PDA

View Full Version : ел.схема на бензиновата помпа



Kostadin
24-10-2006, 11:01
ще съм благодарен на всеки, който може да ми помогне с нещо защото вече 3-та седмица съм в бокса заради тая ел.схема(то не че съм имал време и да се ровя ама карай де :oops: )
та значи интересува ме всичко което става с бенз. помпата от завъртането на контактния ключ за подаване на контакт до момента на запалването :roll: при мен някой някога е правил некви бози и сега се мъча да възтановя заводския вид на захранването на помпата...
явно нещо се е прецакало някога, защото беше подадено директно захранване на помпата от бушона на ел.стъклата(а аз се чудех за кво толко често ми гори въпросния бушон :lol: )естествено вече премахнах тези връзки, но по този начин релето и предпазния бушон са изолирани от цялата схема.Имаше поскъсани малко кабели под куплунга на релето също беше изгорял и бушона, но след като го смених и възтанових прекъснатите кабели до помпата пак не стига захранване.Ще съм благодарен ако ме насочите къде да търся проблема :wink:

Mury
24-10-2006, 12:59
Виж провери за този клапан ако го имаш под шофьорската седалка дато спира помпата при катстрофа :idea: :idea: :idea: Иначе може да смениш кабелите от релето до помпата и трябва да стане :wink: :wink:

Kostadin
24-10-2006, 13:35
Виж провери за този клапан ако го имаш под шофьорската седалка дато спира помпата при катстрофа :idea: :idea: :idea: Иначе може да смениш кабелите от релето до помпата и трябва да стане :wink: :wink:
този клапан не би трябвало да я спира електрически :wink:
кабела от помпата до релето е вече цял и здрав мерих му съпротивлението и всичко е на 6, просто имам чувството че до самото реле не идва ток от контактния ключ, и въобще какво трябва да стане след подаването на контакт зада знам какво да търся и какво да замервам :?:

Mury
24-10-2006, 13:36
Този клапан спира захранването точно на релето :idea: :idea: :idea:

Kostadin
24-10-2006, 13:39
Този клапан спира захранването точно на релето :idea: :idea: :idea:
е па ше го проверим тогава :wink:

Mury
24-10-2006, 13:44
Този клапан спира захранването точно на релето :idea: :idea: :idea:
е па ше го проверим тогава :wink:

Просто го шунтирай :wink:

Kostadin
24-10-2006, 13:52
Този клапан спира захранването точно на релето :idea: :idea: :idea:
е па ше го проверим тогава :wink:

Просто го шунтирай :wink:
лесно е да се каже :wink:
по принцип как се подвързва този клапан с помпата и релето или с други думи казано къде му е мястото на този клапан в ел.схемата :?:

tonov
24-10-2006, 15:29
Поне на типото въпросния клапан прекъсваше масата на помпата :roll:
Релето което я пуска се управлява от ЕКУ-то. Като дадеш на контакт до релето трябва да стигат 12В (мериш на намотката) а ЕКУ-то му подава маса. Иначе за самата помпа захранването е директно от акумулатора през контактите на релето и бушон 10А.

Kostadin
24-10-2006, 15:43
Поне на типото въпросния клапан прекъсваше масата на помпата :roll:
Релето което я пуска се управлява от ЕКУ-то. Като дадеш на контакт до релето трябва да стигат 12В (мериш на намотката) а ЕКУ-то му подава маса. Иначе за самата помпа захранването е директно от акумулатора през контактите на релето и бушон 10А.
значи на типото незнам как е, но тук нещата са различни :wink:
въпросния клапан незнам какво прекъсва, но със сигурност не прекъсва масата на помпата по простата причина, че тя(масата) въобще не стига до него, а е хваната за шасито точно под дясностоящия на задната седалка :wink: хубаво си написал колега какво трябва да стига до релето като дам контакт, само не разбрах къде точно да меря, това с намотката не го разбрах, това със захранването от акумолатора също ще го проверя, само че при мен бушона е 25А :wink:

Mury
24-10-2006, 15:48
А ми мериш на намотката вътре в релето бре Коце :idea: :idea: преди време и на мен ми се губеше масата на релето и временно бях прехвърлил маса от съседното реле,после от самосебе си се оправи,иначе карах известно време така и нямах проблеми.Пробвай и ти така и ако запали търсиш проблем само в масата :wink: :wink:

tonov
24-10-2006, 16:08
Коце, нямам подръка схема на 155, но сега проверих на 145ТС... И там клапана прекъсва масата ма помпата. Провери да не е бъзикал некой и да не са го шунтирали.
Иначе бушона верно е повече :D
Ся, мериш на намотката на релето. Като дадеш контакт трябва да се яват 12В. ЕКУ-то дава другия край на намотката на маса (вътре през него си) и релето включва. Като се включи релето трябва да даде през контактите си и през те тоя бушон 25А захранване на помпата и на още един куп глупости покрай ЕКУ-то. А до контактите на релето треа да ходи 12В независимо дали си дал контакт или не. На помпата премери дали има маса като откачиш куплунга и мериш на двата края - трябва да има 12В. Ако няма, дай единя извод на мултицета на маса някъде по купето и мери краищата поотделно. Яви ли се 12В на някой, значи масата на помпата е прекъсната.
Офффф, малко сложно го написах, ма са надявам да е що-годе ясно.

Kostadin
24-10-2006, 16:10
А ми мериш на намотката вътре в релето бре Коце :idea: :idea: преди време и на мен ми се губеше масата на релето и временно бях прехвърлил маса от съседното реле,после от самосебе си се оправи,иначе карах известно време така и нямах проблеми.Пробвай и ти така и ако запали търсиш проблем само в масата :wink: :wink:
е кво да го разглобя ли дееба :roll: иначе от релето излизат 5 броя крачета на който пише различни числа нещо от рода на 87,87, 30 и другите не ги помня, а между другото там в периметъра има още три релета, абсолютно същите като тва за помпата даже и числата им съвпадат, те за кво са

tonov
24-10-2006, 16:13
....е кво да го разглобя ли дееба :roll:
Нема нужда. Свали го и мери на верига. М/у два извода треа да е 100-200 ома (ма не съм сигурен за точната стойност де) това е намотката.

Kostadin
24-10-2006, 16:23
да поясня пак,
от помпата тръгват два кабела, които специално проследих, та така до тук добре...
вървейки в калъп тия два кабела се разделят точно в средата под задната седалка, като единия отива на маса от дясно на седалката, другия продължава напред към таблото и точно там някъде където се показва изпод мокета на пода е оголен и не много прилежно е запоен с един друг кабел, който отива до единия от кабелите излизащи от бушона на ел.стъклата където е направена същата интервенция или с прости думи казано взето е захранване от бушона на стъклата и преди да ликвидирам тая самоделка помпата си работеше ама постоянно, което ме кара да си мисля, че масата на помпата е ОК :wink:

tonov
24-10-2006, 16:27
Дамм ясно. Клапана е шунтиран, ако изобщо го има. А тоя оголения кабел тряа да се включи където му е местото :wink: Там някъде по релетата на ЕКУ-то, ма точно кое е незнам... :roll:
Нека някой който има точната схема да каже кой извод на ЕКУ-то е за релето, та да може да се проследи.

Kostadin
24-10-2006, 16:48
Дамм ясно. Клапана е шунтиран, ако изобщо го има. А тоя оголения кабел тряа да се включи където му е местото :wink: Там някъде по релетата на ЕКУ-то, ма точно кое е незнам... :roll:
Нека някой който има точната схема да каже кой извод на ЕКУ-то е за релето, та да може да се проследи.
е те точно тоя кабел оголения понеже немога да го проследя с погледа къде отива и кво прави започнах да го проверявам по съпротивление със всички кабели от куплунга на релето и даде верига с един от тях, но интересното тук е че до там до където го проследявам с погледа преди да се скрие в таблото цвета му е зелен с черна лента, а цвета на кабела с който дава верига е някакъв друг нещо бежово с бяла лента и на всичкото отгоре беше и прекъснат точно преди да се включи в куплунга на релето :roll:

tonov
24-10-2006, 17:03
Абе аларма имаш ли? Обикновено алармаджиите прекъсват кабела към помпата. И после ако некой се е правил на майстор и е връзвал и превръзвал (то си е истанало де, щом са взели ток за помпата от стъклата :shock: ), кой знае кви други поразии е напраил...
Иначе цвета не гледай, то мое да минава през 3-4 куплунга дотам. Най-добре си го вържи с нов кабел от релето.

търтей
24-10-2006, 17:09
Най-добре си го вържи с нов кабел от релето.
аха

ако знаеш от кое краче идва захранването направо си опъни нов кабел
не е трудно пък и гаранция че ще работи като заводски:)

Mury
24-10-2006, 23:21
Най-добре си го вържи с нов кабел от релето.
аха

ако знаеш от кое краче идва захранването направо си опъни нов кабел
не е трудно пък и гаранция че ще работи като заводски:)

Търтея е абсолютно прав пусни си нов кабел за захранване и няма да имаш проблеми щом масате е наред :wink: :wink:

Kostadin
25-10-2006, 08:10
аларма имам и за съжаление не уцелих на читов майстор ама нема значение :wink: значи до колкото успявам да ви разбера вие предлагате да пусна нов кабел от релето до помпата :roll: ако е така не съм сигурен че нещата ще се оправят понеже като му меря съпротивлението на сегашния всичко си е наред, по-скоро тряяя да пусна нов кабел за захранване на релето с ток, ама кой кабел е тва и от де да го пусна не ми е ясно :frown:

tonov
25-10-2006, 16:30
Ето една примерна схема, свържи я според нея
http://www.bgphoto.net/photos/11782/o632973907845468750.jpg

търтей
25-10-2006, 16:53
Ето една примерна схема, свържи я според нея

така като я гледам ич даже не е принципна;)

tonov
25-10-2006, 16:58
:lol: :lol:
Верно че е за 145, ма ко пречи? То пак така треа се върже

Kostadin
30-10-2006, 10:34
такаааа след съботно неделното ровене установих следните неща

1.до куплунга на релето не идва захранване...след като подам 12V на бобината на релето то започва да цъка и помпата тръгва, но след като я почукна уеко по главето де :lol:

2.помпата май ми е заминала а :?: :lol:

от тук нататъка питането ми е следното:
от къде идват двете жици със захранването на релето, зада знам дали си заслужава да ровя и да търся проблема или да му подавам ток от друго място и ако ме посъветвате второто от къде по-точно да пусна захранване :?: и другото което искам да попитам е следното след като дам контакт помпата трябва да тръгне, след което трябва да спре нали, а именно това не ми е ясно кое кара релето да спре помпата(пресостат или някъв клапан...... :?: :roll: )

tonov
30-10-2006, 10:47
Не разбрах на кое на релето нямаш 12В. На бобината на релето ако няма, подай отнякъде 12В които ги има само на контакт. На контактната система на релето може да подадеш директно от + на акумулатора.
Тва че помпата тръгва като я почукваш :shock: не е добре.
Иначе помпата си я спира ЕКУ-то. Като дадеш на контакт, ЕКУ-то включва релето и тя заработва. Ако в течение на определено време (няколко сек) двигателя не е запалил (т.е. само си на контакт без да въртиш със стартера), ЕКУ-то спира помпата. Не следи налягане. По време на работа на ДВГ помпата работи постоянно, а налягането в системата си го регулира специален клапан.

Kostadin
30-10-2006, 11:02
Не разбрах на кое на релето нямаш 12В. На бобината на релето ако няма, подай отнякъде 12В които ги има само на контакт. На контактната система на релето може да подадеш директно от + на акумулатора.

еми да точно на бобината на релето не идват 12V и точно така направих подадох му директно + от акумулатора и релето започна да цъка :wink:
помпата ще я сменявам то е ясно, че е заминала :wink:

Kostadin
30-10-2006, 11:06
Иначе помпата си я спира ЕКУ-то. Като дадеш на контакт, ЕКУ-то включва релето и тя заработва. Ако в течение на определено време (няколко сек) двигателя не е запалил (т.е. само си на контакт без да въртиш със стартера), ЕКУ-то спира помпата. Не следи налягане. По време на работа на ДВГ помпата работи постоянно, а налягането в системата си го регулира специален клапан.
добре след като ЕКУ-то включва помпата, значи от него идва и захранването за бобината на релето, а след като нямам захранване, значи силно е възможно проводника от ЕКУ-то до релето да е прекъснат или някакъв друг там проблем да има, от което следва, че ЕКУ-то няма да може и да спира помпата ако да речем съм дал контакт и не съм стартирал двигателя :roll:

Yon
30-10-2006, 11:27
С риск да излъжа ми се струва, че захранването на релето трябва да е постоянно и не би трябвало да го прекъсва който и да било/ключа за запалване не се брои/.Направено е с реле да не нагаря нечий "прекъсвач" :roll:

tonov
30-10-2006, 11:48
добре след като ЕКУ-то включва помпата, значи от него идва и захранването за бобината на релето, а след като нямам захранване, значи силно е възможно проводника от ЕКУ-то до релето да е прекъснат или някакъв друг там проблем да има, от което следва, че ЕКУ-то няма да може и да спира помпата ако да речем съм дал контакт и не съм стартирал двигателя :roll:

Така, на бобината на релето трябва да има 12В през контакт, а ЕКУ-то му подава не захранване, а маса. Може на първо време да го свържеш на +12 директно (не през контакт) да видиш другата част дали бачка.

Kostadin
30-10-2006, 12:19
добре след като ЕКУ-то включва помпата, значи от него идва и захранването за бобината на релето, а след като нямам захранване, значи силно е възможно проводника от ЕКУ-то до релето да е прекъснат или някакъв друг там проблем да има, от което следва, че ЕКУ-то няма да може и да спира помпата ако да речем съм дал контакт и не съм стартирал двигателя :roll:

Така, на бобината на релето трябва да има 12В през контакт, а ЕКУ-то му подава не захранване, а маса. Може на първо време да го свържеш на +12 директно (не през контакт) да видиш другата част дали бачка.
хм, да това беше полезно :wink: благодаря колеги за съдействието, като има развитие ще пиша пак :wink:

kris11
03-11-2006, 18:39
вече 3 ти ден се боря с Аутодата 3.16. Ако успея ще ти птратя схема.Сега отново свалям СД2 :(

kris11
04-11-2006, 21:12
вече 3 ти ден се боря с Аутодата 3.16. Ако успея ще ти пратя схема.Сега отново свалям СД2 :(
Преди малко най-после успешно я инсталирах и засега не намирам схема на помпата.Търся

Kostadin
05-11-2006, 18:49
след последните тестове, който направихн установих, че до релето не идва маса, т.е. явно е прекъснат проводника от релето до ЕКУ-то или може нещо да се е откачил :roll: се едно търсеното на проблема би бил доста трудоемък имайки предвид къде се намира ЕКУ-то и от къде минават кабелите от релето до него, така че незнам кво да права, в момента съм вързал новата помпа директно, работи нормално, но е малко по-шумна от предишната :wink:

tonov
06-11-2006, 16:12
Най-простото което може да направиш е да вържеш масата на релето директно, не през ЕКУ-то. Така ше ти работи попмата като дадеш на контакт. А иначе проблема може да не е в окабеляването, а в самото ЕКУ. Ако има откъде да вземеш, мое да пробваш с друго ЕКУ.