PDA

View Full Version : айде и аз да се похваля за 156 цата



SandoOne
23-10-2011, 10:04
Предстои ми основен ремонт , в смолян ми се спука радиатора в движение и прегря колата , и на 100 км от софия на Шел пазарджик изтропа ,обаче успях да се прибера .... бие като на клапани другия месец мисля да я вкарвам .

Бобби
23-10-2011, 10:32
До известна степен си имаш и ти вина......тия уреди на таблото не ги ли гледаш?

SandoOne
23-10-2011, 11:22
Мога да ти кажа че за 10 секунди дигна 120 градуса какво да направа като върляше вода от радиатора като пароструйка на на автомивка да ни ви се случва че както каза един наш колега едно прегряване за ТС е фатално

kiko73
23-10-2011, 11:36
Не мога да разбера защо си отворил темата, ама мисля, че като си видял че хвърля като пароструйка е по-правилното решение е било пътна помощ
... и бъди сигурен, че "биенето" не е от клапаните

SandoOne
23-10-2011, 11:50
E добре .... щом казваш че не е пътна помощ от смолян до софия нема как да стане от пазарджик по се ядва тя алфата не струва толкова колко пътната помощ от смолян до софия . А да подчертая колата пали и не гасне нито харчи масло ... и набира не е раждане както се остава на път и нема палене .

speеdddddd
23-10-2011, 11:51
Еее какво го нахранихте веднага .Човека решил да се оплаче ,а вие ... :wow:
То пътна помощ 260 - 300 км ,зависи дали през Пазарджик или Якоруда ще мине, ще е на цената на един читав не-оборудван мотор .....:Tease:

DiStefano
23-10-2011, 11:51
Не мога да разбера защо си отворил темата, ама мисля, че като си видял че хвърля като пароструйка е по-правилното решение е било пътна помощ
... и бъди сигурен, че "биенето" не е от клапаните

По принцип си прав. Редно е да не се кара колата в това състояние. Обаче от Смолян до София репатрирането ще му излезе колкото да си купи друг мотор от морга. А при спекла водна помпа градусите се достигат даже по-малко от 10 секунди.

п.п. превариха ме с поста :)

thecleaner
23-10-2011, 11:56
Александре ти водната помпа сменява ли кат обслужва колата ?

SandoOne
23-10-2011, 11:58
Не радо ама нямах проблем с водната помпа просто радиатора там дето се спука е бил лепен а смолян е баир и постоянно ми пускаше втория круг нито водната помпа течеше нито беше спекла . Аз го залепих и после нормално беше на спускане от пампорово въпроса е че на връщане на магистралата карал съм 130 на равно когато винаги ми е държала 80 градуса с тая скорост обаче ми направи впечатление че почна да качва градусите пак спрех на шел пазарджик и пуснах парното и отворих капака нивото на водата беше м/у макс и мин и поработи малко и как си работеше по4на да 4ука

to6ko
23-10-2011, 12:00
Предстои ми основен ремонт , в смолян ми се спука радиатора в движение и прегря колата , и на 100 км от софия на Шел пазарджик изтропа ,обаче успях да се прибера .... бие като на клапани другия месец мисля да я вкарвам .

По скоро като на повлякло бутало ще е според мен!
Иначе много неприятна случка.
Ще я направиш по добра от преди....успех!!!:rosso_racers:

thecleaner
23-10-2011, 12:01
Не радо ама нямах проблем с водната помпа просто радиатора там дето се спука е бил лепен а смолян е баир и постоянно ми пускаше втория круг нито водната помпа течеше нито беше спекла .

Колата разглобена ли е, тоест как го установи? Мята ли вода през малкото маркуче на казанчето на водата. А лопането мое да е некое буталце ако са му станали широки лагерите :)

SandoOne
23-10-2011, 12:03
Колата разглобена ли е, тоест как го установи? Мята ли вода през малкото маркуче на казанчето на водата. А лопането мое да е некое буталце ако са му станали широки лагерите :)

Не не мята той радиатора се спука точно срещу перката от алуминиевата част .

kiko73
23-10-2011, 12:04
Хубаво, пътната помощ е скъпа, ма в Смолян дали няма морги - за смяната на радиатор не са необходими кой знае какви умения и инструменти. "Нов" ДВГ също трябва да се отвори, да се прегледа, замери, шлайф на главата, пасване на клапани - доста често се случва с такъв мотор от двата счупени да се прави един счупен ... Нали затова е и този сайт, доколкото съм чел тука, примерно пазарджишката секта е помогнала на не един и двама закъсали колеги

SandoOne
23-10-2011, 12:07
Брат аз се прибирам в неделя в понедалник съм на работа от 6 аз да не се занимавам само с колата направо да бях я заебал некъде при някой си и на стоп да се прибирам а и не бях сам .... да ако бех отпуска още можеше и за една седмица да я направа ама не стаана така кво да се прави

thecleaner
23-10-2011, 12:12
Брат аз се прибирам в неделя в понедалник съм на работа от 6 аз да не се занимавам само с колата направо да бях я заебал некъде при някой си и на стоп да се прибирам а и не бях сам .... да ако бех отпуска още можеше и за една седмица да я направа ама не стаана така кво да се прави

Както и да е, най-добре си търси нов двигател. След такова прегряване всичко е синьо-лилаво :)

kiko73
23-10-2011, 12:22
Брат аз се прибирам в неделя в понедалник съм на работа от 6 аз да не се занимавам само с колата направо да бях я заебал некъде при някой си и на стоп да се прибирам а и не бях сам .... да ако бех отпуска още можеше и за една седмица да я направа ама не стаана така кво да се прави

От постовете ти разбирам, че си знаел за последиците и сам си направил този избор. Пожелавам ти да случиш на качествен ремонт. Спирам с "храната" : Наздраве:

SandoOne
23-10-2011, 12:30
мен ми стана ясно още като прегря че ще има проблеми ама не очаквах чак такива и преди са ми прегрявали коли и много добре знам кво да права но за сефте се случи това .

ecotronic
23-10-2011, 12:35
мен ми стана ясно още като прегря че ще има проблеми ама не очаквах чак такива и преди са ми прегрявали коли и много добре знам кво да права но за сефте се случи това .

Като я усети, че прегря какво точно направи? Какво разстояние измина после преди да изтропа мотора?

SandoOne
23-10-2011, 13:13
Ми спрях имах 5 литра застояла вода в багажника вклучих парното на макс и сипах водата лошото е че теча беше много голям и по истина малко на 96 -7 градуса я загасих после ме дръпнаха до един паркинг и залепихме радиатора уверихме се че няма теч след 1, 2 часа тръгнах към София и от пазарджик до смолян са около 150 км някъде изтропа на магистралата като имаш предвид че съм я карал до 3800 оборота някъде на пета по магистралата на баири повече от 3000 не съм дигал ....... Перката не сипраше да върти отонявам като загря .....

digitalundgrd
23-10-2011, 13:28
Сега като чета случката и се сещам, че на мен януари ми се разцепи зрелищно корпуса на термостата и започна да шурти яко антифриз...Както каза Сандокан за секунди температурата на мотора ми се вдигна от 90 до 110-120 градуса и веднага я изгасих (не стигна до червеното де ;) ). Последва дърпане до бокса ехехех ;)

Тааааа на мене не ми се разлопаха буталата, от което се опасявах тогава - явно съм извадил зверски късмет, както никога...

ecotronic
23-10-2011, 13:29
Най-чувствителна към прегряване е главата. Така, че преди да се впускаш по-мащабни действия, те съветвам да свалиш само главата и да я занесеш на "Хладилника" в сервиза за глави.
Няма да се учудя ако се окаже, че наистина само клапани са тропали. Лампата за ниско маслено налягане светвала ли е? Ако не е, нищо чудно коляновият вал и лагерите да нямат поражения.
На мен ми се е случвало същото (с опелски двигател) и се разминах с глава и гарнитура.

Успех!

