View Full Version : малко помощ за монтаж на термостат от рено 5
venko8585
01-11-2011, 07:23
здравейте, въпроса ми е как точно се монтира тоя термстат штото от линковете не ми става ясно,ако някой го е правил да сподели
BillyBoy`
01-11-2011, 09:57
Първо взимаш стария термостат и му изкорубваш всичко отвътре.След като направиш тази процедура си го монтираш обратно на местото където си стои.Взимаш термостата от реното и го намушваш във широкия мъркуч които отива към водния радиатор.Само че предварително си намираш някаква тръбичка или там каквото ти попадне под ръка което да е със със вътрешния диаметър на дебелия мъркуч един вид да го ползваш като дорник за да намушкаш термостата на реното навътре във мъркуча колкото трябва.Преди да започне вкарването на термостата във мъркуча намазваш лекичко със масълце отвътре.След като вкараш термостата от реното отпред във предния краи го стягаш лекичко със една скоба.Ако си малко по сръчен цялата процедура може да ти отнеме максимум 30мин.Наливаш си антифриза след като си стегнал всички скобички,палиш,обезвъдушаваш и караш,аз съм така вече две години почти.Късмет и търпение:).
starata alfa
01-11-2011, 10:22
на алфите термостатите блокират в отворено положение и мисля че може и без да се избушва стария термостат
абе по-добре е да се изкорми. иначе тоя от рено се набива от тая страна на маркуча която е до оригиналния термостат.
И посоката е много важно да се спази, ако не си сигурен обърни внимание преди да изтърбушиш твоя на коя страна му е пружината - по същия начин трябва да е и на новия
venko8585
01-11-2011, 11:34
само не разбрах на долния или на горния маркуч на радиатора и за термоста от коя година да е реното че маи са различни
от твоя термостат излиза маркуч към радиатора. на него набиваш. каква ти е колата. термостата го избираш на градуси.
venko8585
01-11-2011, 17:33
1.6 боксер е колата, не сам обърнал внимание ама не излизат ли 2 маркуча от термостата или се бъркам
1.6 боксер е колата, не сам обърнал внимание ама не излизат ли 2 маркуча от термостата или се бъркам
Даже са и повече. На теб ти трябва дебелия който отива към горната част на радиатора.
Dikata_BG
01-11-2011, 17:50
Колега с тези неоргиналски части мога да препоръчам да не се занимаваш вярно че на италианските коли са им малко по скъпо термостатчето но за да ти е мирна главата 60-70 кинта и всичко спи.
П.С. аз винаги предпочитам така
venko8585
01-11-2011, 17:51
мислех че се слага на долния
мислех че се слага на долния
в голяма грешка си - винаги е на топлата вода, а тя е винаги горе
venko8585
01-11-2011, 18:06
мислех че топлото отива от доло на горе
мислех че топлото отива от доло на горе
влиза отгоре топла, минава през радиатора, охлажда се, постъпва охладена в ДВГ, загрява се отнемайки температура от ДВГ, издигайки се нагоре, влиза отгоре в радиатора......
venko8585
01-11-2011, 18:19
а някакав термостат да ми препоръчате
vlado_iv
01-11-2011, 18:25
Точно там трябва да влезе този от реното,но махни стария.
Много лесно и бързо става тази процедура.
Има няколко варианта на РЕНО 5,зависи от цената и качеството
А това е мотор ТС,но дано да се ориентираш!
УСПЕХ в начинанието
http://picbg.net/u/26915/17494/thumbs/591907_fr.jpg (http://picbg.net/pic.php?u=26915bUDPF&i=591907)
УВЕЛИЧИ РАЗМЕРА
venko8585
01-11-2011, 19:25
моя е боксер ама ше измислим нешто
Колега аз съм с ЖТД от година и половина съм с такъв термостат....не съм изкормвал нищо и да чукам на дърво стрелката не мърда от една идея под 90 градуса....нито зимата нито лятото :)
ФЕРАРИСТ
01-11-2011, 20:20
на алфите термостатите блокират в отворено положение
Абе и аз така си мислех, докато след едно спускане термостата ми е затворил, и после след като не отвори, за 3 км по байра нагоре ми лъхна гарнитурата на главата.......
Иначе и аз съм с термостат от Рено 5 на трите си коли и никакви ядове.....
И аз ще слагам такъв,че два купувам вече нови и стрелката не мърда от 70 градуса,а в магазина казват,че така трябвало да бъде за тези коли.
venko8585
02-11-2011, 04:19
в събота ще го сменям че ми даржи около 75 градуса и испаритела ми седи хладък май ми харчи повечко
малко в страни от темата ама да не пускам нова.. та какъв е този малък филтър там не трябва ли да има маркуч?? и каква е разликата с него? :evilsmiley:
sp_romeo1
02-11-2011, 10:37
От там двигателя му смуче въздух при празен ход.Иначе по темата...от една седмица и аз съм с термостат от ренде(Valeo) и пак 70 градуса...честито
мислех че топлото отива от доло на горе
топлото отива там където го натиска помпата. термостата отваря големия кръг. той е блок-термостат-радиатор-и обратно. оригинално термостата е така поставен че да усеща адекватно температурата. ако набиещ тоя от реното много навътре в маркуча или от другата му страна, той няма да усеща адекватно температурата и можеш да прегрееш двигателя.
за боксер има няколко варианта
-нов - 30-50лв
-от рено 10-15лв
-черупка за термостат от първите серии 33. техните термостати се разглабят и се сменя само елемента вътре 10-15лв.
преди това обаче се увери наистина че не ти работи термостата. има писано как се проверява.
vlado_iv
02-11-2011, 20:09
От там двигателя му смуче въздух при празен ход.Иначе по темата...от една седмица и аз съм с термостат от ренде(Valeo) и пак 70 градуса...честито
Тя така е по-бърза, бе Гено:jason2:
thecleaner
02-11-2011, 20:33
От там двигателя му смуче въздух при празен ход.Иначе по темата...от една седмица и аз съм с термостат от ренде(Valeo) и пак 70 градуса...честито
И аз ще слагам такъв,че два купувам вече нови и стрелката не мърда от 70 градуса,а в магазина казват,че така трябвало да бъде за тези коли.
Колеги чертичката на която не пише градуси отговаря на 80 градуса на 156цата ;)
при т.с. мотор значи пак става такъв термостат от рено 5 така ли ?? процедурата е същата нали ?
nikit087
03-11-2011, 08:38
Да става и на т.с. мотор
DerMeister
03-11-2011, 09:43
А каква е цялата далавера с този термостат?
Само в цената ли? Колко е разликата?
А каква е цялата далавера с този термостат?
Само в цената ли? Колко е разликата?
До колкото чувам колеги взимат си термостати и пак температурата им стои на 70.....
1- цената е 10-15лв и 2-по-здрав. за тс цената е 60 до 130лв в зависимост с датчик или без.
ФЕРАРИСТ
03-11-2011, 16:34
Не се бъркайте с това колко показва уреда, в повечето случай е грешен......
Примерно на двойката ми стрелката ми стои на 70 и не мърда, а екуто виждам през Екускана че чете 84 градуса, което е повече от нормално.......
Термостатите от Рено 5 са два типа, или поне аз 2 съм виждал - едните отварят на 83 градуса, другите на 86.......аз лично съм си взел трите на 83 градуса и ползвам тях.......така че не е важно какво показва уреда, а какво вижда екуто......
П.П - за по близки с заводските стойности е по добре да се вземе термостат на 86 градуса, но аз така предпочетох....
Ето и малко повече инфо с картинки за монтажа на термостат от Рено 5:
Термостат ??? (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=680311&postcount=53)
само за спорта да кажа, че се оказа че има доста модели термостати, все пак аз намерих един който отваря на 86 градуса, и карам вече 2г. с него. Никакви ядове. Кове на 90 и всичко е супер.
venko8585
06-11-2011, 12:33
здравейте отново та тоя термостат в маркуча ли се набива че нешто не сваштам
ФЕРАРИСТ
06-11-2011, 15:51
Да...
venko8585
13-11-2011, 10:57
здрвейте отново най накрая го монтирах термостата ама нешто не е добре стрелката е под 80 градуса и като карам пада оште малко
тая стрелка е ориентировъчна. не и вярвай. закача се колата на диагностика и се гледа колко градуса показва компютъра.
За 2.4 става ли такъв термостат?
става за всичко на което маркуча позволява да го набуташ.
За 2.4 става ли такъв термостат?
Става, лично съм го слагал.
Ще си купя такъв да видя дали ще има ефект, че тоя Behr много бавно действа :D
какво значи "бавно действа". той държи затворен големия кръг докато се качи температурата на двигателя, после се отваря. вашите дизели са известни с това че бавно загряват, което е само проблем за комфорта, не на системата.
как се проверява термостат е писано. ако е заседнал в отворено или затворено положение, тогава е за смяна.
Имам момент в който вдига малко към 65градуса температура като я карам и то повече от 6-7км и ако спра някъде температурата пада, за мен си е заседнал в отворено положение, и неможе да стигне работна темперарура като е по-студено вън трябва 15км да мина и евентуално тогава я стигне 85 градуса я не.
палиш колата и с ръка хващаш дебелия маркуч излизащ от термостата и отиващ в радиатора.
при работещ термостат- маркуча остава хладък докато двигателя не стигне работна температура и термостата не се отвори. тогава маркуча става горещ изведнъж.
при термостат заседнал в отворено положение - маркуча се загрява плавно с двигателя.
при термостат заседнал в затворено положение - маркуча си остава хладък, двигателя прегрява.
според това което пишеш, май проблем няма.
при мен на 70 градуса отваря както е хладен маркуча и изведнъж идва гореща струя :) обаче тия 70 градуса колко са верни направо не ми се мисли .. 100 процента термостата си отваря точно просто това нещо не отчита както трябва нз ако се подмени с ново дали ,ще почне да отчита като хората
при мен на 70 градуса отваря както е хладен маркуча и изведнъж идва гореща струя :) обаче тия 70 градуса колко са верни направо не ми се мисли .. 100 процента термостата си отваря точно просто това нещо не отчита както трябва нз ако се подмени с ново дали ,ще почне да отчита като хората
И при мен беше така и като сложих един от рено и взе да показва 90 градуса :)
значи трябва да се орентирам към термостат и аз то се е видяло :)
И аз,може би ще трябва да се замисля за едно такова термостатче....Имам същите симптоми.
venko8585
17-11-2011, 18:53
горе доло е добре държи 80 градуса ,а бе за десет кинта си заслужава
А,да питам само от Рено 5 ли става,или и от друг модел.Клиото ми се струва с еднакъв мотор като на 5цата.
п.п.От бензиново Рено става въпрос,нали?!
А,да питам само от Рено 5 ли става,или и от друг модел.Клиото ми се струва с еднакъв мотор като на 5цата.
п.п.От бензиново Рено става въпрос,нали?!
Бензиново Рено 5- 1,4
venko8585
30-10-2012, 08:09
здр след един изминат зимен сезон без проблеми мисля да сменя термостата че нешто не духа много топло а и бавно загрява
killuminati
30-10-2012, 14:53
някой знае ли колко е диаметъра на маркуча който влиза в термостата на АР 146 1.4 T.S. Също така и диаметъра на термостата от Рено 5? Прегледах темата от Фият форума която е пратил колетага и ще кажа, че си заслужава играчката. Идеята е дали трябва така да се напъхва както е при Браво-то или при нас идва по-голяма тръбата. Ще се радвам да споделите. ПС също така ми е интересно какъв термостат да търся (83 градуса?)
ivailo rachev
30-10-2012, 16:33
За диаметъра на маркуча не мога да кажа,но мисля че е същия.Термостатите на всичките мотори на рено 5 са еднакви и отварят на 92 градуса,но има заменки на по-високи градуси.Да трябва да се направи по същия начин както е описано в темата във Фиат форума.
starata alfa
30-10-2012, 16:53
ето малко полезно инфо от колегите
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=55058&highlight=%F2%E5%F0%EC%EE%F1%F2%E0%F2+%F0%E5%ED%EE
тоя термостат става ли за колата от подписа ми щото днес си поръчах vernet за 70 лв.....
starata alfa
30-10-2012, 21:42
ако влезе в маркуча на радиатора става
JORDANGT
30-10-2012, 22:22
Първо сложих от Рено 5 83гр. и ми отваряше на 70гр.След това монтирах от Рено 5 ДИЗЕЛ на 89гр. и сега уж държи към 90г.
ПС.Сега температурата ми играе между 75 и 95гр.Все едно че отваря малко по късно,но за сметка на това водата от вторият кръг е по-охладена и когато отвори Т. пада??? Сменях скоро радиатор(обезвъздушил съм),но не съм изтърбушвал термостата.Дайте идеи.
Извода ми след
-термостат втора употреба -2бр. -30лв.
-термостат Рено 83 и след това 89гр.-22лв.
-два пъти по 4л. антифриз -40лв.
=
92лв.
По-добре да си бях купил оригинален
с датчик за тези пари.
Това,че евтиното излиза скъпо се оказа вярно при мен.
Аз си взех един от Рено 5 - 9 лева. До колкото си спомням беше на 88 градуса нещо такова. Преди това загряваше на 70 градуса. След слагането на термостата от Рено, градусите коват на 90 без една идея ;)
П.с. Малко трудно влезе при мен термостата в маркуча.
Съвет: Покарайте малко преди да започнете, за да може маркуча да се нагрее и да е по еластичен ;)
ivailo rachev
31-10-2012, 08:15
Извинявам се объркал съм си поста,не отваря не 92,а на 82-83 градуса .Иначе за въпроса на колегата дали ще стане на 1.8-цата,трябва да пробваш както каза колегата по-горе дали ще влезе в маркуча,който излиза от термостата,но задължително трябва да се изтърбуши оригиналния термостат.
ами при мен май няма да стане защото диаметъра на маркуча ми е ако не се бъркам 35 мм а на термостата 42,5 което си е сериозна разлика... и взех оригиналния термостат скъп ама кво да се прави италианска работа ;) и един въпрос- колко литра антифриз ми трябват за моя мотор??
starata alfa
31-10-2012, 14:01
по спомен за 1.8 бяха 7,2 или 7,8 литра събира системата
ivailo rachev
31-10-2012, 14:45
Най-добре си направил като си взел оригиналния термостат.Системата ти хваща 7.9 литра течност.
ами сложих го новия термостат vernet сега държи 80 гр. парното топли всичко е наред само дето май не налях хубав антифриз сложих Мотох дано няма проблем :) тва е от мен
ivailo rachev
31-10-2012, 20:08
Ами не е от най-хубавите марки,но и с това ще минеш.Преди време на предишните ми коли им купувах габровски антифриз за 4лв./л. концентрат и нищо им нямаше,обаче бяха по-старички,но от както карам италиански коли си наливам винаги хубав и сега на Алфата съм и нагласил Febi bilstein 16лв. за литър и половина,с такъв си карах и Браво-то.
killuminati
31-10-2012, 21:59
16 лева за литър антифриз , на мен маслото ми е 2 пъти по евтино :big_money:
ivailo rachev
01-11-2012, 10:37
16лв. за литър и половина,а все пак имам специално отношение към колата и се кара само с качествени части и консумативи.Малко да оспамя ама маслото ми е 100лв.
killuminati
04-11-2012, 23:22
Добре ще си задам поредният въпрос тук , защото се шашардисах в коя от вичките 100 теми за термостати да пиша.От 2 дни проучвам като някои доктор, пипам маркучи,слухтя и не мога да заявя категорично дали този мой термостат работи или не работи като хората.Като се запали колата до 70 градуса маркуча е хладък.Пипам другият маркуч който отива към газовият изпарител (АГУ) той е много топъл през това време.Като стигне заветните 80 градуса дебелият маркуч става врял и после пак става хладък и така 2-3 пъти си сменя състоянията за кратко време и в крайна сметка тая кола трудно минава над границата от 80 градуса.Само като се забия по задръстванията се случва. Не знам дали да се залавям изобщо да го "кормя" тоя термостат и да слагам от Рено. Стах ме е , че лятото ще изям дървото защото изпарителя е близо до мотора и ще прегрява често. Плюс това дебита на този от рено е по малък.Ще се радвам да дадете мнение по въпроса и най-вече дали тези 80 градуса са нормални за колата.Благодаря предварително
BillyBoy`
06-11-2012, 11:01
Нормални са.Трета зима вече ми предстои да почна със този термостат.За другото не се притесняваи караи си и си свиркаи..
значи според някой не ставало... хм
ето една снимка за невярващите, скобите са две, понеже едната държи термостатчето от ренденцето.
https://lh5.googleusercontent.com/-eBjbJFyfZhI/UJpwgCdyxKI/AAAAAAAAD_Q/XUMjM4oYTKs/s640/DSC_0282.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-PWVw0sZP5ME/ThbFOgxm1iI/AAAAAAAACL8/6v8jjHGhFw8/s640/DSC_0299.jpg
нещо странно при мен преди седмица смених термостата и извънградско ми държи около 80 гр. а градско вчера забелязах в задръстванията стрелката е на 90 някъде така ли трябва да е ???
това е добра новина определено ;)
Здравейте,така като чета голяма част от колегите нямат проблем с термостатите,70-80 гр.Реших да дам "определение" за неработещ термостат на 146 1.9 JTD .12км градско спокойно каране в студа -стрелката не отлепя,същото растояние с "мръсна газ" достига 60градуса ,15-20 сек на 5-та пак стрелката на 0.Сложих от рено 5 ,5-6км70град.10 км-90.за което изказвам благодарности на колегите от форума за съветите!:cheers:
killuminati
03-02-2013, 01:50
Да видим лятото какво ще става:) май много хора с термостати от рено ще изпищят.
за кое лято става въпрос. щото темата е от 2011,а номера с поставянето на термостат от рено на какви ли не коли е още по-стар и още няма човек който да се е оплакал.
лятото е като зимата, абсолютно никакви проблеми не съм имал, дори и в трафик стрелката не мърда!!!
Moris_zh
03-02-2013, 21:24
Не е толкова страшно Колеги, при правилен монтаж този термостат работи добре и двигателя си държи оптимална температура и лятото и зимата.
BillyBoy`
04-02-2013, 10:46
Да видим лятото какво ще става:) май много хора с термостати от рено ще изпищят. Дебита е малък и ще има шоу като от фонтаните на Беладжио :neko:Тая глупост от къде я измисли?Лятото на 40 градуса и кусур във Пловдив и със 140 по магистралата не съм имал дертове,пък ти тия филми кои ти ги прожектира незнам!Почти 3 години изкарах така.Сега вече пак със ново такова термостатче.
go6imo6i
11-10-2013, 11:29
Виждам че доста хора са резервирани към тея термостати само да споделя аз какво съм направил. Още като си купих колата имаше проблем с охладителната система беше зимата и стрелката не отлепяше изобщо изкорубих оригиналния и сложих такъв термостат от рено 5 на 86 градуса и температурата заспа, перката на радиатора не включваше смених резистора обаче пак не включваше и се оказа едно реле. Тогава в AXM бяха по 22 лв и ми се видяха много, взех от викиват пак от рено такова реле за 90 ст. и охладителната система заспа. Пътувам с колата до работа и редовно съм в задръстванията и нямам никакъв проблем с температурата на водата кове малко под 90 гр. зима , лете без значение колко градуса е отвън температурата. Това лято като тръгвах за морето имах малко притеснения но се оказаха безпочвени. На влизане в бургас от ромпетролката до кръговто в 12 на обяд при 35 гр. околна температура с 4 човека в колата на климатик в задръстването 50 мин. стрелката не мръдна над 90гр.(това са около 6км.) след бургас на задръстването на ахелой 8 км. присъщите условия 2 часа само на първа и съединител (откачи ми се крака на тоя съеднител) стрелката не мръдна над 90гр.
P.S. Оригиналното реле е 12v/30A това от рено е 12v/20A имам още 3 в жабката за всеки случай ги взех тогава ако се наложи мога да го сменя докато чакам на червено на някой светофар но две години и 15 хиляди километра вече не се е наложило. За тези които са решили смело действайте по евтиното излиза по скъпо само ако ръцете са ти в гъза и незнаеш какво правиш.!.!.!
juliano155
11-10-2013, 19:12
Виждам че доста хора са резервирани към тея термостати само да споделя аз какво съм направил. Още като си купих колата имаше проблем с охладителната система беше зимата и стрелката не отлепяше изобщо изкорубих оригиналния и сложих такъв термостат от рено 5 на 86 градуса и температурата заспа, перката на радиатора не включваше смених резистора обаче пак не включваше и се оказа едно реле. Тогава в AXM бяха по 22 лв и ми се видяха много, взех от викиват пак от рено такова реле за 90 ст. и охладителната система заспа. Пътувам с колата до работа и редовно съм в задръстванията и нямам никакъв проблем с температурата на водата кове малко под 90 гр. зима , лете без значение колко градуса е отвън температурата. Това лято като тръгвах за морето имах малко притеснения но се оказаха безпочвени. На влизане в бургас от ромпетролката до кръговто в 12 на обяд при 35 гр. околна температура с 4 човека в колата на климатик в задръстването 50 мин. стрелката не мръдна над 90гр.(това са около 6км.) след бургас на задръстването на ахелой 8 км. присъщите условия 2 часа само на първа и съединител (откачи ми се крака на тоя съеднител) стрелката не мръдна над 90гр.
P.S. Оригиналното реле е 12v/30A това от рено е 12v/20A имам още 3 в жабката за всеки случай ги взех тогава ако се наложи мога да го сменя докато чакам на червено на някой светофар но две години и 15 хиляди километра вече не се е наложило. За тези които са решили смело действайте по евтиното излиза по скъпо само ако ръцете са ти в гъза и незнаеш какво правиш.!.!.!
Колега и аз като теб останах доволен.Да си кажа честно след като сложих такъв термостат на 155-та (вече бивша повече от година) разбрах какво е парно и какво е мотора ти да държи стабилна температура.Подкрепям тая интервенция с две ръце.
От мен също имате един глас. От 2 години съм с такъв термостат, ако ви кажа, че стрелката залепва на една идея преди 90 и не мърда и грам :)
Здравейте колеги и аз се замислям да слагам такъв термостат, защото и моя май не затваря напълно(а изкара само 2 години).Направи ми впечатление, че като я запаля и горния маркуч става топъл заедно с двигателя и се стопля целия до радиатора.А снощи още не беше на 80 гр. и долния маркуч беше топъл. Въпроса ми е дали ще мога да напъхам тоя термостат в маркуча на моето ТД? И ако някой колага с ТД е пробвал да сподели как се държи колата с този термостат.
Никой ли нее пробвал такъв термостат на ТД? Като разглеждах темата за термостата забелязах, че на бензиноивите маркуча който излиза от термостата и тръгва към радиатора е прав. А моя като излезе от термостата прави завой на 90 градуса и незнам дали ще стане. Другото което ми направи впечатление е, че моя термостат е различен от другите и затова се чудя дали ще стане? Да не се окаже, че ще се занимавам напразно.
ПОЗДРАВИ!!!
ето го термостата от рено
http://forum.fiat-bg.org/files/51110_121.jpg
тънкия цилиндър трябва да е даже малко навън от маркуча в камерата на оригиналния термостат.
сам си прецени дали става. а и все пак е 10лв нов.
има и друг вид термостати които са без борд и по-лесно се набиват.
killuminati
20-10-2013, 20:41
Аз където бях доста скептично настроен отностно тази преправка , сега съм повече от доволен. Свалих разхода с 2 литра на газ. Оригиналният термостат беше блокирал в отворено положение (нещо типично).Успех на всички
Колега ще споделиш ли какви са тия други термостати, които също стават. Защото мерих вътрешния диаметър на маркуча и е 32 мм., а някъде в темата прочетох, че на този е 42 мм. което си е доста и ми се струва, че ще се пръсне маркуча.
Мерси за инфото предварително.ПОЗДРАВИ!
ето това е единия вид
http://www.niparts.com/Graphics/full/DATA_36%5C482901.jpg
ф41 , а на пръстена ф43,5
това е другия
http://www.varahlutir.is/media/bilder/287/31928796.JPG
той е без пръстен и е ф42,5
значи ако маркуча ти е ф32 вътрешно, разликата в диаметъра е 10мм, значи по 5мм от всяка страна, което не е много. само с поглед няма да влезе, но с гореща вода и веро трябва да стане.
Мерси много колега за изчерпателния отговор. Днес си поръчах термостат, като гледах снимката в магазина май е от втория вид. Не помня точнои каква марка беше, но определено нее ВЕРНЕТ като този дето ми е на колата. Като го монтирам ще споделя как е с него.
п.п. А само да попитам как се обезвъздушава, защото по спомен майстора като го сменяше предния път доколкото си спомням нищо не прави, само изчакахме колата да загрее и да отвори големия кръг.? Така ли става или трябва да се прави и нещо друго?
ПОЗДРАВИ!!!
Здравейте!!!
И аз реших да се възползвам от идеята,но в моя град има един магазин за авточасти и продавача държи да му кажа партномер на термостата за рено или номер на двигател.Така че ако някой мойе да ми каже няколко цифри..................???????????????
Благодаря!!
Двигателя ми е 1,9JTD.
термостат рено 5 /122/ 1,4
от първата картинка следните номера
по wahler
3029.83 - отваря на 83градуса
3029.86 - отваря на 86градуса
вернет
4495.83 - отваря на 83
фацет
7.8226 - 83гр
7.8247 - 86гр
от втората
бер
6.100.83 -83гр
оем номер трябва да е 7701348376
и при двата типа "сензора" е в долната част на термостата като гледате картинката. тоест този сензор трябва да е КЪМ блока на двигателя.
обезвъздушаване със смяна на антифриз става по следния начин независимо от колата:
-налива се концентрат /при нас около 3-4 литра/
-долива се дестилирана /дейонизирана/ вода малко над максимума на разширителното казанче и се затваря
-врътката на парното на макс горещо
-пали се колата и се оставя да загрее за да отвори термостата големия кръг при което нивото в казанчето спада
-форсира се леко двигателя
-ако има пробка за обезвъздушаване са отваря леко докато почне да излиза само антифриз без мехурчета
-гаси се колата И СЕ ЧАКА да изстине
-след като изстине, се отваря капачката на разширителния съд и се допълва с вода до макс.
това е.
Мерси много колега!!! По изчерпателна информация от тази няма каде да намеря.
Радвам се, че има хора като теб, които винаги и по всякакъв начин помагат. Да си жив и здрав колега.
ПОЗДРАВИ!!!
Сърдечно БЛАГОДАРЯ за изчерпателния отговор!!!!!
Очаквах само суха информация за партномер,но съм много приятно изненадан от отзивчивостта ви!!!Пожелавам ви много успехии!!!
няма проблеми, важното е да свършим работа. похвалете се после за резултата.
също не е лошо ако има как да се избие елемента от оригиналния термостат.
Някой може ли да каже как точно да се сложи термостата? Пружината да сочи към купето ?
гледаш къде е тънкия цилиндър от който излиза бутало. това е "сензора". той трябва да е в горещата вода - тоест да сочи към блока. цилиндъра е пълен с течност. когато тази течност се нагрява, се разширява с което избутва буталото. то пък отваря клапата. пружината служи само за да противодейства на буталото. на този принцип работят всички термостати. проста работа.
Вече съм на 90 градуса.Един здрав младеж го натика ,като използва една тръба за дорник.За смазка използва от това за монтаж на гуми.Отне му 3 минути,без да сваляме целия мъркуч,а само единия край към оригиналния термостат.Не съм кормил оригиналния термостат.Дано да няма проблеми през лятото.Мислех си да натисна оригиналния термостат и да му подложа нещо да го блокирам отворен,но се опасявам като отвори напълно да не попадне подложката някъде в системата.Това е за сега,а колата ми е фиат стило .Успех на всички ентусиасти!!!
ФЕРАРИСТ
24-10-2013, 14:14
Тръба за дорник е повече от задължително да се ползва, иначе може да се повреди или огъне нещо дето не трябва.....
Голям кър тези термостати.
Намерих на вернет за 11лв в Евро 07.
В Тех-Ко няма никакви. Довечера след работа,ще го взема,живи и здрави утре може да спретна една темичка за смяната му.
BillyBoy`
26-10-2013, 09:42
Темичка има,а има и доста писано по въпроса.:yes:.
Днес направих модификацията.
Получи се перфектно.
Успях да намеря само вернер 4495.83.
Взех го от Евро 07 за 11.70лв.
Всичко става супер лесно.
1. Махнете акумулатора,отваря се повече място за работа,по-удобно е.
2. Откачете гуменото съединение м/у радиатора и термостата.
3. Свалете скобите на двата маркуча към радиаторчето на парното.
4. От горната страна има още едно тънко маркуче откачете и него.
5. Термостата се държи на 2 болта.При изваждането на термостата внимавайте да не скъсате гумената гарнитурка.
6. Изкормете всичко от елемента,така,че вътре да няма никакви части от стария термостат.Измийте хубаво,стружките(бъдете сигурни,че няма някой боклук останал вътре)
7. Нагрейте маркуча(аз използвах духалката вкъщи),намажете с веро,след като се е нагрял маркуча напъхайте термостата.Не се плашете,че термостата е с външен отвор 43.5мм. а маркуча с вътрешен отвор 32мм.
Маркуча поддава и с дорник,(тръбичка) набутайте термостата в маркуча. На снимка по-долу се вижда колко съм го набутал вътре.
8. Стегнете термостата към маркуча със скоба.
9. След това по обратния ред сглабяте,внимавайте с гарнитурката да не я прещипете и да се прецака при монтажа.
Наливате течност (вода/антифриз) до максимум на разширителния съд,затваряте капачката.Врътката на температурата на "max" оставете колата да свърши магията със самообезвъздушаването.
Използвайте качествени скоби,ако старите се наложи да ги режете. Аз взех на Wurth,имаше и китайчета,но не ми се рискуваше.
Колата закова осемдесетте градуса и не мърда от тях,освен в задръстванията,но перките си вършат работата.
Успех желая на всички колеги.
Да споделя и аз какво направих днес. Вчера пристигна термостата WAHLER(86 гр.), и днес следобед го монтирах в маркуча, като изкормих оригиналния термостат. Запалих колата загря си нормално малко над 80 гр. вдигна и отвори големия кръг. Направи ми впечатление, че маркуча пак се стопляше по малко заедно с двигателя, но не беше горещ докато не мина 80 гр. Преди да сложа термостата в маркуча, като го разглеждах видях, че на клапичката която отваря има една много малка дупчица(така си е оригинално) и си мисля, че заради това стопляше по малко маркуча. Дали всички термостати са така и дали е нормално това. Интересното е като патувам за някъде и взема да спускам по продължително време дали ще спада температурата, но това трябва да се пробва, като тествам ще споделя.
Поздрави!
защо правите глупости... Еднократно давате пари за термостат и го ползвате 5 6 години. Защо е нужно от цигании... има от 60 до 130 лв термостати в зависимост от марката. Дори и най-евтиния ще изкара няколко години спокойно.
Да споделя и аз какво направих днес. Вчера пристигна термостата WAHLER(86 гр.), и днес следобед го монтирах в маркуча, като изкормих оригиналния термостат. Запалих колата загря си нормално малко над 80 гр. вдигна и отвори големия кръг. Направи ми впечатление, че маркуча пак се стопляше по малко заедно с двигателя, но не беше горещ докато не мина 80 гр. Преди да сложа термостата в маркуча, като го разглеждах видях, че на клапичката която отваря има една много малка дупчица(така си е оригинално) и си мисля, че заради това стопляше по малко маркуча. Дали всички термостати са така и дали е нормално това. Интересното е като патувам за някъде и взема да спускам по продължително време дали ще спада температурата, но това трябва да се пробва, като тествам ще споделя.
Поздрави!
този отвор служи да има минимален поток покрай "сензора" така че той да усеща по-адекватно температурата на охладителната течност.въпрос на техническо решение. от него няма да ти изстива колата гаранция.
защо правите глупости... Еднократно давате пари за термостат и го ползвате 5 6 години. Защо е нужно от цигании... има от 60 до 130 лв термостати в зависимост от марката. Дори и най-евтиния ще изкара няколко години спокойно.
ако искаш, монтирай си термостат за 130лв който върши точно същата работа като този за 10лв.
защо правите глупости... Еднократно давате пари за термостат и го ползвате 5 6 години. Защо е нужно от цигании... има от 60 до 130 лв термостати в зависимост от марката. Дори и най-евтиния ще изкара няколко години спокойно.
Глупост е да дадеш 60-130лв за една празна коруба в която са сложили термостата,това е глупост колега.
Ти си купувай оригинални,ние слагаме заместител който не прехвърля 12лв. работата му е същата.
:beer:
този отвор служи да има минимален поток покрай "сензора" така че той да усеща по-адекватно температурата на охладителната течност.въпрос на техническо решение. от него няма да ти изстива колата гаранция.
ако искаш, монтирай си термостат за 130лв който върши точно същата работа като този за 10лв.
Почне ли се с циганиите край няма да имат, днес термостат утре тел и след 2 години ще е боядисвана със спрей от практикер и с 4 различни гуми по размер и шарка :X
това е нещо което се сменя 2 пъти в живота на един атомобил :X
Хайде да се придържаме към темата? А тя е : "малко помощ за монтаж на термостат от рено 5"
Не е за или против,замяната на термостат с такъв от рено 5.
Нека да не пълним темата с излишни коментари,това само пречи на хората които са решили да направят тази хватка да се ориентират и да почерпят информация.
Колега ладите и жигулите се оправяха с тел едно време.
Явно говориш от собствен опит.
Придържайте се към темата.
Нищо лично. Бъдете здрави:Bolt:
Лично мое мнение е, че ако една част може да се замени с по евтина, (която върши също толкова добре задачата си) е безсмислено да даваш ненужно пари. В случая се купува марката, защото термостата от рено, по нищо не отстъпва като работа от този от алфата :)
Изминах вече почти 500км. Повечето извънградско,минах през Петрохан качване спускане заковава на 80 и не мърда. Който се чуди дали още да прави замяната,да не го мисли,действайте смело. :firstprize:
Колеги аз смених моя термостат мин. зима с оригинален и извънградско ми пада темп. под 80 и държи някъд 70 75 не знам дали това е нормалната работа на двигателя и дали термостата пак е заминал, градско в София по задръстванията в момента качва над 80 и вкл. перката охлажда и пак така. Нормално ли е това?
Доста е коментирано по въпроса,от темите които изчетох,мненията на по запознатите хора са,че работната температура е 80 градуса.
Дали уреда не ти дава отклонение?
да ти кажа нямам идея, но перката ми се вкл. на 90 градуса и като гледам уреда стрелката си е някъде там...
killuminati
18-11-2013, 18:51
и при мен го има същото , карай си и си свиркай.
Здравейте колеги, днес и аз си правих тестове с термостата от Рено, който монтирах и съм доста доволен. По принцип карам колата повече на къси разстояния, но днес след 10 км. спускане температурата не падна както преди.Спадна съвсем малко под 80 гр. а не на 60-70. Направи ми обаче впечатление, че с оригиналния малко по-бързо стига работна температура, а с този малко по-бавно.
п.п. Другото което ме зарадва е, че сега има по-хубаво парно от преди. Преди да го сменя нее имало толкова хубаво парно. Незнам на какво се дължи това?!
ПОЗДРАВИ!
Когато термостата е отварял по-рано, малкият кръг се е охлаждал от големия и респективно не е имало добро парно.
поздрави :)
ValeriLazarov
02-12-2017, 17:10
Защо трябва от старият термостат (оригиналният на колата) да се изтърбушат чарковете вътре за да се монтира този от рено 5.... Не може ли направо да се набие термостата в маркуча да се върже и готово 🤔
Ха представи си, че поради някаква причина затвори и остане в затворено положение. 5 минути работа е. Над 3 години съм с термостат от рено и всичко е наред.
Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.