PDA

View Full Version : Подгряване на антифриз 166 JTD



Linkestis
05-11-2011, 14:30
Колеги,има ли някои с подгряване на антифриза на своята 166-ца? Молбата ми е следната:
Нуждая се от няколко снимки на това как седи тялото.
Къде е хванат плюса.
Датчика къде е свързан.
Колко релета и какви има за 3-те свещи.
И най-вече ЕКУ-то дали управлява подгрева?
Монтиран е подгрев,но искам да сравня,а и не знам къде какво да свържа,за да стане ориджинал :)
Иначе свободни съчинения мога да направя.
Не се интересувам от темите във фиат форума,нито от темите за 156-ци.Питането ми е конкретно за 166.
Благодаря...


------------
От гледане на картинки по ел.система на автомобили не отбирам,тъй че ако може да се говори на български примерно:"буксата на датчика свържи еди къде си" или "сложи това реле и вържи плюса на лулата там".

lordliness
05-11-2011, 16:32
Аз не знам дали имам,как да разбера дали имам ,трябва ли да има някакви бутони за включване,къде стоят свещите?

Jivko7777
05-11-2011, 16:44
Ако ти е италиянка забрави...иначе нямаш бутон то е интегрирано към климатроника...и само решава 1,2 или 3-те свещи да пусне!
Имам въпрос към колегата по горе подгрева на входящия маркуч за радиаторчето на парното ли го сложи?

to_lose_HEART
05-11-2011, 17:16
На моята има монтирана заводски печка вебасто, която също е вързана да подгрява антифриза и се намира зад двигателя ниско долу.
Та и аз така все още се чудя работи ли това нещо и как се пуска къде му е управлението да видя някакво реле,предпазител ако има изгорял знам ли. Иначе колата не загрява кой знае колко бързо, а термостатът е чисто нов, оттам си правя извода че не работи въпросната печка

Linkestis
05-11-2011, 17:53
...и само решава 1,2 или 3-те свещи да пусне!
Имам въпрос към колегата по горе подгрева на входящия маркуч за радиаторчето на парното ли го сложи?

Живак...точно там е монтирано тялото.Интересното е дали има заготовка за управление и ако има къде е то?Щото в Елерма няма,както и в Дте-то.За епер няма как да намеря някоя с подгрев.Ще се радвам ако някои с добър английски попита в холандския форум.


На моята има монтирана заводски печка вебасто, която също е вързана да подгрява антифриза и се намира зад двигателя ниско долу.
Та и аз така все още се чудя работи ли това нещо и как се пуска къде му е управлението да видя някакво реле,предпазител ако има изгорял знам ли. Иначе колата не загрява кой знае колко бързо, а термостатът е чисто нов, оттам си правя извода че не работи въпросната печка

Колегата Асенов наскоро пусна такава печка в продажба пак без управление.Обърни се към него да ти обясни по-подробно.
Безспорно ефекта на печката е в пъти по-добър от свещите.Ама като гледам май няма да изскочи никои с такава 166-ца и ще прибягвам до варианта във фиат форума с копче.Въпроса беше че имам и датчик за температурата които исках да използвам по "заводски" ама греда..
Иначе нали съм дете..станах в 6 часа,пуснах свещите ръчно и запалих цигара да гледам сейра..след 6-7 мин вече нямаше лед по стъклата,което мен ме устройва предостатъчно :)


------------
Лорде,трябва да имаш на малкия кръг към радиатора на парното тяло с три свещи.при стартиране на двигателя се усеща натоварването на двигателя заради голямата консумация на ток.
П.П. Souze да си жив и здрав,колко трябва да черпим..

alfa156jtd
05-11-2011, 18:28
колега,печката сигурно ти е автоматична,както моята например,когато температурите паднат на 10гр.и надолу тя се включва автоматично и при достигане на определена температура изключва.

to_lose_HEART
05-11-2011, 19:29
колега,печката сигурно ти е автоматична,както моята например,когато температурите паднат на 10гр.и надолу тя се включва автоматично и при достигане на определена температура изключва.

Как да разбера обаче дали се включва или не. Ето сутрин например е около нула градуса би следвало да се включи, но поглеждам под колата където е аспухчето на печката не пуши изобщо

lordliness
05-11-2011, 20:13
Иначе нали съм дете..станах в 6 часа,пуснах свещите ръчно и запалих цигара да гледам сейра..след 6-7 мин вече нямаше лед по стъклата,което мен ме устройва предостатъчно :)

Не топи ли леда всяка кола без печки и подгрев за 7 мин?Моята загрява доста бързо, но когато е в движение за около 4 мин.Карана е в Падуа ,това си е направо на север,може и да има нещо.Отивам да карам утре като се върна ще ви пиша как загрява и дали има подгряване.

Pepko-Bepko
05-11-2011, 21:30
Аз 166 с подгряване на антифриза с такава подгревни свещи не съм виждал.Тази система се вгражда доста по често в Ланчия Капа с същия мотор.Предимно се използват печки Вебасто в 166-ците.Моята има такава която също не се включва.Би трябвало при ниска температура сама да запали и да стопли антифриза.

Linkestis
05-11-2011, 21:39
Мдаа,явно ще съм единствен.
Ама ви се чудя,имате егати екстрата в автомобила и ви седи ей така!??!?!

Pepko-Bepko
05-11-2011, 23:08
Ами които и да питам всеки вдига рамене.Екзаминера има опция за тестване на тази печка но не може да се върже не само на моята кола,но и на други 166 с такава печка.Истината е само маи в един сервиз в София които се занимава с това.Но като знам и къде е навряна си представям колко пари ще ми струва ремонта.

Linkestis
05-11-2011, 23:20
Днес в Елерма разглеждах въпросната печка.Не мисля че е толкова сложно да се провери защо не работи.А интересното е защо нямате дистанционни за тях.Защото тяхната функция е точно такава,за това са и автономни,стартираш от дистанционното и след определено време влизаш или в охладен или в затоплен автомобил.За разлика от свещите за които си трябва да запалиш двигателя.

Pepko-Bepko
05-11-2011, 23:33
Нашите са полу-автономни ,работят на запален двигател и нямат дистанционни и топлят самия двигател.Автономните са с дистанционно и могат да се включват без да е запален мотора и да въртят антифриза и така нататък.Пинко беше дал четири цифрена сума да му направят оригиналната печка на напълно автономна с дистаннционно и после си я премести на джипа.Има теми поисано по ?-са

Linkestis
05-11-2011, 23:44
Да прав си,изстрелях си мнението без да се сетя че оригиналните са полу-автономни.
Но все пак ако я имам под капака не работеща ще се помъча да я оправя,виж аз сега с какви неща се занимавам :)

alfa156jtd
07-11-2011, 12:02
колега,печката се чува как работи особено като загасиш мотора,тя продължава да работи докато охлади,но не чакаи да видиш пушек изгарянето е перфектно.

to_lose_HEART
07-11-2011, 13:43
Да обаче не чувам и нищо да фучи, не работи според мен. А си нямам идея кой може да разбира от тея неща че да ми помогне

Pepko-Bepko
07-11-2011, 21:56
А бе и моята не работи мисля,но винаги имам усещане че сутрин при замръзнали стъкла и когато пусна подгрева на страничните огледала и на задното стъкло имам чуството че в този режим колата стопля по бързо антифриза.Може и да си внушавам но...не знам .

Jivko7777
07-11-2011, 21:58
А бе и моята не работи мисля,но винаги имам усещане че сутрин при замръзнали стъкла и когато пусна подгрева на страничните огледала и на задното стъкло имам чуството че в този режим колата стопля по бързо антифриза.Може и да си внушавам но...не знам .

Ами аз като сложа тая позиция и ми светва лампичката на климатика! Говоря за 156-ца, т.е. се пуска той, поне предполагам!

Linkestis
07-11-2011, 22:05
То при този режим би трябвало да работи и въпросната полу-автономна печка.

Pepko-Bepko
07-11-2011, 22:09
Сигурни ли сте искате да кажете че моита печка бачка ....:)

to_lose_HEART
07-11-2011, 22:11
Сутрината ще го пробвам това, досега не бях се сетил, а не ми се е налагало да го ползвам щото колата ми нощува в гараж

Linkestis
07-11-2011, 22:12
Сложи я на този режим и легни отдолу и така ще видиш от ауспуха на печката дали излиза пушек.Поне при 156 мисля че е така,тоест в този режим.
Другият вариант е да отвориш капака и евентуално по шума да се ориентираш :)

------------
Ауспуха е горе долу между двете предни седалки...по близо до пасажерската.
------------
Обаче:трябва да има минимална температура на въздуха за да се включи(май..)

Pepko-Bepko
07-11-2011, 22:20
Еее има ли 156 с печка и къде се намира ?че и това ми е чудно.

Linkestis
07-11-2011, 22:23
Има,само че рядко и за определени страни.

Jivko7777
07-11-2011, 23:26
Обаче:трябва да има минимална температура на въздуха за да се включи(май..)

При БМВ е на +5 градуса и надолу околна температура и се пуска сама :arrow:

Jivko7777
08-11-2011, 00:09
Живак...точно там е монтирано тялото.Интересното е дали има заготовка за управление и ако има къде е то?Щото в Елерма няма,както и в Дте-то.За епер няма как да намеря някоя с подгрев.Ще се радвам ако някои с добър английски попита в холандския форум.



И има ли ефект от свещите?

to_lose_HEART
08-11-2011, 11:52
Тази сутрин запалих колата и включих подгрева на стъклата и това където е за максимално обдухване на предното стъкло - няма пушек , няма шум от печката, колата си загря както обичайно. Показваше ми 9 градуса външна температура(вероятно е твърде висока), тези дни ще застудява пак ще пробвам.

Jivko7777
08-11-2011, 14:44
Тази сутрин запалих колата и включих подгрева на стъклата и това където е за максимално обдухване на предното стъкло - няма пушек , няма шум от печката, колата си загря както обичайно. Показваше ми 9 градуса външна температура(вероятно е твърде висока), тези дни ще застудява пак ще пробвам.

Трябва да е под 5 градуса!

Linkestis
08-11-2011, 18:37
Живко,от свещите има ефект до толкова че паля,влизам и до като излезна с детето тоест около7-8 мин, колата е горе долу топла без лед по стъклата.е не е като печка но върши работа :)

Jivko7777
08-11-2011, 21:22
Живко,от свещите има ефект до толкова че паля,влизам и до като излезна с детето тоест около7-8 мин, колата е горе долу топла без лед по стъклата.е не е като печка но върши работа :)

Тей а без него какво става не размръзява ли ?

И друг въпрос, подгрева се слага масово на входящия маркуч на радиаторчето на парното, т.е. минаващата вода се подгрява малко от тях и хоп веднага след това топлината се отделя от радиаторчето на парното...т.е. ефект клонящ към 0 от това да загрее колата по бързо...Това е моя логика разбира се! При ВАГ свещите са пак така 3 броя една до друга но са сложени точно горе на блока - http://www.picvalley.net/u/724/1871154064.JPG

Сега знам че най-добре е когато самите свещи са забодени директно на блока, така ефекта ще е най-добър, но и не приложим при нас, които нямаме такъв подгрев, но мисълта ми е да се измисля място което е на малкия кръг, там където не се отделя топлина веднага, не знам и аз, но приемам идеи!

Linkestis
08-11-2011, 21:53
Точно на входящия е и при мен.Преди това загряването на място беше клонящо към разбиване на главата в стъклото.В движение е добре но на място...
Сега нещата са прилично добре,поне детето не мрънка че умира от студ и да пусна топлото :)

myato
08-11-2011, 22:46
Тей а без него какво става не размръзява ли ?

И друг въпрос, подгрева се слага масово на входящия маркуч на радиаторчето на парното, т.е. минаващата вода се подгрява малко от тях и хоп веднага след това топлината се отделя от радиаторчето на парното...т.е. ефект клонящ към 0 от това да загрее колата по бързо...Това е моя логика разбира се! При ВАГ свещите са пак така 3 броя една до друга но са сложени точно горе на блока - http://www.picvalley.net/u/724/1871154064.JPG

Сега знам че най-добре е когато самите свещи са забодени директно на блока, така ефекта ще е най-добър, но и не приложим при нас, които нямаме такъв подгрев, но мисълта ми е да се измисля място което е на малкия кръг, там където не се отделя топлина веднага, не знам и аз, но приемам идеи!

Това,дето си го дал при ВАГ групата е също на изход от двигателя,което си е равносилно с това да е на входящия маркуч на парното.Ако го сложиш на друго място,няма да усетиш ефекта,защото ще грее мотора и топлото ще дойде,едва когато се загрее двигателя.

ACEHOB
09-11-2011, 00:00
Моята тръгваше на около -5 / -10 градуса миналата година.
Отдолу се вижда пушек от нейният ауспух.

to_lose_HEART
09-11-2011, 07:45
А къде се намира управляващия блок и евентуално тази температура не може ли да се промени малко нагоре.

Jivko7777
09-11-2011, 16:15
Това,дето си го дал при ВАГ групата е също на изход от двигателя,което си е равносилно с това да е на входящия маркуч на парното.Ако го сложиш на друго място,няма да усетиш ефекта,защото ще грее мотора и топлото ще дойде,едва когато се загрее двигателя.

Ами аз това целя, да загрее мотора по бързо, щото така нито аз се стоплям нито мотора и какво правим нищо...
А така ако се измисли друго място, в което да не се отделя топлината веднага от радиаторчето ще загрее мотора по бързо, разхода ще е по малък зимата, износването на двигателя ще е по малко респективно и пак стигаме до това по бързото загряване по бързо идване на истинското топло! Щеше да има смисъл, ако парното не работеше. При условие , че антифриза след свещите отива в радиаторче което има по-голяма мощност на отдаване, от колкото мощността на свещите, става ясно , че за двигателят всичко е танто за кукуриго. Вятъра от вентилатора отвява файдата!!!
В случая антифриза е просто преносител на топлинната енергия от свещите, като така ефективноста намалява изкючително много!

Та давайте идеи!

myato
09-11-2011, 18:26
Ами аз това целя, да загрее мотора по бързо, щото така нито аз се стоплям нито мотора и какво правим нищо...
А така ако се измисли друго място, в което да не се отделя топлината веднага от радиаторчето ще загрее мотора по бързо, разхода ще е по малък зимата, износването на двигателя ще е по малко респективно и пак стигаме до това по бързото загряване по бързо идване на истинското топло! Щеше да има смисъл, ако парното не работеше. При условие , че антифриза след свещите отива в радиаторче което има по-голяма мощност на отдаване, от колкото мощността на свещите, става ясно , че за двигателят всичко е танто за кукуриго. Вятъра от вентилатора отвява файдата!!!
В случая антифриза е просто преносител на топлинната енергия от свещите, като така ефективноста намалява изкючително много!

Та давайте идеи!

Ами тя идеята е ясна.Просто слагаш модула на другия маркуч и си ти.:big_heat:

Jivko7777
09-11-2011, 23:02
Ами тя идеята е ясна.Просто слагаш модула на другия маркуч и си ти.:big_heat:

Това ми дойде и на мен на ум, въпроса е дали наистина така ще загрява по бързо?

balev64
10-11-2011, 08:05
Здравейте колеги,тъй като имам на моята алфа "Webasto", мога да споделя малко опит.По описанието на колегата с такава печка всичко е едно към едно.Първо,при мен на таблото в ляво от волана има едно малко модулче с дисплей, което се явява управляващо за печката,тук обаче трябва да кажа че зимата, при по ниски температура примерно под нулата, печката се включва и самостоятелно, без да и е зададено включване от модула.Самия модул, има опции за бърз старт,или за отложен такъв, като отложения може да стане до три пъти в денонощието, да кажем сутрин преди работа печката се включва загрява двигателя и купето до определена температура и се изключва при температура на антифриза 70-72 градуса,после може да се включи пак, по зададен и предварително настроен час и така до три пъти.По мои наблюдения печката не работи при температури над 1 градус или поне не и при принудително включване,но тази сутрин например при темп.3 градуса я чух че се е включила.Колкото до това как да разберем дали работи,това може дастане най лесно при неработещ двигател, вярвайте ми че шума от турбината е супер приятен за слушане - нещо подобно на развъртащ турбините си самолетен двигател и когато спреш колата някъде на по оживено място хората като чуят шума идващ от колата остават очудени и замислени... :).Предпазител печката има и той се намира отпред в двигателния отсек където е капака за филтъра на купето,мисля си че беше първия от ляво на дясно,но колегата трябва да си провери дали не е изгорял, тъй като без него печката въобще не дава признаци на живот.

to_lose_HEART
10-11-2011, 09:02
Точно това мисля да направя днес ще рушна всякъде де що има предпазители и релета ще почистя и прегледам за изгорели. От това което събрах като информация друга честа причина да не работи печката е ако свеща и е изгоряла, обаче като гледам къде е навряна само със сваляне може да се провери това
Значи прегледах предпазителите до въздушния филтър имаше един 15 А изгорял смених го и ще чакам студове да пробвам. Като гледам на книжката точно той е за печката

balev64
10-11-2011, 13:47
Ами то може още сега да пробваш,печката ще заработи но няма да грее.Просто ще се включи само турбината.

to_lose_HEART
10-11-2011, 13:54
Моята е от така наречените полуавтономни и не мога да я включвам принудително.
Само когато температурата падне под определени градуси се включва, които още незнам точно колко са но със сугурност са под 5
Тази сутрин беше 3 градуса пак не тръгна пущината, явно не е бил в предпазителя проблема или още трябва да застудее

security999
11-11-2011, 23:14
На моята има монтирана заводски печка вебасто, която също е вързана да подгрява антифриза и се намира зад двигателя ниско долу.
Та и аз така все още се чудя работи ли това нещо и как се пуска къде му е управлението да видя някакво реле,предпазител ако има изгорял знам ли. Иначе колата не загрява кой знае колко бързо, а термостатът е чисто нов, оттам си правя извода че не работи въпросната печка
И аз съм с печка, без допълнително управление, това което ми обясниха - ще се включи, когато стане минус 5 градуса, така е програмирана.
Аз си мислех да ли не може да се пипне таймера по-някакъв начин, на -5 градуса, ще се включва доста често:roll:

to_lose_HEART
11-11-2011, 23:28
Човек който разбира от електроника предполагам може да се справи със задачата. Най вероятно трябва да се сложи друго съпротивление

Linkestis
12-11-2011, 17:43
Така,така...днес вързах и трите свещи.Ефекта в първите 50 секунди беше като пуснат сешоар в лицето.На 1.30 мин. беше като парно горе долу на 70 градуса на двигателя.На 2.30 мин.беше като на загрял двигател на 90 градуса.
Като държа да отбележа че двигателя не е мърдал от минималната скала 50 градуса.На 5 мин.се седеше спокойно по къс ръкав,като двигателя пак не беше мръднал показанията на стрелката от 50 градуса.Като съм пуснал парното на максимум температура.Не си направих експеримента да го пусна примерно на 25-27 градуса.Но тръбата на парното е доста топла след около 5 мин. работа.Просто ефекта от три свещи е убийствен!
Всичко това се случваше на външна температура от -1 градус до 0 градуса.

Jivko7777
12-11-2011, 18:01
Ехеее браво бе! Ся ако направиш и тест без да пускаш парното да видим дали самата кола колко по бързо ще загрява от тях

Linkestis
12-11-2011, 18:29
Виж това не съм се сетил..ама честно да ти кажа на знам дали ще има ефект върху двигателя.Утре ще си направя опит и с това :)

П.П сега съм почнал да готвя :)

Jivko7777
12-11-2011, 19:27
Виж това не съм се сетил..ама честно да ти кажа на знам дали ще има ефект върху двигателя.Утре ще си направя опит и с това :)

П.П сега съм почнал да готвя :)

Виж направи, без никакво парно, да видим щото реално тази топлина която каза че те бие в лицето ако не влиза в купето влиза обратно в мотора, но да видим :) че аз имам подгрев ама още се чудя къде да го сложа точно на входния или изходния маркуч :)

danchev63
14-11-2011, 19:01
Колеги, за да не отварям тема - от къде може да се вземе това подгряване и колко ориентировъчно струва. Има ли пусната инсталация да чака и трябва ли нещо да се настройва по компа.

Linkestis
14-11-2011, 19:03
Подгрева от морга,за съжаление заготовка за такъв подгрев в 166 няма.

danchev63
14-11-2011, 19:21
Подгрева от морга,за съжаление заготовка за такъв подгрев в 166 няма.
Това предполага пускане на кабели към компа, а не само да се "бодне" подгрева на маркуча. И каква е ориентировката за сумата.

Linkestis
14-11-2011, 19:34
Компа не може да ги управлява.Около 40-50лв с кабели и релета.

danchev63
14-11-2011, 19:48
Компа не може да ги управлява.Около 40-50лв с кабели и релета.
а кое ги управлява тогава. Има ли схема на връзването.

didod
14-11-2011, 19:52
Manual

Jivko7777
14-11-2011, 22:50
Виж направи, без никакво парно, да видим щото реално тази топлина която каза че те бие в лицето ако не влиза в купето влиза обратно в мотора, но да видим :) че аз имам подгрев ама още се чудя къде да го сложа точно на входния или изходния маркуч :)


Направи ли теста батка :)

thecleaner
14-11-2011, 22:51
Всичко е ок с подгрева, а алтернатора дали не му се зима акъла ко ше каити.

Jivko7777
14-11-2011, 23:17
Всичко е ок с подгрева, а алтернатора дали не му се зима акъла ко ше каити.

Казваме 56А си взимат свещите и хич не им пука явно за него :) но затова сме и с 120А-ви алтернатори :)

savoibul
15-11-2011, 08:40
Подгрева от морга,за съжаление заготовка за такъв подгрев в 166 няма.А от каква кола да се търси в моргата.

Mury
15-11-2011, 13:05
Подгрева от морга,за съжаление заготовка за такъв подгрев в 166 няма.

Стига бре Либрата има подготовка за подгрев в ЕКУ-то,защо и 166 да няма,ма мисля само евро 3 :whistle::whistle::whistle::whistle:

Linkestis
15-11-2011, 19:43
Значи днес на Радко казах че се тормози алтернатора НО....звука на двигателя се променя идентично със звук на включен климатик,за това си залагам главата.
Колкото до алтернатора не мисля че 120А алтернатор ще даде фира при положение че в 156-те го има като заводско изпълнение със същите свещи и ватове.

-------------
Живко,още не съм направил въпросния тест по простата причина че нямам подходящи кабели,тези от един квадрат омекват и ме е страх да ги оставя включени за по дълго.Надявам се тази седмица да имам ориджинал с релета и бушони,и веднага ще има проба.
Обаче...сутринта на -11 градуса съм се радвал като малко дете до като гледах как се разтопява леда на втората минута.
--------------
Мърски,да не забравяме че Ланчията е в пъти по-напред от Алфа от към глезотийки.Но ако случайно имаш инфо,питието е от мен.Аз по Епер и Аутодата не намерих 166 с заготовка или инсталирани такива свещи.


А от каква кола да се търси в моргата.

От Алфа 156 или от Либра.Разбира се дизел.Става и от Рено но там е с по четири свещи.

Jivko7777
15-11-2011, 20:04
Ще чакам, че от твойто мнение зависи къде да сложа мойте свещи :)
Пък и накрая ще обясниш кое как, може и на лично.

Linkestis
15-11-2011, 20:24
Сега пада умуване как да разбера датчика на свещите до колко градуса е.Тоест на каква температура ще подаде сигнал към релето да изключи свеща.Не ми се седи с мултицет върху колата до като загрее :)
Идеи?Че не съм много в час :)

danchev63
15-11-2011, 21:09
Днес поразпитах но явно никой няма желание да се рови за този подгрев. В оторизирания сервиз даже ме отказаха да питам за подгрев. Затова седнах и отворих е-пер и намерих схема на "additional heating". Лошото е, че оригинално схемата е за печка вебасто със помпа за горивото. Хубавото е (поне по мое мнение) че всички датчици които цитират мисля че ги имам и ако по логически път изключим линията за помпа с нафта предполагам, че ще е по същия начин и връзването на подгревните свещи.
Апропо в описанието пишеше, че печката се включва в диапазона +5градуса и надолу към минусови температури. А гасне при достигане на 61градуса на антифриза. Работи и в покой и в движение и се влияе само от температурите.

balev64
16-11-2011, 07:54
А бе на парктика е така, но моята печка от няколко дена упорито отказва да запали сутрин.Иначе всичко си действа като при нормални условия,печката се включва в зададеното време, но в купето духа студено и двигателя не е затоплен.Явно проблема е в студения старт, тъй като при двигател с темп.40-50 градуса вчера я пробвах и загря двигателя и купето за няма и две минути.Ако някой има някаква информация относно моя проблем моля да пише, че както съм свикнал с нея сега хич не ми е добре.

myato
16-11-2011, 12:18
А бе на парктика е така, но моята печка от няколко дена упорито отказва да запали сутрин.Иначе всичко си действа като при нормални условия,печката се включва в зададеното време, но в купето духа студено и двигателя не е затоплен.Явно проблема е в студения старт, тъй като при двигател с темп.40-50 градуса вчера я пробвах и загря двигателя и купето за няма и две минути.Ако някой има някаква информация относно моя проблем моля да пише, че както съм свикнал с нея сега хич не ми е добре.
Направи следната проба:
Палиш колата на студено и стартираш печката.Щом печката запали,гасиш колата.
Ако с гасенето на колата, печката спре да подгрява, поблема е в помпата на печката.

danchev63
16-11-2011, 18:45
Koлеги, намерих комплект подгряващо с три свещи барабар с кабелите и релетата от морга( човека каза че още не е обезкостил колата и го помолих да ми го свали анблок цялото). Моля за малко ориентировка: Това което е дадено като схема в е-леарн за допълнително подгряване (то е за печка вебасто) ще ми свърши ли работа за това подгряване. Свалят го от алфа166 2,4 jtd, но нямам схемата за връзване, а едва ли от моргата ще си направят труда да ми правят схема на свързването.

chavetoo
17-11-2011, 06:10
Няма значение дали ще управляваш печка или свещи. Управлението на печката може да се преправи да командва свещите, обратният вариант също трябва да е възможен. Това е при положение, че се ползва само функцията ON/OFF

didod
17-11-2011, 08:55
Ако печката се командва от ICS-а (което е логично), значи може да се командват и свещи. Доколкото знам и на 156 от климатроника идва управлението. Затова преровете някъде из форума - имаше всички конектори на ICS и вижте има ли извод за команда към печка. Единствено ще трябва датчик за температура на охладителната течност допълнително, освен свещите. Другият вариант е някой с оригинална такава печка (полуавтономна) да каже какво я пуска, ако знае.

danchev63
17-11-2011, 19:35
То че могат да се командват и свещите могат, но ако се свържат по схема. Въпроса ми е точно такъв, знае ли някой как се свързва този подгрев към веригата.Трети човек "разбиращ"от алфа ромео ми отказва да се занимава със връзване на подгрева щото било много сложно и трябвало да се влиза в компа за да се модифицира програмата и все от тоя род. Съжалявам че навремето не специализирах електроника и сега съм бос в това отношение. Имам обща представа и по логика стигам до решението но тук се иска повече от това.
Само моя човек изяви желание да опита, но само ако му дам някаква схема, защото с това не се е занимавал и няма представа къде какво. Хайде колеги никой ли няма фабричен такъв подгрев, за да ми даде схемата. Или ако някой я е изровил отнякъде.

danchev63
19-11-2011, 11:19
Хайде колеги, моля ви, няма начин никой да не знае схемата. Нали измежду вас има и със сервизи - дайте схема на свързване на допълнително подгряване с три свещи. Трябва ми кабел по кабел пин по пин. Схематичното го има в е-пер.
Ако пък чак толкова ви се свиди да споделите на лична ми дайте оферта за монтажа му по фабричен начин и ако е разумна ще се разберем.

didod
19-11-2011, 13:49
Е-лърн нямате ли? Там уж имало схеми - трябва да има и за печка.

Linkestis
19-11-2011, 17:04
Е-лърн нямате ли? Там уж имало схеми - трябва да има и за печка.

За съжаление няма,има само картинка на печката и до там..
Днес се завирах в двигателния отсег,но нищо като за връзване на печка не открих.Единствено някои с печка да се съгласи да проследи кабелите къде отиват към купето.:big_flowers:

balev64
19-11-2011, 17:45
Аз имам печка и в момента тя подлежи на сваляне, тъй като не иска да пали в студа.Единствено може би ще е проблем това, че аз съм от Ловеч, а колегите които се интересуват от схемата със сигурност не са ми градски.Ако успея да снимам или разбера нещо от схемата на свързване ще пиша, но в пред вид това, че поради заетост за сега само се каня, а мерки не взимам дано само да не мине зимата докато да сколасам.Иначе мога да ви кажа че печка "Webasto" си има команден модул който съм снимал и изложил в една от темите по долу(въпрос за печка...).

danchev63
19-11-2011, 18:06
Е-лърн нямате ли? Там уж имало схеми - трябва да има и за печка.
Да колега има но както съм писал по-горе тя е само схематична. Има и разположение на детайлите - но пак схематично. Всичко това е точно за печка Вебасто - на схемата си го пише. А на мен ми трябва - както писах по-горе реална схема кой кабел къде се свързва и с кой друг. Това е за да се управлява от системата а не да си я пуск/стоп от ключ. Със сигурност ще има модификация за подгряване със свещи - най-малкото заради помпата за гориво - която при свещите липсва.

---------- Post added at 18:06 ---------- Previous post was at 18:02 ----------


Аз имам печка и в момента тя подлежи на сваляне, тъй като не иска да пали в студа.Единствено може би ще е проблем това, че аз съм от Ловеч, а колегите които се интересуват от схемата със сигурност не са ми градски.Ако успея да снимам или разбера нещо от схемата на свързване ще пиша, но в пред вид това, че поради заетост за сега само се каня, а мерки не взимам дано само да не мине зимата докато да сколасам.Иначе мога да ви кажа че печка "Webasto" си има команден модул който съм снимал и изложил в една от темите по долу(въпрос за печка...).
Колега аз както съм указал съм от Плевен. Не съм чак толкова далече от теб. Ако ще има полза бих дошъл специално, даже мога да помоля и моя човек с електрониките да дойде ако се съгласи - щото той по лесно ще изясни като е в час.Само кажи.

didod
19-11-2011, 18:37
Добре, а има ли схеми на климатроник и ИЦС? Или пинаут на въпросните неща?

danchev63
19-11-2011, 18:46
Добре, а има ли схеми на климатроник и ИЦС? Или пинаут на въпросните неща?
Това не съм търсил но би трябвало да има. Само, че като цяло в тази програма всички схеми са блокови - тоест точно схеми. Блок *** се свързва с блок** но детайлна схема на самия блок няма или аз не намирам. Разпечатах схемата на допълнително подгряване с печка вебасто и утре ще я скенирам и ще я кача тук. Както упоменах не съм добре с електрониките, но каквото мога ще го направя.

to_lose_HEART
19-11-2011, 19:07
The supplementary heater aids coolant heating immediately following start-up and during running so that the engine heats up faster and engine service temperature and passenger compartment heating are maintained at optimal levels.

The device works completely automatically and is active only when the engine is running with outdoor temperatures less than or equal to +5° C and coolant temperature lower than 60° C.

When coolant temperature reaches 61° C, the control unit reduces burner power and cuts off operation when the temperature reaches 72° C. It is re-activated automatically when the fluid temperature drops to 60° C. If fluid temperature begins to drop immediately after reducing burner power, the control unit cuts in to restore full power.

For more details see DESCRIPTION AND OPERATION: 5020L additional heater .

The control unit supply line is protected by a fuse and a relay located in the service tank (behind the engine bulkhead).

The relay supply line is protected by a fuse located in the junction unit.

От това доколкото разбирам допълнителното подгряване няма нищо общо с климатроника и ИЦС, влияние оказват единствено двата температурни датчика - за външна температура и температура на охлаждащата течност

didod
19-11-2011, 19:08
Всъщност модул за управление климатроник отделно ли е или е вграден в ИЦС?

А някой да знае модела на печката точно?

Linkestis
19-11-2011, 19:38
Модула е отделно,просто е закачен за ICS-а.
-------------
to_lose_HEART това го знаем,поне аз..въпроса е къде се свързва всичко това и специално голямата букса на печката.
На дали има жив човек които да знае всички релета и бушони на тази "невероятна лимузина".
Аз на моя блок имам датчик,но какво от това?Ако просто дам един плюс и един минус на цялата система то тя ще работи и лятото.Тоест все пак има някакъв блок за управление които взима инфо от датчика на свещите и датчика за външна температура.
Дразнещото е че при Фиат и Ланча го има,а в 166 фламанга на Алфа го няма?!?!?!
Та после се биеме в гърдите че караме лимузината на Алфа :)

danchev63
19-11-2011, 20:33
Колеги ето схемичката. Тя е за тези модели които съм писал вътре в нея. Има разлики за другите години и евра.

didod
19-11-2011, 21:24
I50 и N44 какво са? R10 - диагноза ли е? К79 сигурно е датчика за водата.

danchev63
19-11-2011, 21:36
I50 и N44 какво са? R10 - диагноза ли е? К79 сигурно е датчика за водата.
К79 е - Air temperature sensor (additional heater) - температура външен въздух
N44 е - Additional heater pump - помпа на подгряването за гориво
I50 е - Inertial switch - инерционен прекъсвач на горивото
R10 е - Multiple tester connection - конектор за диагноза

Linkestis
19-11-2011, 21:48
Егати..къде се намират всичките тези релета и бушони?

to_lose_HEART
19-11-2011, 21:53
Повечето са при филтъра на купето има едно реле и един предпазител и под волана(релето най-вляво, предпазителя е номер 13)

danchev63
19-11-2011, 22:15
Егати..къде се намират всичките тези релета и бушони?
Ето и разположение на елементите.

Linkestis
19-11-2011, 22:54
Мдааа седя и гледам Елерма като индианец и не се сещам да почна да гледам :)

didod
20-11-2011, 09:14
Е при тази схема колегата е прав - печката няма нищо общо с климатроник или друго. Управлява си се сама.
Който питаше как да накара печката по-рано да пали - въпросният датчик може да се смени с друг и така да пали не под 5 градуса, ами примерно под 10.

Между другото много простичка схема, но и хитра. :)

Mury
21-11-2011, 07:25
Браво напредвате:beer::beer::beer::beer:

danchev63
21-11-2011, 20:44
Колеги да се оплача, че съм бесен. Днес отидох в моргата с която говорих цели два пъти и ме увериха, че имат всички елементи на подгряването с три свеши - кола която още не са разкулачили. Готов с пари и весело настроение и изведнъж се оказа, че имат само тялото със свещите и нищо друго. Питам нали по телефона има кола която още не е разглобена - а те невъзмутимо да ама тя няма подгрев, имаме само това. Сега почвам търсене от начало.

didod
23-11-2011, 09:04
Дайте идеи за термоключ (от типа на тези за вентилаторите за охлаждане на мотора) , който да сработва на 70 градуса (или колкото там искате). Идеята е да се направят свещите да изключват сами при достигане на въпросната температура. Ще трябват и 3 релета (2 за самите свещи или едно 70А), дебели кабели и предпазител. Минуса е, че подгрева ще работи винаги (зима и лято) и няма да зависи от външните температури, освен ако не го спирате ръчно за лятото. :) Друг минус е, че ще работят винаги всички свещи. И трябва едното реле да се командва от D+ на алтернатора, за да работи подгрева само при работещ двигател.

А към автора на темата - вероятно ти имаш сензор за температура и нищо няма да изключи. При 156 климатроника управлява схемата.

Linkestis
23-11-2011, 15:45
Ами ...имам датчик преди тялото които цяла седмица не проверих на колко градуса изключва :(
Но иначе реших просто да сложа по големи кабели + и -,и когато реша че вече не искам подгрев примерно към пролетта просто да махна +.

PSAVOV
23-11-2011, 17:29
Колеги извинявам се, че пиша в темата за 166, имам въпрос, значи имам подгрев намерих го от морга беше сложен на тръбичката, която влиза в радиаторчето на парното, та интересува ме и аз ли там да го сложа на 156тицата ? Подгревът е с три свещи от мондео 1,8 тдци

Linkestis
23-11-2011, 19:00
Може!Въпроса е точно твоята дали има опция да управлява от Еку-то.Ако се управлява си с едни гърди пред нас.Иначе отиваш на ръчен режим за включване и изключване.

Jivko7777
23-11-2011, 19:33
Може!Въпроса е точно твоята дали има опция да управлява от Еку-то.Ако се управлява си с едни гърди пред нас.Иначе отиваш на ръчен режим за включване и изключване.

А тия за ръчно дето сме да вземеш един подробен пост с снимки да обясниш да видим какви материяли и как трябва да реализираме нещата :) Ще чакаме :-)

PSAVOV
23-11-2011, 20:11
ами колега за подгревни свещи нямам както при вас, но имам за печката вебасто както трябва да има и при вас с 166 защото те е опция и се слага по желание. От нейното управление се ползва пускането и спирането, което става при 5 градуса и изключва като течността стане 60 градуса.

Linkestis
23-11-2011, 20:28
Е тогава за какво са ти свещите,при наличието на екстра като печката?

PSAVOV
23-11-2011, 20:58
Имах в предвид, че компютъра управлява печка и това управление може да се използва .

Linkestis
23-11-2011, 21:00
Да,така става да използваш управлението на печката :)
Но все пак не разбрах имаш ли печка или нямаш?

myato
23-11-2011, 22:07
Колеги извинявам се, че пиша в темата за 166, имам въпрос, значи имам подгрев намерих го от морга беше сложен на тръбичката, която влиза в радиаторчето на парното, та интересува ме и аз ли там да го сложа на 156тицата ? Подгревът е с три свещи от мондео 1,8 тдци


ами колега за подгревни свещи нямам както при вас, но имам за печката вебасто както трябва да има и при вас с 166 защото те е опция и се слага по желание. От нейното управление се ползва пускането и спирането, което става при 5 градуса и изключва като течността стане 60 градуса.


Имах в предвид, че компютъра управлява печка и това управление може да се използва .

Колега,ето схемите за подгрева на 156-цата:

PSAVOV
23-11-2011, 23:02
Да,така става да използваш управлението на печката :)
Но все пак не разбрах имаш ли печка или нямаш?
Нямам печка . Затова съм взел подгрева

balev64
24-11-2011, 08:16
Колеги схемата е много проста но за целта се ползва едно реле с два нормално отворени контакта но ми трябва да знам дали има датчици които могат да се ползват като "сигнални" за релето.Ето и идеята: ако има датчик който сработва (дава на късо)контакти при темп.под 5 градуса и такъв който разпада контакти при + 60-70,се прави следното,проводник (+) на бубината на релето се подава през датчика който би трябвало да го наречем стартов за подгрева(сработващия на минимална температура) като (+) на същия се взема от контактния ключ - идеята е като изключиш колата, подгрева да не работи по никакъв начин.Прави се самоблокиране на вече споменатото реле (на единия край на Н.О. контакт се подава + може и отпредпазител а от другия край се дава на мост със захранването на бубината,там където вече сме вързали (+) от датчика. Проводник (-) се подава на другия край на бубината той играе роля на изключващ подгрева.Принципа е следния,при ниски температури и подаване на контакт(запалване на двигателя) релето се включва и подгрева започва да работи,тъй като има самоблокировка стабилната работа вече не зависи от това дали темп.се е покачила,след като антифриза загрее до темп.в която датчика за макс.температура сработи релето се изключва и няма да сработи докато другия датчик не отчете по ниска от 5 гр.темп.Естествено схемата винаги може да се изключи чрез контактния ключ на колата.Единствено от всичко са ми проблем датчиците които да осигурят коректната работа на тази схема.

nvladev
24-11-2011, 23:09
Като цяло добра идея, но мисля че, едното реле ти е излишно/това което се командва от датчик за ниска температура/. Винаги когато запалиш колата сутрин тя не е в работна температура, така че използвай системата с реле и датчик за високите градуси за по- бързо достигане на оптималната температура постоянно.

chavetoo
25-11-2011, 06:09
Не можах точно да разбера схемата на колегата, но като цяло трябва да участва и генератора. Защото като дадеш на контакт и не участва генератора ще почне да грее без да си запалил двигателя, а това е проблем.
Иначе датчика за 5*С се слага последователно на бобината на релето а този за 70*С се слага последователно на задържащият контакт на релето.
Също така за да не се правят много сложни схеми с електроника.... може да се ползва и един ценер диод който да спира релето ако напрежението падне много и генератора не смогва.

balev64
25-11-2011, 08:09
Идеята е да се използва само едно реле, с най малко два Н.О. контакта като единия се ползва за за самоблокиране, а другия за управление на подгряването,тъй като според мойте виждания захранването ще се вземе след контактния ключ, би трябвало при завъртане на стартера, свещите да освобождават товара т.е. да не получават захранване и след запалване на двигателя те отново да заработят(нещо подобно на палене със включени фарове),иначе съм далеч от мисълта че някой ще съ държи колата на контакт,то и в книгите пише че не трябва.Най накрая все пак според мен няма да е лошо да се добави и някакъв ръчен режим,т.е. принудително спиране/включване от някакъв ключ,кнопка,бутон и т.н.

didod
25-11-2011, 13:07
Май има китове - датчик и блокче, които могат да се настройват кога да сработват. Аз също мисля, че трябва да се вземе сигнал от алтернатора за управление на релето. Имайте предвид и товара - 50 ампера. Постоянно захранване ще е по-добре май.

Много накъсано стана...

chavetoo
25-11-2011, 21:43
Трябва да се взима сигнал от някъде, че двигателя се върти, не случайно заводското изпълнение има толкова защити. Защото точно такъв проблем обсъждаме в ланчия форума. Колата пали и за няколко мин. напрежението пада под 12V. Релето за да е едно ще трябва да е с голям ток на контактите. Това също ще наложи и проводник с повече квадрати........

PSAVOV
26-11-2011, 14:17
Колега ЕКУ то има опция за печка управлението е кажи речи същото, немога да разбера за какво са ви тия датчици за температура и глупости ползвайте го активиране при температура под 5 градуса и изключва когато колата мине 60 градуса също така еку-то следи какво става с колата и не позволява фалове !

didod
26-11-2011, 14:25
Кое ECU? Не следиш внимателно темата май.

PSAVOV
26-11-2011, 14:40
ПО принцип я следя но може и да съм обурал неяо колега .

Коки
29-11-2011, 23:18
Мдаа,явно ще съм единствен.
...

Найтролера е със свещи - може да видиш как е при него.

Linkestis
30-11-2011, 15:15
Найтролера е със свещи - може да видиш как е при него.

Е този калпазанин защо си трае?:director:

Коки
30-11-2011, 18:03
Е този калпазанин защо си трае?:director:

Щото напоследък не влиза във форума.

vinipal
06-12-2011, 13:57
Колега ЕКУ то има опция за печка управлението е кажи речи същото, немога да разбера за какво са ви тия датчици за температура и глупости ползвайте го активиране при температура под 5 градуса и изключва когато колата мине 60 градуса също така еку-то следи какво става с колата и не позволява фалове !
Ами колега това се иска,дай пиновете на EDC-то ,който участват вуправлението,че нали виждаш кви гимнастики се правят с тия кабели ,релета,датчици и др.

vinipal
08-12-2011, 13:29
И още някои знае ли какво представлява и къде се намира този модул М75 в краина сметка,по схемите ми се вижда че тои управлява подгрева автономно без участието на ЕКУ то ?

didod
01-02-2012, 11:38
В крайна сметка работят ли подгревите или не? :)

Linkestis
01-02-2012, 17:39
Моят работи но на ръчно пускане :)

vinipal
01-02-2012, 21:01
Oooo,работят перфектно на -22 грагдуса в понеделник за 6 км.успях да стигна невероятните 70градуса с подгрева,и като го изключих падна на 55-60 и там приключи с топлото.За 2.4 JTD става въпрос.

Linkestis
01-02-2012, 21:32
Нормално все пак е -22.Аз на тази температура за около 20 мин.на място стигнах почти 90 градуса.
А и с целият си акъл се направих на интересен по магистралата с 150км/ч. познай какво се случи след 5мин. Няма скорости..няма нафта .Не знам с тази скорост сигурно става -60 :)

nightroller
01-02-2012, 21:36
Нормално все пак е -22.Аз на тази температура за около 20 мин.на място стигнах почти 90 градуса.
А и с целият си акъл се направих на интересен по магистралата с 150км/ч. познай какво се случи след 5мин. Няма скорости..няма нафта .Не знам с тази скорост сигурно става -60 :)

по магистралата не знам що така се е получило при мен няма и не е имало такъв проблем карал съм при минус 15 през Винтиня със 140 а жена ми като ме смени я хванаха със 120 на второкласния път.

iveli
01-02-2012, 22:07
А и с целият си акъл се направих на интересен по магистралата с 150км/ч. познай какво се случи след 5мин. Няма скорости..няма нафта .Не знам с тази скорост сигурно става -60 :)[/QUOTE]
Тук има нещо гнило Скорости не ти трябват пък дори и нафтата вече се е стоплила

Linkestis
01-02-2012, 22:19
Няма нищо гнило,колата се беше вледенила.След няколко минути престой на място всичко си дойде на мястото.На тировете с 70-80км/ч.им замръзва нафтата какво остава за 150км/ч.?

nightroller
01-02-2012, 22:43
Няма нищо гнило,колата се беше вледенила.След няколко минути престой на място всичко си дойде на мястото.На тировете с 70-80км/ч.им замръзва нафтата какво остава за 150км/ч.?
е може би прословутите горивопроводи дето обикалят цялата кола няколко пъти преди да стигнат до мотора.

iveli
01-02-2012, 23:00
Стига бе Напълнените с коне алфи имат проблем с високата температура на горивото пък вие казвате замръзнах Това при първоначално палене го разбирам но при работещ двигател не Не че всички алфи са пълни с коне но поне като нямаме проблем с гореща нафта си мисля че не трябва да имаме проблем и със замръзнала нафта в движение

Jivko7777
02-02-2012, 01:34
Хора слагайте добавка към нафточа в тия студове и двойна доза да нямате проблеми, аз лично вчера по едни други обясними причини бях доста ядосан и карах доста време 160-180 и нямах проблеми, нафтата вярвай ми на тоя напън направо трябва да ври...

nightroller
02-02-2012, 02:10
Хора слагайте добавка към нафточа в тия студове и двойна доза да нямате проблеми, аз лично вчера по едни други обясними причини бях доста ядосан и карах доста време 160-180 и нямах проблеми, нафтата вярвай ми на тоя напън направо трябва да ври...
ква добавка бе спамър :) повечето нафталини имат фабрично :):)

Jivko7777
02-02-2012, 02:49
ква добавка бе спамър :) повечето нафталини имат фабрично :):)

имат даааа затова всеки 2 реве с замръзнала нафта ;) прочети тук да видиш че нещо неподготвен се намесваш пак ;) http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=46576&p=551462#post551462

to_lose_HEART
11-02-2012, 17:27
Колеги моята печка тръгна. Днес реших да се поразровя малко и като гледах няколко клипа в нета добих долу горе представа за нейното устройство. Излязох навън отворих капака поогледах се светнах с един фенер въпросната печка опипах кабелите и се оказа че едната букса е извадена, извадих и другата напръсках с ве-де 40, мушнах ги и ги извадих няколко пъти да се зачистят от корозията, качих се в колата и запалих. В началото нищо след около половин минута обаче о чудо облаци дим изпод колата
Бях решил да я карам в сервиз а се оказа нещо еламентарно
Остава въпроса защо е извадена тази букса дали от икономия или сама се е извадила по невнимание.
След първата проба печката работи добре не видях някакви течове или разлики в режима на двигателя освен че си загря значително по бързо от преди-за по малко от 10 минути вдигна 70 градуса при 0 навън
Към колегите които имат неработещи печки както беше моята може да проверите вашите как са, да зачистите буксите. Поздрави

Pepko-Bepko
11-02-2012, 19:37
Браво колега голям късметлия си ....Да ти е честита новата екстра :).Кои са тези клипове в нета дето си гледал?

to_lose_HEART
12-02-2012, 09:55
http://www.youtube.com/watch?v=lP9yqpalfyY
http://www.youtube.com/watch?v=EErcbFNjQ_8
http://www.youtube.com/watch?v=5A8J-rNxnoU
Същите модели печки са

to_lose_HEART
13-02-2012, 21:47
За съжаление радоста ми беше кратка. Два-три дни печката си работи нормално, но тази сутрин паля тръгна и изгасна преждевременно. Няколко пъти след това пробвах не можа да запали вече а всички условия са налице, проверих и предпазителите здрави са. Някакви идеи къде да търся проблема.

Bobo
14-02-2012, 00:48
За съжаление радоста ми беше кратка. Два-три дни печката си работи нормално, но тази сутрин паля тръгна и изгасна преждевременно. Няколко пъти след това пробвах не можа да запали вече а всички условия са налице, проверих и предпазителите здрави са. Някакви идеи къде да търся проблема.

Печката се обслужва колега има си консумативи добре е да се сменят, тази седмица ще правя операцията и ще направя снимки и ще пиша ;)

to_lose_HEART
14-02-2012, 05:30
Благодаря ти ще чакам с нетърпение

to_lose_HEART
16-02-2012, 10:23
Тази сутрин наблюдавам следните симптоми - печката пали първоначално после припатктва от аспухчето все едно както няработеща свещ при бензинов мотор и спира.
Тази свещ която е в печката само първоначално ли запалва или трябва да работи постоянно, и възможно ли е да се стигне до нея без да се сваля цялата печка, че ми се вижда доста сложна мисия това

myato
16-02-2012, 10:59
Тази сутрин наблюдавам следните симптоми - печката пали първоначално после припатктва от аспухчето все едно както няработеща свещ при бензинов мотор и спира.
Тази свещ която е в печката само първоначално ли запалва или трябва да работи постоянно, и възможно ли е да се стигне до нея без да се сваля цялата печка, че ми се вижда доста сложна мисия това

За да се стигне до свеща,се "цепи" печката.Свещта работи постоянно.
Проблемът при теб може и да е в подаването на горивото или в някой от датчиците.

didod
16-02-2012, 11:26
Свещта НЕ работи постоянно, само докато запали. Свещта е консуматив, заедно с една 'цедка' да го наречем, около нея, която имат някои печки. Второ - обикновено не се разглобява печката за смяна на свещ или датчици - има си капак, който ги крие. Единствено достъпа до печката е гаден при колите.

andro88
16-02-2012, 11:26
Към колегите които имат неработещи печки както беше моята може да проверите вашите как са, да зачистите буксите. Поздрави

Колега, екстрата серийна ли е за всички или е опционална. Интересно ми е, за да знам да се ровя ли да гледам имам ли , нямам ли, работи ли, не работил ли?...

Опа, изчетох темата и си отговорих. И все пак ще погледна да не е заминал предпазител, макар ,че колата е купувана в Италия...

myato
16-02-2012, 13:06
Който му е интересно:http://vwts.ru/forum/pda/index.php/t69684-0.html

ivomanev
13-01-2014, 20:39
Добре бе пичове, моята мисъл тече в следната посока!
Аз карам 156 и със сигурност нямам подгрев на антифриза и съм замислил да монтирам такъв и съм сигурен че управлението на следния може да се вземе от климатроника! Когато температурата на вън е под някакви там градуси и колата не е загряла, когато пусна климатроника на AUTO то той сработва едва когато температурата на водата стигне около 50-60 градуса! Същото се получава когато при същите условия завъртя най-дясната врътка на MAX пак не сработва докато не стигне 50-60 градуса, но тогава се включва и нагревателя на задното стъкло и светва лампата на бутона на климатика но и климатика не сработва а щом светва това значи че трябва да управлява нещо и винаги съм се чудил за какво светва тази лампа и сега ми се избистрят нещата! Това ме кара да мисля че всяка 156-ца с климатроник трябва да има заложено управление на такъв подгрев, или пък ако в крайна сметка не съм прав то би могло да се използва функцията AUTO за управление на подгрева на антифриза, като за целта само трябва да се открие по кой кабел идва ток към вентилатора в купето когато температурата на антифриза достигне 50-60 градуса, и този кабел да се използва за управление на едно нормално затворено реле през което да минава управлението на подгрева и когато температурата стигне 50-60 градуса и релето се задейства да прекъсне захранването на подгрева! Също така Зад централната конзола и при Airbag-a има няколко свободни букси които е видно че не са били включвани никога и са заготовки за нещо - разни екстри или нещо подобно, така че е напълно Възможно и да си има изкарана букса за тази цел!
Има доста въпросителни по въпросния начин на свързване, но мисля че си струва да се помисли в тази насока и да се пробва!

Иначе най лесния начин да размразиш джамовете и да отоплиш купето е: Махаш задната седалка и монтираш една печка Пернишко Чудо, палиш я и за 2мин. в колата е 40 градуса така спокойно можеш да си караш на отворени прозорци за да не ти се задимява купето от цигарения дим, а и така винаги ще караш по сухи пътища защото колата така ще се е напекла че ще топи леда около вас по пътя!!! :drive::punk: