View Full Version : Монтаж на ксенон-халогени
teodor80
24-10-2011, 18:50
Та въпроса ми е къде сте сложили баластите?Където и да реша да ги сложа все изниква проблем.Или ще се мокри баласта или няма да стига кабела на крушката.
Linkestis
24-10-2011, 19:29
Точно до фара,захванато на калника,това за десния.За левия срещу резонаторната кутия на въздухопровода,до кутията с бушони на калника.
teodor80
24-10-2011, 21:23
Точно до фара,захванато на калника,това за десния.За левия срещу резонаторната кутия на въздухопровода,до кутията с бушони на калника.
Там където има една дупка на калника в смисъл кухина.Ами кабелите как стигат?
Linkestis
24-10-2011, 21:26
Ами кабелите са поне 20 см дълги.Твоите да не са по-къси?
ecotronic
24-10-2011, 21:33
Моите са монтирани при предишна собственост в час по трудово с помощта на свински опашки, стегнати за близките снопове кабели. Като се видя в малко свободно време, ще им направя някакви планки и ще ги монтирам по-грамотно. А дотогава ако мина през някоя по-сериозна дупка и ми изчезнат късите светлини, ще знам, че баластите са изпаднали в дупката:smile:
teodor80
24-10-2011, 22:06
Ами кабелите са поне 20 см дълги.Твоите да не са по-къси?
Колега за Халогените ли мислим и двамата.20см кабел е невъжможно да стигне до Халогена.
Linkestis
24-10-2011, 22:31
През цялото време си мисля че говориш за фаровете :)
Даже и заглавието е за халогени...
teodor80
24-10-2011, 22:36
През цялото време си мисля че говориш за фаровете :)
Даже и заглавието е за халогени...
Емииииии сетих се бе брат.Дайте някаква телефонна връзка на лични с Емо сменил си е номера който имам,а той има ксенон на халогените.
old alfist
25-10-2011, 00:37
По-добре не се занимавай с глупости да слагаш ксенони на халогените.
Аз съм на дъртак на преклонна възраст и имам само на късите и са ми напълно достатъчни - разминавам се спокойно със 120-130 на къси без проблем и никой не ми присветва, че го заслепявам.
teodor80
25-10-2011, 06:23
По-добре не се занимавай с глупости да слагаш ксенони на халогените.
Аз съм на дъртак на преклонна възраст и имам само на късите и са ми напълно достатъчни - разминавам се спокойно със 120-130 на къси без проблем и никой не ми присветва, че го заслепявам.
Никога не съм карал със включени халогени.Ползвам ги по поредназначение-за мъгла.Не ми е гъзария-необходимост и комфорт при мъгла.
А сигурен ли си, че в мъгла ще ти вършат работа?
Щото аз НЕ съм!
lordliness
25-10-2011, 09:46
А сигурен ли си, че в мъгла ще ти вършат работа?
Щото аз НЕ съм!Дори едно време слагаха за мъгла крушки с жълта светлина.
Ксенона на халогените върши много хубава работа колеги проблема е че заслепява /поне при мен/ един на всеки 7-8 коли примигват но доста често ме е спасявал.
[/COLOR]Аз си бях сложил на мойта алфа 166 2,0 за левия халоген баластатая бях сложил (на кутията на възд. филтър отстрани откъм мотора имаше дупка с резба за болт и там с болт и планка я сложих )а дясната я сложих точно под казанчето за водата пак набарах един болт и пак с планка и така си якара мноо време без проблем.Става ден с три ксенона
Аз моя сам си го слагах и баластите са хванати отвътре на бронята но в самият долен край като планките са хванати с 6 мм. болчета но аз съм го слагал при свалена броня и всичко стига само има един проблем че балона на крушката идва с около 3 или 4 мм по дълъг и се налага едно подлагане между крушката и фасунката иначе свети прилично след регулиране на фаровете. Не му пречи нито влага нищо вече почти година са там баластите и няма грижи. Утре ако не забравя на светло ще цъкна снимки и ще ви покажа.
Поздрави
teodor80
26-10-2011, 21:01
Аз моя сам си го слагах и баластите са хванати отвътре на бронята но в самият долен край като планките са хванати с 6 мм. болчета но аз съм го слагал при свалена броня и всичко стига само има един проблем че балона на крушката идва с около 3 или 4 мм по дълъг и се налага едно подлагане между крушката и фасунката иначе свети прилично след регулиране на фаровете. Не му пречи нито влага нищо вече почти година са там баластите и няма грижи. Утре ако не забравя на светло ще цъкна снимки и ще ви покажа.
Поздрави
Супер за фотото дано имаш време.
jumbo797
27-10-2011, 11:18
Аз имам на късите,дългите и на халогените,сам съм ги монтирал,мога да помогна!
Супер за фотото дано имаш време.
Днес не успях че се замотах но сложих преди малко батериите за фотото да се заредят и утре почивам и ще цъкна.
Поздрави
Снимах с телефона но така съм го монтирал при мен и нямам ядове. От другата страна е по същият начин но за по лесен монтаж препоръчвам сваляне на бронята.
Поздрави
82047
82048
82049
82050
82051
82052
82053
savoibul
02-11-2011, 15:22
Вижте на какво се натъкнах из нета "Автомобилите с ксенонови крушки на фаровете, които не са фабрично производство, ще бъдат спирани от движение, а на водачите ще бъде съставян акт, съобщи БНТ. Основната цел на пътните полицаи и занапред е по този начин да се намалят жертвите на пътя през тъмната част на денонощието. Според експерти от КАТ (http://fakti.bg/news/tag/КАТ) голяма част от допълнително монтираните ксенонови светлини са изключително опасни за насрещнодвижещите се автомобили.
Освен това от КАТ (http://fakti.bg/news/tag/КАТ) заявиха, че по пътищата ще бъдат изкарани около 30 апарата, с които ще се проверяват шофьорите дали имат изправни светлини. Ако фаровете не са запалени през деня в периода от първи ноември до първи март, санкцията е от 20 до 150 лв. На този етап в столицата екипите на КАТ (http://fakti.bg/news/tag/КАТ) ще проверяват с апаратура в кварталите "Дружба" и "Младост".
По информация на вестник "Стандарт" за нефабрични ксенони санкция "спиране на автомобила от движение" обаче може да бъде налагана само през тъмната част на денонощието. Ако водач на МПС бъде спрян за проверка през деня и се установи такава нередност, колата не може да бъде спряна от движение, защото забраната за използване на нефабричен ксенон (http://fakti.bg/news/tag/ксенон) важи само за тъмната част на денонощието." дали ще се случи в действителност това с глобите.
ecotronic
02-11-2011, 15:54
Измислиха поредната "хранилка".
Чудя се, има ли значение дали е фабрично монтиран или не ксенонът, при положение, че със стенд се доказва това, че НЕ ЗАСЛЕПЯВА.
По тази логика КАТ сигурно ще поощряват карането с възможно по-слаби фарове. А дали пък именно от това не стават повечето произшествия в това число и блъснати пешеходци???
to_lose_HEART
02-11-2011, 16:04
Има значение, защото в повечето случаи ксенонът се монтира или от некомпетентни хора или от самите собственици на автомобила без да мине каквато и да е настройка, да не говорим че пазарът е залят от какви ли не разни китайски ментета които едва ли ще отговарят на някакви си критерии за безопасност. Лично аз не съм привърженик на ксенона, но всеки си решава за себе си. Поздрави!
ecotronic
02-11-2011, 16:34
Има значение, защото в повечето случаи ксенонът се монтира или от некомпетентни хора или от самите собственици на автомобила без да мине каквато и да е настройка, да не говорим че пазарът е залят от какви ли не разни китайски ментета които едва ли ще отговарят на някакви си критерии за безопасност. Лично аз не съм привърженик на ксенона, но всеки си решава за себе си. Поздрави!
Ами не са ли за тази цел измислени годишните технически прегледи? Или и те са само за да пълнят нечий джоб?
Минал ли е преглед един автомобил, би трябвало да означава, че по никой показател не излиза от нормите за безопасност. В това число и параметрите на осветителната му уредба.
Чудно ми е как ще определят кои са фабрични и кои не, защото на 166-цата фаровете са под пластмасови кори, а на моите копчетата за откачане са счупени и без специално знание и инструмент нямат откачане. И аз като държа на моето , че са неразглобяеми идва по горния въпрос....:excl:
to_lose_HEART
02-11-2011, 16:59
Вече над 10 години съм шофьор и не помня досега на годишен преглед някой да ми е гледал фаровете и не мисля че съм единствен. Ако почнат да се следят тези неща по прегледите по стриктно един не малък процент автомобили ще останат без стикерче ми се струва. Но май се отклоняваме от темата на колегата вече
ecotronic
02-11-2011, 17:25
Вече над 10 години съм шофьор и не помня досега на годишен преглед някой да ми е гледал фаровете и не мисля че съм единствен. Ако почнат да се следят тези неща по прегледите по стриктно един не малък процент автомобили ще останат без стикерче ми се струва. Но май се отклоняваме от темата на колегата вече
Не мисля, че се отклоняваме от темата.......Още повече с последните постановки относно това, че подлежим на санкции заради монтаж на ксенони.
А иначе, щом имаш 10 годишен стаж зад волана, вероятно не ти се е налагало да минаваш на ГТП по времето когато това ставаше само пред КАТ. Тогава винаги се извършваше проверка на фаровете с въпросния стенд.
lordliness
02-11-2011, 18:42
А иначе, щом имаш 10 годишен стаж зад волана, вероятно не ти се е налагало да минаваш на ГТП по времето когато това ставаше само пред КАТ. Тогава винаги се извършваше проверка на фаровете с въпросния стенд.
Точно така ,тогава винаги проверяваха,после нито веднъж не са ми гледали фаровете и сега нощното кормуване е ад, фарове светещи навсякъде
Pepko-Bepko
02-11-2011, 18:44
Добре де аз пък знам че фарове които са с лупи и измиващо устройство няма проблеми да бъде монтиран ксенон.Също ми е мн интересно как ще се докаже кои е оригинален и кои не?Какво значи оригинален и допълнително слаган?Ксенона си е ксенон.Най-големия проблем идва от не регулиран фар,ако ще да е с онези крушки дето се ползваха преди да бъде измислена халогенната крушка.Просто трябва да се обръща повече внимание на това в пунктовете за технически прегледи.Този месец ми предстои да минавам преглед с колата и ще си задам ?-сите директно към фирмата извършваща прегледа ми ....Спрат ли ми автомобила от движение на пътя ще се караме...
jumbo797
02-11-2011, 19:39
Аз след монтажа ходих на реглаж на фаровете в оторизиран сервиз,и да ви кажа досега никой не ми е присветкал че го заслепявам!
Christweil
02-11-2011, 21:13
Според мен проблем със не фабрични ксенони е заради фаровете "без лупа" така да ги наричам. Като са зад лупа винаги е направено така да реже светлината на едно ниво - после да си го регулираш да не свети високо и е достатъчно).
Фаровете без лупа и със ксенони доколкото виждам не режат светлината и лично ужасно ме убиват очите. Няма да се сърдя ако тези ги спират...
Pepko-Bepko
06-11-2011, 02:39
Аз като се замисля май няма произизводител които да продава автомобил с ксенон без да има лупа.Значи мисля точно там е уловката.
Да, и аз мисля че трябва да се вземат мерки срещу монтираните допълнително ксенони. Просто някои фарове са пригодени за тях, а други не. Имам няколко познати с Алфа 156 с ксенони и честно казано ми идва да им счупя главите като се разминаваме вечер. То хубаво ти да виждаш малко повече, ама да изкарваш очите на насрещно движещите се е наглост. А реално и ти можеж да пострадаш от ксеноните си при положение че този срещу теб е заслепен и не вижда какво има пред него.
Да, и аз мисля че трябва да се вземат мерки срещу монтираните допълнително ксенони. Просто някои фарове са пригодени за тях, а други не. Имам няколко познати с Алфа 156 с ксенони и честно казано ми идва да им счупя главите като се разминаваме вечер. То хубаво ти да виждаш малко повече, ама да изкарваш очите на насрещно движещите се е наглост. А реално и ти можеж да пострадаш от ксеноните си при положение че този срещу теб е заслепен и не вижда какво има пред него.
И аз съм се чудел защо 155 има лупи,а 156 - не!
И аз съм се чудел защо 155 има лупи,а 156 - не!
Някакво момче тук от форума слагало на 156 лупи. Но дори и с лупи - ако няма ограничител файдата е никаква.
ecotronic
22-12-2011, 14:05
Изгоря ми едната ксенонова крушка. Здравата свети доста добре с леко виолетов отенък. На нея има етикет на който пише 6000. Купих си крушки по 15 лв, на който също пише 6000, но светят бяло-жълто без виолетов отенък. Чудя се, кое е вярното старата или новата?
jumbo797
22-12-2011, 18:33
6000k трябва да свети бяло,аз съм с такива,така че е бяло!
Малко офф, ама аз винаги съм се чудел на ксеноните в халогените.. нали те са за мъгла, дъжд, сняг и т.н. та нали жълтото "пробива" по-добре!? Все пак вярвам, че светлините са сложени, за да помагат и да светят, а не да излгеждат бели, зелени, лилави и бенбени... лично мнение с никой не споря. Аз честно да ви кажа, че до сега не съм виждал ксенони в халкогени, които да не ме дразнят при разминаване или аз не съм случил или вярно не са за там... крайно време е да има някакви регулации по въпроса и да има кой да следи за това онова...
На мен ми изгоря крушката на късите(6000)Продадоха ми нова за 50лв от където си взех ксенона.... Набутал ли съм се или зависи от него цената и.....:new_Eyecrazy:
nightroller
22-12-2011, 23:16
Малко офф, ама аз винаги съм се чудел на ксеноните в халогените.. нали те са за мъгла, дъжд, сняг и т.н. та нали жълтото "пробива" по-добре!? Все пак вярвам, че светлините са сложени, за да помагат и да светят, а не да излгеждат бели, зелени, лилави и бенбени... лично мнение с никой не споря. Аз честно да ви кажа, че до сега не съм виждал ксенони в халкогени, които да не ме дразнят при разминаване или аз не съм случил или вярно не са за там... крайно време е да има някакви регулации по въпроса и да има кой да следи за това онова...
Ние с теб имаме лек проблем поради това, че халогенните крушки много греят ако стъклото на фара за мъгла се докосне до лед, сняг или дъжд се пука, значи аз от доста време разсъждавам по тази тема намерил съм си нови фарове за мъгла защото моите са с пукнати стъкла (това стана в една пряспа по-миналата зима) но мисля не за ксенони а за LED риплейсмънти - намерил съм ги като ги сложа ще ви кажа.
За протокола диодите светят бяла неутрална светлина и заместват халогенните крушки доста успешно.
п.п. ксенон на фаровете за мъгла има само естетическо - гъзарски смисъл и е лишено от всякаква реална функция. Ако искате мога да го докажа с реални аргументи.
jumbo797
23-12-2011, 09:40
Ми незнам колеги,аз имам на халогените ксенон,и да ви кажа няма проблем при мъгла и снеговалеж,дъжд,мойте са регулирани на машина за фарове и не заслепяват,така че....мисле че е до настройка!
Съмнявате се, че жълтите пробиват, но наистина са си ефикасни!!! Пробвайте някой път повреме на мъгла да карате с жълти предпазни очила и ще забележите разликата!
ecotronic
23-12-2011, 19:44
Доколкото знам, фаровете за мъгла трябва да излъчват светлина, която най-малко се отразява от мъглата. А това е жълтата и червената светлина. Но червено светещи предни фарове е в разрез с правилниците.
Ниското разположение на фаровете за мъгла има за цел слоят мъгла, намиращ се между пътната настилка и фара да бъде най-тънък за да може да бъде проникнат.
Освен това пък силната светлина е нож с 2 остриета, защото и отражението от мъглата е сериозно и има заслепителен ефект.
От тази гледна точка ксенонът вероятно не е най доброто решение. По-скоро халогенни или LED лампи с жълт цвят.
има достатачно хубави крушки /истински/,за сметка на фалшивия калпав ксенон.
nightroller
24-12-2011, 00:12
има достатачно хубави крушки /истински/,за сметка на фалшивия калпав ксенон.
Колега, съгласен съм но при мен проблема е със самите фарове, просто крушката (в случая халогенна) много грее и стъклото се пука при рязко изстудяване, което не е добре за мен, мислил съм за нискоемисионно фолио върху стъклата на фаровете и преди да сложа LED риплейсмънта ще го пробвам този вариант да видим дали и как ще се получи целения ефект .
ecotronic
24-12-2011, 14:19
Колега, съгласен съм но при мен проблема е със самите фарове, просто крушката (в случая халогенна) много грее и стъклото се пука при рязко изстудяване, което не е добре за мен, мислил съм за нискоемисионно фолио върху стъклата на фаровете и преди да сложа LED риплейсмънта ще го пробвам този вариант да видим дали и как ще се получи целения ефект .
Да не би да са ти много мощни крушките? Или да има чисто механична причина за пукането на стъклата? Когато пипна стъклата при околна температура около 0 гр., преценявам, че температурата им не е по-висока от 40 гр. И това при положение, че колата стои на едно място. В движение, поради обдухването тези 40 гр. вероятно ще станат 20. Да допуснем, че в този момент плисне вода с температура около нулата. Разлика от 20 гр няма да доведе до толкова голямо свиване, че да се спука стъклото. За да се случи това, си мисля, че рязката промяна на температурата трябва да бъде над 100 гр.
Колега, съгласен съм но при мен проблема е със самите фарове, просто крушката (в случая халогенна) много грее и стъклото се пука при рязко изстудяване, което не е добре за мен, мислил съм за нискоемисионно фолио върху стъклата на фаровете и преди да сложа LED риплейсмънта ще го пробвам този вариант да видим дали и как ще се получи целения ефект .
не съм много съгласен с теб, аз като съм пръскалки на фаровете как не са ми се напукали досега, все пак дългите ми са с халогенни крушки........
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.