PDA

View Full Version : Car of the Year 2007 - Финалисти



bass
11-10-2006, 12:01
Фиатката е издрапала :-)
http://www.gazeta.ru/auto/2006/10/10_a_913002.shtml

virusalfa
11-10-2006, 12:25
издрапала е,ама аз съм за Волвото :wink:

търтей
11-10-2006, 12:45
http://www.caroftheyear.org/pages/cars_ ... ista07.htm (http://www.caroftheyear.org/pages/cars_candidates07/Lista07.htm)

тук инфото е малко по-различно
но пък 101% по-верно :wink:

sharky
11-10-2006, 14:24
е добре де, как може да се сравнява Q7 с "Шевролет" Авео :?: по какви критерии? [/list]

търтей
11-10-2006, 14:29
е добре де, как може да се сравнява Q7 с "Шевролет" Авео :?: по какви критерии? [/list]




An expert, independent judgement of all new cars on the European market.

The Car of the Year is an international award, judged by a panel of senior motoring journalists across Europe. Its object is to acclaim the most outstanding new car to go on sale in the 12 months preceding the date of the title.

The Car of the Year has a new look with the smart new logo seen about. It replaces the ‘poppet valve’ design that has been used for more than 30 years.

What is recognized worlwide as the Car of the Year award, came about to avoid confusion among ‘top car’ comparisons run by magazines and newspapers in various countries. In 1963, Fred van der Vlugt, then editor of the Dutch motoring magazine Auto Visie, reasoned that combining resources would produce a more credible result that would attract wider publicity.

Van der Vlugt approached 26 professional car testers, from nine different countries, to form an expert Car of the Year jury. The formula remains the same today, nearly 40 years on, but now involves 58 Jury members representing 22 countries.

The Car of the Year is a non-profit institution, independent of the motor industry. Members receive no payment for serving on the Jury. The expenses of organising the contest are met by seven publications which promote the award and host the prizegiving by rotation.

The Car of the Year trophy is presented to the winning car manufacturer in January. The manufacturer is entitled to use the title and the distinctive Car of the Year logo for the year of the award.




The object of Car of the Year is to find a single, decisive winner. The voting process is designed for that purpose, and not to provide a scale of merit of all competing cars. There are no categories, sub-divisions or class winners.

Obviously this requires the Jury to assess cars of very different types and price, which means assessing them against their market rivals. The 58 members of the Car of the Year Jury all test cars as part of their journalistic work. In selecting the car of the year they use the following criteria: design, comfort, safety, economy, handling, performance, functionality, environmental requirements, driver satisfaction, and price. Technical innovation and value for money are particularly important factors.

In September, the Jury Committee draws up a list of eligible cars from all the newcomers presented over the previous 12 months. Eligible cars must be essentially new models, not simply changed cosmetically or by the installation of new engine or a transmission. They are considered irrespective of their country of origin but must be available in at least five European countries at the time of voting and have an expected sales volume of 5,000 a year.

The Jury then elects a short list of seven cars in a simple vote. For the second stage, each Jury member has 25 points to apportion to at least five cars, with a maximum of 10 points for any one of them, and produces a statement of justification for the vote, which is published at the time of the award presentation.

bass
11-10-2006, 14:47
И според мен подобен избор е малоумничество, както съм казвал и преди, ма като има кой да участва в него - да се оправя, аз просто не проявявам особен интерес.
Явно при избора най-голямо значение имат факторите икономичност и цена, щото иначе не мога да си обясня как всяка година печелят некви скапани малолитражки, далече от всякакви
"design, comfort, safety, performance, driver satisfaction"...

Alfa User
12-10-2006, 19:19
Абе не знам дали е отклонение от темата, ма забелязахте ли, че джип Suzuki SX4 = джип FIAT Sedici ????? Фиат за Сузуки ли се сгодиха пък сега ?!??! :roll:

bass
12-10-2006, 19:28
Фиат за Сузуки ли се сгодиха пък сега
Е то има един принцип, че самоуважаващия се човек трябва на всеки три години да сменя или колата, или жената :-)
Фиатаджиите комбинират явно :-P

рали
13-10-2006, 22:40
РЕГЛАМЕНТ за България
За провеждане на конкурса “Автомобил на годината 2007”
І. Изисквания към моделите за участие в конкурса
1. Да не е участвал в конкурса предишната година.
2. Да е в продажба у нас в годината между два конкурса, от края на заявките на единия до началото на следващия - от 24.10.2005 до 09.10.2006 в конкурса за Автомобил на 2006 г.
3. Да бъдат продадени най-малко 20 автомобила от заявения модел или да са реализирани негови продажби на стойност 300 000 лв. Същите изисквания важат и за категориите 4Х4 и Ван.
4. Автомобилът трябва да бъде изцяло нов или съвършено различно поколение на вече съществуваща гама. Замяната на двигатели, предавателни кутии, комби версии, добавяне на задвижване 4Х4, както и промяна във формите (фейслифт) не се смятат за даващи основания един модел да се счита за нов по смисъла на конкурса.
5. За участие в конкурса “Автомобил на годината” се допускат само леки автомобили до 7 места.
6. В категорията “Ван” могат да участват само автомобили, които са или имат работни варианти. По изключение се допускат автомобили, които нямат работен вариант, но имат повече от 7 места.
7. Модели от една фамилия, но от различни марки, участват еднократно в конкурса като едно цяло.


ІV. Гласуването ще се осъществи на специални бланки от всеки член на журито по следната схема:
1.Гласува се на два етапа. На първия етап се определят финалистите във всяка отделна категория и в него от всички предложени и одобрени за участие автомобили се излъчват по 5 финалисти във всяка категория. Всеки член на журито гласува за 5 автомобила, като всеки вот носи по 1 точка за дадения автомобил. Петте автомобила, събрали най-много точки участват във финално (заключително) гласуване по определена схема.
2. Във вторият етап (заключително гласуване) всеки автомобил ще бъде оценяван от членовете на журито по следните шест групи критерии:

V. Балообразуващи критерии

1. Дизайн (интериор и екстериор) – разпределят се 20 точки.
Максимално могат да бъдат присъдени на един автомобил половината точки, но нито една кола не може да получи 0. Макс. 10 т.
2. Задвижване (двигатели, трансмисии) – разпределят се 20 точки. Максимално могат да бъдат присъдени на един автомобил половината точки, но нито една кола не може да получи 0. Макс. 10 т.
3. Функционалност, удобство – разпределят се 15 точки.
Максимално могат да бъдат присъдени на един автомобил половината точки, но нито една кола не може да получи 0. Макс. 7 т.
4. Пътно поведение и динамичност 20 точки.
Максимално могат да бъдат присъдени на един автомобил половината точки, но нито една кола не може да получи 0. Макс. 10 т.
5. Сигурност и безопасност – разпределят се 25 точки.
Максимално могат да бъдат присъдени на един автомобил половината точки, но нито една кола не може да получи 0. Макс. 12 т.
6. Цена/предлагане - разпределят се 30 точки.
Максимално могат да бъдат присъдени на един автомобил половината точки, но нито една кола не може да получи 0. Макс. 15 т.

Критериите ще бъдат подредени в колони със съответния сбор точки.

Общият брой точки трябва да е ТОЧНО 130

Половинки точки не могат да бъдат присъждани.

За невалидни ще бъдат смятани гласувания, в които има присъдени нули или липсват точки на даден автомобил.

EvgeniiM
14-10-2006, 09:55
Твърдо за Корсата - следващата ми кола

KGB
14-10-2006, 10:52
Твърдо за Корсата - следващата ми кола

Ми те са едно с Гранде Пунтото....а пунтото има малко по-добър дизайн.

DiStefano
14-10-2006, 11:14
Волвото е голем дивак ... мноо ме кефи
се едно гледам италиански автомобил
супер наострено е ... и цената сигурно ше му е такава де :roll: