PDA

View Full Version : Електрически нагревател на въздуха в купето (Additional Heater)



NVG
10-12-2011, 23:30
Здравейте колеги,
Обръщам се към тези от вас, които ползват тази екстра или имат представа как работи.
The climate control via the heater unit is insufficient when the engine is cold, especially in Diesel engines which are slow to warm up.
These engines may optionally be fitted with a supplementary heater system. This remains active from the moment when the engine is turned on until a certain temperature is reached.
The system consists of an additional heater, located in the heater unit: the device contains three resistances (PTC).
The operation of the resistances is controlled by the climate control unit which either operates only one, two or three of them, providing gradual heating, with a maximum power of 700 W following a logic which depends on:


the temperature of the engine coolant (about 60° ?);
the engine speed (which should be above 700 rpm).
the battery voltage (which should not go below 12.2 V).

Не съм сигурен, че системата работи нормално при мен и дали въобще работи.
Сутрин когато е около нулата, парното духа хладен въздух. Не е студен, но не мога да кажа и, че е топъл. Когато стрелката на температурата подмине 50 градуса изведнъж въздуха става много топъл. Дори неприятно.
Чудя се електрическия нагревател, преди мотора да достигне 60 градуса ли трябва да работи или след това. Не виждам много логика във втория случай, но от обяснението в e-learn не става много ясно.
Та, споделете впечатления как е при вас. Опитах се да достигна до релетата, които включват нагревателите, да видя дали се управляват, но никакъв шанс.
Вероятно някой ще попита от къде съм сигурен, че имам такова нещо. Понякога в купето веднага след палене замирисва на нагорещен реотан като от електрическа печка. Проверих в e-learn и се оказа, че имам предпазителите за нагревателите(30А и 50А). Останалите части не са на видно място.

barash
10-12-2011, 23:45
Колега я сподели каде ги тея предпазители,за дизел иде реч нали?

NVG
10-12-2011, 23:48
Колата е 156 SW FL, 1.9 M-Jet.
Предпазителите са две големи парчета един до друг. Намират се зад горивния филтър.

NightRider
11-12-2011, 08:36
Колата е 156 SW FL, 1.9 M-Jet.
Предпазителите са две големи парчета един до друг. Намират се зад горивния филтър.
Както си видял те са три електронно управляеми реотана с обща мощност 700W и са монтирани допълнително към един вид въздушни серпентини. Работят само ако си запуснал автоматично поддържане на температурата, дори и без компресор (свети ти само левият светодиод на AUTOMATIC - лявата врътка в средата). Като достигне темп. на антифриза 60 се изключват всички включени реотани. Духа само на краката. Въздухът не е горещ, а топличък. Ако започва изведнъж да ти вкарва много горещ въздух - имаш проблем с климатика. Едва ли е блокирало управлението и тези нагреватели да продължават да работят, но това можеш да го провериш и чрез бушоните, щото релетата са на п...а си лелина отзад на системата за въздух

---------- Post added at 08:36 ---------- Previous post was at 08:27 ----------


Колега я сподели каде ги тея предпазители,за дизел иде реч нали?Не за твоя, а за M-Jet само важи това

NVG
11-12-2011, 08:54
Мерси колега за инфото!
Има ли начин да се измери нещо без разглобяване? Имам предвид да меря релетата и реотаните или абсурд.
Другото за което се сетих е да сложа 55W крушка на мястото на бушона и да меря пада върху нея. Така косвено ще разбера кога/дали включва релето.

NightRider
11-12-2011, 10:13
Мерси колега за инфото!
Има ли начин да се измери нещо без разглобяване? Имам предвид да меря релетата и реотаните или абсурд.
Другото за което се сетих е да сложа 55W крушка на мястото на бушона и да меря пада върху нея. Така косвено ще разбера кога/дали включва релето.
Ти сам си отговори, наясно си с лелектричеството горе-долу, но сложи 21W. Na 50А бушон трябва да свети малко по-силно, че там са два нагревателя в паралел. И с тази лампа може да подключиш амперметър за по-малък ток вече и по-добре ще хванеш нещата

Dodo 155
11-12-2011, 12:26
Отделно това може да се кодира (активира) по CAN, примерно с ФЕС, когато има инсталация, но не е активирана.
Аз съм имал такава екстра и от 1-2 седмици я включих, преди това беше "not present" ... сега доста по-бързо стопля купето.
Благодарности на колега Sev, който ме "отвори" на тази благинка :cheers:

Kamen666
11-12-2011, 14:14
Аз дали ще имам ;)

RPWWD
11-12-2011, 14:29
Аз дали ще имам ;)

Йок :not-fair:

Satanism
11-12-2011, 14:44
Отделно това може да се кодира (активира) по CAN, примерно с ФЕС, когато има инсталация, но не е активирана.
Аз съм имал такава екстра и от 1-2 седмици я включих, преди това беше "not present" ... сега доста по-бързо стопля купето.
Благодарности на колега Sev, който ме "отвори" на тази благинка :cheers:

Раздуй, ако обичаш...предполагам не става дума за 156-ца?

NightRider
11-12-2011, 15:27
Отделно това може да се кодира (активира) по CAN, примерно с ФЕС, когато има инсталация, но не е активирана.
Аз съм имал такава екстра и от 1-2 седмици я включих, преди това беше "not present" ... сега доста по-бързо стопля купето.
Благодарности на колега Sev, който ме "отвори" на тази благинка :cheers:
Оп, за коя кола става на въпрос? Само не казвай 156 и особено с еднозоновия климатроник

NVG
11-12-2011, 18:59
Днес покарах и реших да не се намесвам в работата на климатроника. Оставих го на Auto.
1. Външна температура 8 градуса. След като запалих колата климатроника не тръгна в продължение на 2 минути.
2. След това заработи вентилатора и действително въздуха беше леко топъл. Не мога да кажа че е достатъчно да стопли купето, но явно 700W не са достатъчни за да пречупят температурата на въздуха от 8 на 25 градуса. Всеки случай със сигурност нагревателя работеше.
3.След като стрелката подмина 50 градуса явно започна да стопля от мотора. Усети се как струята стана гореща. След като достигна зададената температура(25С) вентилатора намали оборотите почти до нула.
Всичко това се случи в рамките на около 10 минути. Колата беше в гараж преди това.
Остава въпроса дали работят и двете релета.
Идеята за тест с ФЕС е много добра, но аз не видях такава възможност в екуто за мотора. То си е логично. Вероятно трябва да има комуникация с екуто на климатроника. Пробвах преди да се свържа но не стана.

NightRider
11-12-2011, 19:42
Днес покарах и реших да не се намесвам в работата на климатроника. Оставих го на Auto.
1. Външна температура 8 градуса. След като запалих колата климатроника не тръгна в продължение на 2 минути.
2. След това заработи вентилатора и действително въздуха беше леко топъл. Не мога да кажа че е достатъчно да стопли купето, но явно 700W не са достатъчни за да пречупят температурата на въздуха от 8 на 25 градуса. Всеки случай със сигурност нагревателя работеше.
3.След като стрелката подмина 50 градуса явно започна да стопля от мотора. Усети се как струята стана гореща. След като достигна зададената температура(25С) вентилатора намали оборотите почти до нула.
Всичко това се случи в рамките на около 10 минути. Колата беше в гараж преди това.
Остава въпроса дали работят и двете релета.
Идеята за тест с ФЕС е много добра, но аз не видях такава възможност в екуто за мотора. То си е логично. Вероятно трябва да има комуникация с екуто на климатроника. Пробвах преди да се свържа но не стана.На 156 пин9 е климатроника - няма опция за проверка. Те са две релета. Няма опция за програмиране. Щом е започнал да духа топличко - работи. Това не е 2000W печка, нали? То е само да отвърне въздуха - първо на джама, после на краката

NVG
11-12-2011, 22:30
Прав си. Сешоара вкъщи е 2000W на MAX. На първа степен е 1000W, а ние имаме само 700. При този дебит на въздуха (вентилатора е почти на MAX) и почти 20 градуса разлика в температурите(външна и желана в купето) явно е така.
Благодаря на всички, които се включиха в темата ми!

Dodo 155
11-12-2011, 22:45
Оп, за коя кола става на въпрос? Само не казвай 156 и особено с еднозоновия климатроник
147 1.9 16v JTDm FL.
Говоря за моята кола, т.е. какво е трябвало да направя, за да тръгне ... за 156 не съм наясно ...

NightRider
12-12-2011, 01:08
147 1.9 16v JTDm FL.
Говоря за моята кола, т.е. какво е трябвало да направя, за да тръгне ... за 156 не съм наясно ...
Body -> Can SetUp/Proxy -> Настройки и т.н. следвай инструкциите

Dodo 155
12-12-2011, 16:26
Body -> Can SetUp/Proxy -> Настройки и т.н. следвай инструкциите
Благодаря ти за напътствията, но вече го бях направил, затова писах в първия ми пост на темата, за да обясня, че трябва да се активира допълнително дори да го има инсталиран ;)
После ти ме пита за каква кола говоря и т.н.

NightRider
12-12-2011, 19:06
Благодаря ти за напътствията, но вече го бях направил, затова писах в първия ми пост на темата, за да обясня, че трябва да се активира допълнително дори да го има инсталиран ;)
После ти ме пита за каква кола говоря и т.н.
Важното е, че си на топло вече:jumping:

myato
12-12-2011, 21:17
Оп, за коя кола става на въпрос? Само не казвай 156 и особено с еднозоновия климатроник


Аз дали ще имам ;)


Йок :not-fair:
По документация дават,че го има и на 156-ци.Даже и схемата му я има.

Satanism
12-12-2011, 21:19
Бе не знам, на моята днеска първите 2-3-4 километра си духаше хладно...пък дали го има..

NightRider
12-12-2011, 21:34
Бе не знам, на моята днеска първите 2-3-4 километра си духаше хладно...пък дали го има..
Ако е много студено не тръгва веднага

Ladjov
13-12-2011, 22:59
само едно не разбрах тоя нагревател всички 156-ци ли го имат и ако да ка се пуска . Да не е с копчето за огледалата .

NightRider
14-12-2011, 03:12
само едно не разбрах тоя нагревател всички 156-ци ли го имат и ако да ка се пуска . Да не е с копчето за огледалата .
Ти нямаш като на 16V (колата от подписа), ако не ти е двузонов климатроника (ако си на ауто - той го включва) Ти по-вероятно да имаш трите нагревателя на вътрешния кръг (включва се автоматично) и се намират зад двигателя. Дай си номера на шасито да ти кажа.
Какво копче за огледалата? М/у другото двузоновият включва подгрева на прозорците и огледалата автоматично. За еднозоновия - не помня (баща ми я кара). Също така огледалата имат винаги подгрев щом включиш подгрева за задното стъкло
А да, на двузоновия - не се включва веднага вентилаторът докато не достигне една определена температура питата с нагревателите.
Това е само при положение AUTO

niki_future
14-12-2011, 11:09
A 147 1.9 JTD 2001г. 115 к.с. дали го има? Двузонов климатроник

Gerdjikoff
14-12-2011, 11:40
На колата от подписа с еднозонов климатроник със сигурност го има! Духа топло само след 4-5 мин работа на място при минус 1 на въздуха навън!

hayho
14-12-2011, 14:22
Хмм, интересна тема, има ли начин да проверя дали го имам като екстра? В ePer примерно по номер на рама? Че докато загрее зимата ще е голям студ...

136
14-12-2011, 15:57
Как по Епера може да разберем за тази екстра и в последствие да се активира?

NightRider
14-12-2011, 16:11
Ми по епер можете да разберете кой вариант имате. С двузоновия климатроник работи само ако е пуснат поне режим АУТО без компресор. На тези с нагревателите се включва автоматично от температурата и работи до Т=20С на антифриза - има отделен модул за тази цел