражения няма.
С огромна помощ от твоя страна:bravo: , още веднъж благодаря за което . Благодаря и на Вас колеги за отзивчивоста и , че ми дадохте така нужните отговори!

ТА ..... общо взето положението бе следното:
1-во сваляне на колела , лява полуоска барабар с носача , тампона горе над нея(под акумулатора),подкалника, дясна полуоска се откача и изтегля макслимално навън.
2-ро всичко от тази тема http://storage.fiat-bg.org/Books/Bravo_Brava_Marea/Pompa%20syedinitel.pdf.
3-то приводите на скоростният лост - 3 броя
4-то 3те шпилки държащи лапата на "висящият"лагер
5-то ламаринка отдоло на картера до с.к. захваната с три 10-ки
6-то една шина захваната към тампона на купето и с.к. Не е пипано поне за сега нищо по магарето и кормилната рейка и генерацията.Гледах както каза Тренди да си "икономисам" малко разглобяване:-)
7-то помпощ от приятели и много "майки" по адрес на италианското автомобилостроене!:please:.
Бира и водка - на корем , може и с мезе...
В събота - събиране .... ако помним кое от къде е ...
А до тогава трябва да купя лагера

Dimicha
24-10-2011, 19:19
Абе аз имам един въпрос-всичкото това развиване и най-вече на гайките на главините може ли да стане без ударен гайковерт?Щото и аз трябва да минавам през процедура по сваляне на скоростна кутия за смяна на съединител и много искам сам да си го свърша,но не знам дали ще успея да развия гайките на главините.И после дали могат да се затегнат достатъчно с ръчни инструменти?

salex75
24-10-2011, 21:03
Значи , ние не срещнахме проблем, камък ТЪНКОСТЕНЕН 36 (това е проблем , ние намерихме пилен такъв , а Тренди си е купил специално) здрава тресчотка и тръба 1,5 м. И не прави нашата грешка да свалиш гумите и вдигнеш колата на стойки , па тогаз иди разчитай на спирачки :-) . Първо разхлаби болтовете на джантите и гайките на главините па тогаз действай смело.

mordohy
25-10-2011, 20:02
Абе аз имам един въпрос-всичкото това развиване и най-вече на гайките на главините може ли да стане без ударен гайковерт?Щото и аз трябва да минавам през процедура по сваляне на скоростна кутия за смяна на съединител и много искам сам да си го свърша,но не знам дали ще успея да развия гайките на главините.И после дали могат да се затегнат достатъчно с ръчни инструменти?
След като си намериш глух ключ или влизащ камък за гайката на полуоската, отиваш в първата гумаджийница да ти я развият с гайковерта. После си я леко затягаш и се прибираш до гаража.:go:
Това е валидно за всички полуоски!

Alexandrov70
25-10-2011, 20:30
Аз ги отвих с тръба и помощ от приятел на спирачките.Все си мисля че ударния верт не е нужен.Хубаво е да се напръска със спрей за ръжди преди това.

mordohy
25-10-2011, 20:35
Аз ги отвих с тръба и помощ от приятел на спирачките.Все си мисля че ударния верт не е нужен.Хубаво е да се напръска със спрей за ръжди преди това.
Повярвай ми, че с верта е по-лесно. Не си попадал на ръждясали гайки. И спрея не ги оправя, когато са с найлонов кант против саморазвиване.
И аз ги развивам, когато няма друг начин , с тръба и "обади се на приятел", ама е по-трудоемко, а освен това и травматизъма е по-голям!:mrgreen:!

Dimicha
25-10-2011, 22:33
Аа,откъм груба и непремерена сила нещата ще ги докарам,имам и двуметрови тръби,тъй че ще има с кво да напъвам.А това с отхлабването ще го оставя за краен вариант,щото малко ще ме е страх да карам с развити гайки.Ще напъвам пък да видим-все си мисля,че ще се развият,скоро са развивани от един майсторан. :D

mordohy
25-10-2011, 22:38
Идеята не е да караш с развити гайки, а един път да се развият, за да е по-лесно. После пак си г стягаш , но по-малко.

Dimicha
25-10-2011, 22:40
Да де да,разбрах,може и така да направя,пък и може да имат такава вложка хората.А то всъщност,чисто теоретично,май трудно може да се извади полуоската,дори без гайка....

mordohy
25-10-2011, 22:54
Тя трудно, но главината от шенкела или да се разглоби лагера...

Alexandrov70
25-10-2011, 22:58
ееее, чак толкова ли разхлабени че да се разглоби лагера? :cheers:

salex75
26-10-2011, 21:10
При мен лявата се разви , но дясната не мръдна и така си остана, само развих всичко друго и като наведох главината на долу ми се отвори достатъчно място.: Текила:

chikago
05-11-2011, 16:30
И аз минах по този път тези 2 дни.Голям ...си е.понеже знаех благодарение на Вас какво ме очаква т.е. поне 1000 пъти да смисля някоя майка започнах спокойно:))
Като цяло всичко е по реда описан по горе от колегите с изключение ,че не необходимо да се развиват гайките 36 номер(да се спести неудобството от търсенето на този ключ).То и така си падат полу-оските с главините.за дясната определено трябва да се разглоби почти всичко:( но с повече ......става.И тегленето на една....е повече от 1000 пъти на ден:))До тук с лошото сега си е песен по пътищата:))) Успех на всеки който се захване с това дело:)