View Full Version : Питанки относно 2.0ТС моторите
Намислил съм да сменям вече доста старата 164-ка с нещо по-ново, а именно 166.Спрях се на 2.0ТС двигателя тъй като излиза финансово най-изгоден за поддръжка и експлоатация.
Имам няколко въпроса, които много ме тормозят и те са:
1.Каква е разликата м/у двигателите от 155 и 150 коня?
2.Двигателя 150 коня на каква Евро норма отговаря?Евро3, Евро4?
3.От коя година започват да се слагат 6 степенни предавателни кутии и каква е разликата в оборотите примерно при 200км/ч м/у 5 и 6 степенната кутия?
4.Решен ли е проблема с така нареченото "гърмене на мотора" на магистралата при двигателите 150 коня?
5.Имат ли нещо по-специално на което трябва да наблегна оглеждайки такъв двигател?
Благодаря за отговорите предварително и скоро ме чакайте във вашия раздел.:mrgreen:
old alfist
25-10-2011, 22:53
Намислил съм да сменям вече доста старата 164-ка с нещо по-ново, а именно 166.Спрях се на 2.0ТС двигателя тъй като излиза финансово най-изгоден за поддръжка и експлоатация.
Имам няколко въпроса, които много ме тормозят и те са:
1.Каква е разликата м/у двигателите от 155 и 150 коня?
2.Двигателя 150 коня на каква Евро норма отговаря?Евро3, Евро4?
3.От коя година започват да се слагат 6 степенни предавателни кутии и каква е разликата в оборотите примерно при 200км/ч м/у 5 и 6 степенната кутия?
4.Решен ли е проблема с така нареченото "гърмене на мотора" на магистралата при двигателите 150 коня?
5.Имат ли нещо по-специално на което трябва да наблегна оглеждайки такъв двигател?
Благодаря за отговорите предварително и скоро ме чакайте във вашия раздел.:mrgreen:
На мен този мотор ми харесва, въпреки всеобщото мнение тук.
150к.с отговаря на Евро 3, а 155 на Евро 2.
6-степенните кутии започват от 2002г. с Евро 3 двигателите и те свалят 500-600 об/м., което си е достатъчно.
За гърмене на Евро 3 мотор поне аз не съм разбрал - на магистралите си карам когато има възможност спокойно със 180 и засега нямам никакви проблеми, но би трябвало да знаеш, че до голяма степен зависи от подръжката при положение, че попаднеш на нещо читаво.
"нови" и "стари" е много относително понятие при 2.0 16v TS
първия в 145 QV e 150кс - никво Евро
следващия е 155к.с. - 156 - Евро 2 - същия започва да се слага в 166
след него идва 150кс - Евро 3 - 156, 166
та така :) в 166 най първия не е слаган просто - тоя с металния капак
@боби - Евро 3 са с доста гадни катализаторчета, които нямат "рязане" като при Евро 2 и преди - не и без препрограмиране на чипа ... което си е фактор, на фона на това че дизела няма такива пинизи:)
Забравих и да попитам за темпомата. Има ли вариант както на JTD за монтаж на лостче за темпомата и евентуално той да заработи.Има ли проблеми с газов инжекцион монтиран на Евро 3 мотора?
Забравих и да попитам за темпомата. Има ли вариант както на JTD за монтаж на лостче за темпомата и евентуално той да заработи.Има ли проблеми с газов инжекцион монтиран на Евро 3 мотора?
Това за темпомата и на мен ми е любопитно дали става, а за монтиране на ГИ няма да имаш проблем на ТС мотора с каквото и да е евро.
old alfist
26-10-2011, 00:03
Евро 3 са с доста гадни катализаторчета, които нямат "рязане" като при Евро 2 и преди - не и без препрограмиране на чипа ... което си е фактор, на фона на това че дизела няма такива пинизи:)
Ако кара с качествен бензин този проблем се свежда почти до 0.
150 к.с по принцип е по-стария вариант а 155 е по-новия поне при другите алфи с туйнспаркове, тоест това за евро-стандартите според мен е обратното
Не ми се иска да ти опонирам, а имам основание, защото Вальо го е написал, пък и да не разводняваме темата.
don_pepone
26-10-2011, 00:06
A защо не си вземеш един 2.4 жтд ( ама 140 коня дето е) и да ти е мир главата,че с тия бензиновите все има нещо за правене.
ТS ако искаш да го караш със скорости около 200 задължително със 6-степенната кутия. По малко ще ти се надува главата, по-малко гори и няма да го изпортиш:magic: 5-степенната кутия е много готина за градско и "междуселско" на магистрала е едно недоразумение . .
И защо със шест степенна кутия, като многократно сме коментирали, че разлика в оборотите няма между 5 и 6 степенна? :lupe:
old alfist
26-10-2011, 10:08
И защо със шест степенна кутия, като многократно сме коментирали, че разлика в оборотите няма между 5 и 6 степенна? :lupe:
Да, нямат разлика в оборотите, само, че като включиш 6-та оборотите падат с около 600.
Jivko7777
26-10-2011, 13:35
Намислил съм да сменям вече доста старата 164-ка с нещо по-ново, а именно 166.Спрях се на 2.0ТС двигателя тъй като излиза финансово най-изгоден за поддръжка и експлоатация.
Имам няколко въпроса, които много ме тормозят и те са:
1.Каква е разликата м/у двигателите от 155 и 150 коня?
2.Двигателя 150 коня на каква Евро норма отговаря?Евро3, Евро4?
3.От коя година започват да се слагат 6 степенни предавателни кутии и каква е разликата в оборотите примерно при 200км/ч м/у 5 и 6 степенната кутия?
4.Решен ли е проблема с така нареченото "гърмене на мотора" на магистралата при двигателите 150 коня?
5.Имат ли нещо по-специално на което трябва да наблегна оглеждайки такъв двигател?
Благодаря за отговорите предварително и скоро ме чакайте във вашия раздел.:mrgreen:
Боби вземи си 2,4 140 коня и всичко ще е идеално ;)
А защо не направо 2,4 150к.с.? :hmm:
nightroller
26-10-2011, 16:31
А защо не направо 2,4 150к.с.? :hmm:
а защо не 2.4 - 175 коня :)
Не искам JTD поради няколко причини: Висока стойност на гражданската отговорност; по-висока стойност за гориво на 100км в сравнение с 2.0ТС двигател на газ; скъпа поддръжка; скъпи части за ремонт; постоянни проблеми с електрониката на мотора.На година въртя м/у 20-30000км, а тази година ще са и над 30000 така, че ми трябва кола с ниска стойност за гориво на 100км.
Карам нормално и спокойно с около 100-110 извънградско и 130-140 на магистрала.Мисля, че този двигател ще върши добра работа и не би трябвало да имам проблем с него.
Днес обикалях по Горубляне, ходих и до Пловдив, но нищо не харесах. Т.С. моторите имат ли проблеми с дебитомера?
Човека к'во пита, а вие като в този виц:
Млад човек кандидатства за длъжността продавач-консултант в голям хипермаркет. Управителят е много скептично настроен, но младежът настоява да го вземат за кратък пробен срок, даже и без заплата, и след като видят на какво е способен, да решат окончателно подходящ ли е за длъжността. Така и правят.
На следващия ден управителят забелязва, че новоизпеченият продавач твърде дълго се задържа с клиент в спортната зала. Приближава се, за да чуе по-добре как се изявява младежа.
-Да, тази въдица е чудесен избор, - говори той на клиента - отлично немско качество! Освен това към нея получавате безплатно и полезен набор от дребни аксесоари. Между другото, истински голяма риба едва ли бихте хванали до брега. Желаете ли да Ви предложа надуваема лодка с помпа? Имаме голям избор.
След като клиентът е оборудван и с гумена лодка, продавачът го убеждава да си вземе и от чудесните полски палатки, които според нуждата могат да бъдат разпънати и като двуместни, и като осемместни. Накрая си тръгва, натоварен с планина от стоки.
Управителят се приближава до младия продавач и го потупва по рамото:
-Браво, ти наистина се справяш чудесно! Клиентът дойде за една въдица, а ти му продаде половината магазин!
-Но той не дойде за въдица - усмихва се момчето. - Всъщност, дойде за дамски превръзки за жена си и аз му казах: "Не е ли по-добре вместо да се чудите какво да правите вкъщи целия уикенд, да отидете за риба?" :bravo:
Стига с тея дизели бре, вчера на един приятел 8 месечния Ситроен Ц4 Гранд Пикасо му "гръмна" турбото и си остана в Пловдив, пфуууу... :hehe:
Не искам JTD поради няколко причини: Висока стойност на гражданската отговорност; по-висока стойност за гориво на 100км в сравнение с 2.0ТС двигател на газ; скъпа поддръжка; скъпи части за ремонт; постоянни проблеми с електрониката на мотора.На година въртя м/у 20-30000км, а тази година ще са и над 30000 така, че ми трябва кола с ниска стойност за гориво на 100км.
Карам нормално и спокойно с около 100-110 извънградско и 130-140 на магистрала.Мисля, че този двигател ще върши добра работа и не би трябвало да имам проблем с него.
Днес обикалях по Горубляне, ходих и до Пловдив, но нищо не харесах. Т.С. моторите имат ли проблеми с дебитомера?
Разхода на гориво е 1:1, ремонтите също. :book:
nightroller
26-10-2011, 19:04
Колеги, да не превърнем нещата в бензин с/у дизел :)
Просто за мен дизеловия мотор за този модел е по-адекватен ( не казвам по-добър и т.н. ) просто е по-адекватен - мое мнение.
old alfist
26-10-2011, 19:04
Не искам JTD поради няколко причини: Висока стойност на гражданската отговорност; по-висока стойност за гориво на 100км в сравнение с 2.0ТС двигател на газ; скъпа поддръжка; скъпи части за ремонт; постоянни проблеми с електрониката на мотора.На година въртя м/у 20-30000км, а тази година ще са и над 30000 така, че ми трябва кола с ниска стойност за гориво на 100км.
Карам нормално и спокойно с около 100-110 извънградско и 130-140 на магистрала.Мисля, че този двигател ще върши добра работа и не би трябвало да имам проблем с него.
Днес обикалях по Горубляне, ходих и до Пловдив, но нищо не харесах. Т.С. моторите имат ли проблеми с дебитомера?
И на двете ми Алфи не съм сменял дебитометри, иначе и на двете въздушните филтри са риплесмънт.
BillyBoy`
26-10-2011, 23:03
Колеги, да не превърнем нещата в бензин с/у дизел :)
Просто за мен дизеловия мотор за този модел е по-адекватен ( не казвам по-добър и т.н. ) просто е по-адекватен - мое мнение.Човека пита за 2.0TS.
