View Full Version : как се проверява маслена помпа ?
:surrender здравейте колеги.как се проверява маслена помпа алфа 166 2.4жтд ,съвместима ли е с1.9жтд, защото два пъти ми завлече лагери и сега купих блок с колянов вал и бутала но нямат помпа за 2.4. А моята помпа казват че е добре,но ако стане пак:sick:.Благодаря предварително.
Отворете помпата и вижте луфтовете,втулките и клапана.Не е космическа наука.
dr.House
12-12-2011, 23:33
:surrender здравейте колеги.как се проверява маслена помпа алфа 166 2.4жтд ,съвместима ли е с1.9жтд, защото два пъти ми завлече лагери и сега купих блок с колянов вал и бутала но нямат помпа за 2.4. А моята помпа казват че е добре,но ако стане пак:sick:.Благодаря предварително.
Помпите са различни на 1.9 и 2.4 слагайте старата от 2.4та като едно разглобяване за проверка и профилактика не е излишно.Вижте цедката на смукателя за мизерии и най-вече парчета силикон.Първото нещо когато я подкарате с новия блок е проверете налягането на маслото с манометър,защото да няма пак лагери:kicking:
а тия белезите имат ли значение?
а тия белезите имат ли значение?
Имат значение - на 136 к.с. има балансиращ вал, точно той е причината за грозното щракане на помпата. И най-важното, задължително почистете и раздвижете клапана на помпата, напълнете я с масло преди да я монтирате. Щом два пъти е повличала лагери е напълно възможно, ако износването на работните колела е в норма, точно клапана да ти е правил мизерии.... също и маслото разбира се
Linkestis
13-12-2011, 18:34
Аз пък препоръчвам..така и така сте свалили всичко да елиминирате баланс вала!
Jivko7777
13-12-2011, 18:40
Аз пък препоръчвам..така и така сте свалили всичко да елиминирате баланс вала!
и да спре да трака ;)
алфата е 140 к.,не се чуваше помпата да трака,ама малко да ме светнете за това елеминирене на баланс вала.
---------- Post added at 09:53 ---------- Previous post was at 09:51 ----------
някакви данни за тая помпа ако има
алфата е 140 к.,не се чуваше помпата да трака,ама малко да ме светнете за това елеминирене на баланс вала.
---------- Post added at 09:53 ---------- Previous post was at 09:51 ----------
някакви данни за тая помпа ако има
Баланс вала си е чисто фиятска работа. Служи да внася в противотежест на коляновия вал вибрации, с цел мотора да тресе по-малко. Не го обясних много точно, ама горе-долу е така. Имат го всички трактори на Фиат и мнозина неопитни монтьори са го изхвърлили. Не го ли сложиш на мястото му- започва всичко да трака!
Ако два пъти завлича вала- смени майсторите.
маисторите ди смених обаче се замислям да взема някоя помпа втора ръка че новата ........ама как да я прегледам и нея
Освен да я разглобиш и огледаш визуално, няма какво друго да и направиш.
Гледай да е помпа от добър мотор, защото и тоя, от който ще я вземеш, ако е изгърмял и тя има вероятност да не е добра.
и при монтажа я напълни с масло, че иначе ще стане интересно.
Като не я напълниш и сложиш суха- винаги става интересно:holiday2:
dr.House
14-12-2011, 20:53
алфата е 140 к.,не се чуваше помпата да трака,ама малко да ме светнете за това елеминирене на баланс вала.
---------- Post added at 09:53 ---------- Previous post was at 09:51 ----------
някакви данни за тая помпа ако има
Твоя мотор ако е 140 коня го няма този балансиращ вал.
Linkestis
14-12-2011, 21:01
Твоя мотор ако е 140 коня го няма този балансиращ вал.
Така е..няма.Ама аз четох и останах с мнението че е 136-ка.
mordohy тук не съм съгласен с теб.от 140 к.с. нямат баланс вал и в сравнение с 136 к.с. работи като немски дизел за 100 хил. лв.
pininfarina
14-12-2011, 22:09
Така е..няма.Ама аз четох и останах с мнението че е 136-ка.
mordohy тук не съм съгласен с теб.от 140 к.с. нямат баланс вал и в сравнение с 136 к.с. работи като немски дизел за 100 хил. лв.
Еми махни го вала ;-)
Jivko7777
15-12-2011, 02:04
Еми махни го вала ;-)
Бая хора са го махнали вече и нямат проблеми :?
chavetoo
15-12-2011, 07:08
Колегата може да има проблем и от друго място, да не е от помпата. Като почнем от запушена маслена система та стигнем до това, че налягането може да се губи от някое друго място-голяма хлабина.
П.С скоро гледах в един сервиз как пишман майстор е направил пълен ремонт на двигател залудо, накрая отново си нямаше налягане на маслото. Всичко се оказа от голяма хлабина на едно колело което предава въртенето от маслената помпа....
верно колеги че го намах тоя балансиращ вал ,но преди да ми се случи тая мизерия двигатела беше много тих,после след първия ремонт беше като трактор.Питах баш майстора и той ми рече че било дизел
.магистралите са ми отпушени перфектно,обаче са изтървали с няколко стотни /мисля че беше/вала, при шлайфа и това го установи новия майстор.Исега мисля да разглобим някой мотор 140 к. да видим маслената помпата и белезите и.
---------- Post added at 22:00 ---------- Previous post was at 21:41 ----------
има ли го няма ли го????????? и каква е разликата?????????,вече не знам кво правим,а пък всичко е ново /сегменти,биелни и основни лагери гарнитури и двигател втора ръка и т.н.,голям кеф три пъти за два месеца.
pininfarina
16-12-2011, 00:52
верно колеги че го намах тоя балансиращ вал ,но преди да ми се случи тая мизерия двигатела беше много тих,после след първия ремонт беше като трактор.Питах баш майстора и той ми рече че било дизел.магистралите са ми отпушени перфектно,обаче са изтървали с няколко стотни /мисля че беше/вала, при шлайфа и това го установи новия майстор.Исега мисля да разглобим някой мотор 140 к. да видим маслената помпата и белезите и.
---------- Post added at 22:00 ---------- Previous post was at 21:41 ----------
има ли го няма ли го????????? и каква е разликата?????????,вече не знам кво правим,а пък всичко е ново /сегменти,биелни и основни лагери гарнитури и двигател втора ръка и т.н.,голям кеф три пъти за два месеца.
И ако все пак не се справите с ремота имам мотор 2.4 150 коня от 2004-та годин кола - ако решиш нещо - драсни ми ;-)
chavetoo
16-12-2011, 06:42
Няколко стотни може да са фатални. За белезите не съм много сигурен и затова нека някой колега след мен да каже дали е така. На помпата има център, този център трябва да съвпадне с шпонката на КВ.
Така е..няма.Ама аз четох и останах с мнението че е 136-ка.
mordohy тук не съм съгласен с теб.от 140 к.с. нямат баланс вал и в сравнение с 136 к.с. работи като немски дизел за 100 хил. лв.
Аз тия, дето много са съгласни с мене....
Сещаш се!
Не оспорвам нищо, още повече , че съм специалист по моторите на тракторите Фиат, а не на нашите белисими!
Все пак, баланс вала , ако всичко е наред, дори и при тракторите върши чудеса. Мотора просто се успива.
От всички глупости до сега, просто исках да ти кажа, ако имаш такъв, да проверите, дали сте го сложили на белезите му!
Той се центрова( при тракторите) заедно с маслената помпа.
Имам един приятел в Гърция, дето е мърляч като някои наши познайници, но много добър човек.
Та той казваше за тоя вал, че ако не е сложен както трябва, то и помпата няма да работи добре.
Смях се добре на това твърдение, но....
Помпата си има една честота, която е пропорционална на въпросния вал.
Един гаден резонанс и помпата вместо да черпи и нагнетява, просто ще си трака!
Тъпотийка, ама не съвсем!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.