SandoOne
23-10-2011, 14:45
Като е запаля сичко гасне маслото гасне незнам коя тая лампа за ниско напрежение ама нищо не свети само аербега ама централата е заминала и за това свети работи нормално с изклучвние на тропането маслото е на максимум не испушва бяло от аупуха загрява си нормално въпроса е че като загреее чукането се усилва като върна газта изчезва чукането .

ecotronic
23-10-2011, 17:00
Като е запаля сичко гасне маслото гасне незнам коя тая лампа за ниско напрежение ама нищо не свети само аербега ама централата е заминала и за това свети работи нормално с изклучвние на тропането маслото е на максимум не испушва бяло от аупуха загрява си нормално въпроса е че като загреее чукането се усилва като върна газта изчезва чукането .

Една от най-важните светлинни индикации на таблото е тази на ниско маслено налягане (това на което му казваш "маслото"). Този индикатор светва, когато нялягането на маслото в маслената магистрала падне под определена допустима стойност. Когато изтропат биелни или основни лагери на коляновия вал, тракането което се чува е заради увеличаната хлабина спрямо шийките. Когато е голяма тази хлабина, през нея ненормално голямо количество масло излиза от маслената магистрала и това води до понижаване на налягането в нея особено при ниски обороти.
А щом казваш, че няма такава индикация, означава, че при теб такова нещо няма.
Обикновено лагери на коляновия вал се скапват не заради повишена температура на двигателя а заради лошо смазване (каране продължително време на високи обороти, неподходящо масло или липса на масло).

Накратко - продължавам да твърдя, че е много вероятно пораженията да са само по главата.

SandoOne
23-10-2011, 17:36
чул те господ ако се размина с това че не искам да сменям мотора това значи че не се къф боклук и на колко милиона ще е поне тоя си му знам реалните и преди тази случка муркаше направо .

ФЕРАРИСТ
23-10-2011, 18:14
Чесно казано ако се занимаваш ти с колата, ще е добре да свалиш и картера за секи случай да видиш поне биелните на къв хал са, при мен термостата не отвори и за 4-5 мин лъхнах гарнитурата на главата, но само тва, спрях овреме и след това не съм я карал, но при каране след това не се знае какво може да е станало......

souze
23-10-2011, 18:16
Една от най-важните светлинни индикации на таблото е тази на ниско маслено налягане (това на което му казваш "маслото"). Този индикатор светва, когато нялягането на маслото в маслената магистрала падне под определена допустима стойност. Когато изтропат биелни или основни лагери на коляновия вал, тракането което се чува е заради увеличаната хлабина спрямо шийките. Когато е голяма тази хлабина, през нея ненормално голямо количество масло излиза от маслената магистрала и това води до понижаване на налягането в нея особено при ниски обороти.
А щом казваш, че няма такава индикация, означава, че при теб такова нещо няма.
Обикновено лагери на коляновия вал се скапват не заради повишена температура на двигателя а заради лошо смазване (каране продължително време на високи обороти, неподходящо масло или липса на масло).

Накратко - продължавам да твърдя, че е много вероятно пораженията да са само по главата.

За съжаление т.с от глава и клапани рядко тропа... Но дано си прав!
За лагерите и налягането на масло съм съгласен, но в доста случай си хлопат лагери и без да свети лампа!!!

SandoOne
23-10-2011, 18:26
Няма сам да го права немам толкова време на тоя етап като по събера кинти ще права на куп и не само мотора така и така съм решил да я карам по добре да я направа да знам че иначе да купувам нова не си е работа мога да немам предишния късмет ....

ФЕРАРИСТ
23-10-2011, 18:35
на тоя етап като по събера кинти ще права на куп и не само мотора
Най - правилното решение......

SandoOne
23-10-2011, 18:42
Мене нещо друго ме съмнява на отиване съм я 140 -160 и според мен от налягана спойката на радиатора се разширила щото преди да избие трябва да пробило малко . И най вероятно е капало и след тва станала работата . Водната помпа незнам как блокира на старата кола чукаше и протече тука такива признаци нямаше не губеше и вода водата седеше на мин след като загрее отиваше между мин и максимума което като четах в книжката е нормално ...

kiko73
23-10-2011, 19:03
Такова тропане, което описваш съм го виждал и при "повлякло" бутало, лагерите си бяха ок.

to6ko
23-10-2011, 20:22
Аз досега не съм виждал претропали лагери от това,че е прегрял мотора!!!

i.ganchev.ganchev
23-11-2011, 11:35
Аз досега не съм виждал претропали лагери от това,че е прегрял мотора!!!

Аз също!
Незнам защо пишете, че прегряването за ТС е фатално, това за ТС фатално... онова за ТС и то фатално...
Е фатално фатално, колкото за всички други двигатели.
ТС не е някакво странно чудо на техниката, с някакви незнам си кви разлики...
Ебах го, се двигател... туй дето "изтропва" често, според мен се дължи на "шофьори", дето сипват масло за 10 лв. литър, и следваща смяна е като имат пари, а през това време даже не гледат на щеката има ли няма ли!
Като четох в един US форум, там колегата беше написал, че лошата слава на ТС идва от лошото задкормилно устройство, което кара алфа, а подържа като лада!

А сега по темата - колега, сваляй главата и виж за какво става дума... тука и да се гадае, диагноза немой се сложи :)
А дано, да нямаш големи ядове... и споко, случва се и в "най-добрите американски семейства".
Ще я оправиш ;-)

Linkestis
23-11-2011, 20:54
Ганчев,колко "американски семейства" познаваш с 10-13г. 156-ци с ТС мотор?
Преполагам не пишеш директно от извора на Вашингтон окръг Колумбия.Дай едно линкче към американския форум дето обсъждат ТС мотора на Алфа карана като Лада,че ми стана интересно.Обичам като чета в раздел 156 да научавам по нещо ново :)
Ама си в грешка..ТС е чудо щото нема нищо общо със състезателен ТС какъвто е бил замисълът на 8 свещи :) На 13г. дръгел,вместо масло,пикня от сфинкса на фараона да сложиш все тая.
То че Сандо ще си оправи колата...ще я оправи...ама за линка да не забравиш.

SandoOne
23-11-2011, 21:35
Колеги за се сега имам да сменям гарнитури шлайфах главата и да мръднала е от кум 2 ри цилидър и клапаните също каза майстора за сегменти съм също предстои ми да отвориме картера и да видиме същноста на проблема разпределителните валове са добре няма износване оказа се също че от лулите на бубините са изгурмяли за това прекъсваше . ДА допълня маслото също добринесе за това действие целата глава беше в налепи дето едвам ги измихме .

i.ganchev.ganchev
24-11-2011, 12:53
Колега, това за "американските семейства" е образно казано... разбира се, че не пиша от "белия дом" :)
Мисълта ми беше друга - като вземеш поддържана кола, съответно и ядовете са по-малко.
С една дума отношението на предишния собственик към колата е важно!
Че за това идеше реч.

Айде със здраве :cheers: :go:

П.С: Форума беше UK, не US. Моя грешка. За линка, не ми се търси сега, но общо взето човека беше писал, че лошата слава на ТС идва от занимарена поддръжка!

CrazyElement
24-11-2011, 14:42
Е аз да си разработвах мойта след основен ремонт я карах с селения голд, най - евтиното масло колата дигаше постояно 100-110 градуса и се караше , 1 път дори дигна 130 и светна лампата , отидох да извадя капачката на казанчето тя излетя на 20 метра нагоре , че лека полека се оправи температурата после се разбра , че малумния ми майстор не е обезвъздушил колата и аз се чудя що загрява, ама мисълта ми е , че я карах бая над 100 градуса 1 път дори и 130 дигна и нищо не тропа , и на всичкото отгоре я карах тогава с най-евтиното масло , незнам ама стига сте го плюли тоя двигател колегата е прав двигател кат двигател, качили само ТС ражда , може да е малко по кекав, но то това идва , че алфа не се кара бавно всеки го знае, аз постояно съм над 4000 оборота , често удрям и до 7000, и това вече в продължение на 3 години всеки ден ... , комшията с А6 1.8 Т си кара коша до 2000 оборота , щото няма никаква динамика и не му прави кеф да я режи...

П.П. Повечето теми за раждане са на магистрала със скорост 200+ км/ч
П.П. Наскоро 1 приятел ме пребираше с мойта кола от Пловдив и я спука от каране и се обърна и ми каза " ей ся разбирам защо караш така" , това е тя колата като си има динамика на теб ти е кеф да я нястъпваш , еми нормално е да раждат по-често все пак всеки ден до 7000 оборота не е работа.

souze
26-11-2011, 17:33
Колеги за се сега имам да сменям гарнитури шлайфах главата и да мръднала е от кум 2 ри цилидър и клапаните също каза майстора за сегменти съм също предстои ми да отвориме картера и да видиме същноста на проблема разпределителните валове са добре няма износване оказа се също че от лулите на бубините са изгурмяли за това прекъсваше . ДА допълня маслото също добринесе за това действие целата глава беше в налепи дето едвам ги измихме .


Кажи колега, отворихте ли мотора надолу? Дали няма някой превъртял лагер?

SandoOne
27-11-2011, 12:13
За съжаление биелните лагери на 2 ри цилидър са превъртели коляновия вал е надран требва да шлайфа и общо взето съм бил пред затягане това е станало от прегряването и от лошо масло каза майстора общо взето основния ремонт отива към 1000 лева требва да зема и радиатор нов главния проблем водна помпа и нови свещи щото тая на втори цилидър голямата беше целата в масло също така остановихме прекъсването от къде идва от дже от лулите на бубините за щастие шампиона на 30000 км не се разпаднаха като ги извадихме пак можеше и по зле да е .....

SandoOne
29-01-2012, 13:46
Почти на финала съм остават още няколко операций определено мога да кажа че не извадих касмет ама никакъф блока ми е готов с лагери 3 ремонт които се поръчват но предполагам до 1месец и половина я искарвам

NightRider
29-01-2012, 14:18
Почти на финала съм остават още няколко операций определено мога да кажа че не извадих касмет ама никакъф блока ми е готов с лагери 3 ремонт които се поръчват но предполагам до 1месец и половина я искарвам
До колкото знам има лагери за нормален, първи и втори ремонт. От къде извади 3-ти?

SandoOne
29-01-2012, 15:55
те се поръчват брат няма свободно продаване ....

i.ganchev.ganchev
30-01-2012, 21:03
те се поръчват брат няма свободно продаване ....

Да де, ама неможе ли да си поръчаш лагери 1-ви ремонт?
Що направо на трети? Колко са го шлайфали тоя вал :unsure:
С вал на 3-ти ремонт, не е ли по-добре да се смени вала направо

Bobo
31-01-2012, 01:02
Да де, ама неможе ли да си поръчаш лагери 1-ви ремонт?
Що направо на трети? Колко са го шлайфали тоя вал :unsure:
С вал на 3-ти ремонт, не е ли по-добре да се смени вала направо

Ми по-добре е то не случайно не се предлагат лагери 3-ти ремонт ;) Ма на колегата чичо манчо у гаража ще му направи по поръчка и 10-ти ремонт ;)

---------- Post added at 23:02 ---------- Previous post was at 23:01 ----------


те се поръчват брат няма свободно продаване ....

Няма щото не се препоръчва такова нещо!

NightRider
31-01-2012, 06:01
Ми по-добре е то не случайно не се предлагат лагери 3-ти ремонт ;) Ма на колегата чичо манчо у гаража ще му направи по поръчка и 10-ти ремонт ;)

Те не четат, отдавна им написах, че НЯМА 3-ти ремонт. Ама гаражните специалисти търсят от други коли и напасват. А после има ох боли, отново ми го набутаха

SandoOne
04-04-2012, 22:47
Готова е бегачката сглобиха я най накрая и работи перфектно :tongue2: