View Full Version : На алфа 33 8 клапана с карбуратор,кой точно е белега за зацепване на ремъците
ventutsy
17-12-2011, 15:33
Колеги интересува ме на кой от трите белега да зацепя ремъците.В ръконодството пише на Т белег обаче при мен такъв няма..има две дупки около 8-9 милиметра и след тях има един стърчащ нит,който е около 5 милиметра.В момента ремъците са зацепени на този стърчеащ нит.Обаче няма такава мощност колата,каквато трябва да има една истинска алфа.А и разхода е висок,което ме навежда на мисълта за неправилно зацепване.
Колеги интересува ме на кой от трите белега да зацепя ремъците.В ръконодството пише на Т белег обаче при мен такъв няма..има две дупки около 8-9 милиметра и след тях има един стърчащ нит,който е около 5 милиметра.В момента ремъците са зацепени на този стърчеащ нит.Обаче няма такава мощност колата,каквато трябва да има една истинска алфа.А и разхода е висок,което ме навежда на мисълта за неправилно зацепване.
Със сигурност си я зацепил грешно, защото именно на тези буква Т буталата са в горна мъртва точка (ГМТ) на 1-ви и 2-ри цилиндър. Ака не можеш да я откриеш тая буква, просто отвий свещта на 1-ви цилиндър, вкарай тънка отверка и върти напред-назад, докато отверката ти покаже горе-долу къде е ГМТ . Тогава може и по-лесно да откриеш буквата.
ventutsy
17-12-2011, 17:03
Аз така направих с отверката като се усъмних че нещо не е наред.Ама в ГМТ на 1 цилиндър (т.е. като избута отверката най-навън) на маховика няма никакъв белег. В момента е зацепена на 2-3 зъба от ГМТ.Колата пали и работи относително стабилно.Но ме интересува дали ако се зацепят белезите на разпр. валове точно при най-високата точка на буталото на първи цилиндър,ще заработи мотора по-добре и ще свали ли разхода например.
ventutsy
17-12-2011, 17:57
Със сигурност ли на всяка 33 ка има такъв белег буквата Т.Питам за да не търся нещо което не съществува.И благодаря за отговорите :)
Всеки боксер, независимо от година на производство, кубатура или модел има белег Т на маховика. Това е ГМТ и всяко друго зацепване на друго място е неправилно . Освен, че мотора губи мащност и равномерен ход, има и голяма вероятнос да удари клапан в буталото, ако не е зацепен на точните белези.
ventutsy
17-12-2011, 19:40
Всеки боксер, независимо от година на производство, кубатура или модел има белег Т на маховика. Това е ГМТ и всяко друго зацепване на друго място е неправилно . Освен, че мотора губи мащност и равномерен ход, има и голяма вероятнос да удари клапан в буталото, ако не е зацепен на точните белези.
Благодаря за отговора колега! Утре ще търся по-внимателно,защото явно тоя белег е трудно забележим. И още един изключително тъп въпрос.Дали е възможно ремъците да са зацепени на 180 градуса,т.е. нали на 1 оборот на разп валове отговарят 2 оборота на коляновия вал.Та дали колата ще пали ако са зацепени ремъците на с 180 градуса грешка?!?
Белега си е там,леко вкопан е вероятно покрит с ръжда и затова не го виждаш,няма и да го видиш просто така .Вземи един контактен спрей и пръскай там където смяташ.че е белега той ще си проличи,при мен така стана .
Аз да питам по разбиращите , възможно ли е шайбата на 2ри и 4ти цилиндър да се набие грешно тоес има ли някакви легла за да неможе да баде сложена погрешно , питам защото колата е била удряна а въпросната шайба счупена и сменена ?
Благодаря за отговора колега! Утре ще търся по-внимателно,защото явно тоя белег е трудно забележим. И още един изключително тъп въпрос.Дали е възможно ремъците да са зацепени на 180 градуса,т.е. нали на 1 оборот на разп валове отговарят 2 оборота на коляновия вал.Та дали колата ще пали ако са зацепени ремъците на с 180 градуса грешка?!?
Може да се зацепи на 180 градуса, няма да удари клапани, но няма и да запали.
---------- Post added at 12:51 ---------- Previous post was at 12:49 ----------
Белега си е там,леко вкопан е вероятно покрит с ръжда и затова не го виждаш,няма и да го видиш просто така .Вземи един контактен спрей и пръскай там където смяташ.че е белега той ще си проличи,при мен така стана .
Аз да питам по разбиращите , възможно ли е шайбата на 2ри и 4ти цилиндър да се набие грешно тоес има ли някакви легла за да неможе да баде сложена погрешно , питам защото колата е била удряна а въпросната шайба счупена и сменена ?
Има кръгла шпонка на вала, няма как да се обърка. Може да се сложи ангренажно колело от другата глава на обратно, но няма да легне на самия вал.
JORDANGT
20-12-2011, 18:33
Белега си е там,леко вкопан е вероятно покрит с ръжда и затова не го виждаш,няма и да го видиш просто така .Вземи един контактен спрей и пръскай там където смяташ.че е белега той ще си проличи,при мен така стана .
Аз да питам по разбиращите , възможно ли е шайбата на 2ри и 4ти цилиндър да се набие грешно тоес има ли някакви легла за да неможе да баде сложена погрешно , питам защото колата е била удряна а въпросната шайба счупена и сменена ?
Сега ще се обиждаме ли?
Е как ще се обиждаме,издирваме от край време къде спят магаретата :Д събудихме доста от тях даже допинг им дадохме , ама явно има гътнати и безвъзмездно изядени .
П.С. поне при мен белезите при зацепване на ангренажните колела имаха разлика с половин зъб при абсолютно точно Т ,няма как да се направи да цепи косъма .
ventutsy
21-12-2011, 10:19
Блатодаря колеги! Намерих го белега,вижда се само когато е напръскано с WD .Зацепих ремъците както трябва,защото бъха избягали с един зъб.Колата като чели почна да върви повече.
becksalfa
21-12-2011, 20:04
е няма начин всичко си иска своето и аз като цапна една ракийка почвам да вървя по-добре,и добре че е бил само един зъб.
И двете глави ли бяха избягали?
Прави ми впечатление, че не си много убеден, че върви по-добре.
Преди да запалиш превъртя ли го на ръка няколко оборота и после пак да провериш как са белезите?
Питам, защото и едната глава да е зацепена грешно, пак се усеща голяма разлика.
Пак си провери центровката!
Аз само да вметна, че когато се отвори капака на клапаните, е много мажно и белега на разпределителния вал да се гледа внимателно и тогава всичко ще си дойда на мястото.
Боби, говорим на един и същи език. За това и не писах!
Съгласен !
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.