PDA

View Full Version : Последствия от затапен ЕГР



iveli
02-11-2011, 21:28
Колеги знам че някъде във времето отдавна се беше дискутирало ползата от затапването на ЕГР-клапана но неможах да го намеря и отворих нова тема Предполагам че повечето извършихте тази процедура както и аз Но скоро мой приятел се зае да слага турбина на бензинов мотор на ауди и въртейки се покрай него видях че търсеше два три модела клапани които вършат работа в определени режими на работа на мотора Оттам възникна в мен въпроса дали ЕГР освен че е система за превъртане на изгорелите газове отново през двигатела с цел доизгаряне и екология дали тази система не е и вид клапан за разтоварване на турбината Или караме с 4000об. независимо на коя скорост пускаме газта и какво се случва с турбината която е във вихъра си Не трябва ли в този случай ЕГР да отвори за да обере вакуума който ще действа като удар на развъртяната турбина Извинявам се че немога да се изразя правилно но мисля че тези които ги интересува ще разберат въпроса

Jivko7777
02-11-2011, 22:22
Хахаха не, за тая работа дето я пишеш си има променлива геометрия на турбото ;)

Mury
03-11-2011, 10:51
Хахаха не, за тая работа дето я пишеш си има променлива геометрия на турбото ;)

Точно така,и турбината разтоварва в гърнетата :pp::pp::pp::pp:

Jivko7777
03-11-2011, 18:07
и турбината разтоварва в гърнетата :pp::pp::pp::pp:

ако ги имаш обаче :Tease::pp::pp::pp:

iveli
18-11-2011, 17:50
ако ги имаш обаче :Tease::pp::pp::pp:
Тези които сте изхвърлили гърнетата с какъв диаметър генерации сте

chavetoo
19-11-2011, 09:23
Малко или много ЕГР-а също разтоварва турбината. Не случайно след затапването му колата става по динамична в ниските обороти и турбината започва да се чува повече. При турбина която се чува най ясно се усеща (слухово) затапването на клапана.
Каква е причината когато ЕГР-а не затваря добре да не върви колата и да пуши. Просто турбината не може да надуе.

oem
19-11-2011, 09:35
Нищо не разтоварва ЕГР-а. Ако прочетеш малко по-подробно как точно работи ЕГР и къде се намира ще ти се изясни. Просто като е затворен всички газове отиват да въртят турбината. Като е отворен част от тях се връщат директно в смукателя, а другата част върти турбото. Но това не е разтоварване.

chavetoo
19-11-2011, 09:42
Знам къде се намира и как работи.

oem
19-11-2011, 11:15
Тогава защо ги твърдиш такива?

Jivko7777
20-11-2011, 11:25
Сега за последствия от затапен едва ли има, но има ако не е затапен, снимките по долу сами по себе си говорят ;)

http://photo-zona.net/images/user64199/album24675/preview/1321781074_dxrf4436_130920101624.jpg

http://photo-zona.net/images/user64199/album24675/preview/1321781076_dlcb5417_130920101625.jpg

http://photo-zona.net/images/user64199/album24675/preview/1321781078_fnkf7766_130920101627.jpg

А трябва да бъде така :hehehm:

http://photo-zona.net/images/user64199/album24675/preview/1321782617_yzre6046_S5031061.jpg

Linkestis
20-11-2011, 12:25
Ммммм екстра да си пробутам темичката пак,ако ще спорите за EGR-а :)

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=55649

Jivko7777
20-11-2011, 15:08
С твойта темичка вече никой и грам няма да си помисли да спори :)

Omni
20-11-2011, 16:56
Добре де, щом е толкова безсмислен този ЕГР, защо са го измислили инженерите и щом трябва да е така като на снимката чист, аз предлагам въобще да не си карате колите, за да стоят колекторите като нови. Според мен вие си нямате работа.

Jivko7777
20-11-2011, 17:01
Добре де, щом е толкова безсмислен този ЕГР, защо са го измислили инженерите и щом трябва да е така като на снимката чист, аз предлагам въобще да не си карате колите, за да стоят колекторите като нови. Според мен вие си нямате работа.

Измислен е за да покрива ЕВРО стандарти екологични иначе повярвай ми никой производител няма да го сложи това нещо ;)

to_lose_HEART
20-11-2011, 17:27
А разхода на гориво променя ли се

Jivko7777
20-11-2011, 17:44
Еми разберете че колкото по малко се мъчи една кола и по леко върви респективно по малко подаване на газ и по малък разход... Затова почистете кулер, турбо пътища, всмукателен колектор, затапете ЕГР за да няма повече от къде да влезнат сажди, премахнете катализатора и засечете разхода, ще в положителна насока защото колата просто върви много по добре!
Има и още други неща да се направят, но и това е добре като за начало!

didod
20-11-2011, 18:37
А екологията къде отива? :crazy:

Jivko7777
20-11-2011, 18:44
Каква Екология бе, само като погледана на юг и видя Тец Марица Изток 2 който е на 40км а се виждат перфектно кумините които са с диаметър колко 20 166-ци и ми се отщява от екология :tooth:

chavetoo
20-11-2011, 18:45
Еми разберете че колкото по малко се мъчи една кола и по леко върви респективно по малко подаване на газ и по малък разход... Затова почистете кулер, турбо пътища, всмукателен колектор, затапете ЕГР за да няма повече от къде да влезнат сажди, премахнете катализатора и засечете разхода, ще в положителна насока защото колата просто върви много по добре!
Има и още други неща да се направят, но и това е добре като за начало!
Какво ще кажеш направо да и набие едно ГНП...... и да трака като......
Аз моят колектор го почистих и отново си пуснах клапана. За мен двигателя работи много по добре от колкото с затапен. Това, че влиза масло и сажди в смукателният колектор е проблем. Като спрете маслото и саждите и няма да имате проблеми. Я ми кажи генерацията случайно да ти е запушена както смукателният колектор.

Jivko7777
20-11-2011, 18:55
Какво ще кажеш направо да и набие едно ГНП...... и да трака като......
Аз моят колектор го почистих и отново си пуснах клапана. За мен двигателя работи много по добре от колкото с затапен. Това, че влиза масло и сажди в смукателният колектор е проблем. Като спрете маслото и саждите и няма да имате проблеми. Я ми кажи генерацията случайно да ти е запушена както смукателният колектор.

Първо спираме само саждите, маслото си продължава да налазва :) от картерните газове...
Иначе нито едно нито другото ми е запушено и колата си работи много по добре повярвай ми ;)

didod
20-11-2011, 18:56
Каква Екология бе, само като погледана на юг и видя Тец Марица Изток 2 който е на 40км а се виждат перфектно кумините които са с диаметър колко 20 166-ци и ми се отщява от екология :tooth:

Тец 2 има един или два 300 - метрови комини. Гледаш явно друг Тец с охладителни кули. :)

А към колегата - няма как да спреш саждите и маслото в колектора.

Jivko7777
20-11-2011, 19:03
Тец 2 има един или два 300 - метрови комини. Гледаш явно друг Тец с охладителни кули. :)

А към колегата - няма как да спреш саждите и маслото в колектора.

Абе разбра ми ирония с теца :)
Иначе саждите ги спираш с една ламаринка, а картерните ги извеждаш и няма ни масло ни сажди, но лично аз картерните не бих докоснал ;)

didod
20-11-2011, 19:07
Имах предвид с оригиналното изпълнение на нещата - няма как да ги спреш.

Просто никой не обясни на хората, че няма защо да се 'разтоварва' турбо при дизеля, по начина на бензиновите.

Jivko7777
20-11-2011, 19:25
Имах предвид с оригиналното изпълнение на нещата - няма как да ги спреш.

Просто никой не обясни на хората, че няма защо да се 'разтоварва' турбо при дизеля, по начина на бензиновите.

Аз ти обяснявам че то се разтоварва по съшия начин само че не с bov а с геометрия, това е!

didod
20-11-2011, 19:28
Геометрията си я има и при другите турбокомпресори. Пък си има и дизели без променлива геометрия.

Същинският въпрос беше защо при бензина има клапан, а при дизела не.

danchev63
20-11-2011, 19:43
А разхода на гориво променя ли се
Технически погледнато ако работи нормално с ЕГР разхода е по малък, защото връща част от газовете за да доизгорят. Без него би следвало да е по голям. Пак повтарям чисто теоретично иначе нямам наблюдения.

oem
20-11-2011, 19:49
Технически погледнато ако работи нормално с ЕГР разхода е по малък, защото връща част от газовете за да доизгорят. Без него би следвало да е по голям. Пак повтарям чисто теоретично иначе нямам наблюдения.

Само, че изгорелите газове които се връщат, те не горят. Те изгарят/обгарят и освен да замърсяват иначе прясната горивовъздушна смес и да понижават ефективността от горенето другото което правят е единствено и само свързано с екология. От механично затваряне на ЕГР без да се укаже софтуерно, че той е затворен и сметките на тотално влезлия въздух в мотора да се оправят така, че да се ползва само въздуха измерен от дебитомера възможно повишение на разхода и мощността е само защото ЕКУ-то влиза в друг режим на работа с въздуха. Влиза в режимите на високото количество въздух, където и сместа е зададена да бъде по-богата.

Да, има промяна в мощността и разхода, но тя не е защото газовете нещо подпомагат горенето и горят те вместо чиста нафта.

Jivko7777
20-11-2011, 19:50
Геометрията си я има и при другите турбокомпресори. Пък си има и дизели без променлива геометрия.

Същинският въпрос беше защо при бензина има клапан, а при дизела не.

Сигурен ли въобще това дето го казваш :tooth:
Геометрия си нямат турбо бензините затова си имат BOV ;)
Също дизела и да му сложиш кой ще го отвори тоя BOV, като нямаш дроселова клапа? ;)

didod
20-11-2011, 20:01
Имат си блоу офф само и единствено заради дросела. Другото не е важно.

Да не говорим, че има дизели с турбокомпресори дори без wastegate. Тях какво ги 'разтоварва' ? По твоята логика?

Jivko7777
20-11-2011, 20:13
Имат си блоу офф само и единствено заради дросела. Другото не е важно.

Да не говорим, че има дизели с турбокомпресори дори без wastegate. Тях какво ги 'разтоварва' ? По твоята логика?

То и на такива не им трябва все пак 0,4-0,5 е лек полъх :)

didod
20-11-2011, 20:22
2 бара чисто. Това ако е полъх...

chavetoo
20-11-2011, 23:15
Маслото се спира като си оправите сепараторите а саждите от дюзи.....
При бензиновите мотори не се ползва геометрия защото изгаря. При бензиновите има клапан защото трябва да се разтовари турбината.
ЕГР-а също се явява байпас на турбината, не е 100% разтоварване, но участва.
Пак ви го казвам, турбина която е по шумна ясно се чува след затапване, че си увеличава звука. Щом въздуха не се замества с изгорели газове то тогава турбината е натоварена повече а това геометрията не го разтоварва;-)

Mury
21-11-2011, 07:19
Сигурни ли сте че няма бензинка с геометрия,защото аз съм 100 % сигурен че има,и тва е Порше GT2 RS :butt::butt::butt::butt:

Инжой братя:http://www.driveinside.com/compare-cars/3609-3282-3614-3612-3287/0/summary/

Иначе спорите за неща,които не са ви ясни,при всчики производители ЕГР-а работи по различен начин.При някои работи само на празен ход,при други на празен и в движние/от която група са и италианките/ при трети работи само в движение до 3000 об..Няма начин турбината да се разтоварва през ЕГР,защото газовете които постъпват през него,са с доста по-висока температура от тези които постъпват пресни в мотора...........:throw::throw::throw::throw::thro w:

chavetoo
21-11-2011, 17:39
Какво значение има температурата на газовете?
Хайде да започнем от начало.
От какво се върти турбината.

Mury
21-11-2011, 19:59
Какво значение има температурата на газовете?
Хайде да започнем от начало.
От какво се върти турбината.

Не се разбрахме,аз имах предвид че при изправен ЕГР,няма как да се разтоварва турбината през него,просто защото когато колата е в бууст,ЕГР трябва да е затворен :beer::beer::beer::beer::beer:

chavetoo
21-11-2011, 22:26
Е то това е ясно, но тук говорим за разтоварване и как точно става.
Тук става на въпрос когато клапана е отворен на 100% дали разтоварва турбината.

iveli
22-11-2011, 01:14
Колеги виждам че се метнахте в лют спор Не съм много вещ но обичам да чета и ровя отвреме на време Идеята на темата беше дали при сериозно натоварен двигател в смисъл газ до долу двигателят достига до примерно 4500об и пускате педала на газта Двигателят образно казано започва едва ли не да смуче през ауспуха Та основният въпрос беше при тази рязка промяна на скороста на газовете преминаващи през турбината не се ли включва ЕГР за да предпази лопатките на турбината от изкривяване та дори и счупване Въпреки че още не съм я разглобявал тази турбина (и дай боже да не се налага де) за да я видя тази променлива геометрия от вашите отговори разбрах че тя обира тези различия в скоростите на газовете И накрая може да се посмеете но ще ви кажа и това че преди да пусна темата се бях уплашил да не хфърля турбото заради запушения ЕГР отрязох тръбата излизаща от ЕГР клапана и чрез заваряване на малко парчета допълнителна тръба я изведох под двигателя Тогава отчетливо усещах кога се отваря клапана защото когато отвореше отпреде се чуваше доста гадно пърпорене което доста ме дразнеше Вчера следа малко заварки това приключи Тълкувайки вашите мисли си правя извода че наистина този мотор не диша, киха или незнам как да го кажа през ЕГР клапана

Mury
22-11-2011, 07:39
Колеги виждам че се метнахте в лют спор Не съм много вещ но обичам да чета и ровя отвреме на време Идеята на темата беше дали при сериозно натоварен двигател в смисъл газ до долу двигателят достига до примерно 4500об и пускате педала на газта Двигателят образно казано започва едва ли не да смуче през ауспуха Та основният въпрос беше при тази рязка промяна на скороста на газовете преминаващи през турбината не се ли включва ЕГР за да предпази лопатките на турбината от изкривяване та дори и счупване Въпреки че още не съм я разглобявал тази турбина (и дай боже да не се налага де) за да я видя тази променлива геометрия от вашите отговори разбрах че тя обира тези различия в скоростите на газовете И накрая може да се посмеете но ще ви кажа и това че преди да пусна темата се бях уплашил да не хфърля турбото заради запушения ЕГР отрязох тръбата излизаща от ЕГР клапана и чрез заваряване на малко парчета допълнителна тръба я изведох под двигателя Тогава отчетливо усещах кога се отваря клапана защото когато отвореше отпреде се чуваше доста гадно пърпорене което доста ме дразнеше Вчера следа малко заварки това приключи Тълкувайки вашите мисли си правя извода че наистина този мотор не диша, киха или незнам как да го кажа през ЕГР клапана

Абе човек нали имаш променлива геометрия,тя ти разтоварва турбината,ЕГР се отваря чак когато си на празен ход или известно време задържиш колата на равна газ,но до 2500 об. :bg::bg::bg:

---------- Post added at 07:39 ---------- Previous post was at 07:37 ----------


Е то това е ясно, но тук говорим за разтоварване и как точно става.
Тук става на въпрос когато клапана е отворен на 100% дали разтоварва турбината.

Кой клапан бре човек,на ЕГР-а ли,ако е задръстен и е блокирал отворен-в този случай според мен може да разтоварва турбината,затова колите губят мощност и започват да пушат черно...............:mobile::mobile::mobile:

didod
22-11-2011, 08:30
Хм, какво да кажат дизелите без ЕГР и без променлива геометрия? Постоянно трябва да чупят турбини... И какъв е проблема като пуснете педала при дизела? Турбото си се върти по инерция и това е. Няма драми там. Какво ще разтоварва и прочие щуротии?

Wastegate и VGT са системи за регулиране само налягането на турбокомпресора. EGR е само за екология. Толкоз.

Mury
22-11-2011, 10:12
Хм, какво да кажат дизелите без ЕГР и без променлива геометрия? Постоянно трябва да чупят турбини... И какъв е проблема като пуснете педала при дизела? Турбото си се върти по инерция и това е. Няма драми там. Какво ще разтоварва и прочие щуротии?

Wastegate и VGT са системи за регулиране само налягането на турбокомпресора. EGR е само за екология. Толкоз.

Поне по-новите коли,които нямат геометрия пак има Уестгейт,който служи точно за това,да разтоварва турбината при определено налягане,иначе ще пренадува..............:mobile::mobile::mobile::mo bile:Незнам как е при по-старите турбодизели......:mobile::mobile:

didod
22-11-2011, 10:23
Ами това е отделен въпрос. Може пък да е изчислена турбината за малък диапазон на работа и да няма нужда от такива екстри. :) И не е до годините - все още се произвеждат такива дизели. Въпросът беше по принцип. :drunk:

Mury
22-11-2011, 14:40
Ами това е отделен въпрос. Може пък да е изчислена турбината за малък диапазон на работа и да няма нужда от такива екстри. :) И не е до годините - все още се произвеждат такива дизели. Въпросът беше по принцип. :drunk:

По принцип трябва да има система за разтоварване,билатя с геометрия или уестгейт.Иначе няма какво да спре налягането :sex::sex::sex::sex:

iveli
22-11-2011, 21:18
[QUOTE=MuryЕГР се отваря чак когато си на празен ход или известно време задържиш колата на равна газ,но до 2500 об.

Отваря се когато задържиш газта и над 2500об Това го чувах от допълнителният ауспух който си бях направил А ЕГРра ми работи според мен перфектно защото задържайки газта се чуваше плющенето от този измислен ауспух и подавайки газ веднага утихва Сега вече всичко е тихо и затапено

chavetoo
23-11-2011, 06:26
Чрез ЕГР-а се определя количеството въздух което ще влезе в двигателя. При Е3 мисля е до 3000 об/м Клапана работи веднага след запалването на двигателя, дори и на студено. При изправен клапан въздуха е около 300мг затапи ли се въздуха отива х2. От там следва, че турбината вече е натоварена. Точно заради това след затапване, става по пъргава в ниските и започва да се чува турбината повече.
Всичко това е при положение, че не се бие педала до долу. Натиснеш ли педала, клапана се затваря за части от секундата на 100% и веднага след това се опитва да нагласи въздуха. Винаги при натискане на педала клапана се затваря на 100% но времето на тези 100% зависи от това колко е натиснат педала......
От тук следва, че турбината вече е натоварена много повече без клапана.

Jivko7777
23-11-2011, 11:22
Чрез ЕГР-а се определя количеството въздух което ще влезе в двигателя. При Е3 мисля е до 3000 об/м Клапана работи веднага след запалването на двигателя, дори и на студено. При изправен клапан въздуха е около 300мг затапи ли се въздуха отива х2. От там следва, че турбината вече е натоварена. Точно заради това след затапване, става по пъргава в ниските и започва да се чува турбината повече.
Всичко това е при положение, че не се бие педала до долу. Натиснеш ли педала, клапана се затваря за части от секундата на 100% и веднага след това се опитва да нагласи въздуха. Винаги при натискане на педала клапана се затваря на 100% но времето на тези 100% зависи от това колко е натиснат педала......
От тук следва, че турбината вече е натоварена много повече без клапана.

Все 1 бар холд си и на 1,2 пик (за 136 коня говоря), каквото и да правиш, стига с тия натоварвания и т.н. гледайте реално не на теория!

oem
23-11-2011, 14:27
Чрез ЕГР-а се определя количеството въздух което ще влезе в двигателя. При Е3 мисля е до 3000 об/м Клапана работи веднага след запалването на двигателя, дори и на студено. При изправен клапан въздуха е около 300мг затапи ли се въздуха отива х2. От там следва, че турбината вече е натоварена. Точно заради това след затапване, става по пъргава в ниските и започва да се чува турбината повече.
Всичко това е при положение, че не се бие педала до долу. Натиснеш ли педала, клапана се затваря за части от секундата на 100% и веднага след това се опитва да нагласи въздуха. Винаги при натискане на педала клапана се затваря на 100% но времето на тези 100% зависи от това колко е натиснат педала......
От тук следва, че турбината вече е натоварена много повече без клапана.

Пълни глупости.

chavetoo
23-11-2011, 20:51
Кое е пълна глупост? Няма да е лошо да кажеш, защото така ме изкарваш глупак.

BO
23-11-2011, 23:00
Ама доста глупости се наговориха тук.
Дизела при отпускане на газта няма нужда да се разтоварва.
Бензина се разтоварва от блоу оф клапана.
При надув повечето съвременни дизели се разтоварват с помощ на промяна на ъгъла на атака на лопатките, или демек с променлива геометрия. По-евтините и/или по-стари дизели, както и почти всички бензинови мотори се разтоварват от уейстгейт клапана.
Но се поомешаха понятията разтоварване от надуване (при ускорение) и разтоварване при рязко отпускане на газта, когато колата е била в надув.
Дизела не е необходимо да се разтоварва по втория начин, защото технологично няма какво да затвори въздуха в колектора и маркучите, който е под налягане.
Съответно той си спада постепенно до нулеви или ниски нива на надув.
Не си мислете, че като отпуснете газта на дизела едва ли не започвал да смуче през ауспуха. Това беше най-якото в темата:pokey:

Когато двигателя е в режим, в който работи ЕГР-а, то може да има налягане на турбото < от обратното налягане в изпускателния колектор. Съответно не може да се "байпасне" турбината, защото просто налягането от ЕГР-а посока смукателен колектор е по-голямо от това създавано от турбото. Съответно ще има въобще смисъл от ЕГР. Ако налягането на турбото стане по-голямо, то ЕГР-а въобще няма да е необходимо да се отваря защото хем няма да върши работата за която е боцнат, хем ще смъква КПД-то на турбината. Е каква е далаверата в крайна сметка?

chavetoo
24-11-2011, 05:43
Когато двигателя е в режим, в който работи ЕГР-а, то може да има налягане на турбото < от обратното налягане в изпускателния колектор. Съответно не може да се "байпасне" турбината, защото просто налягането от ЕГР-а посока смукателен колектор е по-голямо от това създавано от турбото. Съответно ще има въобще смисъл от ЕГР. Ако налягането на турбото стане по-голямо, то ЕГР-а въобще няма да е необходимо да се отваря защото хем няма да върши работата за която е боцнат, хем ще смъква КПД-то на турбината. Е каква е далаверата в крайна сметка?
Идеята не е, че налягането на турбината ще премине през ЕГР-клапана и ще отиде в изпускателният колектор, защото и така да е пак ще е преди геометрията.
Идеята е такава, че щом не навлиза нищо в смукателният колектор, то тогава и няма какво да завърти лопатките на турбината. Това е байпаса който прави ЕГР. Не може двигателя да си превърта едно и също количество въздух... и то хем да върти турбината хем да не позволява да навлиза свеж въздух.......
А като е затапен ЕГР-а си навлиза въздух в двигателя, буталата го нагнетяват към турбината и от там се разчита, че геометрията ще го пропусне в изпускателната система без да завърта......

Mury
24-11-2011, 07:50
Когато двигателя е в режим, в който работи ЕГР-а, то може да има налягане на турбото < от обратното налягане в изпускателния колектор. Съответно не може да се "байпасне" турбината, защото просто налягането от ЕГР-а посока смукателен колектор е по-голямо от това създавано от турбото. Съответно ще има въобще смисъл от ЕГР. Ако налягането на турбото стане по-голямо, то ЕГР-а въобще няма да е необходимо да се отваря защото хем няма да върши работата за която е боцнат, хем ще смъква КПД-то на турбината. Е каква е далаверата в крайна сметка?


Tочно така,и това последното което написа а най-вярно,демек че над 2500 об.в мин,при италианките много рядко работи ЕГР-а :naughty::naughty::naughty::naughty:

BO
24-11-2011, 14:55
Идеята не е, че налягането на турбината ще премине през ЕГР-клапана и ще отиде в изпускателният колектор, защото и така да е пак ще е преди геометрията.
Идеята е такава, че щом не навлиза нищо в смукателният колектор, то тогава и няма какво да завърти лопатките на турбината. Това е байпаса който прави ЕГР. Не може двигателя да си превърта едно и също количество въздух... и то хем да върти турбината хем да не позволява да навлиза свеж въздух.......
А като е затапен ЕГР-а си навлиза въздух в двигателя, буталата го нагнетяват към турбината и от там се разчита, че геометрията ще го пропусне в изпускателната система без да завърта......
Не ти схванах писането нещо.
Демек не разбирам какво твърдиш с това мнение, че нещата не са верни ли, че ЕГР-а не байпасва или пък байпасва, някакво налягане ли...

lordliness
24-11-2011, 16:05
щом не навлиза нищо в смукателният колекторПри турбодизелите в смукателния колектор нама вакуум(за разлика от бензина)в смукателния колектор винаги има налягане.

MitakaNeikov
24-11-2011, 16:08
Само, че изгорелите газове които се връщат, те не горят. Те изгарят/обгарят и освен да замърсяват иначе прясната горивовъздушна смес и да понижават ефективността от горенето другото което правят е единствено и само свързано с екология. От механично затваряне на ЕГР без да се укаже софтуерно, че той е затворен и сметките на тотално влезлия въздух в мотора да се оправят така, че да се ползва само въздуха измерен от дебитомера възможно повишение на разхода и мощността е само защото ЕКУ-то влиза в друг режим на работа с въздуха. Влиза в режимите на високото количество въздух, където и сместа е зададена да бъде по-богата.

Колега, обясни моля те какъв е този друг режим на работа в който влиза ЕКУ-то?

lordliness
24-11-2011, 16:21
Другия режим се казва авариен :) освен физика в процеса на ЕГР има и малко химия и не е вярно ,че е само екология.

MitakaNeikov
24-11-2011, 18:08
Другия режим се казва авариен :) освен физика в процеса на ЕГР има и малко химия и не е вярно ,че е само екология.

Незнам дали става въпрос за аварийния режим колега. Ако става въпрос за него как тогава ще се увеличи мощността? Точно за това помолих колегата оем да разясни.

lordliness
24-11-2011, 18:16
Незнам дали става въпрос за аварийния режим колега. Ако става въпрос за него как тогава ще се увеличи мощността? Точно за това помолих колегата оем да разясни.Колата почва да работи с прекомерно обогатена смес защото компютъра не знае какво точно става,той ''бърка сместа'' по данни на датчици.Всичко е навързано и не бива да се променя с лека ръка,аз си карам колата,така както оригинално е проектирана.Винаги ми е било интересно от къде черпите толкова изчерпателна информация и сте толкова компетентни,като изключим другите автофоруми?

chavetoo
24-11-2011, 18:42
При турбодизелите в смукателния колектор нама вакуум(за разлика от бензина)в смукателния колектор винаги има налягане.
Не е точно така, но това е друга тема.

Казвам пак какво искам да кажа. Когато ЕГР-а се отвори, част от това което отива към турбината вече не отива към нея ами се връща обратно в смукателният колектор. От там следва, че вече нещото което върти турбината е по малко и аджеба няма какво да я върти............

Когато се затапи ЕГР-а се увеличава количеството на въздух което преминава през турбината, това е допълнително натоварване за нея. Щом дебитомера отчита повече въздух, то тогава ЕКУ-то прави корекция на сместа според това което му е заложено.
Черпят информация от пишман маперите, прочели някоя карта и си мислят, че вече знаят какво и защо мърда.
ЕДИТ: аз не съм мапер.

didod
24-11-2011, 19:02
Аз вече забравих какъв беше въпроса първоначално :)
Напоследък при проблем с ЕГР системата (засечен точно по показания на дебитомер) директно се отива към авариен режим и спад в мощността.

Аз пък си държа на своето - ЕГР е само за екология. Нищо не разтоварва - освен сажди.

Mury
24-11-2011, 20:42
Не е точно така, но това е друга тема.

Казвам пак какво искам да кажа. Когато ЕГР-а се отвори, част от това което отива към турбината вече не отива към нея ами се връща обратно в смукателният колектор. От там следва, че вече нещото което върти турбината е по малко и аджеба няма какво да я върти............

Когато се затапи ЕГР-а се увеличава количеството на въздух което преминава през турбината, това е допълнително натоварване за нея. Щом дебитомера отчита повече въздух, то тогава ЕКУ-то прави корекция на сместа според това което му е заложено.
Черпят информация от пишман маперите, прочели някоя карта и си мислят, че вече знаят какво и защо мърда.
ЕДИТ: аз не съм мапер.

Ти нещо май забравяш,че турбината има и студена част,която е определяща за това колко въздух влиза в мотора.Всичко зависи от това колко си натиснал педала на газта,демек ако е малко натисната,имаме малко надув,ЕГР-а е отворен на 40-50 %,в момента който натиснеш педала,вече имаме повече надув,сътветно ЕГР-а се затваря и няма как да се разтоварва турбината.За другото което казваш че остават малко изгорели газове и няма какво да върти турбината,ами пресния въздух който влиза през студената част,къде отива в случая :starwars::starwars::starwars::starwars:Нали се сещаш,че ако не се отчита правилно входящия въздух,или го няма,турбината няма да се развърта,независимо от изгорелите газове

П.С.Ще ми е интересно да споделиш откъде черпиш ти твоите познания,щом твърдиш за хората такива работи................

---------- Post added at 20:42 ---------- Previous post was at 20:38 ----------


Другия режим се казва авариен :) освен физика в процеса на ЕГР има и малко химия и не е вярно ,че е само екология.

Не е авариен,в авариен режим влизат новите дизели/евро 4,5/,старите не,просто като запишат грешка,ЕКУ-то минава на режим предварително зададен в него/за такива случаи/,затова колата започва да върви малко повче,и да харчи малко повече/обикновенно,повишаването на разхода е незабележимо/...............:naughty::naughty::naughty::naughty :

lordliness
24-11-2011, 20:59
Това е режим в който колата не работи в нормални параметри и ти позволява на ход да се докопаш до сервиз.Има авария в някой възел значи е авариен режим :)Или по скоро както казваш работи по предварително зададени параметри без да се съобразява с някои входящи показатели.Това за мен е авариен режим.Аз все пак не разбирам кой знае колко.

chavetoo
24-11-2011, 21:16
Ти нещо май забравяш,че турбината има и студена част,която е определяща за това колко въздух влиза в мотора.Всичко зависи от това колко си натиснал педала на газта,демек ако е малко натисната,имаме малко надув,ЕГР-а е отворен на 40-50 %,в момента който натиснеш педала,вече имаме повече надув,сътветно ЕГР-а се затваря и няма как да се разтоварва турбината.За другото което казваш че остават малко изгорели газове и няма какво да върти турбината,ами пресния въздух който влиза през студената част,къде отива
Някои хора явно не четат и не искат да помислят какво казвам.
Нали се сещаш, че изгорелите газове който се върнат към смукателният колектор спират притока на въздух в някакъв процент, процент който зависи от някой неща. Точно в един такъв момент нали се сещаш, че хем спираш газовете да въртят турбината хем ограничаваш притока на свеж въздух. А щом не караш турбината да се върти и да надува, е това не е ли разтоварване.
Колегата @БО по нагоре го написа, че налягането в изпускателният колектор е по голямо от това на турбината, но и това нямаше кой да го прочете. Защото сещаш ли се ако е по ниско ще разтовариш турбината в генерацията;-)
Та какво казваше за студената част на турбината.

Mury
25-11-2011, 07:09
Някои хора явно не четат и не искат да помислят какво казвам.
Нали се сещаш, че изгорелите газове който се върнат към смукателният колектор спират притока на въздух в някакъв процент, процент който зависи от някой неща. Точно в един такъв момент нали се сещаш, че хем спираш газовете да въртят турбината хем ограничаваш притока на свеж въздух. А щом не караш турбината да се върти и да надува, е това не е ли разтоварване.
Колегата @БО по нагоре го написа, че налягането в изпускателният колектор е по голямо от това на турбината, но и това нямаше кой да го прочете. Защото сещаш ли се ако е по ниско ще разтовариш турбината в генерацията;-)
Та какво казваше за студената част на турбината.

И как по точно ги спираш тези газове,ти май не си наясно,че турбината ако има достатъчно обороти,я боли шпека за ЕГР-а дали е отворен или не,стига с тея глупости за малко газове и т.н.Турбината винаги си има достатъчно газове за да се върти,я се замисли твойта кола на втора предавка на колко оборота си на 1 бар налягане,сигурно при около 2000 и натиснат педал 20%,е повярвай ми в този случай ЕГР-а е затворен.Ти имаш проблем с обясненията,сега не ми излизай с номера какво е написал Бо,защото то беше коментар на твоето мнение,а сега изведнъж си на неговото мнение.Явно няма да се разберем,аз с радиоточка мразя да споря,така че приклювам по темата.

П.С.Замисли се,не един човек в тази тема ти написа,че пишеш пълни глупости :Suicide::Suicide::Suicide:

MitakaNeikov
25-11-2011, 08:59
И как по точно ги спираш тези газове,ти май не си наясно,че турбината ако има достатъчно обороти,я боли шпека за ЕГР-а дали е отворен или не,стига с тея глупости за малко газове и т.н.Турбината винаги си има достатъчно газове за да се върти,я се замисли твойта кола на втора предавка на колко оборота си на 1 бар налягане,сигурно при около 2000 и натиснат педал 20%,е повярвай ми в този случай ЕГР-а е затворен.Ти имаш проблем с обясненията,сега не ми излизай с номера какво е написал Бо,защото то беше коментар на твоето мнение,а сега изведнъж си на неговото мнение.Явно няма да се разберем,аз с радиоточка мразя да споря,така че приклювам по темата.

П.С.Замисли се,не един човек в тази тема ти написа,че пишеш пълни глупости :Suicide::Suicide::Suicide:

Това е така колега, но аз мисля че логиката на колегата chavetoo също е правилна. Реално когато колата работи на място 850 рпм, егр-а е отворен.
Да кажем че 10% от изпускателните газове отиват в смукателния колектор. При затапване на ЕГР-а тези 10 % които са минавали през ЕГР-а ще се насочат към турбинната перка. Т.е. малко повече газове ще я въртят точно в този момент. Геометрията мисля няма да се промени. Има логика в това което казва! И все пак тези 10 % няма да са определящи за работата и. със и без тях тя все ще си работи нормално. Поправете ме ако греша.

п.с. За колегата дето компютъра му обогатявал сместа. Компютъра определя колко гориво да се инжектира само когато колата е изключена от скорост при 850 рпм. Натиснеш ли педала на газ-та, компютъра може само да ограничи количеството, което си му задал, а това се случва в много малко режими на работа.

oem
25-11-2011, 11:33
Това е така колега, но аз мисля че логиката на колегата chavetoo също е правилна. Реално когато колата работи на място 850 рпм, егр-а е отворен.
Да кажем че 10% от изпускателните газове отиват в смукателния колектор. При затапване на ЕГР-а тези 10 % които са минавали през ЕГР-а ще се насочат към турбинната перка. Т.е. малко повече газове ще я въртят точно в този момент. Геометрията мисля няма да се промени. Има логика в това което казва! И все пак тези 10 % няма да са определящи за работата и. със и без тях тя все ще си работи нормално. Поправете ме ако греша.

п.с. За колегата дето компютъра му обогатявал сместа. Компютъра определя колко гориво да се инжектира само когато колата е изключена от скорост при 850 рпм. Натиснеш ли педала на газ-та, компютъра може само да ограничи количеството, което си му задал, а това се случва в много малко режими на работа.

И теб те въртят пиленцата. Изобщо не си на ясно кое какво става както и много от пишещите тук, а си чешете езиците. Що се хабите?

Компютъра когато му натиснеш педала той почти и само ограничава. Почти всичките му режими са ограничение и контрол, ограничение и контрол, ограничение и контрол....

---------- Post added at 12:33 ---------- Previous post was at 12:25 ----------


Другия режим се казва авариен :) освен физика в процеса на ЕГР има и малко химия и не е вярно ,че е само екология.

Не е авариен режима. Много просто е. ЕКУ-то си има карта по която следи въздуха и по количеството впръсква по зададени стойности. Обикновено тази карта е настроена колкото повече въздух, толкова по-богата смес. Когато затапите ЕГР, МАФ-а измерва повече въздух. От там ЕКУ-то работи по частта от картата с повечето въздух. Демек малко поизбягва от икономичните режими. (И пак зависи в същност за кое точно ЕКУ става въпрос и за коя марка автомобили).

Общо взето, последиците от затапване на ЕГР са добри за мотора и не знам до колко лоши за околната среда.

MitakaNeikov
25-11-2011, 11:42
И теб те въртят пиленцата. Изобщо не си на ясно кое какво става както и много от пишещите тук, а си чешете езиците. Що се хабите?

Здравей колега, ами обясни ни като ни "въртят пиленцата". Щом си толкова наясно, защо не го обясниш ясно и точно как е, за да го разберем и ние? Не със недомлъвки! За да не си чешем езиците само и да се хабим. Аз нямам претенции, че съм много навътре с нещата, просто следвам логиката. Затова помолих ако греша някой да ме поправи. В случая ти не го направи, а само констатира че не съм на ясно, което без пример нищо не означава!

EDIT: Колега оем извиняваи за тъпия въпрос, но максималната стойност на горивото, която ЕКУ-то може да инжектира не е ли тази от driver wish-a. А в зависимост от въздуха тази стойност да се ограничава?
"Обикновено тази карта е настроена колкото повече въздух, толкова по-богата смес." - Ще ми е интересно да споделиш, коя е тази карта?

Mury
25-11-2011, 13:39
Това е така колега, но аз мисля че логиката на колегата chavetoo също е правилна. Реално когато колата работи на място 850 рпм, егр-а е отворен.
Да кажем че 10% от изпускателните газове отиват в смукателния колектор. При затапване на ЕГР-а тези 10 % които са минавали през ЕГР-а ще се насочат към турбинната перка. Т.е. малко повече газове ще я въртят точно в този момент. Геометрията мисля няма да се промени. Има логика в това което казва! И все пак тези 10 % няма да са определящи за работата и. със и без тях тя все ще си работи нормално. Поправете ме ако греша.

п.с. За колегата дето компютъра му обогатявал сместа. Компютъра определя колко гориво да се инжектира само когато колата е изключена от скорост при 850 рпм. Натиснеш ли педала на газ-та, компютъра може само да ограничи количеството, което си му задал, а това се случва в много малко режими на работа.

Какво значение има работата на ЕГР-а на празен ход,все пак тогава мотора си работи на атмосферно налягане,и няма значение дали е отворен ЕГР-а,все пак това е нправено за повторно изгаряне на газовете-екология.....................:yawn::yawn::yawn::ya wn:

oem
25-11-2011, 13:50
Здравей колега, ами обясни ни като ни "въртят пиленцата". Щом си толкова наясно, защо не го обясниш ясно и точно как е, за да го разберем и ние? Не със недомлъвки! За да не си чешем езиците само и да се хабим. Аз нямам претенции, че съм много навътре с нещата, просто следвам логиката. Затова помолих ако греша някой да ме поправи. В случая ти не го направи, а само констатира че не съм на ясно, което без пример нищо не означава!

EDIT: Колега оем извиняваи за тъпия въпрос, но максималната стойност на горивото, която ЕКУ-то може да инжектира не е ли тази от driver wish-a. А в зависимост от въздуха тази стойност да се ограничава?
"Обикновено тази карта е настроена колкото повече въздух, толкова по-богата смес." - Ще ми е интересно да споделиш, коя е тази карта?

Какво общо има това вече с темата? Относно "driver wish" в общи линии е така. Щом имаш такива познания вярвам, че от тук на татък ще се досетиш какво имам предвид :) Помисли малко.

MitakaNeikov
25-11-2011, 15:58
Какво значение има работата на ЕГР-а на празен ход,все пак тогава мотора си работи на атмосферно налягане,и няма значение дали е отворен ЕГР-а,все пак това е нправено за повторно изгаряне на газовете-екология.....................:yawn::yawn::yawn::ya wn:
Ми няма значение, просто турбото в този момент ще се върти с малко повече обороти при затапен ЕГР. Т.е. ще е малко по- натоварено. Лично аз немисля че това е някакъв проблем.

BO
25-11-2011, 17:23
А в тази тема се пита нещо съвсем различно от обсъжданото в крайна сметка, като вече се отговори на въпроса - турбината не се разтоварва по никакъв начин при отпускане на педала на газта.

Впръсканото количество гориво е еднакво дали ще е с ЕГР или ще работи без ЕГР. Няма дизел, който да харчи повече при затапване на ЕГР-а, освен ако не следи разни параметри с диференциални датчици, разни ламбди сонди и т.н. Но тук говорим за друго поколение двигател.
При "стандартните" жтд-та, униджети, количеството гориво не се влияе от промените в ЕГР-а.

ecotronic
25-11-2011, 17:51
А в тази тема се пита нещо съвсем различно от обсъжданото в крайна сметка, като вече се отговори на въпроса - турбината не се разтоварва по никакъв начин при отпускане на педала на газта.

Впръсканото количество гориво е еднакво дали ще е с ЕГР или ще работи без ЕГР. Няма дизел, който да харчи повече при затапване на ЕГР-а, освен ако не следи разни параметри с диференциални датчици, разни ламбди сонди и т.н. Но тук говорим за друго поколение двигател.
При "стандартните" жтд-та, униджети, количеството гориво не се влияе от промените в ЕГР-а.

Може и да греша, но аз разсъждавам в следната последователност:

1 - Количеството гориво, което се впръсква зависи от количеството въздух, което отчита дебитомера.

2 - При отворен ЕГР общото количество (да го наречем газообразна смес), която постъпва в колектора се състои от сумата на постъпващия въздух през дебитомера + количеството изгорели газове, което минава през ЕГР.

3 - Следователно при отворен ЕГР количаството въздух, преминаващо през дебитомера е по-малко сравнено с това, когато клапанът е затворен (разглеждаме го при едни и същи обороти на двигателя)

В резултат от горните разсъждения би трябвало при отворен ЕГР, количеството гориво да е по-малко

BO
25-11-2011, 18:09
Да, ама не.
Логиката ти е насочена само от потребителска гледна точка.
Хвърли друга логика от термодинамиката и ще видиш, че грешиш.

ecotronic
25-11-2011, 18:28
А и ако се вземе впредвид самата идея за внедряването на тази система..... Нали именно целта е да се рециклират недостатъчно изгорелите газове за да доизгорят. Какъв е смисъла ако в този момент продължава да се подава същото количество гориво?

didod
25-11-2011, 18:32
Смисъла е сваляне на температурата в горивната камера за намаляване на азотните окиси. Съответно и софтуера е написан така.

chavetoo
25-11-2011, 21:08
И как по точно ги спираш тези газове,ти май не си наясно,че турбината ако има достатъчно обороти,я боли шпека за ЕГР-а дали е отворен или не,стига с тея глупости за малко газове и т.н.Турбината винаги си има достатъчно газове за да се върти,я се замисли твойта кола на втора предавка на колко оборота си на 1 бар налягане,сигурно при около 2000 и натиснат педал 20%,е повярвай ми в този случай ЕГР-а е затворен.
Турбината може да има страшно много обороти, но отвори ли ЕГР-а оборотите нямат никакво значение, има само значение налягането.
Е повярвай ми ЕГР-а винаги е отворен до 3000об/м и до тези обороти винаги прави корекция на входящият въздух. Корекцията става като замества количеството въздух с изгорели газове. Това важи за Е3 което не е пипано от пишман мапер.
Въпроса беше за последиците.
Последиците: турбината в дадени режими прекарва много повече въздух, това значи, че е натоварена повече.
Какво става в ЕКУ-то след затапване на ЕГР-а, сигурен съм, че от хората които пишат по темата, може би само един човек знае какво става, аз не знам защото не съм мапер.

Екологията най вероятно отива на кино (3Д) но тя отдавна е на кино щом се е стигнало до затапване.
Само не мога да разбера защо когато сте мръсни и ви сърби се чешете а не хванете да се изкъпете.
П.С Знам обаче, че след затапване на ЕГР-а (при мен) веднага се записва грешка за него и грешка за проблем с налягането на турбината. Много често между предавките когато искам да ускорява ми светва една червена лампа и докато свети лампата нямам ускорение.На студен мотор ми играят ниските обороти с около 150-200об/м. След ускорение на 1 и 2 и изключване от скорост оборотите падат до 600.
Хайде сега ми кажете поне един + след затапване на ЕГР-а.

ecotronic
25-11-2011, 21:10
Смисъла е сваляне на температурата в горивната камера за намаляване на азотните окиси. Съответно и софтуера е написан така.

Значи вкарваме част от изгоралите газове обратно в цилиндрите, вкарваме и същото количество гориво както ако е затворен клапана и така намаляваме температурата в горивната камера и понижаваме вредните емисии??????

BO
25-11-2011, 21:16
Турбината може да има страшно много обороти, но отвори ли ЕГР-а оборотите нямат никакво значение, има само значение налягането.
Е повярвай ми ЕГР-а винаги е отворен до 3000об/м и до тези обороти винаги прави корекция на входящият въздух. Корекцията става като замества количеството въздух с изгорели газове. Това важи за Е3 което не е пипано от пишман мапер.
Въпроса беше за последиците.
Последиците: турбината в дадени режими прекарва много повече въздух, това значи, че е натоварена повече.
Какво става в ЕКУ-то след затапване на ЕГР-а, сигурен съм, че от хората които пишат по темата, може би само един човек знае какво става, аз не знам защото не съм мапер.

Екологията най вероятно отива на кино (3Д) но тя отдавна е на кино щом се е стигнало до затапване.
Само не мога да разбера защо когато сте мръсни и ви сърби се чешете а не хванете да се изкъпете.
П.С Знам обаче, че след затапване на ЕГР-а (при мен) веднага се записва грешка за него и грешка за проблем с налягането на турбината. Много често между предавките когато искам да ускорява ми светва една червена лампа и докато свети лампата нямам ускорение.На студен мотор ми играят ниските обороти с около 150-200об/м. След ускорение на 1 и 2 и изключване от скорост оборотите падат до 600.
Хайде сега ми кажете поне един + след затапване на ЕГР-а.
Аз само мога да ти кажа, че за да ти клати оборотите със затворен ЕГР, то имаш някакъв проблем.
140 и 150 жтд-та нямат абсолютно никакви такива проблеми, които ги описваш. Проблема е единствено и само на твоя двигател, а не че е затворен ЕГР-а.

Linkestis
25-11-2011, 21:40
И аз не съм мапер ама светването на червената лампа няма нищо общо с ЕГР-а.
А каква грешка ти записва освен от запушения ЕГР??
Щото и двете ми коли са с запушен ЕГР и проблеми с надув,студен двигател и тн.описани от теб няма.

oem
25-11-2011, 21:42
Да, ама не.
Логиката ти е насочена само от потребителска гледна точка.
Хвърли друга логика от термодинамиката и ще видиш, че грешиш.

Коя логика? Дай да научим и ние нещо :)

До колегата chavetoo. Проблемите ти не са свързани с ЕГР и неговото затапване. Може да е помогнало. Виж си дебитомера и една диагностика ще покаже какво става.

Записването на грешката е точно защото еку-то с отворен ЕГР очаква някакви конкректни стойности въздух и ги получава. Затапиш ли го механично ЕКУ пак си ги търси, но получава повече въздух. От там следва да запише грешка в ЕГР. За да не пише грешка и да си показва реално въздуха трябва да се каже на ЕКУ, че ЕГР е постоянно затворен и, че не трябва в диапазона от обороти в който работи да се изважда количеството въздух което евентуално трябва да мине през него. И най-на края да се му се каже, че такова ЕГР не същестува :)

Ако имаш проблем с пренадуване, съчетано с ЕГР и много въздух или грешно измерен въздух поради например грешен дебитомер може турбото да пренадува по ред причини не ми се изброяват. Една свястна диагностика ще ти реши проблема и ще можеш да си затвориш ЕГР-а спокойно.

didod
26-11-2011, 10:14
Значи вкарваме част от изгоралите газове обратно в цилиндрите, вкарваме и същото количество гориво както ако е затворен клапана и така намаляваме температурата в горивната камера и понижаваме вредните емисии??????


Почти, но не съм ровил в подробностите (нямам как, работим само с оригинален софтуер, а там нямам достъп до тези неща). Променят се циклови порции, налягания и моменти на впръскване освен това - всичко за постигане на евро 'х'. Затова вече има и дросел при дизела - работи в комбинация с EGR. Затова има и охладители на газовете на EGR системата. Затова се появиха и филтрите за твърди частици. Затова колкото и да се модернизира двигателя, с всяко следващо 'евро' гори повече или в най-добрия случай дава същият разход (става дума за едно поколение двигатели). Говоря за двигатели с EGR само. Тези с AdBlue - то са друга тема. Мое мнение де. :)

ergon
30-01-2012, 15:45
Чрез ЕГР-а се определя количеството въздух което ще влезе в двигателя. При Е3 мисля е до 3000 об/м Клапана работи веднага след запалването на двигателя, дори и на студено. При изправен клапан въздуха е около 300мг затапи ли се въздуха отива х2. От там следва, че турбината вече е натоварена. Точно заради това след затапване, става по пъргава в ниските и започва да се чува турбината повече.
Всичко това е при положение, че не се бие педала до долу. Натиснеш ли педала, клапана се затваря за части от секундата на 100% и веднага след това се опитва да нагласи въздуха. Винаги при натискане на педала клапана се затваря на 100% но времето на тези 100% зависи от това колко е натиснат педала......
От тук следва, че турбината вече е натоварена много повече без клапана.

Точно така пробвано е много пъти 2.4 JTD 136hp, с затапен ЕГР като поддържа на 5 предавка 120км на равен път пример с гориво 17mg/i налягането в смукателите е около 0.7бар.и около 750mg/i като количество въздух на дебитомера, много излишен въздух, с работещ ЕГР налягането е около 0.3бар. и около 450mg/i на дебитомер,това следва по малко сгъстен въздух в горивната камера и по малко съпротивление на мотора следва по малко впръскано количество гориво.

silversnake
17-02-2012, 12:25
Вчера и моята влезе в графа "неекологичен". Затапих с дебели стоманени плочки /предварително приготвени с дупки за болтчетата на изпускателя и шпилките на смукателя/, направо отстраних целия клапан. Ползвах си гарнитурките отново. Затапих вакуумчето и откачих буксата. В смукателя нямаше такава смрад каквато гледах от снимки тук, единствено на входния отвор на ЕГР-а имаше отлагания. Самият клапан обаче не ми хареса като състояние.
Та - последствия - никакви. Моторът работи перфектно и като че ли една идея поутихна.

chavetoo
22-02-2012, 16:06
Точно така пробвано е много пъти 2.4 JTD 136hp, с затапен ЕГР като поддържа на 5 предавка 120км на равен път пример с гориво 17mg/i налягането в смукателите е около 0.7бар.и около 750mg/i като количество въздух на дебитомера, много излишен въздух, с работещ ЕГР налягането е около 0.3бар. и около 450mg/i на дебитомер,това следва по малко сгъстен въздух в горивната камера и по малко съпротивление на мотора следва по малко впръскано количество гориво.
Това доказва, че ЕГР-а разтоварва турбината. С затапен ЕГР турбината е много по натоварена...

oem
22-02-2012, 16:21
Нищо и няма. Това налягане не е никакъв товар за това турбо. Ти ако искаш си му и разпробии отвора та да разтоварваш още повече, та да спре и да върви :)

MitakaNeikov
22-02-2012, 21:09
Точно така пробвано е много пъти 2.4 JTD 136hp, с затапен ЕГР като поддържа на 5 предавка 120км на равен път пример с гориво 17mg/i налягането в смукателите е около 0.7бар.и около 750mg/i като количество въздух на дебитомера, много излишен въздух, с работещ ЕГР налягането е около 0.3бар. и около 450mg/i на дебитомер,това следва по малко сгъстен въздух в горивната камера и по малко съпротивление на мотора следва по малко впръскано количество гориво.

Колега, а защо не си написал колко е количеството гориво с изправен ЕГР, да го видим действително колко по- малко е?
Количеството въздух измерено от дебитомера е ясно, но какво се случва с налягането? При изправен ЕГР не само турбото прави налягането в смукателния колектор!

iveli
06-11-2015, 20:20
Привет Нов въпрос от новата алфа Затапването с пластина го знаем без да спорим полезно или вредно е то Но днес се замислих Така или иначе втората алфа също ще е без работещ ЕГР Грешно ли ще бъде ако просто откача буксата на клапана вместо да слагам пластина