PDA

View Full Version : Проблем с турбината



AR28
27-11-2011, 20:50
За моя жалост, изтеглих късата клечка относно турбината.. Преди малко се прибрах, а как съм се прибирал с 20 км/ч не питайте... Какво стана ще Ви кажа аз, а какво е станало с турбината който може да каже..

Карах по околовръстното, и бях вкарал колата в 3/4 хил. оборота. Не я затормозих много, веднага смених предавката на по-висока, при смяната колата започна да вие, все едно се намирам по средата на торнадо... Колата започна да пуши бял дим, а когато спрях автомобила видях че от долу тече много черна смес - най вероятно масло... Когато отворих капака забелязах че леко излиза пара точно от турбината...

Обадих се на няколко телефона и взеха че ме успокоиха донякъде и ми казаха че ми е паднал маркуча който е към е свързан с турбината, но това не би трябвало да я повреди...

Вашите мнения относно проблема... Имали ли сте подобен проблем ?:heavy_cry::priest:

Jivko7777
27-11-2011, 21:10
Няма какво да те успокояваме, за турбо си ;)
Щом пуши отзад бяло-синкъв дим и вие на умряло, най-вероятно оста е счупена или пред счупване! По никакъв повод не я пали повече колата!

AR28
27-11-2011, 21:17
Няма какво да те успокояваме, за турбо си ;)
Щом пуши отзад бяло-синкъв дим и вие на умряло, най-вероятно оста е счупена или пред счупване! По никакъв повод не я пали повече колата!

Аз знам, и попитах за всеки случай, счупена турбина - отишла, звукът е като удряне метал с метал... Силен шум, като удряне на ключове. Не казвам че със сигурност е така, надявам се.. Доколкото до паленето, утре до сервиза с дърпане....

Jivko7777
27-11-2011, 21:23
С дърпане най добре ;) за да си спокоен за мотора!

badmadafaka
27-11-2011, 21:55
И какво става ако караш колата със счупена турбина..?

ves_v8
27-11-2011, 21:59
Аз знам, и попитах за всеки случай, счупена турбина - отишла, звукът е като удряне метал с метал... Силен шум, като удряне на ключове. Не казвам че със сигурност е така, надявам се.. Доколкото до паленето, утре до сервиза с дърпане....
щом дрънка като на ключове, значи, че със сигурност някое от витлата е счупено. По вероятно е да е студеното витло. Рециклиране на турбоната или нова и караш... не е зле да се провери и налягането и изправността на маслената линия на турбото

---------- Post added at 22:59 ---------- Previous post was at 22:56 ----------


И какво става ако караш колата със счупена турбина..?
става като при мене миналия месец. Карах около 10 км със счупена ос на турбината и след това правих основен ремонт на мотора. Скапаха се клапаните, буталата присвиха от високата температура (понеже маслото гори на по-висока температура от нафтата) и сегментите леш. Да не говорим за интеркулера, всмукателния колектор и цялата генерация които бяха пълни с масло...

AR28
27-11-2011, 22:09
щом дрънка като на ключове, значи, че със сигурност някое от витлата е счупено. По вероятно е да е студеното витло. Рециклиране на турбоната или нова и караш... не е зле да се провери и налягането и изправността на маслената линия на турбото

---------- Post added at 22:59 ---------- Previous post was at 22:56 ----------


става като при мене миналия месец. Карах около 10 км със счупена ос на турбината и след това правих основен ремонт на мотора. Скапаха се клапаните, буталата присвиха от високата температура (понеже маслото гори на по-висока температура от нафтата) и сегментите леш. Да не говорим за интеркулера, всмукателния колектор и цялата генерация които бяха пълни с масло...


Колега, не си дочел отначалото, турбината НЕ шуми така, обратното шуми като вятър :)

Jivko7777
28-11-2011, 00:31
И какво става ако караш колата със счупена турбина..?

Става така че чупиш оста и маслото навлиза през турбо маркуч, кулер, пак турбо маркуч и стига до всмукателя от там си влиза в мотора и оборотите почват да се качват и идва момент (който става за секунди) ти въртиш да загасиш мотора но не можеш защото маслото става гориво и мотора си се форсира до безкрай иии след още малко, чао и с него ... :priest:

kiko73
28-11-2011, 09:49
Колега, не си дочел отначалото, турбината НЕ шуми така, обратното шуми като вятър :)

Щом е изпушила отзад значи е предала богу дух - повечето тук сме го преживели. Каквото и да ти разправят за маркучи и разни други турбината ти се е счупила.
А за последствията - турбото "държи" налягането на маслото, ако почне маслото от магистралата да се стича в картера без съпротивлението на турбината.... също така това пушене отзад означава, че колата изхвърля масло - пак пада налягането, намалява и количеството и то драстично, първо се разтропват клапаните, след това и лагерите, буталата повличат и.... Аз също я покарах моята няколко километра, защото се счупи на място където нямаше обхват на тел., но съм спирал буквално през няколкостотин метра да проверявам маслото - нямаше последици, но това си е жив късмет.

NightRider
28-11-2011, 11:21
A турбината като разтовари един вид налягането на маслото в маслопровода не трябва ли да светне датчика за налягане на маслото?

AR28
28-11-2011, 12:11
Щом е изпушила отзад значи е предала богу дух - повечето тук сме го преживели. Каквото и да ти разправят за маркучи и разни други турбината ти се е счупила.
А за последствията - турбото "държи" налягането на маслото, ако почне маслото от магистралата да се стича в картера без съпротивлението на турбината.... също така това пушене отзад означава, че колата изхвърля масло - пак пада налягането, намалява и количеството и то драстично, първо се разтропват клапаните, след това и лагерите, буталата повличат и.... Аз също я покарах моята няколко километра, защото се счупи на място където нямаше обхват на тел., но съм спирал буквално през няколкостотин метра да проверявам маслото - нямаше последици, но това си е жив късмет.



A турбината като разтовари един вид налягането на маслото в маслопровода не трябва ли да светне датчика за налягане на маслото?

Сега слязох да видя колата, и като дадох на контакт ми изписа че няма масло .. Чакам всеки момент да дойде пътна помощ да я вдигнем и да я закараме до най-близкия сервиз, а от там, каквото сабя покаже..

NightRider
28-11-2011, 15:14
Сега слязох да видя колата, и като дадох на контакт ми изписа че няма масло .. Чакам всеки момент да дойде пътна помощ да я вдигнем и да я закараме до най-близкия сервиз, а от там, каквото сабя покаже..
Като дадеш само на контакт ще свети. Мен ме интересува като работи двигателя и се е получил проблема дали е светнал датчика

kiko73
28-11-2011, 17:00
A турбината като разтовари един вид налягането на маслото в маслопровода не трябва ли да светне датчика за налягане на маслото?

Не трябва - като се счупи оста и започне да набива маслото в изпускателните тръби (най-често), тогава налягането пада и става мазалото. Знам два случая на счупени турбини, хората в чужбина и вместо да затапят захранващата тръба я свързват с тази към картера, лампата си свети, те си мислят, че е щото е записало грешка и моторите тотална щета.

NightRider
28-11-2011, 19:23
Не трябва - като се счупи оста и започне да набива маслото в изпускателните тръби (най-често), тогава налягането пада и става мазалото. Знам два случая на счупени турбини, хората в чужбина и вместо да затапят захранващата тръба я свързват с тази към картера, лампата си свети, те си мислят, че е щото е записало грешка и моторите тотална щета. Ам значи светва лампата за липса на налягане - като първо предупреждение. А колкото до маслото - може да го набие в двигателя и ако не загасиш веднага на скорост и спирачка оборотите фръкват и двигателя се разпада. То и затова новите дизели имат затваряща клапа на въздуховода преди колекторните тръби

AR28
28-11-2011, 23:41
За моя несполука и жалост, турбината е духнала... Ще се опитаме да я оправим, ако не става.. бъркаме в джоба, само дано да не трябва да бъркаме на много дълбоко.

Сега само се моля, тъй като от сервиза ми казаха че в антифриза имало малко масло, да няма и нещо друго отишло... :please::hi_temerature: