View Full Version : Термостат и нормална температура на двигателя
Здравехте колеги от доста време си крам алфата 145 1.4 T.S 97-а и вече втора зима, след изминати 20 км рано сутрин, градско колата си загрява и си държи температура на втората чертичка и никога до 80 градуса и аз си мислех че е добре, но от прочетеното във форума разбрах че нормалната температура е 80 градуса. Предполагам проблема е в термостата. Сега ми кажете има ли нещо по специално при смяната, трябва ли да се обезвъздушава след като сменя термостата. до колкото знам трябва да махна маркучетата да ги запуша да не излиза антифриза, да развия 2-та болта на термустата и слагам новия слагам маркучите и готово...
donticiano
08-12-2011, 09:32
няма как да не не се излее антифриз и то се излива доста..ако смяташ да го сменяш сам(струва около 70 лв.) си приготви стабилни инструменти и леген отдолу под колата
и скоби различни размери..предполагам че акумулатора и стойката на която седи ще се свалят...като стигнеш вече свободно до термостата хващаш най удобния и съответно най-долния маркуч и махаш скобата оставяш да тече(отваряш капачката на казанчето).повтаряме упражнението и с другите..след като го свалиш отгоре му стърчи датчика(трябва да си свалил една букса от него)сваляш и него и го слагаш на новия термостат освен ако не си го купил с датчика...слагаш го наливаш изтеклия антифриз..палиш... изчакваш около 10 мин. да се обезвъздуши сама(при затворена вече капачка)..ако иска и доливаш малко и палиш джапанките за ХАВАЙЙЙЙ
мерси на колегата ще се заема при първа възможност и ако мога ще направя подробна тема със снимков материал за смяната :)
Всичко е ОК, но внимавай какво ще купуваш, защото на тези коли термостата им е болно място. Купих я с отворен термостат, смених го и се радвах едно лято на нещо като нормална температура, след това пак не стига 80-те градуса - и така вече година и кусур. Не че съм непукист, но колата прави всеки ден по 40 - 50 км и не мога да я спра за експерименти. Мисля вече за някакъв вариант с термостат от Рено 5 или от Еспас.
С термостата в маркуча- внимавайте!
За през зимата е супер, но лятото аз съм имал проблеми.
Все пак дори и през лятото е добре да имаме работещ термостат.
какви проблеми си имал я обясни по подробно ?
Дупката е малка на тия термостати и лятото в жегата, в задръстванията , прегрява мотора.
И това на боксер 1.4.
ТС е много по-натопорчен и там проблема си мисля, че ше е по- засилен!
Всичко до тука е мое мнение и не задължавам никой да се съобразява с него!
donticiano
10-12-2011, 08:54
изчетох бая за тази преправка на термостата от рено 5 ама нещо не ме кефеше тая ра'ота..прежалих 70 лв и сега колицата си загрява както трябва седи си на 90 градуса и не мърда ..разхода ми падна с 2л и то в града...чак да не повярваш..преди едвам стигаме 60-65 ако поседим на светофара иначе извън града малеее падаше под 50 и тогава 12-15/100 бенз. и 19-22/100 газ ....идваше ми да я шибна в някое по стабилно дърво и да я зарежа там
BillyBoy`
10-12-2011, 10:52
Дупката е малка на тия термостати и лятото в жегата, в задръстванията , прегрява мотора.
И това на боксер 1.4.
ТС е много по-натопорчен и там проблема си мисля, че ше е по- засилен!
Всичко до тука е мое мнение и не задължавам никой да се съобразява с него!Голяма грешка.
Голяма грешка.
Кое бе колега каква е тая мания да пишете постове по 2 думи, кое е голямата грешка?
BillyBoy`
10-12-2011, 13:16
Кое бе колега каква е тая мания да пишете постове по 2 думи, кое е голямата грешка?Чети внимателно и ще разбереш.Или не ти се чете?
Дупката е малка на тия термостати и лятото в жегата, в задръстванията , прегрява мотора.
И това на боксер 1.4.
ТС е много по-натопорчен и там проблема си мисля, че ше е по- засилен!
Всичко до тука е мое мнение и не задължавам никой да се съобразява с него!
Добре де, като загряват и прегряват (за недозагряването е ясно, че термостата се е сдухал), някой не се ли сеща да направи експеримент с датчика за тенпературата. Например да се сложи друг с по-ниска тенпература на отваряне и т.н. Всъщност някой може ли да каже на каква темп. работят тея датчици при различните двигатели. Аз имам 1,9 ТД и мисля че доста късно (някъде след 90-те градуса) ми включват перките. Незнам... :roll:
изчетох бая за тази преправка на термостата от рено 5 ама нещо не ме кефеше тая ра'ота..прежалих 70 лв и сега колицата си загрява както трябва седи си на 90 градуса и не мърда ..разхода ми падна с 2л и то в града...чак да не повярваш..преди едвам стигаме 60-65 ако поседим на светофара иначе извън града малеее падаше под 50 и тогава 12-15/100 бенз. и 19-22/100 газ ....идваше ми да я шибна в някое по стабилно дърво и да я зарежа там
И от колко време е ОК. Защото въпроса не е в "прежалването", а в това проблема да се реши по-дълговременно. Както писах, при мен проблема беше решен за горе-долу 9 месеца. А сега е като на снимката.
За термостата от Рено и аз имам съмнения, и ако го правя, ще е не набутан в маркуча, а ще му правя специален фланец, ако се навия. И ако го направя, ще го снимам и ще се отчета.
Добре де, като загряват и прегряват (за недозагряването е ясно, че термостата се е сдухал), някой не се ли сеща да направи експеримент с датчика за тенпературата. Например да се сложи друг с по-ниска тенпература на отваряне и т.н. Всъщност някой може ли да каже на каква темп. работят тея датчици при различните двигатели. Аз имам 1,9 ТД и мисля че доста късно (някъде след 90-те градуса) ми включват перките. Незнам... :roll:
Датчици има като се почне от 60 та се стигне до 103-105 градуса.
Датчика трябва да е с температура а включване, равна с тая на термостата или по-висока.
По-ниската температура на включване е нежелателна.
Защо?!
Термостата отваря-затваря и държи определена температура.
Добре е да няма голяма разлика от температурата в главите и блока , с тая от радиатора.
пример:
Ако датчика ти отваря на 60 градуса, а термостата на 90-93, то в горещия блок ще влиза студена течност.
За температурно разширение и свиване няма да ви говоря, както и за вредата от тях.
Виждал съм доста мотори , блокирали защото на горещ мотор е сипана студена течност.
Така, че датчика с температура близка до тая на термостата!
donticiano
11-12-2011, 00:09
И от колко време е ОК. Защото въпроса не е в "прежалването", а в това проблема да се реши по-дълговременно. Както писах, при мен проблема беше решен за горе-долу 9 месеца. А сега е като на снимката.
За термостата от Рено и аз имам съмнения, и ако го правя, ще е не набутан в маркуча, а ще му правя специален фланец, ако се навия. И ако го направя, ще го снимам и ще се отчета.
ами сега гледам фактурата кога съм го купил-август средата на същия ден е сменен..засега не дава някакви признаци за скапване ама нищо не е сигурно след месец да кажем..ако се насе*е след месец два ще ходя да им го блъскам в главите ..в крайна сметка нищо не е вечно така че колкото изкара..и си зависи от магазина де от къде внасят :handshake:
Датчици има като се почне от 60 та се стигне до 103-105 градуса.
Датчика трябва да е с температура а включване, равна с тая на термостата или по-висока.
По-ниската температура на включване е нежелателна.
Защо?!
Термостата отваря-затваря и държи определена температура.
Добре е да няма голяма разлика от температурата в главите и блока , с тая от радиатора.
пример:
Ако датчика ти отваря на 60 градуса, а термостата на 90-93, то в горещия блок ще влиза студена течност.
За температурно разширение и свиване няма да ви говоря, както и за вредата от тях.
Виждал съм доста мотори , блокирали защото на горещ мотор е сипана студена течност.
Така, че датчика с температура близка до тая на термостата!
няма да стане така щото големия кръг е затворен. и на 50 градуса да е датчика, няма да се задейства преди да се отвори термостата. така че няма никакъв смисъл да се сменя датчик, да не говорим че при някои коли еку-то управлява вентилатора и не е никак хубаво да му се бара термодатчика щото не е само за това.
важното за термостата от рено е как е поставен. няма никакъв проблем с отвора му, нито виждам смисъл да се дават 50-70-100 лв за термостат който не е нищо по-различно като действие и материали от тоя на рено за 10 кинта. а те ако знаеха на какви и колко автомобили се движи техния термостат ехеее....
Нали точно за това говоря!
До като не отвори термостата, няма никакво знчение какъв е датчика.
Проблема е, че като отвори, от радиатора влиза прекалено студена течност.
Виждал съм такива коли, на които като загрее мотора и стрелката започва да танцува. Това са удари с чук по буталата и цилиндрите.
Колкото за термостатите от Рено, ами аз не казвам нищо лошо. Само дето на мене ми е загрявала кошницата.
Серафим щял да прави специално тяло.
Евала, ама ако иде реч за такова нещо, по-добре да е с някой от по-стандартните термостати, тоест пълнители.
Въпроса е да свалиш маркуча от радиатора и да напъхаш набързо термостата и да си на писта!
Изобщо на кой както му харесва!:cheers:
при нас номера с пълнителя може да стане, ама при тс няма начин. а там датчика за температура е на кожуха на термостата и се ползва и за други неща.
Само да покажа една снимка за тези които не знаят за какво става дума.
Аз лично съм с такъв от вече година и половина и не съм имал проблем със загряване, въпреки че тук си имаме доволно задръствания лятото!
Само да покажа една снимка за тези които не знаят за какво става дума.
Аз лично съм с такъв от вече година и половина и не съм имал проблем със загряване, въпреки че тук си имаме доволно задръствания лятото!
И аз така вече две години ;)
Здравейте, искам да попитам за въпросния термостат дали може някой да ми каже какъв е диаметъра на капачката, на която се завива датчика ( не съм сигурен дали е точно капачка)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.