View Full Version : Сваляне на глава - 1.8 8 клапана
Здравейте на всички. Казусът е следния: Преди време (6-7 месеца) сменях гарнитура на главата в един сервиз, защото покапваше масълце(няма да споменавам името на сервиза). Всичко бяха направили уж както трябва. Но наскоро пак протече, този път антифриз. Пак от гарнитурата на главата.Свалил съм всичко. Всмукателни и изпускателни колектори,тампона, който държи главата от лявата страна, веригата съм свалил също, но главата едвам леко помръдва от дясно до термостата... Не става с напъване, двама човека се напиняхме, но само там мръдва лекичко. Други болтове няма, които да я държат, ако има кажете къде още може нещо да съм пропуснал. Мислех да мина с нож между главата и блока, за да разрежа старата гарнитура, но не знам дали е правилно. Кажете ми какво да правя. Много ще съм благодарен ! :) :cheers:
Има 2 болта завити от долната страна при веригата...
nicola 59
18-12-2011, 19:34
:director:
Има 2 болта завити от долната страна при веригата...
Е т'ва е бърз отговор! Мерси много колеги!!! Това ми беше много полезно, тия дни ще я свалям :cheers:
Пичове имам още един въпрос. Знаете ли с какъв инструмент ще ми е най-удобно да ги сваля тези 2 болта ? Ще могат ли с обикновена тресчотка да се свалят ?
Alexandrov70
18-12-2011, 22:47
Като свалите главата не се лъжете да въртите коляновия вал преди да сте застопорили цилиндрите със някакви големи шайби или нещо от сорта , че тогава ще идете на разглабяне до умопомрачение.
Като свалите главата не се лъжете да въртите коляновия вал преди да сте застопорили цилиндрите със някакви големи шайби или нещо от сорта , че тогава ще идете на разглабяне до умопомрачение.
Е да, разбира се :) Ако се врътне вала ще има "Среща на високо ниво" хаха. Айде да не пожелаваме такива неща на мойта красавица. Само се чудех с какъв инструмент да ги развия тия пусти 2 болта :)
Alexandrov70
18-12-2011, 22:50
Пиши на лична ,ако имаш проблеми
Среща няма да има , но ще се отлепят упътненията в долния край на цилиндрите и ще се наложи смяна, а тя е свързана със сваляне на биелите от вала за да няма сетне счупени сегменти.
nonamecrew
19-12-2011, 12:39
Е с малка тресчотка .. с мнооого удалжения и каре .. аз така ги завих на моя двигател .. щото ги бях забравил а вече го бяхме натъпкали в коша и понакичили периферията :)
А някой има ли представа белега за зацепването на коляновия вал къде се намира ? Че аз рових тия дни из мануалите ама не мога да намеря за него инфо... :?
nonamecrew
20-12-2011, 09:36
Дай ми някаква поща и ще ти изпратя полезно инфо :oops:
Furious 155
20-12-2011, 11:52
Дай ми някаква поща и ще ти изпратя полезно инфо :oops:
Дай направо това инфо да го сложим в темата за ръководството за ремонт на 155!
Белега се казва Часовник. Иначе има и на маховика ама аз му нямам много вяра...
nicola 59
20-12-2011, 21:22
Белега се казва Часовник. Иначе има и на маховика ама аз му нямам много вяра...
Абе колега то за тая антика ако е часовник трее търсим, Пясъчен
Аз тука гледах, но тука е отбелязано за разпределителните валове, а аз се чудех за коляновия... :( Иначе това май е манометър ама не знам какво се прави с него. Питам за коляновия защото попринцип съм го оставил в такова състояние в каквото, като свалих веригата и съм маркирал веригата и валовете в текущата им позиция, но случайно ако мръдне какво правим ? :/ Та идеяте ми беше дали няма някъде при маховика белег или откъм скоростната кутия освен да гледам ?
---------- Post added at 00:12 ---------- Previous post was at 00:02 ----------
Аз тука гледах, но тука е отбелязано за разпределителните валове, а аз се чудех за коляновия... :( Иначе това май е манометър ама не знам какво се прави с него. Питам за коляновия защото попринцип съм го оставил в такова състояние в каквото, като свалих веригата и съм маркирал веригата и валовете в текущата им позиция, но случайно ако мръдне какво правим ? :/ Та идеяте ми беше дали няма някъде при маховика белег или откъм скоростната кутия освен да гледам ?
Сега се поразрових и разбрах, че явно за да наглася правилно коляновия вал спрямо разпределителните, трябва да оцеля мъртвата точка или както го пишат "Top dead Center" (TDC) и явно това става с този уред, който се слага в дупката за първия цилиндър. Споделете, ако знаете дали е така и кажете дали това е единствения начин или наистина има някъде белег. Благодаря предварително, колеги !
както казах в предишното си мнение, в мануалите и в др. дават да се зацепва с часовник... иначе на маховика има белези 10, 5 и 0... На нулата би трябвало да е ГМТ(TDC) ама има леки разминавания според мен
Аз тука гледах, но тука е отбелязано за разпределителните валове, а аз се чудех за коляновия... :( Иначе това май е манометър ама не знам какво се прави с него. Питам за коляновия защото попринцип съм го оставил в такова състояние в каквото, като свалих веригата и съм маркирал веригата и валовете в текущата им позиция, но случайно ако мръдне какво правим ? :/ Та идеяте ми беше дали няма някъде при маховика белег или откъм скоростната кутия освен да гледам ?
---------- Post added at 00:12 ---------- Previous post was at 00:02 ----------
Сега се поразрових и разбрах, че явно за да наглася правилно коляновия вал спрямо разпределителните, трябва да оцеля мъртвата точка или както го пишат "Top dead Center" (TDC) и явно това става с този уред, който се слага в дупката за първия цилиндър. Споделете, ако знаете дали е така и кажете дали това е единствения начин или наистина има някъде белег. Благодаря предварително, колеги !
Колега, явно идея си нямаш какво правиш и не е изключено да си потрошиш тотално двигателя. Ангренажа се сваля след като валовете са поставени на белези и се бележи не ангренажа (верига или ремък), а колелата. Що не отиде в сервиза дето не искаш да кажеш и не направи рекламация
п.с. Оня "манометър" е микрометър и с него се намира горна мъртва точка - никой нормален майстор няма да ти го даде да го ползваш на ливадата пред блока.
Колега, явно идея си нямаш какво правиш и не е изключено да си потрошиш тотално двигателя. Ангренажа се сваля след като валовете са поставени на белези и се бележи не ангренажа (верига или ремък), а колелата. Що не отиде в сервиза дето не искаш да кажеш и не направи рекламация
п.с. Оня "манометър" е микрометър и с него се намира горна мъртва точка - никой нормален майстор няма да ти го даде да го ползваш на ливадата пред блока.
Колелата съм бележил, колега, точно така, просто съм се изразил неправилно. А принципно имам и с кой да се консултирам за някои работи, но исках да видя и тук за някакви отзиви.Благодаря!
........
Само не разбрах що трябва да бележи колелата като на валовете си има белези?
Колелата съм бележил, колега, точно така, просто съм се изразил неправилно. А принципно имам и с кой да се консултирам за някои работи, но исках да видя и тук за някакви отзиви.Благодаря!
А преди това сложи ли я на белези на разпределителните, щото сега като свалиш главата и като махнеш валовете за шлайф, ако коляновия не ти е на ГМТ, трябва да търсиш някой с джаджата да ти мери на пътя
Аз така или иначе, ще трябва да наглася коляновия на ГМТ, но въпроса е че исках да знам дали тоя белег(ако изобщо има такъв) е верен и т.н И дали има вариант без тая джаджа да си наглася ГМТ. А идеята на маркирането на колелата и веригата ми беше за нещо като повторна справка след като сглобя и да проверя дали всичко си е както преди свалянето...
Аз така или иначе, ще трябва да наглася коляновия на ГМТ, но въпроса е че исках да знам дали тоя белег(ако изобщо има такъв) е верен и т.н И дали има вариант без тая джаджа да си наглася ГМТ. А идеята на маркирането на колелата и веригата ми беше за нещо като повторна справка след като сглобя и да проверя дали всичко си е както преди свалянето...
В аутодатата не е показан белег на коляновия вал, звънни на някой от клубните - те не отказват телефонни консултации
другия вариянт е с отверка в цилиндъра, пак става ама трябва да имаш опит... Гледай белега на маховика и отверката в цилиндъра. Когато отверката е най горе ( ама отверката да е дълга) на маховика белега трябва да е на "0"
другия вариянт е с отверка в цилиндъра, пак става ама трябва да имаш опит... Гледай белега на маховика и отверката в цилиндъра. Когато отверката е най горе ( ама отверката да е дълга) на маховика белега трябва да е на "0"
И на 5та да е включил и да я побутват напред и назад, че инак отверката си седи на место :)
другия вариянт е с отверка в цилиндъра, пак става ама трябва да имаш опит... Гледай белега на маховика и отверката в цилиндъра. Когато отверката е най горе ( ама отверката да е дълга) на маховика белега трябва да е на "0"
И аз си мислех да пробвам по този начин. Благодаря за отзивите, колеги. Ако още някой иска да даде разумно съветче нека го направи :) Аз междувременно ще се консултирам с още някой и така. Когато всичко е готово и сглобено, ще направя клипче с първото палене и разбира се дано всичко е О.К. Пак благодаря!
---------- Post added at 01:00 ---------- Previous post was at 00:59 ----------
И на 5та да е включил и да я побутват напред и назад, че инак отверката си седи на место :)
Да, колега аз така преместих коляновия, за да сваля веригата. Колата на 5та на крик и въртях на ръка предна дясна гума ;)
Колега, явно идея си нямаш какво правиш и не е изключено да си потрошиш тотално двигателя. Ангренажа се сваля след като валовете са поставени на белези и се бележи не ангренажа (верига или ремък), а колелата. Що не отиде в сервиза дето не искаш да кажеш и не направи рекламация
п.с. Оня "манометър" е микрометър и с него се намира горна мъртва точка - никой нормален майстор няма да ти го даде да го ползваш на ливадата пред блока.
Колега и ти познаваш мъжко магаре под опашката....!
Открийте седемте разлики!
П.С колегата,Вегата е дал правилния вариант за зацепване без нужния часовник!
Подкрепям!
Колега, хвърли едно око на снимката от приложения линк - пост #99.
http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=29433&page=7
Единият измервателен уред индикира положението на Г.М.Т. на буталото в първи цилиндър, а другия - повдигането на клапана в тази позиция на цилиндъра (уредите се наричат индикаторни дълбокомери).
Това по принцип е най-точния метод за зацепване.
Все пак, стандартните разпределителни валове си имат белези, които вършат достатъчно добра работа.
Успех в начинанието!
На свалена глава не върти кол. вал, до преди да осигуриш ризите по подобен на снимката начин: http://trendi.snimka.bg/automobiles/tipo-1-7-ts.546899.23935101.big
Напред в темата са ти написали, какво се случва, ако изскочи риза.
...При това положение, което виждаш на буталата, валовете трябва да са на белезите, а в "прозорчето" на кожуха на съединителя трябва да си срещу белега на маховика(при мен беше резка по спомен).
Колега и ти познаваш мъжко магаре под опашката....!
Открийте седемте разлики!
П.С колегата,Вегата е дал правилния вариант за зацепване без нужния часовник!
Подкрепям!
Знам, че му викат дълбокомер - не бях сигурен обаче, че това му е техническото наименование - ся съм по-просветен
п.с. благодаря за храната все пак :naughty:
Пичове, сори че се позабавих, ама покрай празниците знаете как е... Та! Главата я шлайфнахме, купил съм всички нужни чарколяци, масло Selenia 20k (видях че много го хвалят, пък ще видим как е) и антифризче разбира се :) Утре (т.е днес по-късно) я сглабяме и палим. Ще пусна и клипче с това което ще се случи. Стискайте палци красавицата да се събуди от зимния сън :)
Пичове, забавих се, защото още не мога да и се нарадвам. Пускам видео материал с първо палене. Ето : http://www.youtube.com/watch?v=-rEaehmEA40&list=UUwkZ1MBczjsdZSLbrhmyScw&index=1&feature=plcp
Запали на 2 или 3 цилиндъра защото горивото беше малко, а и колата беше вдигната на стойки... След като я свалихме и изфорсирахме няколко пъти, всичко си дойде по местата :P
Ето и материал от днес. Малко разтривка и направих :)
http://www.youtube.com/watch?v=IiuvAuRHLmg&list=UUwkZ1MBczjsdZSLbrhmyScw&index=2&feature=plcp
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.