PDA

View Full Version : Захранване на радар детектор от лампата на сенника 156



jzonkom
20-12-2011, 18:07
След дълго мислене от къде да взема ток за радар детектора така че да не се прекъсва при стартиране но и да не се забравя и да пада акумулатора направих следното:

Извадих плафончето което стои под сенника над шофьорската седалка ( захваща се от дясно и се дърпа на долу -по лесно става като подпъхнеш отверка и натиснеш пластината която го държи) След което се извада куплунга на захранването!

https://lh5.googleusercontent.com/-YXc-m7bdBxk/TvCte2tVN6I/AAAAAAAAAJY/ILFCg87eXqk/s640/DSCF3103.JPG

После изваждаме крушката.

https://lh6.googleusercontent.com/-p_vpx1Dp0-4/TvCtcmuzGZI/AAAAAAAAAJE/Dx5GrPtR2gw/s640/DSCF3100.JPG

И махаме цокълчетата(ако имате изгоряла крушка още по хубаво)махат се жичките за да не свети в последствие крушката!После с поялник нагряваме краичетата на цоклите и след като се разтопи калая разширяваме дупката.

https://lh3.googleusercontent.com/-MhJK4hoIS0Q/TvCthu3gl9I/AAAAAAAAAJ0/QeIjPZw_EhU/s640/DSCF3101.JPG

Отрязаният вече кабел се забелва и жичките се калайдисват!

https://lh6.googleusercontent.com/-5gkt15kZ1Io/TvCtfzUmW2I/AAAAAAAAAJg/P1OBz2BNVcA/s144/DSCF3104.JPG

След което се прекарват през дупчиците и се запояват!

https://lh6.googleusercontent.com/-T7aYOB2m_ck/TvCtj6bCdtI/AAAAAAAAAJ8/ZGWZ6ngfvz4/s640/DSCF3105.JPG

После поставяме цокълчетатат на крушката и ги залепяме с малко лак за нокти!

https://lh6.googleusercontent.com/-EL1vok2cq5o/TvCtgk2__lI/AAAAAAAAAJo/232ykjz8ZhM/s400/DSCF3106.JPG

След цялата тая галимация връщаме обратно крушката в плафона така че червената жичка да е към + а бялата към - !

https://lh5.googleusercontent.com/-9qW9YyDvtYQ/TvCte7e5BPI/AAAAAAAAAJU/ttm7t-EU5YY/s640/DSCF3102.JPG

Закачваме плафона към захранващият куплунг,прекарваме кабела с буксата през тавана и го изкарваме над огледалото където в случая ще е моят детектор!
Така когато подадем контакт, токът към детектора ще е прекъснат от ключето на плафона и след като запалим двигателя можем да си го включим(по този начин ще предотвратим прекъсването на самоинициализацията на детектора която започва веднага при подаването на ток и би се прекъсва при стартирането на двигателя което би могло да увреди детектора).Второ можем да го изключим когато си искаме без да вадим захранващата букса.И трето не е вързанкъм постоянното захранване и при евентуално забражен вкл.детектор няма да ни падне акумулатора!

d1lian
20-12-2011, 18:29
След дълго мислене от къде да взема ток за радар детектора така че да не се прекъсва при стартиране но и да не се забравя и да пада акумулатора направих следното:

Извадих плафончето което стои под сенника над шофьорската седалка ( захваща се от дясно и се дърпа на долу -по лесно става като подпъхнеш отверка и натиснеш пластината която го държи) След което се извада куплунга на захранването!
https://lh5.googleusercontent.com/-YXc-m7bdBxk/TvCte2tVN6I/AAAAAAAAAJY/ILFCg87eXqk/s640/DSCF3103.JPG
После изваждаме крушката.
https://lh6.googleusercontent.com/-p_vpx1Dp0-4/TvCtcmuzGZI/AAAAAAAAAJE/Dx5GrPtR2gw/s640/DSCF3100.JPG
И махаме цокълчетата(ако имате изгоряла крушка още по хубаво)махат се жичките за да не свети в последствие крушката!После с поялник нагряваме краичетата на цоклите и след като се разтопи калая разширяваме дупката.
https://lh3.googleusercontent.com/-MhJK4hoIS0Q/TvCthu3gl9I/AAAAAAAAAJ0/QeIjPZw_EhU/s640/DSCF3101.JPG
Отрязаният вече кабел се забелва и жичките се калайдисват!
https://lh6.googleusercontent.com/-5gkt15kZ1Io/TvCtfzUmW2I/AAAAAAAAAJg/P1OBz2BNVcA/s144/DSCF3104.JPG
След което се прекарват през дупчиците и се запояват!
https://lh6.googleusercontent.com/-T7aYOB2m_ck/TvCtj6bCdtI/AAAAAAAAAJ8/ZGWZ6ngfvz4/s640/DSCF3105.JPG
После поставяме цокълчетатат на крушката и ги залепяме с малко лак за нокти!
https://lh6.googleusercontent.com/-EL1vok2cq5o/TvCtgk2__lI/AAAAAAAAAJo/232ykjz8ZhM/s400/DSCF3106.JPG
След цялата тая галимация връщаме обратно крушката в плафона така че червената жичка да е към фазата а бялата към нулата!
https://lh5.googleusercontent.com/-9qW9YyDvtYQ/TvCte7e5BPI/AAAAAAAAAJU/ttm7t-EU5YY/s640/DSCF3102.JPG
Закачваме плафона към захранващият куплунг,прекарваме кабела с буксата през тавана и го изкарваме над огледалото където в случая ще е моят детектор!
Така когато подадем контакт, токът към детектора ще е прекъснат от ключето на плафона и след като запалим двигателя можем да си го включим(по този начин ще предотвратим прекъсването на самоинициализацията на детектора която започва веднага при подаването на ток и би се прекъсва при стартирането на двигателя което би могло да увреди детектора).Второ можем да го изключим когато си искаме без да вадим захранващата букса.И трето не е вързанкъм постоянното захранване и при евентуално забражен вкл.детектор няма да ни падне акумулатора!

Хитро :th_up:

badmadafaka
20-12-2011, 19:59
Има диодни крушки от типа малка планка с диoди която се слага с двойно лепящо и има различни накрайници като различните видове крушки... Един от тях представлява точно това, което ти си направил, но малко по-куул направено с пластмасова тръбичка и жичките вътре в нея - обикновено в един комплект има няколко накрайника които не ти трябват и ако някой си е слагал такава крушка може да има излишни накрайници за монтаж.
А какъв е проблема детектора да се гаси като се дава на контакт..? Повечето консуматори в италианските коли са така...
Освен това така губиш "екстрата" да имаш лампа под сенника, която за повечето дами шофьори е в пъти по-важна от захранването на някакъв си радар детектор... ;)

jzonkom
20-12-2011, 21:19
Знам че не съм измислил топлата вода и има измислени какви ли не преходи и накрайници, но с подръчни материали -толкова!
Що се отнася до лампата над сенника- за 2,5 год. откакто имам тази кола нито веднъж не съм ползвал тази лампа- дори не знаех работи ли!

haljscho
20-12-2011, 22:09
Добре....
Но не е ли по-лесно просто да оголиш проводниците на плафона преди буксата и да си свържеш там детектора!
Така ще си работи всичко....

136
20-12-2011, 22:22
Аз съм си сложил втора запалка под жабката и от там кабела по колонката и право върху сенника.И така от 3 г. никакви проблеми, а захранването е от оригиналната запалка която и тя си работи.

jzonkom
21-12-2011, 07:49
Добре....
Но не е ли по-лесно просто да оголиш проводниците на плафона преди буксата и да си свържеш там детектора!
Така ще си работи всичко....

По-лесно е но така мога да използвам ключа за да го вкл. след като запаля и да е на удобно да го изключа ако не искам да работи в града!Поне на моят модел детектор пише че не е желателно да се прекъсва само инициализацията!А където и да го свържеш при запалване пада тока и всичко изгасва за момент!

kolev
21-12-2011, 09:29
имам няколко забележки.
в автомобила нямаш фаза и нула. освен това фаза се отбелязва с P (phase) и се нарича още live или hot . нула се означава с N (neutral) , а земя с GND като последните две не са едно и също. освен това има и стандарт за цветовете на изолациите на различните проводници.
това ти го казвам, не да се правя или да те обиждам, а за безопасност.
на твое място щях да поставя букса на панела и там да включвам каквото си поискам като не се лишавам и от лампата. във твоя случай като свалиш крушката, после ще се чудиш на къде е + и - .

adv_petrov
21-12-2011, 14:35
Моя детектор е вързан с подобна процедура към плафона, но на проводниците преди буксата, за да не губя фунцията на всяка една от лампите. (даже точно тогава ги вързах, като отключа колата с копчето на алармата, да светват 2те едновременно за по-светло).

А ключа за включване на самия детектор майстора го прокара да е "скрит" чак там на таванчето на оная ниша дето е ниско долу вляво на таблото, защото не искаше да дупчи по таблото да му нарушава изгледа.