PDA

View Full Version : въпросче за свещите



pisa_misho
07-11-2011, 21:33
Колеги извинявам се ако има писано ,но съм силно притеснен от видяното преди 15 мин.Реших да проверя състоянието на малките свещи на двигателя и за мой ужас открих че първите две свещи (от ляво на дясно),са наистина малки но другите две са обикновенни ГОЛЕМИ свещи с дебелата резба ,абе съвсем нормален ШАМПИОН.Видимо свещите имаха нормален цвят,но имаха много шлака.Та въпроса ми е дали е възможно от това колата докато е студена като и подам по рязко газ и тя да забива,и като мине 50С се оправя,и какво може да се направи за да сложа пак малки свещи,или просто да и купя две хубави ГОЛЕМИ свещи?:wallbash:

nikit087
07-11-2011, 21:44
Аз не съм гледал моите свещи,но и при мен е така колата като е студена като и падам рязко газ забива и като дигне околко 50-60 градуса се оправя...това се получава само на ниски обороти от 1000 до 2500 оборота......

pisa_misho
07-11-2011, 22:00
Същата работа ,и като я напомпам малко(1-2 пъти),да мине 2500 об.,се рязка като луда,но аз и хванах цаката -като я запаля и подавам много малко газ-едвам галя педала,и тя си поема и дърпа ,но натисна ли повече педала и забива и трябва да я напомпам 1-2 пъти ,и всичко това до 50С.

Linkestis
07-11-2011, 22:04
Нормално е когато е студена да не ти позволява да я настъпваш.Това си е един вид защита до като не стигне някаква оптимална температура на работа.

pisa_misho
07-11-2011, 22:10
Значи няма проблем че две от свещите са ми като на боксера?

Linkestis
07-11-2011, 22:14
За свещите не мога да кажа нищо,просто не можеш да я настъпваш до като е студена :)

Jivko7777
07-11-2011, 23:34
Колеги извинявам се ако има писано ,но съм силно притеснен от видяното преди 15 мин.Реших да проверя състоянието на малките свещи на двигателя и за мой ужас открих че първите две свещи (от ляво на дясно),са наистина малки но другите две са обикновенни ГОЛЕМИ свещи с дебелата резба ,абе съвсем нормален ШАМПИОН.Видимо свещите имаха нормален цвят,но имаха много шлака.Та въпроса ми е дали е възможно от това колата докато е студена като и подам по рязко газ и тя да забива,и като мине 50С се оправя,и какво може да се направи за да сложа пак малки свещи,или просто да и купя две хубави ГОЛЕМИ свещи?:wallbash:

Ужас!!! Отиваш и си сменяш 8-те свещи с NGK, или Денси иридиум и ще видиш как ще се оправи колата ;)
И тук има перфектната оферта за Иридиум за 145лв!!! - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=63671&page=2

nikit087
08-11-2011, 08:34
На NGK има ли малки и големи свещи на Twin spark ? Може и при мен да е от това проблема със забиването на ниски обороти като е студена колата.....

to_lose_HEART
08-11-2011, 09:27
Има разбира се, те такива се слагат заводски

dimo
08-11-2011, 12:03
Колеги извинявам се ако има писано ,но съм силно притеснен от видяното преди 15 мин.Реших да проверя състоянието на малките свещи на двигателя и за мой ужас открих че първите две свещи (от ляво на дясно),са наистина малки но другите две са обикновенни ГОЛЕМИ свещи с дебелата резба ,абе съвсем нормален ШАМПИОН.Видимо свещите имаха нормален цвят,но имаха много шлака.Та въпроса ми е дали е възможно от това колата докато е студена като и подам по рязко газ и тя да забива,и като мине 50С се оправя,и какво може да се направи за да сложа пак малки свещи,или просто да и купя две хубави ГОЛЕМИ свещи?:wallbash:

Здравей,свещите трябва да са малка и голяма на всеки цилиндър, а не по две малки и по две големи или се бъркаш или тук им някакви неправилни намеси .

pisa_misho
08-11-2011, 21:01
Няма никаква грешка-свещите на бубините са по-къси и по-тънки от нормалните,а другите (МАЛКИТЕ)са същите но само две другите две са нормални големи свещи.Явно има намеса !При вас свещите на бубините такива ли са или са големи нормални свещи?

mordohy
08-11-2011, 21:06
Основната причина да забива на студено е увеличената хлабина на електродите!
Масово обаче се изхвърлят годни свещи, защото няма кой да ги регулира.
Ама нали знаете- консумация, консуматорско общество и и прочие простотии!:gayfight:

pisa_misho
08-11-2011, 21:22
Ами хлабината беше различна но я оеднаквих на 0,7мм,поне така съм чувал.

lordliness
08-11-2011, 21:31
И да допълня-свщи се сменят на 20 000км.На цвят трябва да са ръждиво кафяви.Черни или сиви-проблем с горивовъздушната смес.0.7 ми се струва малко,обикновено е между 0.8 и 1.2 мм

to_lose_HEART
08-11-2011, 21:38
И да допълня-свщи се сменят на 20 000км.На цвят трябва да са ръждиво кафяви.Черни или сиви-проблем с горивовъздушната смес.0.7 ми се струва малко,обикновено е между 0.8 и 1.2 мм

С платиниевите електроди карат доста повече

lordliness
08-11-2011, 21:49
С платиниевите електроди карат доста повечеСъгласен съм със забележката :handshake:

mordohy
08-11-2011, 21:51
И да допълня-свщи се сменят на 20 000км.На цвят трябва да са ръждиво кафяви.Черни или сиви-проблем с горивовъздушната смес.0.7 ми се струва малко,обикновено е между 0.8 и 1.2 мм
Лоджито, с което съм в момента, има над 120 000 км със стария мотор и вече още десетина хиляди на тоя и още са в ред!
Делко ми държаха 6-7 хил/км, а прехваленото денсо се наака на около 2.5 хил/км.
Всичко е относително!
Иначе 0.7 мм е за газ!
Най-добре за ТС е 0.8-0.9.

gogo79
08-11-2011, 21:52
За да не пускам друга тема,ще питам тука:
Въпросът ми е колко полюсни са фабрично големите свещи при TS моторите-1но,2ву,3ри или 4ри полюсни?И С Какви ще е най добре при положение,че колата се кара на газ?
п.п. тука видях некакви NGK с 2ва полюса:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=65013
или да се ориентирам към Denso??

lordliness
08-11-2011, 22:11
Свещите са добър индикатор за работата на ДВГ-моите ги свалям периодично почиствам ги от нагара и проверявам хлабината,проверяват се и за омасляване.Самите електроди се износват.Разстоянието между електродите променя дължината на искрата.Повечето производители предписват какво да бъде.

mian4o
08-11-2011, 22:13
Аз смених всички свещи пак с НЖК бяха такива сложих пак такива 4 малки и 4 големи, а за проблема с подаването на газ като е студена и аз го имах и се оказа ТПС има доста изписано и от мен включително. Попадна ми един втора употреба на прилична цена и така вече 1 година .

Поздрави

mordohy
08-11-2011, 22:19
Ако караш преимуществено на газ, свещите трябва да са с една степен по-малко топлинно число!
Поне така твърдят от Бош и НГК.

old alfist
09-11-2011, 00:21
Една от първите ми задачи когато си купих и двете TS Алфи е да им изхвърля старите свещи, защото това е сърцето на този двигател - с Denso съм и с двете, а в Плевен има магазин на един от основните вносители.

nikit087
09-11-2011, 08:55
Да питам само каква е цената на комплект свещи за ТС мотор малки и големи....?

qpwo
09-11-2011, 12:33
Да питам само каква е цената на комплект свещи за ТС мотор малки и големи....?
Зависи от марката. Около 60лв са на Бош. Карах с такива около 1 година защото ми дадоха НЖК. Няма разлика.

to_lose_HEART
09-11-2011, 12:55
Преди около 2 години купувах за 156-цата NGK беше 300 лева комплекта сега може би са по евтини. Така с тях си я продадох не че старите ми бяха за смяна и си стоят, ако някой има интерес срещу символична сума може да се разберем нещо на лични. Поздрави

pisa_misho
09-11-2011, 17:57
Колеги аз се извинявам че ще се върна на темата но така и неразбрах има ли проблем че две от свещите са големи( всъщност още никой не ми отговори колко са "големи " големите свещи и дали наистина "големите свещи са тези на бубините.

qpwo
09-11-2011, 18:08
Колеги аз се извинявам че ще се върна на темата но така и неразбрах има ли проблем че две от свещите са големи( всъщност още никой не ми отговори колко са "големи " големите свещи и дали наистина "големите свещи са тези на бубините.
Големите и малките небяха ли с различен диаметър на резбата?:???:

myato
09-11-2011, 19:30
Аз вече "отказах" бензина:drinking:,но си спомням,че този номер се правеше,когато превърти резбата.По лесно е от слагането на медна или бронзова втулка.Просто биеш един метчик.

old alfist
09-11-2011, 22:59
Колеги аз се извинявам че ще се върна на темата но така и неразбрах има ли проблем че две от свещите са големи( всъщност още никой не ми отговори колко са "големи " големите свещи и дали наистина "големите свещи са тези на бубините.
На всеки цилиндър върви голяма и малка свещ и не можеш да ги объркаш, защото са с различен диаметър.

mordohy
12-11-2011, 20:32
Свещите са добър индикатор за работата на ДВГ-моите ги свалям периодично почиствам ги от нагара и проверявам хлабината,проверяват се и за омасляване.Самите електроди се износват.Разстоянието между електродите променя дължината на искрата.Повечето производители предписват какво да бъде.
Класика!:respect:
Наздраве!:drunk:

kristof_bg
01-12-2011, 21:07
Няма как да объркаш малки и големи защото просто резбата е различна на двата модела свещи.Denso Iridium Power IU22+IK20 по 4бр. от двата модела .