а дизеловия няма проблеми с електрониката. 1.9JTD 105 има, но той не се слага в 166.
може да видиш моите ремонти, само електрониката не съм правил :roll2:
Jivko7777
26-10-2011, 23:15
постоянни проблеми с електрониката на мотора.
Другото ок ама това незнам как го измисли :)
Вие съвсем го отчаяхте!!!
Доколкото съм чувал обслужването да ЖТД-то и на Т.С.-а са горе-долу еднакви.
За гражданската си прав :machinegunner::sniper::machinegunner::wierdo:.
ЗА данъка - просто да не говорим, че ми е болна тема... :brickwall::brickwall::brickwall:
Определено обаче, ако ще слагаш пропан-бутан - газов инжекцион!
а дизеловия няма проблеми с електрониката. 1.9JTD 105 има, но той не се слага в 166.
може да видиш моите ремонти, само електрониката не съм правил :roll2:
Твойта тема не искам да я чета отново защото няма да си купя никога 166-ца.:wierdo:
Решил съм да е бензинова следващата кола така, че давайте акъл какво да гледам.:bouncing_smiley:
Здравей Боби, и аз поради изброените от теб причини си взех бензинка макар ,че всички ме съветваха да е дизел, и не съжалявам.Ако не си карал 166 2,0тс дай да си направим една среща да ти дам да покараш моята и да ти обясня като цени на части и разход на гориво поне доколкото съдя по моята кошница. Направо да се разберем с Глигана , владо и останалите и да си направим една среща :cheers:
Здравей Боби, и аз поради изброените от теб причини си взех бензинка макар ,че всички ме съветваха да е дизел, и не съжалявам.Ако не си карал 166 2,0тс дай да си направим една среща да ти дам да покараш моята и да ти обясня като цени на части и разход на гориво поне доколкото съдя по моята кошница. Направо да се разберем с Глигана , владо и останалите и да си направим една среща :cheers:
Ти вярно, че имаш 166-ца и то ТС.Въобще не съм се сетил за това.Сега ще пусна едно предложение в "нашия" раздел за срещичка. Карал съм само 2.5 В6 и върви много.:bouncing_smiley:Оказва се голям проблем намирането на този двигател.Вече се оглеждам и за 2.0 Турбо, но и те са дефицит.От 4 набелязани коли 3 са продадени.:shocking:
Никой ли не е гледал дали ще стане темпомат на този двигател?
Току-що проверих и излезнаха към десетина обяви за '166' 2.0Т/2.5/3.0 - не можеш ли да си харесаш нито една?
ecotronic
27-10-2011, 15:23
Твойта тема не искам да я чета отново защото няма да си купя никога 166-ца.:wierdo:
Решил съм да е бензинова следващата кола така, че давайте акъл какво да гледам.:bouncing_smiley:
Здравей колега!
Едва ли аз съм човекът, който може да ти даде най-правилната насока. Сравнително отскоро експлоатирам този автомобил.
До настоящия момент мога да кажа само едно:
Възхитен съм от качествата му, като комфорт, динамика, поведение на пътя, визия, разход.
....
Аз също търсех 2.0 TS, защото мисля, че този мотор добре пасва на това купе. А и аз бях планувал да го газифицирам, та исках и да имам лек запас от мощност.
В момента не усещам абсолютно никаква разлика във вървежа между газ и бензин.
Но може би е редно да послушаш колегите с повече опит.
old alfist
27-10-2011, 18:09
Най-добре да слуша сърцето си, защото в противен случай при всяка несполука ще съжалява за това което е мечтал първоначално.
... давайте акъл какво да гледам.:bouncing_smiley:
Взимай жената или приятелката да я огледа, поне ще е лъскава и със запазен салон... Другото е на късмет.:wow:
Виж мойта жена каква ми избра лятото, пълна пушка е, че и евтино, :tongue2:
Доко, много склекавена?! :?
Доко, много склекавена?! :?
Да бе, то и за това джамбаза намали доста от цената, та чудя се аз що лесно го начупих :wow:, минавали разни да я гледат и викали "Мани я , тая много т'варена":wierdo:. Пък то се оказа спортно окачване bilstein и некво гадно четирибутално брембо с едни гадни големи дискове отпред...даже като я запали не се чу вариатора:coolio:. Та както каза Ненко - 'Некой се е заиграл тука":tongue2: Важното е, че салончето е като ново...:bouncing_smiley:
to_lose_HEART
27-10-2011, 20:01
Да бе, то и за това джамбаза намали доста от ценатал, чудя се аз що лесно го начупих :wow:, минавали разни да я гледат и викали "Мани я , тая много тварена". Пък то се оказа спортно окачване bilstein и некво гадно четирибутално брембо с едни гадни големи дискове отпред... та както каза Ненко - 'Некой се е заиграл тука":tongue2: Важното е, че салончето е като ново...:bouncing_smiley:
:coolio:
Сигурно и двигателя някъв гаден 3 литров шестак :tongue2:
Чист Туйн Спарк, оригинал даже и 2.0 :tongue2:
to_lose_HEART
27-10-2011, 20:04
Моя грешка не прочетох за вариатора
а защо не 2.4 - 175 коня :)
А защо не 2.0 - 155 коня :wow:
Оппаа доста назад съм в темата .... сори...:???:
П.П. Аз сменях дебитомер преди три години - 136лв.
За разликите в поддръжката немога да кажа , защото за тези години съм сменял биалетки, акумулатор и освен консумативите едва ли съм дал повече от 400-500лв. успех
Току-що проверих и излезнаха към десетина обяви за '166' 2.0Т/2.5/3.0 - не можеш ли да си харесаш нито една?
Харесах няколко коли, но всички са продадени.Вчера ходих до Пловдив и там има една доста запазена 2.5 автоматик за 4500лв.Не искам по-долям двигател от 2.0.Може и турбо да е, но да не е 2.5 и 3.0.На Горрубляне има 2 и и двете са гробници.Запалих я и работеше перфектно докато не и дадох газ.Почна да пука, да гърми, смърди на бензин и работоше на 200-300 оборота, централното не работеше, кожата по вратите нацепена, задна дясна врата беше разбивана.Произведена 2000г, а 2002 е била на 82000км по книжката.Сега не ми се мисли на колко е.В момента май са останали само боклуци на пазара(за нов внос говоря).Ще ходя и до Дупника когато имам време.Гледам е с 6 скорости и да е Евро3.:coolio:
---------- Post added at 22:50 ---------- Previous post was at 22:45 ----------
Взимай жената или приятелката да я огледа, поне ще е лъскава и със запазен салон... Другото е на късмет.:wow:
Виж мойта жена каква ми избра лятото, пълна пушка е, че и евтино, :tongue2:
С жена да избирам кола е по-лошо от "шопинг" с 5 момичета.Няма такова мрънкане.:wow: Иначе колата изглежда добра.
old alfist
27-10-2011, 23:25
Моето мнение е - с жена не избирай кола.
Отделно от темата - видях на Доко колата на снимката му и много ми хареса.
С жена да избирам кола е по-лошо от "шопинг" с 5 момичета.Няма такова мрънкане.:wow: Иначе колата изглежда добра.
Моето мнение е с жена не избирай кола.
Отделно от темата - видях на Доко колата на снимката му и много ми хареса.
Мерси, и на мен също.
А нали не ме вземате на сериозно за съвета, жената се взима за кадем и колкото повече мрънка, толкова повече ще те съжали джамбазина...после лесно се начупва цената, па и ако е някоя убавка и им се усмихва 'найш как се правят на баровци, ич не им пука за некви хиляду лева. :tongue2:
Единствения извод до който съм стигнал при покупката на "изгодна" кола втора употреба е, че си е 50+++% късмет.
Boby късмет при търсенето на автомобил. ;-)
Колега, ето за тази обява
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11317844589602814&f1=details
била много запазена, наш колега (не защото си търси кола, ами познава хората от къщата) я е гледал. Не правя реклама, просто се сетих, че ми я показваше. Може да и хвърлиш едно око.
Колега, ето за тази обява
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11317844589602814&f1=details
била много запазена, наш колега (не защото си търси кола, ами познава хората от къщата) я е гледал. Не правя реклама, просто се сетих, че ми я показваше. Може да и хвърлиш едно око.
Извинявам се, ама в тази автокъща са яко селски тарикати. Уж продават коли, но не можело да се пробват преди да се платят, така поне ми беше казано лятото като ги попитах за една Ланча Либра с подвеждаща обява като тази. Отсвирих ги много бързо само като отворих вратата на колата, беше пълен шит, е_баси търговците морни, росни.
Луди гъз-ари в криза, хаха...:machinegunner::hitbycupid:
leshoiad
28-10-2011, 06:40
Братле, аз съм с такъв двигател (155 к.с) вече 2,5 години. Подбери си внимателно въпроси и нека си поговорим на лични. С каквото мога ше ти помогна в избора.
Извинявам се, ама в тази автокъща са яко селски тарикати. Уж продават коли, но не можело да се пробват преди да се платят, така поне ми беше казано лятото като ги попитах за една Ланча Либра с подвеждаща обява като тази. Отсвирих ги много бързо само като отворих вратата на колата, беше пълен шит, е_баси търговците морни, росни.
Луди гъз-ари в криза, хаха...:machinegunner::hitbycupid:
Напълно възможно е. Моя човек е приятел с тях и му дават да ги кара. Към други хора не знам какво отношение имат.
Колега, ето за тази обява
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11317844589602814&f1=details
била много запазена, наш колега (не защото си търси кола, ами познава хората от къщата) я е гледал. Не правя реклама, просто се сетих, че ми я показваше. Може да и хвърлиш едно око.
Може.На пръв поглед от снимките има нещо криво при капака и левия калник.
Аз по-скоро си мисля за тази http://www.cars.bg/u459214
danchev63
29-10-2011, 09:25
Tака от снимките и двете са прилични. Докато не се види намясто няма как да се прецени.Доколкото видях ако не съм объркал на първата са написали 166к.с. мисля си че няма такова производство но може и да бъркам. На втората изобщо няма к.с а по капака няма как да разбереш. Всичко е въпрос на избор и решение на този който купува.
Възникна нов въпрос. TCS систмата какво точно прави?Само система против боксуване ли е или служи и като ASR? Не видях на нито една от преди фейслифта да има ASR, както и на нито една след фейслифта да има TCS.
Сърцето или разумът да слушаме? :crazy:
Определено сърцето! Ако утре се окаже всичко ОК я взимам! Единствено тежкия педал на съединителя ме разколебава!Идва ми да се :Suicide:
Jivko7777
10-11-2011, 01:00
Е тежкия педал нали знаеш за смяна ще е но ще кара още дълго :)
to_lose_HEART
10-11-2011, 07:27
И моят е твърд откакто я взех още февруари, така си я карам още не е мръднал най рано напролет обмислям смяна но не се знае
Може и да е за смяна съединителя, но дори и сменен с нов педала пак е доста тежък. На Т.С. педала е много лек.
Ще ти измислим още пружини за олекване на педала... :hehehm:
Тази обява видя ли я?
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11320755762496838&f1=details
Не съм много запознат, ама не е ли измамно евтина?
savoibul
10-11-2011, 11:45
Възникна нов въпрос. TCS систмата какво точно прави?Само система против боксуване ли е или служи и като ASR? Не видях на нито една от преди фейслифта да има ASR, както и на нито една след фейслифта да има TCS.До колкото съм запознат TCS е само система против боксуване. ASR е система за контрол на сцеплението, т.е. система против боксуване и система против поднасяне, но при 166 ASR преди фейслифта има само 3.0 V6 мотора и то май само произведена след 10.2000г. Инече аз съм с ASR и да ти кажа на сняг върши хубава работа, ама при по спортно шофиране е много хубаво, че го има копчето за изключване, защото с това връщане на газта при пробоксуване може да те изкара извън нерви :furious:
Jivko7777
10-11-2011, 14:45
Тази обява видя ли я?
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11320755762496838&f1=details
Не съм много запознат, ама не е ли измамно евтина?
Това вече е нещо красиво и пазено поне външно!
Точно тази ще купувам тази вечер! На снимки е много добра, но има забележки по интериора, пукнат сто, ръйдясъл халоген, няма ЦД чейнджър и мотора тресе на моменти. Не знам дали да я взимам. Имам да мисля още около час!!
Jivko7777
10-11-2011, 18:08
Точно тази ще купувам тази вечер! На снимки е много добра, но има забележки по интериора, пукнат сто, ръйдясъл халоген, няма ЦД чейнджър и мотора тресе на моменти. Не знам дали да я взимам. Имам да мисля още около час!!
Бай бобо или някой друг погледнаха ли я?
Не. :)
Да го поздравим за преминаването в отбор 166 вече. Макар и не с т.с. мотор. :hehehm: Избора на сърцето надделя.
danchev63
11-11-2011, 12:20
До колкото съм запознат TCS е само система против боксуване. ASR е система за контрол на сцеплението, т.е. система против боксуване и система против поднасяне, но при 166 ASR преди фейслифта има само 3.0 V6 мотора и то май само произведена след 10.2000г. Инече аз съм с ASR и да ти кажа на сняг върши хубава работа, ама при по спортно шофиране е много хубаво, че го има копчето за изключване, защото с това връщане на газта при пробоксуване може да те изкара извън нерви :furious:
Колега и аз имам VDC и ASR не само посочената от теб ги има тези неща. Прав си в едно че тези системи са въведени след 2000г и явно са на случаен принцип монтирани(виждал съм със VDC но няма ASR или обратното). VDC - вениш динамик контрол(незнам как се пише на английски) - на български е динамичен контрол на автомобила и включва всички системи до момента на производство ( има вече и нови те не са включени).
Може някъде и да бъркам но такава информация съм събрал за себе си.
savoibul
11-11-2011, 16:23
Колега и аз имам VDC и ASR не само посочената от теб ги има тези неща. Прав си в едно че тези системи са въведени след 2000г и явно са на случаен принцип монтирани(виждал съм със VDC но няма ASR или обратното). VDC - вениш динамик контрол(незнам как се пише на английски) - на български е динамичен контрол на автомобила и включва всички системи до момента на производство ( има вече и нови те не са включени).
Може някъде и да бъркам но такава информация съм събрал за себе си.Ами нека някой по запознат да опише какво точно е ASR и VDC, как точно се познава дали го имаш това VDC, защото никаде нито по табло, нито по бутони пише VDC или ако имаш ASR то върви заедно с VDC? Аз помолих мой познат да ми преведе от книжката на колата ми и той ми обясни, че щом имам на таблото знак със "!" вписан в триъгалник и оградени с кръгла стрелка значи имам и VDC (поне така писало в книжката ми), а ASR си пише на копчето пред скоростния лост. Друго което съм открил е, че системата против боксуване се гаси от бутона пред скоростния лост (на който пише ASR), а тази против поднасяне не се изклюява, само спира да ти свети индикацията на таблото при задействане, когато изключиш бутона ASR пред скоростния лост, инече пак си работи.
danchev63
11-11-2011, 17:57
Ами нека някой по запознат да опише какво точно е ASR и VDC, как точно се познава дали го имаш това VDC, защото никаде нито по табло, нито по бутони пише VDC или ако имаш ASR то върви заедно с VDC? Аз помолих мой познат да ми преведе от книжката на колата ми и той ми обясни, че щом имам на таблото знак със "!" вписан в триъгалник и оградени с кръгла стрелка значи имам и VDC (поне така писало в книжката ми), а ASR си пише на копчето пред скоростния лост. Друго което съм открил е, че системата против боксуване се гаси от бутона пред скоростния лост (на който пише ASR), а тази против поднасяне не се изклюява, само спира да ти свети индикацията на таблото при задействане, когато изключиш бутона ASR пред скоростния лост, инече пак си работи.
На снимката съм отбелязал знака за VDC. Ако го няма значи няма тази система. ASR аз си го превеждам така - "автоматична стабилизираща система". Нямам представа дали има роля и против боксуване. Обясниха ми, че има сензор наречен G, който следи ориентацията на колата. Има още един сензор(електронна платка във волана) който следи ъгъла на завиване на колелетата, така двата сензора определят една траектория която автомобила се стреми да поддържа и това е стабилизиращата система. VDC от своя страна чрез компютъра и ABS(антиблокиращата система) упражнява регулиране на оборотите на автомобила - отнема газта - или натиска съответната спирачка на колелото което превърта за да изравни оборотите. Тези действия се извършват само ако компютъра подаде съответния сигнал, което значи, че може само да намали горивото на двигателя или само да натисне съответната спирачка или едновременно да задейства и двете. Това обяснение давам само с уговорката, че на мен така ми е обяснено ако някъде съм сгрешил значи или не съм разбрал или са ме излъгали мен.
danchev63
11-11-2011, 18:28
На снимката съм отбелязал знака за VDC. Ако го няма значи няма тази система. ASR аз си го превеждам така - "автоматична стабилизираща система". Нямам представа дали има роля и против боксуване. Обясниха ми, че има сензор наречен G, който следи ориентацията на колата. Има още един сензор(електронна платка във волана) който следи ъгъла на завиване на колелетата, така двата сензора определят една траектория която автомобила се стреми да поддържа и това е стабилизиращата система. VDC от своя страна чрез компютъра и ABS(антиблокиращата система) упражнява регулиране на оборотите на автомобила - отнема газта - или натиска съответната спирачка на колелото което превърта за да изравни оборотите. Тези действия се извършват само ако компютъра подаде съответния сигнал, което значи, че може само да намали горивото на двигателя или само да натисне съответната спирачка или едновременно да задейства и двете. Това обяснение давам само с уговорката, че на мен така ми е обяснено ако някъде съм сгрешил значи или не съм разбрал или са ме излъгали мен.
Колега ето превод на текста от книжката чрез гугъл:
VDC И ASR
СИСТЕМИ
(По искане за версии / пазари
където е приложимо)
VDC СИСТЕМА (превозно средство
Dynamics Control):
ОБЩИ
VDC е електронна стабилност на превозното средство система за контрол, които действат на въртящ момент и спиране на колелата по диференциран начин, помага да донесе кола обратно към правилния курс в случай на загуба на сцепление.
Докато пътуват с автомобила е подложена на напречните и надлъжните сили, които могат да да се контролира от водача до към когато гумите предлагат адекватно поведение на пътя;
, когато това попада под минималното ниво, колата започва да се отклонява от курса изисква от водача.
Горе всички по неравни повърхности (като например
павета, или поради наличието на вода,
лед или почвата), промени на скоростта (при ускоряване или спиране) и / или курс (Завои или необходимостта да се избегнат пречките) може да доведе до гумите да губят сцепление. Когато сензорите долавят и условия, което би довело до занасяне, системата VDC актове на двигателя и спирачките, генериране стабилизиращ момент.
VDC работата на системата
Система VDC се включва автоматично когато колата е започнала и не може да бъде изключен. Все още обаче е възможно да се намалят извън експлоатация на ASR система натискане съответния бутон в центъра конзола. Основните компоненти на системата VDC са:
- Звеното за електронно управление, които обработва сигнали, получени от различни сензори и води до най-подходящата стратегия;
- Сензор, който засича позицията на кормилното колело;
- Четири сензори, които откриват на въртене скорост на всяко колело;
- Сензор, който открива въртене на кола около вертикалната ос;
- Сензор, който открива със странично ускорение(Центробежна сила).
Производителността на системата нива, по отношение на активните безопасност, не трябва да предизвиква водача да тече безсмислено и неоправдано рискове. Движеща сила за поведение трябва винаги да да са подходящи за условията на повърхността на пътя, визия и трафик. Отговорността за безопасността на движението по пътищата е винаги и така или иначе превозното средство грижа на водача.
Системата VDC помага на водача да запазите контрол на автомобила в в случай на загуба на сцеплението на гумите. Сили, предизвикани от системата VDC да се контролира липсата на стабилност на автомобила винаги и така или иначе зависи на сцепление между гумата и пътната настилка.
Сърцето на системата VDC е сензор, който произхожда от областта на въздухоплаването, който открива завъртане на колата около вертикалната си ос. Центробежните силите, генерирани, когато колата работи на завой са открити от един много чувствителен, сензор за странично ускорение.
Стабилизиране на действие на системата VDC се базира на изчисленията, направени от електронна система за контрол, единица, която обработва сигнали, получени от въртене на волана, страничното ускорение и индивидуални сензори за ротация на колелото. Тези сигнали позволяват на блока за управление За да признае маневра, водачът има намерение да направя, когато завъртите волана
колело. Контролният блок обработва информация, получени от сензори и е следователно може да се открие позиция на колата и я сравнява с траектория на водача биха искали да следват миг от миг. В случай на несъответствие, контролното устройство избира и команди на най-подходящите действия да
донесе на автомобила обратно до необходимата курс в рамките на частица от секундата: спирачна една или повече колела в различен спиране сила и, ако е необходимо, той намалява мощността, предавана от двигателя. Коригиращи действия са се променили и
контролира непрекъснато, докато колата се връща
на задължителен курс.
Действието на система VDC значително повишава активната безопасност на превозното средство при много критични ситуации и е особено полезно, когато на пътя условията на повърхността сцепление се променят.
За VDC, ASR и ABS системи за работа правилно, гумите трябва да бъдат от една и съща марка и тип на всички колела, в перфектни условия и преди всичко на определен тип, марка и размер.
ASR ФУНКЦИЯ (Antislip Регламент "): ОБЩИ ASR система интегрира система VDC контролиране на превозното средство шофиране и следващите в експлоатация автоматично всеки един момент, или както на задвижващите колела, занасяне. Две различни системи за контрол се активират, в зависимост от условията за плъзгане:
- Ако занасяне се отнася както за шофиране колела, защото то е причинено от прекомерно мощност предадена, система ASR намаляване на намаляване на мощността, предавана от на двигателя.
- Ако занасяне се отнася само до едно място за управление колела, система ASR съкращения в автоматично спиране на занасяне колело, с ефект, подобен на този на самостоятелно самоблокиращ диференциал.
Действието на системата ASR е особенополезни при следните условия:
- Влачене на вътрешното колело на прегъвайте, поради ефекта на динамичните промени на товара или над ускоряване.
- Прекомерна власт, предавани колела, също и по отношение на условията на пътната настилка.
- Ускоряване на хлъзгави, заснежени или заледени
повърхности.
- В случай на загуба на сцепление на мокра повърхност (аквапланинг).
Включване на НА ASR ФУНКЦИЯ
ASR Функцията се включва автоматично всеки път, когато двигателят се стартира. При пътуване е възможно да превключите система и отново натискате ключа (A-fig. 144) на централната конзола.
Предупредителна светлина (B-fig. 144) ключ се оказва да се посочи, че системата е изключен.
Ако функцията е изключена по време на пътуване, тя ще се превърне отново автоматично следващия път, когато двигателят се стартира.
ВАЖНО При шофиране на сняг, снабдени с вериги за сняг, ако могат да бъдат полезни за да изключите функцията ASR: в тези условия в действителност, влачене на шофиране колела при потегляне помага да се получи по-добро сцепление.
Рязане на НА VDC СИСТЕМА
Рязането на система VDC е показан от мигането на предупредителна светлина (A-fig. 145) на арматурното табло, да информира водача, че колата е в критично
условия на стабилност и сцепление.
VDC И ASR СИСТЕМА
НЕВЪЗМОЖНОСТТА ПРЕДУПРЕЖДЕНИЯ
В случай на повреди на VDC и ASR системи изключите автоматично и предупредителна светлина (A-fig. 145) на инструмент клъстер свой ред върху горящите постоянно.
В таблицата по-долу обобщава индикации от предупредителни светлини в различните условия на работа. В случай на повреда на VDC или ASR системи, колата се държи като версия, които не са оборудвани с тези системи:
във всички случаи, се препоръчва да контакт Упълномощен Alfa Romeo възможно най-скоро.
Условия за използване на предупредителна система ASR VDC предупреждение светлина ABS предупредителна светлина EBD предупредителна светлина или светлина вина за състоянието на бутона на касетъчните на касетъчните на касетъчните Стартиране на двигателя лампа за около за около за около за около
(Превръщането от ключово значение за MAR) проверяват 4 секунди 4 секунди 4 секунди 4 секунди
Шофиране в
ASR на ASR позволи OFF OFF OFF OFF
Нормален
VDC позволиха
Условия ASR разстояние ASR, увреждания На Off Off Off
Ръчно VDC позволиха
Шофиране в
ASR на ASR активна Off Flashing Off Off
Условия
VDC активни
, които биха могли
ASR разстояние ASR инвалиди На Мига Off Off
причини занасяне
Ръчно VDC активни
ASR ASR система за вина с увреждания На На OFF OFF
Повреда VDC VDC с увреждания На OFF OFF
Повреда VDC / ASR VDC / ASR с увреждания относно Off Off
Повреда ABS ABS / VDC / ASR с увреждания На На На Off
Повреда EBD ABS / VDC / ASR / EBD увреждания На На На На
Това накрая е таблицата но не излиза като такава. За това я оставям така защото горе долу са една под друга колонките.
Оказа се, че е най-обикновен тракшън контрол т.е. само система против боксуване.Не действа като АСР и ако поднесе се оправям сам.:roll:
Взех я колата и сега трябва малко да я реставрирам.Има доста забележки като:
1.Нещо в мотора цъка(най-вероятно е за регулиране на клапани)
2.Централното тотално отказа още вчера(бушона е здрав, но нито една врата не работи)
3.Задно дясно стъкло се кълчи като се вдига
4.Лявото огледало не се прибира електрически
5.Нещо тропа отпред вдясно(най-вероятно горен носач)
6.Липсват хромираните лайсни около предните високоговорители
7.Счупено е копчето на десния прозорец
8.Пепелника разбира се
9.Накладките са на желязо
10.Спукан стоп и стр. мигач
11.Съединителя е за смяна
12.Няма ЦД чейнджър, а само касетка
Мисля, че като за начало е достатъчно.:crybaby: Иначе колата върви много и ме кефи!:bounce8::bounce8:
danchev63
11-11-2011, 18:51
Оказа се, че е най-обикновен тракшън контрол т.е. само система против боксуване.Не действа като АСР и ако поднесе се оправям сам.:roll:
Взех я колата и сега трябва малко да я реставрирам.Има доста забележки като:
1.Нещо в мотора цъка(най-вероятно е за регулиране на клапани)
2.Централното тотално отказа още вчера(бушона е здрав, но нито една врата не работи)
3.Задно дясно стъкло се кълчи като се вдига
4.Лявото огледало не се прибира електрически
5.Нещо тропа отпред вдясно(най-вероятно горен носач)
6.Липсват хромираните лайсни около предните високоговорители
7.Счупено е копчето на десния прозорец
8.Пепелника разбира се
9.Накладките са на желязо
10.Спукан стоп и стр. мигач
11.Съединителя е за смяна
12.Няма ЦД чейнджър, а само касетка
Мисля, че като за начало е достатъчно.:crybaby: Иначе колата върви много и ме кефи!:bounce8::bounce8:
E тези точки не са толкова страшни, пък и част от тях са във списъка за първоначално обслужване. По сериозни са централното и съединителя, но и те се оправят.
Със здраве да си я караш колега и да се гледате взаимно. :-)
old alfist
11-11-2011, 21:44
Честито и от мен - със здраве да си я караш и да и се радваш.
Въоръжи се с търпение и известно количество пари.
Ще си я стегнеш полека-лека - така сме всички, но ти би трябвало да го знаеш.
Двигателист
11-11-2011, 23:43
Хайде и от мен честито, за втори път днес! Пак си взе "талянка" но щом те кефи... Оттук натам единствено хиляди безаварийни колометри! :thumbup:
savoibul
12-11-2011, 09:31
Честито колега, много да си те радва и хиляди безаварийни километри ти пожелавам. А за проблемите помни, че с желание и пари всичко се оправя.
Честито!!! Дълго и безавариино шофиране!!!
Проблемите са неизбежни - не се притеснявай, ще ги отстраниш :)
А поне спазарихте ли цената, заради тия забележки?
Честито и от мен , колега... Да си я караш с кеф..... Винаги съм казвал , че такава кола в каквото и състояние да е и за каквито и пари да е - винаги са и малко!!!:prescription:
:grin:Благодаря!Хиляди безаварийни километри и на вас.Надявам се за сега това да са и забележките.То километрите ще си покажат. Цената е спазарихме на 3300, като с прехвърляне и сняма на толони ми излезе точно 3500лв.
Оказа се, че е най-обикновен тракшън контрол т.е. само система против боксуване.Не действа като АСР и ако поднесе се оправям сам.:roll:
Взех я колата и сега трябва малко да я реставрирам.Има доста забележки като:
1.Нещо в мотора цъка(най-вероятно е за регулиране на клапани)
2.Централното тотално отказа още вчера(бушона е здрав, но нито една врата не работи)
3.Задно дясно стъкло се кълчи като се вдига
4.Лявото огледало не се прибира електрически
5.Нещо тропа отпред вдясно(най-вероятно горен носач)
6.Липсват хромираните лайсни около предните високоговорители
7.Счупено е копчето на десния прозорец
8.Пепелника разбира се
9.Накладките са на желязо
10.Спукан стоп и стр. мигач
11.Съединителя е за смяна
12.Няма ЦД чейнджър, а само касетка
Мисля, че като за начало е достатъчно.:crybaby: Иначе колата върви много и ме кефи!:bounce8::bounce8:
Боби,точно АСР-а е система против боксуване,а ВДЦ е система за стабилност,и в двата случая всичко се управлява от АБС-а,демек като боксуваш ти спира колелата,и ти връща сама педала на газта:noooo::noooo::noooo:
В случая спира ли колелата или само отнема газта? Щото ми се чини стар ABS-a за целта... :)
А и тя няма сила да буксува :wallbash:
В случая спира ли колелата или само отнема газта? Щото ми се чини стар ABS-a за целта... :)
А и тя няма сила да буксува :wallbash:
Що да е стар бре,но не съм сигурен,мможе и само да ти веъща газта :whistle::whistle::whistle:
Еми 2000-2001 - старичък ми се види.
Еми 2000-2001 - старичък ми се види.
2001 има 147,а при нея участва в АСР-а и ВДЦ-то .:whistle::whistle::whistle::whistle:
Да не отварям нова тема ще питам тук.:-D МОга ли да и сложа 16' джанти на моята?В момента е с оригиналните 17-ки и гледам,че спирачните апарати са на милиметри от тях.Ако сложа 16-ки метални, оригинални от 166 ще станат ли?
digitalundgrd
18-11-2011, 13:10
Мисля, че само с лети оригинални 16ки от 166 стават и то точно определен модел ;)
http://i5.ebayimg.com/07/i/001/10/fb/c3dc_35.JPG
http://cdn.images.pistonheads.com/aimg/2104/2104472-3.jpg
Внимавай, защото има 16ки с подобна шарка на тия горните, но те НЕ СТАВАТ за големите апарати от пред ;)
http://www.motorplexuk.com/veloces/img/1083608DA81ECC87B428FBB93ADA2363.jpg
Можеш да ги познаеш по това, че първите са като леко хлътнали в средната част на джантата, докато тези които не стават средната част на джантата е права...
Много благодаря за изчерпатения отговор!:notworthy: Явно ще си карам с тези.:-D
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.