Log in

View Full Version : марка, модел термостат за 166 2,4 JTD 136 к.с.



balev64
19-11-2011, 21:08
Честно казано, нямам нито време нито нерви да търся повече, за това почвам нова тема.Явно термостата ми е пътник, тъй като колата не загрява повече от 70 гр.Търсих във форума информация дали е грешно да се купи термостат без датчик и да се прехвърли датчика от стария на новия термостат.Гледам че има предложения както от сайтове така и от частни продавачи на термостати,най вече BEHR, но всичките които гледах бяха без датчици,та ако може и за тази марка малко информация,както и мнение за прехвърлянето на стария датчик на новия термостат.

Linkestis
19-11-2011, 21:16
Прехвърли си старият датчик на новия термостат.Освен ако преди да отидеш в магазина не си на едно кило готов за датчик да дадеш близо 60лв.
Знаеш че всичко е спекулация относно цените в скапаните магазини на директни вносители.

Бер е добрия избор след Гейтс

--------
Само че:внимавай термостатите за 136 и 140 са различни!

AR147
19-11-2011, 21:16
Честно казано, нямам нито време нито нерви да търся повече, за това почвам нова тема.Явно термостата ми е пътник, тъй като колата не загрява повече от 70 гр.Търсих във форума информация дали е грешно да се купи термостат без датчик и да се прехвърли датчика от стария на новия термостат.Гледам че има предложения както от сайтове така и от частни продавачи на термостати,най вече BEHR, но всичките които гледах бяха без датчици,та ако може и за тази марка малко информация,както и мнение за прехвърлянето на стария датчик на новия термостат.
Аз си сложих BEHR - такъв и свалих от колата - италянките си излизат с това от завода.Моя пък вървеше само и единствено в комплект с датчик.
Но няма проблем да си ползваш стария датчик,ако пък му нямаш доверие датчици отделно се продават.

danchev63
19-11-2011, 21:18
Колега, гледам че в axm.com за 136коня ги продават точно такива без датчик. Предполагам, че ако е здрав твоя датчик нетрябва да е проблем да сложиш него.На снимката имаше място с резба за датчика така, че явно няма проблем да се добави. За марката няма да съм полезен защото нямам опит с марките- не съм сменял термостат.

AR147
19-11-2011, 21:18
Прехвърли си старият датчик на новия термостат.Освен ако преди да отидеш в магазина не си на едно кило готов за датчик да дадеш близо 60лв.
Знаеш че всичко е спекулация относно цените в скапаните магазини на директни вносители.

Бер е добрия избор след Гейтс
Толкова ли е скъп датчика на 2,4 - на 1,9 са по 20тина лева!

Linkestis
19-11-2011, 21:20
Толкова ли е скъп датчика на 2,4 - на 1,9 са по 20тина лева!

С датчик 112лв. без 68лв. грубо казах 60лв. ....

danchev63
19-11-2011, 21:22
Гледам, че за моя 150 коня е 138лв със датчик. За 136коня без датчик е 78лв. Следователно е логично само датчика да е около60 лв., както казва колегата.

AR147
19-11-2011, 21:25
Мда има логика ама то на бер датчици отделно не съм виждал,а алтернативите вървят по 20тина лева - така че наистина няма голям смисъл да се взима с датчик след като има такива без.. - при мен за съжаление беше само с датчик ~120 лева

Linkestis
19-11-2011, 21:33
Беше забавно преди близо три години....за Ланча либра с датчик 67лв!!! За Алфа 166 124лв.!!! забавното беше че и на двете термостатите са идентични.Даже на моя на 136 имаше щампа либра от страни .След около година се усетиха повечето ВНОСИТЕЛИ и уеднаквиха цените абе мизерници :)
Цените ги пиша по спомен че не намирам темата която съм писал,но разликата беше половин термостат.

Pepko-Bepko
19-11-2011, 21:37
И аз съм още с оригиналния термостат и не знам да го сменям ли или не.Свидят ми се оригиналните скоби да режа.:)Колата ми и тя държи 70-75 градуса.Това което ме успокоява че извън града температурата не пада,под тези стойности.Ама от личен опит знам че новия няма да държи повече градуси.Италянките по принцип си бачкат на по ниска температура.Имай в предвид че и стрелката която показва на таблото също не е вярна и доста послъгва!В раздела продава има два термостата за 2,4 да се продават. на добра цена.Единия е на колега от Бургас а другия е на колега от София които продава и други части в обявата си.Около 50 лева им беше цената.

AR147
19-11-2011, 21:40
И аз съм още с оригиналния термостат и не знам да го сменям ли или не.Свидят ми се оригиналните скоби да режа.:)Колата ми и тя държи 70-75 градуса.Това което ме успокоява че извън града температурата не пада,под тези стойности.Ама от личен опит знам че новия няма да държи повече градуси.Италянките по принцип си бачкат на по ниска температура.Имай в предвид че и стрелката която показва на таблото също не е вярна и доста послъгва!В раздела продава има два термостата за 2,4 да се продават. на добра цена.Единия е на колега от Бургас а другия е на колега от София които продава и други части в обявата си.Около 50 лева им беше цената.
Абе и аз си карах така над година на 70 градуса и аз се успокоявах че навън е пак там,обаче при малко излишен ресурс реших все пак да го сменя и в момента дигне ли 90 не мърда от там....

old alfist
19-11-2011, 21:42
Нормалната цена с датчик е около 90лв.

to_lose_HEART
19-11-2011, 21:46
Аз на моята го смених преди месец, сложих BEHR за 80 лева. Когато загрее стрелката не мърда от 90 градуса без значение от режима на работа

balev64
19-11-2011, 22:23
Ами то и моята в началото като я взех загряваше страшно бързо за дизел 3-4 минути максимум, държеше 88-89 гр.и стрелката не мърдаше от там нито при изкачване нито при спускане,и през лятото и през зимата, но дето се вика всичко си има граници и в края на краищата дойде времето да подменям.Явно ще го взимам този термостат дето е обявен във форума,ще му сложа стария датчик и ще го сменям че то на всичко отгоре и печката ми не ще да пали в студа и става една не е за разправяне.Ей го оня ден трябваше да карам 15 минути градско додето стрелката реши да мръдне малко,направо е кофти а и разхода се вдигна.Аз до сега през зимата съм имал най малък разход на гориво тъй като сутрин палех загрят двигател и не съм имал студен старт в нито един студен зимен ден.А колкото до датчика съм сигурен че той си е напълно в ред тъй като си показва точно каквото си е положението.

AR147
20-11-2011, 00:07
Ами то и моята в началото като я взех загряваше страшно бързо за дизел 3-4 минути максимум, държеше 88-89 гр.и стрелката не мърдаше от там нито при изкачване нито при спускане,и през лятото и през зимата, но дето се вика всичко си има граници и в края на краищата дойде времето да подменям.Явно ще го взимам този термостат дето е обявен във форума,ще му сложа стария датчик и ще го сменям че то на всичко отгоре и печката ми не ще да пали в студа и става една не е за разправяне.Ей го оня ден трябваше да карам 15 минути градско додето стрелката реши да мръдне малко,направо е кофти а и разхода се вдигна.Аз до сега през зимата съм имал най малък разход на гориво тъй като сутрин палех загрят двигател и не съм имал студен старт в нито един студен зимен ден.А колкото до датчика съм сигурен че той си е напълно в ред тъй като си показва точно каквото си е положението.
С каква печка си ,зная че е извън темата , но и аз понякога се замислям за нещо подобно - защото е ужас да минавам по 5 6 км докато започне да духа топличко в големи студове.....

Megadet
20-11-2011, 00:17
Колеги, аз смених моя термостат марка BERTH, малко съм пиян не знам дали го изписах правилно но , откакто съм с него стрелката не мърда от 90 градуса, а за датчика взех от стария. Иначе го купих за 60лв.

balev64
20-11-2011, 11:01
С каква печка си ,зная че е извън темата , но и аз понякога се замислям за нещо подобно - защото е ужас да минавам по 5 6 км докато започне да духа топличко в големи студове.....

Печката е Webasto,така взех колата от Германия,оборудвана с печка.Изключително съм доволен от това безценно устройство,в момента, тъй като не работи още повече оценявам какво удобство е и колко е полезна за удължаване живота на двигателя.Трябва да ви кажа че тя се грижи през зимата мотора на машината да е винаги в работна температура,и въобще от както я ползвам, вече не си представям колата без нея.Дано скоро да успея да я поправя.

---------- Post added at 11:01 ---------- Previous post was at 10:58 ----------


С каква печка си ,зная че е извън темата , но и аз понякога се замислям за нещо подобно - защото е ужас да минавам по 5 6 км докато започне да духа топличко в големи студове.....


Колеги, аз смених моя термостат марка BERTH, малко съм пиян не знам дали го изписах правилно но , откакто съм с него стрелката не мърда от 90 градуса, а за датчика взех от стария. Иначе го купих за 60лв.

Колега и аз съм на път да сложа BEHR на моята,а иначе HP-то бачка добре :)

Zarius
09-12-2011, 23:43
Колега, гледам че в axm.com за 136коня ги продават точно такива без датчик. Предполагам, че ако е здрав твоя датчик нетрябва да е проблем да сложиш него.На снимката имаше място с резба за датчика така, че явно няма проблем да се добави. За марката няма да съм полезен защото нямам опит с марките- не съм сменял термостат.
Аз точно такъв си взех без датчик от ахм преместих моя и сега кове 90гр.Със стария седеше на 50-60гр.

to_lose_HEART
31-12-2012, 11:36
Да посъживя малко темата напоследък все гледам какво се случва със стрелката за температурата. Значи термостата съм го сменял преди година и нещо като загрее колата си стои една идея под 90 градуса и не мърда оттам, обаче ми направи впечатление днес като беше студена някъде на 60 градуса беше топъл и маркуча към радиатора.
Всъшност термостата трябва ли да затваря изцяло този кръг докато е студен мотора или само го ограничава до известна степен. Мисля си че нещо не е нормално толкова бавно да ми загрява колата.

lordliness
31-12-2012, 11:46
Не го затваря херметически.Моята напоследък загрява около 15-та минута до 90 гр.

to_lose_HEART
31-12-2012, 12:25
Моята малко по бавно. Приемам тогава че термостата си е изправен

lordliness
31-12-2012, 12:31
зависи и от скоростта, щом достига до 90гр. и после не мърда, значи е ОК

Fr0sT
02-01-2013, 10:22
За много години колеги !
При мен стрелката играе около 70-80 градуса, повечето време с около 70 и предполагам че и моя термостат е за смяна ?
Колко е спешно сменянето му и какво ще стане ако продължа да я карам така колата ?

Linkestis
02-01-2013, 10:37
Слабо парно и повишен разход :)

Jivko7777
02-01-2013, 12:03
просто си с термоса който е добре за лятото това е то, както си идват от италия. карай си така нищо и няма

Fr0sT
02-01-2013, 12:06
Това за парното го усещам и сега, главно по мрънкането на жената че все и е студено :blah::blah::blah:
За разхода има ли някакви конкретни числа или при всеки е различно ?

Linkestis
02-01-2013, 12:14
Различно е.Едни твърдят че не се повишавал,други че не намалявал...
Аз твърдя че намалява поне с литър зимата.

Fr0sT
02-01-2013, 12:18
Ясно колега и мерси за инфото, при първа възможност ще го сменя.

lordliness
02-01-2013, 12:34
Различно е.Едни твърдят че не се повишавал,други че не намалявал...
Аз твърдя че намалява поне с литър зимата.

Моят намаля със сигурност.

iveli
03-01-2013, 09:21
Разхода задължително трябва да намалее Нали се търси оптимално изгаряне на горивото в двигателя Ако това се случваше при ниска температура термостатите щяха да са настроени примерно на 60градуса