PDA

View Full Version : Смяна на задни накладки (снимки)



lordliness
24-10-2011, 10:17
Необходими инструменти и материали-звездогаечни,лули-11,13,14 ,15,шабър,голяма отвертка,ключ тип кобра,чук,ключ за шлайф,обикновени клещи,тресчотка,глухи ключове(камъни ,вложки),графитна и медна грес.След като свалим колелото и осигурим колата да не падне,развиваме болтовете на водачите, като държим контра по показания начин на снимката.След като развием двата болта с голямата отвертка избутваме спирачния апрат напред(посока движението на колата).Частта която остава на главината може да не се сваля.Махаме старите накладки,почистваме леглата им с шабъра и много тънко смазваме с медна грес,после поставяме новите.Изваждаме водачите с издърпване ,почистваме ги и ги смазваме с графитна грес,ако е необходимо сменяме маншончетата.След това се заемаме с връщането на цилиндърчето на спирачния апарат.При мен беше много трудно,затова свалих самите апарати,разхлабих ръчната спирачка за да откача по лесно жилата,после след като монтирах всичко я регулирах.Навих цилиндърчетата с ключа от шлайфа по посока на часовниковата стрелка ,стана много трудно,трябва да се навият докато се приберат напълно.След това се завива маркуча за спирачна течност за апарата и се поставя апарата на мястото му,на двете болтчета сложих по капка течен тефлон за да ги осигуря против саморазвиване.Накрая се закачат жилата на ръчната.ЗА ДА НЕ ВИ СВИРЯТ СПИРАЧКИТЕ на местата на които съм показал, на самия апарат се нанся медна грес.Накрая се обезвъздушава и проверява дали всичко е по местата си и е стегнато. Маншончетата на ръчната бяха скъсани и след като смазах жилата ,там където са маншоните намазах с графитна смазка
109512 109513
109514 109515
109516 109517
109518 109519
109520 109521
109522

didod
24-10-2011, 21:36
Колега, ако може да допълня нещо, което се препоръчва от производителя след такава процедура - при откачени жила за ръчната се пали колата, натискат се спирачките силно 10-15 пъти и тогава се закачат жилата и се регулира ръчната спирачка. Идеята е ясна - да се саморегулират механизмите вътре в апарата.

lordliness
25-10-2011, 00:27
Колега, ако може да допълня нещо, което се препоръчва от производителя след такава процедура - при откачени жила за ръчната се пали колата, натискат се спирачките силно 10-15 пъти и тогава се закачат жилата и се регулира ръчната спирачка. Идеята е ясна - да се саморегулират механизмите вътре в апарата.Да така трябва ,аз го направих със закачени,но много хлабави жила,цилиндрите при монтажа са навити до край и трябва да излязат до работно положение.

Megadet
17-11-2011, 19:52
Колеги, днес сменях т. нар. скърцаща втулка и накрая не можах да сложа накладките. Направо ми се еба майката, този цилиндър няма прибиране майка му да еба! Как се прибира това бе колеги, не мога да сложа накладките. Направо ми идваше да я нацепя с варията! Помагайте колеги!

kiko73
17-11-2011, 19:55
Колеги, днес сменях т. нар. скърцаща втулка и накрая не можах да сложа накладките накрая. Направо ми се еба майката, този цилиндър няма прибиране майка му да еба! Как се прибира това бе колеги, не мога да сложа накладките. Направо ми идваше да я нацепя с варията! Помагайте колеги!

Трудно колега, едновременно въртиш и натискаш яко навътре, ако видиш много зор може да отвиеш щуцера за обезвъздушаване. Както е написал колегата, ако не стане сваляш апарата, меткаш го на менгемето и екшън. Вместо ключ за шлайф може да ползваш клеши тип "човки" или по яки зегер-клещи, навиваш един парцал на дръжките и натискаш яко въртейки

Megadet
17-11-2011, 19:58
Утре ще го пробвам, направо ми скъса нервите!

kiko73
17-11-2011, 20:02
С клещите - чети внимателно, поставяш ги перпендикулярно на буталото в прорезите, увиваш дръжките с един парцал и въртиш, натискайки яко, става и с водопроводен ключ само пази маншончето обаче тогава някой трябва да държи апарата

Megadet
17-11-2011, 20:06
С клещите - чети внимателно, поставяш ги перпендикулярно, увиваш дръжките с един парцал и въртиш, натискайки яко, става и с водопроводен ключ само пази маншончето обаче тогава някой трябва да държи апарата

Мерси колега не бях прочел както трябва, вече не виждам от яд (ха -ха)! Утре ще му е.. майката!

lordliness
18-11-2011, 07:57
Аз забих една отвертка,натисках с тяло цилиндъра на апарата в дръжката на отвертката и въртях,няма по голям гърч,за другия път ще си направя скоба,дори вчера гледах едни дърводелски стяги ,които ми се сториха подходящи,струваха 5-6 лева,нямаше кой да ми помага и затова свалих целия апарат, иначе беше невъзможно,после обезвъздушаване.

Megadet
18-11-2011, 14:54
Днес го оправих колеги, няма такъв гърч но стана! Благодаря на всички!

kiko73
19-11-2011, 09:08
Днес го оправих колеги, няма такъв гърч но стана! Благодаря на всички!

Тренирай колега, щото това изобщо не е гърч. Ако засменяш маслената помпа ще видиш какво е гърч :duel: