View Full Version : мистериозна загуба на антифриз
ventutsy
02-11-2011, 15:27
Колеги помагайте ако знаете къде може да отива водата от двигателя.Маслото не е побеляло,радиаторите са сухи,водната помпа е здрава,смених и гарнитурите на всмукателните тръби.И пак харчи вода.Маркучите също са здрави.Наистина странна работа
Зависи колко изчезва ако е от порядъка на 1 л. на месец редовно каране ,аз ще заложа на прецакана клапа на капачката за казанчето (разширителният съд) . Виж провери я като я надуеш отзад с уста нетрябва да преминава въздух от другата .
niki_future
02-11-2011, 15:52
Погледни има и едни тапи на блока на двигателя. Ако са тръгнали да ръждясват моье от тях да тече, но би следвало да изчезва доста течност ако е от там. Самите тапи са евтини. Най лесно ще разбереш като напълниш системата, покараш докато загрее добре - да отвори големия кръг и после огледаш да не пръска някъде от блока.
ventutsy
02-11-2011, 16:22
Колега благодаря за отговора,но не е от капачката.Проверили сме я.Колкото до тапите на двигателя, не знам къде се намират възможно е да е от тях.Двигателя е с карбуратор,под него са всмук.тръби,а тези тапи къде се намират не знам.Колега ще съм благодарен ако опишеш по подробно къде се намират тапите.Благодаря предварително!
Тапите са долу на двигателя те са 4 еднакви кръгли тапички горе долу под всеки цилиндър се падат големи са горе долу колкото емблемата на волана ти. може да губиш вода и от малкия радиатор на парното провери и всички скоби
ventutsy
02-11-2011, 17:13
Благодаря за отговорите! Ще проверя и тези тапи,а иначе малкия радиатор на парното е здрав.Дано да е от тези тапи.
niki_future
03-11-2011, 01:04
Ако е от тапите - на загрчла кола и пълна система би трябвало да да видиш струйка вода от някъде.
ventutsy
03-11-2011, 09:51
Не е от тапите,сухи са.А дали е възможно да е от гарнитура на главата и да не побелява маслото.В смисъл да гори вода в цилиндрите и да я изкарва през ауспуха.През ауспуха излиза пара ама мислех че е от студеното време(някакви кондензи).Почна вече да харчи по 1 литър антифриз на 100 километра :((
Бахх мааа , литро на 100 много е,трябва да си чурка нейде . Виж провери да не е при парното огледай отсека там старателно дали е сухо навсякъде . Едва ли е влиза в цилиндрите щеше да се отрази на работата на двигателя , можеш да го разбереш по оксидацията на свещите стават едни зелено синкави такива .
ако си здухал гарнитура има няколко вариянта моя беше между маслото и водата и от там сичко в 3-ти цилиндър маслото беше като кисело мляко а от ауспуха постояно бели пари другия вариянте само между масло и вода тогаз при толкова загуба на вода вече трябваше да е станало като Ц200 като дръпнеш щеката е третия вариянт е само между водна магистрала и цолиндър АКО е от гарнитура!!! За белия пушек от ауспуха тоест конденза е нормално на студен двигател да го прави но когато ти загрее колата трябва или да спре или почти да не се забелязва (това е във студено време) другоя вариянт е водните съединения които са най долу до блока те са 2 единия по дулъг и един късичак виж някои от тях да не е заминал и си провери всички скоби по системата и покреи всички скоби може от времето някоя скоба да е закъсала нямои от маркучите!!!!!
starata alfa
03-11-2011, 10:35
ако ти е спукан водния радиатор на няколко малки места/както беше при мен/той сълзи като загрее и се надуе системата,теч няма защото се изпарява от топлината на радиатора,слагаш една добавка и си решаваш проблема независимо от къде тече
ventutsy
03-11-2011, 10:43
Сигурно е гарнитурата,защото двигателя не работи добре.Няма мощност както преди и от време на време прекъсва.Ако е пробила от водна магистрала към цилиндъра и изгаря вътре маслото не побелява,нали?
А иначе капачката за наливане на масло като я отворя вътре има една каша (бежова и по нея капчици вода!).Чудно ми е как изобщо пали ако капе вода в някой от цилиндрите.Това,което се случва е пълна мистерия
побелява побелява маслото има ли досег с вода веднага побелява а за конденза във гърловината е горе долу нормално да си го има а при мен когато бях здухал гарнитура нямаше никва промяна във работата на двигателя пак си го пържех кат за последно така че не мисля че трябва да има промяна във работата вариянта е един ако на щека маслотое бяло или съвсем с леки отенъци на бяло значи не е много добре работата и ти казах като загрее колата ако спре да бълва пара значи не би трябвало да е гарнитура и колегата ти каза пробваи с добавка обаче не на прах а течна която е във шишенце тя е около 8-10 кинта изчакваш или изливаш малко от казанчето наливаш добавката допълваш казанчето (това на топъл двигател) палиш и чакаш да заварти перката като спре се качваш и правиш 2-3 километра и така следи си антифриза ако продължава да изчезва или дупката е много голяма или продължаваме със иследванията И другото което може да направиш сваляи свещите една по една и гледай това е вариянта да разбереш дали във цилиндара има вода
firedragon
03-11-2011, 11:11
побелява побелява маслото има ли досег с вода веднага побелява а за конденза във гърловината е горе долу нормално да си го има а при мен когато бях здухал гарнитура нямаше никва промяна във работата на двигателя пак си го пържех кат за последно така че не мисля че трябва да има промяна във работата вариянта е един ако на щека маслотое бяло или съвсем с леки отенъци на бяло значи не е много добре работата и ти казах като загрее колата ако спре да бълва пара значи не би трябвало да е гарнитура и колегата ти каза пробваи с добавка обаче не на прах а течна която е във шишенце тя е около 8-10 кинта изчакваш или изливаш малко от казанчето наливаш добавката допълваш казанчето (това на топъл двигател) палиш и чакаш да заварти перката като спре се качваш и правиш 2-3 километра и така следи си антифриза ако продължава да изчезва или дупката е много голяма или продължаваме със иследванията И другото което може да направиш сваляи свещите една по една и гледай това е вариянта да разбереш дали във цилиндара има вода
Слагането на подобни добавки не решава проблема,а го отлага във времето като създава възможност за запушвания по системата. Щом колата работи неравномерно, има загуба на антифриз (в промишлени количества) и наличнието на отлагания подобни на боза, не е шега работа и най вероятно ще се наложи отваряне на мотора.
ventutsy
03-11-2011, 11:15
Благодаря за отговорите.Ще пробвам с добавка,защото наистина може да се изпарява от накъде без да се вижда теч.
firedragon
03-11-2011, 11:21
Възможно е, но такова количество по-скоро говори за теч.
не слагай добавка. първо отвий свещите и виж има ли някоя със странно изглеждащи електроди.
както те посъветваха
-виж за мокро при краката ти, да не е от радиатора на парното. образува ли ти се и мазен конденз по вътрешната страна на стъклото.
-виж капачката на казанчето и гумичката и
-виж около водната помпа
-на студена кола надуй с нещо системата и гледай от къде ще текне. не прекалявай - максимум до 1бар!!! гледай и дали държи налягане.
ventutsy
03-11-2011, 11:39
Аз вече проверявах свещите(ама не всички а само 2).първо ще ги проверя всички.а когато пусна парното няма никаква пара или миризма.Интересното,е че като налея сутрин,защото в казанчето няма,карам и на другата сутрин пак няма.А докато карам с включено парно духа топло,т.е. има вода в радиаторчето,а то е на нивото на казанчето.Ще проверя всички свещи и ще се разбере дали е от гарнитурата ,пък след това ще видим.
след това ти казвам - надувай. те и в ръководството дават така да се проверява. трябва ти помпа за гуми с манометър,вентил и стара капачка за казанчето. сглабяш, надуваш до 1 бар и теча ще се покаже, ако има такъв.
все пак хубаво си провери маркучите имат мистериозен нрав особено този,който излиза там откъм цилиндрите пред шофЕра и отива кум термостата мисля един около 50-60 мм диаметър.На предишната ми алфа ми правеше тия номера и на сегашната пак сълзи и си пускаше доста течност ама без да я видиш щото тя капе вурху блока и се изпарява .с "Две" думи и в двата случая спукани ,но не се вижда.
А на сегашната още не съм го сменил ,защото някак си натегнах скобата и засега поспря.Тия течове обикновено се появяват при студа защото гумата се свива и респективно цепките се разширяват.+++ това кадето има алуминии вуздух и антифриз и хлабава скоба има едно гнусно зелено отлагане между маркуча и алуминиевата тЪрбЪ и от там може да пуска .
Написах може би простотий ама такива наблюдения и случки и проблеми съм имал и съм отстранявал просто.
ventutsy
10-11-2011, 10:16
Благодарности за всички отговори!
Ето каква е ситуацията в момента:
1 Проверих всички свещи-никакъв проблем;
2 Надух системата до 1 атмосфера,след което се появи сълзене по ръба на водния радиатор(доста слабо сълзене).Все пак взех добавка за запушване на течове.След като я сипах радиатора вече на сълзи.
