PDA

View Full Version : Въпроси за покупка на 156 facelift 2



Valter
01-12-2011, 17:37
Здравейте на всички.

До сега на съм писал, макар да съм посетител на форума от известно време, поради липсата на моя лична алфа (за сега :) ) а и поради неграмотността ми, що се отнася до коли и тънкостите при тях.

Та аз, както много други, се влюбих в алфа. 159 е звяр, който за съжаление не мога да си позволя в момента. Но първата ми любов бе точно 156, и стигнах до нещо като компромисен вариант в лицето на 156 фейслифт 2 ( с новата муцуна). Та въпросите ми са:

- Различават ли се като характеристика с предните 156ци или разликите са главно по екстериора?
- По-скъпи ли са като поддръжка, т.е различават ли се части и т.н? Това е нещо което ме интересува доста.
- Според вас заслужава ли си инвестицията? Не ми е само за единия фейс, макар това да е сериозна причина. Реално автомобила е по нов (ако не греша, най-ранните от този фейслифт са от 2003г.) , и надявам се и по запазен.
- Лично съм се ориентирал към 1.9 JTD. Проблема е, че са доста малко подобни коли в обявите из българските саитове и предполагам намирането на читава такава би било трудно.

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11309813640198731&f1=details и
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11321953009849478&f1=details са две от колите които ми грабнаха окото на прима виста. Някакви отзиви, мнение?

Надявам се, темата ми е на правилното място и мерси предварително за отговорите.

tonov
01-12-2011, 19:40
Разликите спрямо 1-во поколение 156 са доста, не е само опаковката. Само окачването е същото, със своите слаби места. На ФЛ се монтират нови двигатели. Гледам си се ориентирал към дизел 1,9 - търси модификация 16V - по-ново поколение, по-икономичен и по-мощен. Друго, 156 ФЛ е по-близо до 147-ца като концепция с управление по кан-шина. С други думи има доста повече електроника управлявана от боди компютър. Има версии оборудвани с допълнителни с-ми за безопасност, борд компютър, круиз к-л и др.

Това се сещам на първо четене.

NightRider
01-12-2011, 21:56
Разликите спрямо 1-во поколение 156 са доста, не е само опаковката. Само окачването е същото, със своите слаби места. На ФЛ се монтират нови двигатели. Гледам си се ориентирал към дизел 1,9 - търси модификация 16V - по-ново поколение, по-икономичен и по-мощен. Друго, 156 ФЛ е по-близо до 147-ца като концепция с управление по кан-шина. С други думи има доста повече електроника управлявана от боди компютър. Има версии оборудвани с допълнителни с-ми за безопасност, борд компютър, круиз к-л и др.

Това се сещам на първо четене.
156 няма BODY computer, а само Info Center Display
Колкото до тия две 156 - те са междинки - ново купе, стар двигател, изостанали по складовете

tonov
01-12-2011, 22:01
156 няма BODY computer, а само Info Center Display
Колкото до тия две 156 - те са междинки - ново купе, стар двигател, изостанали по складовете

Може, не споря :) Мислех че има

NightRider
01-12-2011, 22:21
Може, не споря :) Мислех че има
Определено няма. Както и няма възможностите на достъп до много модули, както е при 147. Е, за работа с Examiner нещата са други, има доста повече възможности от ФЕС

dcntd
01-12-2011, 23:33
Привет колега. Основният въпрос на който трябва да си отговориш след като търсиш дизел е дали искаш "пълен" пакет, т.е. фейслифт + новите двигатели или ще си доволен и само от външния фейс. От лични наблюдения, да намериш седан с вентилирано JTD е доста трудна задача, комбита се намират малко по-лесно. Конкретно двете обяви които си посочил са за междинки - външен фейс но стар двигател. Първата (светлата) дори ходих да я гледам преди време и изглеждаше сравнително добре, но така и не я запалих да я чуя.

Колкото до техническата страна, с риск да повторя вече казаното от колегите:
- Окачването е същото като на старите (единствената разликата конкретно при 1.9JTD е че преди ФЛ предните дискове са цели а след това - вентилирани, при 2.4 винаги са вентилирани)
- обслужването на двигателя е малко по-скъпо за новите дизели - от порядъка на +20% отгоре, не е нещо фрапиращо. За ремонти - за сега не знам, дано и не разбирам :)
- стандартно фейслифт-а идва с повече екстри - круиз контрол, повече възглавници, ASR, VDC... - при старите също се срещат, но по-рядко.
- Ако (не дай си боже) се наложи да търсиш на старо тенекии - фейслифтнатите много по-трудно се намират от старите а почти нищо не съвпада.

Колкото дали си заслужава... за мен лично отговорът е "да", само да попаднеш на добър екземпляр.

Надявам се да съм бил полезен, и да се похвалиш като вземеш :)

RPWWD
02-12-2011, 04:58
Колкото до тия две 156 - те са междинки - ново купе, стар двигател, изостанали по складовете

Не са междинки, а се произвеждат до края на модела през 2005-та под наименованието "ЖТД Класик". Както знаеш, тоя мотор във версия от 120 коня го слагаха и в 147 до края на производството й, и в 159.

NightRider
02-12-2011, 06:59
Не са междинки, а се произвеждат до края на модела през 2005-та под наименованието "ЖТД Класик". Както знаеш, тоя мотор във версия от 120 коня го слагаха и в 147 до края на производството й, и в 159.Пазарен трик, бих казал. 159 JTD 8 и 10V не съм виждал и не знам да има

---------- Post added at 06:59 ---------- Previous post was at 06:46 ----------


Привет колега. .....
Колкото до техническата страна, с риск да повторя вече казаното от колегите:
- Окачването е същото като на старите (единствената разликата конкретно при 1.9JTD е че преди ФЛ предните дискове са цели а след това - вентилирани, при 2.4 винаги са вентилирани)
- обслужването на двигателя е малко по-скъпо за новите дизели - от порядъка на +20% отгоре, не е нещо фрапиращо. За ремонти - за сега не знам, дано и не разбирам :) - двигателят е страхотен
- стандартно фейслифт-а идва с повече екстри - круиз контрол, повече възглавници, ASR, VDC... - при старите също се срещат, но по-рядко. - не е точно - само вариант PARADISO го има всичко това, Distinctive - повечето
- Ако (не дай си боже) се наложи да търсиш на старо тенекии - фейслифтнатите много по-трудно се намират от старите а почти нищо не съвпада. - предни капак, калници, броня, фарове, декорация, задна врата на SW - да, не съвпадат. Другото е едно към едно

Колкото дали си заслужава... за мен лично отговорът е "да", само да попаднеш на добър екземпляр. - и да усетиш тръпката на новия 150к.с. мотор и VDC-то

Надявам се да съм бил полезен, (и аз) и да се похвалиш като вземеш :)
Приготви си и парички за обслужване, гуми ... и евентуално за маркуча от турбото на 16V (над 200лв. за нов, СТАР НЕ ВЗИМАЙ, силиконов или метален не слагай)

AR147
02-12-2011, 11:33
Пазарен трик, бих казал. 159 JTD 8 и 10V не съм виждал и не знам да има

---------- Post added at 06:59 ---------- Previous post was at 06:46 ----------


Приготви си и парички за обслужване, гуми ... и евентуално за маркуча от турбото на 16V (над 200лв. за нов, СТАР НЕ ВЗИМАЙ, силиконов или метален не слагай)

http://catalog.auto.ru/catalog/cars/alfa-romeo/159/#159
JTD 120 се слага и на сумати опели които са 2006-2007 примерно....

Бобби
02-12-2011, 12:36
Първата обява и аз съм я гледал, но според мен са и много паричките.
Както казват колегите, ако е фейс....по добре да е 16винтила...така по се доближаваш до 159:))

NightRider
02-12-2011, 13:26
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/alfa-romeo/159/#159
JTD 120 се слага и на сумати опели които са 2006-2007 примерно....Не сравнявай Алфа с Опел, моля те :roll2:

Бобби
02-12-2011, 13:42
Не сравнявай Алфа с Опел, моля те :roll2:
Що бе....новите модели и на двете марки използват еднакви мотори...:innocent:

Kuku
02-12-2011, 14:16
Щото Опела е по-добър ли?!

NightRider
02-12-2011, 14:51
Това е форум за Алфа. Ако исках опел - има си форум там, щях да съм там.
Вече и JTD M-Jet е стар мотор. Излезнаха новите на 1800bar, а се тестват и на 2200bar

Kuku
02-12-2011, 15:20
Valter, скив тука - http://casaauto.cars.bg/u524766
Само отвътре е лифт, но мисля, че е добра .... на снимки :?

AR147
02-12-2011, 16:30
Това е форум за Алфа. Ако исках опел - има си форум там, щях да съм там.
Вече и JTD M-Jet е стар мотор. Излезнаха новите на 1800bar, а се тестват и на 2200bar
Не говорим за форуми или модели - а това че двигателя се ползва и продава доста успешно.И не винаги повечето пиксели правят снимката по-добра!

Бобби
02-12-2011, 16:42
Valter, скив тука - http://casaauto.cars.bg/u524766
Само отвътре е лифт, но мисля, че е добра .... на снимки :?
Тая...кеш за 4000....може и да се спазари:innocent:
Найстина добре изглежда!

Kuku
02-12-2011, 16:53
Именно - на вид е много добре и ако технически няма болежки за умиргане, сякаш е оферта ;)
Чак започнах да се замислям.... :D

Susscrofa
02-12-2011, 17:23
Valter, скив тука - http://casaauto.cars.bg/u524766
Само отвътре е лифт, но мисля, че е добра .... на снимки :?

Кукличка. Ако двигателя е зле, го сменям за 1000 лева и си я ръчкам.:boost:

NightRider
02-12-2011, 17:54
Valter, скив тука - http://casaauto.cars.bg/u524766
Само отвътре е лифт, но мисля, че е добра .... на снимки :?
Добре изглежда. Закачи и комп за да се изненадаш за киломерите само:angry1: щото 100% не са 137 000. Че и с теглич даже :oops:

Kuku
02-12-2011, 18:10
Естествено, че ще я закача, ако изобщо отида да я гледам или тръгна да я купувам, НО ми е по-интересно, как ги разбираш, че не са на реални километри, само по снимки в обява?
Четох на още няколко места, че ги смяташ километрите по снимки - ако ти покажа мойта кола ще познаеш ли на колко километра е? :hmm:

haljscho
02-12-2011, 20:41
Естествено, че ще я закача, ако изобщо отида да я гледам или тръгна да я купувам, НО ми е по-интересно, как ги разбираш, че не са на реални километри, само по снимки в обява?
Четох на още няколко места, че ги смяташ километрите по снимки - ако ти покажа мойта кола ще познаеш ли на колко километра е? :hmm:

Много добър въпрос....:big_bow_down:
Ма ти ко разбираш от Алфи...... Той колегата е най-разбиращия тук....


Пазарен трик, бих казал. 159 JTD 8 и 10V не съм виждал и не знам да има

---------- Post added at 06:59 ---------- Previous post was at 06:46 ----------


Приготви си и парички за обслужване, гуми ... и евентуално за маркуча от турбото на 16V (над 200лв. за нов, СТАР НЕ ВЗИМАЙ, силиконов или метален не слагай)

И що да не слага други маркучи?

pooh
02-12-2011, 23:17
...

NightRider
02-12-2011, 23:27
156 ФЛ не се управлява по кан-шина. Има вътрешна CAN шина по която си комуникират модулите помежду си, но само с Examiner ili aparatura ot wisok klas стигаш до нея. С Вальо Симеонов (Милано моторс) сме си играли с нея. Иначе за диагностика - както и на другите - ISO, без изход от CAN защото няма Body компютър (като на 147, 159)




Да бе к'во им на металните маркучи (егати израза).
Щото ако е нещо важно да ги махам, че цялата кола е в такива. А и гумите какво са по-различни при фейслифта.
Маркуча на турбото до интеркулера трябва да е гъвкав и да се раздува и да омекотява натоварванията в/у интеркулера да го кажемПробвал съм и двата варианта - сега съм с оригинален маркуч и колата пее, А като дам газ маркучът става почти два пъти по дебел и като отпусна газта спада плавно налягането към кулера, а не с удар един вид както е при металните тръби.
Колкото до гумите - просто новият внос е почти винаги с галоши или напукани

haljscho
03-12-2011, 00:33
Маркуча на турбото до интеркулера трябва да е гъвкав и да се раздува и да омекотява натоварванията в/у интеркулера да го кажемПробвал съм и двата варианта - сега съм с оригинален маркуч и колата пее, А като дам газ маркучът става почти два пъти по дебел и като отпусна газта спада плавно налягането към кулера, а не с удар един вид както е при металните тръби.
Колкото до гумите - просто новият внос е почти винаги с галоши или напукани
Тва е пълна глупост, маркуча ставал 2-пъти по-дебел.
Не мога да преценя дали металната тръба е по-добра от маркуча, но поне съм на 99% че тръбата няма да се спука.
На маркуча след кулера, над акумулатора, фабрично има една декоративна гума увита около маркуча. Та миналата зима ми се пукнал маркуча някъде под тази гума и аз се чудя що колата няма мощност в ниските и без да е настъпвам пропушва.....
А и цената за едно парче гума (оригинална) ми се струва прекалено скъпа.

Новата кола ми се случи с предни гуми 10-ти набор със 7мм. грайфер..... Късмет.

NightRider
03-12-2011, 08:42
Тва е пълна глупост, маркуча ставал 2-пъти по-дебел.
Не мога да преценя дали металната тръба е по-добра от маркуча, но поне съм на 99% че тръбата няма да се спука.
На маркуча след кулера, над акумулатора, фабрично има една декоративна гума увита около маркуча. Та миналата зима ми се пукнал маркуча някъде под тази гума и аз се чудя що колата няма мощност в ниските и без да е настъпвам пропушва.....
А и цената за едно парче гума (оригинална) ми се струва прекалено скъпа.

Новата кола ми се случи с предни гуми 10-ти набор със 7мм. грайфер..... Късмет.
1. Не съм казал 2 пъти, а почти два пъти.
2. Ела и легни под колата ми за да ти докажа
3. Металната тръба наистина няма да се спука, но ти явно не си разбрал каква е целта на този маркуч, а по-подробно не ми се пише - Така се получават плавни натоварвания на кулера и плавно разтоварване
4. Този маркуч обира и вибрациите м/у двигателя и кулера.
5. Фабрично той се поставя леко усукан - сам се сети защо
6. стига толкова

За маркуча след интеркулера няма какво да говоря - макс. 2.2 бара от абс. 0. Тези декоративни гуми са да го пазят от протъркване, а се пръска защото старее и вътре има и масло все пак. Той също така обира вибрации, но неговата роля е съвсем друга, направата му също и затова е 3 пъти по евтин
Колкото за новите гуми - 147 и аз я купих с гуми от началото на тази година, но за да я купя тази съм разгледал над 30 "перфектни" кофтори, някои от които с перфектни грайфери, но гумите бяха от 2007г., 2008г. А това не е перфектна гума, а висяла някъде кола

vlalov
03-12-2011, 09:46
Пазарен трик, бих казал. 159 JTD 8 и 10V не съм виждал и не знам да има

---------- Post added at 06:59 ---------- Previous post was at 06:46 ----------



Колега правиш се на компетентен ама леко олекваш -
8v на 159 ако не знаеш че има май да бегаш при опелите
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/14243.html

NightRider
03-12-2011, 10:22
Колега правиш се на компетентен ама леко олекваш -
8v на 159 ако не знаеш че има май да бегаш при опелите
http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/14243.html
Казах, че не съм виждал и не знам да има. Благодаря за инфото. Сега видях, че и Милано моторс даже я оферират, но не са сложили дори цена. Явно кризата ги е налегнала здраво за да върнат стар (за мен) двигател и да свалят цените по този начин.
Вече са JTDM новият комън рейл. Даже имат JTDM - 1956см3 - 170к.с. А 1.7 ТВI звучат доста добре

fnt
03-12-2011, 10:50
Казах, че не съм виждал и не знам да има. Благодаря за инфото. Сега видях, че и Милано моторс даже я оферират, но не са сложили дори цена. Явно кризата ги е налегнала здраво за да върнат стар (за мен) двигател и да свалят цените по този начин.
Вече са JTDM новият комън рейл. Даже имат JTDM - 1956см3 - 170к.с. А 1.7 ТВI звучат доста добре

Не че ги разбирам нещата, ама и този 120hp на 159 e JTDM

NightRider
03-12-2011, 11:17
Не че ги разбирам нещата, ама и този 120hp на 159 e JTDM да де- вече с налягане на горивото до 1450bar, а не 1350bar e eдното

Satanism
03-12-2011, 12:05
да де- вече с налягане на горивото до 1450bar, а не 1350bar e eдното

Налягането му е по-високо, двигателя е 8V JTDm, а не M-Jet....и няма нищо старо в него.

Също така на 156 фейса има някоя и друга греда повече тук-таме....


Ако вземаш кола, произведена преди 2004г, много внимателно със заключващия механизъм на предния капак, защото се отварят в движение и правят тоталки.Трябва да се почиства от гняс редовно и да се уверяваш, че е добре затворен след всяко отваряне

NightRider
03-12-2011, 12:47
Налягането му е по-високо, двигателя е 8V JTDm, а не M-Jet....и няма нищо старо в него.

Също така на 156 фейса има някоя и друга греда повече тук-таме....


Ако вземаш кола, произведена преди 2004г, много внимателно със заключващия механизъм на предния капак, защото се отварят в движение и правят тоталки.Трябва да се почиства от гняс редовно и да се уверяваш, че е добре затворен след всяко отваряне
Старите са 1350bar, М-Jet - 1450bar, новите - до 1800bar, най-новите (не знам дали са излезли) - 2200bar. Дай-малко повече инфо за новостите в JTDM 8V. Гледал съм алфа 159 JTDM и моята M-Jet - ами едни и същи са двигателите, само малко разположението на елементите (маркучи и т.н.) са други. И къде имат някоя греда повече, освен отдолу, под шофьора един вид винкелите отпред до отзад

Satanism
03-12-2011, 12:54
http://www.alfisti.net/317.2.html?&L=1

това е за M-JET моторите.
JTDm моторите са второ поколение M-JET мотори. m седи там за modificata.Налягането е 1600 бара при тях, като предполагам има и други промени.

За гредите, доколкото помня какво съм чел имат повече желязо странично и също така допълнителна греда между купето и двг отсек.

Injectors are the same on both. JTDm uses different turbo, different intake manifold with swirl flaps, fuel pump with higher pressure (1600bar vs 1400bar), a bit lower compression ratio (17.5 vs 18 ), and a newer ECU...

ето ти другите разлики от ЮК форума.

Kuku
03-12-2011, 16:13
Колкото за новите гуми - 147 и аз я купих с гуми от началото на тази година, но за да я купя тази съм разгледал над 30 "перфектни" кофтори, някои от които с перфектни грайфери, но гумите бяха от 2007г., 2008г. А това не е перфектна гума, а висяла някъде колаНе, че нещо, ама моите зимни гуми са баш 2008г. и да ти кажа колата ми хич не е седяла някъде!
Летните ми гуми пък бяха 2006г., но това им беше послезен сезон, ама пак не е като да са стояли на едно място дълго време..... таааа ми е много интересно, какво им има на 2-3 годишните гуми, защо трябва да се сменят и за теб кои са добри гуми..... че гледам ги разбираш???

Bobo
03-12-2011, 17:58
Само глупости чета тука

Метални тръби е 10 пъти по-добре от маркучи!
В 156 феса има CAN шина само на моделите с АБС 5.7 и нагоре - демек които са с ВДЦ. Моделите без нямат кан!

На Пух колата е без грам кан;) CAN имат 5.7 АБС-ите и те го ползват само за комуникация м/у АБС-а и ЕКУ-то, което практически си е се едно без кан;)

NightRider
03-12-2011, 20:39
Само глупости чета тука

Метални тръби е 10 пъти по-добре от маркучи!
В 156 феса има CAN шина само на моделите с АБС 5.7 и нагоре - демек които са с ВДЦ. Моделите без нямат кан!

На Пух колата е без грам кан;) CAN имат 5.7 АБС-ите и те го ползват само за комуникация м/у АБС-а и ЕКУ-то, което практически си е се едно без кан;)
Ама е CAN, нали Бобо. Само нямаш достъп до него както е при 147 например (по-новите). И защо с Examiner Вальо Симеонов ми направи проверка на комуникацията? И как влизаш с Еxaminer да оправиш километража на таблото (само нагоре де)? Пак по шината.
Колкото до тръбите, всеки сам си решава и си има собствено виждане по въпроса. Аз съм си за оригиналния маркуч (бил съм и с тръба известно време, но след това си поръчах маркуча)

Satanism
03-12-2011, 20:40
Аз доколкото разбирам километража или което и да било освен АБс-а не е свързано с тая шина изобщо.... ;)

NightRider
03-12-2011, 20:46
Не, че нещо, ама моите зимни гуми са баш 2008г. и да ти кажа колата ми хич не е седяла някъде!
Летните ми гуми пък бяха 2006г., но това им беше послезен сезон, ама пак не е като да са стояли на едно място дълго време..... таааа ми е много интересно, какво им има на 2-3 годишните гуми, защо трябва да се сменят и за теб кои са добри гуми..... че гледам ги разбираш???
Ще ти отговоря на ЛС

---------- Post added at 20:46 ---------- Previous post was at 20:40 ----------


Аз доколкото разбирам километража или което и да било освен АБс-а не е свързано с тая шина изобщо.... ;)
ECU, ABS, (ASR, VDC), километраж, инфоцентъра, климатроника (изключва компресора при рязко ускорение за максимална мощност), оборотомер, selespead

Linkestis
03-12-2011, 21:00
NightRider,да разбирам ли че ние тук,включително състезателите сме в заблуда относно силиконовите маркучи и металните такива?
Щото ако кажеш да,ше се одрискаш тотално този път.
Та върни се на първа страница и си поправи мнението :)

Satanism
03-12-2011, 21:07
Ще ти отговоря на ЛС

---------- Post added at 20:46 ---------- Previous post was at 20:40 ----------


ECU, ABS, (ASR, VDC), километраж, инфоцентъра, климатроника (изключва компресора при рязко ускорение за максимална мощност), оборотомер, selespead

Не и при 156, при GT и 147-да.
Време е да започнеш да четеш малко повече из нета...

NightRider
03-12-2011, 22:35
Не и при 156, при GT и 147-да.
Време е да започнеш да четеш малко повече из нета...
Аз гледам Е-Learn. Нета и кой какво пише в случая не ме вълнува. A и Examiner-a какво прави, а не китайските програматори

---------- Post added at 22:35 ---------- Previous post was at 22:28 ----------


NightRider,да разбирам ли че ние тук,включително състезателите сме в заблуда относно силиконовите маркучи и металните такива?
Щото ако кажеш да,ше се одрискаш тотално този път.
Та върни се на първа страница и си поправи мнението :) Състезанията са друга история. Там кулерът не е от серийна кола. Както и буталата, както и сегментите и така нататък. За мен една серийна кола правена на състезателна с подръчни материали е като велосипед с двигателче от балкан. Но приветствам хората, които в тази немотия, отделят пари за да направят нещо. Защото така се раждат и гениите и гениалните изобретения.
Знаеш какъв е принципът на кулера, нали? Нагниташ въздух под налягане от голям диаметър в малък. Въздухът се свива и отделя топлина (механика на флуидите), а въздушната струя от движението го охлажда чрез серпентините. Като хладилника, но там фреонът има много голям к.п.д. за този процес

Linkestis
03-12-2011, 23:27
Ясно,извърташ нещата както ти е угодно.
Много добре знаеш какво исках да кажа ама..наздраве.

NightRider
04-12-2011, 00:03
http://www.alfisti.net/317.2.html?&L=1

това е за M-JET моторите.
JTDm моторите са второ поколение M-JET мотори. m седи там за modificata.Налягането е 1600 бара при тях, като предполагам има и други промени.

За гредите, доколкото помня какво съм чел имат повече желязо странично и също така допълнителна греда между купето и двг отсек.

Injectors are the same on both. JTDm uses different turbo, different intake manifold with swirl flaps, fuel pump with higher pressure (1600bar vs 1400bar), a bit lower compression ratio (17.5 vs 18 ), and a newer ECU...

ето ти другите разлики от ЮК форума.
Старите 156 имаха лош краш тест - гънеше се под шофьора. Явно са се стремили да пооправят нещата. 1600 bar - добре е. Е, нова кола, ново турбо. И те търпят развитие. Повишено налягане - естествено да намали компресия. Ново ЕКУ - прогресът не можеш го спря. Обичам си Алфа още от 1991г.