View Full Version : Задържа ми единия заден спирачен апарат.
Какъв може да е проблема, ремонтира ли се, какво, как...
Не е от ръчната това е проверено.
Какъв може да е проблема, ремонтира ли се, какво, как...
Не е от ръчната това е проверено.
Ремонтира се, има ремонтни комплекти:balloon
RUNNING WILD
21-12-2011, 13:05
ами щом не е от ръчната в нея се набиват боклучки покрай жилото и от това задържа но си проверил,обикновено е възможно да ти е свършила накладката и буталото да е излезе и да хатиска накладката към диска,сваляш апарата поглеждаш дали е така,виж си има едни гумички и пръстени-ремонтен комплект и гледай добре на алфа стават и от някой модели на WV i на Audi ако си с ГИРЛИНГ,виж спирачната течност провери я да нямаш теч виж казанчето,буталото с еприбира с специален инструмент не на всякъде го има,можеш да го върнеш с ключ за развъртане на диск на флекс ако се сещаш какво е но ти трябва доста сила в ръцете,трябва усилие от поне 300 кг да прибереш буталото обратно за това го натисни с крика сложи го под колата и го натисни с тежината и казвам ти как е най лесно и на място,обезвъздушаването знаеш един седи и антиска педала другият е при пробката отвива и развива,и като тръгнеш после гледай около тебе да няма коли за пробата щото няма да имаш спирачки като натискаш първите няколко пъти,успех.
и на мен ми задържаше предният спирачен апарат смених маркучите и се оправи
ами щом не е от ръчната в нея се набиват боклучки покрай жилото и от това задържа но си проверил,обикновено е възможно да ти е свършила накладката и буталото да е излезе и да хатиска накладката към диска,сваляш апарата поглеждаш дали е така,виж си има едни гумички и пръстени-ремонтен комплект и гледай добре на алфа стават и от някой модели на WV i на Audi ако си с ГИРЛИНГ,виж спирачната течност провери я да нямаш теч виж казанчето,буталото с еприбира с специален инструмент не на всякъде го има,можеш да го върнеш с ключ за развъртане на диск на флекс ако се сещаш какво е но ти трябва доста сила в ръцете,трябва усилие от поне 300 кг да прибереш буталото обратно за това го натисни с крика сложи го под колата и го натисни с тежината и казвам ти как е най лесно и на място,обезвъздушаването знаеш един седи и антиска педала другият е при пробката отвива и развива,и като тръгнеш после гледай около тебе да няма коли за пробата щото няма да имаш спирачки като натискаш първите няколко пъти,успех.
ако са наред апаратите и маркучите и с дърводелска стяга се събират цилиндрите без проблем. иначе ремонтен комплект от фв става ама май само маншончетата ;)
И още нещо... ако проблема е в маркучето има ли начин да се разбере или чак след смяната се разбира дали е от него ?
има начини по които може да се съди за вътрешното състояние на маркучето, но ако е напукано и външно е по-добре направо да се смени. само на 2 места се развива все пак ;)
error145
22-12-2011, 11:16
И аз имам подобен въпрос. Да извинява колегата, че го поствам тук. Та проблема е: карам си днеска и дръпнах ръчната на един завой и тя запря и не щеше да се върне. Та мисълта ми е, че карах около километър с блокирало колел. Това проблем ли е за дисковете и накладките?
И аз имам подобен въпрос. Да извинява колегата, че го поствам тук. Та проблема е: карам си днеска и дръпнах ръчната на един завой и тя запря и не щеше да се върне. Та мисълта ми е, че карах около километър с блокирало колел. Това проблем ли е за дисковете и накладките?
проблемите са където има триене, а то в твоя случай е на гумата с асфалта :D
да споделя опит/от днес/
Имах абсолютно същият проблем.Ходих на сервиза където ми смениха дисковете-нахраниха ме,обясниха ми,че е от ръчната дето съм я дърпал в студа ...........и т.н.
Оказа се пълни глупости,отидох в друг сервиз,хората погледнаха,разглобиха апарата и се оказа че едната накладка/вътрешната/ е сложена накриво и е заклинила,не е правилно монтирана.Изядена е под ъгъл почти до метал в единият край/накладките са относително нови/.Монтираха ми я както трябва и всичко си е ок.Исках да подменя накладките но в сервиза ме убедиха че е безмисленно.
Ако не ви се вярва мога да приведа накладката в доказателство.
Отвиваш пробката за обезвъздушаване и ако отпусне е маркуча.
Ако пак се дърви: почваш с водачите, а чак след това с ремонта на цилиндъра
Оказа се маркучето. Благодаря на всички ;)
И аз имам подобен въпрос. Да извинява колегата, че го поствам тук. Та проблема е: карам си днеска и дръпнах ръчната на един завой и тя запря и не щеше да се върне. Та мисълта ми е, че карах около километър с блокирало колел. Това проблем ли е за дисковете и накладките?
Смени си жилата на ръчната!
Аз имах този проблем, при студ/замръзнало време, дръпна ли ръчната и жилото няма връщане, налагаше се после с вода да го мокрая отдолу, че да се размрази и да отпусни. Причината е че жилата бяха напукани и влиза влага, вода и мизерия , и при студ вътре става на лед! След смяната на жилата всичко си дойде на място.
едното жило ново струва някъде 15+ лева. А смяната лесна (ако имаш канал или подемник), само дет малко се цапаш :D
Като сменяваш въпросните жила е добре да ги напълниш или с графитна грес или с друга водоустойчива смазка, защото ги продават чисто сухи.
Аз така правя и зимно време не ме боли главата!
Това с пълненето на грес е следващото нещо което мисля да направя,миналата година имах проблем с ръчната,смених си жилата с нови и тази година пак замръзват...
Друго ми е интересно,на скоро разглобявах задните апарати понеже ръчната е доста тегава и недържи много добре,и видях че водачите са различни,горния и долния и неседвижеха плътно в гнездата а съм сигурен че единия не е захабен понеже заводски има някакви оребрения.. след разглобяване,почистване и смазване ръчната пак си е тегава,само средното жило несъм сменял.
Лесно ли се сменят тези жила. Има ли някакви чалми преди или след това за натягане - отпускане?
Лесно ли се сменят тези жила. Има ли някакви чалми преди или след това за натягане - отпускане?
"Чалми" няма :) единственото с което можеш да си помогнеш е да отхлабиш малко гайката на средното жило,а тя се намира като разкопчаеш кожуха на лоста на ръчната ;)
Хаахаха... чалЪми имах предвид ама глей изял съм една буква :)
Мерси ;)
PEPI-2ALFA
29-12-2011, 02:08
Друго ми е интересно,на скоро разглобявах задните апарати понеже ръчната е доста тегава и недържи много добре,и видях че водачите са различни,горния и долния и неседвижеха плътно в гнездата а съм сигурен че единия не е захабен понеже заводски има някакви оребрения.. след разглобяване,почистване и смазване ръчната пак си е тегава,само средното жило несъм сменял.
И аз като правих обслужване на задните спирачки се шашнах от различния вид на водачите.
И аз като правих обслужване на задните спирачки се шашнах от различния вид на водачите.
Нали,а при теб имаха ли луфт,при мен го има а както споменах износване несе забелязва
PEPI-2ALFA
29-12-2011, 20:52
Няма луфт, не се забелязва износване. След като ги почистих и напълних с грес си се движеха нормално.
Проблема не е дали ще се движат, а дали няма да тракат, понеже звънтят много дразнещо като се разтракат.
Проблема не е дали ще се движат, а дали няма да тракат, понеже звънтят много дразнещо като се разтракат.
Мойте нетракат,ама проблема ми е че е тегава ръчната и недържи,колелата неблокират при рязко дърпане в движение.
PEPI-2ALFA
02-01-2012, 04:11
Това с рязкото спиране не знам дали може да се получи. На мен и при 155 преди и сега при 146 си държат, на какъвто и да е наклон, но в движение нямат ряз. Преди време някой беше писал, че само барабанните го могат това, ама ... не знам.
Това с рязкото спиране не знам дали може да се получи. На мен и при 155 преди и сега при 146 си държат, на какъвто и да е наклон, но в движение нямат ряз. Преди време някой беше писал, че само барабанните го могат това, ама ... не знам.
Може,може ама на мен златистата 146-ца ми имаше уникална ръчна и спираше точно така и както я пипнех задържаше,затова се чудя какво да я правя вече.
Проблема е главно в регулаторите. Той се проявява обикновено след смяна на накладките. Автоматите не обират луфта и замазваме проблема, като просто натягаме ръчната. При това положение и самата спирачка не е добре. Създава се едно чувство, сякаш има въздух в системата. Въздух няма, но течността вместо да има за опора стените на апаратите, има опора в жилата и механизма на ръчната.
Два комплекта апарати смених, преди да си седна на задника и да отворя апаратите. Вътре се оказа всякаква гняс, а вилката с недостатъчен ход.
Проблема е главно в регулаторите. Той се проявява обикновено след смяна на накладките. Автоматите не обират луфта и замазваме проблема, като просто натягаме ръчната. При това положение и самата спирачка не е добре. Създава се едно чувство, сякаш има въздух в системата. Въздух няма, но течността вместо да има за опора стените на апаратите, има опора в жилата и механизма на ръчната.
Два комплекта апарати смених, преди да си седна на задника и да отворя апаратите. Вътре се оказа всякаква гняс, а вилката с недостатъчен ход.
да, това е ако са барабани отзад.
да, това е ако са барабани отзад.
За моята говоря, бе Колев!
Какви барабани те гонят!
Втори е вече!
И още нещо... ако проблема е в маркучето има ли начин да се разбере или чак след смяната се разбира дали е от него ?
Ами колега аз имах проблема Ти със предните и наистина е от маркучите,та за да провериш дали наистина е от тях правиш следното,развиваш щуцера за обезвъздушаването и трябва да текне масло,ако ли не Нови маркучи,но факта е че на 145 са по 2 бр.от страна 1 на апарата и 1 на моста,кака 4е прецени,първо този на апарата а после другия ако няма ефект
Аз хубаво го смених това маркуче ама сега драмата е друга - първо спира това колело със смененото маркуче.
Друго, че сега предните взеха да задържат. Дали не е обезвъздушено добре не знам ама като решат да задържат предните и педала става твърд. Като го припомпя малко и се оправя всичко.
ама ти само едното маркуче ли смени. давай всичките 6.
Май това ще направя тази седмица.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.