При надуването не се чу никакво изпускане на въздух от системата.
3 Проблема с харченето на вода продължава?!?Къде отива не знам.Дали да не я покарам на отворена капачка,прави ми впечатление че вдига доста високо налягане в разширителния съд.Не знам какво да правя.:furious:
Този разширителен съд трябва да има някакъв отдушник ако е запушен не е добре.(маи на е самата капачка не съм сигурен)
Преди време на фиестата на баща ми отдушничето на разширителния съд беше запушено и почваше да избива водата от капачката като го отпушихме се нормализира всичко ,иначе и той се чудеше откаде му изчезва течноста по време на движение.
При тебе може да е нещо подобно ,но някаде другаде по системата на място като е колата може да не се прояви защото не я зориш ,както при движение тогава може да си се надуе повече от 1 атм. и няма да те пита .възможно е от това незнайно налягане да ти е протекал радятора (даже е почти сигурно )
отдушника е един клапан който седи в средата на капачката на разширителния съд. на нея има щампа с цифри. примерно 0,5 - това означава че клапана отваря на 0,5 бара и налягането в системата при загрял двигател е точно толкова.
покарай я още, да се разнесе добавката.
Както казва Колев, покарай я още малко, но ако не се оправи, май ще сменяваш гарнитурите на главите.
Все пак загрей я и пак я огледай хубаво. Огледай я и отдолу. На главите има тапи, както и по една пробка.
провери и водната помпа.
да и помпата я казахме, ама пак да ти напомним за нея. лошото е че за да я огледаш, трябва да свалиш капака на ангренажа.
бате Иво като каза тапа и се сетих за болта на блока ако не се лъжа беше!!! Като слезеш в канала и погледнеш на горе трябва да има един тампон за купето за тампона една пръчка която е фаната за една шина на шината има 3 болта средния които е е на водна магистрала даже болта е хванат направо за блока а не за шината (по средата на шината има дупка там е средния болт) виж там да не тече или сълзи въпреки че трудно от там ще избие но все пак!!!:prescription:
Ама вие какво още гадаете ??? Човека каза че сълзи от края на радиатора . Когато системата е загряла сълзящата охладителна течност се изпарява . Трябва да се види от де точно сълзи радиатора дали е от пласмасата . По разбиращите казват ,че радиатор не се прави сменя се с нов , а тези добавки не са вариант най-малкото което временни са ако изобщо задържи .
е времени времени колко да са времени аз от 3 години ушким за времено и още си карам така ;-)
firedragon
10-11-2011, 22:55
Ама вие какво още гадаете ??? Човека каза че сълзи от края на радиатора . Когато системата е загряла сълзящата охладителна течност се изпарява . Трябва да се види от де точно сълзи радиатора дали е от пласмасата . По разбиращите казват ,че радиатор не се прави сменя се с нов , а тези добавки не са вариант най-малкото което временни са ако изобщо задържи .
Почти няма 33-ка, която да не сълзи там. И все пак тук става въпрос за 1л на 100 км, колкото и да се изпарява ако не тече като фонтан не е от там,отделно на това сълзи при надуване на системата с 1 бар, а колев каза,че тя работи на 0,5. Проблема е другаде,но къде точно ще стане ясно по-нататък.
Той човекът си каза, че "прави много налягане". Колега, запали я с отворена капачка, ако след 2-3-4-5 сек започне да изхвърля водата, сваляй главите
1л на 100 си е сериозно вярно , но немога да повярвам ,че е толкова 100% щеше да личи от де е проблема , та дори и на студена система щеше да губи течност . Ако е в главите свещите щяха да са гнойни задължително . Аз залагам на запушена клапа на раз съд ,в следствие голямото налягане голям теч от радиатрото който се изпарява и понамирисва .
аз откога ви приказвам за това (при положение ,че съм го виждал с очите си )
ventutsy
11-11-2011, 18:14
За да не стане объркване все пак питам-при студен двигател нивото на водата в казанчето трябва да е горе-долу до средата,нали? Защото аз 3 години така я карах алфата и нивото не мърдаше.
Сега като я карам и спра докато изстине в казанчето няма вода.Доливам литър и пак е до средата.А при отворена капачка(разхлабена) изхвърля водата около казанчето.И пак няма вода в казанчето и пак доливам. Та:
1 От водния радиатор вече не тече и не сълзислед тази добавка,която сипах;
2 Свещите са наред,маслото също
3 Въобще и отдолу на канал я гледах-сухо,отгоре маркучи, блок на двг и т.н.-сухо?!?!
И сега направихме центровка на двг-вече има мощност и на бензин и на газ
Разглабях и изпарителя-мембраната е здрава и тази за водата също
Доливам доста и не знам вече къде би могла да отива водата.Дали е възможно да я изхвърля през капачката на казанчето, ама до такава степен че да не остава вода в него?:sad:
И ако изхвърля от там каква е причината ?
Аз не разбирам, ама така както го обясняваш колата си я прегряваш постоянно.
Еми щом хвърля вода от казаня работата ясна трябва се отваря ,трябваше с това да почнеш ,че плиска ,странно защо по свещите не личи .
По общо мнение, тоя мотор прегрява и изхвърля водата.
Или засмуква отнякъде въздух и системата се затапва от него или мотора е с помпа от 145 и турбинката превърта.
Не е зле да се види и тоя вариант.
Аха, аха, и аз съм съгласен, както и вариянта на запушен воден радиатор, от там недобро охлаждане...
ventutsy
17-11-2011, 09:05
Оказа се изгоряла гарнитура.А защо не съм разбрал от началото.Явно капачката на казанчето е била запушена и водата не е могла да избива при затворена капачка.Като я карах с отвита капачка изхвърляше вода около казанчето.Гарнитурата е гръмнала на 3 ти цилиндър :boo:
Доста работа ме чака по двигателя и се чудя дали да се захващам :???:
какво се чудиш, сменяй гарнитурата и си в джаза.
Оказа се изгоряла гарнитура.А защо не съм разбрал от началото.Явно капачката на казанчето е била запушена и водата не е могла да избива при затворена капачка.Като я карах с отвита капачка изхвърляше вода около казанчето.Гарнитурата е гръмнала на 3 ти цилиндър :boo:
Доста работа ме чака по двигателя и се чудя дали да се захващам :???:
Ако е само гарнитура, работата въобще не е толкова много. Шлайф на главите, пасване на клапани и газ до ламарините.
може даже и без тия работи. при нас главите са къси - само на 2 цилиндъра. все пак като се свали, ще се прецени.
Да звучи просто ама ако има вода в цилиндрите вече са ръждясали със сигурност и според това колко са ръждясали може да се стигне и до риза или лек хонинг!!!
Щом колата е карана до последно няма как да ръждясат
В момента правя подобна, но много по-сложна операция!
Взимай една гарнитура за 15 лева и сваляй главата!
Почисти добре от старата гарнитура с едра шкурка до блясък, слагай новата и газ на кочината!
За един ден ще се оправиш!
Ако нещо не ти е ясно- питай!
нещо динамометрични инструменти нема ли да ползвате,то така е лесно ама нека се каже на човека с колко трябва да се стяга,някои ако знае да ги каже.
20 - 50 - 90 Нм. Това е затягането. Последователноста е диагонална. Ако това нищо не говори на собственика, по-добре да я закара на някой, който знае как се правят тези неща.
boris037
18-11-2011, 17:46
В упътванията пише, че се стягало на градуси - 180-90-90 (цитирам по спомени), но това е при положение, че болтовете не са разтягани и са с правилната здравина(пише го на главата на всеки болт), но за по-сигурно стягайте на килограми, както Bobi_33 съветва, важното е да се стяга от средните болтове към крайните.
П.С.
Някой може ли да ми каже за ел.инсталациите на нашите кошници, има ли упътване, в което пише кой цвят кабел за къде се вързва? Няма значение на какъв език.
Тук няма ли ??? http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=40297
Леле! Ако прочетете в Аутодатата какви работи пише за затягането на тези глави лошо ще ви стане
ventutsy
21-11-2011, 10:02
Благодаря за отговорите и съветите на всички!
А за всеки,който се чуди къде отива водата и се съмнява че може да е от гарнитурата да направи следния тест:
1 откачва кабела,който влиза в дистрибуторната капачка така че да няма искра в цилиндрите;
2 върти на стартер и в същото време проверява дали духа през капачката на казанчето за вода,като използва вода със веро.Ако надува балончета значи е пробила гарнитурата;
3 последователно се отвиват всички свещи като са проверява с въртене на стартер кога ще спре да прави балончета на капачката.По този начин се разбира къде е гръмнала гарнитурата.
В моя случай се оказа 3 ти цилиндър.Вчера свалих главата.Няма да мине без шлайфане.На 3 ти цилиндър,където е пробила гарнитурата има прогорено.
Да питам къде в София да я закарам главата да я шлайфат?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.